"Jumalaa tuskin on olemassa-nauti siis elämästäsi"vai miten se meni?
Mielestäni tuo aika lapsellinen lause ja korni kaiken lisäksi.
Ensinnäkin on se perusoletus että jos Jumala on olemassa on Hän automaattisesti sitä vastaan että on kivaa.Ja että jos on uskossa ei voi olla hauskaa.
Kerrottakoon että minulla on ollut kaikenlaisia fiiliksiä todella hyvistä todella huonoihin lähes kaikkea siltä väliltä.
No toisaalta ymmärrän että jollain saattaa olla sellainen Jumalakuva.Että tässä lista asioita tee näin älä näin.
Ei se ole kuitenkaan se oleellisin osa.Oleellisempi on se armo ja rakkaus mitä Jumala on ihmiskuntaa kohtaan osoittanut antamalla Poikansa ihmisten puolesta ja iankaikkinen elämä taivaassa.
Jos Jumala haluaisi ettei ihmisillä ole hauskaa. Niin kannattaisi antaa huonompia säitä esim. yhtä tasaista 5kylmyyttä ilman lunta. Lisäksi on paljon kauniita maisemia.
Tässäkin maassa useita.Korealaisten uskonveljien,ja sisarien jotka vieraili täällä vuosi sitten,mielestä tässä kaupungissakin(Tampere),eikä esim.Pispalan ja Pyynikinharjun järvimaisemat ole ihmisten aikaansaannos.
Eli jos Jumala haluaisi ettei ihmiset voi nauttia elämästään sitten kannattaisi luoda vähemmän kaunis maailma esim.yhtä autiomaata.
Bussikampanjasta
15
170
Vastaukset
Helvetti on kamala ja murehdittava asia jos uskoo jumalaan. Paitsi tietysti jos uskoo jumalaan muttei usko helvetin olemassaoloon..sellaisiakin on, mutta harvemmassa.
- autuoitettu
Ei minua ainakaan helvetin murhe vaivaa, vaan iloitsen ja riemuitsen kaikkina elämäni päivinä pelastuksen armosta.
autuoitettu kirjoitti:
Ei minua ainakaan helvetin murhe vaivaa, vaan iloitsen ja riemuitsen kaikkina elämäni päivinä pelastuksen armosta.
Ei minuakaan vaivaa helvetin murhe, koska olen tajuan helvetin olevan pelkkä uskontojen keksimä ja käyttämä pelote. Itse iloitsen ja riemuitsen että uskonnoilta on viety poliittista valtaa emmekä joudu elämään Pimeällä Keskiajalla.
- Thronos
...paras mahdollinen slogan ole. Minä ainakaan en ole ateisti siksi että esimerkiksi kristittynä oleminen jotenkin pelottaisi kieltoineen, vaan siksi etten yksinkertaisesti usko jumaliin ja varsinkin kristinuskon sovituslogiikka on minusta erityisen epäuskottavaa.
Elän varmaan "hurskaampaa" elämää kuin moni uskovainen, ja ihan vain siksi että satun olemaan ihminen joka pitää hiljaisuudesta, rauhasta ja yksinolosta. En siis ryve synnissä, uskovaisten sanoin ilmaistuna.
Tuo loppuosa viestistäsi oli aika hauska sinänsä, ehkä Jumalasi suopealla myötävaikutuksella.... sillä jos Jumala haluaisi ettei kenelläkään olisi kivaa niin olisi kannattanut tosiaan luoda koko maapallosta yhtä autiomaata. Täällä sitten ihmiset eläisivät kiviä syöden ja hiekkakuopissa asustaen. Mutta kauhistus, autiomaan auringonlaskuthan ovat kuulemma erityisen kauniita - mikä avuksi! No kai kaikkitietävä ja -taitava Jumala siihenkin jonkin keinon keksisi.
Kaikki on yksinkertaista kun tarpeeksi uskoo... Olenko ainoa joka tulkitsee tuon mainoksen lauseen eri tavalla vai mikä minua vaivaa?
Minusta tuon mainoksen sanoma on: "Elämästä voi nauttia ilman jumalaa". Koska mainoslause alkaa sanalla 'jumala', niin en osaa sano tarkoitetaanko jumalaa vai Jumalaa.
En tosin ymmärrä mistä vedit yksinomaan kristinuskon jumaluuden tähän, koska kyseessä voi olla ihan minkätahansa muun uskonnon - menneen, nykyisen tai tulevan - jumaluus.
Mainoksessa ei kielletä jumalaa. Mainos ei sano 'Jumalaa ei ole olemassa, joten lopeta murehteminen ja nauti elämästäsi'. Mainos ei rinnasta jumalan olemassaoloa elämästä nauttimiseen, vaan erottaa ne toisistaan.
Ok, uskovien lukutaito on aina ollut järkyttävän ala-arvoista, etenkin sisälukutaidon kohdalla. Uskovat ovat koko mainoskampanjan aikana lukeneet todella yksinkertaista lausetta niin väärin, että uskoni ihmiskuntaan on taas tippunut parin prosenttiyksikön verran.
ps. Kun minun uskoni ihmiskuntaa kohtaan tippuu kriittiselle, niin saatte syyttää siitä itseänne.- pelasti ??
mainos kyseenalaistaa nauttimisen lauseissa "lakkaa murehtimasta, jumalaa tuskin on olemassa "
eli tässä pyritään kyllä osoittamaan, että ihmiset tai ainakin joukko ihmisiä miettii vähän liikaa jumala-asian tiimoilta, mistä aiheutuu henk. koht. murhetta. Tämä ryhmä ilmeisesti halutaan pelastaa, murehtimisen sijasta " nauti elämästä "-koodilla. Samalla vapaa-ajattelijat haluavat todistaa että nauttivat elämästä, koska eivät ajattele, ts. murehdi ko. asioita lainkaan. Voi hyvanen aika ja sian leuka.
Varmasti näitä ihmisiä on olemassa muuallakin, mutta silloin mennään agnostikko-ateisti-osastolle. Heihin mainos voi purra ja yksi kaksi kolme agnostikkoa lopettaa koko ajattelun jumalan olemassaolosta ja siirtyy tärkeämpiin tehtäviin kuten esim. ateistipalstalle keskustelemaan uskovien tolloudesta - taas..
pelasti ?? kirjoitti:
mainos kyseenalaistaa nauttimisen lauseissa "lakkaa murehtimasta, jumalaa tuskin on olemassa "
eli tässä pyritään kyllä osoittamaan, että ihmiset tai ainakin joukko ihmisiä miettii vähän liikaa jumala-asian tiimoilta, mistä aiheutuu henk. koht. murhetta. Tämä ryhmä ilmeisesti halutaan pelastaa, murehtimisen sijasta " nauti elämästä "-koodilla. Samalla vapaa-ajattelijat haluavat todistaa että nauttivat elämästä, koska eivät ajattele, ts. murehdi ko. asioita lainkaan. Voi hyvanen aika ja sian leuka.
Varmasti näitä ihmisiä on olemassa muuallakin, mutta silloin mennään agnostikko-ateisti-osastolle. Heihin mainos voi purra ja yksi kaksi kolme agnostikkoa lopettaa koko ajattelun jumalan olemassaolosta ja siirtyy tärkeämpiin tehtäviin kuten esim. ateistipalstalle keskustelemaan uskovien tolloudestamuistaa, että koko kampanja on lähtenyt Englanissa liikkeelle vastalauseena kirkon mainoskampanjalle, jossa ihmisiä pelotellaan helvetillä, jos eivät satu uskomaan oikein.
- Huhahhhei
Hommaa oikolukija. Tekstiä, joka näyttää kuusivuotiaan töherrykseltä, on kovin työlästä lukea, varsinkin kun sisältö on silkkaa paskaa.
- ai kauhee
Aika selkeä ja vakuuttava todiste siitä ettei kristittyjen jumalaa ole olemassa, ovat nuo kristittyjen ikiomat hengentuotteet...
Ei siinä auta rukous eikä Jeesus, kun hihu ei vaan ikinä opi kirjoittamaan
suomen kieltä. Jumalalle mikään ei ole mahdotonta, paitsi ihmeparantaa
häneen uskovien luku- ja kirjoitustaito? - Suomessa
on edelleenkin ihan liikaa "pidetään ikävää"-meininkiä.
- Jumalasta
totuutena toivoisin jonkun pystyvän todistamaan ensiksi Jumalan olemassaolo. Jumalaa ei ole hyvin suurella todennäköisyydellä. Jos on tehköön minut sokeaksi kuukauden ajaksi. Jostain kumman syystä luulen herääväni aamulla näkevänä. Kaikki uskovaiset jotka luette tämän rukoilkaa asian puolesta vaikka kielillä ja millä tahansa. Asia ei siitä muuksi muutu. Jumalaa tuskin on olemassa. Lopeta siis murehtiminen ja nauti elämästä.
- kuippana
"Mielestäni tuo aika lapsellinen lause ja korni kaiken lisäksi."
Mitä väliä sinun mielipiteelläsi on?
"Ensinnäkin on se perusoletus että jos Jumala on olemassa on Hän automaattisesti sitä vastaan että on kivaa."
Siinä mainoksessa ei sanottu sellaista.
"Eli jos Jumala haluaisi ettei ihmiset voi nauttia elämästään sitten kannattaisi luoda vähemmän kaunis maailma esim.yhtä autiomaata."
Tuollaiset spekulaatiot ovat täysin merkityksettömiä. Maailma on sellainen kuin se on, turha siihen on mitään Jumalaa sotkea. - ...............
luomasi jumala on mielikuvituksen tuotetta
HEHEHEHEHEHEHEHE onneksi en ole uskis - ollenkaan
lapsellinen lause. Uskonnot eivät ole tuoneet maailmaan muuta kuin murhetta ja kurjuutta ja siksi niistä olisi hyvä päästä eroon.
- Pasi Toskala
Minustakin se on huono. Se pitäisi mennä: Jumalia ei tosiaankaan ole. Lopeta siis paskanpuhuminen ja nauti realismista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683031
- 922835
- 492067
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201535- 151329
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51308Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131291Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131243Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241212- 181210