Jouduin viettämään lapsuuteni aika vaikeissa olosuhteissa.Olin aika pieni ,noin viisivuotias kun äitini ensi kerran huusi minulta apua.Äitini pyysi isäni hänet hakattuaan antamaan hänelle lääkkeitä,eli kai diapamia hänen käsilaukustaan,ja minua pelotti ,miksi.Hän oli peloissaan.Seuraavaksi muistan hyvin väkevästi kohtauksen,jolloin olin kansakoulussa vielä.Olin silloin jo tottunut ainaisiin riitoihin ja äidin pahoinpitelyihin.Minua väsytti ja tiesin, että kouluun pitää mennä aamulla,ja taas isä alkoi juovuksissa hakata äitiä.Otin silitysraudan makuuhuoneesta käteeni, ja menin heidän huoneeseensa.Isä makasi äidin päällä uhaten tappaa hänet, minä nostin silitysraudan korkealle ja huusin."Isä, jos et nyt päästä äidistä irti, tapan sinut" Isä lähti,koska hän näki,että olisin lyönyt muuten.Yhdeksänvuotias olisi voinut olla isänsä tappaja.Onneksi hän ymmärsi sen, että olin vihainen ja hyvin.hyvin tosissani!Koko lapsuuteni ja nuoruuteni jouduin elämään pelossa ja varuillani,ns.toinen silmä auki aina,nukkuessakin.Aina piti vahtia,ettei mitään tapahdu,olin aina lapsuudessa se huolehtijapersoona,eli otin itselleni aikuisen roolin.Se kai kostautui sitten aikuisena.olen vieläkin reppanaihmisten huolenpitäjä,eli kaikki miessuhteeni ovat olleet lähinnä minun huolenpitoani,enkä ole koskaan löytänyt tasavertaista kumppania.
Lapsuudestani olisi vielä paljon karmaisevia kokemuksia,mutta luulen.että kaikki jotka lukevat tämän. ymmärtävät sen,ainakin ne, jotka ovat kokeneet samankaltaista.Isäni on kuollut jo, ja ennen hänen kuolemaansa sovimme kaikki asiat,Ehkei hänkään tarkoittanut olla paha,haluaisin uskoa,että hän vain yritti elää niin kuin osasi,ehkä hänenkin käyttäytymisensä oli hänen omien vanhempiensa mallia.
Kuitenkin itse olen joutunut kärsimään lapsuudestani koko aikuisikäni,pelkään läheistä kontaktia toiseen, ja sen takia aina valitsen ne miehet, jotka myöskään eivät pysty aikuiseen suhteeseen.Eli holhoan aikuisena toisia aikuisia kai aina.Se on kohtaloni.Kai.
Lapsuuteni pelon keskellä
4
1054
Vastaukset
- Jari-22
Hei,
minulla on lapsuudestani vähän samankaltaisia kokemuksia. Niistä olen sitten kärsinyt elämässäni jälkeenpäin. On ollut paniikkihäiriötä, ahdistuksia ja pelkoja tällä hetkellä käsittelen menneitä muistoja lapsuudestani, joka on vaikea ja työläs
prosessi, mutta sen hyväksymällä selviää.
Ikävää, että olet joutunut kokemaan sitä mikä käy kirjoituksessasi ilmi, mutta et ole yksin. On meitä täällä muitakin "elämänpiiskaamia". Täytyy muistaa, ettei itse vaan toista samoja virheitä vaan pyrkii elämään sitä omaa elämää jättämällä taakseen menneisyyden. Se vie aikaa, mutta mitä pikimmen sen kohtaa ja käsittelee, niin se on hoidettu.
Uskon sinuun 100%, että selviät! Voimia vain ja jaksamista. - kohtalotoveri
Et ole yksin, näitä tarinoita riittää,joka toisen lapsuudesta ,yritetään vaan me unohtaa ne. Eikä oteta minkäänlaisia ihmisiä enää riesoiksemme.Ite oon ollu sinkkuna monta vuotta eikä kaduta yhtään,kahen väkivaltasen miehen jälkeen ja kaameen lapsuuden.Ihanaa herätä aamullu puhtaista lakanoista ja kun saa ajatella vaan itseään.JÄTÄ PASKAT IHMISET.mieti mitä ite haluat,se löytyy ajan kans.aluks ero pahastakin tekkee kippeetä.LÄHE
- puheenollen
puolison hankkimisen sijasta kannattaa hankkia vaikka koira. eläimethän ovat tässä sairaassa maailmassa vielä yksi viaton asia.
- vaikea lapsuus
Meitä on paljon.Niitä vaikeita asioita täytyy setviä ja käsitellä.Itselläni ne ovat kovasti vaikuttaneet elämässäni ihan kaikkeen.Haluaisitko kirjoitella? [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123620MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar701915Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja641027Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768