Osaako kukaan kertoa minulle, mistä voi johtua, että ihoni näyttää kuin olisi kananlihalla jatkuvasti. Se on ollut sellainen aina, ja korostuneesti etenkin kaulan ja dekolteen aluella? Eräs hyvä ystäväni on vinkannut, että se voisi johtua viljan käytöstä. Syön erittäin vähän kotimaista viljaa, koska pojallani ja miesystävälläni on keliakia, joten käytämme kaikki perheessämme aika pitkälle samaa ruokavaliota. Ruisleipää syön ja jonkun verran puhtaita kauratuotteita.
Vai voiko "kananlihaihooni" olla joku muu syy tai allergia?
Mikä neuvoksi, olisihan se kiva saada vielä nelikymppisenä tasainen iho?!
Nimimerkillä parempi myöhään...heh-heh.
Miksi ihoni on aina "kananlihalla"- allergiaa?
1
1702
Vastaukset
- =)
Mulla on kanssa sama ongelma ihon kanssa, mutta iho on kananlihalla käsivarsista. Olen huomannut, että tietyt vaatteet aiheuttavat tätä ongelmaa esim. keinokuituiset vaatteet ovat ongelmallisia. Olen saanut ihoa sileytettyä riittävällä kosteutuksella eli voidetta aamuin illoin ja vaihtamalla vaatteet puuvillaisiin, jotka ovat ihon kanssa kosketuksissa. Meillä on kanssa keliakiaa, edes puhdasta kauraa ei meidän perheessä kestetä vaan kaurakin on korvattu tattarilla. Ihokeliakia vaikuttaa ihoon monilla myös ihoa kuivaavasti, mutta pääasiassa ilmaantuu kipeitä rakkuloita. Keliakikolle ruis on erityisesti myrkkyä. Tattarilla pysyy vatsa hyvässä kunnossa vaikka tattarin makuun totuttelu onkin aluksi työlästä =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2174510
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.283120Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062355Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341994- 1861718
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut341685Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131383Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211276Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs61259- 391242