vuodet ne käy yhä vaikeamiks, koska tulee se suurin se suurin?? niin mitä tarkoittaa -Paatinen taakka-?? olen niitä joilla on tahto, ei voimaa.. toivoton taisto taivaan valtoja vastaan.. siis -Paatinen taakka-??? kuka osaa sanoo..
kuuntelen veskua ja eino leinoa.
10
1450
Vastaukset
- dfyer
se on aivan väärä, tämä on uutiskeskustelupalsta, lue palstakuvaus.
- ei kukaan osaa sanoo?
sorry..
- raakkuna1
Niin, mitä tarkoittaa -Paatinen taakka-?? joka on niitä joilla on tahto, vaan ei voimaa...sillä toivoton on taisto taivaan valtoja vastaan...siis-Paatinen taakka-???
Raakkuna osaa http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paattinen.vaakuna.svg meillä on suomessa ollut Paatisen kunta, jossa Paatinen oli mies joka vastusti korkeinta hallintovaltaa, vaan totesi olevansa niitä joilla on tahto, vaan ei voimaa, sillä toivoton on taisto taivaan valtoja vastaan.
Paatinen on ollut oikeanlainen kunnanisäntä, ja silloin ei voinut kuin taipua ja luopua virkaasemastaan, ja kunpa niin olisi tehnyt jokainen kunnollinen virkamies, niin oiskohan Lusiferin valta joutunut väistymään.
http://www.metuli.vuodatus.net/blog/2380773/elamys/
Kantasana on paasi. Paatinen on siis raskas, painava, kuin olisi paaden alla.
- kiitos.
koska tulee se suurin se suurin,, hyvää tätä päivää..
- raakkuna1
Paatisella on ollut paljonkin aitoa managmenttia, ja se Paatisen paino huomattiin kyllä vallanväännössä, vaan kun kukaan muu ei tahtonut tulla tukemaan oikeamielistä ja lainmukaista asennetta, niin Paatinen katsoi viisaasti poistua tuolloin Kunnanjohtajan virasta. Ja nyt kun peto on riehunut aikansa, ja uhkaukset osoittautuivat vain puheiksi, niin kunnanväki on varmaan pyytänyt Paatisen takaisin virkaansa.
Ja Suomen Kansallistietäjä Raakkuna on saanut kunnian olla Paatisen kunnan Vaakunassa http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paattinen.vaakuna.svg - Anonyymi
Kyllä. Paaden kaltainen, kivinen, kuin myllynkivi, joka oli entisaikaan graniittia
- Seppo K-nen
Hienoa, nimimerkki Sologdin ! Annoit vastauksen myös minua askarruttaneeseen kysymykseen: "Mikä on paatinen (taakka)?" Se tulee siis sanasta paasi -> paatinen = painava, raskas kun kivipaasi ! Enpä tuota itse hoksannut. Luulin, arvelin, että pohjana olisi eestin kielen sana pattu = synti, siis syntitaakka. Mutta erehdyin. -Sepe2.
- raakkuna1
Paatinen on paasi tietenkin, eikä mikään kaltaisenne aasi. Ja Suomen Perustuslaillinen Perussuomalainen puolueen ohjelma on kuin Kyöstin Kalliosta lohkaistu Paasikivi, joka linjaa kaiken Kekkosen keskeltä oikein ja vieläkin tarkemmin kuin Keskusta koskaan.
- Anonyymi
Olisko hautapaasi. Viimeinen taakka mitä meidän päällle lasketaan.
Hienoja sanoja.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232