elokuva musiikki

tytskä

mitä mieltä ootte sormusten herran musiikeista? itse oon alan harrastaja ja ne kolahtivat kyllä heti. howard shore on tehnyt mahtavaa työtä säveltäessään monta tuntia musiikkia kolmea elokuvaa varten.

13

589

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mellon

Kyllä on hienot musiikit, ja jotenkin niissä on jotain sellaista omaperäistä tyyliä, joka on tunnistettavissa.Omistan kaikki kolme TSH-soundtrackia, ja olen kuunnellut ne miljoona kertaa läpi kyllästymättä. Ekstraplussaa aivan upeista loppulauluista, paras niistä ehkä tää Into the West. Voipi olla että nää musiikit jää kyllä historiaan....=)

• tytskä

multakin löytyy ne kaikki kolme ja hienoa niissä on myös se, että on jaksettu etsiä uusia kykyjä laulamaan, eikä annettu tehtävää jo valmiiksi kuuluisille laulajille. kylmiä väreitä ainakin nostattaa ben del maestron laulanta, eipä kai silläkään pojalla kauaa mene kun äänen murros tulee ja pilaa kauniin sopraano äänen...

• *Galadriel*

Siis LotR:ien musiikki on aivan mahtavaa!!
      Heti tulee tippa linssiin,kun kuuntelee sitä! :)

Aivan mahtavaa työtä on Howard tehnyt!Saamme kiittää häntä koko elämämme tästä mahtavasta aikaansaannoksesta! ^^

• arwen

Oon samaa mieltä! Omistan vain Kuninkaan paluun soundtrackin, mutta kyllä sitä tulee kuunneltua! Välillä kun vaan kuuntelee musiikkia, tulee kyllä tosiaankin tippa linssiin!

• helkkis

enya laulaa aivan ihanasti niissä sooloissa! ja charlotte? kuulin että seki laulaa, mutta en tiiä onks toi totta?

• poika

Mitä tarkoittaa 'alan harrastaja' elokuvamusiikin kohdalla? En kritisoi, vaan kysyn kiinnostuksesta. Itse nimittäin katson myös olevani jonkinlainen elokuvamusiikin harrastaja.

Shoren sävellykset tsh-trilogiaan ovat elokuvamusiikin parhaimmistoa. Teemat, tunnelmat ja sävyt sopivat kohteisiinsa täydellisesti ja ovat tunteellisesti erittäin vaikuttavia. Ison soitinkokoonpanon käyttö on mahdollistanut massiivisuuden lisäksi monia mielenkiintoisia yksityiskohtia. Shore osaa sen mitä tämäntyyppinen elokuva kaipaa: tuttujen teemojen esiintuominen taustalla herättää katsojassa automaattisesti mielikuvia ilman että kaikkea tarvitsee sanoa kuvin tai sanoin (tästä tyypillisenä esimerkkinä hobittien teema).

• tytskä

alan harrastajalla viittasin vähän enemmän musiikin harrastukseenkin, mutta yleensä ottaen pidän musiikkia tärkeänä osana elokuvaa. riippuu tietenkin aina elokuvasta, mutta joka tapauksessa. nykypäivän elokuvista parhaimmat musiikit omaavat pieni suklaapuoti, amelie, hiipivä tiikeri piilotettu lohikäärme, sormusten herra sekä mustan helmen kirous, vaikkakin piratesin soundtrack olikin pienoinen pettymys.
        tälllä hetkellä sormusten herroista paras levy on kuninkaan paluu, josta kaikkein paras on hope and memory, se on niin kaunis että oikein puistattaa (hyvällä mielellä tietenkin :D)

• mooma

sormusten herran musiikit ovat just mahtavia. ne on nii kauniita ja ylevii ja vaikka mitä. ne sopivat hyvin kohtauksiin joissa ne on ja niitä jaksaa kuunnella muutenkin. musiikki on mielestäni suuri osa elokuvaa eikä se olisi sama ilman niitä.
      omat lemmparit ovat se sauronin musiikki (se joka soi kahes tornis mustalla portilla ja siinä ku kuva nousee barad-duria ylös) ja sitte condorin ja rohanin ne musiikit (eli ne mitä ne soitti oscar gaalassa aina ku joku leffasta tuli, ja rohanin se mikä tulee ku theoden vapautuu taiasta ja ottaa sen miekan).
      ja concerning hobbits tekee aina nii iloseks

• SAmaa mieltä

Se todella kolahtaa.Ainakin haltia laulut.Sitä jää kuuntelemaan mielellään

• essi

Musiikit on todella hyvin ja huolella tehty!
      Konnun tunnusmusiikki oli aivan ihana! Se sopi siihen kun valettu! JA SE tunnusmusiikki, kun ne Sormuksen Ritarit lähtee tuhoamaan sitä Sormusta! Se kolahtaa ihan heti.

• mooma

ai että mä tuun aina nii iloseks siitä konnun musiikista, se on sillee jotenkin rauhottava ja käy hyvin konnun huolettomaan ikmapiiriin

• essi
        mooma kirjoitti:

ai että mä tuun aina nii iloseks siitä konnun musiikista, se on sillee jotenkin rauhottava ja käy hyvin konnun huolettomaan ikmapiiriin

No älä muuta sano! Siis se musiikki on niin ihana ja rauhottaa olon. Ikinä ei halua laittaa sitä kesken pois päältä, kun tulee muuten niin syyllinen olo, kun se on loppunu ennen aikojaan... :)

• poika
        mooma kirjoitti:

Concerning hobbits -teema on minulle tsh:n surullisimpia teemoja. Sitähän käytetään nimenomaan muistuttamaan taakse jääneestä hyvästä, kun hobitit ovat vaikeissa tilanteissa. Vaikka se sinänsä kuvastaakin iloa, siinä on jonkinlainen menetyksen tunnelma, varsinkin kun tietää että Frodon on lähdettävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      237
      45129
    2. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      120
      25941
    3. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      321
      15629
    4. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      161
      10772
    5. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      122
      9687
    6. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9041
    7. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      80
      8445
    8. 238
      6808
    9. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      219
      6463
    10. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      56
      6068
    Aihe