Kuinka paljon kaloja 80l akvaarioon?

ttan

Moi! Olen juuri aloittanut akvaarioharrastuksen ja kiinnostaisi tietää kuinka paljon tuollaiseen pieneen akvaarioon kaloja voi laittaa? tällähetkellä siellä on platyjä 11 ja seeproja 6 sekä 1 partamonni. Kannatttaako ottaa enempää. Neontetrat kiinnostaisi, sopisivatko ne mulle? Ja sopivatko ylipäätänsä yhteen noiden kalojen kanssa mitä mulla on?

5

967

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missään

      nimessä enempää, nytkin on jo puolet liikaa!!! Platyt ja seeprat ovat sitä paitsi vesivaatimuksiltaan täysin erilaisia, ei niitä voi pitää samassa akvaariossa!

      • ttan

        okei.. no voi, ne kalat oli tuli valmiina tuohon mukaan kun ostin koko paketin.:/ pitää sit miettiä mitä sen kanssa tekis. mut kiitti vastauksesta:)


      • fish KING
        ttan kirjoitti:

        okei.. no voi, ne kalat oli tuli valmiina tuohon mukaan kun ostin koko paketin.:/ pitää sit miettiä mitä sen kanssa tekis. mut kiitti vastauksesta:)

        Seeprakalat viihtyy viileässä vedessä ja hieman suuremmassa parvessa = suuremmassa akvaariossa

        Platyt taas vaativat veden kovuudelta toista kuin seeprat eivätkä ole kuitenkaan ihan aloittelevan akvaristin kaloja juuri siitä syystä.

        Partis taas vaatii minimissään 130l/kala ->50l/toinen kala, eikä tieteysti mielellään eri sukupuolia samaan akvaan, poikas kaaos olisi seuraava ongelma.

        Mä suosittelen menemään akvaliikkeeseen ja kysymään ottavatko kalojasi vaihdossa. Tee samalla reissulla lista akvaliikkeen kaloista jotka sua kiinnostaisi, älä kysele kauppiaalta liikoja ettei se onnistu myymään sulle uutta katastroofia.


      • ttan
        fish KING kirjoitti:

        Seeprakalat viihtyy viileässä vedessä ja hieman suuremmassa parvessa = suuremmassa akvaariossa

        Platyt taas vaativat veden kovuudelta toista kuin seeprat eivätkä ole kuitenkaan ihan aloittelevan akvaristin kaloja juuri siitä syystä.

        Partis taas vaatii minimissään 130l/kala ->50l/toinen kala, eikä tieteysti mielellään eri sukupuolia samaan akvaan, poikas kaaos olisi seuraava ongelma.

        Mä suosittelen menemään akvaliikkeeseen ja kysymään ottavatko kalojasi vaihdossa. Tee samalla reissulla lista akvaliikkeen kaloista jotka sua kiinnostaisi, älä kysele kauppiaalta liikoja ettei se onnistu myymään sulle uutta katastroofia.

        paljon neuvoista:) täytynee hoitaa asia kuntoon pikemmiten!


      • SUsan3
        ttan kirjoitti:

        paljon neuvoista:) täytynee hoitaa asia kuntoon pikemmiten!

        Hei!
        Tuntuu, että vastaukset kaikkiin kysymyksiin ovat tällaisia:

        Voi ottaa 100 litran purkkiisi vain yhden kalan. Mittaa niriitti arvoja joka päivä 3-5 kertaa. Älä katso liikaa akvaariota, ettei kala stressaannu.

        Ei, nyt sentään olen tietty täältä apuakin saanut. Mutta silto jotkut vastaukset ärsyttää. Hauskoja hetkiä akvaariodenne kanssa!!

        Minullakin oli tänään hauskaa kun noukin platyni lattialta. Se kai aikoi tehdä itsemurhan (ehkä juuri nitriitin tai natriumjodididionin takia)Heh HEh! I can make science, Toivottavasti edes joku nauraa joskus tälle viestille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe