Kauhavalla

vanhukset heitteillä

Näin totee, Eija K-K blogissaan.
Lainaus, blogista:

Tämän päivän Komiat-lehdessä oli asiallinen kirjoitus, vanhusten asiointiliikenteen loppumisesta 1.7.09.
Kirjoittaja osuu hyvin asian ytimeen. Joukkoliikennettä ei ole joten ko.palvelu on ollut ainut keino päästä kauppaan tai apteekkiin.
Samoin palvelu on toiminut ns.sosiaalisena toimena, eli ihmiset autossa ovat voineet purkaa huoliaan ja ilojaan muiden matkustajien kanssa.
Varmasti tämä sosiaalinen kontakti on todella tärkeä, useinkin yksin asuvan vanhuksen elämässä.

Ihmettelen, miksi Kauhavan Kaupunki ei ole ottanut asiaan kantaa, kuten kuuluisi.
Olen tehnyt aikoja sitten kaupungille aloitteen jossa toivotaan kaupungin järjestävän kuljetukset 1.7.09 lukien.

Ei ole tuotu asiaa hallitukselle tai valtuustolle.
Hallintojohtaja, Lehtiniemi tosin totesi minulle kun näki tekemäni kyselyn päydällään: Ai niin, tähän meidän pitää ottaa kantaa.
(Olin Lehtinemen luona ihan muissa asioissa.)

Kuljetuksen palautus, nyt kun osa on saanut vaikeavammaisen kuljetuksen, jonka kustantaja ei ole Kauhava, olisi kaupungilta osoitus: Arvostamme vanhuksia ja heidän työtään silloisen asuinkuntansa puolesta.

Olisi mielenkiintoista tietää, tosin tuskallinen tieto, kuinka moni vanhus on nyt 8:n päivää miettinyt millä ja miten asioille.
Varmasti heitä löytyy ja samoin löytyy "ystävällisiä" ihmisiä jotka voivat käydä kaupassa vanhuksen puolesta.
Siinä samalla voidaan ostaa pikkuisen ylimääräistä ja näin maksattaa ostokset vanhuksilla.

Totean pakonsanelemana:

Kauhavan kaupunki on syyllistynyt vanhusten heitteillejättämiseen nyt 8:n päivän ajan. Kauanko tilanne vielä jatkuu? En tiedä vastausta, jos kaupunki ei toimi ja nopeasti.

29

854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Olisi mielenkiintoista tietää, tosin tuskallinen tieto, kuinka moni vanhus on nyt 8:n päivää miettinyt millä ja miten asioille.
      Varmasti heitä löytyy ja samoin löytyy "ystävällisiä" ihmisiä jotka voivat käydä kaupassa vanhuksen puolesta.
      Siinä samalla voidaan ostaa pikkuisen ylimääräistä ja näin maksattaa ostokset vanhuksilla."

Voi vittu, toiset auttaa pyyteettömästi, niin eiköhän Kankaan kylän Äiti Teresa saa siitäkin väännetty petosjutun......Voi Kristus kun kerrankin miettisit mitä suustas päästät....

• mave parka

Ei kaa sua tarkoitettu kirjoitukses. löysiksä siitä ittes.

• mave parka kirjoitti:

Ei kaa sua tarkoitettu kirjoitukses. löysiksä siitä ittes.

Luulin jo Eijan otteiden pikkasen paranneen, mutta kun ei, niin ei. Yleistetään ja jatketaan sitten tota vittuilua kun näköjään Perseaukisten puolue sitä haluaa.....Soini sanoi, että häröilijät pannaan kuriin....Takaisin siihen yleistykseen....Seinäjoella sai Persujen kunnanvaltuutettu petoksesta tuomion.....luonnollistahan on silloin ajatella, että kaikki persut on huijareita, vai mitä?

• Eija K-K
        mave kirjoitti:

Luulin jo Eijan otteiden pikkasen paranneen, mutta kun ei, niin ei. Yleistetään ja jatketaan sitten tota vittuilua kun näköjään Perseaukisten puolue sitä haluaa.....Soini sanoi, että häröilijät pannaan kuriin....Takaisin siihen yleistykseen....Seinäjoella sai Persujen kunnanvaltuutettu petoksesta tuomion.....luonnollistahan on silloin ajatella, että kaikki persut on huijareita, vai mitä?

Sekoitatkohan nyt pikkuisen asioista. Mitä vittuilua esim. sinua kohtaan, kuten kirjoitat löytyy minun kirjoituksestani?
        Kirjoituksesi pursuaa katkeruutta sekä halua sekoittaa asioita.
        Ensimmäisen kerran huomaan sinun käyttävän alapään sanontoja. Miksi?
        Karu todellisuus on, että vanhuksia käytetään hyväksi sumeilematta.
        Mitä yhteistä sillä on Persuihin, tai puolueeseen?
        Käsittääkseni suurimmat ongelmat on keskustalla salattujen tukiensa kanssa, eikä yhden pienen ihmisen tekemät asiat, ilman, että tukena on kokonainen organisaatio kuten keskustalla.
        En halua väheksyä mitenkään keskustalaisia, mutta vertauksesi asioihin ei jätä valinnan varaa.
        Sinun teoriasi mukaan, myös kaikki keskustalaiset ovat huijareita.

Valitettavasti en voi yhtyä mielipiteeseesi, tunnen useita keskustalaisia enkä voisi heitä asettaa syyllisiksi "isompien" tai "pienempien" tekoihin.
        Ihminen on yksilö ja minä otan ihmisen yksilönä, olkoon mitä puoluetta haluaa.

Ihminen, itse ratkaisee asiat. En voi tuomita ihmistä muiden tekemien virheiden takia. Voitko sinä?
        Siltä vaikuttaa ja olen pahoillani puolestasi, jos et näe metsää puilta.

• seliityksen
        Eija K-K kirjoitti:

Sekoitatkohan nyt pikkuisen asioista. Mitä vittuilua esim. sinua kohtaan, kuten kirjoitat löytyy minun kirjoituksestani?
        Käsittääkseni suurimmat ongelmat on keskustalla salattujen tukiensa kanssa, eikä yhden pienen ihmisen tekemät asiat, ilman, että tukena on kokonainen organisaatio kuten keskustalla.
        En halua väheksyä mitenkään keskustalaisia, mutta vertauksesi asioihin ei jätä valinnan varaa.

Valitettavasti en voi yhtyä mielipiteeseesi, tunnen useita keskustalaisia enkä voisi heitä asettaa syyllisiksi "isompien" tai "pienempien" tekoihin.

Ihminen, itse ratkaisee asiat. En voi tuomita ihmistä muiden tekemien virheiden takia. Voitko sinä?

Mavella, seliityksen paikka. Mave, mietihän mitä vastaat ja kirijootat!

• ajgfsdtrda
        Eija K-K kirjoitti:

Mavelle! Joutui Äiti Teresakin selkeästi ajattelemaan ennen kirjoittamistaan tosin, kun hänen kyhäelmistään suodattaa epäolennaisen asiaan kuulumattoman tekstin, mitä jää jäljelle, niin ei valitetavasti paljon mitään. Kysymys vielä Teresalle, mistä on lähtöisin pikainen kiintymyksesi keskustan jäseniä kohtaan, vaikka aikaisemmat tekstisi muuta kertovat? Oletko kenties takinkääntäjiin lukeutuvia henkilöitä vai kyläsi ainut persu ja alat taipua joukon edessä?

• Eija K-K
        ajgfsdtrda kirjoitti:

Mavelle! Joutui Äiti Teresakin selkeästi ajattelemaan ennen kirjoittamistaan tosin, kun hänen kyhäelmistään suodattaa epäolennaisen asiaan kuulumattoman tekstin, mitä jää jäljelle, niin ei valitetavasti paljon mitään. Kysymys vielä Teresalle, mistä on lähtöisin pikainen kiintymyksesi keskustan jäseniä kohtaan, vaikka aikaisemmat tekstisi muuta kertovat? Oletko kenties takinkääntäjiin lukeutuvia henkilöitä vai kyläsi ainut persu ja alat taipua joukon edessä?

Minkälainen suodatin sinulla on käytössäsi?
        Kysymykseesi, mistä on lähtöisin pikainen kiintymykseni keskustan jäseniä kohtaan?
        Vastaan:
        Keskustalaiset sekä myös muiden puolueiden edustajat ovat olleet ystäviäni koko hallituksessa istumisen ajan.

Mielestäni kirjoitin selkeästi, ettei muita tule tuomita yhden tai kahden puolueen edustajan edesottamuksien takia.

En ole takinkääntäjä, mutta ihmiset ihmisinä, ei yleistystä.

Persu pystyy seisomaan yksinäänkin kylässä.
        Ei ole hävettävää, vaan pikemminkin päin vastoin.

• Eija K-K kirjoitti:

Tarkoitin kyllä MINUN jatkavan sitä vittuilua kun sinä pystyit vain pari kuukautta olemaan ihmisiksi. Ymmärrätkö mitä sinä itse kirjoitat? Sinun mukaasi vanhuksille kaupassa käyvät huijaa järjestään. Ei oo kovinkaan mukavaa luettevaan niiden ihmisten, jotka pyyteettömästi käy auttamassa vanhuksia ja sitten persaukisten puolueen populisti leimaa nekin huijareiksi, kun Kankaan kylän Äiti Teresa on sattumoisin nyt sitä mieltä ja silloin se on totuus. Karu totuus on, että persaukisten-puolueessa on valtuutettu, joka on saanu linnatuomion, tosin ehdollisena. Pitääkö siitä sitten alkaa vetää johdeltua päätelmää, että kaikki sen puolueen jäsenet tai ainakin osa on sellaisia? Onhan kuitenkin siellä yksi tapaus, niin ei savua ilman tulta...ainakin sun logikaan mukaan.

Ja miksikö käytin alatyylistä ilmaisua? Koska alkoi erittäin voimakkaasti kyrsimään tuollainen ihmisten leimaaminen. Sinä et välttämättä ymmärrä pyyteettömän avun tarjoamista, kun sulla on aina oma lehmä ojassa, mutta pienenä uutisena. Oikeasti on olemassa sellaisia ihmisiä, jotka on tyytyväisä siitä, että saavat auttaa, eikä ole pakko olla oma nimi tai kuva lehdissä sen takia....

Tee sitä politiikkaasi asiapohjalta ja lopeta tuollainen populistinen ihmisten pelottelu perättömillä jutuilla...Kuitenkaan et ymmärtäny tuota vertausta persaukisten-puolueeseen, joten selvennän vielä sulle. Yksittäinen sinun tietämäsi "huijaus" ei tee kaikista auttajista huijareita, kuten ei tee yksittäisestä Persaukisten-puolueen edustajankaan saamasta tuomiosta Persaukisistakaan kriminaaleja.

Sinä pelottelet ihmisiä, että vanhuksia huijataan systemaattisesti ja siksi kaupungin pitää toimia, että sellainen loppuu....Keksi jotkut muut keinot kuin tuollaiset ja jos et keksi, niin lopeta blogisi.

• Eija Kiviharju-Ketola
        mave kirjoitti:

Tarkoitin kyllä MINUN jatkavan sitä vittuilua kun sinä pystyit vain pari kuukautta olemaan ihmisiksi. Ymmärrätkö mitä sinä itse kirjoitat? Sinun mukaasi vanhuksille kaupassa käyvät huijaa järjestään. Ei oo kovinkaan mukavaa luettevaan niiden ihmisten, jotka pyyteettömästi käy auttamassa vanhuksia ja sitten persaukisten puolueen populisti leimaa nekin huijareiksi, kun Kankaan kylän Äiti Teresa on sattumoisin nyt sitä mieltä ja silloin se on totuus. Karu totuus on, että persaukisten-puolueessa on valtuutettu, joka on saanu linnatuomion, tosin ehdollisena. Pitääkö siitä sitten alkaa vetää johdeltua päätelmää, että kaikki sen puolueen jäsenet tai ainakin osa on sellaisia? Onhan kuitenkin siellä yksi tapaus, niin ei savua ilman tulta...ainakin sun logikaan mukaan.

Ja miksikö käytin alatyylistä ilmaisua? Koska alkoi erittäin voimakkaasti kyrsimään tuollainen ihmisten leimaaminen. Sinä et välttämättä ymmärrä pyyteettömän avun tarjoamista, kun sulla on aina oma lehmä ojassa, mutta pienenä uutisena. Oikeasti on olemassa sellaisia ihmisiä, jotka on tyytyväisä siitä, että saavat auttaa, eikä ole pakko olla oma nimi tai kuva lehdissä sen takia....

Tee sitä politiikkaasi asiapohjalta ja lopeta tuollainen populistinen ihmisten pelottelu perättömillä jutuilla...Kuitenkaan et ymmärtäny tuota vertausta persaukisten-puolueeseen, joten selvennän vielä sulle. Yksittäinen sinun tietämäsi "huijaus" ei tee kaikista auttajista huijareita, kuten ei tee yksittäisestä Persaukisten-puolueen edustajankaan saamasta tuomiosta Persaukisistakaan kriminaaleja.

Sinä pelottelet ihmisiä, että vanhuksia huijataan systemaattisesti ja siksi kaupungin pitää toimia, että sellainen loppuu....Keksi jotkut muut keinot kuin tuollaiset ja jos et keksi, niin lopeta blogisi.

Kirjoitat hyvin vihamielistä tekstiä.
        Todellisuus on, että vanhuksia käytetään hyväkseen. Ns.kulkukauppiaat osaavat taidon erinomaisesti.
        Totta kai pyyteetöntä auttamista esiintyy, mutta ja se, tulee juuri siinä etteivät kaikki auttajat ole pyyteettömiä.

Ihmettelen, miksi koit noin rajun negatiivisesti kirjoitukseni vanhuksista ja heidän sumuttamisestaan?

Sekoitat persaukisten-puoluetta vanhusten hyvinvoinnin turvaamista koskevaan kirjoitukseeni.

Alatyylin ilmaisusi kertoo paljon. Itse olen pyyteetöntä apua antanut koko ikäni, mutta en nosta meteliä syyttä suotta asiasta.

Kyseessä ei ole pelottelu, kuten itsekkin tiedät, vaan raaka todellisuus.

Kirjoituksesi ampuu ylitse ja pahasti, ei kukaan ole kirjoittanut systemaattisesta vanhuksien huijaamisesta.
        Vain, siitä kuinka sitä esiintyy.
        Kaupungin ei pidä toimia siksi, että huijaus loppuisi vaan siksi, että vanhuksilla on oikeus päästä kauppaan, apteekkiin sekä saada sosiaalisia kontakteja näiden reisujen aikana.

Luettuani vastauksesi, ainut mitä tulee mieleen noin sekavasta kirjoituksesta jossa vanhuksista ei huolta kanneta on:
        Olet yksi henkilö joista kirjoitin.

Sinulta ei liikene vanhuksille toimintaohjeita, eikä mitään sympatiaa.
        Vain raivoa, että asia on nostettu esille.
        Tämähän kertoo paljon vai mitä?

• on toimitettu
        Eija Kiviharju-Ketola kirjoitti:

Todellisuus on, että vanhuksia käytetään hyväkseen. Ns.kulkukauppiaat osaavat taidon erinomaisesti.
        Totta kai pyyteetöntä auttamista esiintyy, mutta ja se, tulee juuri siinä etteivät kaikki auttajat ole pyyteettömiä.

Ihmettelen, miksi koit noin rajun negatiivisesti kirjoitukseni vanhuksista ja heidän sumuttamisestaan?

Sekoitat persaukisten-puoluetta vanhusten hyvinvoinnin turvaamista koskevaan kirjoitukseeni.

Alatyylin ilmaisusi kertoo paljon. Itse olen pyyteetöntä apua antanut koko ikäni, mutta en nosta meteliä syyttä suotta asiasta.

Kirjoituksesi ampuu ylitse ja pahasti, ei kukaan ole kirjoittanut systemaattisesta vanhuksien huijaamisesta.
        Kaupungin ei pidä toimia siksi, että huijaus loppuisi vaan siksi, että vanhuksilla on oikeus päästä kauppaan, apteekkiin sekä saada sosiaalisia kontakteja näiden reisujen aikana.

Luettuani vastauksesi, ainut mitä tulee mieleen noin sekavasta kirjoituksesta jossa vanhuksista ei huolta kanneta on:

edelleen. KIITOS SINULLE.

• Eija Kiviharju-Ketola kirjoitti:

Sinä ajat vanhusten kuljetuspalvelua sillä argumentilla, että vanhuksia huijataan. Siihen ei auta, vaikka tollainen akka saisi sen ehdotuksen läpi, jos kerran kulkukauppiaat on huijauksiin syyllisiä. Kulkukauppiaat nyt ei tunnetusti kauppaa ovelta ovelle maito, piimä, juustoa, makkaraa tai muitakaan helposti pilaantuvia elintarvikkeita. Vaikka tuliskin ne kuljetukset, niin silti ne kulkukauppiaat kulkisi myymässä niitä retkuja ja huijaisivat vanhuksia. Sä nyt et vain ole se veitsilaatikon terävin veitsi, vaikka haluaisitkin olla. Halu ja kapasiteetti ei vain ole sama asia. Sinä maalaat vaikka mitä "uhkakuvia" edistääksesi asiaa, liioittelet asioita, teet mitä vain luodaksesi tilanteen , että ehdotuksessasi oli järkeä. Kuljetuspalvelu voi hyvinkin olla hyvä palvelu, mutta tapa millä sinä tuot sitä ehdotusta esille, on ihan perseestä ja hyvien tapojen vastainen. Sinä itket minun kielenkäytöstä ja kuitenkin sinun tapa tehdä politiikkaa on paljon härskimpää kuin pari vittua ja vaikkapa kyrpää.

Tietenkin suoli24-sivujen yp poistaa tämän viestin, kun sosiaalitaidottomat nörtit ei ymmärrä asiayhteyttä noilla sanoilla, mutta eipä sekään ole enää vuosiin hämmästyttäny minua.

Mitä taas tulee sinun maankuuluun persaukisten loogiseen päättelyyn vanhusten huijaamisesta minun taholta, niin..............:D

Et siltikään ymmärrä sitä asiaa, että sinä olet mustamaalannu niitä pyyteettömästi vanhuksia auttavia ihmisiä ? Viimeisimmässä viestissä olikin huijareiksi muuttunu kulkukauppiaat, vaikka ensimmäisessä puhuttiin kaupassa kävijöistä? Tiedätkö miten takki kääntyy?

Eikös puolueesi väki ole sanonu sulle jo, että älä lähde väittelemään minun kanssa, kun aina jäät niin pahoin altavastaajaksi? :D

• Eija K-K
        mave kirjoitti:

Sinä ajat vanhusten kuljetuspalvelua sillä argumentilla, että vanhuksia huijataan. Siihen ei auta, vaikka tollainen akka saisi sen ehdotuksen läpi, jos kerran kulkukauppiaat on huijauksiin syyllisiä. Kulkukauppiaat nyt ei tunnetusti kauppaa ovelta ovelle maito, piimä, juustoa, makkaraa tai muitakaan helposti pilaantuvia elintarvikkeita. Vaikka tuliskin ne kuljetukset, niin silti ne kulkukauppiaat kulkisi myymässä niitä retkuja ja huijaisivat vanhuksia. Sä nyt et vain ole se veitsilaatikon terävin veitsi, vaikka haluaisitkin olla. Halu ja kapasiteetti ei vain ole sama asia. Sinä maalaat vaikka mitä "uhkakuvia" edistääksesi asiaa, liioittelet asioita, teet mitä vain luodaksesi tilanteen , että ehdotuksessasi oli järkeä. Kuljetuspalvelu voi hyvinkin olla hyvä palvelu, mutta tapa millä sinä tuot sitä ehdotusta esille, on ihan perseestä ja hyvien tapojen vastainen. Sinä itket minun kielenkäytöstä ja kuitenkin sinun tapa tehdä politiikkaa on paljon härskimpää kuin pari vittua ja vaikkapa kyrpää.

Tietenkin suoli24-sivujen yp poistaa tämän viestin, kun sosiaalitaidottomat nörtit ei ymmärrä asiayhteyttä noilla sanoilla, mutta eipä sekään ole enää vuosiin hämmästyttäny minua.

Mitä taas tulee sinun maankuuluun persaukisten loogiseen päättelyyn vanhusten huijaamisesta minun taholta, niin..............:D

Et siltikään ymmärrä sitä asiaa, että sinä olet mustamaalannu niitä pyyteettömästi vanhuksia auttavia ihmisiä ? Viimeisimmässä viestissä olikin huijareiksi muuttunu kulkukauppiaat, vaikka ensimmäisessä puhuttiin kaupassa kävijöistä? Tiedätkö miten takki kääntyy?

Eikös puolueesi väki ole sanonu sulle jo, että älä lähde väittelemään minun kanssa, kun aina jäät niin pahoin altavastaajaksi? :D

On hauskaa vastata sinulle ja vielä hauskempaa on lukea vastauksiasi minulle.
        Teet loistavasti täydellisiä hyökkäyksiä, vastaamatta sinulle esitettyihin kysymyksiin.
        Käännät kaikki asiat nurinkurin.

Seuraatko, yleensä vanhuksien asioita?

Jos, niin tiedät, että:

Kulkukauppiaat ovat myyneet vanhuksille ns.kiskurihinnalla, lakkoja, hirvenlihaa, palvilihaa, silliä, mansikoita, wc- ja taluspaperia ym.ym.

On toki rehellisiäkin kulkukauppiaita, kuten myös vanhuksia pyyteettömästi auttavia ihmisiä.

Todellisuus, on raakaa.

Olen pahoillani, että otit henkilökohtaisesti kirjoitukseni vanhuksien puolesta.

Harvoin, hyvin harvoin, pyyteettömästi ihmisiä auttava, haukkuu toista.
        Pikemminkin tarttuu asiaan, yrittäen estää ettei ko.asioita tapahtuisi.

• Eija K-K kirjoitti:

On hauskaa vastata sinulle ja vielä hauskempaa on lukea vastauksiasi minulle.
        Teet loistavasti täydellisiä hyökkäyksiä, vastaamatta sinulle esitettyihin kysymyksiin.
        Käännät kaikki asiat nurinkurin.

Seuraatko, yleensä vanhuksien asioita?

Jos, niin tiedät, että:

Kulkukauppiaat ovat myyneet vanhuksille ns.kiskurihinnalla, lakkoja, hirvenlihaa, palvilihaa, silliä, mansikoita, wc- ja taluspaperia ym.ym.

On toki rehellisiäkin kulkukauppiaita, kuten myös vanhuksia pyyteettömästi auttavia ihmisiä.

Todellisuus, on raakaa.

Olen pahoillani, että otit henkilökohtaisesti kirjoitukseni vanhuksien puolesta.

Harvoin, hyvin harvoin, pyyteettömästi ihmisiä auttava, haukkuu toista.
        Pikemminkin tarttuu asiaan, yrittäen estää ettei ko.asioita tapahtuisi.

"Varmasti heitä löytyy ja samoin löytyy "ystävällisiä" ihmisiä jotka voivat käydä kaupassa vanhuksen puolesta.
        Siinä samalla voidaan ostaa pikkuisen ylimääräistä ja näin maksattaa ostokset vanhuksilla."

Sinä et puhu tuossa mistään kulkukauppiasta, vaan myöhemmin aloit puhumaan kulkukauppiasta. Sinä yrität kääntää asiaa, että kulkukauppiaita olet tarkoittanut.
        Kuitenkin tossa puhutaan ihmisistä, jotka käy toisten puolesta kun vanhukset itse eivät pääse. Tälläiset sinä leimaat roistoiks, et kulkukauppiaita. Itse aloit vasta sitten myöhemmin puhumaan kulkukauppiasta, vaikka aluksi puhuit naapureista, jotka käy auttamassa vanhaa ihmistä...pyyteettömästi....Myöhemmin keksi "laukkyryssät".

Hauskahan sun on lukea , mutta vielä kun ymmärtäisit, niin silloin sen hauskuus vois vähetä :D

"Harvoin, hyvin harvoin, pyyteettömästi ihmisiä auttava, haukkuu toista.
        Pikemminkin tarttuu asiaan, yrittäen estää ettei ko.asioita tapahtuisi."

Eli sun logiikan mukaan ja minunkin logiikaan mukaan ..Sinä kun haukuit vanhuksia auttavia ihmisiä, niin silloin sinä et melko varmasti ole pyyteetön ihminen?

Tiesitkö, että sinä olet itsesi pahin vihulainen....Sua ei tartte kenenkään mustamaalata kun sinä teet sen itse ja vielä todistat sen asian olevan näin :D

• Eijalle taas
        mave kirjoitti:

"Varmasti heitä löytyy ja samoin löytyy "ystävällisiä" ihmisiä jotka voivat käydä kaupassa vanhuksen puolesta.

Sinä et puhu tuossa mistään kulkukauppiasta, vaan myöhemmin aloit puhumaan kulkukauppiasta. Sinä yrität kääntää asiaa, että kulkukauppiaita olet tarkoittanut.
        Kuitenkin tossa puhutaan ihmisistä, jotka käy toisten puolesta kun vanhukset itse eivät pääse. Tälläiset sinä leimaat roistoiks, et kulkukauppiaita. Itse aloit vasta sitten myöhemmin puhumaan kulkukauppiasta, vaikka aluksi puhuit naapureista, jotka käy auttamassa vanhaa ihmistä...pyyteettömästi....Myöhemmin keksi "laukkyryssät".

Hauskahan sun on lukea , mutta vielä kun ymmärtäisit, niin silloin sen hauskuus vois vähetä :D

Eli sun logiikan mukaan ja minunkin logiikaan mukaan ..Sinä kun haukuit vanhuksia auttavia ihmisiä, niin silloin sinä et melko varmasti ole pyyteetön ihminen?

Tiesitkö, että sinä olet itsesi pahin vihulainen....Sua ei tartte kenenkään mustamaalata kun sinä teet sen itse ja vielä todistat sen asian olevan näin :D

jauhot suuhun.
        Siinä samalla voidaan ostaa pikkuisen ylimääräistä ja näin maksattaa ostokset vanhuksilla

Eija kirjoitteli itsensä pahasti pussiin.

• lasimaalauskurssit
        Eijalle taas kirjoitti:

jauhot suuhun.
        Siinä samalla voidaan ostaa pikkuisen ylimääräistä ja näin maksattaa ostokset vanhuksilla

Eija kirjoitteli itsensä pahasti pussiin.

vois lopettaa, ja samalla rahalla tilalle vanhusten kuskausta.

• Eija K-K
        mave kirjoitti:

Kirjoitin, edelleen vanhuksien hyväksikäytöstä niin "auttavien" naapurien/ tuttujen kuin kulkukauppiaidenkin suhteen.

Minähän en hauku ketään, en edes sinua.
        Kuten kirjoitin, en tiennyt, että otat kirjoituksen henkilökohtaisesti.

Mistään kirjoituksestani et löydä, että haukkuisin auttavia ihmisiä.

Huolissaan oleminen ei ole haukkumista.

Nyt, sinä keksit sanan: Laukkuryssät.
        Mitenkä laukkuryssät, nousivat nyt mieleesi?

Totean vain kylmän todellisuuden.
        Edelleen.

• johdat
        Eija K-K kirjoitti:

Kirjoitin, edelleen vanhuksien hyväksikäytöstä niin "auttavien" naapurien/ tuttujen kuin kulkukauppiaidenkin suhteen.

Edelleen.

aivan ylivoimaisesti keskustelussa mavea vastaan tässävaiheessa.

• Eija K-K kirjoitti:

Edelleen.

Vittuilu menee hukkaan, jos toinen ei sitä ymmärrä. Mikäli on noin hukassa, niin ....et sattumoisin ole lukenu tästä...Aspergerin oireyhtymä.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Aspergerin_oireyhtymä

• Pisteet sulle

Sä et oo kepulaisten tai populisti persujen vietävis. Välillä kyllä vähän epäilyttää, että oot jostain muualta kuin Kauhavalta. Ei täälä kukaan pysty noin itsenäisesti ajattelemaan.

• agffsbgf
        Pisteet sulle kirjoitti:

Sä et oo kepulaisten tai populisti persujen vietävis. Välillä kyllä vähän epäilyttää, että oot jostain muualta kuin Kauhavalta. Ei täälä kukaan pysty noin itsenäisesti ajattelemaan.

Kannattaisikohan sinun lukea oma materiaalisi, mitä olet ilmoille syytänyt. Sieltä löytyy lukemattomat esimerkit aiheesta, että "kukas se" vaihtaa puheenaihetta, ei vastaa kysymyksiin ja tarttuu epäolennaisiin aiheisiin ikäänkuin pakkaa sekoittaakseen. Silloin, kun ne asiat menevät liian "vaikeiksi", sivusta seuranneena suosittelen sinulle lämpimästi käyntiä kallonkutistajalla.

• fghjjhjfg
        agffsbgf kirjoitti:

Kannattaisikohan sinun lukea oma materiaalisi, mitä olet ilmoille syytänyt. Sieltä löytyy lukemattomat esimerkit aiheesta, että "kukas se" vaihtaa puheenaihetta, ei vastaa kysymyksiin ja tarttuu epäolennaisiin aiheisiin ikäänkuin pakkaa sekoittaakseen. Silloin, kun ne asiat menevät liian "vaikeiksi", sivusta seuranneena suosittelen sinulle lämpimästi käyntiä kallonkutistajalla.

Missä persu - siellä kaaos!

• luu kurkkuun.
        mave kirjoitti:

Vittuilu menee hukkaan, jos toinen ei sitä ymmärrä. Mikäli on noin hukassa, niin ....et sattumoisin ole lukenu tästä...Aspergerin oireyhtymä.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Aspergerin_oireyhtymä

Eija johtaa nyt 5-0 ja voin sanoa että älä Eija tuhlaa aikaas tähän enempää...

• niin selvästi läpi

http://www.ylioppilaslehti.fi/2006/03/10/100-populistia-made-in-finland/

Behave:

"populistit tarjoavat viiden sentin mukaratkaisuja asiaan kuin asiaan nuoleskelemalla eniten niitä, joilta uskoo juuri kyseisessä asiassa eniten kannatusta saavansa."

"Maahanmuuttajista puhuttaessa populisti ilmoittaa hyväksyvänsä kyllä sellaiset, jotka tekevät työtä, maksavat veronsa ja noudattavat lakia - ikään kuin Suomesta löytyisi ainoatakaan poliitikkoa, jonka ensisijaisena tavoitteena olisi houkutella maahan rikollisia."

"Vanhuksista puhuttaessa populisti vaatii heille lisää rahaa ja etuuksia, mutta ei kerro, mistä rahat pitäisi ottaa. Muutenkin kaikkea mahdollista hyvää kaikille on hyvä peräänkuuluttaa siinä vaiheessa, kun asiat on jo sovittu. Näin jo pelkästään asian mainitsemalla saa ilmaista julkisuutta ilman ikävää vastuuta, sillä syylliset kaikkeen pahaanhan ovat populistin silmissä aina muualla."

"Kielipolitiikasta puhuttaessa populisti viljelee mielellään pakkoruotsin kaltaisia jo valmiiksi asenteellisia ja tarpeettoman arvolatautuneita termejä sen sijaan, että toisi oman näkökulmansa julkiseen keskusteluun asiallisesti ja kiihkottomasti. Tästäkin kysymyksestä kun voidaan varsin perustellusti olla useampaakin mieltä, mutta kiitos kiihkoilijoiden on molemmilla äärilaidoilla kaivauduttu entistä syvemmälle oman yhden totuuden poteroihin."

• Persu??

Mikään kiriootuksessas ei sovi häneen.
        Kuntalaasalootteet vanhuksien pualesta on teheny, samoon vaikiavammaasten kulietuksis on asioota hoitanu ja täysin julukisesti.
        Kuntayhtymä kaksneuvoonen on saanu myäs häneltä selevityspyynnön asiooden huanosta hoirosta.
        Ilamaasta julukisuutta ei hänen täältä tarvitte hakia. Ilakka ja Pohojalaanen on julukaassu useeta Eijan kirjootuksia. Oottekohan huamanneet?
        Kiihkoa ei Eijasta löyry, teistä muista kyllä aika palio.

• Eijan
        Persu?? kirjoitti:

Kuntalaasalootteet vanhuksien pualesta on teheny, samoon vaikiavammaasten kulietuksis on asioota hoitanu ja täysin julukisesti.
        Kuntayhtymä kaksneuvoonen on saanu myäs häneltä selevityspyynnön asiooden huanosta hoirosta.
        Ilamaasta julukisuutta ei hänen täältä tarvitte hakia. Ilakka ja Pohojalaanen on julukaassu useeta Eijan kirjootuksia. Oottekohan huamanneet?

Huikeista saavutuksista mitä!

• Tua huikia saavutus
        Eijan kirjoitti:

Huikeista saavutuksista mitä!

Taisikin sitte olla just tuallaanen.
        Sait raapustettua kolome sanaa viästihi.
        Koita ny panna pikkuusen paremmaksi.

• Kaikkea kaikille !!!!
        Persu?? kirjoitti:

Kaikkeen Eijan ajamiin itsestään selviin hyviin asioihin. Kaikkihan tietävät ongelmat, harvat pystyvät kertomaan mistä rahat näihin puuttuviin hyviin palveluihin otetaan ?
        Vastausta odotellessa.

• akkljdfkjkl
        Kaikkea kaikille !!!! kirjoitti:

Kaikkeen Eijan ajamiin itsestään selviin hyviin asioihin. Kaikkihan tietävät ongelmat, harvat pystyvät kertomaan mistä rahat näihin puuttuviin hyviin palveluihin otetaan ?
        Vastausta odotellessa.

Alahan vastata kysymykseen? Äläkä ala kirjoittamaan aloitteista!

• Einiin hukassa
        Kaikkea kaikille !!!! kirjoitti:

Vastausta odotellessa.

Vaikkapa valtuuston kokouspalkkioista ja pullakahveesta, jos kahvihammasta kolottaa tuokoot omansa. Samalla kun jätetään se Kosolan palanut koulu rakentamatta ja keskitetään muksut sinne missä vielä on kouluja säästetään lisää, eikös ? Vai toimiiko lasten kuskaaminen vain "kaikki voittaa periaatteella" silloin, kun kyse ei ole vanhan Kauhavan kaupunkiin päin suunnatusta toiminnasta.

Toinen voisi olla, että pistetään meidän kaupungin kehitysjohtaja ja muutos johtaja pakkolomalle vaikka pariksi vuodeksi niin säästettäisiin palkoissa ja luultavasti tuhot jäisivät huomattavasti pienemmiksi ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2416
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      113
      2021
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1657
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1513
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1457
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1055
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      996
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      945
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      939
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      937
    Aihe