elokuva musiikki

tytskä

mitä mieltä ootte sormusten herran musiikeista? itse oon alan harrastaja ja ne kolahtivat kyllä heti. howard shore on tehnyt mahtavaa työtä säveltäessään monta tuntia musiikkia kolmea elokuvaa varten.

13

551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mellon

Kyllä on hienot musiikit, ja jotenkin niissä on jotain sellaista omaperäistä tyyliä, joka on tunnistettavissa.Omistan kaikki kolme TSH-soundtrackia, ja olen kuunnellut ne miljoona kertaa läpi kyllästymättä. Ekstraplussaa aivan upeista loppulauluista, paras niistä ehkä tää Into the West. Voipi olla että nää musiikit jää kyllä historiaan....=)

• tytskä

multakin löytyy ne kaikki kolme ja hienoa niissä on myös se, että on jaksettu etsiä uusia kykyjä laulamaan, eikä annettu tehtävää jo valmiiksi kuuluisille laulajille. kylmiä väreitä ainakin nostattaa ben del maestron laulanta, eipä kai silläkään pojalla kauaa mene kun äänen murros tulee ja pilaa kauniin sopraano äänen...

• *Galadriel*

Siis LotR:ien musiikki on aivan mahtavaa!!
      Heti tulee tippa linssiin,kun kuuntelee sitä! :)

Aivan mahtavaa työtä on Howard tehnyt!Saamme kiittää häntä koko elämämme tästä mahtavasta aikaansaannoksesta! ^^

• arwen

Oon samaa mieltä! Omistan vain Kuninkaan paluun soundtrackin, mutta kyllä sitä tulee kuunneltua! Välillä kun vaan kuuntelee musiikkia, tulee kyllä tosiaankin tippa linssiin!

• helkkis

enya laulaa aivan ihanasti niissä sooloissa! ja charlotte? kuulin että seki laulaa, mutta en tiiä onks toi totta?

• poika

Mitä tarkoittaa 'alan harrastaja' elokuvamusiikin kohdalla? En kritisoi, vaan kysyn kiinnostuksesta. Itse nimittäin katson myös olevani jonkinlainen elokuvamusiikin harrastaja.

Shoren sävellykset tsh-trilogiaan ovat elokuvamusiikin parhaimmistoa. Teemat, tunnelmat ja sävyt sopivat kohteisiinsa täydellisesti ja ovat tunteellisesti erittäin vaikuttavia. Ison soitinkokoonpanon käyttö on mahdollistanut massiivisuuden lisäksi monia mielenkiintoisia yksityiskohtia. Shore osaa sen mitä tämäntyyppinen elokuva kaipaa: tuttujen teemojen esiintuominen taustalla herättää katsojassa automaattisesti mielikuvia ilman että kaikkea tarvitsee sanoa kuvin tai sanoin (tästä tyypillisenä esimerkkinä hobittien teema).

• tytskä

alan harrastajalla viittasin vähän enemmän musiikin harrastukseenkin, mutta yleensä ottaen pidän musiikkia tärkeänä osana elokuvaa. riippuu tietenkin aina elokuvasta, mutta joka tapauksessa. nykypäivän elokuvista parhaimmat musiikit omaavat pieni suklaapuoti, amelie, hiipivä tiikeri piilotettu lohikäärme, sormusten herra sekä mustan helmen kirous, vaikkakin piratesin soundtrack olikin pienoinen pettymys.
        tälllä hetkellä sormusten herroista paras levy on kuninkaan paluu, josta kaikkein paras on hope and memory, se on niin kaunis että oikein puistattaa (hyvällä mielellä tietenkin :D)

• mooma

sormusten herran musiikit ovat just mahtavia. ne on nii kauniita ja ylevii ja vaikka mitä. ne sopivat hyvin kohtauksiin joissa ne on ja niitä jaksaa kuunnella muutenkin. musiikki on mielestäni suuri osa elokuvaa eikä se olisi sama ilman niitä.
      omat lemmparit ovat se sauronin musiikki (se joka soi kahes tornis mustalla portilla ja siinä ku kuva nousee barad-duria ylös) ja sitte condorin ja rohanin ne musiikit (eli ne mitä ne soitti oscar gaalassa aina ku joku leffasta tuli, ja rohanin se mikä tulee ku theoden vapautuu taiasta ja ottaa sen miekan).
      ja concerning hobbits tekee aina nii iloseks

• SAmaa mieltä

Se todella kolahtaa.Ainakin haltia laulut.Sitä jää kuuntelemaan mielellään

• essi

Musiikit on todella hyvin ja huolella tehty!
      Konnun tunnusmusiikki oli aivan ihana! Se sopi siihen kun valettu! JA SE tunnusmusiikki, kun ne Sormuksen Ritarit lähtee tuhoamaan sitä Sormusta! Se kolahtaa ihan heti.

• mooma

ai että mä tuun aina nii iloseks siitä konnun musiikista, se on sillee jotenkin rauhottava ja käy hyvin konnun huolettomaan ikmapiiriin

• essi
        mooma kirjoitti:

ai että mä tuun aina nii iloseks siitä konnun musiikista, se on sillee jotenkin rauhottava ja käy hyvin konnun huolettomaan ikmapiiriin

No älä muuta sano! Siis se musiikki on niin ihana ja rauhottaa olon. Ikinä ei halua laittaa sitä kesken pois päältä, kun tulee muuten niin syyllinen olo, kun se on loppunu ennen aikojaan... :)

• poika
        mooma kirjoitti:

Concerning hobbits -teema on minulle tsh:n surullisimpia teemoja. Sitähän käytetään nimenomaan muistuttamaan taakse jääneestä hyvästä, kun hobitit ovat vaikeissa tilanteissa. Vaikka se sinänsä kuvastaakin iloa, siinä on jonkinlainen menetyksen tunnelma, varsinkin kun tietää että Frodon on lähdettävä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä nimistä naista

Täällä kaipailet?
      Ikävä
      106
      2449
    2. Minkä nimistä miestä

Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      106
      1912
    3. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      16
      1804
    4. Mitä ajattelit hänestä

Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      99
      1457
    5. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      192
      1432
    6. Mietitkö tosissasi..

..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      4
      1375
    7. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      133
      975
    8. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      57
      957
    9. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      125
      948
    10. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      946
    Aihe