"Jorma Hietamäki: Niin. Se on karmee tosiasia: ei oo Jumalaa."
http://www.vihrearouva.net/usko/hietamaki.html
Horjuuko teisteillä, esm Hanalla, usko tämän luettuanne (jos yleensä uskallatte lukea), ja jos ei, niin miksi ateismi-palstalle kannattaa postata tarinoita uskoon kääntyneistä ateisteista.
Entinen pappi, Jorma Hietamäki
29
10463
Vastaukset
siis Radio Suomen mukiikkipäällikkö Jorma Hietamäki? Mies, joka gootiksi pukeutuneena istui Seinäjoen Tangomarkkinoiden tuomaristossa?
- Kuk_Regus_Susej
väittelimme tango-tuomarin iästä, googletin nimen, ja löysin tämän.
Kuk_Regus_Susej kirjoitti:
Jorma Hietamäki ei ole aivan nuorukainen enää, vaikka goottina esiintyykin. Tosin ei hän vielä ole saavuttanut Keith Richardin pystyyn nostetun jo vähän maatuneen ruumiin olemusta.:-D)))))))))))))))))))))
- Kuk regus susej
Teotwawki kirjoitti:
Jorma Hietamäki ei ole aivan nuorukainen enää, vaikka goottina esiintyykin. Tosin ei hän vielä ole saavuttanut Keith Richardin pystyyn nostetun jo vähän maatuneen ruumiin olemusta.:-D)))))))))))))))))))))
elävämmän näköinen, luulin ensin että kyseessä oli Kärtsy Hatakka, siksi arvelin ikää.
Kuk regus susej kirjoitti:
elävämmän näköinen, luulin ensin että kyseessä oli Kärtsy Hatakka, siksi arvelin ikää.
nyt on varmasti ihan toisesta ihmisestä kysymys. En usko, että goottimusiikkipäällikkö on mikään pappi. Sitä paitsi tämä on ollut ylessä jo ties kuinka kauan.
- Kuk regus susej
Teotwawki kirjoitti:
nyt on varmasti ihan toisesta ihmisestä kysymys. En usko, että goottimusiikkipäällikkö on mikään pappi. Sitä paitsi tämä on ollut ylessä jo ties kuinka kauan.
tietoa ylen JH:sta, mutta en usko minäkään että se olisi sama mies, nimi vain sattuu olemaan sama.
- Anonyymi
Teotwawki kirjoitti:
Muualle ei kelpas
- Anonyymi
Hietamäki on syntynyt 1959 (tai 1960).
- Kunhan kirjoittelen
Oli mielenkiintoinen lukukokemus. Sitä minä en kyllä saanut selville, miksi Hietamäki haluaa kuulua kirkkoon ja pitää papinvirkansa, jos ei kertakaikkiaan usko edes kerhon perusajatuksiin.
- Kuk_Regus_Susej
minullekaan selvinnyt.
- Totuutenportti
minullekaan selvinnyt.
Eikös siellä tullut että hän haluaa kuulua siihen yhteisöön.
- Kuk regus susej
Totuutenportti kirjoitti:
Eikös siellä tullut että hän haluaa kuulua siihen yhteisöön.
Sitä en tajunnut.
- Lukija5
haluaa edelleen kuulua kirkkoon, mutta pappina hän ei voi enää toimia sen jälkeen, kun hän kertoi menettäneensä uskonsa, sillä hän menetti samalla myös pappiskirjansa. Hän toimiikin lukion opettajana. Tuo hänestä kertova artikkeli Vihreän rouvan sivuilla on erittäin mielenkiintoinen.
- 316
Ei, ei horju, vahvistuu vain.
- Kuk regus susej
luulevat saavansa ateisteja käännytettyä vastaavilla kertomuksilla.
- Cap t n ob vi us
Kuk regus susej kirjoitti:
luulevat saavansa ateisteja käännytettyä vastaavilla kertomuksilla.
Varsinkin kuin muslimeilla on myös tarinoita käännytetyistä ateisteista.
- Hana
Ei pappi ole monestikaan muu kuin teologisen tiedekunnan suoritttaman oppiarvon ja kirkon vihkimisen saanut henkilö. On voinut olla aidossa herätyksessä lähtiessänsä opiskelemaan teologiaa ja sitten sanonut ei Jumalalle tai voi uskovainen myös joutua luopion teille. Asiasta valottaa monin esimerkein Raamattu. Ei rässä ole mitään uutta tai outoa. Monet luopiot voivat sitten vielä Jumlan armosta uudistua uskossaan tai todella tulla uskoon.
Raamatun mukaan lopunaikana monet luopuvat uskostansa.
Ilonaiheesi ei tee yhtään tyhjäksi Jumalaa ja Hänen Sanaansa. Jokainen yksittäinen ihminen on vain itse vastuussa omasta iankaikkisesta kohtalostansa. Sinun kohtaloasi viimeisellä tuomiolla ei kevennä, yhtään vaikka kaikki maailman papit luopuisivat uskostansa.
Kuuntele itse sisimmässäsi Jumalan Pyhän Hengen puhetta. Älä yritä etsiä tukea itsepetoksellesi moisista pappistarinoista!- Kuk regus susej
"Älä yritä etsiä tukea itsepetoksellesi moisista pappistarinoista!"
Älä levitä "ateisti tullut uskoon"-sanomiasi, eivät ne kuitenkaan vaikuta haluamallasi tavalla. - hyi sentään
Tiedätkös sinä säälittävä ihmisen irvikuva Hana, että pahin helvetti minkä pystyn edes kuvittelemaan olisi viettää iäisyys sinun ja Hobon ja muiden kaltaistenen maailman vastenmielisimpien hyypiöiden seurassa!
Valitsen koska tahansa ennemmin sen helvetin tulijärven. - Anonyymi
Raamatun lopunaika kuivui kokoon n. 1900 vuotta sitten, kun Jeesus jäi palamatta.
- Kössönöm
Lienee ollut Hietamäelle silloin jokseenkin vaikea päätös. Vähän samaan tapaan kuin homoille on ollut tulla kaapista ulos.
MT: Eli sä et odota sitä tuonpuoleista vaan sä haluat keskittyä tähän päivään?
JH: Niin. Elämä on tässä, se on nyt.
MT: Mutta kun Jumala ei sua kanna, niin kukas sua sitten nyt kantaa?
JH: Mua kantaa lähimmäiset, läheiset ihmiset, ja mua kantaa elämä itse. Varmaan aika suuri viisaus on noiden idän uskontojen edustajilla, filosofioilla, jotka sanoo, että tässä elämässä on opittava näkemään myös pienten asioitten arvo. Ehkä se on just sitä, että arjen keskellä kuitenkin se itse arki ja sen eläminen niin se on arvokasta.missxcessive kirjoitti:
Ei edes humalassa?
No sillon ehkä välillä, mutta sitä ei lasketa kun en itse muista. ;)
- Anonyymi
/Jorma Hietamäki: Niin. Se on karmee tosiasia: ei oo Jumalaa."/
......ja atte-pojut uskovat Hietamäen karmeen valheen - eivät Raamatun Jumalaan.
No, uskoon ei voi pakottaa edes Jumala.
Jumala on antanut ihmiselle oman vapaan tahdon - Anonyymi
> Horjuuko teisteillä, esm Hanalla, usko tämän luettuanne
Mistä lähtien kukaan on uskonut pappeja? Onhan se nyt hämmästyttävää, jos ateistitkin uskovat mitä pappi sanoo. :D
Anteeksi vaan, itse en usko Hietamäkeä.- Anonyymi
Jeesus on jumalan poika
- Anonyymi
Kuoleeko ateismi sen mukaan miten teismien jumaluuskäsitykset muuttuvat? Vai onko ateismilla mitään omaa teoriaa siitä mikä pitäisi ateismia yllä?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232