Olen kunnostanut lasikuituvenettä ja edessä on vielä pohjan hionta ja maalaus joihin kaipaisin hyviä vinkkejä. Maaliksi aion valita teknoksen Inerta 5 tai tikkurilan temacoat rm 40. Kokemuksia näistä?
Kuinkahan paljon maalia kuluu? vene on 4,5 metrinen. tarkoituksena laittaa 3-4 kerrosta.
Lasikuituveneen
4
475
Vastaukset
Kumpikaan mainitsemistasi maaleista ei ole tarkoitettu käytettäväksi lasikuitupinnalla. Lisäksi ne eivät torju lasikuituruttoa.
Veneesi on niin pieni, että kannattaa käyttää veneiden vedealaisiin osiin kehitettyä 2-komponetti primeria (Hempel´s, International jne..).
Muuten voit yhtä hyvin vetää kerroksen Miranolia, hyöty on aivan sama kuin mainitsemissasi maaleissa, mutta hinta halvempi ja työ helpompi...- Venemaalari
Epoksiprimeriksi Teknos Inerta 5 (joka on siis 2-komponenttiprimeri), ja sen pintamaaliksi kiiltävä Inerta 50 ovat hyvä valinta. Inerta 5 on muuten melkoisen tarkkaan tasan samaa kamaa kuin Hempel Light Primer, joka on varsin kallista
Ja Tikkurilan Temacoat RM40 käy myös hyvin
http://www.tikkurila.fi/ammattilaiset/suunnittelu/suunnitteluohjeet/teollinen_maalaus/metallipintojen_tuotteet/venemaalausohje
Lue vaikkapa tämä ketju läpi
http://keskustelu.suomi24.fi/node/5470541
Alkuperäinen kyselijä on ihan oikeilla linjoilla. Hempelin maalit toki on oikein hyviä, mutta kalliimpia.
- biltema
Hempel:n kemikaalit ovat toki laadukkaita, mutta itse yllätyin Bilteman 2k-polyuretaanimaalista. Tuli todella sileää ja liukasta jälkeä jopa pensselillä. Itse nostan venee aika usein ylös joten en murehtinut passaako maali pohjaan vai ei. Toinen vaihtoehto on Terpol:n Topcoat -maalit, joita käytin edelliseen isompaan veneeseeni. Ne lienevät jotain polyesterin johdannaisia, mutta toimivat vesisulkuna.
- Teräsmies..
Temaline lp primer pohjaksi ja pintaan saman valmistajan Temacoat GPL.
Molemmat ovat 2k epoksia ja kun vedät yhteensä 4-6 kerrosta riippuen ohentimen määrästä on kuivakalvo senverta paksu, että kestää upotusrasitusta. Muista antaa maalin kovettua vähintään viikon, ennen vesillelaskua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81258- 891135
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031037Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51913Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62787- 81705
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli170667- 35659
Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253656Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42613