minulle se

kertokaa,

miksi nykyään tehdään niin paljon itsemurhia, koska ateistin pitäisi iloita elämästään ja siitä, että Jumalaa ei ole. Olettaisin näin, että itsemurhan tehnyt ei usko Jumalaan ja tuonpuoleisiin asioihin. Itselläni on kolme tuttavaa, jotka ovat viimeisen kuukauden aikana ampuneet itsensä. Tietääkseni kaikilla näistä ateistinen tausta.

51

392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiesithän?

Itselläni on uskovaistausta, vaikka nykyisin olen ateisti. Uskovaisena elämä oli minulle hyvin raskasta ja kyllä, olin todella lähellä jopa tehdä itsemurhan. Olen voinut paremmin sen jälkeen, kun lakkasin uskomasta - oivalsin aikanaan minäkin ettei jumalia ole. Muutama tuttavani teki itsemurhan. Kolme oli uskovaisia, yksi taisi olla ateisti.

Eli... ehkä näet siten kuin oletat näkeväsi? Että tällaisia ongelmia olisi vain ateisteilla? Ehkä se vahvistaa jotenkin ajatustasi, että uskovaisena olisi parempi. Eiköhän itsemurhan tekijöissä ole uskovaisia eri uskonnoista ja niitä, jotka eivät usko jumaliin, vai mitä luulet kun oikeasti mietit?

• Älä anna pettää itseäsi

Mikäli olisit ollut oikeasti uskossa, et tulisi ateistiksi. Olet ollut jonkinlainen luulouskovainen. Et ole syntynyt koskaan uudesti ylhäältä. Voi olla nyt jonkin aikaa vapaa ja luulet ratkaisseesi olemassaolon ongelman. Pian tyhjyys ja levottomuus jälleen kaighertavat sisimpääsi.
        Anna elämäsi Jeesuksen käsiin. Tätä sinä sittenkin todella kaipaat .... vaikka nyt pakenet!

• Peikkojen kaveri

Eiköhän itsemurhan syitä kannata pohtia vähän syvällisemmin kuin mitä otit esiin. Voisin heittää yhtä pinallisesti takaisin, että ei ihme, että tuttavasi tappavat itsensä, jos tuota syvällisempää ymmärrystä läheisen ihmisen elämän kiemuroihin ei löydy. Mun tuttavapiirissä kukaan ei ole tehnyt itsemurhaa, tai jos tarkkoja ollaan: Joskus kauan sitten eräs kiva nuori mies haki minua usein diskossa tanssiman. Kuulin hänen tehneen joskus myöhemmin itsemurhan. Muita vastaavanlaiseen ratkaisuun päätynyttä en tunne.

• kertokaa,

Miksi Jumala sallii tämän, ja homostelunkin vaikka se on syntiä!

Jumala on faggotti

• c.r.i.s.s.e

Hyvä ja asiallinen kysymys.. pitkästä aikaa;)

Jumala sallii maailmassa paljon pahaa. se ei tarkoita että hän hyväksyy syntiä. Itse olen joutunut miettimään tätä kysymystä itse paljon koska olen menettänyt ystäviä ja perheenjäsenen itsemurhan takia.
        Syy näihin ei ole Jumalan vaan ihmisten. Jokaisella on oikeus turvautua Jumalaan ja pyytää apua mutta paholainen taistelee myös voittaakseen ihmisiä puolelleen. Itse olen elänyt uskovassa sijaisperheessä ja jättänyt uskon jossain vaiheessa kun aloin olla vihanen Jumalalle kaikesta paskasta mitä elämässä sillon oli. eihän se Jumalan vika ole Hän vain sallii niiden asioiden tapahtua Nyt kuitenkin olen palannut siihen vanhaan kun tajusin mitä kaikkea olen elämältäni menettää. Kiitos uskovien ystävien mitä vielä muutama on tallella.
        Ja mitä homouteen tulee niin se on samanlainen synti kun varastaminen. ei sen isompi eikä pienempi. Ja syntiä Jumala vihaa muttei ihmistä.

• Kössönöm
        c.r.i.s.s.e kirjoitti:

Hyvä ja asiallinen kysymys.. pitkästä aikaa;)

Jumala sallii maailmassa paljon pahaa. se ei tarkoita että hän hyväksyy syntiä. Itse olen joutunut miettimään tätä kysymystä itse paljon koska olen menettänyt ystäviä ja perheenjäsenen itsemurhan takia.
        Syy näihin ei ole Jumalan vaan ihmisten. Jokaisella on oikeus turvautua Jumalaan ja pyytää apua mutta paholainen taistelee myös voittaakseen ihmisiä puolelleen. Itse olen elänyt uskovassa sijaisperheessä ja jättänyt uskon jossain vaiheessa kun aloin olla vihanen Jumalalle kaikesta paskasta mitä elämässä sillon oli. eihän se Jumalan vika ole Hän vain sallii niiden asioiden tapahtua Nyt kuitenkin olen palannut siihen vanhaan kun tajusin mitä kaikkea olen elämältäni menettää. Kiitos uskovien ystävien mitä vielä muutama on tallella.
        Ja mitä homouteen tulee niin se on samanlainen synti kun varastaminen. ei sen isompi eikä pienempi. Ja syntiä Jumala vihaa muttei ihmistä.

Jos maailma on niin paha paikka ja elämä pelkkää kärsimystä ja homot on saastaa ja sinä uskot että kuolemasi jälkeen pääset taivaaseen, niin miksi siinä ruikutat, etkä tapa itseäsi?

• c.r.i.s.s.e
        Kössönöm kirjoitti:

Jos maailma on niin paha paikka ja elämä pelkkää kärsimystä ja homot on saastaa ja sinä uskot että kuolemasi jälkeen pääset taivaaseen, niin miksi siinä ruikutat, etkä tapa itseäsi?

Elämä ei ensinnäkään ole pelkkää kärsimystä. Olen sanonut olevani onnellinen vaikka kaikkea paskaa sattuukin kohdalle. Ja maailma on kyllä paha paikka missä jatkuvasti tapetaan ihmisiä, raiskataan, varastetaan ja tehdään kaikkea mahdollista mikä vaan aina satuttaa jotakin ihmistä. Ei se ole mielestäni hyvän maailman merkki. En tiedä sinun näkemystäsi asiasta, mutta oletan sinun olevan samoilla linjoilla
        Homot myöskään eivät ole saastaa enkä missään vaiheessa niin ole väittänyt. Minulla suurinosa kavereista on bi-tyttöjä ja rakastan heitä koko sydämestäni.
        Homous ja ihminen on eriasia.
        Uskon myös taivaaseen sekä helvettiin. Mutta itsemurha on myös synti ja typerä teko muutenkin. Lisäksi olen sen verran maailmaa nähnyt ja vahva ihminen ettei minulla ole siihen edes aihetta. Arvostan jokaista päivää minkä täällä saan elää koska se voi olla se viimeinen. Sitä ei ikinä tiedä mitä tapahtuu ja koska tulee oma aika lähteä.

• c.r.i.s.s.e kirjoitti:

Elämä ei ensinnäkään ole pelkkää kärsimystä. Olen sanonut olevani onnellinen vaikka kaikkea paskaa sattuukin kohdalle. Ja maailma on kyllä paha paikka missä jatkuvasti tapetaan ihmisiä, raiskataan, varastetaan ja tehdään kaikkea mahdollista mikä vaan aina satuttaa jotakin ihmistä. Ei se ole mielestäni hyvän maailman merkki. En tiedä sinun näkemystäsi asiasta, mutta oletan sinun olevan samoilla linjoilla
        Homot myöskään eivät ole saastaa enkä missään vaiheessa niin ole väittänyt. Minulla suurinosa kavereista on bi-tyttöjä ja rakastan heitä koko sydämestäni.
        Uskon myös taivaaseen sekä helvettiin. Mutta itsemurha on myös synti ja typerä teko muutenkin. Lisäksi olen sen verran maailmaa nähnyt ja vahva ihminen ettei minulla ole siihen edes aihetta. Arvostan jokaista päivää minkä täällä saan elää koska se voi olla se viimeinen. Sitä ei ikinä tiedä mitä tapahtuu ja koska tulee oma aika lähteä.

Sulla on hyviä ja asiallisia kirjoituksia,pohdiskeleviakin. Toivotan sulle Taivaan Isän siunausta, varjelusta ja johdatusta elämäsi poluille, aina ei ole helppoa, mutta silloinkin Isä on siinä vierellä,siihen saamme ja voimme luottaa :)

• Kössönöm
        c.r.i.s.s.e kirjoitti:

sitä minä pyydän, en sen enempää.

"Homous ja ihminen on eriasia."

- Mitä tuolla tarkoitat? Että homo ei ole ihminen?

"Uskon myös taivaaseen sekä helvettiin. Mutta itsemurha on myös synti ja typerä teko muutenkin."

- Eli pelotevaikutus toimii. Ikävä juttu.

• Kössönöm
        juhani1965 kirjoitti:

Sulla on hyviä ja asiallisia kirjoituksia,pohdiskeleviakin. Toivotan sulle Taivaan Isän siunausta, varjelusta ja johdatusta elämäsi poluille, aina ei ole helppoa, mutta silloinkin Isä on siinä vierellä,siihen saamme ja voimme luottaa :)

Miksi sinun mielestäsi jumalallasi on sukupuoli? Mihin se sitä tarvitsee?

• Kössönöm kirjoitti:

Miksi sinun mielestäsi jumalallasi on sukupuoli? Mihin se sitä tarvitsee?

En niinkään ajattele Jumalan sukupuolta kirjoittaessani hänestä Isä-muodossa. Ajattelen paremminkin sitä kuinka Jumala ilmaisee itsensä eli, Isänä,Poikana ja Pyhänä Hengenä.

• Kössönöm
        juhani1965 kirjoitti:

En niinkään ajattele Jumalan sukupuolta kirjoittaessani hänestä Isä-muodossa. Ajattelen paremminkin sitä kuinka Jumala ilmaisee itsensä eli, Isänä,Poikana ja Pyhänä Hengenä.

"Ajattelen paremminkin sitä kuinka Jumala ilmaisee itsensä eli, Isänä,Poikana ja Pyhänä Hengenä."

- Siis ilmaisee sinulle? Niinkö? Sinä siis näet isän, pojan ja pyhän hengen?

Onko sillä pyhällä hengellä sukupuolta? Pitäisi mennä katsomaan NCIS, mutta sitä ennen: Oletko koskaan ajatellut, että sinua on kusetettu tuolla uskonnolla? Sinä siis uskot sen, että on olemassa miespuolinen jumala (mihin se sitä sukupuoltaan tarvitsee), poika (miksi juuri poika, miksi ei tyttö) ja pyhä henki joka siitti, mutta siitä ei silti koskaan puhuta miehenä.

MIETI!

• Kössönöm kirjoitti:

"Ajattelen paremminkin sitä kuinka Jumala ilmaisee itsensä eli, Isänä,Poikana ja Pyhänä Hengenä."

- Siis ilmaisee sinulle? Niinkö? Sinä siis näet isän, pojan ja pyhän hengen?

Onko sillä pyhällä hengellä sukupuolta? Pitäisi mennä katsomaan NCIS, mutta sitä ennen: Oletko koskaan ajatellut, että sinua on kusetettu tuolla uskonnolla? Sinä siis uskot sen, että on olemassa miespuolinen jumala (mihin se sitä sukupuoltaan tarvitsee), poika (miksi juuri poika, miksi ei tyttö) ja pyhä henki joka siitti, mutta siitä ei silti koskaan puhuta miehenä.

MIETI!

Uskon Raamatun ilmoitukseen Jumalan kolminaisuudesta. Ja Raamatun sivuilta juuri löydän tuon kolmiyhteisen Jumalan ilmoituksen.
        Tokihan olen miettinyt ja pohtinut uskonasioita, mitä enemmän tutkin ja mietin sitä vakuuttuneeksi tulen kristinuskon Jumalan todellisuudesta.

Ja kolminaisaisuus ei tule ihmiselle aukenemaan kokonaan tässä ajassa, osa jaa salaisuudeksi, mutta niin olen pähkäillyt, ei se sitä merkitse ettei se totta olisi.

• Kössönöm
        juhani1965 kirjoitti:

Uskon Raamatun ilmoitukseen Jumalan kolminaisuudesta. Ja Raamatun sivuilta juuri löydän tuon kolmiyhteisen Jumalan ilmoituksen.
        Tokihan olen miettinyt ja pohtinut uskonasioita, mitä enemmän tutkin ja mietin sitä vakuuttuneeksi tulen kristinuskon Jumalan todellisuudesta.

Ja kolminaisaisuus ei tule ihmiselle aukenemaan kokonaan tässä ajassa, osa jaa salaisuudeksi, mutta niin olen pähkäillyt, ei se sitä merkitse ettei se totta olisi.

että vaikka kuinka kummallista löpinää löytyy raamatusta niin se on totta, koska sinä USKOT että se on totta.

Et kuitenkaan vastannut siihen miksi jumala kuvaillaan mieheksi, miksi neitsyestä ei syntynyt tyttöä ja miksi pyhää henkeä ei kuvata mieheksi vaan se on vaan henki. Selitys löytynee sen ajan yhteiskunnasta, joka oli kovin patriarkaalinen.

Mutta sinua ei siis kiinnosta tällaiset asiat, koska haluat uskoa, että tuo tarina on totta.

• c.r.i.s.s.e
        Kössönöm kirjoitti:

että vaikka kuinka kummallista löpinää löytyy raamatusta niin se on totta, koska sinä USKOT että se on totta.

Et kuitenkaan vastannut siihen miksi jumala kuvaillaan mieheksi, miksi neitsyestä ei syntynyt tyttöä ja miksi pyhää henkeä ei kuvata mieheksi vaan se on vaan henki. Selitys löytynee sen ajan yhteiskunnasta, joka oli kovin patriarkaalinen.

Mutta sinua ei siis kiinnosta tällaiset asiat, koska haluat uskoa, että tuo tarina on totta.

Juu onhan se täynnä kummallista löpinää mutta se on kyllä myös totta. En edes usko asian olevan niin vaan tiedän.

Ja Jeesuksen syntyminen ja eläminen, ristillä kuoleminen ja ylösnousu on ennustettu jo vanhassa testamentissa 100vuosia aikasemmin. siksi varmaan näin kävi.

• c.r.i.s.s.e
        juhani1965 kirjoitti:

yksi positiivinen viesti vähään aikaan:D Kiitos sinulle!:) Joillakin on vain jatkuva tarve kitistä joka asiasta ja vängätä senkin jälkeen kun asia on moneen kertaan selitetty. Onneksi on aika kestävät hermot:D

• c.r.i.s.s.e
        Kössönöm kirjoitti:

sitä minä pyydän, en sen enempää.

"Homous ja ihminen on eriasia."

- Mitä tuolla tarkoitat? Että homo ei ole ihminen?

"Uskon myös taivaaseen sekä helvettiin. Mutta itsemurha on myös synti ja typerä teko muutenkin."

- Eli pelotevaikutus toimii. Ikävä juttu.

Älä vääntele sanojani..kiitos! :)

Eli : Homous on synti ja se joka sitä tekee on taas ihminen.= homous ja ihminen on eriasia. Homoutta Jumala vihaa EI IHMISTÄ.
        Ja tuosta itsemurha asiasta vielä. En elä siksi että en uskalla Helvetin takia itseäni tappaa:D Elän siksi koska haluan ja elämää pitää arvostaa

• Kössönöm
        c.r.i.s.s.e kirjoitti:

Älä vääntele sanojani..kiitos! :)

Eli : Homous on synti ja se joka sitä tekee on taas ihminen.= homous ja ihminen on eriasia. Homoutta Jumala vihaa EI IHMISTÄ.
        Ja tuosta itsemurha asiasta vielä. En elä siksi että en uskalla Helvetin takia itseäni tappaa:D Elän siksi koska haluan ja elämää pitää arvostaa

Aloitko uskovaksi koska vihaat homoja, vai vihaatko homoja koska olet uskova?

Koska jumalista ei ole mitään näyttöä, niin tässä asiassa on kyse sinusta. Ei mistään jumalasta.

• Thomaus
        Kössönöm kirjoitti:

Aloitko uskovaksi koska vihaat homoja, vai vihaatko homoja koska olet uskova?

Koska jumalista ei ole mitään näyttöä, niin tässä asiassa on kyse sinusta. Ei mistään jumalasta.

Eikös c.r.i.s.s.e tuolla toisaalla sanonut, että hänellä on useita ystäviä, jotka ovat bi-seksuaaleja?

• Kössönöm
        Thomaus kirjoitti:

Eikös c.r.i.s.s.e tuolla toisaalla sanonut, että hänellä on useita ystäviä, jotka ovat bi-seksuaaleja?

no miksi hän ei sitten hyväksy heitä?

• Thomaus
        Kössönöm kirjoitti:

no miksi hän ei sitten hyväksy heitä?

hän niin sanonut.

• Thomaus
        c.r.i.s.s.e kirjoitti:

yksi positiivinen viesti vähään aikaan:D Kiitos sinulle!:) Joillakin on vain jatkuva tarve kitistä joka asiasta ja vängätä senkin jälkeen kun asia on moneen kertaan selitetty. Onneksi on aika kestävät hermot:D

Joo. Kestäviä hermoja tarvitaan elämässä. (etenkin erinäisillä keskustelupalstoilla..)

Mut mä en ainakaan suostu antamaan periks, ennenku joka jätkä ja likka on menossa taivaaseen.
        http://www.youtube.com/watch?v=kdvAYJuSHro

• Retrohetero
        c.r.i.s.s.e kirjoitti:

Juu onhan se täynnä kummallista löpinää mutta se on kyllä myös totta. En edes usko asian olevan niin vaan tiedän.

Ja Jeesuksen syntyminen ja eläminen, ristillä kuoleminen ja ylösnousu on ennustettu jo vanhassa testamentissa 100vuosia aikasemmin. siksi varmaan näin kävi.

"Ja Jeesuksen syntyminen ja eläminen, ristillä kuoleminen ja ylösnousu on ennustettu jo vanhassa testamentissa 100vuosia aikasemmin. siksi varmaan näin kävi."

Sama asia jos sanon, että huomenna ryöstetään Kalliolan Siwa, ja menen
        sen itse ryöstämään... Vittu mikä profetia...

• Thomaus
        Thomaus kirjoitti:

Joo. Kestäviä hermoja tarvitaan elämässä. (etenkin erinäisillä keskustelupalstoilla..)

Mut mä en ainakaan suostu antamaan periks, ennenku joka jätkä ja likka on menossa taivaaseen.
        http://www.youtube.com/watch?v=kdvAYJuSHro

hymiö laittamatta tohon viestiin, mut sovitaan et siinä oli semmonen. ;)

• Mopopytty

se nyt on sinähän ne siihen kuitenkin ajoit, saarnasit niille yötäpäivää, ampuivat mielummin itsensä kuin kuuntelivat sinun paskanjauhantaa.

• c.r.i.s.s.e

Oliko viestisi minulle tarkoitettu? Tai oikeastaan ihan sama kenelle niin sen sinulle sanon että on todella ASIATONTA syyttää ketään jonkun ihmisen itsemurhasta. Todella kohtuutonta ja kertoo siitä kuinka kusipää joku mahtaa olla.
        Anteeksi että haukun mutta voin sanoa että kenellekkään ei puhuta tuolla tavalla!!! Toivottavasti HÄPEÄT itseäsi ja kirjoitustasi koska oksetat minua ja varmasti monia muitakin itsekkyydelläsi.

• Mopopytty
        c.r.i.s.s.e kirjoitti:

Oliko viestisi minulle tarkoitettu? Tai oikeastaan ihan sama kenelle niin sen sinulle sanon että on todella ASIATONTA syyttää ketään jonkun ihmisen itsemurhasta. Todella kohtuutonta ja kertoo siitä kuinka kusipää joku mahtaa olla.
        Anteeksi että haukun mutta voin sanoa että kenellekkään ei puhuta tuolla tavalla!!! Toivottavasti HÄPEÄT itseäsi ja kirjoitustasi koska oksetat minua ja varmasti monia muitakin itsekkyydelläsi.

ota jeesuslasit helvettiin, niin etköhän jo näe mihin viestiin on vastattu.

"Tai oikeastaan ihan sama kenelle niin sen sinulle sanon että on todella ASIATONTA syyttää ketään jonkun ihmisen itsemurhasta."
        Mitä vitun asiatonta se on jos aloittaja on syypää?

"Toivottavasti HÄPEÄT itseäsi ja kirjoitustasi koska oksetat minua ja varmasti monia muitakin itsekkyydelläsi."
        En häpeä. Jos oksettaa, painu oksentamaan, vitun hihhuli.

• c.r.i.s.s.e
        Mopopytty kirjoitti:

ota jeesuslasit helvettiin, niin etköhän jo näe mihin viestiin on vastattu.

"Tai oikeastaan ihan sama kenelle niin sen sinulle sanon että on todella ASIATONTA syyttää ketään jonkun ihmisen itsemurhasta."
        Mitä vitun asiatonta se on jos aloittaja on syypää?

"Toivottavasti HÄPEÄT itseäsi ja kirjoitustasi koska oksetat minua ja varmasti monia muitakin itsekkyydelläsi."
        En häpeä. Jos oksettaa, painu oksentamaan, vitun hihhuli.

Kysyt että mitä asiatonta siinä on??!! Kehtaat kysyä ja olet tosissasi?

• Mopopytty
        c.r.i.s.s.e kirjoitti:

Kysyt että mitä asiatonta siinä on??!! Kehtaat kysyä ja olet tosissasi?

Mikä vittu teillä mikkiläisillä on kun ei edes lyhyttä lausetta ymmärretä. Miksen kehtaisi, miksen olisi tosissani?
        Ota nyt vihdoinkin jeesuslasit helvettiin silmiltäsi, ja lue aloitus uudestaan, oletko tosiaankin niin vitun tyhmä ettet huomaa provoa? Oletko sitä mieltä että "veli todistaa väkevästi", koska se tukisi harhojasi ateisteista?
        Ylempänä sanot että olet vahva ihminen, miksi vahva ihminen tarvitsee mielikuvituskavereita kainalosauvaksi?

• c.r.i.s.s.e
        Mopopytty kirjoitti:

Mikä vittu teillä mikkiläisillä on kun ei edes lyhyttä lausetta ymmärretä. Miksen kehtaisi, miksen olisi tosissani?
        Ota nyt vihdoinkin jeesuslasit helvettiin silmiltäsi, ja lue aloitus uudestaan, oletko tosiaankin niin vitun tyhmä ettet huomaa provoa? Oletko sitä mieltä että "veli todistaa väkevästi", koska se tukisi harhojasi ateisteista?
        Ylempänä sanot että olet vahva ihminen, miksi vahva ihminen tarvitsee mielikuvituskavereita kainalosauvaksi?

Koska ketään ei syytetä toisen ihmisen itsemurhista! etkö edes sen vertaa inhimillinen ole?
        Olen vahva ihminen koska elämä on minusta sellaisen tehnyt. Mutta sen lisäksi olen myös vastaanottanut Jumalan rakkauden elämääni. se on hieno asia se

• Mopopytty
        c.r.i.s.s.e kirjoitti:

Koska ketään ei syytetä toisen ihmisen itsemurhista! etkö edes sen vertaa inhimillinen ole?
        Olen vahva ihminen koska elämä on minusta sellaisen tehnyt. Mutta sen lisäksi olen myös vastaanottanut Jumalan rakkauden elämääni. se on hieno asia se

kuka ei, kas siinä kysymys.

"Koska ketään ei syytetä toisen ihmisen itsemurhista!"
        Provoon vastataan provolla, minä voin syyttää aloittajan kaltaista persreikää vaikka keskitysleirien kaasuttajaksi, jos siltä tuntuu.

"etkö edes sen vertaa inhimillinen ole?"
        En ole.

"Olen vahva ihminen koska elämä on minusta sellaisen tehnyt. Mutta sen lisäksi olen myös vastaanottanut Jumalan rakkauden elämääni."
        En minä sitä kysynyt, vaan, miksi helvetissä vahvan ihmisen täytyy tukeutua olemattomiin kainalosauvoihin

"se on hieno asia se"
        Ei oikeasti.

• jep jep

alen ollut ateisti lapsesta asti, ainut syy jonka takia olin tehdä itsemurhan oli uskovaisten kiusaajien tekojen takia.

• bluetitan

>>>miksi nykyään tehdään niin paljon itsemurhia, koska ateistin pitäisi iloita elämästään ja siitä, että Jumalaa ei ole.>Olettaisin näin, että itsemurhan tehnyt ei usko Jumalaan ja tuonpuoleisiin asioihin.>Itselläni on kolme tuttavaa, jotka ovat viimeisen kuukauden aikana ampuneet itsensä. Tietääkseni kaikilla näistä ateistinen tausta.

• Kiitos asiapitoisesta ja herättävästä kirjoituksestasi. Itsemurha on yksi niitä asioita joista puhutaan turhan kevyesti ja usein ilman faktatietoja. Toivotaan että, mahdollisimman moni lukee hyvän viestisti asian tiimoilta.

• bluetitan
        juhani1965 kirjoitti:

Kiitos asiapitoisesta ja herättävästä kirjoituksestasi. Itsemurha on yksi niitä asioita joista puhutaan turhan kevyesti ja usein ilman faktatietoja. Toivotaan että, mahdollisimman moni lukee hyvän viestisti asian tiimoilta.

...vakavammin, kun on OIKEASTI kokenut jotain sellaista. Omassa tapauksessani vain läheltä piti tilanne, kaveri saatiin kuitenkin puhuttua järkiinsä...ottaa lääkettä masennukseen, nykyään pirteä heppu.

• bluetitan kirjoitti:

...vakavammin, kun on OIKEASTI kokenut jotain sellaista. Omassa tapauksessani vain läheltä piti tilanne, kaveri saatiin kuitenkin puhuttua järkiinsä...ottaa lääkettä masennukseen, nykyään pirteä heppu.

Niinhän se monesti on, että sellaiseen osaa suhtautua joka koskettaa itseään läheltä. Minulla lähti appiukko oman käden kautta. Ja koskapa sairastan masennusta, olen joutunut itsemurha-ajatustenkin kanssa painimaan. Mutta päivä kerrallaan eteenpäin.
        Mukava kuulla että kaverillasi menee tätä nykyä paremmin.

• bluetitan
        juhani1965 kirjoitti:

Niinhän se monesti on, että sellaiseen osaa suhtautua joka koskettaa itseään läheltä. Minulla lähti appiukko oman käden kautta. Ja koskapa sairastan masennusta, olen joutunut itsemurha-ajatustenkin kanssa painimaan. Mutta päivä kerrallaan eteenpäin.
        Mukava kuulla että kaverillasi menee tätä nykyä paremmin.

Onnea ja jaksamista vaan sinullekin...

• kirkuva nainen

tekisi itsemurhan, ellei olisi aivopesty helvettiin joutumisella.
      Siltikin niitä sattuu ja tapahtuu aina silloin tällöin...

• Kerron vaan

"Itselläni on kolme tuttavaa, jotka ovat viimeisen kuukauden aikana ampuneet itsensä"
        Olisikohan he väsyneet kuunnella aloittajan itsekeskeistä ja ylimielistä pelleilyä?

• nimi-nimi

Itse harkitsin nuorena useasti itsemurhaa, koska hartaat uskovat vanhempani kiusaisvat ja rääkkäsivät minua taukoamatta vuosikausia. Olin vielä lisäksi koulukiusattukin ja elämä oli yhtä päättymätöntä kiusaamista, yhtä lailla kotona kuin koulussakin. Missään ei ollut turvaa eikä rauhaa.

Vasta kun vapauduin vanhempieni harjoittamasta henkisestä helvetistä ja säälimättömästä kiusaamisesta pystyin alkamaan nauttimaan omasta elämästäni, joka nykyään tuntuu niin mukavalta. Uskoville ihmisille ei riitä oman elämänsä pilaaminen, heidän pitää pilata kaikkien muidenkin ihmisten elämä. Uskovat ihmiset ovat vastenmielisimpiä paskiaisia jotka tiedän, koulukiusaajanikin olivat mukavampia ihmisiä. Heissä oli sentään ripaus inhimillisyyttäkin, kaikesta huolimatta. Uskovilla taas ei ole muuta kuin se Pyhä Vihansa, joka aina kumoaa armotta kaikkien muiden ihmisten ihmisoikeudet.

• Kössönöm

Jos ei usko kuolemanjälkeiseen elämään, niin miksi sitten itsensä tappaisi?

Miksi te hihut täällä vielä melskaatte, miksi ette ole tsekanneet ovatko väitteet kuolemanjälkeisestä elämästä totta?

• apina.

Uskovaisia kuitenkin ovat olleet..

• H3mmo

En tiedä ateistien itsemurhista, mutta näitä uskonnollisia itsemurhalahkoja näkyy uutisissa aina välillä. Kansan Temppeli on ehkä yksi kuuluisimmista itsemurhalahkoista, jonka juuret juontavat kristinuskoon. Tuloksena 909 kuollutta, joista osa lapsia. Taas yksi osoitus siitä mitä sokea uskonnollinen usko aiheuttaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kansan_Temppeli

• Viimeisen vajaan parinkymmenen vuoden aikana itsemurhat ovat vähentyneet Suomessa 40 %. Suurimpia riskitekijöitä ovat masennus ja alkoholismi.

Itse en tunne kuin yhden itsemurhan tehneen ja hän kylläkin uskoi jumalaan. Hänellä oli parantumaton, pitkälle levinnyt syöpä ja elinaikaa jäljellä korkeintaan pari kuukautta. Ymmärrän täysin, miksi hän pisti aseenpiipun suuhunsa. Ei meiltä kysytä sitäkään haluammeko tulla tähän maailmaan, miksi täältä lähtöön tarvittaisiin lupa joltakin? Kyseisenlaisessa tilanteessa hyväksyn itsemurhan täysin henkilökohtaisena ratkaisuna.

• Kössönöm

"Kyseisenlaisessa tilanteessa hyväksyn itsemurhan täysin henkilökohtaisena ratkaisuna."

- Minulla ei ole mitään kanttia sanoa kenenkään ratkaisuista yhtään mitään. Voisin tietysti sanoa, että en hyväksy sitä, että serkkuni nai umpitumpelon äijän, mutta paskaaks se minulle kuuluu.

• itsemurhien määrä ei ole lisääntynyt. Suurimmat itsemurhatilastot löytyvät viimeisen kolmenkymmenen vuoden ajalta viime laman aikana. Vrt. Tilastokeskus!

• tilastokeskuksen mukaan jatkuvasti vähentyneet, joten en ymmärrä mistä sinä tietosi olet saanut. Älä esitä perusteettomia väitteitä vaan, ota asioista selvää ennen kuin teet aloituksen.

• itken kun ajattelenkin

Älkää hyvät ihmiset puhuko itsemurhasta noin heppoisesti. Se ei koske kuin silloin, kun sen tekee joku läheinen ja rakas ihminen ennalta arvaamatta. Meidän suvussamme kummipoikani teki sen n. 15 v sitten ja emme vieläkään lakkaa itkemästä asiasta. - Kyllä jälkeenpäin olemme ajatelleet joitakin viitteitä, mutta sittenkin: miten voi niin nuori ja kaunis ja ulospäin suuntautunut nuori päätyä siihen ratkaisuun. - Ei siinä ole uskonnosta kysymys, siinä on geenit, olostuhteet, yhteiskunta ja omat henk. koht. kuviot ja ihmissuhteet kyseessä. - Ja sekin asia voisi olla toisin, jos me lähimmät olisimme olleet herkempiä tajuamaan asioita, jotka eivät näkyneet päällepäin. - Voi, miten jälkeenpäin olisimme voineet tajuta asioita ajoissa.

• itken kun ajattelenkin kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset puhuko itsemurhasta noin heppoisesti. Se ei koske kuin silloin, kun sen tekee joku läheinen ja rakas ihminen ennalta arvaamatta. Meidän suvussamme kummipoikani teki sen n. 15 v sitten ja emme vieläkään lakkaa itkemästä asiasta. - Kyllä jälkeenpäin olemme ajatelleet joitakin viitteitä, mutta sittenkin: miten voi niin nuori ja kaunis ja ulospäin suuntautunut nuori päätyä siihen ratkaisuun. - Ei siinä ole uskonnosta kysymys, siinä on geenit, olostuhteet, yhteiskunta ja omat henk. koht. kuviot ja ihmissuhteet kyseessä. - Ja sekin asia voisi olla toisin, jos me lähimmät olisimme olleet herkempiä tajuamaan asioita, jotka eivät näkyneet päällepäin. - Voi, miten jälkeenpäin olisimme voineet tajuta asioita ajoissa.

että pikkuveljeni ovat tuon ratkaisun tehneet. Totta kai se koski, eikä sitä voi ikinä unohtaa, mutta sen kyllä teen vielä itsekin. Sitten kun olen niin huonossa kunnossa, että joudun toisten hoivattavaksi, varmasti otan yliannoksen lääkettä, joka tappaa pomminvarmasti ja nopeasti.

• Ei nuoren kuulu kuolla
        Teotwawki kirjoitti:

että pikkuveljeni ovat tuon ratkaisun tehneet. Totta kai se koski, eikä sitä voi ikinä unohtaa, mutta sen kyllä teen vielä itsekin. Sitten kun olen niin huonossa kunnossa, että joudun toisten hoivattavaksi, varmasti otan yliannoksen lääkettä, joka tappaa pomminvarmasti ja nopeasti.

MUTTA NUORI ON NUORI EIKÄ HÄNEN TULE KUOLLA, VAIKKA 'ATEENALAISTEN LAULUSSA NIIN LAULETAANKIN'. Minä ainakin suren ja itken jokaisen nuoren kuolemaa.

• Ei nuoren kuulu kuolla kirjoitti:

MUTTA NUORI ON NUORI EIKÄ HÄNEN TULE KUOLLA, VAIKKA 'ATEENALAISTEN LAULUSSA NIIN LAULETAANKIN'. Minä ainakin suren ja itken jokaisen nuoren kuolemaa.

kuolla, siitä olen samaa mieltä kanssasi. Mitä sitten mielestäsi pitäisi tehdä, jotta nuoret eivät päättäisi itse päiviään?

Yhteiskunta on syyllinen nuorten pahoinvointiin! Ovatko asiat joskus olleet sillä lailla paremmin, että nuoret eivät olisi tehneet itsemurhia?

Lähimmäisten tulisi huomata nuorten pahoinvointi aiemmin! Ovatko ihmiset muuttuneet välinpitämättömiksi lähimmäisiään kohtaan?

Mitkään vakavasti otettavat tutkimukset eivät tue yo. väitteitä. Media tosin kyllä rummuttaa näitä asioita, mutta ne ovat toimittajien itse keksimiä väitteitä. Yksittäisiä tutkimuksia on tehty, mutta sellaista kattavaa tutkimusta en ole missään nähnyt, joka kattaisi kaikki nämä asiat kokonaisvaltaisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      33
      2192
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      92
      1985
    3. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      88
      1951
    4. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1663
    5. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      1607
    6. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      491
      1527
    7. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      1
      1504
    8. Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?
      Lieksa
      49
      1330
    9. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      76
      1218
    10. Kemet lomautukset

Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      35
      1189
    Aihe