Matkailin viime viikolla vesijetilläni ympäri Turunmaan saaristoa kesän lämmöstä nauttien. Hämmästykseni oli suuri kun havaitsin uuden ihmistyypin, nimittäin aivan järjettömän happamat lierihattuiset akat. Yllättävän moni venekunta koostui keski-ikäisestä, tai vanhasta miehestä umpihappamasta akasta. En ollut uskoa silmiäni katsellessani kuinka alas suupieliä voi naamassa asettaa. Parhailla taisi suupielet taittua leuan puolelle havaitessaan vesijetin, tai ylipäätään jotain.
Samaisen alueen venepoliisin voi niputtaa samaan sarjaan - eli happamiin ämmiin. Säännöistä (_skootterilla_ ajo kielletty) pidetään kiinni laajimman mahdollisimman tulkinnan mukaan, vaikka itse myönnetään että hommassa ei ole mitään järkeä.
Hyviä, jatkuvia, kuukautisia sinne Turunmaan saaristoon vaan jatkossakin kaikille happamille akoille (poliisisedät mukaan lukien).
Happamat akat
17
726
Vastaukset
- mitä...
Tiedätkö mitä, kerron sulle salaisuuden. Ei ne oikeesti oo happamia, sinä vain olet niin säälittävä ruikku, ettei sinua kukaan jaksa katsella. Muita kohtaan ne ei ole yhtään happamia.
- muuallakin :D
suomessa, muun muassa keski-suomessa. Juuri tulin kotiin parin viikon mökkireissulta ja sieltähän niitä löytyi kanssa. Joidenkin elämä vain on sellaista, että jos joku elämästä nauttiikin, niin joku on senkin edesta happama. Paras ASE hapan-naamoja vastaan on oma positiivinen elämänasenne.
- runsaasti
"Paras ASE hapan-naamoja vastaan on oma positiivinen elämänasenne."
Tuo on kyllä harvinaisen totta. Kun näin ensimmäisen "täti hapan-naaman" sonnustautuneena aurinkohattuun avoveneessä jäin ihmettelemään miten joku voi olla noin hapan hellepäivänä. Kun näin kopion edellisestä, samantyyppisessä avoveneessä alkoi naurattamaan. Kun näitä tätejä näkyi eri päivinä 3 kpl lisää odottelemassa läppäsillan aukeamista (mahdun jetillä ajamaan sillan alitse 3 solmun vauhdilla) niin nauratti aina enemmän.
Taidan ensi kerralla ottaa kaverin (ja kameran) mukaan "täti hapan-naama" bongausretkelle. - Euvostoliittolainen
runsaasti kirjoitti:
"Paras ASE hapan-naamoja vastaan on oma positiivinen elämänasenne."
Tuo on kyllä harvinaisen totta. Kun näin ensimmäisen "täti hapan-naaman" sonnustautuneena aurinkohattuun avoveneessä jäin ihmettelemään miten joku voi olla noin hapan hellepäivänä. Kun näin kopion edellisestä, samantyyppisessä avoveneessä alkoi naurattamaan. Kun näitä tätejä näkyi eri päivinä 3 kpl lisää odottelemassa läppäsillan aukeamista (mahdun jetillä ajamaan sillan alitse 3 solmun vauhdilla) niin nauratti aina enemmän.
Taidan ensi kerralla ottaa kaverin (ja kameran) mukaan "täti hapan-naama" bongausretkelle.Näinhän se on, hempeistä neitosista tulee happamia akkoja, dievuskat muuttuvat baabuskoiksi, teekkarit insinööreiksi...
Mutta miten mahtaa käydä jo nuorena muista ihmisisitä piittamattomille, omaan napaan tuijottaville vesiskootteristiegoisteille? Mitä heistä tulee isona? - tuleekaan
Euvostoliittolainen kirjoitti:
Näinhän se on, hempeistä neitosista tulee happamia akkoja, dievuskat muuttuvat baabuskoiksi, teekkarit insinööreiksi...
Mutta miten mahtaa käydä jo nuorena muista ihmisisitä piittamattomille, omaan napaan tuijottaville vesiskootteristiegoisteille? Mitä heistä tulee isona?"Mutta miten mahtaa käydä jo nuorena muista ihmisisitä piittamattomille, omaan napaan tuijottaville vesiskootteristiegoisteille? Mitä heistä tulee isona?"
Näitten hapannaamojen tossun alla eläviä aviomiehiä. - toinen puoli?
Näinhän se on, hempeistä neitosista tulee happamia akkoja, dievuskat muuttuvat baabuskoiksi, teekkarit insinööreiksi...
Mutta miten mahtaa käydä jo nuorena muista ihmisisitä piittamattomille, omaan napaan tuijottaville vesiskootteristiegoisteille? Mitä heistä tulee isona?"Mutta miten mahtaa käydä jo nuorena muista ihmisisitä piittamattomille, omaan napaan tuijottaville vesiskootteristiegoisteille? Mitä heistä tulee isona?"
Mistä päättelet että vesijetillä ajava on:
1. Nuori (muuta kuin mieleltään)?
2. Toisista ihmisistä piittaamaton?
3. Omaan napaan tuijottava?
4. Egoisti?
Laukooko joku muu kuin happaman akan toinen puoli noin vahvaa ennakkoluuloisuutta (noin huonolla kirjoitustaidolla) ajamatta itse vesijetillä kaapelinmittaakaan? - akat päästä
toinen puoli? kirjoitti:
"Mutta miten mahtaa käydä jo nuorena muista ihmisisitä piittamattomille, omaan napaan tuijottaville vesiskootteristiegoisteille? Mitä heistä tulee isona?"
4. Egoisti?
Laukooko joku muu kuin happaman akan toinen puoli noin vahvaa ennakkoluuloisuutta (noin huonolla kirjoitustaidolla) ajamatta itse vesijetillä kaapelinmittaakaan?Ei ne happamet akat päästä puolisoitaan mihinkään skootteriretkelle, siksi vesiskootteristin pitää olla nuori, kohtalaisen varakas eli naimaton eli egoisti.
akat päästä kirjoitti:
Ei ne happamet akat päästä puolisoitaan mihinkään skootteriretkelle, siksi vesiskootteristin pitää olla nuori, kohtalaisen varakas eli naimaton eli egoisti.
Avioliitosta! Mieheltä menee vapaus, rahat ja elämänilo... :D
- Euvostoliittolainen
toinen puoli? kirjoitti:
"Mutta miten mahtaa käydä jo nuorena muista ihmisisitä piittamattomille, omaan napaan tuijottaville vesiskootteristiegoisteille? Mitä heistä tulee isona?"
4. Egoisti?
Laukooko joku muu kuin happaman akan toinen puoli noin vahvaa ennakkoluuloisuutta (noin huonolla kirjoitustaidolla) ajamatta itse vesijetillä kaapelinmittaakaan?Yritän selventää ajatuskulkujani, miksi ihmeessä luulen että vesimopoilija on:
"1. Nuori (muuta kuin mieleltään)?
4. Egoisti?"
1. Osuit asian ytimeen, kroppa voi olla iäkäs, mutta henkisen kehityksen taso on sellainen että kysymys "mitä tostakin tulee isona?" on aiheellinen
2.-4. käsittelevät kaikki samaa teemaa: vesipäristimet ovat vesiliikenteen pahin meluhaitta, täysin tarpeeton lelu jolla leikkimisestä tykkäävän voin luulla täyttävän kaikki mainitsemani tunnusmerkit.
"Laukooko joku muu kuin happaman akan toinen puoli noin vahvaa ennakkoluuloisuutta"
Epäilet siis että yritän puolustella vaimoni pärstäkerrointa joka ei miellytä mieleltään nuorta vesijetteilijää? Ehken niinkin, eikä omassanikaan ole kehumista. Silti en ole kateellinen, eikä minun onneksi tarvitse ikinä ajaa vesiroppelolla kaapelinmittaakaan! Suoraan sanoen, en ilkeäisi sellaista tehdä, eikä muukaan häiriköinti tai luonnonraiskaus tunnu eettisesti oikeutetulta. - Euvostoliittolainen
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Avioliitosta! Mieheltä menee vapaus, rahat ja elämänilo... :D
Olet väärässä.
Elämäniloa saa muutenkin kuin pärisemällä ympäri rantoja kaikkien inhokkina. - Pavariantti
Yritän selventää ajatuskulkujani, miksi ihmeessä luulen että vesimopoilija on:
4. Egoisti?"
1. Osuit asian ytimeen, kroppa voi olla iäkäs, mutta henkisen kehityksen taso on sellainen että kysymys "mitä tostakin tulee isona?" on aiheellinen
2.-4. käsittelevät kaikki samaa teemaa: vesipäristimet ovat vesiliikenteen pahin meluhaitta, täysin tarpeeton lelu jolla leikkimisestä tykkäävän voin luulla täyttävän kaikki mainitsemani tunnusmerkit.
"Laukooko joku muu kuin happaman akan toinen puoli noin vahvaa ennakkoluuloisuutta"
Epäilet siis että yritän puolustella vaimoni pärstäkerrointa joka ei miellytä mieleltään nuorta vesijetteilijää? Ehken niinkin, eikä omassanikaan ole kehumista. Silti en ole kateellinen, eikä minun onneksi tarvitse ikinä ajaa vesiroppelolla kaapelinmittaakaan! Suoraan sanoen, en ilkeäisi sellaista tehdä, eikä muukaan häiriköinti tai luonnonraiskaus tunnu eettisesti oikeutetulta.Mistä voimme päätellä että viritetyllä mopolla ärsytykseen saakka päämäärätöntä rinkiä pärisevä on nuori (muutenkin kuin mieleltään)? Heh, heh...
- kun kerran
4. Egoisti?"
Epäilet siis että yritän puolustella vaimoni pärstäkerrointa joka ei miellytä mieleltään nuorta vesijetteilijää? Ehken niinkin, eikä omassanikaan ole kehumista. Silti en ole kateellinen, eikä minun onneksi tarvitse ikinä ajaa vesiroppelolla kaapelinmittaakaan! Suoraan sanoen, en ilkeäisi sellaista tehdä, eikä muukaan häiriköinti tai luonnonraiskaus tunnu eettisesti oikeutetulta.Kun kerran on päähän iskenyt, että vesiskootteri pörisee, niin se on sinne jäänyt. Nykyiset skootterit ovat hiljaisempia kuin perämoottoriveneet eikä niillä missään lahdessa kukaan rinkiäkään kierrä. Lahdessa ei pysty nauttimaan 60 solmun huippunopeuksista.
- Päristin
Olet väärässä.
Elämäniloa saa muutenkin kuin pärisemällä ympäri rantoja kaikkien inhokkina.Mitkä ovat keskeisimmät elämänilon lähteesi kun tunnut noin onnelliselta?
- Euvostoliittolainen
Päristin kirjoitti:
Mitkä ovat keskeisimmät elämänilon lähteesi kun tunnut noin onnelliselta?
Älä nyt ala kadehtimaan, en minäkään mitään auvoisaa onnelaa elä. Tosin täytyy myöntää että jossain määrin on jo tasapainossa itsensä kanssa.
Mitkä ovat ilon (?) lähteeni...
Kait aika lailla tärkeää on seurata miten jälkikasvulla pyyhkii, jos pärjäävät, minä olen iloinen.
Työssä onnistuminen ja itse arvostamieni asioiden saavuttaminen sen kautta ovat vielä varsin tärkeitä asioita
Kiinalaisilla onni tuli puutarhanhoidosta, minulle enemmän metsänhoidosta. Metsä on suomalaisen sielun virkistäjä.
Meri tietysti, purjeveneellä Itämerelle ja muutoin pulpettiveneellä verkoille tässä rannikolla. Auringonnousu avomerellä, satamaan saapuminen ja sieltä lähteminen - niistä minä nautin.
Seksi... tietysti!
Hyvä ateria mukavassa seurassa.
Terveys
Siinäpä päällimmäisiä ilon ja onnen lähteitä, aika tavallista, arkista ja vaatimatonta vai mitä? - lierihattu
4. Egoisti?"
Epäilet siis että yritän puolustella vaimoni pärstäkerrointa joka ei miellytä mieleltään nuorta vesijetteilijää? Ehken niinkin, eikä omassanikaan ole kehumista. Silti en ole kateellinen, eikä minun onneksi tarvitse ikinä ajaa vesiroppelolla kaapelinmittaakaan! Suoraan sanoen, en ilkeäisi sellaista tehdä, eikä muukaan häiriköinti tai luonnonraiskaus tunnu eettisesti oikeutetulta.Kokeile ihmeessä uutta vesijettiä sen kaapelinmitan verran. Havaitset pian että laite on merikelpoinen ,hiljainen, taloudellinen, helposti hallittava, kiihtyvä ja nopea. Ensilenkki venyy helposti siitä kaapelinmitasta meripeninkulmiin.
Nykyjetti sopii erinomaisesti saaristoretkeilyyn ja on luonnonystävän valinta. Hiljaa ja huomaamattomasti, eläin- ja ihmiskuntaa häiritsemättä voi hiipiä sellaisiin ulkosaariston rantoihin mihin syvempikulkuisilla laitteilla ei ole asiaa.
Mikä sen mukavampaa kuin rantautua kalliosaarelle päivää paistattelemaan, ottamaan muutaman valokuvan ja nauttimaan eväistä. Kun päivää on viettänyt tarpeeksi voi siirtyä vauhdikkaasti kotimökin rantaan niiden ihmisten pariin jotka suosivat rannalla ja maalla oloa.
P.S. Viime kesänä 74v., paatunut "vesiroppeloiden" vastustaja tarttui jetin sarviin ja mieli muuttui vaikka kyseessä oli vanhemman mallinen, istuttava, 2-tahtijetti. Jettiä herra ei hankkinut, mutta moottoripursi on tänä suvena vaihtunut vauhdikkaampaan veneeseen. - Euvostoliittolainen
lierihattu kirjoitti:
Kokeile ihmeessä uutta vesijettiä sen kaapelinmitan verran. Havaitset pian että laite on merikelpoinen ,hiljainen, taloudellinen, helposti hallittava, kiihtyvä ja nopea. Ensilenkki venyy helposti siitä kaapelinmitasta meripeninkulmiin.
Nykyjetti sopii erinomaisesti saaristoretkeilyyn ja on luonnonystävän valinta. Hiljaa ja huomaamattomasti, eläin- ja ihmiskuntaa häiritsemättä voi hiipiä sellaisiin ulkosaariston rantoihin mihin syvempikulkuisilla laitteilla ei ole asiaa.
Mikä sen mukavampaa kuin rantautua kalliosaarelle päivää paistattelemaan, ottamaan muutaman valokuvan ja nauttimaan eväistä. Kun päivää on viettänyt tarpeeksi voi siirtyä vauhdikkaasti kotimökin rantaan niiden ihmisten pariin jotka suosivat rannalla ja maalla oloa.
P.S. Viime kesänä 74v., paatunut "vesiroppeloiden" vastustaja tarttui jetin sarviin ja mieli muuttui vaikka kyseessä oli vanhemman mallinen, istuttava, 2-tahtijetti. Jettiä herra ei hankkinut, mutta moottoripursi on tänä suvena vaihtunut vauhdikkaampaan veneeseen."Hiljaa ja huomaamattomasti, eläin- ja ihmiskuntaa häiritsemättä voi hiipiä sellaisiin ulkosaariston rantoihin mihin syvempikulkuisilla laitteilla ei ole asiaa."
Kanoottia kai tarkoitit?
Täytyy sanoa ettei yksikään vesijetti ole vielä päässyt yllättämään minua "hiljaa ja huomaamatta". Mutta, ajele menemään, en ole mikään kieltojen kannattaja vaikka en kuulukaan siihen ihmisryhmään joka katsoo jettikuskeja ihaillen, mitäs se sinua haittaa vaikka minä inhoankin tuota vesikulkuneuvoluokkaa ja melkoisen varmasti en halua samaan seuraan niiden kuskien kanssa. Meitä on moneksi, et sinäkään varmaan viihtyisi minun tylsässä seurassani, hapannaamaeukkoni kanssa - kuten aiheellisesti jo aloituksessa totesit:
"havaitsin uuden ihmistyypin, nimittäin aivan järjettömän happamat lierihattuiset akat. Yllättävän moni venekunta koostui keski-ikäisestä, tai vanhasta miehestä umpihappamasta akasta."
Siitä nääs on aikaa kun me olimme nuoria ja nättejä, mutta usko tai älä, me olimme joskus saman ikäisiä kuin sinä! Ja jos hyvin käy, sinä olet joskus myös keski-ikäinen ukko, ja mikäli parisuhteesi on ollut onnellinen, vierelläsi on jossain määrin rupsahtanut hapannaama-akka, jota edelleen rakastat ;-)
Niin, tietysti sillä edellytyksellä että olet hetero. - puoliplaanari
4. Egoisti?"
Epäilet siis että yritän puolustella vaimoni pärstäkerrointa joka ei miellytä mieleltään nuorta vesijetteilijää? Ehken niinkin, eikä omassanikaan ole kehumista. Silti en ole kateellinen, eikä minun onneksi tarvitse ikinä ajaa vesiroppelolla kaapelinmittaakaan! Suoraan sanoen, en ilkeäisi sellaista tehdä, eikä muukaan häiriköinti tai luonnonraiskaus tunnu eettisesti oikeutetulta.Ensinnäkin kaikki muu kuin ammattiliikenne on vesillä täysin turhaa. Jos huvikäyttöön tarkoitetussa vesikulkuneuvossa on jokinlainen moottori josta lähtee ääntä, aiheuttaa se täysin tarpeetonta meluhaitaa.
Se on kumma juttu kun jotkin tahot tuntuvat näkevän vesiskoottereissa jos jonkinlaista haittaa ja ovat pelkästään ennakkoluuloihin perustuen valmiita tuomitsemaan niiden käyttäjät henkisesti keskenkasvuisiksi. Tosiasioita kuitenkin on:
- Vesiskootteri aiheuttaa vähemmän meluhaittaa kuin suuri osa moottoriveneistä
- Vesiskootterin aallonmuodostus on vähäisempää kuin monella muulla moottoroidulla vesikulkuneuvolla
- Vesiskootterista on vähemmän haittaaa muulle vesiliikenteelle koska se voi käyttää reitin reuna-alueita hyväksi peinen syväyksen vuoksi.
- Vesiskootterin polttoaineen kulutus on pieni kuljettuun matkaan nähden joten se on ympäristöystävällisempi kuin moni moottorivene.
- Vesiskootterilla pääsee sellaisiin paikkoihin mihin ei "oikeilla veneillä" pääse.
Miksi pitäisi kuljettaa koko omaisuutta mukana vesillä kun on mahdollista liikkua ympäristöystävällisemmin ja mukaan mahtuu silti kaikki mitä viikonlopun retkellä tarvitsee.
Vesiskootteri on mielestäni nimenomaan älykkäästi valittu menopeli henkilölle joka haluaa nauttia meri- tai järviluonnosta sitä liikaa rasittamatta.
Itselläni on veskulkuneuvona himpun verran alle 9m mäntyrakenteinen moottorivene jolla on ikää saman verran kuin omistajallaan. Veneeni merikäyttöön valmistajan toimesta muunneltu Volvo Amazonin moottori on hyvin äänekäs ja se kuluttaa runsaaskohti polttoainetta jo 12 solmun matkanopeudella, jolloin allonmuodostuskin on mahtavaa. Silti yhdenkään vesiskootterin omistajan ei ole tarvinnut näyttää minulle hapanta naamaa saatika sitten leimata minua itsekkääksi omaan napaan tuijottajaksi joka ei välitä ympäristöstään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1613538
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau632763Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.332140- 1331721
- 821617
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?831554Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3681492- 991244
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81138- 891125