Tuota noin.. mistäs sitä aloittaisi.
Haluan nyt kysyä minkä takia täällä useimmat kirjoittavat vihamielisiä ja hyökkääviä viestejä toisilleen. Onko se rakentavaa keskustelua? Minua itseäni alkaa suoraansanottuna vituttaa kun lukee näitä. otan nyt esim tuon tarrajutun.. Ymmärrän että se on jollekkin kovin tärkeä asia , mutta asioita eikä ihmisiä kuulu yleistää. Kaikki uskovaiset eivät revi niitä, enkä edes usko että kaikki jotka niitä repivät ovat uskossa. Vosin alkaa nenäkkääksi niinkun monet muutkin täällä ja vedota samaan kun puhuttiin hautakivien potkimisesta. Että ei niitä tarroja uskovaiset revi.. ne on vaan jotain teinejä jotka haluavat jännitystä elämäänsä ja olla "koviksia". Kukaan ei voi sanoa kuka niitä hautakiviä potkii että onko hän ateisti vai ei . samoin kun kukaan ei voi sanoa onko näiden tarrojen repiät uskossa vai ei. Eli älkää hyvät ihmiset tuomitko tietämättä. Ja jos joku ei suostu ajamaan bussia niin mitä sitten. sitten asia on niin eikä se ole kenenkään muun asia.
Miksi tarvii vetää herneet nenää pienestäkin asiasta.. esim uimahalli asia.. kaikesta tarvitsee keksiä valittamista ja syy yleensä myös pitää löytää vielä uskovaisista kusipää hihhuleista mihin en ainakaan itse lue itseäni..
Niinkun mainoksessa sanottiin niin siitä elämästä pitää nauttia eikä keskitytä toisten syyttelyyn ja haukkumiseen. useimpien kirjoituksesta loistaa omasta mielestäni tyytymättömyys omaan elämään ja vittuuntuminen mikä ei minun mielestäni kerro elämästä nauttimisesta.
Kaikilla olisi varmasti mukavampaa kun joskus oltaisiin johonkin asiaan tyytyväisiä :)
Nauttikaa elämästä
22
466
Vastaukset
- Kössönöm
Eikä hautakivillä ole läheskään kaikkien vainajien kohdalla kyse uskonnosta. Kumma että ne silti aina uskontoihin liitetään.
- c.r.i.s.s.e
etkä voi väittää että olisin kovinkaan väärässä. Huomaathan asian itsekkin.
- Kössönöm
c.r.i.s.s.e kirjoitti:
etkä voi väittää että olisin kovinkaan väärässä. Huomaathan asian itsekkin.
"noin.. mistäs sitä aloittaisi.
Haluan nyt kysyä minkä takia täällä useimmat kirjoittavat vihamielisiä ja hyökkääviä viestejä toisilleen. Onko se rakentavaa keskustelua?"
- Kysy tuota uskiksilta, jotka tänne tulevat vittuilemaan.
"Minua itseäni alkaa suoraansanottuna vituttaa kun lukee näitä. otan nyt esim tuon tarrajutun.. "
- Hmm, et siis valita...
"Ymmärrän että se on jollekkin kovin tärkeä asia , mutta asioita eikä ihmisiä kuulu yleistää. Kaikki uskovaiset eivät revi niitä, enkä edes usko että kaikki jotka niitä repivät ovat uskossa."
- Juu kyllä se on tärkeä asia että ateistit yritetään vaientaa. Siihen ei pidä suostua.
"Vosin alkaa nenäkkääksi niinkun monet muutkin täällä ja vedota samaan kun puhuttiin hautakivien potkimisesta. Että ei niitä tarroja uskovaiset revi.. ne on vaan jotain teinejä jotka haluavat jännitystä elämäänsä ja olla "koviksia". Kukaan ei voi sanoa kuka niitä hautakiviä potkii että onko hän ateisti vai ei . samoin kun kukaan ei voi sanoa onko näiden tarrojen repiät uskossa vai ei."
- Aamuteeveessä juuri muslimi sanoi, että on oikein että niitä tarroja revitään, koska ne loukkaavat muslimie uskontoa.
"Eli älkää hyvät ihmiset tuomitko tietämättä."
- kts.ed.vast.
"Ja jos joku ei suostu ajamaan bussia niin mitä sitten. sitten asia on niin eikä se ole kenenkään muun asia."
- Juu, mitäs siitä, jos bussit ei kulje. Niin vai?
"Miksi tarvii vetää herneet nenää pienestäkin asiasta.. esim uimahalli asia.. kaikesta tarvitsee keksiä valittamista ja syy yleensä myös pitää löytää vielä uskovaisista kusipää hihhuleista mihin en ainakaan itse lue itseäni.."
- Miksi uskovaisille pitää olla erilliset lait? HÄH?
"Niinkun mainoksessa sanottiin niin siitä elämästä pitää nauttia eikä keskitytä toisten syyttelyyn ja haukkumiseen. useimpien kirjoituksesta loistaa omasta mielestäni tyytymättömyys omaan elämään ja vittuuntuminen mikä ei minun mielestäni kerro elämästä nauttimisesta."
- Kuten myös sinun kirjoituksestasi.
"Kaikilla olisi varmasti mukavampaa kun joskus oltaisiin johonkin asiaan tyytyväisiä :)"
- Joo, aurinko paistaa, kissa on terve, eikä siippakaan kovasti valita ja ensi kuussa lähdetään reissuun, että ihan hyvin sen puoleen. - c.r.i.s.s.e
Kössönöm kirjoitti:
"noin.. mistäs sitä aloittaisi.
Haluan nyt kysyä minkä takia täällä useimmat kirjoittavat vihamielisiä ja hyökkääviä viestejä toisilleen. Onko se rakentavaa keskustelua?"
"Minua itseäni alkaa suoraansanottuna vituttaa kun lukee näitä. otan nyt esim tuon tarrajutun.. "
- Hmm, et siis valita...
"Ymmärrän että se on jollekkin kovin tärkeä asia , mutta asioita eikä ihmisiä kuulu yleistää. Kaikki uskovaiset eivät revi niitä, enkä edes usko että kaikki jotka niitä repivät ovat uskossa."
- Juu kyllä se on tärkeä asia että ateistit yritetään vaientaa. Siihen ei pidä suostua.
"Vosin alkaa nenäkkääksi niinkun monet muutkin täällä ja vedota samaan kun puhuttiin hautakivien potkimisesta. Että ei niitä tarroja uskovaiset revi.. ne on vaan jotain teinejä jotka haluavat jännitystä elämäänsä ja olla "koviksia". Kukaan ei voi sanoa kuka niitä hautakiviä potkii että onko hän ateisti vai ei . samoin kun kukaan ei voi sanoa onko näiden tarrojen repiät uskossa vai ei."
- Aamuteeveessä juuri muslimi sanoi, että on oikein että niitä tarroja revitään, koska ne loukkaavat muslimie uskontoa.
"Eli älkää hyvät ihmiset tuomitko tietämättä."
- kts.ed.vast.
"Ja jos joku ei suostu ajamaan bussia niin mitä sitten. sitten asia on niin eikä se ole kenenkään muun asia."
- Juu, mitäs siitä, jos bussit ei kulje. Niin vai?
"Miksi tarvii vetää herneet nenää pienestäkin asiasta.. esim uimahalli asia.. kaikesta tarvitsee keksiä valittamista ja syy yleensä myös pitää löytää vielä uskovaisista kusipää hihhuleista mihin en ainakaan itse lue itseäni.."
"Niinkun mainoksessa sanottiin niin siitä elämästä pitää nauttia eikä keskitytä toisten syyttelyyn ja haukkumiseen. useimpien kirjoituksesta loistaa omasta mielestäni tyytymättömyys omaan elämään ja vittuuntuminen mikä ei minun mielestäni kerro elämästä nauttimisesta."
- Kuten myös sinun kirjoituksestasi.
"Kaikilla olisi varmasti mukavampaa kun joskus oltaisiin johonkin asiaan tyytyväisiä :)"
- Joo, aurinko paistaa, kissa on terve, eikä siippakaan kovasti valita ja ensi kuussa lähdetään reissuun, että ihan hyvin sen puoleen.- Kysy tuota uskiksilta, jotka tänne tulevat vittuilemaan.
viesti ei omasta mielestäni koskenut pelkästään ateisteja vaan myös uskovia ihmisiä. Sama negatiivisuus jatkuu myös heidän keskustelupalstoillaan
Aamuteeveessä juuri muslimi sanoi, että on oikein että niitä tarroja revitään, koska ne loukkaavat muslimie uskontoa.
Loukkaa se minuakin mutta en siitä mitään numeroa tee. Ja jos tekstit olisivat oikeasti asiallisia eivätkä ketään loukkaisi niin se olisi ok. tai no.. okei ikinä kaikki ei voi olla tyytyväisiä mutta se ettei siinä tarkoituksella loukattaisi ja arvosteltaisi toisten elämän laatua
ei uskovalla mitään eri lakeja ole :) kyse on maahanmuuttaja naisista jolla on eri kultturi. ja nallekarkit ei aina mene tasan. Enkä oikeen usko että olet uimistasi vähentänyt asian takia. asia tuskin liikuttaa sinun elämääsi sen enempää kun monen muunkaan.
Joo, aurinko paistaa, kissa on terve, eikä siippakaan kovasti valita ja ensi kuussa lähdetään reissuun, että ihan hyvin sen puoleen.
Hienoa että menee hyvin. Mutta oletkos onnellinen? ja mitäs sitten jos alkaisi sataa, kissa kuolisi, siippa valittaisi ja reissu peruuntuisi?
Nuo ovat katoavia asioita mitä luettelet. asioita mitkä voit syystä tai toisesta menettää. siihen ei kannata tyytyväisyyttään perustaa. - Kössönöm
c.r.i.s.s.e kirjoitti:
viesti ei omasta mielestäni koskenut pelkästään ateisteja vaan myös uskovia ihmisiä. Sama negatiivisuus jatkuu myös heidän keskustelupalstoillaan
Aamuteeveessä juuri muslimi sanoi, että on oikein että niitä tarroja revitään, koska ne loukkaavat muslimie uskontoa.
Loukkaa se minuakin mutta en siitä mitään numeroa tee. Ja jos tekstit olisivat oikeasti asiallisia eivätkä ketään loukkaisi niin se olisi ok. tai no.. okei ikinä kaikki ei voi olla tyytyväisiä mutta se ettei siinä tarkoituksella loukattaisi ja arvosteltaisi toisten elämän laatua
ei uskovalla mitään eri lakeja ole :) kyse on maahanmuuttaja naisista jolla on eri kultturi. ja nallekarkit ei aina mene tasan. Enkä oikeen usko että olet uimistasi vähentänyt asian takia. asia tuskin liikuttaa sinun elämääsi sen enempää kun monen muunkaan.
Joo, aurinko paistaa, kissa on terve, eikä siippakaan kovasti valita ja ensi kuussa lähdetään reissuun, että ihan hyvin sen puoleen.
Hienoa että menee hyvin. Mutta oletkos onnellinen? ja mitäs sitten jos alkaisi sataa, kissa kuolisi, siippa valittaisi ja reissu peruuntuisi?
Nuo ovat katoavia asioita mitä luettelet. asioita mitkä voit syystä tai toisesta menettää. siihen ei kannata tyytyväisyyttään perustaa."Hienoa että menee hyvin. Mutta oletkos onnellinen? ja mitäs sitten jos alkaisi sataa, kissa kuolisi, siippa valittaisi ja reissu peruuntuisi?
Nuo ovat katoavia asioita mitä luettelet. asioita mitkä voit syystä tai toisesta menettää. siihen ei kannata tyytyväisyyttään perustaa."
- Eikö teille krisuille mikään kelpaa. Ensin valitat sitä, että ateistit valittavat ja sitten kun sanon että ihan hyvin minulla menee, niin sekään ei sinulle kelpaa:)))))
Juu, kyllä nuo ovat ihan katoavaisia asioita. Aurinko posahtaa öbaut muutaman miljardin vuoden päästä, kissa kuolee, puoliso kuolee, enkä minäkään ikuisesti elä. Semmosta se on, ei maha mittää. - c.r.i.s.s.e
Kössönöm kirjoitti:
"Hienoa että menee hyvin. Mutta oletkos onnellinen? ja mitäs sitten jos alkaisi sataa, kissa kuolisi, siippa valittaisi ja reissu peruuntuisi?
Nuo ovat katoavia asioita mitä luettelet. asioita mitkä voit syystä tai toisesta menettää. siihen ei kannata tyytyväisyyttään perustaa."
- Eikö teille krisuille mikään kelpaa. Ensin valitat sitä, että ateistit valittavat ja sitten kun sanon että ihan hyvin minulla menee, niin sekään ei sinulle kelpaa:)))))
Juu, kyllä nuo ovat ihan katoavaisia asioita. Aurinko posahtaa öbaut muutaman miljardin vuoden päästä, kissa kuolee, puoliso kuolee, enkä minäkään ikuisesti elä. Semmosta se on, ei maha mittää.sanoinhan että on hienoa että sinulla menee hyvin mutta omassa elämässä valitettavasti olen tottunut siihen että asioilla on tapana muuttua yhtäkkiä. en tarkoita että kaikilla elämään kaadetaan paskaa kokoajan niskaan kun edellisestä selviää mutta odottamattomia asioita tapahtuu ja jos perustat onnellisuutesi tuollaisille asioille olet hukassa kun ne menetät.
Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan? - Kössönöm
c.r.i.s.s.e kirjoitti:
sanoinhan että on hienoa että sinulla menee hyvin mutta omassa elämässä valitettavasti olen tottunut siihen että asioilla on tapana muuttua yhtäkkiä. en tarkoita että kaikilla elämään kaadetaan paskaa kokoajan niskaan kun edellisestä selviää mutta odottamattomia asioita tapahtuu ja jos perustat onnellisuutesi tuollaisille asioille olet hukassa kun ne menetät.
Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan?"sanoinhan että on hienoa että sinulla menee hyvin mutta omassa elämässä valitettavasti olen tottunut siihen että asioilla on tapana muuttua yhtäkkiä."
- Näin se elämässä käy, koska sellaista elämä on.
"en tarkoita että kaikilla elämään kaadetaan paskaa kokoajan niskaan kun edellisestä selviää mutta odottamattomia asioita tapahtuu ja jos perustat onnellisuutesi tuollaisille asioille olet hukassa kun ne menetät.
Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan?"
- Juuri näin. Elämässä sattuu ja tapahtuu. Ei onnellisuutta "perusteta" mihinkään. En minä ainakaan. Sitä joko on onnellinen tai sitten ei. Kyllä sitä voi puolisonsa, kissansa, terveytensä ja mukavan säänkin menettää. Minkä sille sitten voi. Koska sellaista se elämä vaan on. - c.r.i.s.s.e
Kössönöm kirjoitti:
"sanoinhan että on hienoa että sinulla menee hyvin mutta omassa elämässä valitettavasti olen tottunut siihen että asioilla on tapana muuttua yhtäkkiä."
- Näin se elämässä käy, koska sellaista elämä on.
"en tarkoita että kaikilla elämään kaadetaan paskaa kokoajan niskaan kun edellisestä selviää mutta odottamattomia asioita tapahtuu ja jos perustat onnellisuutesi tuollaisille asioille olet hukassa kun ne menetät.
Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan?"
- Juuri näin. Elämässä sattuu ja tapahtuu. Ei onnellisuutta "perusteta" mihinkään. En minä ainakaan. Sitä joko on onnellinen tai sitten ei. Kyllä sitä voi puolisonsa, kissansa, terveytensä ja mukavan säänkin menettää. Minkä sille sitten voi. Koska sellaista se elämä vaan on.- Juuri näin. Elämässä sattuu ja tapahtuu. Ei onnellisuutta "perusteta" mihinkään. En minä ainakaan. Sitä joko on onnellinen tai sitten ei. Kyllä sitä voi puolisonsa, kissansa, terveytensä ja mukavan säänkin menettää. Minkä sille sitten voi. Koska sellaista se elämä vaan on.
Minä itse perustan elämäni Jeesukseen ja sitä kautta onnellisuuteen. En tarvitse enää asioita ollakseni onnellinen. Elämässä täällä maan päällä sattuu ja tapahtuu asioita mitkä ei ole oman tahdon mukaisia eikä miellyttäviä mutta pystyn Jumalan ansioista olemaan onnellinen myös niinä aikoina kun kaikki menee oikeastaan päin helvettiä..
Toivon samanlaista onnellisuutta, vapautta ja rauhaa kaikille muillekkin mitä minä olen saanut vastaanottaa - Kössönöm
c.r.i.s.s.e kirjoitti:
- Juuri näin. Elämässä sattuu ja tapahtuu. Ei onnellisuutta "perusteta" mihinkään. En minä ainakaan. Sitä joko on onnellinen tai sitten ei. Kyllä sitä voi puolisonsa, kissansa, terveytensä ja mukavan säänkin menettää. Minkä sille sitten voi. Koska sellaista se elämä vaan on.
Minä itse perustan elämäni Jeesukseen ja sitä kautta onnellisuuteen. En tarvitse enää asioita ollakseni onnellinen. Elämässä täällä maan päällä sattuu ja tapahtuu asioita mitkä ei ole oman tahdon mukaisia eikä miellyttäviä mutta pystyn Jumalan ansioista olemaan onnellinen myös niinä aikoina kun kaikki menee oikeastaan päin helvettiä..
Toivon samanlaista onnellisuutta, vapautta ja rauhaa kaikille muillekkin mitä minä olen saanut vastaanottaano malja sille, että sinulla menee hyvin.
- GonstaB
Kössönöm kirjoitti:
no malja sille, että sinulla menee hyvin.
1
Kiitos elämästä, Äiti.
Pari riviä tein kirjaimia tänään.
Siinä kaikki. Olen onnellinen.
2
Oli kerran ystäväjoukko
ja nuoruus. Kaikki eli.
Joka päivä oli kuin luominen
yhä olisi jatkunut. Nyt
minä yksin, entisen varjo,
läpikotaisin muistojen syömä
laho, kaatuva puu,
aste asteelta lähenemässä
maan turhuutta, hiljaisuutta.
3
Suvimaisema: lahdentyven,
saunaranta ja vene
ja helle, männiköntuoksu,
kukat, välkkyvät kalat,
lapsi, lapsia, lapset
ja vanha onnellinen kaiku:
Isä, hei!
4
Tein laulun perhosesta
ja henkäisin. Se lensi.
5
Läikähti lämmin lämmintä vasten,
ryöpsähti yli. Me vaikenimme.
Milloin ja missä? Emmehän tienneet.
Olimme kaksin ja rakastimme.
6
Pirkkalasta Pispalasta Harjutieltä, huiskis,
pulteri Tahmelan lähteeseen.
Lyyti sanoi: Kirjoita, kirjoita sitten...
Ja aurinko kurkisti korkeuteen.
7
On valo syttynyt ikkunaas.
Olet kotona taas.
Olen kaivannut sinua sinne.
Ja Pohjantähti on paikallaan.
Jäät katsomaan.
Vuo jatkuu. Mistä minne?
Et kesää viihtynyt täällä päin.
Vain tähdet näin,
kun tuoksui kukkarinne.
8
Sain sen, mitä halusin, rakkauden,
ja sentään: olenko onnellinen.
Mitä odottelen?
Joka kerta, kun oveeni koputetaan,
on mieleni riemua tulvillaan.
Mitä odotankaan.
9
Kaita polku kaivolta ovelle
nurmettuu.
Ikkunan edessä
pystyyn kuivunut omenapuu.
Reppu naulassa ovenpielessä,
siinä linnunpesä.
Kun olen kuollut, kun olen kuollut.
Kesä jatkuu. Kesä.
Lauri Viita - Kössönöm
GonstaB kirjoitti:
1
Kiitos elämästä, Äiti.
Pari riviä tein kirjaimia tänään.
Siinä kaikki. Olen onnellinen.
2
Oli kerran ystäväjoukko
ja nuoruus. Kaikki eli.
Joka päivä oli kuin luominen
yhä olisi jatkunut. Nyt
minä yksin, entisen varjo,
läpikotaisin muistojen syömä
laho, kaatuva puu,
aste asteelta lähenemässä
maan turhuutta, hiljaisuutta.
3
Suvimaisema: lahdentyven,
saunaranta ja vene
ja helle, männiköntuoksu,
kukat, välkkyvät kalat,
lapsi, lapsia, lapset
ja vanha onnellinen kaiku:
Isä, hei!
4
Tein laulun perhosesta
ja henkäisin. Se lensi.
5
Läikähti lämmin lämmintä vasten,
ryöpsähti yli. Me vaikenimme.
Milloin ja missä? Emmehän tienneet.
Olimme kaksin ja rakastimme.
6
Pirkkalasta Pispalasta Harjutieltä, huiskis,
pulteri Tahmelan lähteeseen.
Lyyti sanoi: Kirjoita, kirjoita sitten...
Ja aurinko kurkisti korkeuteen.
7
On valo syttynyt ikkunaas.
Olet kotona taas.
Olen kaivannut sinua sinne.
Ja Pohjantähti on paikallaan.
Jäät katsomaan.
Vuo jatkuu. Mistä minne?
Et kesää viihtynyt täällä päin.
Vain tähdet näin,
kun tuoksui kukkarinne.
8
Sain sen, mitä halusin, rakkauden,
ja sentään: olenko onnellinen.
Mitä odottelen?
Joka kerta, kun oveeni koputetaan,
on mieleni riemua tulvillaan.
Mitä odotankaan.
9
Kaita polku kaivolta ovelle
nurmettuu.
Ikkunan edessä
pystyyn kuivunut omenapuu.
Reppu naulassa ovenpielessä,
siinä linnunpesä.
Kun olen kuollut, kun olen kuollut.
Kesä jatkuu. Kesä.
Lauri ViitaTässäkin hieno oivallus:
"Avaruus
Ikuisuus
Taivas täynnä auringoita,
meri täynnä pisaroita,
aallon alla aalto uus."
- Lauri Viita - - osoittaa..
c.r.i.s.s.e kirjoitti:
- Juuri näin. Elämässä sattuu ja tapahtuu. Ei onnellisuutta "perusteta" mihinkään. En minä ainakaan. Sitä joko on onnellinen tai sitten ei. Kyllä sitä voi puolisonsa, kissansa, terveytensä ja mukavan säänkin menettää. Minkä sille sitten voi. Koska sellaista se elämä vaan on.
Toivon samanlaista onnellisuutta, vapautta ja rauhaa kaikille muillekkin mitä minä olen saanut vastaanottaavain, että et nuoresta iästäsi ja yleisestä pönttöpäisyydestäsi johtuen edes tiedä, mitä tarkoittaa, kun kaikki menee oikeasti päin helvettiä...
Byt vain on niin Kiva hypettää teini-iälle tyypillistä jesse-onneaan täällä. Katotaan sitten vähän myöhemmin... Ja voit testata väitettäni vaikka muuttamalla ens talvena roskikseen. Katotaan, kuinka se jesse siellä sinun onnellisuuttasi sitten oikeasti parantaa, kun yrität sormet huurussa saada pientä liekkiä ihan mihin vain. - c.r.i.s.s.e
osoittaa.. kirjoitti:
vain, että et nuoresta iästäsi ja yleisestä pönttöpäisyydestäsi johtuen edes tiedä, mitä tarkoittaa, kun kaikki menee oikeasti päin helvettiä...
Byt vain on niin Kiva hypettää teini-iälle tyypillistä jesse-onneaan täällä. Katotaan sitten vähän myöhemmin... Ja voit testata väitettäni vaikka muuttamalla ens talvena roskikseen. Katotaan, kuinka se jesse siellä sinun onnellisuuttasi sitten oikeasti parantaa, kun yrität sormet huurussa saada pientä liekkiä ihan mihin vain.Ihmisen ikä ei kerro mitään siitä mitä on elämänsä aikana joutunut kokemaan. Et taida tietää sellaista?
mutta niin se menee yleensä ihmisllä jolla on ollut helppo lapsuus ja nuoruus:) ole kiitollinen siitä. Voin sanoa että minä jos joku tiedän kun elämä menee oikeasti päin helvettiä mutta onneksi tiedän etten koskaan joudu olemaan yksin vaan minulla on Jumala voimana ja apuna kaikessa mitä elämä tuo tullessaa
Ja kysyn että miksi ihmeessä muuttaisin omasta kämpästä roskikseen asumaan? usko ei ole synonyymi sanalle typerä. luoja mitä ihmisiä..Oletkos muuten ikinä lukenut Raamatusta sitä kun Jeesus on paastonnut ja Saatana kiusaa Häntä erämaassa.
Tuli vain mieleen tuosta sinun testaamis ehdotuksestasi.mietippä vaikka miksi - en..
c.r.i.s.s.e kirjoitti:
Ihmisen ikä ei kerro mitään siitä mitä on elämänsä aikana joutunut kokemaan. Et taida tietää sellaista?
mutta niin se menee yleensä ihmisllä jolla on ollut helppo lapsuus ja nuoruus:) ole kiitollinen siitä. Voin sanoa että minä jos joku tiedän kun elämä menee oikeasti päin helvettiä mutta onneksi tiedän etten koskaan joudu olemaan yksin vaan minulla on Jumala voimana ja apuna kaikessa mitä elämä tuo tullessaa
Ja kysyn että miksi ihmeessä muuttaisin omasta kämpästä roskikseen asumaan? usko ei ole synonyymi sanalle typerä. luoja mitä ihmisiä..Oletkos muuten ikinä lukenut Raamatusta sitä kun Jeesus on paastonnut ja Saatana kiusaa Häntä erämaassa.
Tuli vain mieleen tuosta sinun testaamis ehdotuksestasi.mietippä vaikka miksiedelleenkää usko, että olisit elämässäsi kokenut sen kummempaa vastoinkäymistä kuin tikku sormessa.
Ja oletko jo muuttunut jesseksi itsekin, kun latelet vertauksia tyyliin jesse ja paholainen erämaassa. Tiedoksi vaan, ne ovat kirjassa olevia satutarinoita, aivan kuten Hannu ja Kerttu ja paha noita.
Ja testata et uskalla, koska se osoittaisi, ettei sinusta kukaan jumalhahmo pidä mitään huolta. Olet siis käytännön toimissasi ateisti, mutta omaa egoa korostaaksesi haluat meille muille kertoa, että sinulla on "isoja ystäviä".
Niin lapsellista, niin lapsellista... - c.r.i.s.s.e
en.. kirjoitti:
edelleenkää usko, että olisit elämässäsi kokenut sen kummempaa vastoinkäymistä kuin tikku sormessa.
Ja oletko jo muuttunut jesseksi itsekin, kun latelet vertauksia tyyliin jesse ja paholainen erämaassa. Tiedoksi vaan, ne ovat kirjassa olevia satutarinoita, aivan kuten Hannu ja Kerttu ja paha noita.
Ja testata et uskalla, koska se osoittaisi, ettei sinusta kukaan jumalhahmo pidä mitään huolta. Olet siis käytännön toimissasi ateisti, mutta omaa egoa korostaaksesi haluat meille muille kertoa, että sinulla on "isoja ystäviä".
Niin lapsellista, niin lapsellista...on joo mulla tikit tosin leuassa mutta ne olen saanut huolimattomuudesta.
Minun elämääni ovat varjostaneet isäni itsemurha, jouduin 3vuotiaana olemaan äiti ja pitämään itseni ja siskoni hengissä . ja siinä ei ole läheskään kaikki mitä sain kokea jo ensimmäisen 3vuoden aikana . olen kuitenkin 18 ja siinä on monta vuotta välissä.
Joten mitäpä jos et puhuisi asiasta mistä et mitään tiedä. Ainakin oletan että iältäsi olet minua vanhempi mutta henkinen kasvu on tainnut näköjään vähiin jäädä.
En toki Jeesus ole mutta uskoville ihmisille tapahtuu samanlaisia asioita kun Jeesukselle aikoinaan. Jeesustakin pilkattiin, arvosteltiin, vähäteltiin, koeteltiin ja samaa yrittää sinunlaiset ihmiset nykypäivänäkin:)
Aikuisena ihmisenä varmaankin itse tajuat olevasi lapsellinen jos et EDES ymmärrä mitä kirjoitat. Kukaan ei mene asumaan roskikseen. oli sitten uskova tai ei.. Minun ei tarvitse Jumalaani testaamaan alkaa koska Hän on niin totta minun elämässäni.En kai minä katolle mene ja hyppää sieltä odottaen että minulle ei mitään satu kun olen uskossa.
Olen kyllä monesti Jumalan hylännyt elämästäni mutten ole ateisti koskaan ollut. Olen silti uskonut ja tiennyt kaikki Jumala asiat mutta olen hylänyt henkilökohtaisen suhteen Jumalaan kaikkien maallisten asioiden takia. Mutta tiedän että Jumala ottaa minut avosylin vastaan kun olen virheeni tajunnut ja palannut Hänen luokseen. - lukisit..
c.r.i.s.s.e kirjoitti:
on joo mulla tikit tosin leuassa mutta ne olen saanut huolimattomuudesta.
Minun elämääni ovat varjostaneet isäni itsemurha, jouduin 3vuotiaana olemaan äiti ja pitämään itseni ja siskoni hengissä . ja siinä ei ole läheskään kaikki mitä sain kokea jo ensimmäisen 3vuoden aikana . olen kuitenkin 18 ja siinä on monta vuotta välissä.
Joten mitäpä jos et puhuisi asiasta mistä et mitään tiedä. Ainakin oletan että iältäsi olet minua vanhempi mutta henkinen kasvu on tainnut näköjään vähiin jäädä.
En toki Jeesus ole mutta uskoville ihmisille tapahtuu samanlaisia asioita kun Jeesukselle aikoinaan. Jeesustakin pilkattiin, arvosteltiin, vähäteltiin, koeteltiin ja samaa yrittää sinunlaiset ihmiset nykypäivänäkin:)
Aikuisena ihmisenä varmaankin itse tajuat olevasi lapsellinen jos et EDES ymmärrä mitä kirjoitat. Kukaan ei mene asumaan roskikseen. oli sitten uskova tai ei.. Minun ei tarvitse Jumalaani testaamaan alkaa koska Hän on niin totta minun elämässäni.En kai minä katolle mene ja hyppää sieltä odottaen että minulle ei mitään satu kun olen uskossa.
Olen kyllä monesti Jumalan hylännyt elämästäni mutten ole ateisti koskaan ollut. Olen silti uskonut ja tiennyt kaikki Jumala asiat mutta olen hylänyt henkilökohtaisen suhteen Jumalaan kaikkien maallisten asioiden takia. Mutta tiedän että Jumala ottaa minut avosylin vastaan kun olen virheeni tajunnut ja palannut Hänen luokseen.itse joskus sitä, mitä kirjoitat:
"..jouduin 3vuotiaana olemaan äiti ja pitämään itseni ja siskoni hengissä ."
Jokainen ajatteleva ihminen tajuaa, ettei tuo ole mahdollista. Ja loppuosa tekstistäsi on taas sitä tyypillistä uskislööperöä, jonka mukaan jumala on kiva, vaikkei se mitään teekään, enkä ihan oikeasti itsekään uskalla asiaa testata.
Mutta ilmeisesti olet kokenut kovia, koska jostain noin epätoivoisesta ajatusmallista olet lohdutuksesi hakenut. Jos se sinulle toimii, niin en minä sitä sinänsä käy moittimaan. - c.r.i.s.s.e
lukisit.. kirjoitti:
itse joskus sitä, mitä kirjoitat:
"..jouduin 3vuotiaana olemaan äiti ja pitämään itseni ja siskoni hengissä ."
Jokainen ajatteleva ihminen tajuaa, ettei tuo ole mahdollista. Ja loppuosa tekstistäsi on taas sitä tyypillistä uskislööperöä, jonka mukaan jumala on kiva, vaikkei se mitään teekään, enkä ihan oikeasti itsekään uskalla asiaa testata.
Mutta ilmeisesti olet kokenut kovia, koska jostain noin epätoivoisesta ajatusmallista olet lohdutuksesi hakenut. Jos se sinulle toimii, niin en minä sitä sinänsä käy moittimaan.Ja sinä tiedät mikä on mahdollista. Siskoni on kuvittanut muutama vuosi sitten erään kirjan joka koskee samankaltaisen lapsen elämää kun meidän oma oli. Se kirja onerittäin suosittu psykologien ja lasten kanssa työskentelevien parissa. Siinä kirjassa siskoni kiittää minua myös siitä että edes joku huolehti siitä kun kukaan muu ei ollut kyvykäs. Moni asia mitä sinä et vain ole kokenut voi myös olla mahdollista varssinkin pakko tilanteessa. Vuosi siitä niin meidät huostaanotettiin ja saatiin aikuisia jotka kasvattaa ja neuvoo Mutta sen sanon että monesti kun aamulla heräsi talo oli tyhjä ja olimme siskoni kanssa kahden. Ja vanhempana tosin itsekkin lapsena vastuu oli minulla. Enkä ole ainoa tapaus Suomessa. Samanlaisia tilanteita on monet joutunut kokemaan ja ole kiitollinen ettet ole yksi heistä mutta älä tule minulle sanomaan että olen nuori joka ei tiedä mitään siitä kun elämä menee päin helvettiä.
Se sopii varmasti sinullekkin?
Ja usko pois Jumala on kiva ja tekee vaikka mitä ihmisten elämässä. Ihmeitä tapahtuu edelleen ja olen itse monia nähnyt ja kuullut. Olen 100% varma Jumalan jatkuvasta läsnäolosta elämässäni ja haluan samaa sinullekkin. Mikä estää sinua kokeilemasta. Vaikket uskokkaan niin leiki päivän uskovasi ja pyydä Jumalaa tosissasi antamaan itsestään merkkejä sinulle. Raamattu lupaa että etsivä löytää ja anovalle annetaan. Vaikka täällä päätä minulle auotkin niin mieti. ei sinun tarvitse asiasta kenellekkään puhua.
- herneer``
Ateisteista yli 90 % suoltaa pelkkää negatiivistä pashaa tälle palstalle. Samalla pitäisi ajatella, että he nauttivat samalla elämästä: Kössö nasse puusilma jne.
Nämä kovikset syyttävät uskiksia vajakeiksi, tietysti siitä voi nauttiakin, mutta
kyllä ydinjoukon elämästä nauttiminen liittyy persoonallisuushäiriöihin. Kuka voisi nauttia anarkiasta, kyse on fundalismista ja tunnetysti heidän nenukki on hernettä
täynnä- Nenuusi~
Ja sinä suollat 100% negatiivisuutta jokaiseen aloitukseesi.
- Thronos
Olen ollut perjantaista asti täällä omalla tontillani. Juhannus kai oli, siksi varmaan tiet olivat niin tyhjiä kun ajoin tänne perjantai-iltana. Kesän valoisin aika vamasti on, nytkin ulkona on valoisaa ja valkoisia perhosia lentelee kukkaniityn yllä.
Olen ollut kahdestaan koirani kanssa koko ajan, kuunnellut välillä radiota - ylen ykköstä, välillä vain lintujen laulua.
Eilen keksin rakentaa tämän huiman neljän neliön mökkini (hataran, jos muistatte - ulkolämpötila kesät talvet) kylkeen pation; kävin sahalla ostamassa lautoja ja kakkosnelosia pattinkeja, pylväsharkkojakin muutamia - sitten vain tuumailua ja naulaamista ja tänään iltapäivällä oli patio valmis. Oleskelutilani enemmän kuin tuplaantui tuosta vain! Istuin iltamyöhään upouudella patiollani katsellen ympäröivän luonnon sydäntäsärkevää kauneutta ja kuunnellen laulurastasta joka kuusenlatvassa nytkin vielä laulelee.
Välillä käyskentelen tontillani, katselen vain ja ihmettelen kaiken kauneutta - mesimarjan kukkien heleyttä, koiranputkien hohtavaa valkeutta, kuusien suojaavaa vihreyttä. Seuraan lintujen pesimispuuhia: räystään alla asustaa ja ruokkii poikasiaan harmaasieppo, pöntöissä sinitiainen, talitiainen ja kirjosieppo, mustaherukkapensaissa ehkä lehtokerttu - siksi annankin pensaiden olla horsmien suojassa koskematta.
Tänään patiota rakentaessani olin läkähtyä kuumuuteen - menin tuohon ihan lähelle pikkuiselle suolleni ja loikoilin siellä sammalpohjaisessa suoallikossa oloani viilentämässä. Uusi ja aika ylellinen kokemus - en ole ennen suossa makaillutkaan.
Kuuntelin päivällä Radio Deitä, ja siellä puhuttiin tuosta bussikampanjasta. Radio Dein johtaja Päivi Rostamo (toivottavasti muistan tittelin ja nimen oikein) sanoi että kyllä elämässä ihan oikeitakin murheita on mutta ei niihin bilettäminen auta.
Kiinnostavaa että hän ilmeisesti tulkitsi sen "nauti elämästä"-kohdan bilettämiseksi. Mitähän se kertoo hänestä?
Minä nautin elämästäni juuri tällaisena, ja tästä on bilettäminen aika kaukana.- c.r.i.s.s.e
Kuulostaa ihanalta. Itse en ole mökki ihmisiä enkä viihdy metsän keskellä kauaa mutta kyllä nyt on kesän isoin haave päästä porukoitte mökille vk.lopuks makoilee riippumatos järvenrantaa ja olla vaa. Pääsee vähäks aikaa pois arjesta mut ei lian kauaks aikaa:)
No tuosta bilettämisestä vielä.. Jos Hän on tarkoittanut sitä kun ihmiset hukuttaa murheitaan bilettämiseen mutta eihän se mitään auta... Itse olen ollut pahasti viinaan koukussa ja koin että se on ainoa asia joka auttaa pois kaikesta paskasta hetkeksi. Ei se tapa heti unohdu. Vaikeaa on erityisesti vk.loput nykyään..
Ihmiset nauttivat eriasioista ja pääasia että on oikeasti onnellinen
- Missukka
Kai nuo sen bussinkylkimainoksen tekstin itsellensä tarkoittivat. "Nauttikaa elämästä" näkyy vaan niin vaalealla, ettei se tartu silmiin. Pinkki teksti näkyy ihan kivasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941753
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581169Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181168- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam35797Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6734- 46706
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676