Miten add tutkitaan?

Hoodeekoodee

Epäilen, että mulla on add, ollut pienestä pitäen. Nyt olen 26 vuotta. En pysty keskittymään asioihin, unohtelen asioita, olen agressiivinen ja äkkipikainen. Siinä ne tärkeimmät, joskus myös ollut paniikkihäiriöitä ja vakavaa masennusta. Onneksi ne on nyt jo pois. Eniten vaivaa juuri tuo keskittyminen. Miten sitä hoidetaan? En ainakaan halua mitään tabuja mistä menee pää enemmän sekaisin.

6

1352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä kautta

      sitten menet neuropsykologille testeihin jne,

      Mistä tiedät että esim. stimulantista menee pääsi sekaisin? Oletko kenties kokeillut?

    • äiti add pojalle

      Hei
      Mun poika alkoi 14 v huomaamaan olevansa erilainen kuin muut.Samat jutut kuin sulla muttei paniikkihäiriöitä.Ylä-aste meni todella huonosti ja aikaa minnekään muualle kuin kasvatus neuvolaan ei saanut,kukaan ei edes tiennyt mikä on ADD,Turussa!Vasta kun mun poika menetti totaalisesti yöunensa ja muistinsa,niin pääsimme psykiatriselle osastolle avo hoitoon,ensin tietysti minä äitinä mukana,ja myöhemmin poika vain.
      Siitä matka jatkui psykiatrille,sielläkin poikaa tutki sekä mies että nais psykiatri ja testejä tehtiin kuukausi tolkulla diagnoosia etsien,ADD oli niin tuntematon,2 v sitten.
      Nyt poika on 17 ja puoli vuotias ja opiskelee pärjäämään tässä aikataulujen maailmassa,todella vaikeaa mutta itsetuntoa saatiin kohotettua ,kun diagnoosikin löytyi.
      Mene ihmeessä tutkimuksiin,psykiatrit löytää diagnoosin ja kun se oikea löytyy alkaa elämän harjoittelu.Uskon, että auttaa ja voithan aina sitten kertoa ainakin muille ympärillä oleville mikä häikkä sinulla on,kun sen tiedät.

      • varmaan tietää enemmän

        Eikös ne neurologit lähinnä tee noita diagnooseja?
        Mulla se kokemus, että psykiatrit ei tiedä yhtään mistään mitään, jos eivät 2 v sitten, niin eivät edelleenkään, eivätkä näytä edes haluavan tietää. En luota heihin enää pätkääkään, etenkään kunnallisiin. Parempi pysytellä kaukana.
        Kaikkea vaan aletaan tutkia "vuositolkulla", tulematta yhtään sen hullua hurskaammaksi, eikä mitään diagnooseja ala löytyä. Syitä haetaan loputtomasti vain perheenjäsenistä ja kotioloista ja tehdään heppoisia ja vääriä johtopäätelmiä.
        Lapsellekaan ei ole mukavaa viettää kuukausitolkulla sairaalassa "turhaan".

        Itse kävin yksityisellä AD/HD:n erikoistuneella lääkärillä ja sain sieltä oman diagnoosini.


      • tuo yksityisen
        varmaan tietää enemmän kirjoitti:

        Eikös ne neurologit lähinnä tee noita diagnooseja?
        Mulla se kokemus, että psykiatrit ei tiedä yhtään mistään mitään, jos eivät 2 v sitten, niin eivät edelleenkään, eivätkä näytä edes haluavan tietää. En luota heihin enää pätkääkään, etenkään kunnallisiin. Parempi pysytellä kaukana.
        Kaikkea vaan aletaan tutkia "vuositolkulla", tulematta yhtään sen hullua hurskaammaksi, eikä mitään diagnooseja ala löytyä. Syitä haetaan loputtomasti vain perheenjäsenistä ja kotioloista ja tehdään heppoisia ja vääriä johtopäätelmiä.
        Lapsellekaan ei ole mukavaa viettää kuukausitolkulla sairaalassa "turhaan".

        Itse kävin yksityisellä AD/HD:n erikoistuneella lääkärillä ja sain sieltä oman diagnoosini.

        klinikka olla?


      • .......
        tuo yksityisen kirjoitti:

        klinikka olla?

        Mehiläisestä ja Pulssista löytyy Taina Rautaoja, on erikoistunut AD/HD:hen ja Aspergeriin.
        Helsingissä on myös varmaan monia hyviä asiantuntijoita.


    • homma toimii

      Terveyskeskus lääkäriltä saa lähetteen eteenpäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe