Matteuksen evankeliumi:
22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
Markuksen evankeliumi:
12:24 Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?
1.Korinttolaiskirje:
2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
Vl-käsityksen mukaan Jumala on voimaton ja tarvitsee pelastustyöhönsä vl-ihmisen. Tällainen käsitys voi vain syntyä siitä, kun et tunneta pyhiä kirjoituksia. Ja miksi ei tunneta? Kun niitä ei lueta, vaan kuunnellaan puhveleiden joutavia tilalle.
Kuka on kuullut sanonnan: "Tuntee Jumalan kuulopuheelta, kuin kemiläinen?"
Kemiläisen tilalle voisi päivittää vl..
Vl ei tunne Jumalan voimaa
171
946
Vastaukset
- sunnyriver
Kyllä Jumalan voima vaikuttaa VL-liikkeessä,
sen näkee esim. siinä rakkaudessa,
minkä Jumala on antanut
perheille*
Joskus kun itsellämme
suuren porukan kanssa oli vaikeaa,
Jumala vain sanoi:
- Menkää Veräjämäkeen!
(VL kokouspaikka Helsingin seudulla)
Ja niin menimme,
emme missään vaiheessa sanoneet,
että emme ole VL-perusihmisiä.
Meidän puolestamme ei rukoiltu,
ei mitään erityistä.
Ja silti, kun palasimme kotiin,
Masan arkin kapina oli rauhoittunut.
Lapset olivat asettuneet ruotuun.
Eli lestadiolaisyhteisö oli rukoillut,
ja Jumala oli antanut voimansa tuohon tilanteeseen.
*'
Eri asia sitten on, että kyllä Pyhän Hengen
alueiden laajempi käyttö liikkeen piirissä
antaisi lisävoimaa muillekin alueille!***Joskus kun itsellämme
Jumala vain sanoi:
- Menkää Veräjämäkeen!**
Tuosta voisi päätellä, että Jumala on teidän perhetuttu, joka aina silloin tällöin piipahtaa kylässä?- sunnyriver
Devoit kirjoitti:
***Joskus kun itsellämme
Jumala vain sanoi:
- Menkää Veräjämäkeen!**
Tuosta voisi päätellä, että Jumala on teidän perhetuttu, joka aina silloin tällöin piipahtaa kylässä?No, jos määritelmä ystävyydestä/tuttavuudesta pitäisi antaa,
niin Jumala on paras ystäväni. Aviomies on sitten kakkosena,
muut sen jälkeen.
:) :) :) sunnyriver kirjoitti:
No, jos määritelmä ystävyydestä/tuttavuudesta pitäisi antaa,
niin Jumala on paras ystäväni. Aviomies on sitten kakkosena,
muut sen jälkeen.
:) :) :)Mutta sitä vierastan, jos joku sanoo Jumalan hänelle suoraan puhuvan. Minulla on eräs hyvin monen tuntema ihminen, tuttavana, joka väittää "pyhän hengen" puhuvan hänelle.
Väittäisin sitä patologiseksi valehteluksi. Korostan, etten sinua syytä valehtelusta, mutta eikö olekin niin, että omia tuntemuksiasi nimität "jumalan ääneksi"?- metaskeema
Devoit kirjoitti:
Mutta sitä vierastan, jos joku sanoo Jumalan hänelle suoraan puhuvan. Minulla on eräs hyvin monen tuntema ihminen, tuttavana, joka väittää "pyhän hengen" puhuvan hänelle.
Väittäisin sitä patologiseksi valehteluksi. Korostan, etten sinua syytä valehtelusta, mutta eikö olekin niin, että omia tuntemuksiasi nimität "jumalan ääneksi"?Minäkään en usko Jumalan puhuvan kenellekään, enkä usko koskaan puhuneen yhdellekään profeetalle tai Jeesuksellekaan. Kyseiset hemmot ovat olleet joko hulluja, huijareita tai molempia.
metaskeema kirjoitti:
Minäkään en usko Jumalan puhuvan kenellekään, enkä usko koskaan puhuneen yhdellekään profeetalle tai Jeesuksellekaan. Kyseiset hemmot ovat olleet joko hulluja, huijareita tai molempia.
Minä uskon, että on ollut oikeaakin innoitusta.
- sunnyriver
metaskeema kirjoitti:
Minäkään en usko Jumalan puhuvan kenellekään, enkä usko koskaan puhuneen yhdellekään profeetalle tai Jeesuksellekaan. Kyseiset hemmot ovat olleet joko hulluja, huijareita tai molempia.
No, mittakaavasi on muutama kymmenen vuotta.
Pitkássá juoksussa Raamatun totuus on kestányr huomattavasti
pitempáán.
Parempi olla Jumalan hullu kuin muuten vain ajattelematon.
:) :) :)
Ps, jos on outoja kirjaimia,
syyná on támá járjestelmá, teksti kirjoitettu Budapestissa.
Sorry! - metaskeema
Devoit kirjoitti:
Minä uskon, että on ollut oikeaakin innoitusta.
Vaikka sellaista olisikin ollut, se on ainakin nykytietämykseni perusteella mahdoton erottaa väärästä. Uskovaiset tyytyvät tässä selitykseen, että Pyhä henki kertoo heille totuuden tms. mutta itse olen tullut siihen tulokseen, että kun johonkin uskonnolliseen oppiin olen joskus uskonut, niin olen omaksunut uskonnollisen käsitykseni muilta ihmisiltä, enkä miltään Pyhältä hengeltä.
- Diana-ad-rem
Epäilee Jumalan voimaa. Eivät usko, että Jumala tuomitsee ja armahtaa ihan itse, vaan heille pitää olla välimies Jeesus.
- uskova ihminen
Jumala olisi voinut saarnata Korneliukselle suoraan synnit anteeksi, mutta ei tehnyt vaan käski hakea Pietarin.
Ap. t. 10:
2 Hän oli hurskas ja jumalaapelkäävä, niin kuin koko hänen perhekuntansakin, hän antoi runsaasti almuja juutalaisille ja rukoili alati Jumalaa.
3 Kerran hän iltapäivällä yhdeksännen tunnin vaiheilla näki näyssä selvästi Jumalan enkelin, joka tuli hänen luokseen ja sanoi: "Cornelius!"
4 Cornelius tuijotti peloissaan enkeliä ja kysyi: "Mitä tahdot, herra?" Enkeli vastasi: "Rukouksesi ja almusi ovat uhrina nousseet Jumalan eteen, ja hän on muistanut sinut. [Hepr. 6:10]
5 Lähetä nyt miehiä Joppeen noutamaan tänne Simon, jota kutsutaan myös Pietariksi.
..
42 Hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että juuri hänet Jumala on asettanut elävien ja kuolleiden tuomariksi. [Ap. t. 2:20,21, 17:31, 24:25]
43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa hänen nimensä voimasta syntinsä anteeksi." [Jer. 31:34; Miika 7:18; Sak. 13:1]
44 Pietarin vielä puhuessa laskeutui Pyhä Henki kaikkiin, jotka olivat hänen sanojaan kuulemassa.
.
47 "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?" [Ap. t. 15:8,9]
48 Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. He pyysivät sitten häntä jäämään sinne vielä muutamaksi päiväksi.
Pietari kertoo:
Ap. t. 11:
12 Henki sanoi minulle, että minun oli epäröimättä lähdettävä heidän mukaansa. Myös nämä kuusi veljeä lähtivät kanssani, ja niin me menimme sen miehen kotiin.
13 Hän kertoi meille nähneensä talossaan enkelin. Enkeli oli sanonut hänelle: 'Lähetä miehiä Joppeen noutamaan tänne Simon, toiselta nimeltä Pietari.
14 Hän puhuu sinulle, ja niiden sanojen voimasta sinä pelastut, sinä ja koko perhekuntasi.'
15 Ja kun aloin puhua, laskeutui Pyhä Henki heihin niin kuin alussa meihin.
16 Silloin muistin, mitä Herra oli sanonut: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä.'
Samoin Paavalin kohdalla, Ananias sanoo Saulkselle:Jeesus, joka ilmestyi sinulle, kun olit matkalla tänne. Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhästä Hengestä."
Ap. t. 9:
3 Matkalla, Saulin ollessa jo lähellä Damaskosta, taivaasta leimahti yhtäkkiä valo hänen ympärilleen.
4 Hän kaatui maahan ja kuuli äänen sanovan: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
5 Hän kysyi: "Herra, kuka sinä olet?" Ääni vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
6 Nouse ja mene kaupunkiin. Siellä saat kuulla, mitä sinun on tehtävä."
.
17 Ananias lähti. Hän meni sisälle taloon, pani kätensä Saulin päälle ja sanoi: "Saul, veljeni! Herra on lähettänyt minut -- Jeesus, joka ilmestyi sinulle, kun olit matkalla tänne. Hän lähetti minut, jotta saisit näkösi takaisin ja täyttyisit Pyhästä Hengestä."
18 Samassa oli kuin suomut olisivat pudonneet Saulin silmistä, ja hän näki jälleen. Hän nousi jalkeille, ja hänet kastettiin.
Joh. 6:45
Profeettojen kirjoituksissa sanotaan: 'Heistä kaikista tulee Jumalan opetuslapsia.' Jokainen, joka on kuunnellut Isää ja ottanut vastaan hänen opetuksensa, tulee minun luokseni. [Jes. 54:13; Jer. 31:34; Miika 4:2]- Diana-ad-rem
lainaamasi Jeremia 31
Puhuu uudesta liitosta, jonka aika ei ollut Jeesuksen aikana, vaan Israelin uudelleen perustamisen jälkeen.
34 - Häpeä!
vl-valehtelija.
Kiitos siksi, että annoit hyvin perustellun vastauksen ja näit paljon vaivaa sen eteen. Ennen kaikkea perustelit Raamatulla, joka on vielä enemmän vl:lle plussaa.
Kumoamattomia Raamatunkohtia, mutta...
Ei siellä korneliukselle ja kumppaneille saarnattu vl-mantraa. Sen keksi Raattamaa tuhansia vuosia myöhemmin. Vl-loitsu on mustaamagiaa, eikä oikeaa uskoa.- höpäjät?
Devoit kirjoitti:
Kiitos siksi, että annoit hyvin perustellun vastauksen ja näit paljon vaivaa sen eteen. Ennen kaikkea perustelit Raamatulla, joka on vielä enemmän vl:lle plussaa.
Kumoamattomia Raamatunkohtia, mutta...
Ei siellä korneliukselle ja kumppaneille saarnattu vl-mantraa. Sen keksi Raattamaa tuhansia vuosia myöhemmin. Vl-loitsu on mustaamagiaa, eikä oikeaa uskoa."Ei siellä korneliukselle ja kumppaneille saarnattu vl-mantraa. Sen keksi Raattamaa tuhansia vuosia myöhemmin. Vl-loitsu on mustaamagiaa, eikä oikeaa uskoa."
Pietarihan saarnasi Jeesuksen neuvon mukaan parannusta ja syntien anteeksi antamusta Jeesuksen nimessä.
Luuk. 24:46 Ja sanoi heille: niin on kirjoitettu, ja niin tuli Kristuksen kärsiä ja nousta kuolleista kolmantena päivänä,
47 Ja saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntein anteeksi antamusta kaikissa kansoissa, ruveten Jerusalemista.
Apt. 10:38 Kuinka Jumala oli voidellut Jesuksen Nasaretista Pyhällä Hengellä ja voimalla, joka vaelsi ympäri, teki hyvää ja paransi kaikki, jotka perkeleeltä vaivattiin; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
...42 Ja hän käski meitä kansalle saarnaamaan ja todistamaan, että hän on se, joka Jumalalta on säätty elävien ja kuolleiden tuomariksi.
43 Hänestä kaikki prophetat todistavat, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, pitää hänen nimensä kautta synnit anteeksi saaman.
44 Kuin Pietari vielä näitä puhui, lankesi Pyhä Henki kaikkein niiden päälle, jotka puheen kuulivat.
Ja se lisäosakin "ja veressä" on hyvä selkeyden vuoksi olla mukana:
Hepr. 9:22 Ja lähes kaikki verellä lain jälkeen puhdistetaan, ja paitsi veren vuodatusta ei yhtään anteeksiantamusta tapahdu.
3. Moos. 17:11 Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että teidän sielunne pitäis sen kautta sovitettaman; sillä veri on sielun sovinto. höpäjät? kirjoitti:
"Ei siellä korneliukselle ja kumppaneille saarnattu vl-mantraa. Sen keksi Raattamaa tuhansia vuosia myöhemmin. Vl-loitsu on mustaamagiaa, eikä oikeaa uskoa."
Pietarihan saarnasi Jeesuksen neuvon mukaan parannusta ja syntien anteeksi antamusta Jeesuksen nimessä.
Luuk. 24:46 Ja sanoi heille: niin on kirjoitettu, ja niin tuli Kristuksen kärsiä ja nousta kuolleista kolmantena päivänä,
47 Ja saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntein anteeksi antamusta kaikissa kansoissa, ruveten Jerusalemista.
Apt. 10:38 Kuinka Jumala oli voidellut Jesuksen Nasaretista Pyhällä Hengellä ja voimalla, joka vaelsi ympäri, teki hyvää ja paransi kaikki, jotka perkeleeltä vaivattiin; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
...42 Ja hän käski meitä kansalle saarnaamaan ja todistamaan, että hän on se, joka Jumalalta on säätty elävien ja kuolleiden tuomariksi.
43 Hänestä kaikki prophetat todistavat, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, pitää hänen nimensä kautta synnit anteeksi saaman.
44 Kuin Pietari vielä näitä puhui, lankesi Pyhä Henki kaikkein niiden päälle, jotka puheen kuulivat.
Ja se lisäosakin "ja veressä" on hyvä selkeyden vuoksi olla mukana:
Hepr. 9:22 Ja lähes kaikki verellä lain jälkeen puhdistetaan, ja paitsi veren vuodatusta ei yhtään anteeksiantamusta tapahdu.
3. Moos. 17:11 Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että teidän sielunne pitäis sen kautta sovitettaman; sillä veri on sielun sovinto.***Ja se lisäosakin "ja veressä" on hyvä selkeyden vuoksi olla mukana:
3. Moos. 17:11 Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että teidän sielunne pitäis sen kautta sovitettaman; sillä veri on sielun sovinto.***
Jeesus vuodatti kerran verensä, joka on Uuden liiton sinetti. Hän ei käskenyt tekemään siitä taikauskoista hokemaa. Eikö Jeesus sanonut:"Älkää hokeko tyhjiä, kuin pakanat"?- hokemista
Devoit kirjoitti:
***Ja se lisäosakin "ja veressä" on hyvä selkeyden vuoksi olla mukana:
3. Moos. 17:11 Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että teidän sielunne pitäis sen kautta sovitettaman; sillä veri on sielun sovinto.***
Jeesus vuodatti kerran verensä, joka on Uuden liiton sinetti. Hän ei käskenyt tekemään siitä taikauskoista hokemaa. Eikö Jeesus sanonut:"Älkää hokeko tyhjiä, kuin pakanat"?saarnata Kristuksen käskystä syntejä anteeksi. Hänen verenvuodatuksensa tähden me saamme syntimme anteeksi. Ken osansa vain ottanee, on autuas jo aivan.
hokemista kirjoitti:
saarnata Kristuksen käskystä syntejä anteeksi. Hänen verenvuodatuksensa tähden me saamme syntimme anteeksi. Ken osansa vain ottanee, on autuas jo aivan.
Miksi vuodatatte sitä hokemillanne koko ajan? Aihe on minusta niin pieteetillä käsiteltävä, ettei meidän kannattaisi erimielisyydestä huolimatta täällä sitä ruotia.
Kysymyksessä on Uuden Liiton Sinetti. Suhtautukaamme siihen sen arvon mukaan.- ihmistä
hokemista kirjoitti:
saarnata Kristuksen käskystä syntejä anteeksi. Hänen verenvuodatuksensa tähden me saamme syntimme anteeksi. Ken osansa vain ottanee, on autuas jo aivan.
Jeesuksen sijasta. Juuri tätä saatana toivoo.
Devoit kirjoitti:
Miksi vuodatatte sitä hokemillanne koko ajan? Aihe on minusta niin pieteetillä käsiteltävä, ettei meidän kannattaisi erimielisyydestä huolimatta täällä sitä ruotia.
Kysymyksessä on Uuden Liiton Sinetti. Suhtautukaamme siihen sen arvon mukaan.Vuoti vai vuosi?
- Diana-ad-rem
Devoit kirjoitti:
Kysymyksessä on Uuden Liiton Sinetti. Suhtautukaamme siihen sen arvon mukaan. Diana-ad-rem kirjoitti:
..on Minun rakas poikani, jolle annan kaiken vallan taivaassa ja maanpäällä: Sanoi Jumala.
- verta siksi,
Devoit kirjoitti:
Kysymyksessä on Uuden Liiton Sinetti. Suhtautukaamme siihen sen arvon mukaan.että emme halua emmekä voikaan antaa syntejä anteeksi OMALLA valtuudellamme, vaan sillä valtuudella, jonka Jeesus hankki vuodattamalla viattoman verensä Golgatan keskimmäisellä ristillä. Voi kun sinäkin saisit korjata talteen niitä verenpisaroita, joita Golgatan ristiltä vuoti maailman, sinun ja minun syntien edestä. Yhä orjantappurapäinen kärsivä kuningas tahtoisi nostaa syntinsä tuntevia ahdistuvia sieluja synnin, kuoleman ja Perkeleen ikeen alta. Kun uskolla tarttuu niihin armolupauksiin, jotka evankeliumi lupaa, tulee autuaaksi. Sinä luulet, että ne verenpisarat ovat hengellisestikin aikoja sitten kuivuneet, koska et oikeasti tunne Herraa Jeesusta. Vielä voidaan evankeliumin sanasta olla Jeesuksen veren talteenkorjaajina. Jos saisit uskossa ja hengessä katsella veripunaista, orjantappuroilla kruunattua rauhan ruhtinasta, sinä joutuisit totemaan: Vasta nyt, niin ajattelin, nyt minä näen tien, joka vie elämään... Se, jota etsin kaukaa, se olikin läsnä ja vaikutti ilon ja rauhan sielussani. Olin ennenkin mielestäni uskonut, että Jeesus on kuollut ja kuolleista ylösnoussut, mutta nyt häpesin epäuskoani ja havaitsin, etten olekaan ennen sydämestäni uskonut
- Diana-ad-rem
Devoit kirjoitti:
..on Minun rakas poikani, jolle annan kaiken vallan taivaassa ja maanpäällä: Sanoi Jumala.
Se on ainoastaan kristinuskon väärennettyä todellisuutta, harhaista oppia.
Me kaikki olemme Jumala poikia ja tyttäriä myös.
VT :stä löytyy Salomo, jota Jumala kutsuu pojakseen, myös Israel on esikoinen/poika.
Maan syntyä uudelleen, kutsutaan poikalapseksi.
Ei muuta, edes messiasta, ei VT erikoisesti kutsu Jumalan pojaksi.
Ellei sitten ajatella, että messias onkin kansa, niinkuin minä vielä toistaiseksi ajattelen. verta siksi, kirjoitti:
että emme halua emmekä voikaan antaa syntejä anteeksi OMALLA valtuudellamme, vaan sillä valtuudella, jonka Jeesus hankki vuodattamalla viattoman verensä Golgatan keskimmäisellä ristillä. Voi kun sinäkin saisit korjata talteen niitä verenpisaroita, joita Golgatan ristiltä vuoti maailman, sinun ja minun syntien edestä. Yhä orjantappurapäinen kärsivä kuningas tahtoisi nostaa syntinsä tuntevia ahdistuvia sieluja synnin, kuoleman ja Perkeleen ikeen alta. Kun uskolla tarttuu niihin armolupauksiin, jotka evankeliumi lupaa, tulee autuaaksi. Sinä luulet, että ne verenpisarat ovat hengellisestikin aikoja sitten kuivuneet, koska et oikeasti tunne Herraa Jeesusta. Vielä voidaan evankeliumin sanasta olla Jeesuksen veren talteenkorjaajina. Jos saisit uskossa ja hengessä katsella veripunaista, orjantappuroilla kruunattua rauhan ruhtinasta, sinä joutuisit totemaan: Vasta nyt, niin ajattelin, nyt minä näen tien, joka vie elämään... Se, jota etsin kaukaa, se olikin läsnä ja vaikutti ilon ja rauhan sielussani. Olin ennenkin mielestäni uskonut, että Jeesus on kuollut ja kuolleista ylösnoussut, mutta nyt häpesin epäuskoani ja havaitsin, etten olekaan ennen sydämestäni uskonut
Kirjoitat ihan kuin olisin armosta osaton. Vain sen takia, kun en suostu vl-ihmistä kumartamaan.
Diana-ad-rem kirjoitti:
Se on ainoastaan kristinuskon väärennettyä todellisuutta, harhaista oppia.
Me kaikki olemme Jumala poikia ja tyttäriä myös.
VT :stä löytyy Salomo, jota Jumala kutsuu pojakseen, myös Israel on esikoinen/poika.
Maan syntyä uudelleen, kutsutaan poikalapseksi.
Ei muuta, edes messiasta, ei VT erikoisesti kutsu Jumalan pojaksi.
Ellei sitten ajatella, että messias onkin kansa, niinkuin minä vielä toistaiseksi ajattelen.Saa kysyä, että mitä Jeesuksen pitäisi tehdä, että uskoisit Häneen?
Sinä kuljet kuin laput silmillä.- kumartaa, mekin
Devoit kirjoitti:
Kirjoitat ihan kuin olisin armosta osaton. Vain sen takia, kun en suostu vl-ihmistä kumartamaan.
olemme vain ihmisiä!
Apt. 10:25 Mutta kuin Pietari tuli sisälle, meni Kornelius häntä vastaan, ja lankesi hänen jalkainsa juureen, ja rukoili häntä.
26 Mutta Pietari nosti häntä ja sanoi: nouse! minäkin olen ihminen.
Ottaisit sen sijaan vastaan Herran Jeesuksen elävän tuntemisen. Juhani Raattamaakin luuli uskoneensa, kunnes voima läksi Hänestä ja vaikutti hänen sielussaan elävän Herran Jeesuksen tuntemisen. Se, mikä oli ennen ollut etäällä ajan kuilun takana, olikin läsnä. Hän havaitsi, ettei ollutkaan aiemmin sydämestään uskonut.
"Mutta kun sain uskossa ja hengessä katsella veripunaista, orjantappuroilla kruunattua kuningasta, silloin voima läksi Hänestä ja Kristuksen kärsiminen vaikutti sielussani elävän voiman. Minä uskoin synnit anteeksi vuotaneessa ja priiskuvaisessa veressä, josta myös seurasi ylösnousseen ja elävän Herran Jeesuksen tunteminen. Se, jota etsin kaukaa, se olikin läsnä ja vaikutti ilon ja rauhan sielussani. Olin ennenkin mielestäni uskonut, että Jeesus on kuollut ja kuolleista ylösnoussut, mutta nyt häpesin epäuskoani ja havaitsin, etten olekaan ennen sydämestäni uskonut."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Juhani_Raattamaa - Diana-ad-rem
Devoit kirjoitti:
Saa kysyä, että mitä Jeesuksen pitäisi tehdä, että uskoisit Häneen?
Sinä kuljet kuin laput silmillä.tarvitse tehdä, hän valehteli jo liian paljon.
Saarnaaja 12:7 kumartaa, mekin kirjoitti:
olemme vain ihmisiä!
Apt. 10:25 Mutta kuin Pietari tuli sisälle, meni Kornelius häntä vastaan, ja lankesi hänen jalkainsa juureen, ja rukoili häntä.
26 Mutta Pietari nosti häntä ja sanoi: nouse! minäkin olen ihminen.
Ottaisit sen sijaan vastaan Herran Jeesuksen elävän tuntemisen. Juhani Raattamaakin luuli uskoneensa, kunnes voima läksi Hänestä ja vaikutti hänen sielussaan elävän Herran Jeesuksen tuntemisen. Se, mikä oli ennen ollut etäällä ajan kuilun takana, olikin läsnä. Hän havaitsi, ettei ollutkaan aiemmin sydämestään uskonut.
"Mutta kun sain uskossa ja hengessä katsella veripunaista, orjantappuroilla kruunattua kuningasta, silloin voima läksi Hänestä ja Kristuksen kärsiminen vaikutti sielussani elävän voiman. Minä uskoin synnit anteeksi vuotaneessa ja priiskuvaisessa veressä, josta myös seurasi ylösnousseen ja elävän Herran Jeesuksen tunteminen. Se, jota etsin kaukaa, se olikin läsnä ja vaikutti ilon ja rauhan sielussani. Olin ennenkin mielestäni uskonut, että Jeesus on kuollut ja kuolleista ylösnoussut, mutta nyt häpesin epäuskoani ja havaitsin, etten olekaan ennen sydämestäni uskonut."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Juhani_RaattamaaOmien tuntemusten mukaan ei ikinä pidä uskon asioita etsiä,
Tuolla logiikalla paras usko löytyy viinapullosta. On kuule mahtavat fiilikset nousuhumalassa.
- vl-käsityksen
"Vl-käsityksen mukaan Jumala on voimaton ja tarvitsee pelastustyöhönsä vl-ihmisen."
mukaan Jumala voisi vanhurskauttaa ihmisen ilman sanaansa, mutta tahtoo vanhurskauttaa ihmisen työtoveriensa julistamalla sanalla eikä meidän tehtävämme ole tutkiskella Jumalan tahdon perusteita. Martti Lutherilla näyttää olleen sama käsitys:
"...Minkä tähden Jumala ei tee sitä, minkä tekee, puhumatta sanaa, kun voi tehdä kaiken ilman sanaa,... Jumalalle on otollista antaa Henki sanan kautta eikä ilman sanaa, saadakseen meistä työtovereita (1. Kor. 3, 9) meidän ulkonaisella tavalla julistaessamme sitä, minkä hän itse yksin sisäisellä tavalla henkeyttää... hän voi tämän tehdä ilman sanaa, mutta ei tahdo. Ja mitä olemme me tutkiskelemaan Jumalan tahdon perustetta?... Hän voisi esimerkiksi elättää meitä leivättä... mutta hän on kuitenkin katsonut sopivaksi ulkonaisesti käytetyn leivän välityksellä elättää meitä..." (Sidottu ratkaisuvalta.)- Näin se menee
ei ole, että
- vanhoillislestadiolaiset ovat maailman ainoita oikeita uskovaisia
- Jumala ei pysty suoraan antamaan syntejä anteeksi ja pelastamaan ihmissielua
Nämä ovat saatanan ja SRK:n yhteisen tahdon pohjalta syntyneitä oppeja, joita vl-herätysliike opettaa. - viimein ymmärtää,
Näin se menee kirjoitti:
ei ole, että
Nämä ovat saatanan ja SRK:n yhteisen tahdon pohjalta syntyneitä oppeja, joita vl-herätysliike opettaa."- Jumala ei pysty suoraan antamaan syntejä anteeksi ja pelastamaan ihmissielua"
että kyse ei ole pystymisestä/kykenemisestä, vaan Jumalan tahdosta ja säätämyksestä.
2. Kor. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan SÄÄTÄNYT. - Diana-ad-rem
Näin se menee kirjoitti:
ei ole, että
Nämä ovat saatanan ja SRK:n yhteisen tahdon pohjalta syntyneitä oppeja, joita vl-herätysliike opettaa.Jumalaa. Kyllä Jumala pystyy. Tottakai pystyy:
Katsotaanpa mitä Raamattuhaku sanoo:
**Hakuehdolla jumalan työtoveri löytyi 0 jaetta.**
Ei teitä ainakaan alemmuskompleksi vaivaa, kun muitta mutkitta julistatte itsenne Jumalan työtovereiksi :)
Kaksi vl-eksytyksen kulakiveä, jolle koko eksytys perustuu:
-Usko
-Sana
Usko on vl-käsityksen mukaan, jotain taikauskoista ektoplasmaa ja "sana" on teille aina vl-mantra.
Muistaa pitää, että tuon väkevän eksytyksen olette kuitenkin saaneet Jumalata. Huom huom. Ei se vihatahousu, vaan Jumala.- Diana-ad-rem
viimein ymmärtää, kirjoitti:
"- Jumala ei pysty suoraan antamaan syntejä anteeksi ja pelastamaan ihmissielua"
että kyse ei ole pystymisestä/kykenemisestä, vaan Jumalan tahdosta ja säätämyksestä.
2. Kor. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan SÄÄTÄNYT.itseään, jo ajatus on täysin käsittämätön. Hän on kaikkivaltias.
Ihmisuhrit ovat Jumalle kauhistus. Diana-ad-rem kirjoitti:
itseään, jo ajatus on täysin käsittämätön. Hän on kaikkivaltias.
Ihmisuhrit ovat Jumalle kauhistus.Olemme otsikon "Kristinusko" alla ja kristinuskoa ei ole ilman Jeesusta.
- Näin se menee
viimein ymmärtää, kirjoitti:
"- Jumala ei pysty suoraan antamaan syntejä anteeksi ja pelastamaan ihmissielua"
2. Kor. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan SÄÄTÄNYT.missä kohden Raamattua sanotaan, että ihminen voi saada synnit anteeksi ja pelastua VAIN toisen ihmisen kautta.
Näin se menee kirjoitti:
missä kohden Raamattua sanotaan, että ihminen voi saada synnit anteeksi ja pelastua VAIN toisen ihmisen kautta.
Kuitenkin kysymyksessä on Jumalan lähettämä väkevä eksytys vl-uskoisille. Ja kun Jumala tekee jotain "väkevästi", silloin me olemme voimattomia.
Me voimme ainoastaa rukoilla Jumalaa vl-ystäviemme puolesta, että ottaisi peitteen heidän silmiltään pois ja antaisi heille rakkauden Totuuteen.- Diana-ad-rem
Devoit kirjoitti:
Olemme otsikon "Kristinusko" alla ja kristinuskoa ei ole ilman Jeesusta.
kristinusko käyttää myös VT:n kirjoituksia ja siellä ei ole Jeesusta.
Se on sama kuin ryöstösaaliin jakamista, juutalaisten kirjoitusten varastamista ja muuttamista omiin tarkoituksiin sopivaksi. Evankeliumi syyttää juutalaisia Jeesuksen murhaajiksi, olet varmaan lukenut esim. Apostolien teot.
Jeesus tuomittiin ja ristiinnaulittiin roomalaisen oikeuskäytännön mukaan, joten juutalaisten syyttäminen on väärä syytös, sen on synti.
Juutalaiset ovat siis kantaneet kristikansan syntivelkaa kaksituhatta vuotta ja järkyttävin seurauksin, niinkuin varmaan tiedät.
Ei sitä sillä ole sovitettu, sehän on selvä. Mutta millä sen koskaan voikaan sovittaa, en osaa sanoa.
Juutalaisethan eivät kosta, se ei kuulu juutalaisuuteen, he jättävät asian Jumalan haltuun. - vähän:
Devoit kirjoitti:
Ei teitä ainakaan alemmuskompleksi vaivaa, kun muitta mutkitta julistatte itsenne Jumalan työtovereiksi :)
-Usko
-Sana
Usko on vl-käsityksen mukaan, jotain taikauskoista ektoplasmaa ja "sana" on teille aina vl-mantra.
Muistaa pitää, että tuon väkevän eksytyksen olette kuitenkin saaneet Jumalata. Huom huom. Ei se vihatahousu, vaan Jumala.1. Kor. 3:9 Me olemme Jumalan työtovereita, te olette Jumalan pelto ja Jumalan rakennus.
2. Kor. 6:1 Jumalan työtovereina me vetoamme teihin: ottakaa Jumalan armo vastaan niin, ettei se jää turhaksi
1. Tess. 3:2 ja lähetimme teidän luoksenne veljemme Timoteuksen, Jumalan työtoverin Kristuksen evankeliumin julistajana. Hänen tuli vahvistaa teitä ja rohkaista uskoanne,
"taikauskoista ektoplasmaa"
Olisit vakuuttavampi, jos perustelisit Raamatulla. Ylimieliset sanavalintasi ovat jotenkin teennäisiä. - Näin se menee
Devoit kirjoitti:
Kuitenkin kysymyksessä on Jumalan lähettämä väkevä eksytys vl-uskoisille. Ja kun Jumala tekee jotain "väkevästi", silloin me olemme voimattomia.
Me voimme ainoastaa rukoilla Jumalaa vl-ystäviemme puolesta, että ottaisi peitteen heidän silmiltään pois ja antaisi heille rakkauden Totuuteen.vastausta. Tottakai hän osaa oppinsa perustaa Raamattuun ja kertoo sieltä kysymäni kohdan.
- Jumalan työtoveri.
Näin se menee kirjoitti:
missä kohden Raamattua sanotaan, että ihminen voi saada synnit anteeksi ja pelastua VAIN toisen ihmisen kautta.
Joh. 20:23 Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
Joiden synnit me pidämme, niille ne on pidetty. Toki päästämme kaikkien synnit, jotka haluavat tulla päästetyiksi. - Diana-ad-rem
Diana-ad-rem kirjoitti:
Se on sama kuin ryöstösaaliin jakamista, juutalaisten kirjoitusten varastamista ja muuttamista omiin tarkoituksiin sopivaksi. Evankeliumi syyttää juutalaisia Jeesuksen murhaajiksi, olet varmaan lukenut esim. Apostolien teot.
Jeesus tuomittiin ja ristiinnaulittiin roomalaisen oikeuskäytännön mukaan, joten juutalaisten syyttäminen on väärä syytös, sen on synti.
Juutalaiset ovat siis kantaneet kristikansan syntivelkaa kaksituhatta vuotta ja järkyttävin seurauksin, niinkuin varmaan tiedät.
Ei sitä sillä ole sovitettu, sehän on selvä. Mutta millä sen koskaan voikaan sovittaa, en osaa sanoa.
Juutalaisethan eivät kosta, se ei kuulu juutalaisuuteen, he jättävät asian Jumalan haltuun.Rauhaa maailmaan:
Juutalaisethan toivovat rauhaa Israeliin ja rauhaa koko maailmaan. Toivominen on aina huokaus Jumalan puoleen, se on yhtä kuin rukous.
Näin voimme sanoa, että juutalaiset rukoilevat myös vihollisen puolesta. - Näin se menee
Jumalan työtoveri. kirjoitti:
Joh. 20:23 Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
Joiden synnit me pidämme, niille ne on pidetty. Toki päästämme kaikkien synnit, jotka haluavat tulla päästetyiksi.tuossa sanotaan, että AINOA tapa saada synnit anteeksi ja pelastua on ihmisen kautta?
Kerro seuraavassa vastauksessasi, missä kohtaa Raamattu opettaa 2 pakollisen välimiehen oppia (Jeesus ihminen), jota vl-herätysliike opettaa.
1.Tim. 2:
"5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa" Diana-ad-rem kirjoitti:
Juutalaisethan eivät kosta, se ei kuulu juutalaisuuteen, he jättävät asian Jumalan haltuun.****kristinusko käyttää myös VT:n kirjoituksia ja siellä ei ole Jeesusta.****
-On siellä, ennustettuna Messiaana, monessakin kohdassa ja on Jeesus jos illoinkin "ollut".
****Se on sama kuin ryöstösaaliin jakamista, juutalaisten kirjoitusten varastamista ja muuttamista omiin tarkoituksiin sopivaksi. Evankeliumi syyttää juutalaisia Jeesuksen murhaajiksi, olet varmaan lukenut esim. Apostolien teot.
Jeesus tuomittiin ja ristiinnaulittiin roomalaisen oikeuskäytännön mukaan, joten juutalaisten syyttäminen on väärä syytös, sen on synti.****
- Juutalaisten syyttäminen Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta on synti, johon jopa Luthetr ja roomalaiskatolinen kirkko ovat syyllistyneet. Tämä syyllisyys kysymys, on tuonut mukanaan, paljon disinformaatiota, jonka uhri itsekin olet.
Jeesus piti naulita ristille sovitukseksi meidän synneistämme. Paljastan sinulle näin kahden kesken, suuren salaisuuden. Minä Devoit, alias.. Olen se suurin syyllinen Jeesuksen ristiinnaulitsemiseen. Juutalaiset ovat siten syyttömiä.
Joka syyttää juutalaisia, roomalaisia ym Jeesuksen kuolemasta, ei ymmärrä kristinuskon pelastusanomasta hölökäsen pölläystä. Me jokainen, pienimmälläkin synnillä iskemme naulaa Kristuksen kämmenen läpi.
****Juutalaiset ovat siis kantaneet kristikansan syntivelkaa kaksituhatta vuotta ja järkyttävin seurauksin, niinkuin varmaan tiedät.
Juutalaisethan eivät kosta, se ei kuulu juutalaisuuteen, he jättävät asian Jumalan haltuun.***
Uusitestamentti ei syytä juutalaisia ja väärää tulkintaa on tuputettu jopa vl-epäjumala Lutherin voimin.
Juutalaiset eivät kosta, lauseesi, voitaisiin tulkita mustaksi huumoriksi?
Juutalaisvaltio Israelin sotilasdoktriiniin kuuluu kosto. Olet varmaan tiedotusvälineistä huomannut?Näin se menee kirjoitti:
tuossa sanotaan, että AINOA tapa saada synnit anteeksi ja pelastua on ihmisen kautta?
Kerro seuraavassa vastauksessasi, missä kohtaa Raamattu opettaa 2 pakollisen välimiehen oppia (Jeesus ihminen), jota vl-herätysliike opettaa.
1.Tim. 2:
"5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa"Ei pitäisi olla tulkinnalle sijaa.
vähän: kirjoitti:
1. Kor. 3:9 Me olemme Jumalan työtovereita, te olette Jumalan pelto ja Jumalan rakennus.
2. Kor. 6:1 Jumalan työtovereina me vetoamme teihin: ottakaa Jumalan armo vastaan niin, ettei se jää turhaksi
1. Tess. 3:2 ja lähetimme teidän luoksenne veljemme Timoteuksen, Jumalan työtoverin Kristuksen evankeliumin julistajana. Hänen tuli vahvistaa teitä ja rohkaista uskoanne,
"taikauskoista ektoplasmaa"
Olisit vakuuttavampi, jos perustelisit Raamatulla. Ylimieliset sanavalintasi ovat jotenkin teennäisiä.Nyt nokitit minut noissa Raamatunpaikoissa, onnittelen :)
Mutta asiasisältö on se, että teidän pitäisi julistaa ylösnoussuttta Kristusta ja uskoa Hänen pelastustyöhönsä, sen sijaan, että tarjoilette taikauskoista synninpäästömantraa = ekto.. no okei, jos se loukkaa, niin en käytä.Diana-ad-rem kirjoitti:
Rauhaa maailmaan:
Juutalaisethan toivovat rauhaa Israeliin ja rauhaa koko maailmaan. Toivominen on aina huokaus Jumalan puoleen, se on yhtä kuin rukous.
Näin voimme sanoa, että juutalaiset rukoilevat myös vihollisen puolesta.***Rauhaa maailmaan:
Näin voimme sanoa, että juutalaiset rukoilevat myös vihollisen puolesta.***
-Eppäilemättä.
Heidän vaan on otettava vielä Rauhan Ruhtinas sydämeensä = Jeesus.- Diana-ad-rem
Devoit kirjoitti:
***Rauhaa maailmaan:
Näin voimme sanoa, että juutalaiset rukoilevat myös vihollisen puolesta.***
-Eppäilemättä.
Heidän vaan on otettava vielä Rauhan Ruhtinas sydämeensä = Jeesus.Koska ei kuulu juutalaisuuteen. Te olette olleet väärässä koko ajan.
Jos sanoo Jeesus: >>> En minä tullut rauhaa tuomaan vaan eripuraa, sodan ja miekan. - Diana-ad-rem
Devoit kirjoitti:
****kristinusko käyttää myös VT:n kirjoituksia ja siellä ei ole Jeesusta.****
-On siellä, ennustettuna Messiaana, monessakin kohdassa ja on Jeesus jos illoinkin "ollut".
****Se on sama kuin ryöstösaaliin jakamista, juutalaisten kirjoitusten varastamista ja muuttamista omiin tarkoituksiin sopivaksi. Evankeliumi syyttää juutalaisia Jeesuksen murhaajiksi, olet varmaan lukenut esim. Apostolien teot.
Jeesus tuomittiin ja ristiinnaulittiin roomalaisen oikeuskäytännön mukaan, joten juutalaisten syyttäminen on väärä syytös, sen on synti.****
- Juutalaisten syyttäminen Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta on synti, johon jopa Luthetr ja roomalaiskatolinen kirkko ovat syyllistyneet. Tämä syyllisyys kysymys, on tuonut mukanaan, paljon disinformaatiota, jonka uhri itsekin olet.
Jeesus piti naulita ristille sovitukseksi meidän synneistämme. Paljastan sinulle näin kahden kesken, suuren salaisuuden. Minä Devoit, alias.. Olen se suurin syyllinen Jeesuksen ristiinnaulitsemiseen. Juutalaiset ovat siten syyttömiä.
Joka syyttää juutalaisia, roomalaisia ym Jeesuksen kuolemasta, ei ymmärrä kristinuskon pelastusanomasta hölökäsen pölläystä. Me jokainen, pienimmälläkin synnillä iskemme naulaa Kristuksen kämmenen läpi.
****Juutalaiset ovat siis kantaneet kristikansan syntivelkaa kaksituhatta vuotta ja järkyttävin seurauksin, niinkuin varmaan tiedät.
Juutalaisethan eivät kosta, se ei kuulu juutalaisuuteen, he jättävät asian Jumalan haltuun.***
Uusitestamentti ei syytä juutalaisia ja väärää tulkintaa on tuputettu jopa vl-epäjumala Lutherin voimin.
Juutalaiset eivät kosta, lauseesi, voitaisiin tulkita mustaksi huumoriksi?
Juutalaisvaltio Israelin sotilasdoktriiniin kuuluu kosto. Olet varmaan tiedotusvälineistä huomannut?mutta on oikeus puolustaa perheitään ja omaisiaan. Jos saamelaiset räjäyttelis itseään ostoskeskuksissa, busseissa ja ammuskelisivat rakettejä pohjoisesta, niin johan olis vastuutonta, jos et reagoisi millään tavalla.
Ehkä sinä kääntäisit toisenkin posken.
Te olette tottuneet siihen, että juutalaisten pitää mennä kuin karitsa teuraaksi, puolustautumatta mitenkään. Kaikki mikä vain osuu juutalaiseen on oikeutettua, koska ovat Jeesuksen tappajia.
Sanot, että evankeliumi ei tuomitse. Kyllä tuomitsee ja väärin. Lue Apostolien teot, se on kreikkalaisen Luukkaan kirjoittama, ja pelkästään syytää juutalaisia
ristiinnaulitsemisesta.
Matteuksen evankeliumi syyttää/herjaa juutalaisia kuudessatoista kohdassa.
Hyvin rumasti ja pahasti.
Mikään hyvä ei voi perustua yhden kansan tuomitsemiseen/parjaamiseen ja herjaamiseen, se on ehdottomasti väärin.
Minä väitän, että maailmanlaajuinen juutalaisvastaisuus ja viha on nimenomaan evankeliumin aikaansaama, evankelistojen levittämä.
Sanot, että juutalaisten pitää ottaa Jeesus vastaan. Pitäiskö heidän siis myöntää olevansa kyykäärmeen sikiöitä, perkeleen lapsia, saatanan synagoga, ja opetaa vielä lapsilleen tätä hullutusta.
Opettaisitko sinä lapsillesi moista. Ei voi olla perkeleen lapsi jos toivoo rauhaa myös vihollisille. - Jumalan työtoveri.
Näin se menee kirjoitti:
tuossa sanotaan, että AINOA tapa saada synnit anteeksi ja pelastua on ihmisen kautta?
1.Tim. 2:
6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa""Miten tuossa sanotaan, että AINOA tapa saada synnit anteeksi ja pelastua on ihmisen kautta?"
siten, että jos meidän pitämämme synnit eivät olekaan pidettyjä, niin Raamattu juksaa sanoessaan: "joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt." Raamattu ei siis sano: "Joille te ne pidätte, ne eivät ole pidetty." Raamattu ei myöskään sano, että "joille te ne pidätte, ne ovat pidetyt, jos hän ei rukoile tai lue Raamatusta syntejään anteeksi tai jollain muulla kepulikonstilla hanki syntejään anteeksi ohi teidän anteeksiantamisienne ja pitämisienne." Raamattu sanoo: "Joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt." Minä todella uskon tuohon Kristuksen sanaan, että joille me Jumalan lapset pidämme synnit, niille ne ovat pidetyt. Vastaavasti uskon, että joille me Jumalan lapset annamme synnit anteeksi, niille ne annetaan anteeksi.
"Kerro seuraavassa vastauksessasi, missä kohtaa Raamattu opettaa 2 pakollisen välimiehen oppia (Jeesus ihminen), jota vl-herätysliike opettaa."
En ole lukenut "kahden pakollisen välimiehen" opista keneltäkään vl:lta. Vl:ten mukaan yksin Jeesus on kuollut maailman syntien tähden. Vanhurskauttavan uskon Jeesus lahjoittaa omassa ruumiissaan, joka on hänen seurakuntansa. (Tämä on suuri julkinen salaisuus.) Jeesus (Kristuksen Henki) uskovaisessa ihmisessä antaa synnit anteeksi katuvalle ja pitää ne katumattomalle. Niin ei siis ole olemassa kahta erillistä anteeksiantoa tai syntien pitämistä taivaassa ja maan päällä, vaan yksi ja sama anteeksianto ja pitäminen yhtä aikaa maan päällä ja taivaassa. Luther selittää avaimia mm. näin:
"...Mutta nuo ajatukset kahdenlaisista avaimista johtuvat siitä, ettei Jumalan sanaa pidetä Jumalan sanana, vaan koska ihmiset sitä puhuvat, niin sitä luullaan pelkäksi ihmissanaksi ja ajatellaan, että Jumala on tuolla ylhäällä korkeuksissa, kaukana, kaukana siitä sanasta, joka on maan päällä, ja niin töllistellään ylös taivasta kohti ja sepitetään vielä muita avaimia. Ja kuitenkin Kristus sanoo tästä asiasta aivan selvästi, että hän tahtoo antaa avaimet Pietarille, Matt. 16:19. Hän ei sano, että hänellä on kahdet eri avaimet: vaan juuri ne samat avaimet, jotka ovat hänellä itsellä eikä kellään muulla, juuri ne hän antaa Pietarille, ikään kuin hän sanoisi: Mitä sinä töllistelet kohti taivasta ja sieltä etsit avaimiani? Etkö kuule, että olen antanut ne Pietarille? Ne ovat kyllä taivaan avaimet (se on totta), mutta ne eivät ole taivaassa: minä olen jättänyt ne alas maan päälle; sinun ei pidä etsiä niitä taivaasta eikä mistään muualta, vaan löydät ne Pietarin suusta, jonne minä ne olen pannut. Pietarin suu on minun suuni, ja hänen kielensä on minun avainkoteloni, hänen virkansa on minun virkani, hänen sitomisensa on minun sitomiseni, hänen päästämisensä on minun päästämiseni, hänen avaimensa ovat minun avaimeni, minulla ei ole mitään muita enkä tiedäkään mistään muista: mitä ne sitovat, se on sidottu, mitä ne päästävät, se on päästetty, aivan kuin ei olisi ketään muuta sitojaa tai päästäjää taivaassa eikä maan päällä. Jos mahdollisesti onkin useampia tai muita avaimia olivatpa ne sitten taivaassa, maan päällä tai vaikka helvetissä, niin ne eivät ollenkaan koske minua. Minä en tiedä mitään niistä. Mitä ne sitovat ja päästävät siitä en minä välitä. Älä siis sinäkään välitä niistä äläkä anna johtaa itseäsi harhaan. Minä katson vain sitä, mitä Pietarini sitoo ja päästää, siitä minä pidän kiinni, ja pidä sinäkin siitä kiinni, niin olet samalla minun edessäni sidottu ja päästetty. Sillä Pietari sitoo ja päästää taivaassa eikä kukaan muu. Kas tämä on oikeaa ajatusta ja puhetta avaimista.
Tästä me nyt näemme mitä avaimet ovat, nimittäin Jumalan kristikunnalle Kristuksen kautta antama virka, valta tai käsky pidättää ja antaa anteeksi ihmisille heidän syntinsä. Sillä näin sanoo Kristus (Matt. 9:6): »Tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin» - hän sanoi halvatulle - »nouse» jne., ja heti sen jälkeen: »Kansanjoukot ylistivät Jumalaa, joka oli antanut senkaltaisen vallan ihmisille.» Älä anna tässä asiassa johtaa itseäsi harhaan tuolla farisealaisella lörpötyksellä, jolla muutamat pettävät itseään, että ihminen nimittäin muka voisi antaa anteeksi syntejä, vaikkei hän kuitenkaan voi antaa armoa enempää kuin Pyhää Henkeäkään. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisella sanalla, kuten hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantoa sanasta, niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai, niin kuin he sanovat, sisällistä anteeksiantoa..." (Avaimista.) - sanoja.
"Miten tuossa sanotaan, että AINOA tapa saada synnit anteeksi ja pelastua on ihmisen kautta?"
siten, että jos meidän pitämämme synnit eivät olekaan pidettyjä, niin Raamattu juksaa sanoessaan: "joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt." Raamattu ei siis sano: "Joille te ne pidätte, ne eivät ole pidetty." Raamattu ei myöskään sano, että "joille te ne pidätte, ne ovat pidetyt, jos hän ei rukoile tai lue Raamatusta syntejään anteeksi tai jollain muulla kepulikonstilla hanki syntejään anteeksi ohi teidän anteeksiantamisienne ja pitämisienne." Raamattu sanoo: "Joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt." Minä todella uskon tuohon Kristuksen sanaan, että joille me Jumalan lapset pidämme synnit, niille ne ovat pidetyt. Vastaavasti uskon, että joille me Jumalan lapset annamme synnit anteeksi, niille ne annetaan anteeksi.
"Kerro seuraavassa vastauksessasi, missä kohtaa Raamattu opettaa 2 pakollisen välimiehen oppia (Jeesus ihminen), jota vl-herätysliike opettaa."
En ole lukenut "kahden pakollisen välimiehen" opista keneltäkään vl:lta. Vl:ten mukaan yksin Jeesus on kuollut maailman syntien tähden. Vanhurskauttavan uskon Jeesus lahjoittaa omassa ruumiissaan, joka on hänen seurakuntansa. (Tämä on suuri julkinen salaisuus.) Jeesus (Kristuksen Henki) uskovaisessa ihmisessä antaa synnit anteeksi katuvalle ja pitää ne katumattomalle. Niin ei siis ole olemassa kahta erillistä anteeksiantoa tai syntien pitämistä taivaassa ja maan päällä, vaan yksi ja sama anteeksianto ja pitäminen yhtä aikaa maan päällä ja taivaassa. Luther selittää avaimia mm. näin:
"...Mutta nuo ajatukset kahdenlaisista avaimista johtuvat siitä, ettei Jumalan sanaa pidetä Jumalan sanana, vaan koska ihmiset sitä puhuvat, niin sitä luullaan pelkäksi ihmissanaksi ja ajatellaan, että Jumala on tuolla ylhäällä korkeuksissa, kaukana, kaukana siitä sanasta, joka on maan päällä, ja niin töllistellään ylös taivasta kohti ja sepitetään vielä muita avaimia. Ja kuitenkin Kristus sanoo tästä asiasta aivan selvästi, että hän tahtoo antaa avaimet Pietarille, Matt. 16:19. Hän ei sano, että hänellä on kahdet eri avaimet: vaan juuri ne samat avaimet, jotka ovat hänellä itsellä eikä kellään muulla, juuri ne hän antaa Pietarille, ikään kuin hän sanoisi: Mitä sinä töllistelet kohti taivasta ja sieltä etsit avaimiani? Etkö kuule, että olen antanut ne Pietarille? Ne ovat kyllä taivaan avaimet (se on totta), mutta ne eivät ole taivaassa: minä olen jättänyt ne alas maan päälle; sinun ei pidä etsiä niitä taivaasta eikä mistään muualta, vaan löydät ne Pietarin suusta, jonne minä ne olen pannut. Pietarin suu on minun suuni, ja hänen kielensä on minun avainkoteloni, hänen virkansa on minun virkani, hänen sitomisensa on minun sitomiseni, hänen päästämisensä on minun päästämiseni, hänen avaimensa ovat minun avaimeni, minulla ei ole mitään muita enkä tiedäkään mistään muista: mitä ne sitovat, se on sidottu, mitä ne päästävät, se on päästetty, aivan kuin ei olisi ketään muuta sitojaa tai päästäjää taivaassa eikä maan päällä. Jos mahdollisesti onkin useampia tai muita avaimia olivatpa ne sitten taivaassa, maan päällä tai vaikka helvetissä, niin ne eivät ollenkaan koske minua. Minä en tiedä mitään niistä. Mitä ne sitovat ja päästävät siitä en minä välitä. Älä siis sinäkään välitä niistä äläkä anna johtaa itseäsi harhaan. Minä katson vain sitä, mitä Pietarini sitoo ja päästää, siitä minä pidän kiinni, ja pidä sinäkin siitä kiinni, niin olet samalla minun edessäni sidottu ja päästetty. Sillä Pietari sitoo ja päästää taivaassa eikä kukaan muu. Kas tämä on oikeaa ajatusta ja puhetta avaimista.
Tästä me nyt näemme mitä avaimet ovat, nimittäin Jumalan kristikunnalle Kristuksen kautta antama virka, valta tai käsky pidättää ja antaa anteeksi ihmisille heidän syntinsä. Sillä näin sanoo Kristus (Matt. 9:6): »Tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin» - hän sanoi halvatulle - »nouse» jne., ja heti sen jälkeen: »Kansanjoukot ylistivät Jumalaa, joka oli antanut senkaltaisen vallan ihmisille.» Älä anna tässä asiassa johtaa itseäsi harhaan tuolla farisealaisella lörpötyksellä, jolla muutamat pettävät itseään, että ihminen nimittäin muka voisi antaa anteeksi syntejä, vaikkei hän kuitenkaan voi antaa armoa enempää kuin Pyhää Henkeäkään. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisella sanalla, kuten hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantoa sanasta, niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai, niin kuin he sanovat, sisällistä anteeksiantoa..." (Avaimista.)Saarnaaja:
5:3 Sillä paljosta työstä tulee unia, ja missä on paljon sanoja, siinä on tyhmä äänessä. - Jeesus sanookin:
sanoja. kirjoitti:
Saarnaaja:
5:3 Sillä paljosta työstä tulee unia, ja missä on paljon sanoja, siinä on tyhmä äänessä."Joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt."
EIKÄ
"Joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt, jos eivät kepulikonstein onnistu saamaan syntejään anteeksi." Jeesus sanookin: kirjoitti:
"Joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt."
EIKÄ
"Joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt, jos eivät kepulikonstein onnistu saamaan syntejään anteeksi."keskusta, teki kepulikonstin SYT rahoineen.
***"Joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt."***
- Nuo sanat lausuttiin apostoleille. Jotka luojan kiitos, eivät olleet v-lestadiolaisia.
Missään ei sanottu, että se valta olisi hippakosketuksena apostoleilta periytynyt.- lukea
"Miten tuossa sanotaan, että AINOA tapa saada synnit anteeksi ja pelastua on ihmisen kautta?"
Tästä me nyt näemme mitä avaimet ovat, nimittäin Jumalan kristikunnalle Kristuksen kautta antama virka, valta tai käsky pidättää ja antaa anteeksi ihmisille heidän syntinsä. Sillä näin sanoo Kristus (Matt. 9:6): »Tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi, niin» - hän sanoi halvatulle - »nouse» jne., ja heti sen jälkeen: »Kansanjoukot ylistivät Jumalaa, joka oli antanut senkaltaisen vallan ihmisille.» Älä anna tässä asiassa johtaa itseäsi harhaan tuolla farisealaisella lörpötyksellä, jolla muutamat pettävät itseään, että ihminen nimittäin muka voisi antaa anteeksi syntejä, vaikkei hän kuitenkaan voi antaa armoa enempää kuin Pyhää Henkeäkään. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tavalla anna syntejä anteeksi, kuin suullisella sanalla, kuten hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantoa sanasta, niin turhaan katsoa töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai, niin kuin he sanovat, sisällistä anteeksiantoa..." (Avaimista.)noin pitkää juttua. Vastaa lyhyesti, kannatatko sinä seuraavia Raamatun vastaisia vl-valheoppeja:
1. "Vain me" -oppi = vanhoillislestadiolaiset ovat koko maailman ainoita oikeita ja Jumalalle kelpaavia uskovaisia.
2. Jumala ei pysty suoraan antamaan syntejä anteeksi eikä pelastamaan ihmissielua. Tämä onnistuu vain vl-ihmisen kautta. Jumala on siis voimaton ilman vl-ihmisen apua.
Uskotko noihin vl-sontaoppeihin? - A Brief History.
Devoit kirjoitti:
keskusta, teki kepulikonstin SYT rahoineen.
***"Joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt."***
- Nuo sanat lausuttiin apostoleille. Jotka luojan kiitos, eivät olleet v-lestadiolaisia.
Missään ei sanottu, että se valta olisi hippakosketuksena apostoleilta periytynyt."- Nuo sanat lausuttiin apostoleille. Jotka luojan kiitos, eivät olleet v-lestadiolaisia."
Sanat tarkoitettiin, jotka olivat saaneet itse syntinsä anteeksi uskovaisen ihmisen kautta. Lutherin mukaan avaimet annettiin opetuslapsille ja kastetuille (=uskonsa merkiksi kastetuille) eli tosikristityille.
"...ettei Kristus antanut avaimia pakanoille eikä kastamattomille, vaan opetuslapsilleen ja kastetuille..."
70 opetuslapsella, jotka Jeesus lähetti matkaan, oli sama valta: joka heitä kuuli, kuuli itseään Jeesusta, ja joka heidät katsoi ylen, katsoi ylen itsensä Jeesuksen.
Luuk. 10:1 Niin asetti Herra toiset seitsemänkymmentä, ja lähetti heitä kaksin ja kaksin edellänsä joka kaupunkiin ja paikkaan, kuhunka hän itse oli tuleva... 9 Ja parantakaat sairaita, joita siinä on, ja sanokaat heille: Jumalan valtakunta on teitä lähestynyt... 16 Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti.
Niinikään valta annettiin koko seurakunnalle.
Matt. 18:18 Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.
Samoin valta annettiin Pietarille, joka tapahtumassa edusti koko uskovien joukkoa.
Matt. 16:19 Ja minä annan sinulle taivaan valtakunnan avaimet: ja mitä sinä maan päällä sidot, pitää sidotun oleman taivaissa, ja mitä sinä päästät maan päällä, sen pitää oleman päästetyn taivaissa.
"Missään ei sanottu, että se valta olisi hippakosketuksena apostoleilta periytynyt."
Jeesus rukoilee opetuslastensa puolesta ja niiden puolesta, jotka heidän sanansa kautta uskovat.
Joh. 17:20 Mutta en minä ainoasti heidän edestänsä rukoile, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minun päälleni:
Edelleen usko (ja sen mukana avaimet) siirtyi niiltä, jotka opetuslasten sanan kautta uskoivat Jeesuksen Herrakseen, niille, jotka opetuslasten opetuslapsilta uskoivat. Niin evankeliumissa ilmoitetaan Jumalalle kelpaava vanhurskaus uskosta (uskovaisen uskosta) uskoon (sanan vastaanottajan uskoon).
Room. 1:16 Sillä en minä häpee Kristuksen evankeliumia; sillä se on Jumalan voima itsekullekin uskovaiselle autuudeksi. Ensin Juudalaiselle, niin myös Grekiläiselle.
17 Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.
Paavali sai uskon Ananiaalta, joka oli uskonut Damaskoksessa jonkun kristityn julistaman evankeliumin kohdalleen.
Apt. 9:17 Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
18 Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.
Paavalin työn kautta elävä usko levisi Välimeren maihin. Elävän uskon ohella kristinuskossa oli jo alkuvuosisatoina paljon kuollutta uskoa. Sakaria-profeetta on ennustanut näyssään, miten paavin musta armeija kuljettaa tekokristillisyyttä kohti pohjoista. Sen takaa tulevat valkeat hevoset, saattaen Jumalan Hengen lepäämään pohjoisen maan päälle.
Sak. 6:6 Jossa ne mustat orhiit, ne menivät pohjaa päin, ja valkiat noudattivat niitä; mutta kirjavat menivät etelää päin.
...8 Ja hän kutsui minua, puhutteli minua ja sanoi: katso, ne jotka pohjaan menevät, antavat minun henkeni levätä pohjan maalla.
1500-luvulle tultaessa muuan Martti Luther yritti paavin teko-opilla ansaita autuutta luostarissa. Hän oli mustien orhiiden vallassa. Luostarista löytyi vanha augustinolaismunkki, jolla oli Pyhä Henki sydämessään. Hän antoi Lutherille synninpäästön. Luther ei heti saanut pelastusvarmuutta, mutta alkoi kuitenkin uskomaan, että Kristus on hänen vanhurskautensa. Valkeat hevoset saavuttivat Saksan.
1800-luvun puoliväliin tultaessa muuan Lars Levi Laestadius piti tarkastussaarnaa Åselen kirkossa. Sanankuulijana oli muuan uuslukijainen Milla Clemensdotter, joka oli saanut elävän uskon pastori Pehr Brandellin välityksellä. Kun Lapin Mariaksi tituleerattu tyttö kertoi Pyhän Hengen kautta omaa evankeliumiaan, vaikutti hänen vahva saarnansa pappi Laestadiuksen sydämessä elävän uskon.
Paria vuotta myöhemmin sama pappi piti saarnaa. Kuulijana oli muuan Juhani Raattamaa, joka luuli jo aiemmin uskoneensa. Kuullessaan Pyhän Hengen kautta saarnattua sanaa hän saattoi sielunsa nähdä orjantappurakruunuisen kuninkaan kärsimässä syntiensä tähden. Hän sai elävän uskon.
Jatkon tietänetkin. Diana-ad-rem kirjoitti:
mutta on oikeus puolustaa perheitään ja omaisiaan. Jos saamelaiset räjäyttelis itseään ostoskeskuksissa, busseissa ja ammuskelisivat rakettejä pohjoisesta, niin johan olis vastuutonta, jos et reagoisi millään tavalla.
Te olette tottuneet siihen, että juutalaisten pitää mennä kuin karitsa teuraaksi, puolustautumatta mitenkään. Kaikki mikä vain osuu juutalaiseen on oikeutettua, koska ovat Jeesuksen tappajia.
Sanot, että evankeliumi ei tuomitse. Kyllä tuomitsee ja väärin. Lue Apostolien teot, se on kreikkalaisen Luukkaan kirjoittama, ja pelkästään syytää juutalaisia
ristiinnaulitsemisesta.
Mikään hyvä ei voi perustua yhden kansan tuomitsemiseen/parjaamiseen ja herjaamiseen, se on ehdottomasti väärin.
Minä väitän, että maailmanlaajuinen juutalaisvastaisuus ja viha on nimenomaan evankeliumin aikaansaama, evankelistojen levittämä.
Sanot, että juutalaisten pitää ottaa Jeesus vastaan. Pitäiskö heidän siis myöntää olevansa kyykäärmeen sikiöitä, perkeleen lapsia, saatanan synagoga, ja opetaa vielä lapsilleen tätä hullutusta.
Opettaisitko sinä lapsillesi moista. Ei voi olla perkeleen lapsi jos toivoo rauhaa myös vihollisille.Jeesuksen sanat, kyykäärmeen sikiöt ym. kohdistuivat ensisijaisesti fariseuksiin.
Etnisest Jeesuskin oli juutalainen. Onko rasismia jos juutalainen sanoo juutalaiselle jotain?
Luukas kreikkalainen? Tuo on minulta mennyt sivu ja/tai unohtunut. Pakanoiden apostoli ja nasaretilaisten lahkon päämieheksi sanottu Paavali, alias Saulus Tarsolainen oli juutalainen ja fariseus, joka tuomitsi kristittyjä juutalaisia, jopa kuolemaan. Ennen Jeesuksen kohtaamista.
Ei Jumala varsinaisesti Jeesuksen tappamisen takia ajanut juutalaisia diasporaan, vaan sen vuoksi, että he hylkäsivät Jeesuksen Messiaanaan. Siinä on iso ero.
"Vapisevan sydämen ja rauenneet silmät, Minä anna teille" Eikö kuvaa hyvin juutalaisia muukalaisina, ympäri maailman?A Brief History. kirjoitti:
"- Nuo sanat lausuttiin apostoleille. Jotka luojan kiitos, eivät olleet v-lestadiolaisia."
Sanat tarkoitettiin, jotka olivat saaneet itse syntinsä anteeksi uskovaisen ihmisen kautta. Lutherin mukaan avaimet annettiin opetuslapsille ja kastetuille (=uskonsa merkiksi kastetuille) eli tosikristityille.
"...ettei Kristus antanut avaimia pakanoille eikä kastamattomille, vaan opetuslapsilleen ja kastetuille..."
70 opetuslapsella, jotka Jeesus lähetti matkaan, oli sama valta: joka heitä kuuli, kuuli itseään Jeesusta, ja joka heidät katsoi ylen, katsoi ylen itsensä Jeesuksen.
Luuk. 10:1 Niin asetti Herra toiset seitsemänkymmentä, ja lähetti heitä kaksin ja kaksin edellänsä joka kaupunkiin ja paikkaan, kuhunka hän itse oli tuleva... 9 Ja parantakaat sairaita, joita siinä on, ja sanokaat heille: Jumalan valtakunta on teitä lähestynyt... 16 Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti.
Niinikään valta annettiin koko seurakunnalle.
Matt. 18:18 Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.
Samoin valta annettiin Pietarille, joka tapahtumassa edusti koko uskovien joukkoa.
Matt. 16:19 Ja minä annan sinulle taivaan valtakunnan avaimet: ja mitä sinä maan päällä sidot, pitää sidotun oleman taivaissa, ja mitä sinä päästät maan päällä, sen pitää oleman päästetyn taivaissa.
"Missään ei sanottu, että se valta olisi hippakosketuksena apostoleilta periytynyt."
Jeesus rukoilee opetuslastensa puolesta ja niiden puolesta, jotka heidän sanansa kautta uskovat.
Joh. 17:20 Mutta en minä ainoasti heidän edestänsä rukoile, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minun päälleni:
Edelleen usko (ja sen mukana avaimet) siirtyi niiltä, jotka opetuslasten sanan kautta uskoivat Jeesuksen Herrakseen, niille, jotka opetuslasten opetuslapsilta uskoivat. Niin evankeliumissa ilmoitetaan Jumalalle kelpaava vanhurskaus uskosta (uskovaisen uskosta) uskoon (sanan vastaanottajan uskoon).
Room. 1:16 Sillä en minä häpee Kristuksen evankeliumia; sillä se on Jumalan voima itsekullekin uskovaiselle autuudeksi. Ensin Juudalaiselle, niin myös Grekiläiselle.
17 Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.
Paavali sai uskon Ananiaalta, joka oli uskonut Damaskoksessa jonkun kristityn julistaman evankeliumin kohdalleen.
Apt. 9:17 Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
18 Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.
Paavalin työn kautta elävä usko levisi Välimeren maihin. Elävän uskon ohella kristinuskossa oli jo alkuvuosisatoina paljon kuollutta uskoa. Sakaria-profeetta on ennustanut näyssään, miten paavin musta armeija kuljettaa tekokristillisyyttä kohti pohjoista. Sen takaa tulevat valkeat hevoset, saattaen Jumalan Hengen lepäämään pohjoisen maan päälle.
Sak. 6:6 Jossa ne mustat orhiit, ne menivät pohjaa päin, ja valkiat noudattivat niitä; mutta kirjavat menivät etelää päin.
...8 Ja hän kutsui minua, puhutteli minua ja sanoi: katso, ne jotka pohjaan menevät, antavat minun henkeni levätä pohjan maalla.
1500-luvulle tultaessa muuan Martti Luther yritti paavin teko-opilla ansaita autuutta luostarissa. Hän oli mustien orhiiden vallassa. Luostarista löytyi vanha augustinolaismunkki, jolla oli Pyhä Henki sydämessään. Hän antoi Lutherille synninpäästön. Luther ei heti saanut pelastusvarmuutta, mutta alkoi kuitenkin uskomaan, että Kristus on hänen vanhurskautensa. Valkeat hevoset saavuttivat Saksan.
1800-luvun puoliväliin tultaessa muuan Lars Levi Laestadius piti tarkastussaarnaa Åselen kirkossa. Sanankuulijana oli muuan uuslukijainen Milla Clemensdotter, joka oli saanut elävän uskon pastori Pehr Brandellin välityksellä. Kun Lapin Mariaksi tituleerattu tyttö kertoi Pyhän Hengen kautta omaa evankeliumiaan, vaikutti hänen vahva saarnansa pappi Laestadiuksen sydämessä elävän uskon.
Paria vuotta myöhemmin sama pappi piti saarnaa. Kuulijana oli muuan Juhani Raattamaa, joka luuli jo aiemmin uskoneensa. Kuullessaan Pyhän Hengen kautta saarnattua sanaa hän saattoi sielunsa nähdä orjantappurakruunuisen kuninkaan kärsimässä syntiensä tähden. Hän sai elävän uskon.
Jatkon tietänetkin.Jos yrittäisin saada eksytyksen suomukset silmiltäsi, taistelisin Jumalan voimaa vastaan.
Sinun on mahdotonta ymmärtää, koska olet Jumalan väkevästi eksyttämä. Sen vuoksi, kun et ole vastaanottanut Häneltä, Rakkautta Totuuteen.- Jumalan työtoveri.
Devoit kirjoitti:
Jos yrittäisin saada eksytyksen suomukset silmiltäsi, taistelisin Jumalan voimaa vastaan.
Sinun on mahdotonta ymmärtää, koska olet Jumalan väkevästi eksyttämä. Sen vuoksi, kun et ole vastaanottanut Häneltä, Rakkautta Totuuteen.tähän kohtaan:
Jeesus ei siis sano rukoilevansa MYÖS niiden puolesta, jotka Raamattua tai hengellisiä kirjoituksia lukemalla, hengetöntä saarnaa kuuntelemalla, rukoilemalla, kasteen ottamalla, ehtoollista nauttimalla, pohdiskelemalla tai varsinaisesti pohtimatta tapahtuneessa oivalluksessa kuvittelevat saaneensa oikean uskon. Jeesus sanoo rukoilevansa myös niiden puolesta, jotka USKOVAISTEN SANAN KAUTTA (ks. aiemmasta viestistä Lutherin selitys, miksi juuri Jumalan työtoverien julistaman sanan kautta) uskovat Herran Jeesuksen sovittaneen maailman ja heidän henkilökohtaiset syntinsä. Jeesus toteaa samassa jäähyväisrukouksessaan lähettäneensä itse heidät.
Joh. 17:18 Niinkuin sinä minun lähetit maailmaan, niin minä myös lähetin heidät maailmaan
Toki Jeesus rukoilee, että myös väärähengelliset saisivat elävän uskon, mutta uskovaisistaan hän rukoilee, että he pysyisivät uskomassa ja pahasta varjeltuisivat. Jeesuksen rakkaus epäuskoisia kohtaan on etsivää rakkautta, kun taas uskovaisia kohtaan on veljellistä rakkautta. Oon lapsi isän Jumalani, ja veli Herran Jeesukseni, kuitenkin täällä, vieraan maan päällä, nyt vaellan.
Joh. 17:11 En minä silleen ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykös... 14 Minä annoin heille sinun sanas, ja maailma vihasi heitä; sillä ei he ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. 15 En minä rukoile, ettäs heitä ottaisit pois maailmasta, vaan ettäs heitä pahasta varjelisit. - Jumalan työtoveri.
lukea kirjoitti:
noin pitkää juttua. Vastaa lyhyesti, kannatatko sinä seuraavia Raamatun vastaisia vl-valheoppeja:
1. "Vain me" -oppi = vanhoillislestadiolaiset ovat koko maailman ainoita oikeita ja Jumalalle kelpaavia uskovaisia.
2. Jumala ei pysty suoraan antamaan syntejä anteeksi eikä pelastamaan ihmissielua. Tämä onnistuu vain vl-ihmisen kautta. Jumala on siis voimaton ilman vl-ihmisen apua.
Uskotko noihin vl-sontaoppeihin?"kannatatko sinä seuraavia Raamatun vastaisia vl-valheoppeja"
En kannata mitään Raamatun vastaisia vl-valheoppeja, mutta kannata Raamatun mukaisia vl-oppeja.
"1. "Vain me" -oppi = vanhoillislestadiolaiset ovat koko maailman ainoita oikeita ja Jumalalle kelpaavia uskovaisia."
Eksplisiittisesti ei noin, mutta jos kysyt, että tekisinkö sinuna parannuksen, vastaus on kyllä.
"2. Jumala ei pysty suoraan antamaan syntejä anteeksi eikä pelastamaan ihmissielua. Tämä onnistuu vain vl-ihmisen kautta. Jumala on siis voimaton ilman vl-ihmisen apua."
Vastaus on ei. Jumala kykenisi antamaan ihmiselle synnit anteeksi ilman uskovaisen ihmisen julistamaa sanaa, mutta hän tahtoo ja on säätänyt niin, että antaa synnit anteeksi vain uskovaisen ihmisen saarnaaman sanan kautta. Jumala voisi myös ravita ihmiset ilman ruokaa, mutta tahtoo ja on säätänyt niin, että ihmiset tulevat ravituiksi nimenomaan ruokaa syöden. - Diana-ad-rem
Devoit kirjoitti:
Jeesuksen sanat, kyykäärmeen sikiöt ym. kohdistuivat ensisijaisesti fariseuksiin.
Etnisest Jeesuskin oli juutalainen. Onko rasismia jos juutalainen sanoo juutalaiselle jotain?
Luukas kreikkalainen? Tuo on minulta mennyt sivu ja/tai unohtunut. Pakanoiden apostoli ja nasaretilaisten lahkon päämieheksi sanottu Paavali, alias Saulus Tarsolainen oli juutalainen ja fariseus, joka tuomitsi kristittyjä juutalaisia, jopa kuolemaan. Ennen Jeesuksen kohtaamista.
Ei Jumala varsinaisesti Jeesuksen tappamisen takia ajanut juutalaisia diasporaan, vaan sen vuoksi, että he hylkäsivät Jeesuksen Messiaanaan. Siinä on iso ero.
"Vapisevan sydämen ja rauenneet silmät, Minä anna teille" Eikö kuvaa hyvin juutalaisia muukalaisina, ympäri maailman?Oli pakanamaailman kristus, hän oli Paavalin opiskelutoveri Tarsoksesta.
Jeesusksesta maalatut maalaukset ovat Apollonioksesta tehdyn kuvauksen perustella maalattuja. Jeesuksestahan ei ole kuvausta, miltä hän näytti.
Valkoinen vaippa, pitkät hiukset, lempeä ilme, paljain jaloin. Näin kuvataan Apolloniosta, joka oli opettaja parantaja, ihmeidentekijä. Myös katosi silloin tällöin, kuten Filippus Damaskoksen tiellä.
Diaspora Raamatun mukaan johtui verivelasta, jonka aiheutti muutamien kääntyminen Baalin oppeihin, joissa uhrattiin myös lapsia.
Diaspora ei suinkaan johtunut Jeesuksen hylkäämisestä, vaan lasten uhraamisesta.
Ihmisuhrit ovat Jumalalle kauhistus, kuten myös muiden Jumalien palvonta.
Jeesuksella ei ole Diasporan kanssa mitään tekemistä. Jeesus on toiseen uskontoon kuuluva ihmisuhri/jumalinkarnaatio.
Raamatun mukaan kansa on maksanut kaksinkertaisesti synneistään. Siis esi-isien synneistä, tämä sukupolvi ei liene syyllinen montatuhatta vuotta sitten tehtyihin rikkomuksiin.
Toki on Israelissa tänäänkin muiden jumalien palvontapaikkoja, mutta kuinkas hävität, maailma syyttää aina ja kaikesta muutenkin juutalaisia. He ovat joutuneet kantamaan kristittyjen vääriä syytöksiä kaksituhatta vuotta.
Entäpä jos uskonnonvapaus kiellettäisiin Israelissa ja Jerusalem julistettaisiin Herran Sebaotin kaupungiksi, maailma tulis hulluksi ja tuomitsisi kaiken.
Muukalaisilla, olivat ketä tahansa ja missä tahansa on varmasti vapiseva sydän.
Mutta miksi; eikö rasismin takia?
Raamattuhan sanoo: >> Kohdelkaa hyvin muukalaisia, kun he asuvat teidän maassanne, sillä tiedätte muukalaisen mielialan, olittehan itsekin muukalaisina Egyptin maassa. - tuosta
"kannatatko sinä seuraavia Raamatun vastaisia vl-valheoppeja"
En kannata mitään Raamatun vastaisia vl-valheoppeja, mutta kannata Raamatun mukaisia vl-oppeja.
"1. "Vain me" -oppi = vanhoillislestadiolaiset ovat koko maailman ainoita oikeita ja Jumalalle kelpaavia uskovaisia."
Eksplisiittisesti ei noin, mutta jos kysyt, että tekisinkö sinuna parannuksen, vastaus on kyllä.
"2. Jumala ei pysty suoraan antamaan syntejä anteeksi eikä pelastamaan ihmissielua. Tämä onnistuu vain vl-ihmisen kautta. Jumala on siis voimaton ilman vl-ihmisen apua."
Vastaus on ei. Jumala kykenisi antamaan ihmiselle synnit anteeksi ilman uskovaisen ihmisen julistamaa sanaa, mutta hän tahtoo ja on säätänyt niin, että antaa synnit anteeksi vain uskovaisen ihmisen saarnaaman sanan kautta. Jumala voisi myös ravita ihmiset ilman ruokaa, mutta tahtoo ja on säätänyt niin, että ihmiset tulevat ravituiksi nimenomaan ruokaa syöden."mutta hän tahtoo ja on säätänyt niin, että antaa synnit anteeksi vain uskovaisen ihmisen saarnaaman sanan kautta."
valehtelusta? Diana-ad-rem kirjoitti:
Oli pakanamaailman kristus, hän oli Paavalin opiskelutoveri Tarsoksesta.
Jeesusksesta maalatut maalaukset ovat Apollonioksesta tehdyn kuvauksen perustella maalattuja. Jeesuksestahan ei ole kuvausta, miltä hän näytti.
Valkoinen vaippa, pitkät hiukset, lempeä ilme, paljain jaloin. Näin kuvataan Apolloniosta, joka oli opettaja parantaja, ihmeidentekijä. Myös katosi silloin tällöin, kuten Filippus Damaskoksen tiellä.
Diaspora Raamatun mukaan johtui verivelasta, jonka aiheutti muutamien kääntyminen Baalin oppeihin, joissa uhrattiin myös lapsia.
Diaspora ei suinkaan johtunut Jeesuksen hylkäämisestä, vaan lasten uhraamisesta.
Jeesuksella ei ole Diasporan kanssa mitään tekemistä. Jeesus on toiseen uskontoon kuuluva ihmisuhri/jumalinkarnaatio.
Raamatun mukaan kansa on maksanut kaksinkertaisesti synneistään. Siis esi-isien synneistä, tämä sukupolvi ei liene syyllinen montatuhatta vuotta sitten tehtyihin rikkomuksiin.
Toki on Israelissa tänäänkin muiden jumalien palvontapaikkoja, mutta kuinkas hävität, maailma syyttää aina ja kaikesta muutenkin juutalaisia. He ovat joutuneet kantamaan kristittyjen vääriä syytöksiä kaksituhatta vuotta.
Entäpä jos uskonnonvapaus kiellettäisiin Israelissa ja Jerusalem julistettaisiin Herran Sebaotin kaupungiksi, maailma tulis hulluksi ja tuomitsisi kaiken.
Raamattuhan sanoo: >> Kohdelkaa hyvin muukalaisia, kun he asuvat teidän maassanne, sillä tiedätte muukalaisen mielialan, olittehan itsekin muukalaisina Egyptin maassa.***Diaspora Raamatun mukaan johtui verivelasta, jonka aiheutti muutamien kääntyminen Baalin oppeihin, joissa uhrattiin myös lapsia.
Jeesuksella ei ole Diasporan kanssa mitään tekemistä. Jeesus on toiseen uskontoon kuuluva ihmisuhri/jumalinkarnaatio****
Jälleen esimerkki siitä, että Raamatusta löytää tukensa kaikki, jotka ottavat sieltä asiayhteydestään irroitettuja lauseita. Olisi ollut mukavaa, jos olisit laittanut viitteet ko. Raamatunkohtiin.
Pääsyy siihen, miksi juutalaisiin euroopassa alettiin suhtautua niin negatiivisesti, oli se, kun he lainasivat rahaa korkoa vastaan. Korko yleensä oli nykylainsäädännön mukaan, verrattavissa ryöstöön. Kristitty eurooppa, kun piti koron ottamaista lainatusta rahasta, syntinä. Mites se menikään?
Moses is Moses, but business is business. Sopii valitettavan hyvin myös nykypäivän "juutalaisiin", jätänpäs sanomatta :)Jumalan työtoveri. kirjoitti:
"kannatatko sinä seuraavia Raamatun vastaisia vl-valheoppeja"
Vastaus on ei. Jumala kykenisi antamaan ihmiselle synnit anteeksi ilman uskovaisen ihmisen julistamaa sanaa, mutta hän tahtoo ja on säätänyt niin, että antaa synnit anteeksi vain uskovaisen ihmisen saarnaaman sanan kautta. Jumala voisi myös ravita ihmiset ilman ruokaa, mutta tahtoo ja on säätänyt niin, että ihmiset tulevat ravituiksi nimenomaan ruokaa syöden.**Vastaus on ei. Jumala kykenisi antamaan ihmiselle synnit anteeksi ilman uskovaisen ihmisen julistamaa sanaa, mutta hän tahtoo ja on säätänyt niin, että antaa synnit anteeksi vain uskovaisen ihmisen saarnaaman sanan kautta. Jumala voisi myös ravita ihmiset ilman ruokaa, mutta tahtoo ja on säätänyt niin, että ihmiset tulevat ravituiksi nimenomaan ruokaa syöden.**
Jos noin on, niin mikä oli tussa perustelussasi Jeesuksen kuoleman merkitys?
Jos yhtään osaat ajatella, tuollaisessa tipottain syntien anteeksiantamisessa Jeesus naulitaan joka kerta ristille uudelleen.
Eikö sinulla koskaan ole ollut velkaa, maallisessa mielessä? Esim joku lehtilasku, jossa saat valita, maksatko summan kerralla, vai osissa.
Ajattele jos joku sinulle hyväätahtova ihminen maksaa velan puolestasi kerralla.
Etkö ajattelekin silloin, että asia on ok? Miksi Jeesuksen lunastustyön kohdalla se on sinun mahdoton tajuta? Raamattu vain sanoo selvästi, ettei Jumalan "lehtimaksussa", tunneta osamaksua, vaan kertasuoritus.Jumalan työtoveri. kirjoitti:
tähän kohtaan:
Jeesus ei siis sano rukoilevansa MYÖS niiden puolesta, jotka Raamattua tai hengellisiä kirjoituksia lukemalla, hengetöntä saarnaa kuuntelemalla, rukoilemalla, kasteen ottamalla, ehtoollista nauttimalla, pohdiskelemalla tai varsinaisesti pohtimatta tapahtuneessa oivalluksessa kuvittelevat saaneensa oikean uskon. Jeesus sanoo rukoilevansa myös niiden puolesta, jotka USKOVAISTEN SANAN KAUTTA (ks. aiemmasta viestistä Lutherin selitys, miksi juuri Jumalan työtoverien julistaman sanan kautta) uskovat Herran Jeesuksen sovittaneen maailman ja heidän henkilökohtaiset syntinsä. Jeesus toteaa samassa jäähyväisrukouksessaan lähettäneensä itse heidät.
Joh. 17:18 Niinkuin sinä minun lähetit maailmaan, niin minä myös lähetin heidät maailmaan
Toki Jeesus rukoilee, että myös väärähengelliset saisivat elävän uskon, mutta uskovaisistaan hän rukoilee, että he pysyisivät uskomassa ja pahasta varjeltuisivat. Jeesuksen rakkaus epäuskoisia kohtaan on etsivää rakkautta, kun taas uskovaisia kohtaan on veljellistä rakkautta. Oon lapsi isän Jumalani, ja veli Herran Jeesukseni, kuitenkin täällä, vieraan maan päällä, nyt vaellan.
Joh. 17:11 En minä silleen ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykös... 14 Minä annoin heille sinun sanas, ja maailma vihasi heitä; sillä ei he ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole. 15 En minä rukoile, ettäs heitä ottaisit pois maailmasta, vaan ettäs heitä pahasta varjelisit.***Toki Jeesus rukoilee, että myös väärähengelliset saisivat elävän uskon, mutta uskovaisistaan hän rukoilee, että he pysyisivät uskomassa ja pahasta varjeltuisivat. Jeesuksen rakkaus epäuskoisia kohtaan on etsivää rakkautta, kun taas uskovaisia kohtaan on veljellistä rakkautta. Oon lapsi isän Jumalani, ja veli Herran Jeesukseni, kuitenkin täällä, vieraan maan päällä, nyt vaellan.**
Sillä uhallakin, että minua syytetään ylimielisyydestä.. Kirjoituksessasi käy todella selvästi ilmi, että käsite "usko" on mieluummin jotain ektoplasmaa, vl-käsityksessä, kuin sitä, mitä sana oikeasti tarkoittaa.
Usko on luja luottamus siihen mitä emme näe, ja ojentautumista kohti sitä, mitä toivomme. Miksi se rakkaat vl:t on niin vaikeaa ymmärtää?
***Joh. 17:20 Mutta en minä ainoasti heidän edestänsä rukoile, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minun päälleni:
Jeesus ei siis sano rukoilevansa MYÖS niiden puolesta, jotka Raamattua tai hengellisiä kirjoituksia lukemalla, hengetöntä saarnaa kuuntelemalla, rukoilemalla, kasteen ottamalla, ehtoollista nauttimalla, pohdiskelemalla tai varsinaisesti pohtimatta tapahtuneessa oivalluksessa kuvittelevat saaneensa oikean uskon. Jeesus sanoo rukoilevansa myös niiden puolesta, jotka USKOVAISTEN SANAN KAUTTA (ks. aiemmasta viestistä Lutherin selitys, miksi juuri Jumalan työtoverien julistaman sanan kautta) uskovat Herran Jeesuksen sovittaneen maailman ja heidän henkilökohtaiset syntinsä. Jeesus toteaa samassa jäähyväisrukouksessaan lähettäneensä itse heidät.***
Tuohonkin sisältyy vl-myrkkykapseli. Raamatun kohta kertoo selvästi, että uskomalla Jeesuksen lunastustyön, sanansaattajienkin kertomana, saa Jeesuksen rukoilemaan heidän puolestaan. Vrt. "Autuaita jotka eivät näe ja uskovat.."
Korostan ettei usko tarkoita mitään muuta, kuin sitä, että luottaa ja pitää totena. Ymmärtäkää hyvät ihmiset, mikä taikauskoinen lataus vl-käsitteessä "usko/uskomassa" on.Diana-ad-rem kirjoitti:
mutta on oikeus puolustaa perheitään ja omaisiaan. Jos saamelaiset räjäyttelis itseään ostoskeskuksissa, busseissa ja ammuskelisivat rakettejä pohjoisesta, niin johan olis vastuutonta, jos et reagoisi millään tavalla.
ristiinnaulitsemisesta.
Opettaisitko sinä lapsillesi moista. Ei voi olla perkeleen lapsi jos toivoo rauhaa myös vihollisille.Kosto ei ole koskaan itsepuolustusta, eikä sillä saada aikaan rauhaa ikinä.
Kosto uuteen kostoon johtaa jne..
Tulee koston kierre, oletko huomannut?
Jeesus lanseerasi käsitteet: Lähimmäisen rakkaus ja anteeksianto.
Miksi vierastat Jeesusta oppeineen?
Kosto kuuluu samaan sielun pimeimpien tunteiden: Kateus,kauna,viha-osastoon.- Diana-ad-rem
Devoit kirjoitti:
***Diaspora Raamatun mukaan johtui verivelasta, jonka aiheutti muutamien kääntyminen Baalin oppeihin, joissa uhrattiin myös lapsia.
Jeesuksella ei ole Diasporan kanssa mitään tekemistä. Jeesus on toiseen uskontoon kuuluva ihmisuhri/jumalinkarnaatio****
Jälleen esimerkki siitä, että Raamatusta löytää tukensa kaikki, jotka ottavat sieltä asiayhteydestään irroitettuja lauseita. Olisi ollut mukavaa, jos olisit laittanut viitteet ko. Raamatunkohtiin.
Pääsyy siihen, miksi juutalaisiin euroopassa alettiin suhtautua niin negatiivisesti, oli se, kun he lainasivat rahaa korkoa vastaan. Korko yleensä oli nykylainsäädännön mukaan, verrattavissa ryöstöön. Kristitty eurooppa, kun piti koron ottamaista lainatusta rahasta, syntinä. Mites se menikään?
Moses is Moses, but business is business. Sopii valitettavan hyvin myös nykypäivän "juutalaisiin", jätänpäs sanomatta :)kristinuskon käsitys, että diaspora johtuu jeesuksesta, se ei pidä paikkaansa.
Teidän pitää lukea enmmän VT myös.
Siuurin synti on ollut nimenomaan muiden jumalien puoleen kääntyminen; - Diana-ad-rem
Devoit kirjoitti:
Kosto ei ole koskaan itsepuolustusta, eikä sillä saada aikaan rauhaa ikinä.
Kosto uuteen kostoon johtaa jne..
Tulee koston kierre, oletko huomannut?
Jeesus lanseerasi käsitteet: Lähimmäisen rakkaus ja anteeksianto.
Miksi vierastat Jeesusta oppeineen?
Kosto kuuluu samaan sielun pimeimpien tunteiden: Kateus,kauna,viha-osastoon.Eivät juutalaiset ole kostaneet eurooppalaisille, eivätkä tule kostamaan, koska juutalaisuuteen ei kuulu kosto. Raamatun mukaan kosto, tai rankaiseminen on yksin Jumalan. HErra Sebaot on myös kiivas Jumala, ja todellakin rankaisee vihollisiaan.
Puhuuhan kristinuskokin viimeisestä päivästä, jolloin hyvät ja pahat erotellaan ja pahat hävitetään. Diana-ad-rem kirjoitti:
Eivät juutalaiset ole kostaneet eurooppalaisille, eivätkä tule kostamaan, koska juutalaisuuteen ei kuulu kosto. Raamatun mukaan kosto, tai rankaiseminen on yksin Jumalan. HErra Sebaot on myös kiivas Jumala, ja todellakin rankaisee vihollisiaan.
Puhuuhan kristinuskokin viimeisestä päivästä, jolloin hyvät ja pahat erotellaan ja pahat hävitetään.Israelin sotiasoppiin kuuluu kostaminen. He kuvittelevat siten pelottelevansa vastustajat, etteivät uskaltaisi iskeä enää. He eivät ota huomioon, että vastapuoli piutpaut välittää omista siviilitappioista, joihin kostoiskut pääsääntöisesti kohdistuvat. Nuo pyssymiehet piileskelevätkin "akkojen hameen alla", siviilien keskellä. Puhutaan asymmetrisestä sodankäynnistä. Näin toimien Israel kerää vain antipatiat joka puolelta, vaikka ei itse olisi aloittanutkaan.
Kosto on Jumalan, ei ihmisen.Diana-ad-rem kirjoitti:
kristinuskon käsitys, että diaspora johtuu jeesuksesta, se ei pidä paikkaansa.
Teidän pitää lukea enmmän VT myös.
Siuurin synti on ollut nimenomaan muiden jumalien puoleen kääntyminen;Katolinen kirkko on, ehkä pääsyyllinen juutalaisten vainoon ja sitten Luther teki emämunauksensa vanhuuden höperyydessään. Kirjoittamalla kirjan juutalaisista ja heidän valheistaan. Kirja oli natsien painamana bestseller. Holokausti sitten toteutettiin sen oppien mukaan ja siivittämänä.
Lisäksi keskiajalla vallitsi voimakas taikausko, juutalaisia kohtaan.
Muistaa pitää, että Jumala ajoi heidät diasporaan ja salli kaiken tapahtuvan -silmäterälleen. Miten sitten meidän villiviinien käy, kun Hän omaansakin noin löi?- Jumalan työtoveri.
Devoit kirjoitti:
**Vastaus on ei. Jumala kykenisi antamaan ihmiselle synnit anteeksi ilman uskovaisen ihmisen julistamaa sanaa, mutta hän tahtoo ja on säätänyt niin, että antaa synnit anteeksi vain uskovaisen ihmisen saarnaaman sanan kautta. Jumala voisi myös ravita ihmiset ilman ruokaa, mutta tahtoo ja on säätänyt niin, että ihmiset tulevat ravituiksi nimenomaan ruokaa syöden.**
Jos noin on, niin mikä oli tussa perustelussasi Jeesuksen kuoleman merkitys?
Jos yhtään osaat ajatella, tuollaisessa tipottain syntien anteeksiantamisessa Jeesus naulitaan joka kerta ristille uudelleen.
Eikö sinulla koskaan ole ollut velkaa, maallisessa mielessä? Esim joku lehtilasku, jossa saat valita, maksatko summan kerralla, vai osissa.
Ajattele jos joku sinulle hyväätahtova ihminen maksaa velan puolestasi kerralla.
Etkö ajattelekin silloin, että asia on ok? Miksi Jeesuksen lunastustyön kohdalla se on sinun mahdoton tajuta? Raamattu vain sanoo selvästi, ettei Jumalan "lehtimaksussa", tunneta osamaksua, vaan kertasuoritus."Ajattele jos joku sinulle hyväätahtova ihminen maksaa velan puolestasi kerralla."
Kiitos vertauksesta. Jatketaan ajatuskulkua eteenpäin vertauksesi pohjalta: hyväätahtova ihminen, joka maksoi velan kaikkien puolesta ilmaiseksi, antaa kaikkien käteen leiman velan suorittamisen merkiksi. Jotta asia on velkojan edessä ok, on vain viimeisenä päivänä näytettävä velkojalle leimaa. Osa ei pidä leimastaan huolta, vaan antaa sen peittyä kaiken lian ja saastan alle tai peräti kulua kokonaan pois. Maksun suorittanut herra sanoo palvelijoilleen: "Peskää kaikilta halukkailta leiman päältä lika, jotta he voivat kerran näyttää velkojalle maksuleiman. Kaikilla pitäisi periaatteessa olla leima, mutta joiltakin se on voinut piittaamattomuuden takia kulua pois. Jos joltain puuttuu leima, saatte tästä leimasimen, jolla voitte kaikille halukkaille merkitä uuden leiman. Älkää kuitenkaan leimatko ketään väkisin."
Jeesus maksoi velan. Leima, joka osoittaa velan maksetuksi, on usko. Leiman saa niiltä, joilla on leimasin. Leimasimen saa samalla, kun saa leiman. Pyhän Hengen viran saa sen jälkeen, kun armoa itseä kohtaan tapahtuu eli uskon kautta saa omistaa Jeesuksen sovitustyön kohdalleen.
"Meillä senkaltainen virka on, sen jälkeen kuin armo meidän kohtaamme tapahtunut on" (2. Kor. 4:1). - Jumalan työtoveri.
Devoit kirjoitti:
***Toki Jeesus rukoilee, että myös väärähengelliset saisivat elävän uskon, mutta uskovaisistaan hän rukoilee, että he pysyisivät uskomassa ja pahasta varjeltuisivat. Jeesuksen rakkaus epäuskoisia kohtaan on etsivää rakkautta, kun taas uskovaisia kohtaan on veljellistä rakkautta. Oon lapsi isän Jumalani, ja veli Herran Jeesukseni, kuitenkin täällä, vieraan maan päällä, nyt vaellan.**
Sillä uhallakin, että minua syytetään ylimielisyydestä.. Kirjoituksessasi käy todella selvästi ilmi, että käsite "usko" on mieluummin jotain ektoplasmaa, vl-käsityksessä, kuin sitä, mitä sana oikeasti tarkoittaa.
Usko on luja luottamus siihen mitä emme näe, ja ojentautumista kohti sitä, mitä toivomme. Miksi se rakkaat vl:t on niin vaikeaa ymmärtää?
***Joh. 17:20 Mutta en minä ainoasti heidän edestänsä rukoile, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minun päälleni:
Jeesus ei siis sano rukoilevansa MYÖS niiden puolesta, jotka Raamattua tai hengellisiä kirjoituksia lukemalla, hengetöntä saarnaa kuuntelemalla, rukoilemalla, kasteen ottamalla, ehtoollista nauttimalla, pohdiskelemalla tai varsinaisesti pohtimatta tapahtuneessa oivalluksessa kuvittelevat saaneensa oikean uskon. Jeesus sanoo rukoilevansa myös niiden puolesta, jotka USKOVAISTEN SANAN KAUTTA (ks. aiemmasta viestistä Lutherin selitys, miksi juuri Jumalan työtoverien julistaman sanan kautta) uskovat Herran Jeesuksen sovittaneen maailman ja heidän henkilökohtaiset syntinsä. Jeesus toteaa samassa jäähyväisrukouksessaan lähettäneensä itse heidät.***
Tuohonkin sisältyy vl-myrkkykapseli. Raamatun kohta kertoo selvästi, että uskomalla Jeesuksen lunastustyön, sanansaattajienkin kertomana, saa Jeesuksen rukoilemaan heidän puolestaan. Vrt. "Autuaita jotka eivät näe ja uskovat.."
Korostan ettei usko tarkoita mitään muuta, kuin sitä, että luottaa ja pitää totena. Ymmärtäkää hyvät ihmiset, mikä taikauskoinen lataus vl-käsitteessä "usko/uskomassa" on."käsite "usko" on mieluummin jotain ektoplasmaa, vl-käsityksessä, kuin sitä, mitä sana oikeasti tarkoittaa."
on tarkasteltava Raamatun pohjalta. Usko-sana on suomen kielessä(kin) monimerkityksinen. Tieto, usko, uskomus. Yleiskielessä usko tarkoittanee eniten jonkun asian totena pitämistä.
Raamatussa erotellaan selkeästi elävä ja kuollut usko toisistaan.
Jaak. 2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
Kuolleelta uskolta puuttuu uskon hedelmät. Moni sanoo Jeesusta Herrakseen ja kuitenkin viimeisellä tuomiolla saa osakseen kirouksen.
Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.
Pahat henget uskovat vain yhden Jumalan olevan ja uskovat - jopa tietävät - Jeesuksen olevan Jumalan Pyhä, maailman syntien sovittaja.
Jaak. 2:19 Sinä uskot, että yksi Jumala on, sen sinä oikein teet; perkeleet myös sen uskovat ja vapisevat.
Luuk. 4:33 Ja synagogassa oli ihminen, jolla oli riettaisen perkeleen henki, ja hän huusi suurella äänellä,
34 Sanoen: voi! mitä sinun on meidän kanssamme, Jesus Natsarealainen? tulitkos meitä hukuttamaan? minä tiedän, kukas olet, Jumalan pyhä.
Selvästikään ei siten viedä puhua raamatunmukaisesta uskosta vain sanan 'usko' yleiskielisten merkitysten kautta. Kun puhutaan raamatunmukaisesta uskosta, on tutkittava, mitä Raamattu liittää usko-sanaan.
Asiasta voisi jatkaa hyvinkin syvällisesti. Aloitan kysymyksellä, että onko mielestäsi elävää uskoa, jos palkkatappaja painaessaan liipasinta ajattelee: "Uskon Kristuksen sovittaneen kaikki syntini"? Tuossahan on usko Jeesukseen henkilökohtaisena vapahtajana, mutta uskon hedelmät eivät ole oikeita. Raamatun mukaan usko ilman tekoja on kuollut usko. Uskova voi langeta ja lankeaa, mutta uskova ei voi noin ronskisti elää synnissä. - Lähimmäinen123
Devoit kirjoitti:
-Usko
-Sana
Muistaa pitää, että tuon väkevän eksytyksen olette kuitenkin saaneet Jumalata. Huom huom. Ei se vihatahousu, vaan Jumala.Tuo itsensä Jumalan työtoveriksi kutsuminen kuulostaa joko a) hölmöltä ja tietämättömältä tai b) Jumalan pilkalta, ja koska lähimmäisestä pitää ajatella aina hyvää päädyn ensimmäiseen vaihtoehtoon...
- Lähimmäinen123
Lähimmäinen123 kirjoitti:
Tuo itsensä Jumalan työtoveriksi kutsuminen kuulostaa joko a) hölmöltä ja tietämättömältä tai b) Jumalan pilkalta, ja koska lähimmäisestä pitää ajatella aina hyvää päädyn ensimmäiseen vaihtoehtoon...
1. Kor. 3:9 Me olemme Jumalan työtovereita, te olette Jumalan pelto ja Jumalan rakennus.
Sanankylväjät ovat siis Jumalan työtovereita. Jumalan pelto ovat ne, jotka ottavat sanan vastaan ja rakennus on ilmeisesti jo olemassa oleva seurakunta.
Synnyttämisen kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. - Diana-ad-rem
Lähimmäinen123 kirjoitti:
Sanankylväjät ovat siis Jumalan työtovereita. Jumalan pelto ovat ne, jotka ottavat sanan vastaan ja rakennus on ilmeisesti jo olemassa oleva seurakunta.
Synnyttämisen kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.työtoveri. Evankeliumin levittäjät ovat pahamaineinen paholaisen työtoveri.
Evankeliumin levittäminen on samaa kuin antisemitismin levitys.
Käsitys juutalaisista Kristuksen murhaajina ja perkeleen lapsina, on Evankeliumin aikaansaanos. Maailamanlaajuisella antijudaismilla on juurensa evankeliumissa.
Mikään hyvä ei voi perustua yhden kansan vuosituhantiseen vainoamiseen ja syyttämiseen. Pitää itse lukea Raamattua ja nähdä, että ristiinnaulitseminen oli roomalaisten tekosia. Noina aikoina ristiinnaulittiin paljon ihmisiä, se oli roomalaisen oikeuskäytännön rangaistustapa.
Käsitykset juutalaisista Kristuksen murhaajina ja antikristittyinä ovat vieläkin voimassa, vaikka esm. Katolinen kirkko on virallisesti luopunut niistä Vatikaanin 11 konsiilissa 1960-luvulla.
-----------
Kristinuskon hölmöys on se, että se ei opeta ihmisiä elämään oikein tutkimalla lakia, Jumalan tahtoa, vaan hylkää lain.
Kristinuskon oletus on, että ihminen muuttuu hyväksi pelottelemalla sitä ikuisella helvetin tulella, ja pelastuksella siitä. Tämä pelastus on juutalainen jeesus.
Helvettiajatus ei kuulu juutalaisuuteen ollenkaan, joten juutalaiset kun heitä vihdoinkin kuullaan, sanovat kaikkien vainojenkin jälkeen; - Suorat sanat
Diana-ad-rem kirjoitti:
työtoveri. Evankeliumin levittäjät ovat pahamaineinen paholaisen työtoveri.
Evankeliumin levittäminen on samaa kuin antisemitismin levitys.
Käsitys juutalaisista Kristuksen murhaajina ja perkeleen lapsina, on Evankeliumin aikaansaanos. Maailamanlaajuisella antijudaismilla on juurensa evankeliumissa.
Mikään hyvä ei voi perustua yhden kansan vuosituhantiseen vainoamiseen ja syyttämiseen. Pitää itse lukea Raamattua ja nähdä, että ristiinnaulitseminen oli roomalaisten tekosia. Noina aikoina ristiinnaulittiin paljon ihmisiä, se oli roomalaisen oikeuskäytännön rangaistustapa.
Käsitykset juutalaisista Kristuksen murhaajina ja antikristittyinä ovat vieläkin voimassa, vaikka esm. Katolinen kirkko on virallisesti luopunut niistä Vatikaanin 11 konsiilissa 1960-luvulla.
-----------
Kristinuskon hölmöys on se, että se ei opeta ihmisiä elämään oikein tutkimalla lakia, Jumalan tahtoa, vaan hylkää lain.
Kristinuskon oletus on, että ihminen muuttuu hyväksi pelottelemalla sitä ikuisella helvetin tulella, ja pelastuksella siitä. Tämä pelastus on juutalainen jeesus.
Helvettiajatus ei kuulu juutalaisuuteen ollenkaan, joten juutalaiset kun heitä vihdoinkin kuullaan, sanovat kaikkien vainojenkin jälkeen;päälakeasi myöten saatanan valheessa.
- Diana-ad-rem
Suorat sanat kirjoitti:
päälakeasi myöten saatanan valheessa.
Peräkammarin pimeisiin kukintoihin on syytä raivata tilaa valolle ja raittiille ilmalle.
Syyttämällä muita, kuten juutalaisia aina ja kaikesta, tekee hallaa ainoastaan itselleen, se on syntiä/syntivelkaa, jota syyttömät, kuten juutalaiset joutuvat kantamaan sukupolvesta toiseen.
He siis kantavat toisten syntivelkaa. - Diana-ad-rem
Suorat sanat kirjoitti:
päälakeasi myöten saatanan valheessa.
vastaistko ystävällisesti, mihin saakka tekstini näkyy siellä teillä, koska itselleni näyttää, että se on puolittunut.
Voisitko sinä tai joku muu kirjoittaa, mikä lause on viimeisenä.
Kiitos etukäteen. - Diana-ad-rem
Devoit kirjoitti:
Israelin sotiasoppiin kuuluu kostaminen. He kuvittelevat siten pelottelevansa vastustajat, etteivät uskaltaisi iskeä enää. He eivät ota huomioon, että vastapuoli piutpaut välittää omista siviilitappioista, joihin kostoiskut pääsääntöisesti kohdistuvat. Nuo pyssymiehet piileskelevätkin "akkojen hameen alla", siviilien keskellä. Puhutaan asymmetrisestä sodankäynnistä. Näin toimien Israel kerää vain antipatiat joka puolelta, vaikka ei itse olisi aloittanutkaan.
Kosto on Jumalan, ei ihmisen.hyvinkin paljon. Tulee kuitenkin muistaa, että Israel käski viedä siviilit pois alta.
Hamas olisi voinut erottaa yhden korttelin ja siirtää siviilit sinne, taistella kuin mies, koska taistella halusi. Asia on aivan kuten sanoit, että Hamas käytti siviilejä vain hyväkseen Israelin vastaisen mielialan lietsomiseksi maailmalla. Diana-ad-rem kirjoitti:
hyvinkin paljon. Tulee kuitenkin muistaa, että Israel käski viedä siviilit pois alta.
Hamas olisi voinut erottaa yhden korttelin ja siirtää siviilit sinne, taistella kuin mies, koska taistella halusi. Asia on aivan kuten sanoit, että Hamas käytti siviilejä vain hyväkseen Israelin vastaisen mielialan lietsomiseksi maailmalla.Armeijassa meille teroitettiin aina asiaa, ettei viholliselta oteta komentoja ja käskyjä vastaan. Jonka asian pitäisi olla itsestään selvyys.
*** Tulee kuitenkin muistaa, että Israel käski viedä siviilit pois alta.
Hamas olisi voinut erottaa yhden korttelin ja siirtää siviilit sinne, taistella kuin mies, koska taistella halusi.***
Sissisota on aina se pirullisin sodankäynninmuoto. Saksan asevoimat, toisessa maailmansodassa, tekivät mittavat kostotoimenpiteet vastarinnasta, jota esiintyi valloittamillaan alueilla.Kosto kohdistui poikkeuksetta siviileihin. Werhrmachtin saavutukset perinteisessä sodankäynnissä olivat vertaansa vailla, mutta niin oli julmuuskin, kostaessaan viattomille.
Kaskuna kerrotaan, että Hitlerin suurimmat tuskat helvetissä tulevat siitä, kun saksalaiset nykyisin tekevät vain kauppaa ja juutalaiset sotivat. Ennen oli toisinpäin.
Selvää on, että alistettu kansa iskee aina takaisin. Sodalla Israel, ei ikinä voita itselleen rauhaa.
****Onko tuo uskonnonvapaus hyvä asia, siitä en ole varma, Raamatun mukaan se ei koskaan ole koitunut siunaukseksi Israelille.***
Uskonnonvapaus on ehdottoman hyvä asia. USA on siitä esimerkkinä, siellä julistettiin täysi uskonnon- ja omantunnonvapaus jo vuonna 1776, julistuksen yhtenä allekirjoittajana John Morton, alkujaan marttisia härmästä..
Mainittakoon että uskonnon- ja omantunnon vapaudesta suomi vielä haaveilee.
Siellä missä Herran Henki on, vallitsee aina täydellinen omatunnon vapaus.- Diana-ad-rem
Devoit kirjoitti:
Armeijassa meille teroitettiin aina asiaa, ettei viholliselta oteta komentoja ja käskyjä vastaan. Jonka asian pitäisi olla itsestään selvyys.
*** Tulee kuitenkin muistaa, että Israel käski viedä siviilit pois alta.
Hamas olisi voinut erottaa yhden korttelin ja siirtää siviilit sinne, taistella kuin mies, koska taistella halusi.***
Sissisota on aina se pirullisin sodankäynninmuoto. Saksan asevoimat, toisessa maailmansodassa, tekivät mittavat kostotoimenpiteet vastarinnasta, jota esiintyi valloittamillaan alueilla.Kosto kohdistui poikkeuksetta siviileihin. Werhrmachtin saavutukset perinteisessä sodankäynnissä olivat vertaansa vailla, mutta niin oli julmuuskin, kostaessaan viattomille.
Kaskuna kerrotaan, että Hitlerin suurimmat tuskat helvetissä tulevat siitä, kun saksalaiset nykyisin tekevät vain kauppaa ja juutalaiset sotivat. Ennen oli toisinpäin.
Selvää on, että alistettu kansa iskee aina takaisin. Sodalla Israel, ei ikinä voita itselleen rauhaa.
****Onko tuo uskonnonvapaus hyvä asia, siitä en ole varma, Raamatun mukaan se ei koskaan ole koitunut siunaukseksi Israelille.***
Uskonnonvapaus on ehdottoman hyvä asia. USA on siitä esimerkkinä, siellä julistettiin täysi uskonnon- ja omantunnonvapaus jo vuonna 1776, julistuksen yhtenä allekirjoittajana John Morton, alkujaan marttisia härmästä..
Mainittakoon että uskonnon- ja omantunnon vapaudesta suomi vielä haaveilee.
Siellä missä Herran Henki on, vallitsee aina täydellinen omatunnon vapaus.koskaan hyväksyneet muita uskontoja, kaikki muut ovat vääräuskoisia.
Varsinkin juutalaisten kimpussa kristityt ovat tänäkin päivänä, he eivät saa olla rauhassa edes omassa maassaan, vaan kristityt ovat käännytystyötä tekemässä usean lahkon voimin. Samoin Venäjältä Israeliin muuttavien juutalaisten kimpussa.
Sama takanapäin parjaaminen jatkuu, kun eivät saa käännytettyä.
Uskoisin asian olevan juuri näin sinunkin mielestäsi, ( Me olemme se oikea) koska vain sinun herrasi antaa uskonnonvapauden, eikö näin?
Minun mielestäni Raamatun Jumala ei ole ollenkaan samaa mieltä asiasta, onko hän rasisti, koska ei hyväksy muita Jumalia. Empä tiedä, jos Hän on kaiken luoja ja kaiken ylläpitäjä, Kaikkivaltias. On kai luonnollista, että häntä myöskin kiitetään
kaikesta siitä, mitä olemme saaneet nähdä ja kokea elämanlahjassa.
Miksi vaadit uskonnonvapautta juutalaisilta, mutta et suo sitä heille. Epätasa-arvoista mielestäni.
Se, että Israel puolustautuu heihin kohdistuvaa jatkuvaa hyökkäilyä, itsemurhapommittajia ja raketinampujia vastaan, on kauhistus maailmalle.
Juutalaiset puolustautuu, nyt on maailmankirjat sekaisin, näin ei saa tapahtua, heidän kuuluu kärsiä kaikki mahdollinen mitä heihin kohdistuu. Mennä kuten karitsa teuraaksi, eikä suutansa avata, kuten holokaustissa.
Raamattu sanoo, kuinka Jumala tekee Diana-ad-rem kirjoitti:
koskaan hyväksyneet muita uskontoja, kaikki muut ovat vääräuskoisia.
Varsinkin juutalaisten kimpussa kristityt ovat tänäkin päivänä, he eivät saa olla rauhassa edes omassa maassaan, vaan kristityt ovat käännytystyötä tekemässä usean lahkon voimin. Samoin Venäjältä Israeliin muuttavien juutalaisten kimpussa.
Uskoisin asian olevan juuri näin sinunkin mielestäsi, ( Me olemme se oikea) koska vain sinun herrasi antaa uskonnonvapauden, eikö näin?
Minun mielestäni Raamatun Jumala ei ole ollenkaan samaa mieltä asiasta, onko hän rasisti, koska ei hyväksy muita Jumalia. Empä tiedä, jos Hän on kaiken luoja ja kaiken ylläpitäjä, Kaikkivaltias. On kai luonnollista, että häntä myöskin kiitetään
Miksi vaadit uskonnonvapautta juutalaisilta, mutta et suo sitä heille. Epätasa-arvoista mielestäni.
Se, että Israel puolustautuu heihin kohdistuvaa jatkuvaa hyökkäilyä, itsemurhapommittajia ja raketinampujia vastaan, on kauhistus maailmalle.
Juutalaiset puolustautuu, nyt on maailmankirjat sekaisin, näin ei saa tapahtua, heidän kuuluu kärsiä kaikki mahdollinen mitä heihin kohdistuu. Mennä kuten karitsa teuraaksi, eikä suutansa avata, kuten holokaustissa.
Raamattu sanoo, kuinka Jumala tekee****koskaan hyväksyneet muita uskontoja, kaikki muut ovat vääräuskoisia.
Uskoisin asian olevan juuri näin sinunkin mielestäsi, ( Me olemme se oikea) koska vain sinun herrasi antaa uskonnonvapauden, eikö näin?***
Minulle riittää todistusaineisto, joka todistaa Jeesuksen luvatuksi Messiaaksi.
Siihen todistusaineistoon kulluu myös juutalaisilta "ryöstetty" vanha testamentti.
Muista ettei ihminen voi ketään käännyttää. Muistathan kuinka Jeesus sanoi käännyttäjäfariseuksille, että he tekevät käännytetyistä helvetin lapsia, pahempia kuin he itse ovat?
On ihan Raamatun mukaista viedä sanomaa Jeesuksesta, Messiaasta, juutalaisille, Jumalan omaisuuskansalle. Jopa loogista?
***Minun mielestäni Raamatun Jumala ei ole ollenkaan samaa mieltä asiasta, onko hän rasisti, koska ei hyväksy muita Jumalia. Empä tiedä, jos Hän on kaiken luoja ja kaiken ylläpitäjä, Kaikkivaltias. On kai luonnollista, että häntä myöskin kiitetään
Miksi vaadit uskonnonvapautta juutalaisilta, mutta et suo sitä heille. Epätasa-arvoista mielestäni.****
Minä vaadin uskonnonvapautta kaikilta tahoilta. Jos kerron juutalaisille Jeesuksesta, en pakota heitä yhtään mihinkään. "kuulkoot tai olkoon kuulematta, sillä he ovat uppiniskaisia".
***Se, että Israel puolustautuu heihin kohdistuvaa jatkuvaa hyökkäilyä, itsemurhapommittajia ja raketinampujia vastaan, on kauhistus maailmalle.
Juutalaiset puolustautuu, nyt on maailmankirjat sekaisin, näin ei saa tapahtua, heidän kuuluu kärsiä kaikki mahdollinen mitä heihin kohdistuu. Mennä kuten karitsa teuraaksi, eikä suutansa avata, kuten holokaustissa.***
Miksi juutalaisia vastaan hyökätään? Miksi suomalaisia vastaan ei hyökätä?
Eikö sinulla ole hitustakaan itsekritiikkiä? Ovatko Juutalaiset todella pulmusia sotatoimissaan mielestäsi? Aivan varmaa on, jos juutalaiset ja palestiinalaiset ottaisivat Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena vapahtajanaan, silloin rauha tulisi heti palestiinaan.
***Raamattu sanoo, kuinka Jumala tekee- Diana-ad-rem
Devoit kirjoitti:
****koskaan hyväksyneet muita uskontoja, kaikki muut ovat vääräuskoisia.
Uskoisin asian olevan juuri näin sinunkin mielestäsi, ( Me olemme se oikea) koska vain sinun herrasi antaa uskonnonvapauden, eikö näin?***
Siihen todistusaineistoon kulluu myös juutalaisilta "ryöstetty" vanha testamentti.
Muista ettei ihminen voi ketään käännyttää. Muistathan kuinka Jeesus sanoi käännyttäjäfariseuksille, että he tekevät käännytetyistä helvetin lapsia, pahempia kuin he itse ovat?
On ihan Raamatun mukaista viedä sanomaa Jeesuksesta, Messiaasta, juutalaisille, Jumalan omaisuuskansalle. Jopa loogista?
***Minun mielestäni Raamatun Jumala ei ole ollenkaan samaa mieltä asiasta, onko hän rasisti, koska ei hyväksy muita Jumalia. Empä tiedä, jos Hän on kaiken luoja ja kaiken ylläpitäjä, Kaikkivaltias. On kai luonnollista, että häntä myöskin kiitetään
Miksi vaadit uskonnonvapautta juutalaisilta, mutta et suo sitä heille. Epätasa-arvoista mielestäni.****
Minä vaadin uskonnonvapautta kaikilta tahoilta. Jos kerron juutalaisille Jeesuksesta, en pakota heitä yhtään mihinkään. "kuulkoot tai olkoon kuulematta, sillä he ovat uppiniskaisia".
***Se, että Israel puolustautuu heihin kohdistuvaa jatkuvaa hyökkäilyä, itsemurhapommittajia ja raketinampujia vastaan, on kauhistus maailmalle.
Juutalaiset puolustautuu, nyt on maailmankirjat sekaisin, näin ei saa tapahtua, heidän kuuluu kärsiä kaikki mahdollinen mitä heihin kohdistuu. Mennä kuten karitsa teuraaksi, eikä suutansa avata, kuten holokaustissa.***
Eikö sinulla ole hitustakaan itsekritiikkiä? Ovatko Juutalaiset todella pulmusia sotatoimissaan mielestäsi? Aivan varmaa on, jos juutalaiset ja palestiinalaiset ottaisivat Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena vapahtajanaan, silloin rauha tulisi heti palestiinaan.
***Raamattu sanoo, kuinka Jumala tekeehyökätään? Miksi suomalaisia vastaan ei hyökätä?
- Jumalan työtoveri.
"käsite "usko" on mieluummin jotain ektoplasmaa, vl-käsityksessä, kuin sitä, mitä sana oikeasti tarkoittaa."
on tarkasteltava Raamatun pohjalta. Usko-sana on suomen kielessä(kin) monimerkityksinen. Tieto, usko, uskomus. Yleiskielessä usko tarkoittanee eniten jonkun asian totena pitämistä.
Raamatussa erotellaan selkeästi elävä ja kuollut usko toisistaan.
Jaak. 2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.
Kuolleelta uskolta puuttuu uskon hedelmät. Moni sanoo Jeesusta Herrakseen ja kuitenkin viimeisellä tuomiolla saa osakseen kirouksen.
Matt. 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.
Pahat henget uskovat vain yhden Jumalan olevan ja uskovat - jopa tietävät - Jeesuksen olevan Jumalan Pyhä, maailman syntien sovittaja.
Jaak. 2:19 Sinä uskot, että yksi Jumala on, sen sinä oikein teet; perkeleet myös sen uskovat ja vapisevat.
Luuk. 4:33 Ja synagogassa oli ihminen, jolla oli riettaisen perkeleen henki, ja hän huusi suurella äänellä,
34 Sanoen: voi! mitä sinun on meidän kanssamme, Jesus Natsarealainen? tulitkos meitä hukuttamaan? minä tiedän, kukas olet, Jumalan pyhä.
Selvästikään ei siten viedä puhua raamatunmukaisesta uskosta vain sanan 'usko' yleiskielisten merkitysten kautta. Kun puhutaan raamatunmukaisesta uskosta, on tutkittava, mitä Raamattu liittää usko-sanaan.
Asiasta voisi jatkaa hyvinkin syvällisesti. Aloitan kysymyksellä, että onko mielestäsi elävää uskoa, jos palkkatappaja painaessaan liipasinta ajattelee: "Uskon Kristuksen sovittaneen kaikki syntini"? Tuossahan on usko Jeesukseen henkilökohtaisena vapahtajana, mutta uskon hedelmät eivät ole oikeita. Raamatun mukaan usko ilman tekoja on kuollut usko. Uskova voi langeta ja lankeaa, mutta uskova ei voi noin ronskisti elää synnissä.kuollutta uskoa. Uskon, että kuolleeseen uskoon pääsemiseksi on useita tapoja, mm. rukoilu, Raamatun ja hengellisten kirjojen lukeminen, pohdiskelu, oivallus, sakramentit, epäuskoisen pitämän saarnan tai nauhoituksen kuuntelu.
Elävään uskoon pääsemiseksi on vain yksi keino: Pyhää Henkeä kantavan ihmisen saarnaaman Kristus-evankeliumin uskominen. Kuuroille sana saarnataan viittomin, kuuleville elävällä äänellä. - havaintojeni
Diana-ad-rem kirjoitti:
ristiinnaulitsemisesta.
Opettaisitko sinä lapsillesi moista. Ei voi olla perkeleen lapsi jos toivoo rauhaa myös vihollisille.mukaan Israel on äärimilitantti valtio, joka tappoi Libanonin sodassa suomalaisen rauhanturvaajan kansainvälisten rauhanturvaajia koskevien sopimusten mukaisesti. Ko. asia tutkittiin ja todettiin israelilaisten valehdelleen, että pisteeseen olisi osuttu "vahingossa": suomalaista rauhanturva-asemaa tulitettiin tuntikausia. Kun asiasta huomautettiin, Israelin suurlähettiläs oli ensimmäisenä kaivamassa jotain toisen maailmansodan aikaisia Suomen suhteita natsi-Saksaan esille. Ääliöisraelilaisten logiikka: koska juutalaisia kohdeltiin toisen maailmansodan aikana hirvittävän väärin, kaikki Israelin tekemät perkeleelliset hirviömäisyydet ja saatanalliset verityöt ovat "itsepuolustusta". Ällötät minua.
- Jätän mainitsematta
Diana-ad-rem kirjoitti:
Oli pakanamaailman kristus, hän oli Paavalin opiskelutoveri Tarsoksesta.
Raamattuhan sanoo: >> Kohdelkaa hyvin muukalaisia, kun he asuvat teidän maassanne, sillä tiedätte muukalaisen mielialan, olittehan itsekin muukalaisina Egyptin maassa."Ihmisuhrit ovat Jumalalle kauhistus,"
kauhistuttavimman, mutta otan tämän tutumman, jossa kaikki päättyi onnellisesti:
1. Moos. 32:1 Ja koska se oli tapahtunut, koetteli Jumala Abrahamia, ja sanoi hänelle: Abraham. Ja hän vastasi: Katso, tässä minä olen.
2 Ja hän sanoi: ota nyt Isaak sinun ainoa poikas, jotas rakastat, ja mene Morian maalle; ja uhraa häntä siellä polttouhriksi yhdellä niistä vuorista, jonka minä sinulle sanova olen.
Et tunne kirjoituksia ja siksi eksyt! - väärin,
Diana-ad-rem kirjoitti:
hyvinkin paljon. Tulee kuitenkin muistaa, että Israel käski viedä siviilit pois alta.
Hamas olisi voinut erottaa yhden korttelin ja siirtää siviilit sinne, taistella kuin mies, koska taistella halusi. Asia on aivan kuten sanoit, että Hamas käytti siviilejä vain hyväkseen Israelin vastaisen mielialan lietsomiseksi maailmalla.vai oliko niin, että Amnestyn puolueettomien tarkkailijoiden raportin mukaan Hamas ei juurikaan olisi käyttänyt ihmiskilpiä Gazan sodassa? Jos noin on, annat väärän todistuksen, josta vastaat omankin uskontosi mukaan kerran Jumalan edessä.
- Jos tarkoitat
Devoit kirjoitti:
****koskaan hyväksyneet muita uskontoja, kaikki muut ovat vääräuskoisia.
***Raamattu sanoo, kuinka Jumala tekee"Aivan varmaa on, jos juutalaiset ja palestiinalaiset ottaisivat Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena vapahtajanaan, silloin rauha tulisi heti palestiinaan."
tuolla mitä tahansa kristinuskon haaraa, niin mistäköhän sitten johtuu, että kristityt maat ovat historian aikana olleet niin innokkaita sotimaan? Vastikään väistynyt presidentti Bush oli tunnettu uskonnollisuudestaan ja aloitti öljysodan Irakissa. Jos tarkoitat kirjoitti:
"Aivan varmaa on, jos juutalaiset ja palestiinalaiset ottaisivat Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena vapahtajanaan, silloin rauha tulisi heti palestiinaan."
tuolla mitä tahansa kristinuskon haaraa, niin mistäköhän sitten johtuu, että kristityt maat ovat historian aikana olleet niin innokkaita sotimaan? Vastikään väistynyt presidentti Bush oli tunnettu uskonnollisuudestaan ja aloitti öljysodan Irakissa.***tuolla mitä tahansa kristinuskon haaraa, niin mistäköhän sitten johtuu, että kristityt maat ovat historian aikana olleet niin innokkaita sotimaan? Vastikään väistynyt presidentti Bush oli tunnettu uskonnollisuudestaan ja aloitti öljysodan Irakissa.***
Nimikristillisyys on eri asia, kuin ottaa Jeesus vastaan henkilökohtaisesti, silloin kun Jumala vetää ihmistä jeesuksen puoleen. Sitä kutsutaan etsikkoajaksi, tai etsikon ajaksi, by kaanaankieli.
Bush muistaakseni toimeenpani n. sata teloitusta, ollessaan Texasin kuvernööri.
Olisiko Jeesus tehnyt niin?Diana-ad-rem kirjoitti:
hyökätään? Miksi suomalaisia vastaan ei hyökätä?
Oli perustaa läntinen demokratia, keskelle vihamielistä, islaminuskoista, arabikulttuuria. Olisi juutalaisille muualta maata löytynyt yllinkyllin.
Samalla yk:n logiikalla ,saamelaiset voisivat ottaa meiltä suomalaisilta maansa takaisin.- arvosta Bushia,
Devoit kirjoitti:
***tuolla mitä tahansa kristinuskon haaraa, niin mistäköhän sitten johtuu, että kristityt maat ovat historian aikana olleet niin innokkaita sotimaan? Vastikään väistynyt presidentti Bush oli tunnettu uskonnollisuudestaan ja aloitti öljysodan Irakissa.***
Nimikristillisyys on eri asia, kuin ottaa Jeesus vastaan henkilökohtaisesti, silloin kun Jumala vetää ihmistä jeesuksen puoleen. Sitä kutsutaan etsikkoajaksi, tai etsikon ajaksi, by kaanaankieli.
Bush muistaakseni toimeenpani n. sata teloitusta, ollessaan Texasin kuvernööri.
Olisiko Jeesus tehnyt niin?"Nimikristillisyys on eri asia, kuin ottaa Jeesus vastaan henkilökohtaisesti, silloin kun Jumala vetää ihmistä jeesuksen puoleen"
mutta hän tuli uskoonsa 40-vuotiaana. Tietojeni mukaan hänellä oli jonkin sortin alkoholiongelma, mutta uskoontulonsa jälkeen hän raitistui. Uskon siitäkin syystä hänen olleen tosissaan uskonnollisuudessaan. Mielestäni sinun kriteereilläsi häntä olisi pidettävä uskovaisena.
"Bush muistaakseni toimeenpani n. sata teloitusta, ollessaan Texasin kuvernööri.
Olisiko Jeesus tehnyt niin?"
Mielestäni ei olisi tehnyt. Minäkään en olisi tehnyt niin, vaikka en erityisesti säälikään Bushin teloituttamia murhamiehiä. arvosta Bushia, kirjoitti:
"Nimikristillisyys on eri asia, kuin ottaa Jeesus vastaan henkilökohtaisesti, silloin kun Jumala vetää ihmistä jeesuksen puoleen"
mutta hän tuli uskoonsa 40-vuotiaana. Tietojeni mukaan hänellä oli jonkin sortin alkoholiongelma, mutta uskoontulonsa jälkeen hän raitistui. Uskon siitäkin syystä hänen olleen tosissaan uskonnollisuudessaan. Mielestäni sinun kriteereilläsi häntä olisi pidettävä uskovaisena.
"Bush muistaakseni toimeenpani n. sata teloitusta, ollessaan Texasin kuvernööri.
Olisiko Jeesus tehnyt niin?"
Mielestäni ei olisi tehnyt. Minäkään en olisi tehnyt niin, vaikka en erityisesti säälikään Bushin teloituttamia murhamiehiä.Olemme jokainen murhamiehiä ja siitä olemme ansainneet rangaistuksen..
Bushin "uskoontulo" oli jokin henk.koht. ihmejuttu, mutta hedelmistään puu tunnetaan. Hänen uskonpuunsa hedelmät, eivät ainakaan viitanneet Jeesukseen.- mieltä:
Devoit kirjoitti:
Olemme jokainen murhamiehiä ja siitä olemme ansainneet rangaistuksen..
Bushin "uskoontulo" oli jokin henk.koht. ihmejuttu, mutta hedelmistään puu tunnetaan. Hänen uskonpuunsa hedelmät, eivät ainakaan viitanneet Jeesukseen."Bushin "uskoontulo" oli jokin henk.koht. ihmejuttu, mutta hedelmistään puu tunnetaan. Hänen uskonpuunsa hedelmät, eivät ainakaan viitanneet Jeesukseen."
Ei lisättävää eikä pois otettavaa. Jumalan työtoveri. kirjoitti:
"Ajattele jos joku sinulle hyväätahtova ihminen maksaa velan puolestasi kerralla."
Kiitos vertauksesta. Jatketaan ajatuskulkua eteenpäin vertauksesi pohjalta: hyväätahtova ihminen, joka maksoi velan kaikkien puolesta ilmaiseksi, antaa kaikkien käteen leiman velan suorittamisen merkiksi. Jotta asia on velkojan edessä ok, on vain viimeisenä päivänä näytettävä velkojalle leimaa. Osa ei pidä leimastaan huolta, vaan antaa sen peittyä kaiken lian ja saastan alle tai peräti kulua kokonaan pois. Maksun suorittanut herra sanoo palvelijoilleen: "Peskää kaikilta halukkailta leiman päältä lika, jotta he voivat kerran näyttää velkojalle maksuleiman. Kaikilla pitäisi periaatteessa olla leima, mutta joiltakin se on voinut piittaamattomuuden takia kulua pois. Jos joltain puuttuu leima, saatte tästä leimasimen, jolla voitte kaikille halukkaille merkitä uuden leiman. Älkää kuitenkaan leimatko ketään väkisin."
Jeesus maksoi velan. Leima, joka osoittaa velan maksetuksi, on usko. Leiman saa niiltä, joilla on leimasin. Leimasimen saa samalla, kun saa leiman. Pyhän Hengen viran saa sen jälkeen, kun armoa itseä kohtaan tapahtuu eli uskon kautta saa omistaa Jeesuksen sovitustyön kohdalleen.
"Meillä senkaltainen virka on, sen jälkeen kuin armo meidän kohtaamme tapahtunut on" (2. Kor. 4:1).Taivaassa on erittäin pitkälle kehittynyt leimasinmustekulttuuri. Jeesuksen leimasinmuste näkyy kaiken lian ja saastan altakin.
Nykyajan vertauksin: Jeesus on asettanut rakkauden mikrosirun jokaisen omansa sydämeen, jonka taivaanportin tunnistin tuntee, vaikka kuinka paksun lian alta. Sitten taivaan compuutterit ilmoittavat: Jeesuksen oma, teretulemast.mieltä: kirjoitti:
"Bushin "uskoontulo" oli jokin henk.koht. ihmejuttu, mutta hedelmistään puu tunnetaan. Hänen uskonpuunsa hedelmät, eivät ainakaan viitanneet Jeesukseen."
Ei lisättävää eikä pois otettavaa.Konsensus sammuttaa hyvän keskustelun :(
Sovitaanko että tasapeli?Jumalan työtoveri. kirjoitti:
"Ajattele jos joku sinulle hyväätahtova ihminen maksaa velan puolestasi kerralla."
"Meillä senkaltainen virka on, sen jälkeen kuin armo meidän kohtaamme tapahtunut on" (2. Kor. 4:1).Jumalan "lehtilaskussa" ei ole enää suorituksen jälkeen velkojia, joille tarvitsi leimaa esitellä.
Mutta silloin Jumala suuttuu, jos joka viikko kyselet EPÄUSKOISENA, että onko se nyt ihan tosi että sinä minun jne..Jumalan työtoveri. kirjoitti:
kuollutta uskoa. Uskon, että kuolleeseen uskoon pääsemiseksi on useita tapoja, mm. rukoilu, Raamatun ja hengellisten kirjojen lukeminen, pohdiskelu, oivallus, sakramentit, epäuskoisen pitämän saarnan tai nauhoituksen kuuntelu.
Elävään uskoon pääsemiseksi on vain yksi keino: Pyhää Henkeä kantavan ihmisen saarnaaman Kristus-evankeliumin uskominen. Kuuroille sana saarnataan viittomin, kuuleville elävällä äänellä.Olisit edes yrittänyt tuoda jotain Raamatunpaikkaa valheesi tueksi. Kiitos kuitenkin nauruterapiasta :)
- Jumalan työtoveri.
Devoit kirjoitti:
Olisit edes yrittänyt tuoda jotain Raamatunpaikkaa valheesi tueksi. Kiitos kuitenkin nauruterapiasta :)
viesti, jossa käyn läpi raamatunkohtia, jotka osoittavat eroja kuolleen ja elävän uskon välillä. Niillä voidaan osoittaa, että määritelmäsi usko-sanan sisällöstä ei ole raamatunmukainen. Lisäksi sinullahan ei ole osoittaa yhtään kohtaa, joissa elävä usko syntyisi muutoin kuin uskovaisen saarnaamasta elävästä sanasta. Musteella kirjoitettu kuollut kirjain ei synnytä uskoa, vaan kuolettaa. Kristuksen lähetyskirjeet kirjoitetaankin Jumalan hengellä ihmissydämiin.
2. Kor. 3:3 Olettehan te selvästi Kristuksen kirje, jonka kirjoittamisen hän uskoi meille. Tätä kirjettä ei ole kirjoitettu musteella vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin vaan ihmissydämiin... 6 ja hän on myös tehnyt meidät kykeneviksi palvelemaan uutta liittoa, jota ei hallitse kirjain vaan Henki. Kirjain näet tuo kuoleman, mutta Henki tekee eläväksi. - Jumalan työtoveri.
Devoit kirjoitti:
Jumalan "lehtilaskussa" ei ole enää suorituksen jälkeen velkojia, joille tarvitsi leimaa esitellä.
Mutta silloin Jumala suuttuu, jos joka viikko kyselet EPÄUSKOISENA, että onko se nyt ihan tosi että sinä minun jne.."Jeesuksen leimasinmuste näkyy kaiken lian ja saastan altakin."
Synti tuo hengellisen kuoleman. Silloin leima on kokonaan kulunut pois.
Hepr. 3:13 Vaan neuvokaat teitänne keskenänne joka päivä, niinkauvan kuin tänäpänä sanotaan, ettei joku teistä synnin petoksen kautta paatuisi.
Jaak. 1:15 Ja sitten himo tulee raskaaksi ja synnyttää synnin, ja kun synti on kasvanut täyteen mittaan, se synnyttää kuoleman.
"Mutta silloin Jumala suuttuu, jos joka viikko kyselet EPÄUSKOISENA, että onko se nyt ihan tosi että sinä minun jne.."
Raamattu kehottaa panemaan pois kaiken synnin, joka tekee matkanteon hitaaksi. Siksi uskovaiset haluavat kuulla: vieläkin Jumalan armolupaukset syntien anteeksiantamuksesta Jeesuksen nimessä ja veressä kuuluvat juuri sinulle ja juuri minulle.
Hepr. 12:1 Sentähden myös me, että meillä on näin suuri todistusten joukko meidän ympärillämme, niin pankaamme pois kaikki kuorma ja synti, joka aina meihin tarttuu ja hitaaksi tekee, ja juoskaamme kärsivällisyyden kautta siinä kilvoituksessa, joka meidän eteemme pantu on, - Häpeä ryöttäsyntinen!
kuollutta uskoa. Uskon, että kuolleeseen uskoon pääsemiseksi on useita tapoja, mm. rukoilu, Raamatun ja hengellisten kirjojen lukeminen, pohdiskelu, oivallus, sakramentit, epäuskoisen pitämän saarnan tai nauhoituksen kuuntelu.
Elävään uskoon pääsemiseksi on vain yksi keino: Pyhää Henkeä kantavan ihmisen saarnaaman Kristus-evankeliumin uskominen. Kuuroille sana saarnataan viittomin, kuuleville elävällä äänellä.vääntää palstalle tuollaista vl-PASKAA??!!
"Jeesuksen leimasinmuste näkyy kaiken lian ja saastan altakin."
Synti tuo hengellisen kuoleman. Silloin leima on kokonaan kulunut pois.
Hepr. 3:13 Vaan neuvokaat teitänne keskenänne joka päivä, niinkauvan kuin tänäpänä sanotaan, ettei joku teistä synnin petoksen kautta paatuisi.
Jaak. 1:15 Ja sitten himo tulee raskaaksi ja synnyttää synnin, ja kun synti on kasvanut täyteen mittaan, se synnyttää kuoleman.
"Mutta silloin Jumala suuttuu, jos joka viikko kyselet EPÄUSKOISENA, että onko se nyt ihan tosi että sinä minun jne.."
Raamattu kehottaa panemaan pois kaiken synnin, joka tekee matkanteon hitaaksi. Siksi uskovaiset haluavat kuulla: vieläkin Jumalan armolupaukset syntien anteeksiantamuksesta Jeesuksen nimessä ja veressä kuuluvat juuri sinulle ja juuri minulle.
Hepr. 12:1 Sentähden myös me, että meillä on näin suuri todistusten joukko meidän ympärillämme, niin pankaamme pois kaikki kuorma ja synti, joka aina meihin tarttuu ja hitaaksi tekee, ja juoskaamme kärsivällisyyden kautta siinä kilvoituksessa, joka meidän eteemme pantu on,Ei tapahdu taikauskoisella liturgialla, vaan elämäntapoja muuttamalla.
- kommentti -
Devoit kirjoitti:
Ei tapahdu taikauskoisella liturgialla, vaan elämäntapoja muuttamalla.
"Synnin poispanoKirjoittanut: Devoit / Eilen / klo 23:12 Ei tapahdu taikauskoisella liturgialla, vaan elämäntapoja muuttamalla."
sinulta! Raamattu on asiasta tyystin eri mieltä. Uskovaiset lankeilevat hamaan Kristuksen toiseen tulemiseen asti, jolloin vajaa lakkaa ja täydellinen alkaa. Uskovaiset haluavat taistella synnin houkutuksia vastaan, mutta lankeemuksia tulee. Omavanhurskaat ihmiset tienaavat autuuttaan elämällä _mielestään_ hyvinkin siveää elämää ja kuitenkin antamalla itselleen lupakirjan moniin synteihin.
Room. 7:19 Sillä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee, vaan pahaa, jota en minä tahdo, teen minä.
20 Mutta jos minä teen, jota en minä tahdo, niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu.
2. Kor. 12:7 Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.
8 Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
9 Ja hän sanoi minulle: tyydy minun armooni; sillä minun voimani on heikoissa väkevä. Sentähden minä mielelläni kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima minussa asuis. - tullut kommentteja,
Jätän mainitsematta kirjoitti:
"Ihmisuhrit ovat Jumalalle kauhistus,"
kauhistuttavimman, mutta otan tämän tutumman, jossa kaikki päättyi onnellisesti:
1. Moos. 32:1 Ja koska se oli tapahtunut, koetteli Jumala Abrahamia, ja sanoi hänelle: Abraham. Ja hän vastasi: Katso, tässä minä olen.
2 Ja hän sanoi: ota nyt Isaak sinun ainoa poikas, jotas rakastat, ja mene Morian maalle; ja uhraa häntä siellä polttouhriksi yhdellä niistä vuorista, jonka minä sinulle sanova olen.
Et tunne kirjoituksia ja siksi eksyt!joten tulkitsen asian juuri niin, että Diana ei tunne VT:n pyhiä kirjoituksia ja siksi on eksynyt. Hän ei ole ainut.
Mark. 12:24 Jeesus vastasi heille: "Te kuljette eksyksissä, ja mistä syystä? Koska ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa. - Diana-ad-rem
Jätän mainitsematta kirjoitti:
"Ihmisuhrit ovat Jumalalle kauhistus,"
Et tunne kirjoituksia ja siksi eksyt!Muistaisit muuten, että tuo oli vain uskollisuus koetus.
Jumala ei antanut Aabrahamin uhrata Iisakkia, näin se menee oikeasti. - Diana-ad-rem
tullut kommentteja, kirjoitti:
joten tulkitsen asian juuri niin, että Diana ei tunne VT:n pyhiä kirjoituksia ja siksi on eksynyt. Hän ei ole ainut.
Mark. 12:24 Jeesus vastasi heille: "Te kuljette eksyksissä, ja mistä syystä? Koska ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.sinäkin Aabrahamin tarinaa uusiksi. Iisakkia ei todellakaan uhrattu.
Hänestä syntyi myöhemmin Jaakob ja Esau.
Olen aina välillä toisilla palstoilla, siksi voi kestää vastaukset.
Yritän kuitenkin vastata. - onnellisen lopun toki,
Diana-ad-rem kirjoitti:
Muistaisit muuten, että tuo oli vain uskollisuus koetus.
Jumala ei antanut Aabrahamin uhrata Iisakkia, näin se menee oikeasti.mutta väitit, ettei Jumala tahdo ihmisuhreja. Hyvin kainosti kysyn, että miten sen Jeftan tyttären laita sitten olikaan...? Minua tuo raamatunkohta järkyttää tavallaan enemmän kuin mikään muu raamatunkohta, vaikka toki vangitsen järkeni ja uskon, että Jumalalla oli sillekin joku tarkoitus...
Jeftan lupaus ja ammonilaisten kukistuminen
Tuom. 11:29 Silloin Jeftaan tuli Herran henki. Jefta kulki Gileadin ja Manassen alueiden kautta ja palasi Gileadin Mispaan. Sieltä hän lähti sotaretkelle ammonilaisia vastaan. [Tuom. 3:10, 6:34]
30 Jefta antoi Herralle tämän lupauksen: "Jos sallit minun voittaa ammonilaiset,
31 minä lupaan sinulle uhriksi sen, joka ensimmäisenä tulee taloni portista minua vastaan, kun palaan voittajana kotiin. Sen minä uhraan sinulle polttouhrina."
32 Sitten Jefta lähti taisteluun ammonilaisia vastaan, ja Herra antoi heidät hänen käsiinsä.
33 Hän löi ammonilaiset Aroerissa perin pohjin ja ajoi heitä takaa Minnitin seuduille ja Abel- Keramimiin saakka valloittaen kaksikymmentä kaupunkia. Näin ammonilaiset jäivät tappiolle taistelussaan israelilaisia vastaan.
34 Mutta kun Jefta palasi kotiinsa Mispaan, häntä vastaan tuli rumpua lyöden ja tanssien hänen oma tyttärensä, hänen ainoa lapsensa. Jeftalla ei ollut poikaa eikä toista tytärtä. [2. Moos. 15:20; 1. Sam. 18:6]
35 Nähdessään tyttärensä Jefta repäisi vaatteensa ja sanoi: "Voi, oma tyttäreni, mikä hirveä onnettomuus! Miksi juuri sinun piti tulla ensimmäisenä minua vastaan! Minä annoin Herralle lupauksen enkä voi sitä peruuttaa." [1. Moos. 37:29 | 4. Moos. 30:3; 5. Moos. 23:22]
36 Silloin tytär sanoi hänelle: "Isä, sinä olet antanut Herralle lupauksen. Tee siis minulle lupauksesi mukaisesti, kun Herra nyt on antanut sinun kostaa vihollisillesi ammonilaisille."
37 Hän jatkoi: "Yhtä asiaa haluaisin sinulta kuitenkin pyytää: suo minulle vielä kaksi kuukautta aikaa. Haluaisin mennä ystävättärieni kanssa vuorille suremaan sitä, että minun on kuoltava näin nuorena."
38 Jefta sanoi hänelle: "Mene vain, tyttäreni." Jefta antoi tyttärensä lähteä kahdeksi kuukaudeksi. Tytär meni ystävättäriensä kanssa vuorille suremaan sitä, että hänen oli kuoltava naimattomana ja lapsettomana.
39 Kahden kuukauden kuluttua hän palasi isänsä luo. Jefta täytti Herralle antamansa lupauksen, ja hänen tyttärensä kuoli koskemattomana neitsyenä. Israelissa tuli tavaksi,
40 että nuoret tytöt menivät vuosittain neljäksi päiväksi ylistämään lauluillaan gileadilaisen Jeftan tyttären muistoa. kommentti - kirjoitti:
"Synnin poispanoKirjoittanut: Devoit / Eilen / klo 23:12 Ei tapahdu taikauskoisella liturgialla, vaan elämäntapoja muuttamalla."
sinulta! Raamattu on asiasta tyystin eri mieltä. Uskovaiset lankeilevat hamaan Kristuksen toiseen tulemiseen asti, jolloin vajaa lakkaa ja täydellinen alkaa. Uskovaiset haluavat taistella synnin houkutuksia vastaan, mutta lankeemuksia tulee. Omavanhurskaat ihmiset tienaavat autuuttaan elämällä _mielestään_ hyvinkin siveää elämää ja kuitenkin antamalla itselleen lupakirjan moniin synteihin.
Room. 7:19 Sillä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee, vaan pahaa, jota en minä tahdo, teen minä.
20 Mutta jos minä teen, jota en minä tahdo, niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu.
2. Kor. 12:7 Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.
8 Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
9 Ja hän sanoi minulle: tyydy minun armooni; sillä minun voimani on heikoissa väkevä. Sentähden minä mielelläni kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima minussa asuis.Vl-tyyli on vilkutella synnit anteeksi ja eiku suinpäin samaa syntiä tekemään.
Sitä voisi kutsua yhdellä sanalla: Julkeus.- meitä syyttää,
Devoit kirjoitti:
Vl-tyyli on vilkutella synnit anteeksi ja eiku suinpäin samaa syntiä tekemään.
Sitä voisi kutsua yhdellä sanalla: Julkeus.mutta se ei pidä paikkaansa. Vl-kristityt taistelevat syntiä vastaan, mutta lankeavat hekin, ihmisiä kun vain ovat. "Suurimmat täällä syntiset, saa kaksinkertaisesti, elämän ynnä taivaan." (Siionin laulu.) Kyllähän se tietysti korpeaa ihmisiä, jotka mielestään ovat vl:ia parempia... Jumalan armovalitsemus on ihmeellinen.
- Diana-ad-rem
onnellisen lopun toki, kirjoitti:
mutta väitit, ettei Jumala tahdo ihmisuhreja. Hyvin kainosti kysyn, että miten sen Jeftan tyttären laita sitten olikaan...? Minua tuo raamatunkohta järkyttää tavallaan enemmän kuin mikään muu raamatunkohta, vaikka toki vangitsen järkeni ja uskon, että Jumalalla oli sillekin joku tarkoitus...
Jeftan lupaus ja ammonilaisten kukistuminen
Tuom. 11:29 Silloin Jeftaan tuli Herran henki. Jefta kulki Gileadin ja Manassen alueiden kautta ja palasi Gileadin Mispaan. Sieltä hän lähti sotaretkelle ammonilaisia vastaan. [Tuom. 3:10, 6:34]
30 Jefta antoi Herralle tämän lupauksen: "Jos sallit minun voittaa ammonilaiset,
31 minä lupaan sinulle uhriksi sen, joka ensimmäisenä tulee taloni portista minua vastaan, kun palaan voittajana kotiin. Sen minä uhraan sinulle polttouhrina."
32 Sitten Jefta lähti taisteluun ammonilaisia vastaan, ja Herra antoi heidät hänen käsiinsä.
33 Hän löi ammonilaiset Aroerissa perin pohjin ja ajoi heitä takaa Minnitin seuduille ja Abel- Keramimiin saakka valloittaen kaksikymmentä kaupunkia. Näin ammonilaiset jäivät tappiolle taistelussaan israelilaisia vastaan.
34 Mutta kun Jefta palasi kotiinsa Mispaan, häntä vastaan tuli rumpua lyöden ja tanssien hänen oma tyttärensä, hänen ainoa lapsensa. Jeftalla ei ollut poikaa eikä toista tytärtä. [2. Moos. 15:20; 1. Sam. 18:6]
35 Nähdessään tyttärensä Jefta repäisi vaatteensa ja sanoi: "Voi, oma tyttäreni, mikä hirveä onnettomuus! Miksi juuri sinun piti tulla ensimmäisenä minua vastaan! Minä annoin Herralle lupauksen enkä voi sitä peruuttaa." [1. Moos. 37:29 | 4. Moos. 30:3; 5. Moos. 23:22]
36 Silloin tytär sanoi hänelle: "Isä, sinä olet antanut Herralle lupauksen. Tee siis minulle lupauksesi mukaisesti, kun Herra nyt on antanut sinun kostaa vihollisillesi ammonilaisille."
37 Hän jatkoi: "Yhtä asiaa haluaisin sinulta kuitenkin pyytää: suo minulle vielä kaksi kuukautta aikaa. Haluaisin mennä ystävättärieni kanssa vuorille suremaan sitä, että minun on kuoltava näin nuorena."
38 Jefta sanoi hänelle: "Mene vain, tyttäreni." Jefta antoi tyttärensä lähteä kahdeksi kuukaudeksi. Tytär meni ystävättäriensä kanssa vuorille suremaan sitä, että hänen oli kuoltava naimattomana ja lapsettomana.
39 Kahden kuukauden kuluttua hän palasi isänsä luo. Jefta täytti Herralle antamansa lupauksen, ja hänen tyttärensä kuoli koskemattomana neitsyenä. Israelissa tuli tavaksi,
40 että nuoret tytöt menivät vuosittain neljäksi päiväksi ylistämään lauluillaan gileadilaisen Jeftan tyttären muistoa.häntä uhraamaan tyttärensä. Ei pyytänyt. Naapurikansat uhrasivat lapsia Baalille. Ilmeiseti
sitä pidettiin noina aikoina jotenkin luonnollisena.
Maya-kansat uhrasivat nuorukaisia niin, että on sanottu, että elleivät Espanjalaiset olisi valloittanneet maata, he olisivat kuoleet sukupuuttoon.
Verivelka ja Jumalan vihastuminen on syntynyt nimenomaan siitä, että on uhrattu lapsia, se on Raamatussa
ankarasti kielletty. Luulisi sinun tietävän, kun kerran tarinoita luet.
Olisi hauska tietää, mitä Suomessa on tapahtunut noina aikoina. Mitä on uhrattu ja kenelle. Puhumme kuitenkin tuhansia vuosia sitten tapahtuneista asioista.
Tuskin täpänpäivän juutalaiset ovat syyllisiä enää noihin tapahtumiin.
Kristikansa uhraa Jeesusta joka pääsiainen, syö hänen lihaansa ja vertansa, kuin konsanaan pahimmat pakanat. - Diana-ad-rem
meitä syyttää, kirjoitti:
mutta se ei pidä paikkaansa. Vl-kristityt taistelevat syntiä vastaan, mutta lankeavat hekin, ihmisiä kun vain ovat. "Suurimmat täällä syntiset, saa kaksinkertaisesti, elämän ynnä taivaan." (Siionin laulu.) Kyllähän se tietysti korpeaa ihmisiä, jotka mielestään ovat vl:ia parempia... Jumalan armovalitsemus on ihmeellinen.
Jeesusta, et Jumalaa.
Tie VT:n Jumalan, Israelin Pyhän luokse ei kulje Jeesuksen kautta, teillä on joku eri jumala. Teidän jumala ainoastaan pyrkii VT:n Jumalan paikalle. mutta se ei tietenkään onnistu. meitä syyttää, kirjoitti:
mutta se ei pidä paikkaansa. Vl-kristityt taistelevat syntiä vastaan, mutta lankeavat hekin, ihmisiä kun vain ovat. "Suurimmat täällä syntiset, saa kaksinkertaisesti, elämän ynnä taivaan." (Siionin laulu.) Kyllähän se tietysti korpeaa ihmisiä, jotka mielestään ovat vl:ia parempia... Jumalan armovalitsemus on ihmeellinen.
Saa olla suurin syntinen, kun on vl ja kuitenkin taistelette syntiä vastaan. Miten?
Tiedän senkin, että suosittu hoitokokouskiusaamisen aihe oli, jos joku oli liian hyvä. Häntä syytettiin juuri omavanhurskaudesta.
Ristiriitaista oppinne. Vl-laki muuttuu tilannteen- ja ihmisen mukaan.- pyytää, mutta
Diana-ad-rem kirjoitti:
häntä uhraamaan tyttärensä. Ei pyytänyt. Naapurikansat uhrasivat lapsia Baalille. Ilmeiseti
sitä pidettiin noina aikoina jotenkin luonnollisena.
Maya-kansat uhrasivat nuorukaisia niin, että on sanottu, että elleivät Espanjalaiset olisi valloittanneet maata, he olisivat kuoleet sukupuuttoon.
Verivelka ja Jumalan vihastuminen on syntynyt nimenomaan siitä, että on uhrattu lapsia, se on Raamatussa
ankarasti kielletty. Luulisi sinun tietävän, kun kerran tarinoita luet.
Olisi hauska tietää, mitä Suomessa on tapahtunut noina aikoina. Mitä on uhrattu ja kenelle. Puhumme kuitenkin tuhansia vuosia sitten tapahtuneista asioista.
Tuskin täpänpäivän juutalaiset ovat syyllisiä enää noihin tapahtumiin.
Kristikansa uhraa Jeesusta joka pääsiainen, syö hänen lihaansa ja vertansa, kuin konsanaan pahimmat pakanat."Pyysikö Jumala häntä uhraamaan tyttärensä."
tekstiyhteyden perusteella minusta vaikuttaa, ettei Jefta olisi toiminut Jumalan tahtoa vastaan, vaan päinvastoin. Millainen selitys itselläsi on ko. kohdasta? Selityksesi on tietysti juutalainen, jos sinulla sellainen on, mutta olen sovelias kuuntelemaan kaikkea, mikä hämmästyttää korviani ja mieltäni. (Apt. 17:21.)
Iisak-kohdan olen kuullut usein selitettävän. Kyseessä oli kuuliaisuuskoe Aabrahamille. Paavali toteaa, että Aabrahamin usko osoittautui oikeaksi hänen uskoessaan Jumalan lupaukseen. Jumalahan oli luvannut Aabrahamille suuren jälkikasvun ja kun hän meni Jumalan käskystä uhraamaan ainoaa poikaansa, hän oli Jumalalle kuuliainen. Kuten profeetta Samuel sanoi Saulille: kuuliaisuus on parempi kuin uhri. Jumalalle riittikin uhriksi Aabrahamin osoittama kuuliaisuus eikä hän sitten halunnutkaan Iisakia, jonka hän alunperin oli pyytänyt, uhriksi.
Iisakissa ja Jeesuksessa olisi uhreina joitain yhtäläisyyksiä. Molemmat olivat ihmisuhreja ja ainoita poikia. Iisak ei kuitenkaan ollut sellainen täydellinen uhrikaritsa, joka olisi voinut synnittömän elämänsä ansiosta viattomana uhrina olla koko maailman syntien sijaisuhri. Siksi Iisak ei lopultakaan kelvannut Jumalalle. Tarvittiin uhriksi Jumalan ainoa Poika. Toki Jumalan lapset ovat kaikki myös Jumalan poikia ja tyttäriä, mutta vain Kristus on Isästä Iankaikkisuudessa syntynyt, ei luotu. Me Jumalan pojat ja tyttäret olemme kaikki Jumalan luomuksia. - mutta toisaalta
Devoit kirjoitti:
Konsensus sammuttaa hyvän keskustelun :(
Sovitaanko että tasapeli?katson saaneeni erävoiton, koska ilmoitit tuossa olevasi sovelias arvioimaan toisten uskoa. Jonkin sortin henkien erottamisen armolahja on siis sinullakin. ;)
- teennäistä
Devoit kirjoitti:
Saa olla suurin syntinen, kun on vl ja kuitenkin taistelette syntiä vastaan. Miten?
Tiedän senkin, että suosittu hoitokokouskiusaamisen aihe oli, jos joku oli liian hyvä. Häntä syytettiin juuri omavanhurskaudesta.
Ristiriitaista oppinne. Vl-laki muuttuu tilannteen- ja ihmisen mukaan.huvittuneisuutta?
"Saa olla suurin syntinen,"
Ristinryöväri oli murhamies ja sai kaiken armosta anteeksi. Niin annamme mekin jokaiselle katuvalle.
"kun on vl ja kuitenkin taistelette syntiä vastaan. Miten?"
Kuolettamalla syntisen lihan himoja ja pyytämällä lankeemuksia anteeksi.
"Tiedän senkin, että suosittu hoitokokouskiusaamisen aihe oli, jos joku oli liian hyvä. Häntä syytettiin juuri omavanhurskaudesta."
Ehkä kyse ei ole ollut niinkään siitä, että joku OLISI OLLUT liian hyvä, vaan että joku KOKI ITSENSÄ liian hyväksi. Epäusko on soaissut heidän silmänsä useimmilta omilta synneiltä. Sellaisille sopisi läksyksi Paavalin sana:
Room. 3:10 Niinkuin kirjoitettu on: ei ole kenkään vanhurskas, ei yksikään;
11 Ei ole yhtäkään ymmärtäväistä, ei ole ketään, joka etsii Jumalaa.
12 Kaikki ovat poikenneet pois ja ynnä kelvottomaksi tulleet: ei ole yhtään, joka hyvää tekee, ei yhtäkään. - Diana-ad-rem
pyytää, mutta kirjoitti:
"Pyysikö Jumala häntä uhraamaan tyttärensä."
tekstiyhteyden perusteella minusta vaikuttaa, ettei Jefta olisi toiminut Jumalan tahtoa vastaan, vaan päinvastoin. Millainen selitys itselläsi on ko. kohdasta? Selityksesi on tietysti juutalainen, jos sinulla sellainen on, mutta olen sovelias kuuntelemaan kaikkea, mikä hämmästyttää korviani ja mieltäni. (Apt. 17:21.)
Iisak-kohdan olen kuullut usein selitettävän. Kyseessä oli kuuliaisuuskoe Aabrahamille. Paavali toteaa, että Aabrahamin usko osoittautui oikeaksi hänen uskoessaan Jumalan lupaukseen. Jumalahan oli luvannut Aabrahamille suuren jälkikasvun ja kun hän meni Jumalan käskystä uhraamaan ainoaa poikaansa, hän oli Jumalalle kuuliainen. Kuten profeetta Samuel sanoi Saulille: kuuliaisuus on parempi kuin uhri. Jumalalle riittikin uhriksi Aabrahamin osoittama kuuliaisuus eikä hän sitten halunnutkaan Iisakia, jonka hän alunperin oli pyytänyt, uhriksi.
Iisakissa ja Jeesuksessa olisi uhreina joitain yhtäläisyyksiä. Molemmat olivat ihmisuhreja ja ainoita poikia. Iisak ei kuitenkaan ollut sellainen täydellinen uhrikaritsa, joka olisi voinut synnittömän elämänsä ansiosta viattomana uhrina olla koko maailman syntien sijaisuhri. Siksi Iisak ei lopultakaan kelvannut Jumalalle. Tarvittiin uhriksi Jumalan ainoa Poika. Toki Jumalan lapset ovat kaikki myös Jumalan poikia ja tyttäriä, mutta vain Kristus on Isästä Iankaikkisuudessa syntynyt, ei luotu. Me Jumalan pojat ja tyttäret olemme kaikki Jumalan luomuksia.olivat muinaisten kansojen yleismaailmallinen ajatus jumalten lepyttelemiseksi.
Baalille uhrattiin kai lapsia, ja käsitykset tietysti levisivät naapurikansoille myös.
Pitää muistaa, että puhutaan ajasta tuhansia vuosia sitten. Kaikilla kansoilla oli omat jumalansa ja heille omat palvontamenonsa. Esimerkiksi Mayat ja Atsteekit uhrasivat ihmisiä suurin joukoin, ja yleensä sotavangit uhrattiin. Elävältä ihmiseltä leikattiin sydän palvontamenoissa ja lopuksi pää.
Neitsyitä ja lapsia on uhrattu jumalille.
Jos VT:n Jumala kieltää ihmisuhrit erittäin jyrkästi, niin kuinka Jumala toimisi omaa ohjeistustaan vastaan ja uhraisi poikansa.
VT:n Jumalalla ei ole erityistä palvottavaa poikaa. - Diana-ad-rem
Devoit kirjoitti:
Oli perustaa läntinen demokratia, keskelle vihamielistä, islaminuskoista, arabikulttuuria. Olisi juutalaisille muualta maata löytynyt yllinkyllin.
Samalla yk:n logiikalla ,saamelaiset voisivat ottaa meiltä suomalaisilta maansa takaisin.kansojen vaiheita/kohtaloita. Kaikki on kirjoitettu Raamatussa.
Diana-ad-rem kirjoitti:
kansojen vaiheita/kohtaloita. Kaikki on kirjoitettu Raamatussa.
Menikö ihminen Jumalasta edelle, perustaessan Israelin? Ehkä siksi Jumala ei sille siunaustaan annakaan?
- mielenkiintoinen
Diana-ad-rem kirjoitti:
kansojen vaiheita/kohtaloita. Kaikki on kirjoitettu Raamatussa.
tieto:
" - raamatunkohtia,
Diana-ad-rem kirjoitti:
olivat muinaisten kansojen yleismaailmallinen ajatus jumalten lepyttelemiseksi.
Baalille uhrattiin kai lapsia, ja käsitykset tietysti levisivät naapurikansoille myös.
Pitää muistaa, että puhutaan ajasta tuhansia vuosia sitten. Kaikilla kansoilla oli omat jumalansa ja heille omat palvontamenonsa. Esimerkiksi Mayat ja Atsteekit uhrasivat ihmisiä suurin joukoin, ja yleensä sotavangit uhrattiin. Elävältä ihmiseltä leikattiin sydän palvontamenoissa ja lopuksi pää.
Neitsyitä ja lapsia on uhrattu jumalille.
Jos VT:n Jumala kieltää ihmisuhrit erittäin jyrkästi, niin kuinka Jumala toimisi omaa ohjeistustaan vastaan ja uhraisi poikansa.
VT:n Jumalalla ei ole erityistä palvottavaa poikaa.joissa ihmisuhrit kielletään?
Keskustelu kuitenkin selkeytti käsitystäni Jeftan tyttären tapauksesta, koska en ole sitä aiemmin miettinyt, lähinnä vain järkyttyneenä päivitellyt mielessäni. Ehkäpä Jumalan tahto ei ollut, että Jefta uhraisi tytärtään, vaan Jefta toimi järkensä ohjaamana. Pakanakansat ympärillä uhrasivat ihmisuhreja jumalilleen. Tästä Jefta inhimillisenä ihmisenä ajatteli, että myös Herra haluaisi ihmisuhreja. Väärän luulon vuoksi meni konkreettisesti lapsi pesuveden mukana. Jeftan tyttären uskoa on kuitenkin ihailtava. Hän ymmärsi, että luonnollisella kuolemalla ei ole valtaa niihin, jotka turvaavat lupaukseen sanaan tulevasta Messiaasta, hänestä, joka polki rikki käärmeen pään. - Diana-ad-rem
raamatunkohtia, kirjoitti:
joissa ihmisuhrit kielletään?
Keskustelu kuitenkin selkeytti käsitystäni Jeftan tyttären tapauksesta, koska en ole sitä aiemmin miettinyt, lähinnä vain järkyttyneenä päivitellyt mielessäni. Ehkäpä Jumalan tahto ei ollut, että Jefta uhraisi tytärtään, vaan Jefta toimi järkensä ohjaamana. Pakanakansat ympärillä uhrasivat ihmisuhreja jumalilleen. Tästä Jefta inhimillisenä ihmisenä ajatteli, että myös Herra haluaisi ihmisuhreja. Väärän luulon vuoksi meni konkreettisesti lapsi pesuveden mukana. Jeftan tyttären uskoa on kuitenkin ihailtava. Hän ymmärsi, että luonnollisella kuolemalla ei ole valtaa niihin, jotka turvaavat lupaukseen sanaan tulevasta Messiaasta, hänestä, joka polki rikki käärmeen pään.3 Moos. 18:21
>
3.Moos. 20: Rangaistusmääräyksiä - Diana-ad-rem
mielenkiintoinen kirjoitti:
tieto:
"Anteeksi virheet, tulee vähän liian paljon, olen ehkä hätäinen, tai hiukan väsähtänyt liian pitkistä lenkkipoluista. :)
Ei tässä mitään loppua tule, kuin ainoastaan kristinuskolle.
Juutalaiset eivät tule kääntymään kristityiksi tietenkään, vaan kaikki tulevat ilmeisesti kääntymään yhden Jumalan, Israelin Pyhän puoleen. Kunhan pilviverho poistuu kansojen yltä.
Kristioppi on pakanauskonto, ihmisuhreineen ja ihmisen lihan ja veren syönteineen. ( ehtoollinen)
Ihminen (Jeesus) on korotettu jumalaksi, yksi juutalainen kauan sitten kuollut mies, eivät juutalaiset sellaiseen voi lähteä, ei tietenkään, se on kauhistus.
Juutalaisille Jumala on ehdottomasto YKSI, ei kolmiyhteinen. Laki on pyhä, se on Jumala tahto. Kristinusko kieltää lain, laki on naulittu ristille.
Veren syönti on myös ankarasti kielletty, joten Jeesuksen kehoitus syödä hänen lihaansa ja juoda hänen vertansa on todellakin kapinaa Jumalaa vastaan.
Se on pakanallista, se on kauhistus.
Sanoihan Jeesus olevansa teidän kanssanne aionin=aikakauden loppuun saakka.
Jeesuksen aikakausi loppuu. Jahka ihmiset viisastuvat. - noista mayojen
Diana-ad-rem kirjoitti:
3 Moos. 18:21
>
3.Moos. 20: Rangaistusmääräyksiäja muiden Keski- ja Etelä-Amerikan kansojen ihmisuhreista. Ilmeisesti yleisestä ilmoituksesta on pääteltävissä, että jos itse ei kärsi tekemäänsä pahuutta, on sijaisuhrin kärsittävä. Siksihän kaikissa uskonnoissa on sijaisuhreja. Toisissa on vain eläinuhreja, toisissa myös ihmisuhreja. Yleisen ilmoituksen avulla ihminen ei kuitenkaan voi päästä elävään uskoon, vaan erityinen ilmoitus on annettu pyhässä Raamatussa. Sovituksen sanaa hoitamaan on erityisen ilmoituksen mukaan asetettu seurakunta.
"3 Moos. 18:21
>"
Entäpä kohta, jossa Herra sanoo, että "älä anna lapsiasi uhrattavaksi MINULLE" tai vastaava merkitys?
"5. Moos. 12:30 - Diana-ad-rem
noista mayojen kirjoitti:
ja muiden Keski- ja Etelä-Amerikan kansojen ihmisuhreista. Ilmeisesti yleisestä ilmoituksesta on pääteltävissä, että jos itse ei kärsi tekemäänsä pahuutta, on sijaisuhrin kärsittävä. Siksihän kaikissa uskonnoissa on sijaisuhreja. Toisissa on vain eläinuhreja, toisissa myös ihmisuhreja. Yleisen ilmoituksen avulla ihminen ei kuitenkaan voi päästä elävään uskoon, vaan erityinen ilmoitus on annettu pyhässä Raamatussa. Sovituksen sanaa hoitamaan on erityisen ilmoituksen mukaan asetettu seurakunta.
"3 Moos. 18:21
>"
Entäpä kohta, jossa Herra sanoo, että "älä anna lapsiasi uhrattavaksi MINULLE" tai vastaava merkitys?
"5. Moos. 12:30multinikki, en ole juuutalainenkaan, minä näen asiat näin.
Olen todellakin vain vähän ollut lestadiolaisten palstalla, enemmän Raamattu palstalla ja kyllä juutalaispalstalla myös. Juutalaispalstalla on liian paljon rasisteja/antisemitistejä ja muita häiriköitä ja Jeesustuputtajia, joten keskustelu vaikeutuu ja kaikki menee henk.koht. herjaukseksi.
Jumala on Kaikkivaltias, ei hänen tarvitse tulla ihmiseksi sovittaakseen itseään, hän voi leppyä ihan siinä kuin sinäkin, jos niin päätät.
Tuomita tai armahtaa.
Ajattele asiaa; Jumala uhraisi itsensä, itselleen, sovittaakseen/lepyttääkseen itsensä, koska on vihastunut omiin luomuksiinsa, joiden tekemiset tietää jo etukäteen.
Tai kolmiyhteys; Jos isä ja poika ovat yhtä, silloin poika on myös itsensä isä, eli äitinsä rakastaja, hiukan sukurutsainen jumaltarusto. - uhrimääräyksissä:
Diana-ad-rem kirjoitti:
multinikki, en ole juuutalainenkaan, minä näen asiat näin.
Olen todellakin vain vähän ollut lestadiolaisten palstalla, enemmän Raamattu palstalla ja kyllä juutalaispalstalla myös. Juutalaispalstalla on liian paljon rasisteja/antisemitistejä ja muita häiriköitä ja Jeesustuputtajia, joten keskustelu vaikeutuu ja kaikki menee henk.koht. herjaukseksi.
Jumala on Kaikkivaltias, ei hänen tarvitse tulla ihmiseksi sovittaakseen itseään, hän voi leppyä ihan siinä kuin sinäkin, jos niin päätät.
Tuomita tai armahtaa.
Ajattele asiaa; Jumala uhraisi itsensä, itselleen, sovittaakseen/lepyttääkseen itsensä, koska on vihastunut omiin luomuksiinsa, joiden tekemiset tietää jo etukäteen.
Tai kolmiyhteys; Jos isä ja poika ovat yhtä, silloin poika on myös itsensä isä, eli äitinsä rakastaja, hiukan sukurutsainen jumaltarusto.Viesteissäsi on niin monia asioita, että en mitenkään ehdi kommentoida niihin kaikkiin. Kommentoin vain tuota ihmisuhrikysymystä. Ottamiesi kohtien perusteella ihmisuhrit eivät kelvanneet Herralle ja tämä on lähtökohta. Tosi ihminen, tosi Jumala ja tosi Jumalan Poika Jeesus Kristus oli kuitenkin poikkeus.
Perustelen asiaa osoittamalla, että Herralle kelpasi poikkeustilanteessa uhriksi myös määräysten vastainen uhri.
Kuohittujen eläinten uhraaminen oli kiellettyä.
3. Moos. 22:24 Eläintä, joka on kuohittu, olipa sen kivekset sidottu, murskattu, revitty tai leikattu, ette saa tuoda uhriksi Herralle; sellaista ei saa tehdä teidän maassanne.
25 Ette myöskään saa ostaa keneltäkään vierasmaalaiselta sellaista eläintä uhrattavaksi ruokana Jumalallenne. Kuohitut eläimet ovat silvottuja; niissä on vamma, niitä uhraamalla ette saa Herran suosiota osaksenne."
Kuitenkin kun Herra koetteli Aabrahamin kuuliaisuutta, Herra osoitti omien määräysten vastaisesti Iisakin sijalle uhriksi oinaan (=kuohittu pässi). Tarkastin kohdan kolmella käännöksellä ja se on jokaisessa käännetty oinaaksi.
1. Moos. 22:13 Ja kun Abraham katsoi ympärilleen, hän huomasi oinaan, joka oli sarvistaan takertunut pensaikkoon. Abraham kävi hakemassa oinaan ja uhrasi sen polttouhriksi poikansa sijasta.
Tästä päättelen, että vaikka Herralle eivät kelvanneet ihmisuhrit (Herra on inhimillisempi kuin epäjumalat), hän teki Poikansa Jeesuksen kohdalla poikkeuksen. On mielenkiintoista, että tämä poikkeus tulee ilmi nimenomaan Iisakin-uhraustilanteessa, koska Iisakin uhrauksessa on jonkinlainen esikuva tulevasta Jeesuksen uhraamisesta. Uskon, että ko. poikkeus tarinassa tahtoo sanoa, että suurissa asioissa Herra tekee poikkeuksen. Jeesus oli virheetön uhrikaritsa. Kuten juutalaiset vanhan liiton aikana söivät uhrattua pääsiäislammasta vanhan liiton sakramenttina, myös krisityt syövät omaa pääsiäislammastaan uuden liiton sakramenttina. - kiinnostava -
uhrimääräyksissä: kirjoitti:
Viesteissäsi on niin monia asioita, että en mitenkään ehdi kommentoida niihin kaikkiin. Kommentoin vain tuota ihmisuhrikysymystä. Ottamiesi kohtien perusteella ihmisuhrit eivät kelvanneet Herralle ja tämä on lähtökohta. Tosi ihminen, tosi Jumala ja tosi Jumalan Poika Jeesus Kristus oli kuitenkin poikkeus.
Perustelen asiaa osoittamalla, että Herralle kelpasi poikkeustilanteessa uhriksi myös määräysten vastainen uhri.
Kuohittujen eläinten uhraaminen oli kiellettyä.
3. Moos. 22:24 Eläintä, joka on kuohittu, olipa sen kivekset sidottu, murskattu, revitty tai leikattu, ette saa tuoda uhriksi Herralle; sellaista ei saa tehdä teidän maassanne.
25 Ette myöskään saa ostaa keneltäkään vierasmaalaiselta sellaista eläintä uhrattavaksi ruokana Jumalallenne. Kuohitut eläimet ovat silvottuja; niissä on vamma, niitä uhraamalla ette saa Herran suosiota osaksenne."
Kuitenkin kun Herra koetteli Aabrahamin kuuliaisuutta, Herra osoitti omien määräysten vastaisesti Iisakin sijalle uhriksi oinaan (=kuohittu pässi). Tarkastin kohdan kolmella käännöksellä ja se on jokaisessa käännetty oinaaksi.
1. Moos. 22:13 Ja kun Abraham katsoi ympärilleen, hän huomasi oinaan, joka oli sarvistaan takertunut pensaikkoon. Abraham kävi hakemassa oinaan ja uhrasi sen polttouhriksi poikansa sijasta.
Tästä päättelen, että vaikka Herralle eivät kelvanneet ihmisuhrit (Herra on inhimillisempi kuin epäjumalat), hän teki Poikansa Jeesuksen kohdalla poikkeuksen. On mielenkiintoista, että tämä poikkeus tulee ilmi nimenomaan Iisakin-uhraustilanteessa, koska Iisakin uhrauksessa on jonkinlainen esikuva tulevasta Jeesuksen uhraamisesta. Uskon, että ko. poikkeus tarinassa tahtoo sanoa, että suurissa asioissa Herra tekee poikkeuksen. Jeesus oli virheetön uhrikaritsa. Kuten juutalaiset vanhan liiton aikana söivät uhrattua pääsiäislammasta vanhan liiton sakramenttina, myös krisityt syövät omaa pääsiäislammastaan uuden liiton sakramenttina.huomio tuo poikkeus uhrimääräyksissä. En itse ole kristitty enkä juutalainen, mutta seurailen mielenkiinnolla, millaisia perusteita kristityt uskolleen löytävät Vanhasta testamentista.
teennäistä kirjoitti:
huvittuneisuutta?
"Saa olla suurin syntinen,"
Ristinryöväri oli murhamies ja sai kaiken armosta anteeksi. Niin annamme mekin jokaiselle katuvalle.
"kun on vl ja kuitenkin taistelette syntiä vastaan. Miten?"
Kuolettamalla syntisen lihan himoja ja pyytämällä lankeemuksia anteeksi.
"Tiedän senkin, että suosittu hoitokokouskiusaamisen aihe oli, jos joku oli liian hyvä. Häntä syytettiin juuri omavanhurskaudesta."
Ehkä kyse ei ole ollut niinkään siitä, että joku OLISI OLLUT liian hyvä, vaan että joku KOKI ITSENSÄ liian hyväksi. Epäusko on soaissut heidän silmänsä useimmilta omilta synneiltä. Sellaisille sopisi läksyksi Paavalin sana:
Room. 3:10 Niinkuin kirjoitettu on: ei ole kenkään vanhurskas, ei yksikään;
11 Ei ole yhtäkään ymmärtäväistä, ei ole ketään, joka etsii Jumalaa.
12 Kaikki ovat poikenneet pois ja ynnä kelvottomaksi tulleet: ei ole yhtään, joka hyvää tekee, ei yhtäkään.****Ehkä kyse ei ole ollut niinkään siitä, että joku OLISI OLLUT liian hyvä, vaan että joku KOKI ITSENSÄ liian hyväksi. Epäusko on soaissut heidän silmänsä useimmilta omilta synneiltä. ***
Nuhdeltiinto em. synnistä esim H. Saarta?
- hengen..
..ylösnousemuksesta. Ihminen ei omin persoonallisin voimin voi mihinkään nousta, ellei hän usko korkeampaan voimaan itsessään. Silloin ei enää naida eikä mennä miehelle. Silloin ollaan kuin enkelit Taivaassa, Jumalan lapsia, ylösnousemuksesta osallisia.(myös Luuk.20:34..) "Autuas ja pyhä, jolla on osa ensimmäisestä ylösnousemuksesta. Häneen ei toisella kuolemalla ole lainkaan valtaan"(Ilm.20:6)
- Osuiko arvaukseni
Devoit kirjoitti:
..mennyt sinulla asian viereen.
Oletko kuullut vertauksen aidasta ja aidanseipäistä?oikeaan?
- ei ainakaan
Osuiko arvaukseni kirjoitti:
oikeaan?
se oikea vastaa, en voi sille mitään.
Osuiko arvaukseni kirjoitti:
oikeaan?
En ole, enkä tule. Yksi hellari ystävä minulla on.
Vierastan sitä menoa siellä, kaatumiset ym fanaattisuus.- Näinkö?
Devoit kirjoitti:
En ole, enkä tule. Yksi hellari ystävä minulla on.
Vierastan sitä menoa siellä, kaatumiset ym fanaattisuus.että ihminen voi kaatua Pyhän Hengen voimasta?
- kirjautumatta
Näinkö? kirjoitti:
että ihminen voi kaatua Pyhän Hengen voimasta?
Pyhä henki nostaa ihmisen, ei kaada.
Kaatoiko Jeesus ihmisiä, kun Hän paransi heidät? - Näinkö?
kirjautumatta kirjoitti:
Pyhä henki nostaa ihmisen, ei kaada.
Kaatoiko Jeesus ihmisiä, kun Hän paransi heidät?ansaan en lankea = en missään nimessä rupea vanhoillislestadiolaiseksi.
Näinkö? kirjoitti:
ansaan en lankea = en missään nimessä rupea vanhoillislestadiolaiseksi.
**PerkeleenKirjoittanut: Näinkö? / Eilen / klo 21:06 ansaan en lankea = en missään nimessä rupea vanhoillislestadiolaiseksi.**
Tuon voin luvata, mutta en vanno, koska Raamattu kieltää sen.
(Siitä huolimatta vannoin sotilasvalan aikanani. Tosin tunnen ettei se vala enää velvoita minua, sen vuoksi kun suomi kavallettiin EU:hun)Näinkö? kirjoitti:
ansaan en lankea = en missään nimessä rupea vanhoillislestadiolaiseksi.
En näe asiaa noin mustavalkoisesti. Uskon että vl-liikkeessäkin on monta vilpitöntä Jumalan lasta. Ei Jumala ole niin armoton, että Hän tuomitsisi sen vuoksi, ettei ihminen ole saanut tietoa oikeasta. Puhvelit ovat erikseen. Jumala on luvannut vihansa ja kostonsa lauman kellokkaille.
- Kempelainen
palstalla tuntee kirjoitusia, mutta ei myöskään Jumlan Voimaa, josta seuraavassa.
Jumalan voima on Pyhä Henki.
Luu 24;49 Minä lähetän teille sen, minkä Isäni on luvannut. Pysykää tässä kaupungissa, kunnes saatte varustukseksenne voiman korkeudesta.">> Näin Jeesus kielsi opetuslapsia lähtemästä ennen helluntaita, kunnes He saavat Pyhän Hengen voiman. Harvalla VL saarnaajalla on Pyhän Hengen voitelua, sillä Henki näkyy armolahjoissa, ja niitä Heillä ei ole.
Luuk. 9:1
Jeesus kutsui koolle kaksitoista opetuslastaan ja ANTOI HEILLE ja vallan parantaa taudit ja karkottaa pahat henget.
Luuk. 9:43
Kaikki olivat hämmästyksen vallassa, kun näkivät Jumalan voiman ja suuruuden. Kun kaikki hämmästelivät Jeesuksen tekoja, hän sanoi opetuslapsilleen:
Ap. t. 2:38
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. – Ottakaa kaste, niin saatte varustukseksenne voiman ylhäältä.
Jumalan voima on yksi jumaluuden persoon, Pyhä Henki.Toit sellaisen puolen esille, josta ei paljon puhuta, tai ei ollenkaan vl-ympyröissä.
"Parantaa kaikki sairaudet", ei jätä myöskään tulkinnalle sijaa..
Hauluaisin sinunkin tutustuvan linkittämääni asiaan, juutalaisuushan on lähellä sinuakin..
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8291350/38735907- Yhtään ihmeparantumista
Devoit kirjoitti:
Toit sellaisen puolen esille, josta ei paljon puhuta, tai ei ollenkaan vl-ympyröissä.
"Parantaa kaikki sairaudet", ei jätä myöskään tulkinnalle sijaa..
Hauluaisin sinunkin tutustuvan linkittämääni asiaan, juutalaisuushan on lähellä sinuakin..
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8291350/38735907Ei ole tapahtunut! Vaikuttaa siltä että Jumala taitaa olla aika hissukseen
näissä sairauksien parantamisissa.
Lääkärit tosin pystyvät useinkin ihmeellisiin suorituksiin - J. Karppinen
Yhtään ihmeparantumista kirjoitti:
Ei ole tapahtunut! Vaikuttaa siltä että Jumala taitaa olla aika hissukseen
Lääkärit tosin pystyvät useinkin ihmeellisiin suorituksiin"Toistaiseksi Yhtään ihmeparantumista
Ei ole tapahtunut!"
roskaa kirjoitat. Yhtään ihmeparantumista kirjoitti:
Lääkärit tosin pystyvät useinkin ihmeellisiin suorituksiinKuka löytäisi linkin asiaan, jossa todettiin, ettei todistetusti yhtään ihmeparantumista ollut?
"Lääkärit tosin pystyvät useinkin ihmeellisiin suorituksiin"
Kyllä, itse olen elävä (yhä elävä), esimerkki siitä. Lääkärit vain sanoivat, että pelastumistani ei voi lääketieteellisesti enää selittää. Sanoivat minulla olevan hyvät suhteet "yläkertaan"J. Karppinen kirjoitti:
"Toistaiseksi Yhtään ihmeparantumista
Ei ole tapahtunut!"
roskaa kirjoitat.Jeesuksen ihmeparantamiset lienevät kiistattomia?
- porukoissa
Devoit kirjoitti:
Kuka löytäisi linkin asiaan, jossa todettiin, ettei todistetusti yhtään ihmeparantumista ollut?
"Lääkärit tosin pystyvät useinkin ihmeellisiin suorituksiin"
Kyllä, itse olen elävä (yhä elävä), esimerkki siitä. Lääkärit vain sanoivat, että pelastumistani ei voi lääketieteellisesti enää selittää. Sanoivat minulla olevan hyvät suhteet "yläkertaan"toistellaan kuinka ihmeparannuksia on ollut ja jne.
Mutta jos niitä olisi oikeesti niin kyllä tänäpäivänä me saisimme kaiki kuulla niistä nyky-yhteiskunnassa tieto leviää sekunneissa ympäri maailmaa joten salaisuudeksi tai pienen piirin jutuiksi ne eivät jäisi jos sellaisia tapahuisi.
Joten antkaa kuulua, sokea alkoin näkemään, neliraaja halvaus parantui jne.. porukoissa kirjoitti:
toistellaan kuinka ihmeparannuksia on ollut ja jne.
Mutta jos niitä olisi oikeesti niin kyllä tänäpäivänä me saisimme kaiki kuulla niistä nyky-yhteiskunnassa tieto leviää sekunneissa ympäri maailmaa joten salaisuudeksi tai pienen piirin jutuiksi ne eivät jäisi jos sellaisia tapahuisi.
Joten antkaa kuulua, sokea alkoin näkemään, neliraaja halvaus parantui jne..Esim. hellariystäväni kertoo jatkuvasti uusista tapahtuneista parantumisista. Mutta kuka todistaa?
Huippuna huijauksesta, olivat nigerialaiset miehet suomessa, joilla oli paikallisen sairaalan antama todistus kuolleista heräämisestä ja suomalaiset uskoivat.- Kempelainen
Yhtään ihmeparantumista kirjoitti:
Lääkärit tosin pystyvät useinkin ihmeellisiin suorituksiinEi ole tapahtunut! Vaikuttaa siltä että Jumala taitaa olla aika hissukseen
näissä sairauksien parantamisissa. ** On totta.
Jumala ei ole puhut kenelekkään 2400 vuoteen, mutta yhden perustavaa laatua olevan teon Hän on tehnyt, ja se on seuraava.
Matt. 28:18 > Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä < Siis ihmeet tapahtuvat Jeesuksen opetuslasten, Häntä seuraavien ihmisten kautta ja tekeminä.
Miksi sitten SRK on niin persoonaton, siksi, koska Heillä ei ole Pyhää Henkeä, kuten meillä Pyhillä. Miksi Heillä ei ole armolahjoja, sikisi kun ei ole Henkeä. Miksi he eivät EDES YMMÄÄR IHMITÄ, Siksi kun ei ole Henkeä,,, mutta me luotamme Jeesuksen lupaukseen.
Joh. 14:12
"Totisesti, totisesti: joka USKOO MINUUN, on tekevä SELLISIA TEKOJA kuin MINÄ TEEN, ja vielä SUUREMPIAKIN. Minä menen Isän luo,
Niin missä on VL uskovan teot?
Sitten myös Jumala tekee ihmeitä. Siitä on kerrottu Raamatussa ja se on Jumalan aikataulun toteutuminen Paratiisista – Paratiisiin, Jeesuksen tuleminen Jerusalemiin ja enneutuisten toetutuminen. Ykisikään Raamatun ennustuskista, joita on toteutunut jo n 85% ennen JK;n tuloa ei ole ollut erilainen, mitä Raamattu siitä kertoo.
Mutta mikä on Jumalan ihme näissä ennustuksissa. Hän sanoo mm lopun ajalla tulee maanjäristyksiä
Jes. 24:19
maa järisee, maa järisee, maa aaltoaa ja huojuu, maa aaltoaa ja sortuu, ** Niin maanjäristykset ovat kaksinkertaistuneet aina kymmenen vuoden säällä viime vuosi sadalla. Samoin Tsumani on joka vuotista. Tämä on se Jumalan ihme, Harmonian muutto sen vuoksi, kun ihminen on paha.
Jer. 51:29
Maa järisee ja vavahtelee! Herra toteuttaa suunnitelmansa, hän tuhoaa Babylonin. Hän tekee koko Babylonian autiomaaksi, jossa kukaan ei enää asu.** Babylon on hajoitettu, kahteen kertaan. Tämä on Jumalan ihme ja merkki lopun ajasta..
Lääkärit tosin pystyvät useinkin ihmeellisiin suorituksiin * Kukaan ei pysty mihinkään ilman siunausta. - Kempelainen
porukoissa kirjoitti:
toistellaan kuinka ihmeparannuksia on ollut ja jne.
Joten antkaa kuulua, sokea alkoin näkemään, neliraaja halvaus parantui jne..tietoa.
Hanki TV niin näet, sen SEKUNNISSA. - Diana-ad-rem
Kempelainen kirjoitti:
näissä sairauksien parantamisissa. ** On totta.
Jumala ei ole puhut kenelekkään 2400 vuoteen, mutta yhden perustavaa laatua olevan teon Hän on tehnyt, ja se on seuraava.
Matt. 28:18 > Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä < Siis ihmeet tapahtuvat Jeesuksen opetuslasten, Häntä seuraavien ihmisten kautta ja tekeminä.
Miksi sitten SRK on niin persoonaton, siksi, koska Heillä ei ole Pyhää Henkeä, kuten meillä Pyhillä. Miksi Heillä ei ole armolahjoja, sikisi kun ei ole Henkeä. Miksi he eivät EDES YMMÄÄR IHMITÄ, Siksi kun ei ole Henkeä,,, mutta me luotamme Jeesuksen lupaukseen.
Joh. 14:12
"Totisesti, totisesti: joka USKOO MINUUN, on tekevä SELLISIA TEKOJA kuin MINÄ TEEN, ja vielä SUUREMPIAKIN. Minä menen Isän luo,
Niin missä on VL uskovan teot?
Sitten myös Jumala tekee ihmeitä. Siitä on kerrottu Raamatussa ja se on Jumalan aikataulun toteutuminen Paratiisista – Paratiisiin, Jeesuksen tuleminen Jerusalemiin ja enneutuisten toetutuminen. Ykisikään Raamatun ennustuskista, joita on toteutunut jo n 85% ennen JK;n tuloa ei ole ollut erilainen, mitä Raamattu siitä kertoo.
Mutta mikä on Jumalan ihme näissä ennustuksissa. Hän sanoo mm lopun ajalla tulee maanjäristyksiä
Jes. 24:19
maa järisee, maa järisee, maa aaltoaa ja huojuu, maa aaltoaa ja sortuu, ** Niin maanjäristykset ovat kaksinkertaistuneet aina kymmenen vuoden säällä viime vuosi sadalla. Samoin Tsumani on joka vuotista. Tämä on se Jumalan ihme, Harmonian muutto sen vuoksi, kun ihminen on paha.
Jer. 51:29
Maa järisee ja vavahtelee! Herra toteuttaa suunnitelmansa, hän tuhoaa Babylonin. Hän tekee koko Babylonian autiomaaksi, jossa kukaan ei enää asu.** Babylon on hajoitettu, kahteen kertaan. Tämä on Jumalan ihme ja merkki lopun ajasta..
Lääkärit tosin pystyvät useinkin ihmeellisiin suorituksiin * Kukaan ei pysty mihinkään ilman siunausta.Niin Babylonia, Assuria kuin Egyptin muinainen loisto, kuin myös Rooman maailmanvalta ovat muinaisia oikeita valtioita, ne ovat kadonneet.
Kaikki ne ovat olleet juutalaisten vihollisia, eikö silloin voida ajatella, että kansat ja ihmiset tuomitaan sen mukaan, kuinka ne suhtautuvat juutalaisiin.
Kristityt pelkäävät iänkaikkista helvettiä. Juutalaiset sanovat; Diana-ad-rem kirjoitti:
Niin Babylonia, Assuria kuin Egyptin muinainen loisto, kuin myös Rooman maailmanvalta ovat muinaisia oikeita valtioita, ne ovat kadonneet.
Kaikki ne ovat olleet juutalaisten vihollisia, eikö silloin voida ajatella, että kansat ja ihmiset tuomitaan sen mukaan, kuinka ne suhtautuvat juutalaisiin.
Kristityt pelkäävät iänkaikkista helvettiä. Juutalaiset sanovat;..ei ole vihamielistä, luuloistasi huolimatta.
- Diana-ad-rem
Devoit kirjoitti:
..ei ole vihamielistä, luuloistasi huolimatta.
juutalaisviha/kateus on kristityillä sisäänrakennettu ominaisuus, josta kaikkien olis syytä vapautua.
Vuosituhantinen kristillinen antijudaismi valhesyytöksineen ja vainoineen on vertaansa vailla
pahuudessaan maailmanhistoriassa.
Tälläkin palstalla mietitään niin pieniä ympyröitä, että tuntuu epäuskottavalta, olemme sentään kaksituhatta luvulla.
Maailma on suuri ja Kaikkivaltias on kaikkien Jumala, kaiken Luoja, joten ei Hän kuulu jollekin pienelle Pohjois Suoman ryhmälle.
Maailmassa tapahtuu koko ajan asioita, osasta puhutaan myös Raamatussa, kuten Israelista esimerkiksi. Juutalaisista myös, mutta kristityt ovat kompastuneet kompastuskiveen ja murskaantuneet, joutuneet verkkoon, josta on vaikea pyristellä ulos. Diana-ad-rem kirjoitti:
juutalaisviha/kateus on kristityillä sisäänrakennettu ominaisuus, josta kaikkien olis syytä vapautua.
Vuosituhantinen kristillinen antijudaismi valhesyytöksineen ja vainoineen on vertaansa vailla
pahuudessaan maailmanhistoriassa.
Tälläkin palstalla mietitään niin pieniä ympyröitä, että tuntuu epäuskottavalta, olemme sentään kaksituhatta luvulla.
Maailma on suuri ja Kaikkivaltias on kaikkien Jumala, kaiken Luoja, joten ei Hän kuulu jollekin pienelle Pohjois Suoman ryhmälle.
Maailmassa tapahtuu koko ajan asioita, osasta puhutaan myös Raamatussa, kuten Israelista esimerkiksi. Juutalaisista myös, mutta kristityt ovat kompastuneet kompastuskiveen ja murskaantuneet, joutuneet verkkoon, josta on vaikea pyristellä ulos.Etkö huomaa, että näet oman vihasi kristityissä. Eli siirrät oman vihasi kristityihin, nähden heidän vihaavan juutalaisia. Tätä ilmiötä fiksu ystäväni ,sanoi nimitettävän projektioksi.
**Maailma on suuri ja Kaikkivaltias on kaikkien Jumala, kaiken Luoja, joten ei Hän kuulu jollekin pienelle Pohjois Suoman ryhmälle.**
Olen samaa mieltä. Jos et ole huomannut, en ole v-lestadiolainen..- Diana-ad-rem
Devoit kirjoitti:
Etkö huomaa, että näet oman vihasi kristityissä. Eli siirrät oman vihasi kristityihin, nähden heidän vihaavan juutalaisia. Tätä ilmiötä fiksu ystäväni ,sanoi nimitettävän projektioksi.
**Maailma on suuri ja Kaikkivaltias on kaikkien Jumala, kaiken Luoja, joten ei Hän kuulu jollekin pienelle Pohjois Suoman ryhmälle.**
Olen samaa mieltä. Jos et ole huomannut, en ole v-lestadiolainen..välitä kristityistä, koska olen niin paljon lukenut juutalaisen kansan historiaa.
Olen lukenut myös paljon molempia testamentteja ja niillä ei ole toistensa kanssa muuta tekemistä kuin että evankeliumi on varastanut lauseita/jakeita VT;stä omaan tarinaansa, ja VT:n puolella ne tarkoittavat aivan muuta, kuin evankeliumi väittää.
Pitää vain lukea viitteet VT:n puolelle ja sieltä koko luku, niin huomaa asian näin olevan. Diana-ad-rem kirjoitti:
välitä kristityistä, koska olen niin paljon lukenut juutalaisen kansan historiaa.
Olen lukenut myös paljon molempia testamentteja ja niillä ei ole toistensa kanssa muuta tekemistä kuin että evankeliumi on varastanut lauseita/jakeita VT;stä omaan tarinaansa, ja VT:n puolella ne tarkoittavat aivan muuta, kuin evankeliumi väittää.
Pitää vain lukea viitteet VT:n puolelle ja sieltä koko luku, niin huomaa asian näin olevan.Ymmärrät itsekin, että ei asia voi noin mustavalkoinen olla?
Nykyinen valtiollinen Israel, on ihmisen luomus ja valtapolitiikan luomus. Israelin valtiota ei kannattaisi nähdä Raamatullisena israelina.
Huomaa sekin, että nykyinen israelin valtio, on kristityn maailman luomus.
Ilmankos se menikin mönkään (alahuuli)- Kempelainen
Diana-ad-rem kirjoitti:
Niin Babylonia, Assuria kuin Egyptin muinainen loisto, kuin myös Rooman maailmanvalta ovat muinaisia oikeita valtioita, ne ovat kadonneet.
Kristityt pelkäävät iänkaikkista helvettiä. Juutalaiset sanovat;Niin Babylonia, Assuria kuin Egyptin muinainen loisto, kuin myös Rooman maailmanvalta ovat muinaisia oikeita valtioita, ne ovat kadonneet. *** Onko? Eikö Rooma ole nyt se EU, siellä se perustettiin. Samoin Egypti voi mainisosti, samoin kun muut lähi- idän maat, mutta loistoa heillä ei ole muussa kun Islamissa.
Kaikki ne ovat olleet juutalaisten vihollisia, eikö silloin voida ajatella, että kansat ja ihmiset tuomitaan sen mukaan, kuinka ne suhtautuvat juutalaisiin. ** Juuri näin, mutta ”vihollisia” on myös lähempänä, jopa tällä palstalla, sillä kuka VL rukoilee Israelin puolesta, ei kukaan, koska sanotaan, että nykyinen Jerusalem on symbolinen ja siksi heitä, jotka näin sanoo, Jumalan viha kotaa, sillä ISREL ON HÄNEN SILMÄTERÄNSÄ.
Kristityt pelkäävät iänkaikkista helvettiä. Juutalaiset sanovat;
- metaskeema
He eivät usko sellaiseen Jumalaan, joka vaatii uskomaan itseensä ilman järjellisiä perusteita autuuden ehtona. Aika tyhjänpäiväinen sellainen Jumala olisikin. Ateismi on vähän niinkuin lapsen uskoa. Pienet vauvat eivät höpötä mitään uskontunnustuksia eivätkä muitakaan uskonnollisia litanioita.
- lähentyä
uhkaavasti vl-uskoa jälleen. Vl-uskohan vetoaa yksinkertaiseen lapsen uskoon.
Kaikkea sitä saa nähdä kun vanhaksi elää. - metaskeema
lähentyä kirjoitti:
uhkaavasti vl-uskoa jälleen. Vl-uskohan vetoaa yksinkertaiseen lapsen uskoon.
Kaikkea sitä saa nähdä kun vanhaksi elää.Vaikka ateismissa lapsenuskossa onkin paljon yhteistä, niin tietoinen ateismi ei ole lapsenuskoa vaan päinvastoin henkisesti kypsää ajattelua, koska ateistit sivuuttavat lapsellisen toivekuvitelman armollisesta Jumalasta joka rankaisee synnintekijöitä erittäin julmasti.
- rivien välistä,
metaskeema kirjoitti:
Vaikka ateismissa lapsenuskossa onkin paljon yhteistä, niin tietoinen ateismi ei ole lapsenuskoa vaan päinvastoin henkisesti kypsää ajattelua, koska ateistit sivuuttavat lapsellisen toivekuvitelman armollisesta Jumalasta joka rankaisee synnintekijöitä erittäin julmasti.
että uskot siihen Jumalan armahtavaan puoleen , mutta et rankaisevaan?
Jotenkin tulee sellainen vaikutelma, vaikka ateismi ei kai lähtökohtaisesti usko jumalan olemassaoloon lainkaan. - metaskeema
rivien välistä, kirjoitti:
että uskot siihen Jumalan armahtavaan puoleen , mutta et rankaisevaan?
Jotenkin tulee sellainen vaikutelma, vaikka ateismi ei kai lähtökohtaisesti usko jumalan olemassaoloon lainkaan.Kuten sanottua ateistit eivät usko minkäänlaiseen jumalaan. Ateismi ei ole myöskään mikään ideologia, johon liittyisi minkäänlaisia normeja jumalauskon puuttumisen lisäksi. Ateistit ovat ehkä kuitenkin useammin moraalirelativisteja kuin teistit, jotka uskovat jonkin jumalan antavan heille moraalin. Ateismi saattaa edesauttaa ihmisten moraalin kehittymistä, koska ateistit pystyvät kyseenalaistamaan helpommin uskontojen jumalan tahdoksi väitetyt julmat käytännöt kun eivät itse usko niiden tarpeellisuuteen.
- Sivullinen analysoija.
metaskeema kirjoitti:
Kuten sanottua ateistit eivät usko minkäänlaiseen jumalaan. Ateismi ei ole myöskään mikään ideologia, johon liittyisi minkäänlaisia normeja jumalauskon puuttumisen lisäksi. Ateistit ovat ehkä kuitenkin useammin moraalirelativisteja kuin teistit, jotka uskovat jonkin jumalan antavan heille moraalin. Ateismi saattaa edesauttaa ihmisten moraalin kehittymistä, koska ateistit pystyvät kyseenalaistamaan helpommin uskontojen jumalan tahdoksi väitetyt julmat käytännöt kun eivät itse usko niiden tarpeellisuuteen.
Metaskeemalle: minulle on tullut viesteistäsi vaikutelma, että kuulut siihen ateistien ryhmään, joka joutuu tekemään hartiavoimin töitä, jotta saisi uskoteltua itselleen, ettei Jumalaa ole. Jumala nousee yhä uudelleen ja uudelleen sisimmästä ja menneisyydestä. Tokihan jumalausko on hyvin luonnollinen osa ihmisyyttä. Olen sikäli peruspositiivinen suhteesi, että jos et kulje tyystin armonaikasi ohitse, voit vielä palata.
- metaskeema
Sivullinen analysoija. kirjoitti:
Metaskeemalle: minulle on tullut viesteistäsi vaikutelma, että kuulut siihen ateistien ryhmään, joka joutuu tekemään hartiavoimin töitä, jotta saisi uskoteltua itselleen, ettei Jumalaa ole. Jumala nousee yhä uudelleen ja uudelleen sisimmästä ja menneisyydestä. Tokihan jumalausko on hyvin luonnollinen osa ihmisyyttä. Olen sikäli peruspositiivinen suhteesi, että jos et kulje tyystin armonaikasi ohitse, voit vielä palata.
En tiedä, kuinka olet saanut sellaisen omituisen vaikutelman, että ateismi olisi minulle jotenkin vaikeaa. Päinvastoin. En voi kuvitellakaan, että enää ikinä voisin uskoa Jumalaan. Se vaatisi melkoista häiriötä aivojeni toiminnassa. Olet niin väärässä kuin voi ihminen olla väärässä minun suhteeni. Sana erehtynyt ei edes riitä kuvailemaan, mistä on kyse.
- Sivullinen analysoija.
metaskeema kirjoitti:
En tiedä, kuinka olet saanut sellaisen omituisen vaikutelman, että ateismi olisi minulle jotenkin vaikeaa. Päinvastoin. En voi kuvitellakaan, että enää ikinä voisin uskoa Jumalaan. Se vaatisi melkoista häiriötä aivojeni toiminnassa. Olet niin väärässä kuin voi ihminen olla väärässä minun suhteeni. Sana erehtynyt ei edes riitä kuvailemaan, mistä on kyse.
Saamani täydellinen tyrmäys analyysini oikeellisuudesta jo itsessään kertoo omaa kieltään. Joudut vakuuttelemaan ja vakuuttelemaan. Joudut taistelemaan alitajuntaasi vastaan, menneisyyden haamua vastaan. Kiistät taistelun, vaikka kirjoituksesi osoittavat aivan muuta. No, sellaisia me ihmiset olemme. Monenlaisten ristiriitojen ja monenlaisten henkilöhistorioiden repimiä luomuksia.
- metaskeema
Sivullinen analysoija. kirjoitti:
Saamani täydellinen tyrmäys analyysini oikeellisuudesta jo itsessään kertoo omaa kieltään. Joudut vakuuttelemaan ja vakuuttelemaan. Joudut taistelemaan alitajuntaasi vastaan, menneisyyden haamua vastaan. Kiistät taistelun, vaikka kirjoituksesi osoittavat aivan muuta. No, sellaisia me ihmiset olemme. Monenlaisten ristiriitojen ja monenlaisten henkilöhistorioiden repimiä luomuksia.
Olet niin väärässä, että et ole edes väärässä. Mielipiteesi on vastoin kaikkia järkevän ajattelun periaatteita. Ymmärrän kuitenkin kantasi, koska kyse on uskonnosta. Itse en kuitenkaan muista esittäneeni mitään yhtä typerää edes silloin, kun vielä uskoin Jumalaan. Ehkä sinulla on jokin aivotoiminnan häiriö. Veikkaan että olet kokenut jossakin elämänvaiheessa jotakin, mitä pidät ihmeenä.
Minun mielestä on paljon fiksumpaa olla agnostikko, kuin ateisti. Ateismi on jo uskonto. Uskonto siitä, ettei Jumalaa ole..
Itsekin olen monessa asiassa epäilijä ja sillä ominaisuudella olen sitten valheet paljastanut.
Ei Jumala vaadi sokeaa uskoa. Hän antoi meille järjen. Ei vangiksi otettavaksi, vaan käytettäväksi.- metaskeema
Devoit kirjoitti:
Minun mielestä on paljon fiksumpaa olla agnostikko, kuin ateisti. Ateismi on jo uskonto. Uskonto siitä, ettei Jumalaa ole..
Itsekin olen monessa asiassa epäilijä ja sillä ominaisuudella olen sitten valheet paljastanut.
Ei Jumala vaadi sokeaa uskoa. Hän antoi meille järjen. Ei vangiksi otettavaksi, vaan käytettäväksi.Agnostismi on ristiintaulukointi. Ihminen voi olla agnostinen teisti tai agnostinen ateisti. Minä olen ateisti, mutta agnostinen sen suhteen olenko agnostinen ateisti vai en. Teismi on minun mielestäni yksiselitteisesti dogmi, joten en pidä sitä lainkaan järkevänä uskomuksena. Ateismi on väitelause: jumalia ei ole olemassa. Kristityt ovat yleensä ateisteja muiden uskontojen jumalien suhteen. Ilmeisesti sinäkään et miellä itseäsi agnostikoksi esimerkiksi antiikin jumalien suhteen.
metaskeema kirjoitti:
Agnostismi on ristiintaulukointi. Ihminen voi olla agnostinen teisti tai agnostinen ateisti. Minä olen ateisti, mutta agnostinen sen suhteen olenko agnostinen ateisti vai en. Teismi on minun mielestäni yksiselitteisesti dogmi, joten en pidä sitä lainkaan järkevänä uskomuksena. Ateismi on väitelause: jumalia ei ole olemassa. Kristityt ovat yleensä ateisteja muiden uskontojen jumalien suhteen. Ilmeisesti sinäkään et miellä itseäsi agnostikoksi esimerkiksi antiikin jumalien suhteen.
Joten olen monoteisti :)
Vihaan ismejä. Montako sotaa niiden vuoksi on jo käyty?- metaskeema
Devoit kirjoitti:
Joten olen monoteisti :)
Vihaan ismejä. Montako sotaa niiden vuoksi on jo käyty?Sotia aiheuttavat ideologiat, jotka oikeuttavat toisten ihmisten tappamisen tai syrjinnän jollakin verukkeella.
metaskeema kirjoitti:
Sotia aiheuttavat ideologiat, jotka oikeuttavat toisten ihmisten tappamisen tai syrjinnän jollakin verukkeella.
..esim: KommunISMI tai fasISMI, ym ym..
- metaskeema
Devoit kirjoitti:
..esim: KommunISMI tai fasISMI, ym ym..
Kirjainyhdistelmä ismi ei välttämättä tarkoita mitään ideologiaa. Se oli pointti. Onhan olemassa esimerkiksi eufemismi, absolutismi, nikotinismi, alkoholismi, cubismi, surrealismi, klassismi, futurismi, industrialismi, kapitalismi, terrorismi, fideismi, falsifikationismi, höpsismi, karnevalismi, narsismi jne.
Uskonnot voivat yhtälailla aiheuttaa sotia kuin ideologiat. Kristinsukokin on aiheuttanut monia sotia. metaskeema kirjoitti:
Kirjainyhdistelmä ismi ei välttämättä tarkoita mitään ideologiaa. Se oli pointti. Onhan olemassa esimerkiksi eufemismi, absolutismi, nikotinismi, alkoholismi, cubismi, surrealismi, klassismi, futurismi, industrialismi, kapitalismi, terrorismi, fideismi, falsifikationismi, höpsismi, karnevalismi, narsismi jne.
Uskonnot voivat yhtälailla aiheuttaa sotia kuin ideologiat. Kristinsukokin on aiheuttanut monia sotia.Idiotismi.
Vl-idiotismia olivat hoitokokoukset. Ellei koko oppi? Heitän vastuun lukijalle em. asiassa :)
- hassuy
Kemihän on vl-piirin sydämessä.. vai pitäisikö tuo päivittää kuin Oulunsalolainen? ;)
..josta juontaa sitten vanha sanonta, etteivät tunne Jumalaakaan, kuin kuulopuheelta.
Surkuhupaisaa, että vertaus pätee v-lestadiolaisiin nykyään täsmällisesti.
Miksipä ei oulunsalolainen ja karhuojalta vielä :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1216030- 292120
- 1771952
Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.661114Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101113Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä24997- 73987
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,24902Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty42897Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12765