Erikoinen ongelma mutta löytyisiköhän vastausta?
Otan tietokannasta tietoa ja kun kokeilen verrata rivejä if-lauseilla niin ainoastaan ensimmäinen if-lause menee oikein, mutta jostakin syystä toinen OR lause ei toimikkaan oikein.
Tässä tapauksessa siis $row[1] ja $row[2] tiedot ovat molemmissa 0, mutta kun tulostan
echo $muuttuja1; -> ohjelma tulostaa 1
Ainoastaan peräkkäisillä if-lauseilla ohjelma tulostaa 2.
Missä mahtaa olla vika?
while($row = mysql_fetch_row($haku)){
if($row[0]=='A'){
if($row[1]==0 OR $row[2]==0){
muuttuja1 ;
}
if($row[3]==0 OR $row[4]==0){
muuttuja2 ;
}
}else if($row[0]=='B'){
if($row[1]==0 OR $row[2]==0){
$muuttuja3 ;
}
if($row[3]==0 OR $row[4]==0){
$muuttuja4 ;
}
}
}
missä vika?
6
300
Vastaukset
- ...................
Kristallipallo on niin pirun himmeä tänään :(
- IF_OR_AND
Saattaa auttaa jos muuttaa noi OR sanat tuoksi ||
- keksa1
tuollaista 'OR' vipua. || on OR ja && on AND.
SQL-kyselyissä taas OR ja AND - pitää kokeilla
keksa1 kirjoitti:
tuollaista 'OR' vipua. || on OR ja && on AND.
SQL-kyselyissä taas OR ja ANDSama homma oli kyllä '||' eli se ei tuntunut vaikuttavan, mutta pitää vielä kokeilla tuota.
- keksa1
pitää kokeilla kirjoitti:
Sama homma oli kyllä '||' eli se ei tuntunut vaikuttavan, mutta pitää vielä kokeilla tuota.
"Tässä tapauksessa siis $row[1] ja $row[2] tiedot ovat molemmissa 0, mutta kun tulostan
echo $muuttuja1; -> ohjelma tulostaa 1"
Niinhän se on tuohon koodattukin.
jos(row[1] == 0 TAI row[2] == 0)
{
muuttuja1 ;
}
Miksi muuttuja1 sisältö pitäisi olla 2? Tuohan tarkoittaa koodina sitä, että mikäli jompi kumpi näistä on totta, niin mennään suorittamaan aaltosulkujen sisältä koodi ja sitten eteenpäin. Ei tuo if-lause mikään silmukka ole, että se suorittaa alltosulkujen sisällön aina kun joku ehdoista on totta. - totta....
keksa1 kirjoitti:
"Tässä tapauksessa siis $row[1] ja $row[2] tiedot ovat molemmissa 0, mutta kun tulostan
echo $muuttuja1; -> ohjelma tulostaa 1"
Niinhän se on tuohon koodattukin.
jos(row[1] == 0 TAI row[2] == 0)
{
muuttuja1 ;
}
Miksi muuttuja1 sisältö pitäisi olla 2? Tuohan tarkoittaa koodina sitä, että mikäli jompi kumpi näistä on totta, niin mennään suorittamaan aaltosulkujen sisältä koodi ja sitten eteenpäin. Ei tuo if-lause mikään silmukka ole, että se suorittaa alltosulkujen sisällön aina kun joku ehdoista on totta.Aivan totta. Oma mokani. Pitää käyttää for-lausekkeita...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 352196
- 841293
- 561278
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...351215- 631161
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39874Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122759- 31721
Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan55565Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi21562