Teen sotaelokuvan??

MovieMaker

Olen 19v lukiolainen ja minulla on pitkään ollut unelma tehdä oma sotaelokuva. En vain oikein tiedä kuinka toteuttaa unelma. Kalliiksi se varmaan tulisi. Pitäisi hankkia sotavarusteet II maailmansodan hengessä, näyttelijät jne..Näin ollen kysyn että kenellä voisi olla olla kiinnostusta lähteä mukaan elokuva projektiin? Kaikki kiinnostuneet voivat mailata minulle.
Terveisin: Toistaiseksi vain "MovieMaker"
P.S Mahdollisesta projektista kiinnostuneet, ottakaa huomioon että asun 03-alueella ja mahdollinen elokuvakin kuvataan sielläpäin.

10

1306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NonMaker

      On hienoa että ihmisillä on haaveita mutta jos nyt aloittaisit jostain realistisesta välitavoitteesta.

    • nakki

      Ensityöksi iso sotaprojekti ei tule onnistumaan, kuvaa vaikka pientä toimintaa, jossa on juoni. Kun hallitset perusasiat kannattaa aikaisintaan alkaa miettimään isompaa.

    • MovieChick

      Mä oon kans 03- alueelta ja myös kiinnostunut kaikenlaisesta elokuvatoiminnasta...lähinnä näyttelijäntyöstä mutta myös elokuvan teosta!
      Yhteyden muhun saa kirjoittamalla osoitteeseen [email protected]!

      • Tico

    • Make

      ...saisit yhteyttä tämäntyyppisiin kavereihin. Heillä on univormut valmiina, kenties aseetkin.
      http://www.retrotroops.com/

      Nämä lienevät Varsinais-Suomesta, mutta vastaavia ryhmiä voi olla muuallakin Suomessa.

    • Vähän kokenut

      Musta on hienoa, että on tällaisia haaveita ja unelmia. Ja leffan tekeminen on hienoa hommaa. Olen kuitenkin tehnyt jonkin verran näitä hommia ja annan muutamia vinkkejä, jota kannattaa ainakin miettiä.

      Sotaleffa on genrenä äärimmäisen hankala toteuttaa pienellä budjetillä uskottavasti, jos se on tavoitteesi. Jos kuitenkin aihe kiinnostaa ja rekvisiitta ja muu tarpeisto alkaa löytyä niin mikäs siinä.

      Tarttet paljon innostuneita, pitkäjänteisiä ihmisiä näyttelemään, jos talkootyöllä teette, joten ihmiset kannattaa alustaa hyvin hommaan. Proggis vie jokatapauksessa kauan ja tekeminen on raskasta. Näyttelijöitä on meinaan vaikea vaihtaa kesken jutun.

      Sotaelokuvan, ja kaikkien muiden leffojen, teossa kaikista tärkeintä on tarkka ja hyvä ennakkosuunnittelu. Eli suunnitelkaa aikataulut, kuvauspaikat, kuljetukset, kuvasuunnitelma kuva kuvalta piirrettynä joka kohtaukseen, jotta tiedätte tarkalleen mitä tarvitsette, kun kymmenet ihmiset tuijottavat ja odottavat mitä seuraavaksi. Jos ette kuvauksissa tiedä mitä teette, tulee nopeasti kaaos. Varsinkin kun on kysymys tämän kokoisesta jutusta. Sotaleffassa on aina paljon tehosteita, rekvisiittaa ja ihmisiä.

      Työryhmästä sen verran, että suosittelen kuvauksiin ohjaajan ja kuvaajan, äänittäjän lisäksi ainakin apulaisohjaajaa, joka viihdyttää ja johtaa isompia joukkoja ja välittää ohjaajan sanaa; kuvaussihteeriä, joka pitää huolen siitä missä mennään; lavastajaa, joka huolehtii ja valvoo reksvisiitan ja puitteet; puvustajaa; meikkaajaa ja tehosteammattilaista. Ja sitten joku joka syöttää tyyppejä. Sekä paljon avustajia, jokapaikan höyliä.

      Kannattaa kuitenkin pitää projekti ainakin alle puolen tunnin! Sillä 30 minuutissa on jo helkutisti vääntämistä hyvin ja uskottavasti. Mutta alle puoli tuntia on hyvä mitta, siihen pystyy jo panostamaan hyvin.

      Tsemppiä!

    • Vähän kokenut

      Niinkuin joku jo täällä sanoi, leffan tekeminen kannattaa mieluummin aloittaa iisimmin. Pitää saada leffan tekemisen tylkalut ja osaaminen hanskaan hyvin, ennekuin siirtyy sotagenreen, joka on hyvin vaativa ja raskas prosessi.

      Kokeile ensin vaikka lyhyttä pienimuotoista draamaa, trilleriä tai vaikka kauhuakin. Kunhan ensin saa harjoitusta. Pitää mokata ja onnistua monta kertaa ennenkuin tajuaa mitä oikeasti pitää tehdä. Ja sitäpaitsi sotaleffassa yhdistyy kaikki nuo edellämainisemani genret!

      Leffassa yhdistyy ääni, kuva, näytteleminen, puvustus, lavastus, lähes kaikki taiteen muodot, jotka on tajuttava. Ohjaajan on tiedettävä kaikesta edes vähän, jotta homma onnistuu. Johdettava varmuudella.

    • Kaapo

      Hei

      Löysin toisaalta seuraavan viestin. Jos teidän leffa on valmis, niin ottakaa osaa. Alla alkuperäinen viesti:

      "Oletteko lukeneet uuden suomalaisen videoalan lehden, DV-Videolehden (1 2004). Lehdessä julistetaan elokuvakilpailu itsetehdyille lyhytelokuville. Jättö 15.10.2004 mennessä. Ei osallistumismaksua. Palkintojen yhteisarvo 3800,- euroa.

      Muutenkin lehdessä paljon mielenkiintoista asiaa. Olen itse kaivannut tällaista lehteä jo vuosia ja tilasin sen netin kautta. Suosittelen. Katso lisää www.videolehti.fi "

    • MovieWatcher
      • MovieMaker

        No olihan tuossa hyvää yritystä. Täytyy vain sanoa että juoni oli hiukan matkittu pelistä Operation Flashpoint. Mutta ei se mitään. Ehkä noista kavereista vielä tuleekin jotakin. Niin ja siitä minun sotaelokuva projektista sen verran että se on siirtynyt hamaan tulevaisuuteen, koska sen toteuttaminen tällä hetkellä on mahdotonta. Sen sijaan minulla on eräs toinen leffa projekti menossa tällä hetkellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      444
      3245
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      401
      2776
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      119
      2738
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      163
      2143
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1947
    6. 176
      1380
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1327
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1206
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      75
      1170
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1020
    Aihe