Tähdilleni

kauan, kauan sitten
katsoin teitä isä ja äiti
polvenkorkuisena ylöspäin

tänäänkin
mutta nostan katseeni korkeuteen
ja tiedän
olen aina silmäinne alla

en maalannut surua milloinkaan
en iloani lain
ja vaikeuksieni kautta
kasvoin ja kasvoin pienemmäksi

mutta älkää murehtiko
vaikka puussani
onkin vain muutama lehti
ne on sitäkin varmemmin kiinni

kultaisia rakkaudesta
joka kantaa kypsää
kypsää, täyteläistä hedelmää

16

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiiger-66

      ~~

      tämmöiseen herkkää ja kauniiseen
      aamuun runosi sopii,
      se koskettaa,
      kun herkkyys ja kauneus
      asuu tässä aamussa,,, kyyneleet valuu,
      runosi,se puhuu kauneudellaan
      ja vahvuudellaan,
      siitä kasvusta ja eheytymisestä,
      jota itsekkin teen,
      ,,linda runosi on puhunut
      tähdillesi tuonne ylös, mutta myös puhutellut,
      puhutellut koskettavasti,
      meitä pieniä kanssakulkijoita,,
      ,,sydämeni meri on niin täynnä hellyyden virtaa ja
      rakkauden aaltoja,
      se syleilee ja pärskähtelee
      sinnekkin astisuurella lämmöllä~~

      tigru.

      • lindalinda1

        Isälleni ja Äidilleni,
        mutta myös kaikkien tähtien kirjoon
        kohotan katseeni ja muistelen heitä.

        Vaikka elämä on kolhinut,
        on kuitekin jotain jonka vuoksi aina
        jaksaa kurkottaa huomiseen.

        Kiitos tiikeri tassujesi arvokkaasta jäljestä
        ja loistavaa loman jatkoa siellä Lapin maisemissa
        Sinulle ja rakkaallesi.


      • tiiger-66
        lindalinda1 kirjoitti:

        Isälleni ja Äidilleni,
        mutta myös kaikkien tähtien kirjoon
        kohotan katseeni ja muistelen heitä.

        Vaikka elämä on kolhinut,
        on kuitekin jotain jonka vuoksi aina
        jaksaa kurkottaa huomiseen.

        Kiitos tiikeri tassujesi arvokkaasta jäljestä
        ja loistavaa loman jatkoa siellä Lapin maisemissa
        Sinulle ja rakkaallesi.

        ,,kysyinkin jossain toisaalla, mutta unohdit armaankin vastata,
        kiinnostaa tietää, et kuinka lähellä koskea kotisi on?
        kuuluuko ne kosken kuohut ja pauhu?


      • lindalinda1
        tiiger-66 kirjoitti:

        ,,kysyinkin jossain toisaalla, mutta unohdit armaankin vastata,
        kiinnostaa tietää, et kuinka lähellä koskea kotisi on?
        kuuluuko ne kosken kuohut ja pauhu?

        kuuluu pauhut ja kuohut,
        mutta nyt kun puut ja lehvistö on pukeissaan,
        ne vaimentaa ääntä.

        Kunhan ne riisuutuu syksyllä,
        äänet kuuluu selvinä. Matkaa koskelle
        on n 200 m.


    • Elämän kuin luonnon eri elementit ovat
      hyvin usein meissä runoina kertoen
      matkojemme varsilta kuin sisäiseen kotiin
      kysymään,että mikä kaiken tarkoitus,
      vaikka kuinka olisi luonnollista.

      Suurien asioiden edessä olemme tavallaan
      - niin yksin - jotta osaamme sieltä tulla
      taas ulos : nykyisyyteen.

      Tämän minussa runosi herätti.

      • lindalinda1

        me toki olemme, lopulta kuitenkin aina yksin
        vaikka kuinka suuressa väkijoukossa olisimmekin.

        En tiedä, mistä tämä runoni edes lähti kumpuamaan.
        Myönnän kyllä, että isääni ajattelen ja kaipaan
        varmaan joka ainoa päivä. Kenties se oli siitä
        ikävästä syntynyt, en tiedä.

        Lämmin kiitos palautteestasi Dolan.


    • runo64-1

      ... sydämesi kasvoi sitäkin suuremmaksi
      painavammaksi
      kullasta.

      elämän puusi on versonut
      ja hentoisin lisäke kasvaa suoraan aurinkoon
      valoon
      sinusta
      kuten sinäkin
      isästäsi ja äidistäsi
      ketjun ollessa katkeamaton.

      runossasi soi sukupolvien laulu
      kaihoisasti,
      tämän ollessa sitä kauneinta rakkausrunoutta
      joten hyvä upea herkkä linda !!!

      • lindalinda1

        minun sydämeni on niin säröinen,
        tuskin kultaa edes nähnyt. Kyllä se kulta
        ennemminkin on omassa sydämessäsi.

        En muista koskaan saaneeni noin kaunista
        lausetta palautteessa kuin nyt

        ' runossasi soi sukupolvien laulu
        kaihoisasti '
        mutta en kyllä ole kirjoittanut kai aiemmin edes
        tämän tyyppistä runoakaan, ei sen puoleen.

        Elämän puussani ei ole montakaan lehteä,
        mutta sitäkin kirkkainpia ne on - Sinä olet
        niistä lehdistä yksi.

        Kiitos Jouni ja lämmin halaus Sinulle.


    • padme_amidala

      ..seesteinen kaunis runo rakkaudesta vanhempiin. Ja tuo viimeinen säe kruunaa taas koko runon. Pidin taas kovasti tästä runostasi : )

      Kiitoksia hienosta lukuhetkestä : )

      • lindalinda1

        niin, ehkäpä se todellakin on oikea sana
        kuvaamaan tämän runoni ydintä.

        Lämmin kiitos Sinullekin Padme,
        mukavaa että löytyi arvokasta sanottavaa.


    • silti minun silmissäni
      joka päivä,
      teoin, sanoin joita
      muistoni kuljettaa.

      Vaikka puuni ei
      häikäise loistollaan,
      kasvaa se rakkauden hedelmää
      muistojen kultaisin siivin.

      Olette aina läsnä minussa
      teoissani,sanoissani
      ja rakkaudessa,joka yhdistää
      kylmimmänkin verson
      lämpöisin kyynelin.

      Muistojani ei kukaan voi viedä.

      Kiitos lukuhetkestä joka
      oli suuri nautinto. J

      • lindalinda1

        enemmän kuin kiitos runostasi,
        se olisi ansainnut aivan oman aloituksen.
        Niin, että kaikki olisivat saaneet nauttia
        sen lämpimästä ja täyteläisestä tekstistä.

        Jokaisessa säkeessä on sellaista herkkyyttä,
        ettei kyynel ole kaukana lukiessa.

        Talletan jälleen runosi ja nautin siitä vielä monta,
        monta kertaa.

        Miljoonin kiitoksin ja halauksin,
        linda


    • lastu vain

      Jostakin paljon suurta nöyryyttä ja kaunistavaa
      vaatimattomuutta. Upea teos.

      • lindalinda1

        olen äärettömän onnellinen sanoistasi,
        sydämellinen kiitos.


    • Kauris-62

      Kaunista,linda!Kiitos tästä ja mukavaa alkanutta päivää :)

      • lindalinda1

        kiva kuulla, että miellytti.

        Mitä parhainta päivän jatkoa sinne jonnekin,
        lämmin ainakin hellii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe