menetin uskoni justikään

Mammalea

Lehdet ovat kirjoittaneet paljon negatiivista uskostamme. Epäilysten määrä on näinollen kasvanut aivan mielettömästi. Olen ruvennut itsekin näkemään tätä herätysliikettä sellaisena, mitä mediassa on tästä kirjoitettu. Salaileva liike ja sellainen, jossa useat säännökset ovat ihmislähtöisiä. Seurapuheissa ollaan sitten yritelty korjata näitä juttuja aika tökeröllä tavalla. Ikään kuin puhujat olisivat huijanneet ja nyt niillä on hirveä selittelyvaihe, jotta saadaan rivit pysymään kasassa. En kestänyt mielettömiä epäilyksiä, vaan uskoni kuoli. Nyt lähinnä ihmettelee, miten ihmeessä olen voinut olla tuollaisessa liikkeessä näinkin kauan, eli 25 vuotta! Synnyin uskovaiseen kotiin, enkä ole ennen tätä kertaakaan tehnyt minkäänmuotoisia "maailmanreissuja".

16

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mihin menetit uskosi?

Ei usko ole mikään ifin matkavakuutus.

• vakass

Vai hylkäsitkö ???Siinä hylkäsit samalla TOSI paljon ...

• Mitä mielestäsi usko on ja miten sen voi menettää?

• vakass
        Devoit kirjoitti:

Mitä mielestäsi usko on ja miten sen voi menettää?

Sen voi hyljätä roskana tunkiolle !!!

• tarpeetomaks kävi....
        vakass kirjoitti:

Sen voi hyljätä roskana tunkiolle !!!

Usko oli mulle enään, kuin riippakivi kaulassa. Mielellään heitin sen roskana tunkiolle. Nyt voin elää vapaammin ja toisin, kuin uskovaiset luulevat, minulla on edelleen moraali tallella. Uskon asiat vain rupes tuntuu niin turhanpäiväisiltä, kun en enää kyenny uskoo moiseen kökkendääliin enää lainkaan. Perinteen vuoksi jaksoin roikkua vielä pitkää, vaan helppoa se ei ollut!

• mielestä
        Devoit kirjoitti:

Mitä mielestäsi usko on ja miten sen voi menettää?

varmaan avioero.

• Heikko sisar

Lähellä tässä itelläkin sama. En ole vielä lopullista päätöstä tehnyt kuitenkaan.

• vakass

Jos sellaisen päätöksen tekisit ; niin tulet katumaan sitä katkerasti !!!

• Elämä&ilo
        vakass kirjoitti:

Jos sellaisen päätöksen tekisit ; niin tulet katumaan sitä katkerasti !!!

..niin..

Ei uskoa tarvitse menettää, vaikka sanoutuisi irti vl-liikkeen opeista. Usko Jumalaan ei vaadi vl-liikkeen mukanaoloa millään tavalla. Onneksi! :)

• Totuuden torvi

on saatanasta. Siirry Jumalan lasten joukkoon.

• SINÄ MENETIT LAHKON

HUOMIOOO:

SINÄ ET MENETTÄNYT USKOASI VAAN SINÄ MENETIT SEURAKUNNAN - VL SEURAKUNNAN!!!!!

Älä hylvää uskoasi JEESUKSEEN KRISTUKSEEN hän on AINOA TIE TAIVAASEEN!!
      Sama se jos hylkäät vl-srk:n mut liity johonkin muuhun srk:hon mikä tuntuu KODILTA!!

Kuuntele saarnoja vaikka täältä: http://saarna.net/
      sieltä voit kuunella saarnoja ja puheita monista eri seurakunnista
      muista myös tv 7

Täällä: http://vod.tv7.fi/vod/

WAKE UP - TRE:N HELLARISRK:N NUORTEN KOKOUS: LAULUISTA VOI KOKEA JEESUKSEN RAKKAUTTA JA TAIVAS KAIPUUTA - YLISTYS JMALALLE!! ÄLÄ IKI MAAILMASSA HYLKÄÄ USKOASI JEESUKSEEN KRISTUKSEEN; HÄN ON AINUT TURVASI AINUT KALLIOSI HÄN ON ITSE SANONUT:

"MINÄ EN SINUA JÄTÄ; EN KOSKAAN SINUA HYLKÄÄ!

IHANA LAULU RAKKAALLE JEESUKSELLE:

" kuka muua vois puhadistaa ? kuka muu vois vapauttaa? -vain verelläsi sun vain verelläsi sun oi Jeesus!
      Kuka muu vois uudistaa ? kuka muu vois parantaa ? vain verelläsi sun -verelläsi oi Jeesus

• siispäää

• heipsankeips

• kuultu

Kun lehdet ovat kirjoittaneet negatiivista, ovat nekin vasta raapaisseet pintaa.

• asioitapohtiva

Olen kanssa "uskovaisesta" perheestä, tosin en ikinä ole mieltänyt itseäni vanhoillislestadiolaiseksi. En väitä että vl olisi väärä tapa uskoa luojaan, mutta en myöskään usko että vain heidän oppinsa olisi se oikea. En usko perisyntiin enkä siihen että vain toinen "uskovainen" voi anteeksiantaa. Mielestäni jokainen joka elää "hyveellistä" elämää,johon 10 käskyäkin oivallisesti opastaa, on uskovainen.
      Kannattaa tutustua kristinuskon ja muihinkin samankaltaisten uskontojen historiaan, niissä on paljon samaa, ja kopioitua.
      Jos nyt täytyy heittää jokin juttu tohon alotustekstiin viitaten noista lehtijutuista niin niistä ei kannata välittää, ihmiset vieroksuu aina erilaisuutta.
      Mutta toisaalta maamme sosiaalijärjestelmä ja ilmainen koulutus ym. suosivat lastentekoa. Kuinkahan moni uskovainen perhe haluaisi yhtälailla lapsia jos lapsikuolleisuus olisi samaa luokkaa kuin jossain maailman kolkissa.
      Ja toisekseen jos kaikki maailman ihmiset lisääntyisivät ja olisivat aina lisääntyneet kuin vanhoillislestadiolaiset niin taitas maailma olla aika ahdas paikka.

• Ex.vllä vm.82

Se , että jätät vanhoillislestadiolaisen liikkeen, ei tarkoita, että sinun pitäisi kieltää uskosi. Itse luulin näin aikoinaan, mutta onneksi tulin myöhemmin oikeasti uskoon, mistä olen äärettömän kiitollinen. Olen löytänyt ihan normaalista ev-lut- seurakunnasta itselleni kodin. Tavallisissa aktiivisissa ev-luttilaisissa on valtavasti sydämestään uskovaisia, hyviä ihmisiä (riippuu tietenkin ehkä vähän paikkakunnasta).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      537
      1768
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      863
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      719
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      697
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      73
      618
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe