Asiat tärkeysjärjestykseen uupumisen keskellä

seitsämänyliyhdeksän

Olen nyt 3v tehnyt töitä eräässä kauppaketjussa ilman ainuttakaan lomaa, jollei pakollisia juhlapyhiä lasketa, esimerkkinä jouluaatto meni töiden parissa, 25. ja 26. päivä olivat vapaat, eipä tuntunut viikonloppua kummemmalta. Työtä on 5-6 päivää viikossa, 8 tuntia päivässä, työmatkoihin menee tunti suuntaansa.

Olen jo pitkään tuntenut itseni väsyneeksi, tekemistä työn ulkopuolella kertyy yhä enemmän ja kaikki on aina vaiheessa, tuntuu siltä ettei saa mitään aikaiseksi vaikka kaiken ajan uhraisi, tuntuu että kokoajan on kiire, eikä valmista silti tule koskaan.

Kaveri sekä naisystävä valittelevat kun heille ei riitä tarpeeksi aikaa ja ihmekös tuo, vuorokaudesta 10 tuntia menee työhön ja matkoihin, aikaa pitäisi riittää myös rakkaalle, kaverille, harrastuksille sekä itselleni. Olen nimittäin erakkoluontoinen ihminen ja kaipaan usein omaa aikaa.

Vasta tänään tajusin kuinka väärin olen toiminut rakastani kohtaan sillä aiemmin olen kritisoinut häntä siitä, etten saa tarpeeksi omaa aikaa kun hän haluaisi viettää kaiken vapaa-ajan yhdessä, niin kuin kyseessä olisi huono asia?

Ongelman ydin on siis työ, joka vie kaiken aikani, eikä ole kovinkaan palkitsevaa. Työtä ja vastuuta kertyy yhä enemmän ja enemmän, pomo valittaa turhasta jatkuvasti ja tuntuukin ottaneen minut silmätikukseen ylennyksen saatuaan, edellinen pomo kun sai potkut konsernista kun ei tehnyt tarpeeksi hyvää tulosta, hän sentään oli todella mukava kaveri. Palkka on suoraan sanottuna huono, 1200e kuussa jää käteen verojen jälkeen, tästä menee 300e kuussa bensoihin, josta osan saa toki verotuksessa takaisin, mutta vasta joulukuussa.

Työtä olenkin etsinyt lähempää jo jonkin aikaa, avoimia työpaikkoja vaan on heikonlaisesti vaikka haen muitakin kuin oman alan töitä. Osa-aikatyö omalta paikkakunnaltakin riittäisi, jäisipä sitä aikaa paremmin muuhun.

Nyt olen alkanut pohtimaan jopa lopputilin ottamista, olin onnellisempi jopa työttömänä vaikka rahasta tiukkaa tekikin, tällöin aikaa riitti hyvin kaikkeen eikä ollut turhaa stressiä työstä.

Oikeastaan ainoat syyt jotka pitävät minut edelleen töissä ovat taloudelliset seikat, autossa on velkaa 3000e, kulutusluottoa 1000e ja luottokortillakin 1000e.. Näistä en selviäisi työttömänä. Nyt alankin laittamaan rahaa syrjään jotta saan kaikki velat maksettua pois. Tämän jälkeen otan lopputilin, löytyi uutta työtä taikka ei, asiat täytyy laittaa tärkeysjärjestykseen!

PS. Kuinka pitkä olikaan Kelan karenssi irtisanoutumisen jälkeen?

0

517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
        Ikävä
        129
        2198
      2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
        Ikävä
        26
        1818
      3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
        Ikävä
        12
        1359
      4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
        Kannus
        12
        1237
      5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
        Ikävä
        70
        1211
      6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
        Ikävä
        88
        1012
      7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
        Kolari
        17
        887
      8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
        Ikävä
        83
        876
      9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
        Kuhmo
        16
        781
      10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
        Lieksa
        110
        717
      Aihe