Moikka!Mitä suosittelette laittamaan sokkelin viereen,tuleeko muurahaisia jos laittaa soraa tai mitä muuta vois laittaa,jota muurahaiset karttavat?Alunperin oli tarkoitus laittaa pyöreitä ns.luonnonkiviä tai laattoja,mutta kuulin että muurahaisia tulee helposti ainaskin luonnonkivien alle entä tuleeko laattojenkin alle?Miten on unikivien laita jos reunustaa kukkapenkin,pesiytyykö muurahaiset näidenkin alle?
sokkelin viereen soraa tms.tuleeko muurahaisia....
1
1724
Vastaukset
- ja varotoimia
Mulla on seinien vierellä luonnonkiviä. Alla hiekkaa n. 15 senttiä, beachvolley hiekkaa (jäi entiseltä kentältä), joka ei pidätä vettä. Siinä ei muurahaiset viihdy, kun siihen ei pysty tekemään koloja eikä käytäviä. Kivet ladottu käsin vieri viereen ja kopisteltu samaan korkoon. Kiveys ei kestä esim. kottikärryillä ajelua, kun hiekka karkaa alta pois, mutta kävellä siinä voi ihan hyvin.
Luulis, että tommosessa alustassa menestys laatatkin yhtälailla ja vois kestää raskaampaa kuormaakin.
Kukkapenkkien reunaan kun paat kiviä, niin jonkun sortin muurahaiset pesii sinne ihan varmasti. Osasta ei ole mitään haittaa, jotkut ryökäleet puree ja toiset tekee niin laajoja käytäviä, että rantut kasvit tykkää huonoa.
Pistä kivien alle heti asennusvaiheessa Raidin muurahaissirotetta. Se tappaa kosketuksesta ja teho säilyy niin kauan kun jauhe ei huuhtoudu sateen mukana pois. Ite uusin käsittelyn vuosittain, kun mulla on liuskekiviä vinossa penkkien reunoissa - maahan painettujen luonnonkivien alla varmaan myrkky säilyy pitempään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166768- 1972500
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1001928En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761507Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911059- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708