kirja?

LOTR fani

Tarusta sormusten herrasta on kuulemma kai kirjoitettu kirja? Kirjailija on muistaakseni Tolkkinen. Sama siis kuin on jotenkin kai ollut elokuvan käsikirjoituksessa mukana.
Onko kukaan ehtinyt lukea? On varmaan aika äkkiä kirjoitettu kun viimeinen osa vasta tuli vai onko kaikkia osia vielä julkaistu?
Pliiz kertokaa kannattaako lukea ja löytyykö suomex!?!

26

722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muumipeikko

Juu,oikeassa olet. On kirja.
      Mutta oletpa sinä ainakin läpinäkyvä trolli.

• tietämätön

Anteeksi tyhmä kysymys. Mikä on trolli? Se on esiintynyt joissain muissakin keskusteluissa.

• Muumipeikko
        tietämätön kirjoitti:

Anteeksi tyhmä kysymys. Mikä on trolli? Se on esiintynyt joissain muissakin keskusteluissa.

Trolli on sellainen henkilö joka pilailee. Tyylin "auttakaa, nukuin isoveljen kanssa ja oon raskaana". Trolli huijaa.

• ..........................

tarkotatko että kirjan viimenen osa ilmesty just? vai leffan?
      no kirjasta on ollu kolme osaa jo vuosia sitten. mut ne on kirjotettu uudestaan.. ja elokuvaa kuvattaessa meni kauan ennekö oli löydetty paikat, lisää näyttliöitä, käsikirjoitukset oli opeteltu, yms....
      ja se kirjailia os Tolkien eikä Tolkkinen!!!

• ........2

Kukahan mahtoi ne kirjat kirjoittaa uudestaan?

• ..............................
        ........2 kirjoitti:

Kukahan mahtoi ne kirjat kirjoittaa uudestaan?

en tiiä kuka ne on uudestaan preivannu... mut sen tiiän et ne kirjat on ollu jo aikaa sitten olemassa nimittäin kun mulla itelläni on ne!!! vanhat versiot!!!

• Muumipeikko
        .............................. kirjoitti:

en tiiä kuka ne on uudestaan preivannu... mut sen tiiän et ne kirjat on ollu jo aikaa sitten olemassa nimittäin kun mulla itelläni on ne!!! vanhat versiot!!!

Senkin hölmimys, jos kirjoista on vanhat versiot saatetaan tehdä uusi painos, ei niitä todellakaan kirjoiteta silloin uusiksi. Ainakaan Sormusten herran kohdalla uutta suomennosta ei olla tehty.

• .........2
        .............................. kirjoitti:

Kysymys oli ironinen kommentti. Kirjoja kun ei tavata kirjoittaa juuri uudelleen kenenkään toisen puolesta, vain julkaista uudelleen...

• ............................
        Muumipeikko kirjoitti:

Senkin hölmimys, jos kirjoista on vanhat versiot saatetaan tehdä uusi painos, ei niitä todellakaan kirjoiteta silloin uusiksi. Ainakaan Sormusten herran kohdalla uutta suomennosta ei olla tehty.

kyllä on! sitä on paranneltu!!! ja tiedän sen koska oon lukenu vanhat että uudet kirjat!!!

• ...........................
        .........2 kirjoitti:

Kysymys oli ironinen kommentti. Kirjoja kun ei tavata kirjoittaa juuri uudelleen kenenkään toisen puolesta, vain julkaista uudelleen...

edelleenkin kirjaa on pidennetty!!!

• ...........2
        ........................... kirjoitti:

edelleenkin kirjaa on pidennetty!!!

Kerropa sitten kenen toimesta kirjaa on mahdettu pidentää. Eiköhän se sieltä nimisivulta luulisi löytyvän. Ja miten kirjaa on pidennetty? Uusia lukuja, kohtauksia tms.?

Vaikkei se nyt voi olla totta, sillä ei kirjoihin edes voi lähteä koskemaan tekijänoikeuksien takia.

Kyseessä voi tietenkin olla tarkistettu suomennos, mutta siinä teksti tuskin paljon muuttuu. Semminkin kun kyseessä on harvinaisen hyvä ja tarkkaan tehty suomennos jo alkujaan.

• ???
        ............................ kirjoitti:

kyllä on! sitä on paranneltu!!! ja tiedän sen koska oon lukenu vanhat että uudet kirjat!!!

miten? Vanhojakin on olemassa ainakin kahta eri painosta. Kirjat kolmessa eri osassa ja kirjat samassa paketissa. Siis _painosta_, teksti on täysin sama. Ja voi olla että mainituista (ainakin) kahdesta on kustakin eri vielä painoksia.

• ............................
        ...........2 kirjoitti:

Kerropa sitten kenen toimesta kirjaa on mahdettu pidentää. Eiköhän se sieltä nimisivulta luulisi löytyvän. Ja miten kirjaa on pidennetty? Uusia lukuja, kohtauksia tms.?

Vaikkei se nyt voi olla totta, sillä ei kirjoihin edes voi lähteä koskemaan tekijänoikeuksien takia.

Kyseessä voi tietenkin olla tarkistettu suomennos, mutta siinä teksti tuskin paljon muuttuu. Semminkin kun kyseessä on harvinaisen hyvä ja tarkkaan tehty suomennos jo alkujaan.

siinähän luet kirjan alusta!!! ei mun kuulu olla kaikille selvittelemässä täällä siitä kirjasta!!! ku on paljon järkevämpääkin tekemistä...

• ..............................
        ??? kirjoitti:

miten? Vanhojakin on olemassa ainakin kahta eri painosta. Kirjat kolmessa eri osassa ja kirjat samassa paketissa. Siis _painosta_, teksti on täysin sama. Ja voi olla että mainituista (ainakin) kahdesta on kustakin eri vielä painoksia.

senku alat lukee kirjat nii löydät erilaisuuksia...

• ...........?
        ............................ kirjoitti:

siinähän luet kirjan alusta!!! ei mun kuulu olla kaikille selvittelemässä täällä siitä kirjasta!!! ku on paljon järkevämpääkin tekemistä...

Ei pakko ole selvittää, kunhan kyselen. Kiinnostaa vain jos siitä on korjattu suomennos liikkeellä. Että pitääkö hankkia uusi painos käsiin...

Mutta kerro nyt jotain. Onko siis kyseessä korjattu suomennos vai mikä??

• hanyou

Siis mitä vittua!!!! Jos sä oot jotenki Taru sormusten herrasta-fani niin tottakai sun olis pitäny lukee kirja! Mut ei voi mitään. Mä ainaki suosittelen kirjaa ja sitä löytyy jokaisest kirjakaupast suomeks. Ja muuten... se kirjailija on sit Tolkien eikä Tolkkinen. J.R.R Tolkien

• gessu

Juu, on alun perin julkastu vuosina 54-56. Suomennosvuotta en tiedä. Ja nimi on kokonaisuudessaan John Ronald Reuel Tolkien.

• essi

En halua pahoittaa mieltäsi, vaikka oletkin melko tietämätön...
      J.R.R. Tolkien on Taru Sormusten Herran alku ja juuri, enkä voi olla ottamatta tuosta herneitä nenääni, koska juuri tätä nykymaailma tuottaa, tyhmiä tietämättömiä ihmisiä!
      Anteeksi jo nyt, kun käytän tälläisiä sanoja, mutta kun tietokoneen näyttö on lentämäisillään ikkunasta ulos, kun niin SUUTUTTAA!!!

Lue se kirja ja tutustu asioihin ennen kuin sinun täytyy tulla nolaamaan itsesi toisten eteen!
      Ja vielä että kuulemma kirjoitettu... voi JöSSES sentään! Tolkien varmasti pyörähti haudassaan muutaman kerran, kun tuon kirjoitit.

...ja jos olet Trolli, niin pahan pistit!

• Darkened

tuo on täysin totta! kirjat on ollu jo kauan ja tolkien on jo kuollut, ei mukana kässärissä. Ellet lotr-fani sitten ole trolli...

• fani

Sinä sitten varmaan tiedät kaikki kirjat jotka on kirjoitettu ja olet myös lukenut ne. Minä en ole vielä ehtinyt kirjastossa kuin puoleen väliin eikä siellä ihan kaikkia kirjoja ole. Ei ole paljoa ainakaan englanninkielisiä.

• essi
        fani kirjoitti:

Sinä sitten varmaan tiedät kaikki kirjat jotka on kirjoitettu ja olet myös lukenut ne. Minä en ole vielä ehtinyt kirjastossa kuin puoleen väliin eikä siellä ihan kaikkia kirjoja ole. Ei ole paljoa ainakaan englanninkielisiä.

..tietäväni kaikki kirjat Sormusten Herraa koskien. Olen lukenut trilogian, mutta Keskeneräisten tarujen kirja on vielä lukematta.

• LOTR fani
        essi kirjoitti:

..tietäväni kaikki kirjat Sormusten Herraa koskien. Olen lukenut trilogian, mutta Keskeneräisten tarujen kirja on vielä lukematta.

Ei kukaan voi tietää kaikkia kirjoja kun niitä on niin paljon. Ei voi olettaa että kaikki tietäis kaikki kirjat ja sitten haukkua jos joku ei tiedä jotain. Typerää lapsellista.

• essi
        LOTR fani kirjoitti:

Ei kukaan voi tietää kaikkia kirjoja kun niitä on niin paljon. Ei voi olettaa että kaikki tietäis kaikki kirjat ja sitten haukkua jos joku ei tiedä jotain. Typerää lapsellista.

Siis en todellakaan väitä tietäväni kaikkia kirjoa, että suivaannut nyt mulle hieman turhaan...! :(

• LOTR fani

Kiitos kun vähän selvititte asiaa vaik vihaisesti. En vain ole kaikkii maailman kirjoja vielä ehtiny lukee. Ei siit tarttis suuttuu!

Onx tää John Tolkien kirjoittanu muitakin kirjoja? Kannattaax niitä lukee ja mistä ne kertoo? Sanokaa jotain hyviä, vaik en yleensä tykkääkään lukee amerikkalaisii kirjailijoit, mut kun elokuva on hyvä niin jos siit on kirja niin kai se sitten voi olla kans hyvä.

• gessu

Keskeneräisten tarujen kirja, Christopher Tolkienin kokoama teos J.R.R Tolkienin jälkeenjääneistä papereista. Silmarillion, sekin Christopherin toimittama kirja, mutta tietenkin alun perin J.R.R Tolkienin tuotantoa. Ja sitten vielä hobitti, bilbo reppulin seikkailu yksinäisellä vuorella. Sitten Tolkienilla on myös oma elämänkerta ja muuutama muu kirja. Mutta nuo mitkä äsken mainitsin, kertovat kaikki keski-maasta, mihin se TSH:kin sijoittuu.

Siis oikeesti, oon lukenu kirjan lukemattomia kertoja ja venaan ihan mielelettömästi ens marraskuuta ja viimesta extendediä... ja monesti vituttais aina joku joka haukkuu kyseistä herraa ja hänen tuotantoaan, mut toi oli hauska. Oikeesti. Aikuisten oikeesti. :))
      Tolkkinen... voi jumaliste :)
      Jees...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä nimistä naista

Täällä kaipailet?
      Ikävä
      106
      2449
    2. Minkä nimistä miestä

Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      106
      1912
    3. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      16
      1804
    4. Mitä ajattelit hänestä

Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      99
      1457
    5. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      192
      1432
    6. Mietitkö tosissasi..

..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      4
      1375
    7. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      133
      975
    8. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      57
      957
    9. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      125
      948
    10. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      946
    Aihe