18v kortitta ajaminen (inssiä vaille olisi ollut kortti)

oumai

Eli paljonko sitä lykkäystä nyt tulee? Ylinopeutta tai muuta ei ollut. Pelkkä kortitta ajo ja inssi olisi ollut seuraavana päivänä. Poliisi sanoi, että ainakaan vuodella se ei lykkäänny. Tietoja ei ole tullut vielä, joten osaako kukaan sanoa että voiko se sitten olla se puolisen vuotta?

Täytyykö autokoulu käydä kokonaan uudestaan sitten? Pari tonnia siis meni hukkaan entiseen autokouluun?

26

3569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä tapauksessa

      Eli kiistät kaiken, annat mennä asian oikeuteen asti, nini tuskin tulee mitään tuomiota, ja jos se olisi tullut, niin niin olisi sulla ollut jo kortti taskussa...

      toki jos olet suomilainen ja nielet kaiken paskan, saattaa tulla jopa vuosi suorituskieltoa.

      Ja ei autokouluopetus ei vanhene ikinä.

      • -.-

        Jos tuo pitää paikkansa, säästän n. 700euroa. kevarikortti piti ajaa 4vuotta sitten. jäi kesken.. Pystyykö kukaan vahvistamaan tuota?????


      • todella paljon
        -.- kirjoitti:

        Jos tuo pitää paikkansa, säästän n. 700euroa. kevarikortti piti ajaa 4vuotta sitten. jäi kesken.. Pystyykö kukaan vahvistamaan tuota?????

        Kuulustelut, kahdet oiekudenkäynnit, yms paska tulee maksamaan lisäksi valtiolle muutaman tonnin.

        Eikä se mitään vahvistusta vaadi, kun kiistät asian (ei saa syyttäjän vahvistusta) päätös ei ole lainvoimainen, ja lainvoima tulee vasta hovissa, kunhan muistat kiistää KAIKEN.

        Ja siin menee reilu vuos että on hovin päätös tullut


      • 123321123

        Olen pahoillani mutta minulla on huonoja uutisia nimittäin Ajokouluopetuksen voimassaoloaika on vain 6kk.

        Ja tämä on ajo-opettajalta kuultu fakta eikä mitään essolegendaa.

        Ja muista, nöyryydellä pääsee pitkälle, ihmisiä ne poliisit ovat, jotka vielä meille vain hyvää haluaa, eikä mitään tunteettomia robotteja. He eivät myöskään ole idiootteja, joten kaiken kiistäminen ei varmasti toimisi.

        Toivottavasti myös ymmärrät kuinka tyhmästi olet tehnyt.


      • näin menee
        123321123 kirjoitti:

        Olen pahoillani mutta minulla on huonoja uutisia nimittäin Ajokouluopetuksen voimassaoloaika on vain 6kk.

        Ja tämä on ajo-opettajalta kuultu fakta eikä mitään essolegendaa.

        Ja muista, nöyryydellä pääsee pitkälle, ihmisiä ne poliisit ovat, jotka vielä meille vain hyvää haluaa, eikä mitään tunteettomia robotteja. He eivät myöskään ole idiootteja, joten kaiken kiistäminen ei varmasti toimisi.

        Toivottavasti myös ymmärrät kuinka tyhmästi olet tehnyt.

        Siis "opetus" on voimassa noin 15 vuotta, /- 5 riippuen siitä paljonko opetussuunitelma muuttuu.

        Ja sillä pääsee pitkälle että vittuillaan takaisin, eli kiistetään kaikki, annetaan mennä käräjille, ja hoiviin, ja kun lopulta tulee päätös "syyllinen" (ja se päätös tulee, koska ei ole oikeaa syytä kiistää) niin onkin jo pitkäaikainen kortti taskussa kun tuomio saa lainvoiman.

        Annetaan valtolle sitä mitä ne haluaa...


    • että mihin

      että mihin muka 18 vuotias B-kortti tarvitsee, en minäkään hommanut B-kortti kuin vasta pari päivä ennenkuin täytin 20, joten pannaan vhainko kiertämään.

      No ahneella on paskainen loppu.

    • ABECE

      olis kyl oikein et lykkääntyis vuodella ja koulu uusiksi ku tollee hölmöilee :) mut tuskin noin käy, mikä on harmi sinänsä sillä et ole kortin arvoinen vielä kerta ilman sitä pitäny ajaa. tulee ehkä sakot ja parin kuukauden lykkäys korttii. tuskin muuta. sit ku saat kortin nii älä hölmöile samalla tasolla liikentees ku nyt teit eli aja ihmisiksi :) t: ABECE

      • Kumpi kertoo

        se miten osaa ajaa, tai se, että on taskussa muoviläpyskä ja poliisin tietoknassa muutama kilotavu tietoa.

        Esim itselläni on vain AB-kortti, ja taatusti ajaisin 3550 kiloista spintteriä (olen ajanut kymmeniä tuhansia vastaavaa, jonka paino no 3500 kiloa) paljon paremmin kuin äitini, jolla on ABEC-kortti, ksoak hän ei esim ikipäivänä osaisi ajaa autoa, jos sitä ei voisi peruuttaa vain kääntämällä päätä 180 astetta..


      • äitisi kyytiin
        Kumpi kertoo kirjoitti:

        se miten osaa ajaa, tai se, että on taskussa muoviläpyskä ja poliisin tietoknassa muutama kilotavu tietoa.

        Esim itselläni on vain AB-kortti, ja taatusti ajaisin 3550 kiloista spintteriä (olen ajanut kymmeniä tuhansia vastaavaa, jonka paino no 3500 kiloa) paljon paremmin kuin äitini, jolla on ABEC-kortti, ksoak hän ei esim ikipäivänä osaisi ajaa autoa, jos sitä ei voisi peruuttaa vain kääntämällä päätä 180 astetta..

        Mieluummin, kuin sinun (ksoak) koska hänen kyydissään en kokisi olevani tuurin armoilla. Vain pöllö kääntää päätä 180 astetta.


      • Korotuspaineita
        Kumpi kertoo kirjoitti:

        se miten osaa ajaa, tai se, että on taskussa muoviläpyskä ja poliisin tietoknassa muutama kilotavu tietoa.

        Esim itselläni on vain AB-kortti, ja taatusti ajaisin 3550 kiloista spintteriä (olen ajanut kymmeniä tuhansia vastaavaa, jonka paino no 3500 kiloa) paljon paremmin kuin äitini, jolla on ABEC-kortti, ksoak hän ei esim ikipäivänä osaisi ajaa autoa, jos sitä ei voisi peruuttaa vain kääntämällä päätä 180 astetta..

        Suurin osa liikenneonnettomuuksista taitaa johtua asenneongelmista eikä niinkään ajoneuvon käsittelytaidon puutteesta. Ja asenteesta lienee kysymys, jos ei malta odottaa sitä korttia taskuunsa.


    • oumai

      2kk tapahtuneesta ja poliisilaitokselta ei kuulu mitään. milloin ja miten saan tietää kauan kortin saaminen lykkääntyy? ja pitääkö autokoulu käydä uusiksi ja miten maksut hoituu kun oon koko autokoulun jo maksanut..

      ärsyttävää tämä epätietoisuus!

      • ottaisit

        itse yhteyden poliisiin ja tarkistaisit asian.
        Näinhän se yleensä menee, että tyhmyydestä sakotetaan!


      • kuka kielsi

        Mikset vain ajanut "inssi ajoa", sitten ne olisivat poliisilaitoksella kertoneet koska saat kortin.


      • .-.-....
        kuka kielsi kirjoitti:

        Mikset vain ajanut "inssi ajoa", sitten ne olisivat poliisilaitoksella kertoneet koska saat kortin.

        ...


      • oumai
        kuka kielsi kirjoitti:

        Mikset vain ajanut "inssi ajoa", sitten ne olisivat poliisilaitoksella kertoneet koska saat kortin.

        Kerroin tapahtumapäivänä pollareille että huomenna olisi inssi, niin hän sanoi, että no eipä ole inssiin menemistä. Ilmottivat kai sitten myös autokouluun heti, kun ei sitleä ole edes soiteltu ja kyselty että miksi en tullut/tule inssiin jne.


      • oumai
        oumai kirjoitti:

        Kerroin tapahtumapäivänä pollareille että huomenna olisi inssi, niin hän sanoi, että no eipä ole inssiin menemistä. Ilmottivat kai sitten myös autokouluun heti, kun ei sitleä ole edes soiteltu ja kyselty että miksi en tullut/tule inssiin jne.

        ja jooo,ei ole vieläkään poliisista kuulunut että kauan lykkääntyy ja niin edelleen. Muistan vaan kun pollari, joka minut käräytti, sanoi, että ei se ainakaan vuodella lykkäänny, mutta tarkemmin ei osaa sanoa koska hän ei hoida niihin liittyviä asioita.

        huomenna soitan poliisiasemalle.


      • oumai
        oumai kirjoitti:

        ja jooo,ei ole vieläkään poliisista kuulunut että kauan lykkääntyy ja niin edelleen. Muistan vaan kun pollari, joka minut käräytti, sanoi, että ei se ainakaan vuodella lykkäänny, mutta tarkemmin ei osaa sanoa koska hän ei hoida niihin liittyviä asioita.

        huomenna soitan poliisiasemalle.

        En edelleenkään tiedä, että jos vaikka kortti lykkääntyy puolella vuodella/vuodella, niin pitääkö koko autokoulu käydä uusiksi?! Olin siis koko autokoulun käynyt jo, lukuunottamatta sitä inssiä. Ja pitääkö se koulu maksaa uusiksi ja niin edelleen..

        Onko kenelläkään tietoa?


      • Sellastamenoa
        oumai kirjoitti:

        En edelleenkään tiedä, että jos vaikka kortti lykkääntyy puolella vuodella/vuodella, niin pitääkö koko autokoulu käydä uusiksi?! Olin siis koko autokoulun käynyt jo, lukuunottamatta sitä inssiä. Ja pitääkö se koulu maksaa uusiksi ja niin edelleen..

        Onko kenelläkään tietoa?

        1: Soita autokouluun ja kysy että pitääkö uusiksi mennä!?

        2: Soita asemalle että mitä ne siel junnailee!

        Hiukan oma-aloitteisuutta...

        Olet nyt "aikuinen", joten yritä ottaa selvää asioista itse! Ei muut sulle työpaikkaa ja asuntoa etsi, kun sen aika tulee...


      • oumai
        Sellastamenoa kirjoitti:

        1: Soita autokouluun ja kysy että pitääkö uusiksi mennä!?

        2: Soita asemalle että mitä ne siel junnailee!

        Hiukan oma-aloitteisuutta...

        Olet nyt "aikuinen", joten yritä ottaa selvää asioista itse! Ei muut sulle työpaikkaa ja asuntoa etsi, kun sen aika tulee...

        Heh, 15 vuotiaasta asti olen joutunut omat asuntoni etsimään ja työpaikat myös;)

        juu, sitä vaan olettaa että sieltä tulis jotain kirjettä jne mutta kaippa tuo on sit soitettava. :)


      • josaooafjoa
        oumai kirjoitti:

        Heh, 15 vuotiaasta asti olen joutunut omat asuntoni etsimään ja työpaikat myös;)

        juu, sitä vaan olettaa että sieltä tulis jotain kirjettä jne mutta kaippa tuo on sit soitettava. :)

        Kun on kyse asiasta joka on "huono" sinua kohtaan, niin kannattaa ite muistuttaa niitä siellä asemalla kokoaika.
        Jos siitä lapusta jonka ne sulle lähettää, olis poliiseille jotain hyötyä, niin olisit saanu sen viikon aikana :)


    • niin ÄÄLIÖ

      Menee ajelemaan autoa yleisessä liikenteessä ilman ajolupaa ja vielä 18v. ja tutkintoajo seuraavana päivänä. Ainoa hyvä puoli asiassa on se, että olet rikosoikeudellisesti täysi-ikäinen ja saat vastata tekosistasi ihan itse. Olet huolestunut siitä miten paljon lykkäystä tulee. Toivottavasti mahdollisimman paljon. Mikään pakko sinulla ei ollut, mitä nyt kaverit vähän kuittailivat. Minä olen kiinnostunut tietämään mitä helvettiä sinä ylipäätään siellä yleisellä tiellä teit ilman korttia???? Täysi-ikäinen ihminen. Pitäisi sitä nyt jonkinlainen kontrolli olla. Ei hel*** miten joku voi olla niin tyhmä ja idiootti...????

      • oumai

        Juu nyt sain soitettua. Eli poliisi sanoi että ajo-opetus ei vanhene _koskaan_, elikkä, autokoulua ei tarvi käydä uudelleen. Ainoastaan yksi teoriatunti täytyy käydä (mikä tahansa niistä), koska teoriaopetus vanhenee 6kk päästä viimeisestä tunnista. Eli yksi teoriatunti ja sit pääsee heti inssiin.

        Mulla olisi pitänyt lykkääntyä vuodella tuo kortti, mutta sain puhuttua sen puoleen vuoteen, sillä tarvin autoa töissä. Tammikuun alussa pitäs sit kortti olla taskussa.


      • kiira87
        oumai kirjoitti:

        Juu nyt sain soitettua. Eli poliisi sanoi että ajo-opetus ei vanhene _koskaan_, elikkä, autokoulua ei tarvi käydä uudelleen. Ainoastaan yksi teoriatunti täytyy käydä (mikä tahansa niistä), koska teoriaopetus vanhenee 6kk päästä viimeisestä tunnista. Eli yksi teoriatunti ja sit pääsee heti inssiin.

        Mulla olisi pitänyt lykkääntyä vuodella tuo kortti, mutta sain puhuttua sen puoleen vuoteen, sillä tarvin autoa töissä. Tammikuun alussa pitäs sit kortti olla taskussa.

        mites mopokortit/prätkäkortit jne kun tollanen tapahtunu? siis ajanut kortitta (autolla siis) ja on ajokiellossa? voiko tuona aikana hankkia esim mopokorttia?


    • Autokoulu_ope

      Aikoinani tyhmä kun olin menin ajamaan 17 vuotiaana "harjoittelemaan"
      Poliisien tullessa pitikin tehdä nopea kuljettajanvaihdos ja onneksi ei tullutkaan lopulta mitään.

      Juu ja voin sanoa aloittajalle, että täälläpäin tapahtuu moisia aina noin 10 kertaa vuodessa:)

    • kuopuska

      autokoulu suoritukset eivät vanhene ennenkuin opetussuunnitelmat alkaa vanheta ja näin tuskin ihan heti käy.miulla oli reilu 2vuoden tauko ja sain jatkaa siitä mihin jäin.

    • Anonyymi

      koiran paskaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe