Mikä uskonto on totta?

the man

elikkä kun niitä uskontoja on niin monia, ettei jumala sanaa voi vaan käyttää erisnimenä, niin mikä on totta uskonnoista? Esim. sikhit muistaatkseni uskoo että aurinko kunta kirtää maapalloa myös aurinko!?

Koraani taitaa olla ainut jumalan kirjoittama kirja? kuinka raamattu onko se faktaa vai fiktiota? vaiko tulkitaan niinkuin siltikin koraania, eli se on totta mikä itselle on just paras vaihtoehto!?

8

554

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalien olemassaolon puuttumista ei voi todistaa, mutta uskonnoista on aivan päivänselvää, ettei niistä yksikään ole tosi.

• Sirpa Birgit Lappalainen

Olet oikeassa, että uskonnoista mikään ei ole tosi. Mutta USKO Jeesukseen ja Isään Jumalaan on totta.

• Sirpa Birgit Lappalainen

Jeesus, anon sinulta, että the man eli mies saisi sinun rauhasi.

• kurkkijaxxl

Kaikki nykyiset uskonnot ovat nuoria kun katsotaan koko ihmiskunnan historiaa. Vanhin suurista "elossa olevista" uskonnoista on hindulaisuus, mutta en tiedä voidaanko senkään kohdalla puhua yhtenäisestä uskonnosta?

Entä jos se oikea uskonto on jo hävinnyt kun uudet uskonnot Islam ja ktistinusko ovat olleet aika tuhoamisvimmaisia pakanoita kohtaan?

• >>>Entä jos se oikea uskonto on jo hävinnyt kun uudet uskonnot Islam ja ktistinusko ovat olleet aika tuhoamisvimmaisia pakanoita kohtaan?

• on olemassa
    • hyvä kysymys

>Koraani taitaa olla ainut jumalan kirjoittama kirja? kuinka raamattu onko se faktaa vai fiktiota?<

Millä perusteella kirjoittaja väittää näin? Koraani olisi ykkönen? Ja Raamattu fiktiota? Minua kiinnostaa tietää, mihin "the man" ja moni muu perustaa tällaisen ajatuksen.

Minun ajatusmaailmaani ei mahdu tällainen asioitten pyörittely. Meillä on mahdollisuus netinkin kautta löytää faktaa molemmista kirjoista, miksi the man ei sitä tietoa ole poiminut? Ja koulussa meille on kaikille opetettu näistä.

Vain onko kyseessä retorinen kysymys, jotta syntyisi väittely? Jos se syntyy, olkoon se rakentava, oikeudenmukainen ja tasapuolinen, myös eri mieltä olevien kunnoitusta. Sitten voin kertoa omiakin kantojani.

• the man

"Vain onko kyseessä retorinen kysymys, jotta syntyisi väittely?"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1906
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1349
    Aihe