Mietin tässä kesälomaretkeni kohdetta, valintani osui Kevoon. Olen ajatellut kulkea Sulaojalta eli Kevon reitin etelepäästä Fiellun putoukselle, sieltä Guiville. Guivilta sitten takaisin kohti Sulaojaa. Kertokaapa Guivilla kävijät kannattaako tuo reitti kiertää nimenomaan näin vai ensin Ruktajärveltä Guivin suuntaan? Miten tuolla lenkillä riittää vesi? Jonkun verran näyttää kartan mukaan puroja kulkevan, mutta miten on oikeasti? Kannattaako varautua kantamaan vettä enemmänkin mukana? Reitti on varmastikin maastoon merkitty yhtä hyvin kuin Sulaojalta Kenesjärvelle, mutta onko minkä verran ylitettäviä puroja? Olen lähdössä retkeilemään tässä heinäkuun alussa.
Kevo - Sulaojalta Fiellun kautta Guiville
2
308
Vastaukset
- vettä mutta
kuivilla en ole käynyt että siitä en ole aivan varma. Ylitykset on helppoja.
- johanna_t
Hyvin riittää vettä niillä seuduilla, ei kannata mukana liiemmälti kannella (ja suoraan tunturinkyljestä nautittuna gourmet tason juoma). Tällä reittivalinnalla sinulta, minun mielestäni, jää Kevon seudun paras anti näkemättä. Reitin pohjoispään kanjoniosuus on mieltä ylentävä kokemus. Vesistöjen ylitykset on melkoisen helppoja ja vaijerit käytössä ylitystä helpottamassa. Itselläni on yleensä mukana uimatossut, tekevät ylitykset niin paljon mukavimmiksi eivätkä paljon rinkan päällä paina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2142829
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1262702En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781773Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371332Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va631308- 471098
- 991011
- 108861
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833