sopiiko?

Julia`

sopiiko new forestinponi minulle ensi poniksi täytän pian kolmetosta hoitaisin ponin, ratsastaisi ja niin edelleen..
perheen äiti ratsastaisi aina välillä ponilla. Sopisiko new forestin poni meille poniksi?

1

494

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PonyLove<3

New forestit ovat mainioita ensimmäisiksi poneiksi! Itselläni eka ponini oli newforestin ja gotlanninrussin risteytys, ja oikea ihanne! Ongelmaksi kävikin vain se, että kasvoin liian isoksi ponille, ja en saanut enää ratsastaa sillä. Ongelma ratkaistiinkin nopeasti, sillä aloin ajaa sillä, mutta kisoihin en päässyt. Rakas ponini kuoli noin 3 vuotta sitten ähkyyn :'(. Kun kasvoin isoksi ponilleni, äiti meinasi myydä sen, mutta sitten muistutin häntä, että olin itse tehnyt paljon töitä sen etenn, että voisin ITSE maksaa ponini, sen tallivuokrat muut ja siinä onnistuinkin!! Nyt kaikkio rahani ovat menneet ja äiti ei enää anna minun ostaa uutta hevosta, vasta kun 2 vuoden päästä kun olen 18v! Nyt minulla on new forest hoitsu Dimma joka on suuperhyper ihana!! Hoidan sitä vuoroviikkoina 6 kertaa viikossa ja joka toinen viikko 4 kertaa viikossa. Äiti ei saa olla kovin painava ja pitkä, painoraja newforesteilla on yleensä 60kg ja pituuden näkee kun äitinne ratsastaa ponilla. Jos äitinne on liian pitkä tai liian painava, sinun kannattaa itse pitää hommanasi ponin liikutus. Onnea ponin etsintään ja onnea myös sen pitämiseen!!
      P.S Jos haluatte ostaa newforestinne kasvattajalta, tupeappas katselemaan tuolta -> http://www.newforestponi.com/
      Niin ja vielä se, sinun ei saa ottaa ekaksi poniksi alle 6vuotiasta ja muistathan, että nuoremmat ponit (esim. 4vuotiaat) maksavat vähemmän, koska niitä ei ole vielä ratsukoulutettu, ja kukaan ei koskaan osaa itse kouluttaa ekaa omaa ponia. J sen koulutus toiselle maksaa tosi Paljon!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      123
      2538
    2. 135
      1945
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1276
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      115
      1271
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1131
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      35
      1122
    7. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      27
      1113
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1079
    9. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      83
      1029
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      60
      992
    Aihe