galluppi..!!!

just me...

nonnii.. täs onkin sitten 5 kysymystä johon saatte sitten vastailla...:
1.Syy miksi pidät/et pidä tsh elokuvista?(ei pliis sellasii et orlando on niii ihana-juttui...)
2.Mikä kolmesta osasta oli paras?
3.Paras ja pahin kohtaus?
4.Paras ja huonoin näyttelijä tsh leffassa?
5.Jos tapaisit lempi tsh näyttelijäsi niin mitäs sanoisit hänelle???
___________________________

sitten vaa vastailee!!!;)

25

876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpötti

      1.pidän. Kirja on loistava, ja Peter Jackson on kuitenkin onnistunut hyvin sen muuntamisessa elokuviksi.
      2.vaikea sanoa, kaikki oli hyviä
      3.paras kohtaus ehdottomasti oli siinä lopussa kun Gandalf hohotti partaansa. ja huonoin: legolas-olifantti juttu, ja helmin syvänteessä Gimli käskee Aragornin heittää hänet, Aragorn katsoo kummasti ja Gimli sanoo: "mutta ei sanaakaan haltialle!" siinä vaiheessahan Gimli ja Legolas olivat kirjassa jo ystäviä.
      4.parhaat: Ian holm, Ian McKellen, Christopher Lee, Billy Boyd, David Wenham, John Rhys-Davies, Sean Astin, Miranda Otto, Bernard Hill, Andy Serkis ja Brad Dourif. huonoin: Orlando Bloom
      5.Pakottaisin Andy Serkisin opettamaan minulle "Klonkkua"

    • Muumipeikko

      1.Koska musta sen tarina on niin loistava ja kirja on kerrassaan mahtava.
      2.Sormuksen ritarit
      3.Paras: niitä on kyllä paljon. Huonoin oli legolaksen suurtyöt esim. olifantin tappo ja kahdessa tornissa skeittaus Helmin syvänteessä. Jotain rajaa sentään pitäis olla mitä tuollaiseen elokuvaan tulee..
      4.Parhaita on monia, en mä osaa sanoa mut Ian McKellen, Christopher Lee, Sean Astin, Elijah Wood, Billy Boyd, Bernard Hill...lähes kaikki. Huonoin: ööh..en mä osaa sanoa.
      5.En tiedä:)

      • *mämmi

        Ai sun(kaan) mielestä haltijat ei sais tehä mitään kummallista, mitä tavalliset heemot ei pysty tehä, omituista! Mun mielestä ne oli oikeastaan aika hauskoja kohtauksia, niin urhea Legolas... ;D *wirn*


      • Muumipeikko
        *mämmi kirjoitti:

        Ai sun(kaan) mielestä haltijat ei sais tehä mitään kummallista, mitä tavalliset heemot ei pysty tehä, omituista! Mun mielestä ne oli oikeastaan aika hauskoja kohtauksia, niin urhea Legolas... ;D *wirn*

        Tottakai ne saisi olla "parempia" ja haltiamaisia mutta Legolasin temput ei musta oikein sopinut Tolkienin maahan.


    • hobitti

      1. Se on vaan yksinkertaisesti niin hyvä.Tunnelma ja kaikki, pystyn eläytymään aivan toiseen maailmaan elokuvia katsottaessa.Paras näkemäni elokuva.

      2. no jaa. minusta ykkönen ja kolmonen parhaimmat.

      3. Hyviä kohtauksia oli monia. Tässä osa niistä:

      1 elokuvassa kun frodo alussa konnussa.

      gandalfin ilotulitukset, juhlat.

      kun frodo ja muut matkaajat joen varrella. Aragon taistelee örkkejä vastaan, frodo seisoo yksin rannassa ja pitää sormusta kädessä ja tuijottaa tyhjyyteen, ja ajattelee: " toivon että en olisi koskaan saanut tätä sormusta. sitten frodo muistaa gandalfin sanat morionin kaivoksista. Ja sulkee sormuksen käteensä ja päättää jatkaa.

      2. elokuvassa. Kun Sam ja frodo linnakkeessa jouduttuaan faramirin vangiksi, taistelu käynnissä.Kun Sam pohtii mahdetaanko heistään koskaan kertoa tarinoita.

      3. elokuvassa

      KUn Sam ja Frodo muistelevat kontua tuomiovuorella.

      kuninkaan kruunajaiset. Kun hobitit kumartavat Aragonia, mutta aragon sanoo että "teidän ei tarvitse kumartaa ketään ,meidän pitäisi kumartaa teitää" sitten aragon ja koko kansa polvistuvat pienten hobittien edessä.

      Harmaat satamat, kun frodo hyvästelee muut, ja lähtee laivalla vanhan bilbon kanssa.

      Huonoja kohtauksia? ei nyt muistu mieleen mutta oli joitain.

      4.Paras näyttelijä ehdottomasti Sean Astin.Huonoin hmm. ei minusta ole , kaikki osasivat näytellä hyvin. Ehkä Legolasilla joitain juttuja mistä en pitänyt, se vaikutti aika itserakkaalta ,mutta muuten osasi näytellä hyvin.

      5.Mitä sanoisin. Ei aavistustakaan.., jotain mitä ekana mieleen tulisi? Tai sitten olisin vaan hiljaa ja tuijottaisin silmät tapilla.. heh heh

    • mooma

      1. mahtava maailma johon pääse mukaan. hieno tarina ystävyydesta jne... ja musiikki on hienoo
      2. en osaa sanoa, jokaisessa oli hyvät ja huonot puolet, ekassa kaikki oli nii rauhallista kakkoses tuli paljon uusii hahmoi ja helmin taistelu ja kolmoses se loppu taistelu ja ihana loppu :\ (en sanonu huonoi puolii)
      3. parhaita kohtauksii on liikaa lueteltavaks, huonoin on ehkä se jossa se sauronin silmä tähystää ja se näyttää majakalta.
      4. kaikki, ei kukaan
      5. ei mul oo siinä ketää lempinäyttelijää mutta sanoisin kai hello :D

    • *mämmi

      okei, eli täs ois vastaukset:
      1. No tottakai pidän elokuvista sen takia, koska itse kirja on ihan sika hyvä! ja pidän tällasesta fantasiasta... Ja on aivan loistavaa, että Peter Jackson teki siitä elokuvan ja vielä noin onnistuneen. Hyvä ohjaaja! :D
      2. Kuninkaan paluu ehdottomasti! Kaikki oli kyllä super hyviä, mutta vikaa osaa ei voi mikään voittaa!!!
      3. ööö... heititpä pahan kysymyksen... parhaita kohtia on niiiiin paljon! Itse elokuva on kokonaan sitä parasta kohtaa... :D mutta ainakin kaikki iloiset kohdat oli hyviä! ;) ja lisäks kaikki kohtaukset jossa oli Naszguleita oli tooosi hyviä! Varsinkin se kun Eowyn tappaa Noitakuninkaan!! Pahin?? oon ehkä tyhmä, mutten ymmärrä mitä tarkotat tolla pahimmalla, eli en osaa vastata!
      4. Voi että, en varmasti osaa sanoa huonointa näyttelijää, koska kaikki olivat NIIIIN hyviä!
      5. No jos sellanen kunnia osuis kohalle, niin sanoisin vain mitä kieli suuhun tuo, ei tollasta voi näin vain sanoo... :D

    • Prööööts

      1. Yhdynpä moneen jo sanottuun asiaan, laadukas leffa hyvästä kirjasta. Fantasia leffat nyt on melko harvinaisia, ja jos vertaa muihin genren leffoihin, niin TSH pätkii ne iisisti. Ne nyt vaan pitää mielenkiinnon ja jännityksen yllä koko leffan.

      2. Sanoisin että se eka.

      3. Parhaita kohtia esim. Boromir ekan lopussa, kun se sitä sormusta Frodolta, ja se nappas myös parhaan kuolinkohtauksen.
      Klonkun kaksipersoonajakaus kohdat, ja muut sen surkuttelut.
      Huonoinpia oli kyllä ne Legolaksen temppuilut, skeittikohta meni aikalailla komiikan puolelle.

      4. Paras Sean Bean sekä myös Andy Serkis
      Huonoimmat Orlando Bloom ja Elijah Wood

      5. Ööö gööh öööh...

    • essi

      1.Pidän niistä koska ne ovat vaikuttavia ja puhuttelevia. Näyttelijät suoriutuvat osistaan kunnialla ja elokuva oikeasti koskettaa ja sen katsomisen jälkeen elää pari päivää Keski-Maassa!
      2.Kuninkaan Paluu
      3.Paras kohtaus Kuninkaan kruunaaminen
      pahin kohtaus Boromirin kuolema
      4.Paras näyttelijä Viggo Mortensen
      huonoin näyttelijä ????????????
      5.Että arvostan häntä ihan mielettömän paljon näyttelijänä ja ihmisenä ja toivoisin että hän jaksaa jatkossakin olla yhtä kannustava muita kohtaan.

    • gessu

      1.) En tiedä. Ne vaan on niin hyviä. Hyvä toteutus, ja on varmasti vaikeaa tehdä elokuvaksi noin laaja ja monimutkainen maailma.

      2.) Kuninkaan paluu, ehdottomasti.

      3.) Paras kohtaus oli se loppu missä frodo lähti kuolemattomille maille. Se oli niin surullinen kohta, että se oli ehdottomasti paras.

      4.) Hyviähän ne kaikki oli, en pidä kenenkään suoritusta huonona.

      5.) Vaikea tietää, menisin varmaan ihan sanattomaksi.

    • Lissu

      Aivan upea kokonaisuus!!!! Ainoa miinus mitä koko leffasta jäi oli Frodon ainainen ummetus ilme. Kävi jo suorastaan v......n kun ei muunlaista ilmettä löytynyt. Omasta mielestäni en kirjaa lukiessani häntä tuollaiseksi kuvitellut. Muuten tykkäsin kovasti, ehkä ensimmäinen osa jäi jotenkin "parhaimmaksi" koska se oli silloin niin erilainen mitä oli aikasemmin nähnyt.

    • Eowyn :)

      tässä ois munki vastaukset...:
      1.iiihanat näyttelijät...siis ei komeet,vaan HYVÄT..!!
      2.kuninkaan paluu
      3.paras oli kun sam tarjoutuu kantaan frodon sinne vuoreen,vaikka on itekkin jo aivan loppu *sniif*;) ja pahin oli kun frodo uskoikin klonkkua ja jätti samin yksin...:(
      4.kaikki oli aivan parhaita!!!!
      5.sanoisin,että "saisinko tulkin??":)

      olkaatten hyvät...;)

    • ANNI

      1.pidin koko kirjaa vitsinä lähes koko elämäni (26v) mutta kun näin ekan leffan, luin kirjan salamana sen jälkeen-------uskomaton elämys,koska siitä on saatu visuaalisesti niin tarunhohtoinen

      2.äpsölyytli FOTR. pidän henkilöhahmojen erilaisuudesta, kun kaikki on vielä samassa ryhmässä. kontu on niin kodikas ja brii niin pelottava.

      3.parhaat kohtaukset on niitä, joissa on boromir. katsoin niitä ihastuksen kyyneleet silmäkulmisssa..

      lisäksi uruk-haiden ja örkkien marssit saa ihon värisemään!! ja sitten vielä pippin: mitkä ilmeet hihi

      4.suosikkini näyttelijöistä on Sean Bean alias boromir, koska hän on niin uljas..vei mun sydämen

      huonoin on arwenin isä..yhtä ilmeetön koko ajan

      5.Sean Beanille tokaisisin, että "toivottavasti maapallon ihmispopulaation tuhosta vain me kaksi jäisimme jäljelle, koska silloin meidän tehtävä ois kansoittaa maa uudelleen" :)

      • höpötti

        aikamoinen homma..


      • avatar

        Onneksi olkoon valinnastasi lukea kirja monien nyt varmaan jälkikäteen ajateltuna tyhjien vuosien jälkeen ja olet varmaan ymmärtäny nyt, että minkälainen vitsi olet itse ollut kun et ole vaivautunut ottamaan selvää asiasta vaan pitänyt itse kirjaa vitsinä, vaikka varmasti monesti olet ylistäviä sanoja asiasta kuullut. No onneksi olkoon kuitenkin hyvästä valinnasta. Niin, Hugo Weaving kuka näyttelee Elrondia, Arwen Undomielin isää, on mielestäni kyllä roolissaan onnistunut erittäin hyvin. Kuten kaikki hyvin tiedämme, Elrondhan on Puoliksi ihminen, neljäsosa haltia ja neljäsosa Maia. Maia on henki joka esiintyy keskimaassa ruumiinmuodossa, esimerkkejä Maia hengistä voin ottaa vaikka Sauron, Morian Balrog, Gandalf(Mithrandir), Saruman. Siinä muutamia esimerkkejä. Elrond on kolmannen ajan lopulla kaiketi mahtavin keskimaan päällä kävelevä olento joten lievää ylpeyttä ja koppavuutta roolisuoritus vaatiikin. No, ei mulla muuta.


    • I am no man!

      1. No ensinnäkin olen lukenut kirjan viiteen kertaan ja elokuva vastasi aika paljon kuvitelmiani.

      2. Kuninkaan paluu

      3. Gimlin tappelu hukkien kanssa TTT:ssä, Harmaat satamat, Noitakuninkaan kuolema, Sormuksen tuhoaminen ja ykkösessä Merrin ja Pippinin sekoilut rakettien kanssa. Huonoin kohta oli ehdottomasti Arwenin ja Aragornin lääppimiskohtaus.

      4. Parhaat olivat Miranda Otto, Elijah Wood, Cate Blanchett ja Viggo Mortensen sekä Christopher Lee.
      Huonoimmat Liv *sössönsössön surkea Arwen* Tyler ja teidän kaikkien rakastama Orlando Bloom jota te yksinkertaisesti rakastatte ulkonäön takia.

      5. Jos tapaisin Mirandan sanoisin hänelle:" Terveppä terve maailman paras näyttelijätär! Älä vaa ikinä heivaa aivojas koppaan. Jatka samaan malliin nii KAIKKI vielä huomaavat, että OLET iso tähti! Can I have your autograph?" Elijahille:" Sinusta tulee vielä iso tähti!" Catelle sanoisin:
      "Terveppä vaan! (Ja pitäisin minuutin hiljaisuuden hänen kunniakseen samoin pitäisin näiden kaikkien näyttelijöiden kohdalla)" Viggolle sanoisin: "Onko pakko olla noin hyvä näyttelijä?" ja Christopherille:"Voi Jesus! Siinä seisoo elävä legenda!"

      • höpötti

        "teidän kaikkien rakastama Orlando Bloom jota te yksinkertaisesti rakastatte ulkonäön takia" ihan yhtä paljon kuin sinäkin "rakastat" Elijah Woodia, sanoisinko näin.


      • NyRkKi SiLmÄäN!
        höpötti kirjoitti:

        "teidän kaikkien rakastama Orlando Bloom jota te yksinkertaisesti rakastatte ulkonäön takia" ihan yhtä paljon kuin sinäkin "rakastat" Elijah Woodia, sanoisinko näin.

        ORLANDO ON SURKEA!!!


      • I am no man!
        höpötti kirjoitti:

        "teidän kaikkien rakastama Orlando Bloom jota te yksinkertaisesti rakastatte ulkonäön takia" ihan yhtä paljon kuin sinäkin "rakastat" Elijah Woodia, sanoisinko näin.

        Luuletko niin? No siinä tapauksessa olet väärässä.
        En VAIN ulkonäön takia, kyllähän se hänen älykyytensäkin tähän vaikuttaa!


      • höpötti
        I am no man! kirjoitti:

        Luuletko niin? No siinä tapauksessa olet väärässä.
        En VAIN ulkonäön takia, kyllähän se hänen älykyytensäkin tähän vaikuttaa!

        luulen aivan yhtä oikein kuin sinäkin luulet meidän rakastvan Orlia.


      • I am no man!
        höpötti kirjoitti:

        luulen aivan yhtä oikein kuin sinäkin luulet meidän rakastvan Orlia.

        Niinhän te rakastatte... Ja jos minä noista jotain rakastaisin niin Faramiria, en Frodoa.


      • höpötti
        I am no man! kirjoitti:

        Niinhän te rakastatte... Ja jos minä noista jotain rakastaisin niin Faramiria, en Frodoa.

        sama kun minä sanoisin että rakastat elijahia yli kaiken ja haluat sen kanssa isona naimisiin. niin kuin jokainen muukin tuollainen äpättäjä...


      • I am no man!
        höpötti kirjoitti:

        sama kun minä sanoisin että rakastat elijahia yli kaiken ja haluat sen kanssa isona naimisiin. niin kuin jokainen muukin tuollainen äpättäjä...

        Hei haloo! Se on mua kymmenen vuotta vanhempi. Joku raja sentään tolla urputtamisella?....No tyhmyydellä ei ole rajaa....Sääli.


      • höpötti
        I am no man! kirjoitti:

        Hei haloo! Se on mua kymmenen vuotta vanhempi. Joku raja sentään tolla urputtamisella?....No tyhmyydellä ei ole rajaa....Sääli.

        voi tyhmyyttä! kuinkahan paljon luulet Orlandon olevan minua vanhempi? äly hoi! "niinhän te rakastatte" todellakin sääli ettei tyhmyydellä ole rajaa.


    • vastailija

      1. Hyviä puolia: vaikuttavuus, huolellinen toteutus (lavastus, puvustus...), musiikki, cgi, näyttelijät...

      2. Paras RotK, sitten TTT ja niukasti viimeisenä FotR.

      3. Parhaat kohtaukset: Pelennorin taistelu (etenkin rohirrimin saapuminen), Gandalfin ratsastus Minas Tirithiin, Tuomiovuori, kotkat, Helmin taistelu, kylän poltto (TTT), Kontu...

      Huonoimmat: epäonnistuneet otukset: Rotk vihreät haamut, Rotk komentajaörkki, Fotr luolapeikko... Komiikka taisteluissa ärsytti (Gimli/Legolas).

      4. Parhaat: Elijah Wood, Brad Dourif, John Noble, Sean Bean, Sean Astin, Miranda Otto, Bernard Hill...

      Huonoimmat: ei ollut, tosin jotkin hahmot oli kirjoitettu huonosti (Arwen, Legolas).

      5. Enpä tiedä mitä sanoisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe