Mikä öljy otsikon autoon? Manuaali suosittelee API Service Sg, Sh tai SJ 10W-30. En ole juuri tuollaista mistään löytänyt enkä tajua mitä nuo koodit tarkoittaa.
Tämmöisen löysin
Teboil Moniaste SAE 10W-30 API SF/CC
Siinä kuitenkin on SF eikä mikään yllämainituista. Mitähän minä uskaltaisin koneeseeni laittaa? Ja voiko sinne vanhan sekaan vaan lisätä vai pitääkö vaihtaa kaikki kerralla? kiitoksia
Mikä öljy mazda 323 -99
9
2928
Vastaukset
- auttaa
parhaiten saanet vastauksen
http://www.mazdago.net/ API SF -laatu ei riitä, jälkimmäisen kirjaimen pitää olla vähintää G, eli API SG tai kauempana aakkosissa. S-kirjain on bensiinimoottorin tunnus ja sitä seuraava kirjain on laatu, eli kauempana akkosissa on parempaa. C-kirjain on dieselmoottorille vastaava.
Lyhyesti voisin sanoa, että laita [[5w-40 täyssynteettinen API SJ, SL tai SM]]. Se on yleistä eli sitä löytyy helposti, kestää hyvin pakkasta ja sitä saa kohtuuhintaan (20-30 €/4l) , esimerkiksi Shell Helix Ultra, Teboil Gold S, Mobil Super x1 3000.
Kaikki pitää vaihtaa kerralla tietyn väliajan jälkeen (lue vaihtoväli auton ohjekirjasta). Vaihda samalla myös öljynsuodatin. Jos teet hommaa ekaa kertaa, suosittelen ottamaan ekalle kerralle joku opettamaan kädestä pitäen.
http://www.autowiki.fi/index.php/Moottoriöljyn_vaihto- apuvaaaaa
vuosia kulunut mites 10-w40 puolisynteettiset öljyt toimisko ??? mitä bensaa tankkiin ????
- 109019876
Riippuu sen öljyn luokituksista ja siitä mitä Mazda vaatii. 95:ttä tankkiin.
- hellllpppppp
millä öljy proppu auki hylsy vai erikois avai ? vm 99
- laikka laulaa
kannattaa leikata öljypohjaan iso aukko, niin tulee öljyt nopeammin ulos
- 11122111221
Siihen proppuun sopivalla avaimella mieluiten.
- prkeeee
oo vitsikästä homot
- Anonyymi
Teboil Diamond 5w40 on sopivaa ja laadukasta öljyä autoosi. Itse olen ajanut mazdalla 16vuotta ko. öljyllä ja hyvin on toiminut. Olen vaihtanut öljyt n.8oookm:n välein -syksyllä ja keväällä. Mittarissa nyt 393 000 km.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492298- 262063
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271495Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161434- 1211381
- 181055
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71964Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut108917Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78886Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333873