Blomerukset

romani1

Melkein kiinnostavin nimihistoria on meillä Blomeruksilla, (äidin suku) 1700 luvulla syntyi Etelä -Arikassa Adam Blomerus ja niin suku on jatkunut siellä että, vielläkin massa on paljon Blomeruksia (valkoisia). Ruotsissa 1800 luvulla pappisuku Blomerus ja sitten monta Blomerusta, Karjalassa, romaneita. Minun kantaisä syntyi myös 1700 luvun alussa Viipurin pyhäjärvellä ja hänen nimensä oli myös Adam (Reni) Blomerus.
Siis suomen romanit ja Etelä-Afrikan Blomerukset. Sama nimikin alkuperäisillä Blomeruksilla. Kuulin joskus mainintaa Reenistä ja kun menin My Family Tree.Com niin siellähän Reeni oli. Koitan uudestaan päästä ohjelmaan sisälle, on ollut vaikeuksia mutta, yritän uudestaan. Se Zitron nimen historia, oli minulle vieras, että juutalaisia on Zitron nimellä myös. Sitä tarinaa että, he tekytyivät romaneiksi, että, pääsisivät Suomeen, en niele, ennenkuin tutkin asiaa. Romaneilla, oli pääsy kieletty Ruotsiin 1950 luvulle asti. Se on faktaa mutta, katsotaan Zitron juttu vielä
Siunatuin terveisin hullu tutkija

143

10672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • feeralo

      Sukututkimuksia tehdessään kannattaa googlettaa ja katsoa läpi tuo Juntusen
      lista "siperiaan karkoitetut". Sattumoisin sinne on romaneitakin joutunut, joten
      sukua löytyy Uralin takaakin. Heillähän oli oikeus mennä naimisiin siellä paikan
      päällä ja olot muutenkin oli vapaat. Myös romaninaisiakin sinne päätyi. Se oli sen aikaisen venäjän asutuspolitiikkaa. Oikeastaan kukaan sinne ei joutunut, vaan he
      anoivat siirtoa siperiaan vapaaehtoisesti sen jälkeen, kun heidät oli tuomittu
      pitkään vankeusrangaistukseen tai saatuaan kuolemanrangaistuksen, joka oli
      mahdollista vaihtaa siperian tuomioon.

      • siperiassa

        paljon suomen kaaleitten jälkeläisiä. tienneekö heistä kukaan mitään. ovatko saaneet edes pitää omia sukunimiään ja puhuuko kukaan enää suomea.siinä sitä ois jolleki tutkimista.


      • feeralo
        siperiassa kirjoitti:

        paljon suomen kaaleitten jälkeläisiä. tienneekö heistä kukaan mitään. ovatko saaneet edes pitää omia sukunimiään ja puhuuko kukaan enää suomea.siinä sitä ois jolleki tutkimista.

        Eivät puhu enää suomea. Näin -70 luvulla televisio-ohjelman jossa käytiin
        suomalaisten karkoituspaikoilla. Yksi suomalaisten jälkeläinen osasi puhua
        suomea. Kuulosti hassulta, kun se siinä lehmiä paimentaessaan noitui venäläisiä
        isäntiään suomeksi. Sukunimet voisivat olla vielä alkuperäisiä, mutta mistäpä
        tuon varmaksi tietää.


      • kiitos niin totta tuo on

        .. aivan oikein kerrot. kerrottu näin on...


    • kuulehan

      Ei Zitronit mitään juutalaisia ole. Mistähän tuon olet lukenut? Kiva , jos kertoisit, mutta eiköhän Zitronien suvun setviminen täällä riitä jo. Eikä ole mikään suuri suku, ei ole koskaan ollutkaan. siis suomessa, muualla en tiedä.

      • eräs vaan

        esim viestiketjua suomi24.fi;ssä//keskustelu.suomi24. zitron http:fi/node/2946296 ja samalla sivulla viestiketjuhttp: juutalaiset eivät ole rotu, sieltä selviää
        ja monesta muustakin tämä zitron sekasotku, ja on muitakin juutalaisten kanssa sekoittuneita sukuja kuin zitronit.
        On kuulemma ollut Venäjällä ihan tavallista että juutalaiset ja mustalaiset sulautuneet toisiinsa
        Ja Israelista ja Romaniasta löytyy Zitron sukua ja he ovat kyllä juutalaisia eivätkä romaneja
        Hyvät ihmiset etsikää tietoo koska tietoa on jos viitsii etsiä,ei sitä kannata täällä pohtia'


      • romani1
        eräs vaan kirjoitti:

        esim viestiketjua suomi24.fi;ssä//keskustelu.suomi24. zitron http:fi/node/2946296 ja samalla sivulla viestiketjuhttp: juutalaiset eivät ole rotu, sieltä selviää
        ja monesta muustakin tämä zitron sekasotku, ja on muitakin juutalaisten kanssa sekoittuneita sukuja kuin zitronit.
        On kuulemma ollut Venäjällä ihan tavallista että juutalaiset ja mustalaiset sulautuneet toisiinsa
        Ja Israelista ja Romaniasta löytyy Zitron sukua ja he ovat kyllä juutalaisia eivätkä romaneja
        Hyvät ihmiset etsikää tietoo koska tietoa on jos viitsii etsiä,ei sitä kannata täällä pohtia'

        Juutalaiset ovat ihmisrotu ja juutalaisuus on uskonto. En katsonut niitä viestejä, mutta jos juutalaisten kanssa on yhteisiä asioita romanien kanssa. on se hyvä asia. En kyllä hevillä usko sitä, koska olen niin monta kertaa maaiman foorumeilla päräänkuluuttanut, yhteistyötä. Amerikasa on vähän ja on olemassa yhteisiuä asioita, eri kansainvälisissä työryhmissä mutta, siihen se jää. Juutalaiset, eivät usein oile kiinnostuneita romaneista, vaikka on niin paljon samaa historia. Minun kanssa, on ollut ja tulee olemaan, johtuen entisistä töistä. Iraelissa Zitron nimisiä juutalaisia, on uusi asia minulle. Pitää kysyä Israelin romanijärjestöstä, Ariel nimiseltä romanilta (domilta), hän tietää näistä asioista. samaa koskee Romanian Zitron juutalailta, en ole koskaan kuulut, mutta romaneita, nimeltä Zitron, olen tavanut Romaniasa ja moneessa muussa massa. Siis pyydän, se ketää tietää näistä juutalasista, kertokaa mistä saa tietoa Zitron juutalasista. Minä koitan kanssa, kun ehdin.
        En voi olla sanomatta, vaikka pidän ja tunnen ja olen työskennellyt juutalaisten kanssa, niin kyllä juutalaiset katselee meitä alspäin, ainakin suuri osa, valitettavasti. Viimekertaiseen Holokaustmuistotilaisuuteen Amerikassa, ei ollut romaniedustus. Syy oli presidentti Bushin ja henkilökunta mutta, jos juutalaiset olisivat kiektäytyneet tulemaan ilman romaneita, koko tilaisuuteen, niinkuin varmaan romanit olisivat tehneet. Silloin, ne tuntisivat solidaarisuutta, romaneihin. Toinen asia, joka vahvistaa heidän suhtautumisesta on se että, romaneista ei ole puhuttu paljon, siis toisen maaimansodan romaniuhreista, ennekuin viimevuosikymmenillä. Luku pidettiin alhasena ja juutalaset tiesi että, ainakin 2 miljoonaa romania menetti henkensä. Viellä, aina kun puhutaan Varsovan kauheasta gethosta. missä juutalaiset kärsivät. Vieressä oli samanlainen romanigetto ja en ole koskaan kuulut, kenenkään juutalaisen puhvan siitä. Sama on se että, oli keskitysleiriä missä tapettiin vain romaneita. siitäkin juutalaiset tietävät muttaa... Jos meillä olisi yhteisty, niin miten hyvin me voitaisiin auttaa ja tukea toisiamme. Juutalaiset ovat hiljaa siitä mtä tapahtuu romaneille, tänäpäivänä Unkarissa, Tjekkeissä ym. Romanit menettävät henkensä taustansa vuoksi. Nyt on alkanut myös antsemitismi nousta ja tietysti se on aina ollut muuta, ei sellaisia vainoja, mitä romanit ovat koko ajan kohdannet. Nyt on Slovakia ruvennut "painaa" juutalaisia. Jos niin käy että, "päämme on taas pölkyllä", suremissa mittakaavoissa ja myös juutalaisten "päät",niin ehkä silloin, me taas ollaan yhdessä. En halua loukata ketään juutalaista, tämä vaan on totuus muuta, ei kaikista juutalasista, missään nimeessä
        Siunatuin terveisin Hullu tutkija


      • romani1

        nyyt tuli väärinkäsitys. Minä en ole kirjoittanut missään että Zitroneita olisi juutalaisissa. Minä olen eri mieltä mutta, pitää vastata asialliseti, eikä tyrmätä toista. Lue minun tänään kirjoittama teksti, siinä tulee hyvin esille se että en usko mutta, niinkuin sanoin, minä en usko ennenkuin näen sen todistettu, asiakirjoista.
        Aurinkoista kesää naarti


      • Anteeksi,
        romani1 kirjoitti:

        nyyt tuli väärinkäsitys. Minä en ole kirjoittanut missään että Zitroneita olisi juutalaisissa. Minä olen eri mieltä mutta, pitää vastata asialliseti, eikä tyrmätä toista. Lue minun tänään kirjoittama teksti, siinä tulee hyvin esille se että en usko mutta, niinkuin sanoin, minä en usko ennenkuin näen sen todistettu, asiakirjoista.
        Aurinkoista kesää naarti

        jos olen ymmärtänyt Sinun, tai jonkun muun kirjoitukset väärin. Kirjoituksissasi, kunten monen muunkin kirjoituksissa on paljon mielenkiintoista tarinaa.

        Hyvää kesän jatkoa kaikille palstalaisille!


      • Valkolainen Sveitsistä
        romani1 kirjoitti:

        Juutalaiset ovat ihmisrotu ja juutalaisuus on uskonto. En katsonut niitä viestejä, mutta jos juutalaisten kanssa on yhteisiä asioita romanien kanssa. on se hyvä asia. En kyllä hevillä usko sitä, koska olen niin monta kertaa maaiman foorumeilla päräänkuluuttanut, yhteistyötä. Amerikasa on vähän ja on olemassa yhteisiuä asioita, eri kansainvälisissä työryhmissä mutta, siihen se jää. Juutalaiset, eivät usein oile kiinnostuneita romaneista, vaikka on niin paljon samaa historia. Minun kanssa, on ollut ja tulee olemaan, johtuen entisistä töistä. Iraelissa Zitron nimisiä juutalaisia, on uusi asia minulle. Pitää kysyä Israelin romanijärjestöstä, Ariel nimiseltä romanilta (domilta), hän tietää näistä asioista. samaa koskee Romanian Zitron juutalailta, en ole koskaan kuulut, mutta romaneita, nimeltä Zitron, olen tavanut Romaniasa ja moneessa muussa massa. Siis pyydän, se ketää tietää näistä juutalasista, kertokaa mistä saa tietoa Zitron juutalasista. Minä koitan kanssa, kun ehdin.
        En voi olla sanomatta, vaikka pidän ja tunnen ja olen työskennellyt juutalaisten kanssa, niin kyllä juutalaiset katselee meitä alspäin, ainakin suuri osa, valitettavasti. Viimekertaiseen Holokaustmuistotilaisuuteen Amerikassa, ei ollut romaniedustus. Syy oli presidentti Bushin ja henkilökunta mutta, jos juutalaiset olisivat kiektäytyneet tulemaan ilman romaneita, koko tilaisuuteen, niinkuin varmaan romanit olisivat tehneet. Silloin, ne tuntisivat solidaarisuutta, romaneihin. Toinen asia, joka vahvistaa heidän suhtautumisesta on se että, romaneista ei ole puhuttu paljon, siis toisen maaimansodan romaniuhreista, ennekuin viimevuosikymmenillä. Luku pidettiin alhasena ja juutalaset tiesi että, ainakin 2 miljoonaa romania menetti henkensä. Viellä, aina kun puhutaan Varsovan kauheasta gethosta. missä juutalaiset kärsivät. Vieressä oli samanlainen romanigetto ja en ole koskaan kuulut, kenenkään juutalaisen puhvan siitä. Sama on se että, oli keskitysleiriä missä tapettiin vain romaneita. siitäkin juutalaiset tietävät muttaa... Jos meillä olisi yhteisty, niin miten hyvin me voitaisiin auttaa ja tukea toisiamme. Juutalaiset ovat hiljaa siitä mtä tapahtuu romaneille, tänäpäivänä Unkarissa, Tjekkeissä ym. Romanit menettävät henkensä taustansa vuoksi. Nyt on alkanut myös antsemitismi nousta ja tietysti se on aina ollut muuta, ei sellaisia vainoja, mitä romanit ovat koko ajan kohdannet. Nyt on Slovakia ruvennut "painaa" juutalaisia. Jos niin käy että, "päämme on taas pölkyllä", suremissa mittakaavoissa ja myös juutalaisten "päät",niin ehkä silloin, me taas ollaan yhdessä. En halua loukata ketään juutalaista, tämä vaan on totuus muuta, ei kaikista juutalasista, missään nimeessä
        Siunatuin terveisin Hullu tutkija

        Taas minä,
        tänä iltana alkaa Sveitsin telkkarissa monijaksoinen ohjelma jonka nimi on: Die Schweiz im 2. Weltkrieg. Ohjelma alkaa vasta klo. 23:15 sveitsinaikaa.
        Aion ne lähetykst katsoa nyt kun ei tarvitse aamuisin enään mennä töihin. Saksan on ollut pakko avautua niinkuin myös vähitellen Itävallan (muistakaamme, että Hitler oli Itävaltalainen) mutta Sveitsistä en tiedä paljon, varsinkaan Roma (hei miten tämä sanotaan pluraalissa) kohtalosta. Tiedän vain, että kauan sodan lopunkin jälkeen Roma äideiltä vietiin ilman suurempaa syytä lapset lastenkotiin. Useinkaan äiti ei vuosikaupalla edes tiennyt missä hänen lapset olivat. Nämä lastenkodit olivat hyvin epäinhimillisiä ja miltaarisia. Lapset eivät saaneet tippaakaan rakkautta tai turvallisuudentunnetta. Kirjoitan myöhemmin kun saan enempi tietoja.
        Terkkuja taas


      • löytyy
        romani1 kirjoitti:

        nyyt tuli väärinkäsitys. Minä en ole kirjoittanut missään että Zitroneita olisi juutalaisissa. Minä olen eri mieltä mutta, pitää vastata asialliseti, eikä tyrmätä toista. Lue minun tänään kirjoittama teksti, siinä tulee hyvin esille se että en usko mutta, niinkuin sanoin, minä en usko ennenkuin näen sen todistettu, asiakirjoista.
        Aurinkoista kesää naarti

        Zitron nimisiä Israelissa, katsoin juuri kun alkoi asia kiinostaa,Romaniasta en tiiä

        terv utelias ulla


      • novvoi
        romani1 kirjoitti:

        Juutalaiset ovat ihmisrotu ja juutalaisuus on uskonto. En katsonut niitä viestejä, mutta jos juutalaisten kanssa on yhteisiä asioita romanien kanssa. on se hyvä asia. En kyllä hevillä usko sitä, koska olen niin monta kertaa maaiman foorumeilla päräänkuluuttanut, yhteistyötä. Amerikasa on vähän ja on olemassa yhteisiuä asioita, eri kansainvälisissä työryhmissä mutta, siihen se jää. Juutalaiset, eivät usein oile kiinnostuneita romaneista, vaikka on niin paljon samaa historia. Minun kanssa, on ollut ja tulee olemaan, johtuen entisistä töistä. Iraelissa Zitron nimisiä juutalaisia, on uusi asia minulle. Pitää kysyä Israelin romanijärjestöstä, Ariel nimiseltä romanilta (domilta), hän tietää näistä asioista. samaa koskee Romanian Zitron juutalailta, en ole koskaan kuulut, mutta romaneita, nimeltä Zitron, olen tavanut Romaniasa ja moneessa muussa massa. Siis pyydän, se ketää tietää näistä juutalasista, kertokaa mistä saa tietoa Zitron juutalasista. Minä koitan kanssa, kun ehdin.
        En voi olla sanomatta, vaikka pidän ja tunnen ja olen työskennellyt juutalaisten kanssa, niin kyllä juutalaiset katselee meitä alspäin, ainakin suuri osa, valitettavasti. Viimekertaiseen Holokaustmuistotilaisuuteen Amerikassa, ei ollut romaniedustus. Syy oli presidentti Bushin ja henkilökunta mutta, jos juutalaiset olisivat kiektäytyneet tulemaan ilman romaneita, koko tilaisuuteen, niinkuin varmaan romanit olisivat tehneet. Silloin, ne tuntisivat solidaarisuutta, romaneihin. Toinen asia, joka vahvistaa heidän suhtautumisesta on se että, romaneista ei ole puhuttu paljon, siis toisen maaimansodan romaniuhreista, ennekuin viimevuosikymmenillä. Luku pidettiin alhasena ja juutalaset tiesi että, ainakin 2 miljoonaa romania menetti henkensä. Viellä, aina kun puhutaan Varsovan kauheasta gethosta. missä juutalaiset kärsivät. Vieressä oli samanlainen romanigetto ja en ole koskaan kuulut, kenenkään juutalaisen puhvan siitä. Sama on se että, oli keskitysleiriä missä tapettiin vain romaneita. siitäkin juutalaiset tietävät muttaa... Jos meillä olisi yhteisty, niin miten hyvin me voitaisiin auttaa ja tukea toisiamme. Juutalaiset ovat hiljaa siitä mtä tapahtuu romaneille, tänäpäivänä Unkarissa, Tjekkeissä ym. Romanit menettävät henkensä taustansa vuoksi. Nyt on alkanut myös antsemitismi nousta ja tietysti se on aina ollut muuta, ei sellaisia vainoja, mitä romanit ovat koko ajan kohdannet. Nyt on Slovakia ruvennut "painaa" juutalaisia. Jos niin käy että, "päämme on taas pölkyllä", suremissa mittakaavoissa ja myös juutalaisten "päät",niin ehkä silloin, me taas ollaan yhdessä. En halua loukata ketään juutalaista, tämä vaan on totuus muuta, ei kaikista juutalasista, missään nimeessä
        Siunatuin terveisin Hullu tutkija

        juutalaisilla. En tiedä sen alkuperää mutta se, kuten muutkin Euroopan juutalaiset sukunimet, on nuori.
        Juutalaisen vähemmistön asema kaikkialla on täysin erilainen kuin romanien ja juutalaisuus kulttuurina ja uskontona hyvin erilainen kuin romanien kulttuuri, samanlaiset leikkivät parhaiten, joten on melko vaikeaa löytää kohtaamispisteitä.Sellainen kuitenkin olisi se että molemmat joutuivat natsien kansanmurhan kohteeksi.


      • novvoi
        romani1 kirjoitti:

        Juutalaiset ovat ihmisrotu ja juutalaisuus on uskonto. En katsonut niitä viestejä, mutta jos juutalaisten kanssa on yhteisiä asioita romanien kanssa. on se hyvä asia. En kyllä hevillä usko sitä, koska olen niin monta kertaa maaiman foorumeilla päräänkuluuttanut, yhteistyötä. Amerikasa on vähän ja on olemassa yhteisiuä asioita, eri kansainvälisissä työryhmissä mutta, siihen se jää. Juutalaiset, eivät usein oile kiinnostuneita romaneista, vaikka on niin paljon samaa historia. Minun kanssa, on ollut ja tulee olemaan, johtuen entisistä töistä. Iraelissa Zitron nimisiä juutalaisia, on uusi asia minulle. Pitää kysyä Israelin romanijärjestöstä, Ariel nimiseltä romanilta (domilta), hän tietää näistä asioista. samaa koskee Romanian Zitron juutalailta, en ole koskaan kuulut, mutta romaneita, nimeltä Zitron, olen tavanut Romaniasa ja moneessa muussa massa. Siis pyydän, se ketää tietää näistä juutalasista, kertokaa mistä saa tietoa Zitron juutalasista. Minä koitan kanssa, kun ehdin.
        En voi olla sanomatta, vaikka pidän ja tunnen ja olen työskennellyt juutalaisten kanssa, niin kyllä juutalaiset katselee meitä alspäin, ainakin suuri osa, valitettavasti. Viimekertaiseen Holokaustmuistotilaisuuteen Amerikassa, ei ollut romaniedustus. Syy oli presidentti Bushin ja henkilökunta mutta, jos juutalaiset olisivat kiektäytyneet tulemaan ilman romaneita, koko tilaisuuteen, niinkuin varmaan romanit olisivat tehneet. Silloin, ne tuntisivat solidaarisuutta, romaneihin. Toinen asia, joka vahvistaa heidän suhtautumisesta on se että, romaneista ei ole puhuttu paljon, siis toisen maaimansodan romaniuhreista, ennekuin viimevuosikymmenillä. Luku pidettiin alhasena ja juutalaset tiesi että, ainakin 2 miljoonaa romania menetti henkensä. Viellä, aina kun puhutaan Varsovan kauheasta gethosta. missä juutalaiset kärsivät. Vieressä oli samanlainen romanigetto ja en ole koskaan kuulut, kenenkään juutalaisen puhvan siitä. Sama on se että, oli keskitysleiriä missä tapettiin vain romaneita. siitäkin juutalaiset tietävät muttaa... Jos meillä olisi yhteisty, niin miten hyvin me voitaisiin auttaa ja tukea toisiamme. Juutalaiset ovat hiljaa siitä mtä tapahtuu romaneille, tänäpäivänä Unkarissa, Tjekkeissä ym. Romanit menettävät henkensä taustansa vuoksi. Nyt on alkanut myös antsemitismi nousta ja tietysti se on aina ollut muuta, ei sellaisia vainoja, mitä romanit ovat koko ajan kohdannet. Nyt on Slovakia ruvennut "painaa" juutalaisia. Jos niin käy että, "päämme on taas pölkyllä", suremissa mittakaavoissa ja myös juutalaisten "päät",niin ehkä silloin, me taas ollaan yhdessä. En halua loukata ketään juutalaista, tämä vaan on totuus muuta, ei kaikista juutalasista, missään nimeessä
        Siunatuin terveisin Hullu tutkija

        vaan on juutalainen kansa jolla oma uskonto.


      • romani1
        novvoi kirjoitti:

        vaan on juutalainen kansa jolla oma uskonto.

        Oikein, että, tällasta rotua on, se sana on väärä. Tulee niin paljon kirjoitettua että, mene välillä sekaisin. Sanaa rotua, minäkin inhoan, vaan kansa ja uskonto, ovt oikein
        Antteeksi


      • romani1
        Valkolainen Sveitsistä kirjoitti:

        Taas minä,
        tänä iltana alkaa Sveitsin telkkarissa monijaksoinen ohjelma jonka nimi on: Die Schweiz im 2. Weltkrieg. Ohjelma alkaa vasta klo. 23:15 sveitsinaikaa.
        Aion ne lähetykst katsoa nyt kun ei tarvitse aamuisin enään mennä töihin. Saksan on ollut pakko avautua niinkuin myös vähitellen Itävallan (muistakaamme, että Hitler oli Itävaltalainen) mutta Sveitsistä en tiedä paljon, varsinkaan Roma (hei miten tämä sanotaan pluraalissa) kohtalosta. Tiedän vain, että kauan sodan lopunkin jälkeen Roma äideiltä vietiin ilman suurempaa syytä lapset lastenkotiin. Useinkaan äiti ei vuosikaupalla edes tiennyt missä hänen lapset olivat. Nämä lastenkodit olivat hyvin epäinhimillisiä ja miltaarisia. Lapset eivät saaneet tippaakaan rakkautta tai turvallisuudentunnetta. Kirjoitan myöhemmin kun saan enempi tietoja.
        Terkkuja taas

        En katsonut ohjelmaa mutta, tiedän niistä Sveitsin romaneiden kohtalosta.
        Viellä 70 luvulla otettiin pakilla romaneilta lapset pois ja vietiin hirveiin lastenkoteihin. Sveitsi väistää kaikki kokoukset, ainakin silloin kun minä olin vielä mukana. Siis v 2002. Se että se ei kuulu EU.hun tai johonkin muuhun liittymään, tekee sen että, se on saanut "riehua" romaneiden kanssa, miten ovat haluneet Me koitettin koitettiin saada niitä mukaan seminaareihin ym mutta, eivät päässeet tulemaan, puhumattakaan virkalijoista. Tästä pitää joskus kirjoittaa enemmän. Sveitsi ei ole tosiaankaan, selvittänyt naztsitilannetta, eikä myö Itävalta ole pyytänyt julkisesti anteeksi, tekojaan jatketaan.
        Taas on jotkut sekoittanut Hyvinkää ja Sveitsi, ehkä tahallisesti, ei tiedä.
        Hyvää kesän jatkoja ja viestejäsi odottellen
        Hullu tutkija


      • romani1
        löytyy kirjoitti:

        Zitron nimisiä Israelissa, katsoin juuri kun alkoi asia kiinostaa,Romaniasta en tiiä

        terv utelias ulla

        Jos on löytymyt nin silloin asia on selvä. Romanit eivät, yleensä käytä facebookia. Kerrotko minulle, miten pääseen niihin tietoihin. nimeni fasebookissa on hvalama. olisin kiinnostunut, tietää lisää
        Terveisin hullu tutkija


      • ja heti oli
        eräs vaan kirjoitti:

        esim viestiketjua suomi24.fi;ssä//keskustelu.suomi24. zitron http:fi/node/2946296 ja samalla sivulla viestiketjuhttp: juutalaiset eivät ole rotu, sieltä selviää
        ja monesta muustakin tämä zitron sekasotku, ja on muitakin juutalaisten kanssa sekoittuneita sukuja kuin zitronit.
        On kuulemma ollut Venäjällä ihan tavallista että juutalaiset ja mustalaiset sulautuneet toisiinsa
        Ja Israelista ja Romaniasta löytyy Zitron sukua ja he ovat kyllä juutalaisia eivätkä romaneja
        Hyvät ihmiset etsikää tietoo koska tietoa on jos viitsii etsiä,ei sitä kannata täällä pohtia'

        jussi zitron eikä tietääkseni ole romani.


      • maailmamme on hullua
        romani1 kirjoitti:

        Juutalaiset ovat ihmisrotu ja juutalaisuus on uskonto. En katsonut niitä viestejä, mutta jos juutalaisten kanssa on yhteisiä asioita romanien kanssa. on se hyvä asia. En kyllä hevillä usko sitä, koska olen niin monta kertaa maaiman foorumeilla päräänkuluuttanut, yhteistyötä. Amerikasa on vähän ja on olemassa yhteisiuä asioita, eri kansainvälisissä työryhmissä mutta, siihen se jää. Juutalaiset, eivät usein oile kiinnostuneita romaneista, vaikka on niin paljon samaa historia. Minun kanssa, on ollut ja tulee olemaan, johtuen entisistä töistä. Iraelissa Zitron nimisiä juutalaisia, on uusi asia minulle. Pitää kysyä Israelin romanijärjestöstä, Ariel nimiseltä romanilta (domilta), hän tietää näistä asioista. samaa koskee Romanian Zitron juutalailta, en ole koskaan kuulut, mutta romaneita, nimeltä Zitron, olen tavanut Romaniasa ja moneessa muussa massa. Siis pyydän, se ketää tietää näistä juutalasista, kertokaa mistä saa tietoa Zitron juutalasista. Minä koitan kanssa, kun ehdin.
        En voi olla sanomatta, vaikka pidän ja tunnen ja olen työskennellyt juutalaisten kanssa, niin kyllä juutalaiset katselee meitä alspäin, ainakin suuri osa, valitettavasti. Viimekertaiseen Holokaustmuistotilaisuuteen Amerikassa, ei ollut romaniedustus. Syy oli presidentti Bushin ja henkilökunta mutta, jos juutalaiset olisivat kiektäytyneet tulemaan ilman romaneita, koko tilaisuuteen, niinkuin varmaan romanit olisivat tehneet. Silloin, ne tuntisivat solidaarisuutta, romaneihin. Toinen asia, joka vahvistaa heidän suhtautumisesta on se että, romaneista ei ole puhuttu paljon, siis toisen maaimansodan romaniuhreista, ennekuin viimevuosikymmenillä. Luku pidettiin alhasena ja juutalaset tiesi että, ainakin 2 miljoonaa romania menetti henkensä. Viellä, aina kun puhutaan Varsovan kauheasta gethosta. missä juutalaiset kärsivät. Vieressä oli samanlainen romanigetto ja en ole koskaan kuulut, kenenkään juutalaisen puhvan siitä. Sama on se että, oli keskitysleiriä missä tapettiin vain romaneita. siitäkin juutalaiset tietävät muttaa... Jos meillä olisi yhteisty, niin miten hyvin me voitaisiin auttaa ja tukea toisiamme. Juutalaiset ovat hiljaa siitä mtä tapahtuu romaneille, tänäpäivänä Unkarissa, Tjekkeissä ym. Romanit menettävät henkensä taustansa vuoksi. Nyt on alkanut myös antsemitismi nousta ja tietysti se on aina ollut muuta, ei sellaisia vainoja, mitä romanit ovat koko ajan kohdannet. Nyt on Slovakia ruvennut "painaa" juutalaisia. Jos niin käy että, "päämme on taas pölkyllä", suremissa mittakaavoissa ja myös juutalaisten "päät",niin ehkä silloin, me taas ollaan yhdessä. En halua loukata ketään juutalaista, tämä vaan on totuus muuta, ei kaikista juutalasista, missään nimeessä
        Siunatuin terveisin Hullu tutkija

        ihan hyvä teksti. ajattelen että ajatus valkenee, jakamalla sitä. ei pidä välittää siitä jos jotakin ei juri nyt historiaa taikka menetysten yhtäläisyydet kiinnosta., itse olen syvästi ollut aina ihmeissäni, että siitä voisi edes vaieta. toki ymmärrän etä Juutalaiset ovat se ydin kärsijä joukko, ja ovat saaneet huomiota, mutta he ovat oikeutettuja esittämään puolestaan... totuuksia.

        ehkä mekin" vielä" vaikka pää pölkyllä välillä on maailamn menon kansa.
        istuta vielä se päärynä puu, kutsu ystäväsi iloitsemaan päivän säteestä. ja yhdessä tässä veneessä ollaankin.


        siunattua jatkoa. tutkivalle.


      • Valkolainen Sveitsistä
        romani1 kirjoitti:

        En katsonut ohjelmaa mutta, tiedän niistä Sveitsin romaneiden kohtalosta.
        Viellä 70 luvulla otettiin pakilla romaneilta lapset pois ja vietiin hirveiin lastenkoteihin. Sveitsi väistää kaikki kokoukset, ainakin silloin kun minä olin vielä mukana. Siis v 2002. Se että se ei kuulu EU.hun tai johonkin muuhun liittymään, tekee sen että, se on saanut "riehua" romaneiden kanssa, miten ovat haluneet Me koitettin koitettiin saada niitä mukaan seminaareihin ym mutta, eivät päässeet tulemaan, puhumattakaan virkalijoista. Tästä pitää joskus kirjoittaa enemmän. Sveitsi ei ole tosiaankaan, selvittänyt naztsitilannetta, eikä myö Itävalta ole pyytänyt julkisesti anteeksi, tekojaan jatketaan.
        Taas on jotkut sekoittanut Hyvinkää ja Sveitsi, ehkä tahallisesti, ei tiedä.
        Hyvää kesän jatkoja ja viestejäsi odottellen
        Hullu tutkija

        Hei Romani1, eli the first one
        Vastasin viestiisi iltapäivällä ja hups, se viesti oli hävinnyt tuulen viemänä jonnekkin, tai pikku aasi painoi väärää nappia. Ainahan pitäisi LÄHETTÄÄ, eikö niin. No yritetään uudestaan.
        Mitä natzit teki juutalaisille, sen tietää koko maailma. Heillä oli sodan jälkeen maailmalla henkilöitä joilla oli vaikutusvaltainen asema, työpaikka ja rahaa. Valitettavasti eivät kaikki tiedä, että myös valtava määrä romaneita kuoli keskitysleireillä. Heillä vaan ei ollut samoja mahdollisuuksia tuoda kaikkea julkisuuteen.
        Sodan aikana moni Sveitsin rajavartia lähetti ihmisiä, jotka hakivat täältä turvaa takaisin Saksan puolelle (se oli kuolemantuomio), mutta onneksi myös useat, vaikka henkilökohtainen riski oli suuri antoivat heidän tulla Sveitsiin.
        Sitten vielä EU'sta. Sveitsiläiset eivät tahdo, että jossain muualla, niin kuin esim. Brüsselissä määrätään heidän asioista. Tämä on näin ja pysyy.

        Paljon terveisiä ja kirjoitan myöhemmin lisää.


      • koitaa ymmärtää novv
        novvoi kirjoitti:

        vaan on juutalainen kansa jolla oma uskonto.

        novvoi oletko oikiasti noin sairas ?Ei kyllä romanit ole juutalaisia, se on totta. Vaan romanit ovat israelaisia. Etkö sinä ymmärrä tätä asiaa ? Luepa tämä, monta kertaa, jos et muuten ymmärrä.

        28 Ja Jerobeam oli kelpo mies; ja kun Salomo näki, kuinka tämä nuori mies teki työtä, asetti hän hänet kaiken sen pakkotyön valvojaksi, mikä oli Joosefin heimon osalla.

        29 Siihen aikaan tapahtui, kun Jerobeam kerran oli lähtenyt Jerusalemista, että siilolainen Ahia, profeetta, kohtasi hänet tiellä. Tämä oli puettuna uuteen vaippaan, ja he olivat kahdenkesken kedolla.

        30 Silloin Ahia tarttui siihen uuteen vaippaan, joka hänellä oli yllään, ja repäisi sen kahdeksitoista kappaleeksi

        31 ja sanoi Jerobeamille: "Ota itsellesi kymmenen kappaletta, sillä näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Katso, minä repäisen valtakunnan Salomon kädestä ja annan kymmenen sukukuntaa sinulle.

        32 Yksi sukukunta jääköön hänelle minun palvelijani Daavidin tähden ja Jerusalemin kaupungin tähden, jonka minä olen valinnut kaikista Israelin sukukunnista.

        33 Näin on tapahtuva, koska he ovat hyljänneet minut ja kumartaneet Astartea, siidonilaisten jumalatarta, ja Kemosta, Mooabin jumalaa, ja Milkomia, ammonilaisten jumalaa, eivätkä ole vaeltaneet minun teitäni eivätkä tehneet sitä, mikä on oikein minun silmissäni, eivätkä noudattaneet minun käskyjäni ja oikeuksiani niinkuin Salomon isä Daavid.

        34 Kuitenkaan en minä ota hänen kädestään koko valtakuntaa, vaan annan hänen olla ruhtinaana koko elinaikansa palvelijani Daavidin tähden, jonka minä valitsin, koska hän noudatti minun käskyjäni ja säädöksiäni.

        35 Mutta hänen poikansa kädestä minä otan kuninkuuden ja annan sen sinulle, nimittäin ne kymmenen sukukuntaa,

        36 ja hänen pojallensa minä annan yhden sukukunnan, että minun palvelijallani Daavidilla aina olisi lamppu palamassa minun edessäni Jerusalemissa, siinä kaupungissa, jonka minä olen itselleni valinnut, asettaakseni nimeni siihen.

        37 Mutta sinut minä otan, ja sinä saat hallittavaksesi kaikki, joita haluat; sinusta tulee Israelin kuningas


      • vielä maailmalla
        romani1 kirjoitti:

        Oikein, että, tällasta rotua on, se sana on väärä. Tulee niin paljon kirjoitettua että, mene välillä sekaisin. Sanaa rotua, minäkin inhoan, vaan kansa ja uskonto, ovt oikein
        Antteeksi

        Siis, Israelissa on tänä päivänä, vain kaksi heimoa, Benjami, ja juutalaiset, ja hiukan Leevin heimoa.

        Siis kymmenen heimoa on vielä maailmalla


      • MINÄ VAAN
        koitaa ymmärtää novv kirjoitti:

        novvoi oletko oikiasti noin sairas ?Ei kyllä romanit ole juutalaisia, se on totta. Vaan romanit ovat israelaisia. Etkö sinä ymmärrä tätä asiaa ? Luepa tämä, monta kertaa, jos et muuten ymmärrä.

        28 Ja Jerobeam oli kelpo mies; ja kun Salomo näki, kuinka tämä nuori mies teki työtä, asetti hän hänet kaiken sen pakkotyön valvojaksi, mikä oli Joosefin heimon osalla.

        29 Siihen aikaan tapahtui, kun Jerobeam kerran oli lähtenyt Jerusalemista, että siilolainen Ahia, profeetta, kohtasi hänet tiellä. Tämä oli puettuna uuteen vaippaan, ja he olivat kahdenkesken kedolla.

        30 Silloin Ahia tarttui siihen uuteen vaippaan, joka hänellä oli yllään, ja repäisi sen kahdeksitoista kappaleeksi

        31 ja sanoi Jerobeamille: "Ota itsellesi kymmenen kappaletta, sillä näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Katso, minä repäisen valtakunnan Salomon kädestä ja annan kymmenen sukukuntaa sinulle.

        32 Yksi sukukunta jääköön hänelle minun palvelijani Daavidin tähden ja Jerusalemin kaupungin tähden, jonka minä olen valinnut kaikista Israelin sukukunnista.

        33 Näin on tapahtuva, koska he ovat hyljänneet minut ja kumartaneet Astartea, siidonilaisten jumalatarta, ja Kemosta, Mooabin jumalaa, ja Milkomia, ammonilaisten jumalaa, eivätkä ole vaeltaneet minun teitäni eivätkä tehneet sitä, mikä on oikein minun silmissäni, eivätkä noudattaneet minun käskyjäni ja oikeuksiani niinkuin Salomon isä Daavid.

        34 Kuitenkaan en minä ota hänen kädestään koko valtakuntaa, vaan annan hänen olla ruhtinaana koko elinaikansa palvelijani Daavidin tähden, jonka minä valitsin, koska hän noudatti minun käskyjäni ja säädöksiäni.

        35 Mutta hänen poikansa kädestä minä otan kuninkuuden ja annan sen sinulle, nimittäin ne kymmenen sukukuntaa,

        36 ja hänen pojallensa minä annan yhden sukukunnan, että minun palvelijallani Daavidilla aina olisi lamppu palamassa minun edessäni Jerusalemissa, siinä kaupungissa, jonka minä olen itselleni valinnut, asettaakseni nimeni siihen.

        37 Mutta sinut minä otan, ja sinä saat hallittavaksesi kaikki, joita haluat; sinusta tulee Israelin kuningas

        ""että minun palvelijallani Daavidilla aina olisi lamppu palamassa minun edessäni Jerusalemissa, siinä kaupungissa, jonka minä olen itselleni valinnut, asettaakseni nimeni siihen. ""

        Mikähän tämä lamppu on minkä Jumala tässä mainitsee ? Ajattele novvoi !
        Moni teitää mikä se lampu on.

        HERRA JEESUS KRISTUS


      • AJATELKAA TÄTÄ.:
        MINÄ VAAN kirjoitti:

        ""että minun palvelijallani Daavidilla aina olisi lamppu palamassa minun edessäni Jerusalemissa, siinä kaupungissa, jonka minä olen itselleni valinnut, asettaakseni nimeni siihen. ""

        Mikähän tämä lamppu on minkä Jumala tässä mainitsee ? Ajattele novvoi !
        Moni teitää mikä se lampu on.

        HERRA JEESUS KRISTUS

        AJATELKAA TÄTÄ.:


        1 Ahasveroksen aikana-sen Ahasveroksen, joka hallitsi Intiasta Etiopiaan saakka, sataa kahtakymmentä seitsemää maakuntaa-siihen aikaan,


        2 kun kuningas Ahasveros istui kuninkaallisella valtaistuimellansa, joka oli Suusanin linnassa, tapahtui tämä.


        3 Kolmantena hallitusvuotenaan hän laittoi pidot kaikille ruhtinaillensa ja palvelijoillensa. Persian ja Meedian voima, ylimykset ja maaherrat olivat hänen luonansa,

        Kait jokainen tietää, mikä oli ennen Persia, ja mikä se on tänä päivänä !


      • persetti

        Isänsä oli romani, äitinsä ei ole eli hän on puoliksi.


      • Anonyymi
        romani1 kirjoitti:

        Juutalaiset ovat ihmisrotu ja juutalaisuus on uskonto. En katsonut niitä viestejä, mutta jos juutalaisten kanssa on yhteisiä asioita romanien kanssa. on se hyvä asia. En kyllä hevillä usko sitä, koska olen niin monta kertaa maaiman foorumeilla päräänkuluuttanut, yhteistyötä. Amerikasa on vähän ja on olemassa yhteisiuä asioita, eri kansainvälisissä työryhmissä mutta, siihen se jää. Juutalaiset, eivät usein oile kiinnostuneita romaneista, vaikka on niin paljon samaa historia. Minun kanssa, on ollut ja tulee olemaan, johtuen entisistä töistä. Iraelissa Zitron nimisiä juutalaisia, on uusi asia minulle. Pitää kysyä Israelin romanijärjestöstä, Ariel nimiseltä romanilta (domilta), hän tietää näistä asioista. samaa koskee Romanian Zitron juutalailta, en ole koskaan kuulut, mutta romaneita, nimeltä Zitron, olen tavanut Romaniasa ja moneessa muussa massa. Siis pyydän, se ketää tietää näistä juutalasista, kertokaa mistä saa tietoa Zitron juutalasista. Minä koitan kanssa, kun ehdin.
        En voi olla sanomatta, vaikka pidän ja tunnen ja olen työskennellyt juutalaisten kanssa, niin kyllä juutalaiset katselee meitä alspäin, ainakin suuri osa, valitettavasti. Viimekertaiseen Holokaustmuistotilaisuuteen Amerikassa, ei ollut romaniedustus. Syy oli presidentti Bushin ja henkilökunta mutta, jos juutalaiset olisivat kiektäytyneet tulemaan ilman romaneita, koko tilaisuuteen, niinkuin varmaan romanit olisivat tehneet. Silloin, ne tuntisivat solidaarisuutta, romaneihin. Toinen asia, joka vahvistaa heidän suhtautumisesta on se että, romaneista ei ole puhuttu paljon, siis toisen maaimansodan romaniuhreista, ennekuin viimevuosikymmenillä. Luku pidettiin alhasena ja juutalaset tiesi että, ainakin 2 miljoonaa romania menetti henkensä. Viellä, aina kun puhutaan Varsovan kauheasta gethosta. missä juutalaiset kärsivät. Vieressä oli samanlainen romanigetto ja en ole koskaan kuulut, kenenkään juutalaisen puhvan siitä. Sama on se että, oli keskitysleiriä missä tapettiin vain romaneita. siitäkin juutalaiset tietävät muttaa... Jos meillä olisi yhteisty, niin miten hyvin me voitaisiin auttaa ja tukea toisiamme. Juutalaiset ovat hiljaa siitä mtä tapahtuu romaneille, tänäpäivänä Unkarissa, Tjekkeissä ym. Romanit menettävät henkensä taustansa vuoksi. Nyt on alkanut myös antsemitismi nousta ja tietysti se on aina ollut muuta, ei sellaisia vainoja, mitä romanit ovat koko ajan kohdannet. Nyt on Slovakia ruvennut "painaa" juutalaisia. Jos niin käy että, "päämme on taas pölkyllä", suremissa mittakaavoissa ja myös juutalaisten "päät",niin ehkä silloin, me taas ollaan yhdessä. En halua loukata ketään juutalaista, tämä vaan on totuus muuta, ei kaikista juutalasista, missään nimeessä
        Siunatuin terveisin Hullu tutkija

        Juutalaiset on ovelia ja luulee ittestä liikaa


      • Anonyymi
        eräs vaan kirjoitti:

        esim viestiketjua suomi24.fi;ssä//keskustelu.suomi24. zitron http:fi/node/2946296 ja samalla sivulla viestiketjuhttp: juutalaiset eivät ole rotu, sieltä selviää
        ja monesta muustakin tämä zitron sekasotku, ja on muitakin juutalaisten kanssa sekoittuneita sukuja kuin zitronit.
        On kuulemma ollut Venäjällä ihan tavallista että juutalaiset ja mustalaiset sulautuneet toisiinsa
        Ja Israelista ja Romaniasta löytyy Zitron sukua ja he ovat kyllä juutalaisia eivätkä romaneja
        Hyvät ihmiset etsikää tietoo koska tietoa on jos viitsii etsiä,ei sitä kannata täällä pohtia'

        Totta kannattaa tutkia sukuja Zitron suku on juutalaisia.


      • Anonyymi
        Valkolainen Sveitsistä kirjoitti:

        Taas minä,
        tänä iltana alkaa Sveitsin telkkarissa monijaksoinen ohjelma jonka nimi on: Die Schweiz im 2. Weltkrieg. Ohjelma alkaa vasta klo. 23:15 sveitsinaikaa.
        Aion ne lähetykst katsoa nyt kun ei tarvitse aamuisin enään mennä töihin. Saksan on ollut pakko avautua niinkuin myös vähitellen Itävallan (muistakaamme, että Hitler oli Itävaltalainen) mutta Sveitsistä en tiedä paljon, varsinkaan Roma (hei miten tämä sanotaan pluraalissa) kohtalosta. Tiedän vain, että kauan sodan lopunkin jälkeen Roma äideiltä vietiin ilman suurempaa syytä lapset lastenkotiin. Useinkaan äiti ei vuosikaupalla edes tiennyt missä hänen lapset olivat. Nämä lastenkodit olivat hyvin epäinhimillisiä ja miltaarisia. Lapset eivät saaneet tippaakaan rakkautta tai turvallisuudentunnetta. Kirjoitan myöhemmin kun saan enempi tietoja.
        Terkkuja taas

        Pöyristyttävää..lapset riistetään äideiltään. Voiko julmempaa olla?


    • feeralo

      Ensimmäinen Zitron, joka suomessa on merkitty kirjoihin ja kansiin on 5.6.1835
      Iitissä syntynyt Willhelm Aleksander Zitron. Isän nimi on ollut Willhelm Zitron ja äidin nimi Greta Garlsdr.
      Ensimmäinen Blomerus, joka vastaavasti on merkitty kirkonkirjoihin on 29.10.1775
      Impilahdella syntynyt Johannes Blomerus. Isän nimi on ollut Carl Joh. Blomerus
      ja äidin nimeä kirkkoherra ei ole vaivautunut kirjoittamaan.

      Tietolähde: Hiski-Historiankirjojen hakuohjelma.

      • feeralo

        Täsmennyksenä tuohon edelliseen, että jos tutkii kuolleiden luetteloa, niin löytyy
        vanhempia merkintöjä molemmista suvuista. Blomerukset on kirjattu noin 1750 luvulta useiden kuntien alueelta Karjalasta sekä Pietarin suomalaisesta seurakunnasta, lisäksi Kokkolasta. Citroneita koskeva vanhin merkintä on vuodelta 1832 Korpilahdelta.


      • romani1

        Wilhelm oli nykyisten Zitron romanien kantaisä. Siis, meitä Iittiläisiä. Uusi tiedonlähde. Pitää tutustua. Minä otin Blomeruksen My family tree.com:sta. Siinä oli kaikki Blomerukset olivat paikkakunnittaen. Siis meidän Adam Viippurin Pyhäjärvellä ym mutta, tämä tiedosto, tuntee romanit vielä vähän aikaisemmin. Siis 1720 jotakin kastettiin Adam. Nyt en ole ihan varma mutta ei se niin tärkeää ole.
        Kiinnostavin oli että , samaan aikaan Etelä- Afrikassa, alkoi myös Adam Blomerus elämänsä ja viellä tänäpäivänä on paljon enemmä Blomeruksia, kun Suomessa ja tietysti ovat, muuttaneet Kanadaan ja muihin maihin, Ruotsin pappisisuvusta tiesin ennestään.
        Kiitos kiinnostavasta kirjoitusesta


      • etelä-afrikan
        romani1 kirjoitti:

        Wilhelm oli nykyisten Zitron romanien kantaisä. Siis, meitä Iittiläisiä. Uusi tiedonlähde. Pitää tutustua. Minä otin Blomeruksen My family tree.com:sta. Siinä oli kaikki Blomerukset olivat paikkakunnittaen. Siis meidän Adam Viippurin Pyhäjärvellä ym mutta, tämä tiedosto, tuntee romanit vielä vähän aikaisemmin. Siis 1720 jotakin kastettiin Adam. Nyt en ole ihan varma mutta ei se niin tärkeää ole.
        Kiinnostavin oli että , samaan aikaan Etelä- Afrikassa, alkoi myös Adam Blomerus elämänsä ja viellä tänäpäivänä on paljon enemmä Blomeruksia, kun Suomessa ja tietysti ovat, muuttaneet Kanadaan ja muihin maihin, Ruotsin pappisisuvusta tiesin ennestään.
        Kiitos kiinnostavasta kirjoitusesta

        blomerukset romaneita?


      • romani1
        etelä-afrikan kirjoitti:

        blomerukset romaneita?

        Suomen Blomerukset ovat suomalaisia, muut eivät ole

        Terveisin hullu tutkija


      • novvoi
        romani1 kirjoitti:

        Suomen Blomerukset ovat suomalaisia, muut eivät ole

        Terveisin hullu tutkija

        mistä päättelet että Etelä-Afrikan Blomerukset ovat samaa sukua kanssasi eivätkä buureja? Itselläni on sukunimi jota Suomessa on vain meillä, mutta joka on monilla ulkomaillakin.Tiedän kuitenkin etten ole samaa sukua näiden ulkomaalaisten kanssa koska tämä nimi on ollut meillä vasta kaksi sukupolvea eikä sinä aikana kukaan perheenjäsenistä ole muuttanut maihin joissa joillakin on sama sukunimi. Nimemme on käännetty vieraasta kielestä toiseen, ei siis suomeen.


      • romani1
        novvoi kirjoitti:

        mistä päättelet että Etelä-Afrikan Blomerukset ovat samaa sukua kanssasi eivätkä buureja? Itselläni on sukunimi jota Suomessa on vain meillä, mutta joka on monilla ulkomaillakin.Tiedän kuitenkin etten ole samaa sukua näiden ulkomaalaisten kanssa koska tämä nimi on ollut meillä vasta kaksi sukupolvea eikä sinä aikana kukaan perheenjäsenistä ole muuttanut maihin joissa joillakin on sama sukunimi. Nimemme on käännetty vieraasta kielestä toiseen, ei siis suomeen.

        En ole missään kirjoittanut että, Etelä-Afrikan Blomerukset olisivat minun sukua. Kyllä minulla on järki päässä. Meinasin kirjoittaa siitä Hollannin Blomerus suvusta. Joku on mennyt naimisiin Hollantilaisen kanssa ja en ole sukua buureille. Se että monta eri Blomerus sukua ei ole mutta, että näin paljonkin. Blomerus on lähinnä latinan kieltä. Jos mietitään, mitkä nimet on käänetty jostain, silloin, emme saa selvää asioista. Jos BLomerus nimi on käännetty, niin en ole kuullut siitä. Etelä-Afrikassa olen ollut työssäkin, lähetystössä mutta, valitettavast sillon en tiennyt Blomeruksista Afrikassa. Onhan, niinkuin kirjoitin muuttaneet Blomeruksia Kanadaan ja varmasti muualle. Pitää myös muistaa että, 19800 luvulla oli Ruotsissa Pappisuku nimeltä Blomerus. Älkää olkoo huollisanne, ette te ole romani Blomeruksia mutta kiinnostavaa on se että Karjalalaan tulee, yksi suurimista Suomen romanisuku, jonka nimi on Adam Blomerus ja muita Blomeruksia, riippuen paikkakunnista Karjalassa, Siis romaneita. Etelä Afrikkaan syntyy saman aikaan Adam Blomerus ja jonka suku jatkuu viellä, vilkkaasti Etelä-Afrikassa ja moni on muuttaneet, muihin maihin. Minun sukulaiset tapaasivat tätä sukua edustavan miehen, joka kertoi että, on tullut alkujaan Etelä-Afrikasta. Meidänkin Blomeruksia on jotka ovat joutuneet vaihtaa nimensä, päästääkseen hyviin kouluihin ja erityisesti työhön. Koska Suomen Blomerukset ovat kaikki romaneita ja valtaväestö, tietää sen. Romanina sinulla ei ole samat mahdollisuudet kuin valtaväestöllä saada hyviä työpaikkoja. Minä olen yksi heistä, joka jouduin "piilottaamaan" etnisen taustan,. Sittenkun olin korkeissa viroissa, silloin kerroin että, olen romani ja Blomerus

        Olkaa rauhassa vaan Siunatuin tervein Hullu Tukija


      • Blomerus-
        romani1 kirjoitti:

        En ole missään kirjoittanut että, Etelä-Afrikan Blomerukset olisivat minun sukua. Kyllä minulla on järki päässä. Meinasin kirjoittaa siitä Hollannin Blomerus suvusta. Joku on mennyt naimisiin Hollantilaisen kanssa ja en ole sukua buureille. Se että monta eri Blomerus sukua ei ole mutta, että näin paljonkin. Blomerus on lähinnä latinan kieltä. Jos mietitään, mitkä nimet on käänetty jostain, silloin, emme saa selvää asioista. Jos BLomerus nimi on käännetty, niin en ole kuullut siitä. Etelä-Afrikassa olen ollut työssäkin, lähetystössä mutta, valitettavast sillon en tiennyt Blomeruksista Afrikassa. Onhan, niinkuin kirjoitin muuttaneet Blomeruksia Kanadaan ja varmasti muualle. Pitää myös muistaa että, 19800 luvulla oli Ruotsissa Pappisuku nimeltä Blomerus. Älkää olkoo huollisanne, ette te ole romani Blomeruksia mutta kiinnostavaa on se että Karjalalaan tulee, yksi suurimista Suomen romanisuku, jonka nimi on Adam Blomerus ja muita Blomeruksia, riippuen paikkakunnista Karjalassa, Siis romaneita. Etelä Afrikkaan syntyy saman aikaan Adam Blomerus ja jonka suku jatkuu viellä, vilkkaasti Etelä-Afrikassa ja moni on muuttaneet, muihin maihin. Minun sukulaiset tapaasivat tätä sukua edustavan miehen, joka kertoi että, on tullut alkujaan Etelä-Afrikasta. Meidänkin Blomeruksia on jotka ovat joutuneet vaihtaa nimensä, päästääkseen hyviin kouluihin ja erityisesti työhön. Koska Suomen Blomerukset ovat kaikki romaneita ja valtaväestö, tietää sen. Romanina sinulla ei ole samat mahdollisuudet kuin valtaväestöllä saada hyviä työpaikkoja. Minä olen yksi heistä, joka jouduin "piilottaamaan" etnisen taustan,. Sittenkun olin korkeissa viroissa, silloin kerroin että, olen romani ja Blomerus

        Olkaa rauhassa vaan Siunatuin tervein Hullu Tukija

        Eräs Hjalni Blomerus Etelä-Afrikasta kirjotteli mulle joskus tällasta:

        "...the first Blomerus who came to South Africa was Zacharias. His parents were Jacobus Blomerus and Ana Holmstrom. This was somewhere in 1750 -. Zacharias came to SA in about 1782..."


      • romani1
        Blomerus- kirjoitti:

        Eräs Hjalni Blomerus Etelä-Afrikasta kirjotteli mulle joskus tällasta:

        "...the first Blomerus who came to South Africa was Zacharias. His parents were Jacobus Blomerus and Ana Holmstrom. This was somewhere in 1750 -. Zacharias came to SA in about 1782..."

        En muista ihan hyvin, ajat ja nykyään, en ole onnistunut saaman, vähän aikaan saaman ohjelman toimimaan. Se ei ole se tärkeä pointti mutta, miten tämä nimi on "matustanut", on se minulle kiinnostava asia. Muistan Jacobus ja ertyisesti Ana (luultavasti Anna Holmsröm) joka on ruotsalainen kokonaan. Kiitos hyvästä informaatiosta.
        Siunatuin terveisin Hullu Tutkia


      • Pajalan kolli
        romani1 kirjoitti:

        En ole missään kirjoittanut että, Etelä-Afrikan Blomerukset olisivat minun sukua. Kyllä minulla on järki päässä. Meinasin kirjoittaa siitä Hollannin Blomerus suvusta. Joku on mennyt naimisiin Hollantilaisen kanssa ja en ole sukua buureille. Se että monta eri Blomerus sukua ei ole mutta, että näin paljonkin. Blomerus on lähinnä latinan kieltä. Jos mietitään, mitkä nimet on käänetty jostain, silloin, emme saa selvää asioista. Jos BLomerus nimi on käännetty, niin en ole kuullut siitä. Etelä-Afrikassa olen ollut työssäkin, lähetystössä mutta, valitettavast sillon en tiennyt Blomeruksista Afrikassa. Onhan, niinkuin kirjoitin muuttaneet Blomeruksia Kanadaan ja varmasti muualle. Pitää myös muistaa että, 19800 luvulla oli Ruotsissa Pappisuku nimeltä Blomerus. Älkää olkoo huollisanne, ette te ole romani Blomeruksia mutta kiinnostavaa on se että Karjalalaan tulee, yksi suurimista Suomen romanisuku, jonka nimi on Adam Blomerus ja muita Blomeruksia, riippuen paikkakunnista Karjalassa, Siis romaneita. Etelä Afrikkaan syntyy saman aikaan Adam Blomerus ja jonka suku jatkuu viellä, vilkkaasti Etelä-Afrikassa ja moni on muuttaneet, muihin maihin. Minun sukulaiset tapaasivat tätä sukua edustavan miehen, joka kertoi että, on tullut alkujaan Etelä-Afrikasta. Meidänkin Blomeruksia on jotka ovat joutuneet vaihtaa nimensä, päästääkseen hyviin kouluihin ja erityisesti työhön. Koska Suomen Blomerukset ovat kaikki romaneita ja valtaväestö, tietää sen. Romanina sinulla ei ole samat mahdollisuudet kuin valtaväestöllä saada hyviä työpaikkoja. Minä olen yksi heistä, joka jouduin "piilottaamaan" etnisen taustan,. Sittenkun olin korkeissa viroissa, silloin kerroin että, olen romani ja Blomerus

        Olkaa rauhassa vaan Siunatuin tervein Hullu Tukija

        On se kummaa miten jotkut "saavat korkeita virkoja", vaikka eivät osaa edes oikeinkirjoitusta.


      • Valkolainen Sveitsistä
        Pajalan kolli kirjoitti:

        On se kummaa miten jotkut "saavat korkeita virkoja", vaikka eivät osaa edes oikeinkirjoitusta.

        Hei Sinulle Pajalan kollille
        Ehkä oikeinkirjoitus ei Roman1'sellä ole hyvä, mutta uskon, että sydän on hyvä. En huomannut mitään erikoista energiaa viestissäsi. Sitä energiaa on Roman1'sellä. Eli mikä tässä asiassa on tärkeimpää.
        Joskus minulla on tunne, että kateus vallitsee ja se ei auta ketään eteenpäin!


      • romani1
        Pajalan kolli kirjoitti:

        On se kummaa miten jotkut "saavat korkeita virkoja", vaikka eivät osaa edes oikeinkirjoitusta.

        Minnulla on paha sanasokeus ja lievän aivovrenvuoden jälkeen n 2001 se pahentui. Muuten järki toimii hyvin. Alkukieli on ruotsi ja työkieli on ollut monta vuotta englanti, joten englanti on helpompi minulle. Ikääkin on tuullut, ei paljon mutta, kyllä 58v hulluna työtä ja nyt 2005 työeläkeellä ja viellä vapaehtoisesti työssä, joka päivä. Tänään oli Poriassa UM arena serminaarissa puhumassa Romanien romaneista, juuri tuli nopea TV kuva, missä näkyi hullu tukijan läskiselkä. Katsotaan näkyykö Arena specialissa. Minun huonon kielen yksi syy, on sihteerit. Tärkeintä on ymmärtäminen. Toivon että, kaikki ymmärtää, suomekielen kirjoituksen, virheineen
        No niimpä tietysti, minä toivon että ymmärrät, mitä meinaat. Minä ymmärrän sinun viestisi hyvin.
        Sinulle ja muille Hyvää yötä ja siunauksia


    • ny ihmees

      hagerteistakin jotain!

      • feeralo

        Lienee nuo Hiitolan kirjoissa syntyneeksi kirjatut vanhimpia Hagertteja 1700 luvun
        puolella, mutta asian tekee vaikeaksi se, että Hagertteja on niin paljon ollut
        ympäri Suomea ja tuo sukunimi on ollut käytössä myös muilla, kuin zignuereilla.
        Sotilasnimenä ollut aika yleinen.

        Eli runsauden pula, mutta katsokaapa itse, kuuluitpa mihin parttiin tahansa, niin
        näin se menee:
        - googleta sanoilla Hiski- Historian kirjat
        - kun aukeaa, näppää otsikkoa Hiski- Historiankirjat
        - taasen kun aukeaa, näppää Hiski-Historiankirjojen hakuohjelma
        - kun hakuohjelma aukeaa, aloita vaikkapa siten, että älä avaa yksittäisen kunnan
        kohdalta, vaan näpäytä kohdasta "kaikki"
        - sitten valitse kohta syntyneet, tai sitten kuolleet jos niin haluat
        - laita kohtaan isän sukunimi (syntyneissä) sukunimesi ja näpäytä kohtaa "hae"

        Napin painalluksella nousee esille kaikki esi-isäsi ja äitisi. Mielenkiintoisia asioita
        voisi päätellä. Esimerkiksi olen lukenut jonkun tutkijan maininnan asiasta, että
        koska mustalaiset eivät menneet virallisesti naimisiin, niin papit kirjasivat heidät
        äitinsä mukaan, niin kuin aviottomat lapset yleensä. Äkkipäätä katsoen näytti
        kuitenkin siltä, että ainakin noiden kahden suvun kohdalla kirjattiin lapset isän
        suvun mukaan. Sitten se seikka, että ensimmäisten mustalaisten tiedetään
        tulleen Suomeen jo 1500 luvulla. Kirkonkirjoja on alettu pitää kattavasti jo
        1600 luvun lopulta alkaen. Mistä johtuu, että niissä ensimmäiset maininnat
        ziganeereista löytyy vasta 1750 luvun tienoilta. Tuliko heitä silloin pääjoukko
        ruotsinmaalta?. Siinä olisi tutkimista Zigaan 1. lle.


      • kiitoksia
        feeralo kirjoitti:

        Lienee nuo Hiitolan kirjoissa syntyneeksi kirjatut vanhimpia Hagertteja 1700 luvun
        puolella, mutta asian tekee vaikeaksi se, että Hagertteja on niin paljon ollut
        ympäri Suomea ja tuo sukunimi on ollut käytössä myös muilla, kuin zignuereilla.
        Sotilasnimenä ollut aika yleinen.

        Eli runsauden pula, mutta katsokaapa itse, kuuluitpa mihin parttiin tahansa, niin
        näin se menee:
        - googleta sanoilla Hiski- Historian kirjat
        - kun aukeaa, näppää otsikkoa Hiski- Historiankirjat
        - taasen kun aukeaa, näppää Hiski-Historiankirjojen hakuohjelma
        - kun hakuohjelma aukeaa, aloita vaikkapa siten, että älä avaa yksittäisen kunnan
        kohdalta, vaan näpäytä kohdasta "kaikki"
        - sitten valitse kohta syntyneet, tai sitten kuolleet jos niin haluat
        - laita kohtaan isän sukunimi (syntyneissä) sukunimesi ja näpäytä kohtaa "hae"

        Napin painalluksella nousee esille kaikki esi-isäsi ja äitisi. Mielenkiintoisia asioita
        voisi päätellä. Esimerkiksi olen lukenut jonkun tutkijan maininnan asiasta, että
        koska mustalaiset eivät menneet virallisesti naimisiin, niin papit kirjasivat heidät
        äitinsä mukaan, niin kuin aviottomat lapset yleensä. Äkkipäätä katsoen näytti
        kuitenkin siltä, että ainakin noiden kahden suvun kohdalla kirjattiin lapset isän
        suvun mukaan. Sitten se seikka, että ensimmäisten mustalaisten tiedetään
        tulleen Suomeen jo 1500 luvulla. Kirkonkirjoja on alettu pitää kattavasti jo
        1600 luvun lopulta alkaen. Mistä johtuu, että niissä ensimmäiset maininnat
        ziganeereista löytyy vasta 1750 luvun tienoilta. Tuliko heitä silloin pääjoukko
        ruotsinmaalta?. Siinä olisi tutkimista Zigaan 1. lle.

        kiitoksia vinkistä! Olipa mielenkiintoisia asioita. Meni muutama tunti kivasti, ja huomena varmaan jatkuu tutkiskelu. MIELENKIINTOISTA!!!! Ei voi muuta sanoa.


      • feeralo
        kiitoksia kirjoitti:

        kiitoksia vinkistä! Olipa mielenkiintoisia asioita. Meni muutama tunti kivasti, ja huomena varmaan jatkuu tutkiskelu. MIELENKIINTOISTA!!!! Ei voi muuta sanoa.

        Kiitos kiitoksista. Tuohon edellä olevaan lisäisin, että jos sitä vihonviimeistä
        kirjausta etsii, niin pitää katsoa ihmisen ikää ja kuolinpäivää molempia yhdessä.
        Ikähän on merkitty kuolinluetteloissa. Sitten, kun tuosta kuolinpäivämäärästä
        vähentää ilmoitetun iän, pääsee käsiksi syntymähetkeen. Sitä kauemmaksi
        ei suomessa ole mahdollista kirkonkirjojen perusteella päästä.


      • Valkolainen Sveitsistä

        Sen sijaan, että naurat, voisit katsoa
        Google: Tuula ja Allan Hagertin häät, vuonna 1959, jonka lähettää Elävä arkisto yle.fi
        Siellä näet Kalle ja Elli Hagertin. Tietysti myös Allanin joka oli pitkä ja hoikka mies.
        Näet myös Kirstin (Kallen ja Ellin tytär) joka Kalastajatorpalla tanssii La Cumbarsitan. Lopussa Kirsti tanssii 90 vuotiaan isoäitinsä Ida Hagertin kanssa = Kallen äiti.
        Tuo lilliputti oli helventava, loukkaava ja tyhmä ilmaus. Ehkä opit tästä jotain.


      • Valkolainen Sveitsistä

        Hei Sinä ny ihmees
        Laita Google: Tuula ja Allan Hagetin häät.
        Se on kiva katsoa
        Terkkuja Sveitsistä


      • romani1
        Valkolainen Sveitsistä kirjoitti:

        Sen sijaan, että naurat, voisit katsoa
        Google: Tuula ja Allan Hagertin häät, vuonna 1959, jonka lähettää Elävä arkisto yle.fi
        Siellä näet Kalle ja Elli Hagertin. Tietysti myös Allanin joka oli pitkä ja hoikka mies.
        Näet myös Kirstin (Kallen ja Ellin tytär) joka Kalastajatorpalla tanssii La Cumbarsitan. Lopussa Kirsti tanssii 90 vuotiaan isoäitinsä Ida Hagertin kanssa = Kallen äiti.
        Tuo lilliputti oli helventava, loukkaava ja tyhmä ilmaus. Ehkä opit tästä jotain.

        Sinun arvosteluun en ota osaa. Tunsin Allan Hagertin hyvin. Minä tarkoitin että, suomalainen/ruotsalainen sotilasnimi, ei romaneja´. Siis Hagert nimisiä Ei romaneta on myö. Porvoossa on hatu, jonka nimi on´, etunimi (jota en valitettavasti muista) sukunimi Hagert. Suomalaiset Hagertit, ovat saanneet kokea syrjintää, kun on otettu yhteyttä, ilman tapaamista. Puhelimetsi ym.
        Hyvää loppukessä sinulle, toivoo Hullu Harrastaja


      • Valkolainen Sveitsistä
        Valkolainen Sveitsistä kirjoitti:

        Hei Sinä ny ihmees
        Laita Google: Tuula ja Allan Hagetin häät.
        Se on kiva katsoa
        Terkkuja Sveitsistä

        No Sinä nimimerkin matkija taas. No katoitko edes?
        Kuten huomaatte, tämä EI ollut minun viesti!!!


    • tate s

      Katselin ylen arkistosta yhtä vanhaa ohjelmaa romaneista, niin siinä oli Gunnar Eriksson niminen oikeen sivistyneen tuntuinen mies. Oliko hän romani? En ole koskaan kuullut, että olis Eriksson nimisiä romaneita.
      Oli tosi mielenkiintoinen ohjelma. Porttilan Viki poikineen teki hevoskauppoja, toista osapuolta en tuntenut.

      • Valkolainen Sveitsistä

        Tate, ole kiltti ja lähetä minulle se osoite tai linkki tähän ylen ohjelmaan.
        Terkkuja täältä Keskieuroopasta


      • tate s
        Valkolainen Sveitsistä kirjoitti:

        Tate, ole kiltti ja lähetä minulle se osoite tai linkki tähän ylen ohjelmaan.
        Terkkuja täältä Keskieuroopasta

        ..."romanit uskossa", siellä on kaks ohjelmaa.


      • filmin taustavoimat

        Herra Erikson oli romani erittäin pidetty valta-ja romaniväestön keskuudessa Porttilan Viken kanssa hevoskauppaa teki legendaarinen hevoskauppias Tihrunpertti alias Albert Lindeman


      • romani1

        Gunnar Erikson on/oli romani. Hän on tunnettu sotaveteraani

        Terveisiä teille kaikille


      • romani1
        tate s kirjoitti:

        ..."romanit uskossa", siellä on kaks ohjelmaa.

        kyseitä tv dokumenttiä, et löydä, uskosnto dokumenteistä, vaan yle arkisto, vaikka hakusanalla Helge Valama, luultavasti, jos on toisin, neuvokaa minuakin. Halusin nähdä dolumentin uudestaan
        Siunatiun yerveisin teille


      • Valkolainen Sveitsistä
        tate s kirjoitti:

        ..."romanit uskossa", siellä on kaks ohjelmaa.

        Hei Tate
        Heti kun sain Sinun vastauksen, menin katsomaan näitä ohjelmia. Eli niitä on kaksi versiota. Yksi suomeksi, missä kuulin kauniita lauluja ja näin kauniita ihmisiä. Sitten piti hakea nenäliina ja ottaa lukulasit pois. Toinen oli osaksi suomeksi ja osaksi ruotsiksi. Paljon vahhemmasta Roma naisesta, joka puhui ilosena menneisyydestä. Osittain oli vaikeuksia, kun kuva jäi seisomaan tai tummeni. No ei se mitään. Kokeilen uudestaan, ehkä netti oli ylirasitettu, niin kuin mekin joskus. Kumminkaan siitä Gunnar Eriksonista en löytänyt videota.
        Kiitos, kiitos avustasi


      • Valkolainen Sveitsistä
        romani1 kirjoitti:

        kyseitä tv dokumenttiä, et löydä, uskosnto dokumenteistä, vaan yle arkisto, vaikka hakusanalla Helge Valama, luultavasti, jos on toisin, neuvokaa minuakin. Halusin nähdä dolumentin uudestaan
        Siunatiun yerveisin teille

        Selvä,
        kokeilen myös näin.


      • tate s
        Valkolainen Sveitsistä kirjoitti:

        Hei Tate
        Heti kun sain Sinun vastauksen, menin katsomaan näitä ohjelmia. Eli niitä on kaksi versiota. Yksi suomeksi, missä kuulin kauniita lauluja ja näin kauniita ihmisiä. Sitten piti hakea nenäliina ja ottaa lukulasit pois. Toinen oli osaksi suomeksi ja osaksi ruotsiksi. Paljon vahhemmasta Roma naisesta, joka puhui ilosena menneisyydestä. Osittain oli vaikeuksia, kun kuva jäi seisomaan tai tummeni. No ei se mitään. Kokeilen uudestaan, ehkä netti oli ylirasitettu, niin kuin mekin joskus. Kumminkaan siitä Gunnar Eriksonista en löytänyt videota.
        Kiitos, kiitos avustasi

        Hän oli juuru Gunnar joka jutteli vanhemman naisen kanssa. Sitä tarkoitin.


      • tate s
        romani1 kirjoitti:

        Gunnar Erikson on/oli romani. Hän on tunnettu sotaveteraani

        Terveisiä teille kaikille

        Gunnar on/oli?


      • Valkolainen Sveitsistä
        Valkolainen Sveitsistä kirjoitti:

        Selvä,
        kokeilen myös näin.

        Hei Roman1
        Katsoin sen Videon Helge Valama kämpar för alla romer. Oli kiva nähdä se.
        Valtettavasti minun ruotsinkieli ei ole niin hyvä, että olisin ymmärtänyt kaiken (ja sitten puhut hyvin nopeaan tahtiin). Jotain on koulua- ja Tanskassa asuttujen 4 vuoden ajalta jäännyt mieleen. Saksan kieli auttaa myös. Olet todella hyvin energinen ja humoorinen ihminen.

        Suosittelen kaikille palstan lukijoille seuraavaa:
        - Google: Helge Valama
        - Helge Valama kämpar för alla romer


      • Valkolainen Sveitistä
        tate s kirjoitti:

        Hän oli juuru Gunnar joka jutteli vanhemman naisen kanssa. Sitä tarkoitin.

        Ahaa,
        vai niin. Hänellä on niin kaunis ääni ja on hyvin karismainen.
        Kiitos. Katson nämä Videot varmasti vielä, toivoen, että ei ole netti vaikeuksia.
        Vielä kerran kiitos Sinulle Tate ja hyvää kesänjatkoa.


      • tate s
        Valkolainen Sveitistä kirjoitti:

        Ahaa,
        vai niin. Hänellä on niin kaunis ääni ja on hyvin karismainen.
        Kiitos. Katson nämä Videot varmasti vielä, toivoen, että ei ole netti vaikeuksia.
        Vielä kerran kiitos Sinulle Tate ja hyvää kesänjatkoa.

        ...ja hyvää kesää myös Sinulle!
        Toivotaan, että netti pelaa ja pääset katsomaan videot uudestaan.

        t. tate s


      • kokkola ja kälviä

        suvusta moni mies kuoli nuorena, sokeutuivat sekoittuivat, ja kantoivar rhesus negat. (naiset tietää lapsensa kanssa kuolleet)


      • Tietoja
        romani1 kirjoitti:

        Gunnar Erikson on/oli romani. Hän on tunnettu sotaveteraani

        Terveisiä teille kaikille

        Kunnat on Grönfors


    • reporteri

      kaikkialla maailmassa on tuhansia Blomerus nimisiä kaikissa roduissa ja Heimosissa, myös Afrikassa, eivät ne ole mustalaisia eivätkä ne jäljen aina suomeen asti johda..

      • romani1

        Tervetuloa takaisin. niinkuin sanoin, Blomerukset ovat, lähtöjään kolmesta neljästä paikasta. Ei se Blomerus niin tavallinen nimi ole mutta, kyllä niitä lötyy, varmaankin moneesta maasta. Etel-Afrikka, vanhin Suomen karjalan romaneiden kanssa ja missä viellä on niistä jälkeläisiä. Hollannin Blomerukset, olivat avioituneet, kaun sitten Etelä-Afrikan Blomeruksien kanssa, se tulee ilmi sukuluettelossa. Ruotsin pappissuku 1800 luvulla, joka on myös varmasti, jäljessä jossain muodossa. Se miten ensimmäiset, kirjoissa olevat Blomerukset ovat romanit Karjalassa ja Etelä-Afrikassa, ja se on ihme. Sitä on tutkittu My family Tree. comin kautta, joka käsittää laajasti sukuja.
        Meidän porukka on usein tultua johonkin maahan, katsonut puhelinluetteloita. Kun he olivat opiskelemassa Canadassa, he tapasivat Blomeruksia, kaikki alkujaan Etelä-Afikasta. Niinkiun sanoin, latinalainen Blomerus, ei ole kovin yleinen mutta, historastaan kiinnostava. Siis sitä mitä tiedetään. Minä kuluun Adam (reni) Blomneruksen sukuun, joka syntyi joskus 1700 luvulla Viipurin pyhäjärvellä. Ollaan aina tiedetty Renistä mutta, ei muuta ennekuin Siskoni teki suurtutkimuksen, monen vuoden projektin, niin sen jälkeen jatkoin viellä ja tässä tulos.
        Siuntuin terveisin Hullu Tutkija (Huom yksi minun harrastus on Suomen romanisuvut)


      • reporteri
        romani1 kirjoitti:

        Tervetuloa takaisin. niinkuin sanoin, Blomerukset ovat, lähtöjään kolmesta neljästä paikasta. Ei se Blomerus niin tavallinen nimi ole mutta, kyllä niitä lötyy, varmaankin moneesta maasta. Etel-Afrikka, vanhin Suomen karjalan romaneiden kanssa ja missä viellä on niistä jälkeläisiä. Hollannin Blomerukset, olivat avioituneet, kaun sitten Etelä-Afrikan Blomeruksien kanssa, se tulee ilmi sukuluettelossa. Ruotsin pappissuku 1800 luvulla, joka on myös varmasti, jäljessä jossain muodossa. Se miten ensimmäiset, kirjoissa olevat Blomerukset ovat romanit Karjalassa ja Etelä-Afrikassa, ja se on ihme. Sitä on tutkittu My family Tree. comin kautta, joka käsittää laajasti sukuja.
        Meidän porukka on usein tultua johonkin maahan, katsonut puhelinluetteloita. Kun he olivat opiskelemassa Canadassa, he tapasivat Blomeruksia, kaikki alkujaan Etelä-Afikasta. Niinkiun sanoin, latinalainen Blomerus, ei ole kovin yleinen mutta, historastaan kiinnostava. Siis sitä mitä tiedetään. Minä kuluun Adam (reni) Blomneruksen sukuun, joka syntyi joskus 1700 luvulla Viipurin pyhäjärvellä. Ollaan aina tiedetty Renistä mutta, ei muuta ennekuin Siskoni teki suurtutkimuksen, monen vuoden projektin, niin sen jälkeen jatkoin viellä ja tässä tulos.
        Siuntuin terveisin Hullu Tutkija (Huom yksi minun harrastus on Suomen romanisuvut)

        täytyy sanoa, että vaikka minulla on jokseenkin hyvä ruuasulatus, niin näiden juttujen myötä olen saanut rautanauloja sulatettavaksi.

        Hidastakkaa hevoset. Hidastakaan. Muuten täällä ookaileminen alkaa tuntua turhalta ajan haaskaukselta.


      • romani1
        reporteri kirjoitti:

        täytyy sanoa, että vaikka minulla on jokseenkin hyvä ruuasulatus, niin näiden juttujen myötä olen saanut rautanauloja sulatettavaksi.

        Hidastakkaa hevoset. Hidastakaan. Muuten täällä ookaileminen alkaa tuntua turhalta ajan haaskaukselta.

        Ja taas sama ykimielisyys ja itsevarmuus. Olisi hienoa, jos kertoisit kuka olet, kun tiedät kaiken. Sinun pitää olla erittäin viisa, omasta mielestäsi. Tääsä ketjussa on tullut niin kiinnostavia asioita mutta, sinähän tiedät paremmin. Olen tullut siiheen tulokseen että, olet yksi, joka haluaa vaan päteä ja ala arvioida muita. Kun pyysit anteeksi, niin sinä oli herja mukana. Onko niin että, et pysty kirjopittamaan ja sanoa oma mielipiteesi, ihan kunnioittaen muita. Tai onko niin että, pidät todella itsesi viisaampana kuin muut. Sekin on sairaus. En yliarvioi itseääni mutta, en myös alarvioi itseeni ja kokemuksiaani. Jos et ennestään tunne mina, paremmin niin katso vaikka dolumentti, joka on aika hyvä. Siitä on kirjoitus, tässä ketjusta. Kuka sinä olet, minä olen Helge valama, nyt jos olet niin viisas, niin sano kuka ole. Minä otan suuren riskin, koska minulla on ollut ongelmia mutta, kyllä suurin osa tietää, ketä minä olen ikä 58v. Jos sinä olet niin järkevä ja itsevarma tyyppi ja omasta mielstä, aina oikessa. Pane nimesi pöytään.
        Katsotaan sanoi lääkäri


      • romani1
        romani1 kirjoitti:

        Ja taas sama ykimielisyys ja itsevarmuus. Olisi hienoa, jos kertoisit kuka olet, kun tiedät kaiken. Sinun pitää olla erittäin viisa, omasta mielestäsi. Tääsä ketjussa on tullut niin kiinnostavia asioita mutta, sinähän tiedät paremmin. Olen tullut siiheen tulokseen että, olet yksi, joka haluaa vaan päteä ja ala arvioida muita. Kun pyysit anteeksi, niin sinä oli herja mukana. Onko niin että, et pysty kirjopittamaan ja sanoa oma mielipiteesi, ihan kunnioittaen muita. Tai onko niin että, pidät todella itsesi viisaampana kuin muut. Sekin on sairaus. En yliarvioi itseääni mutta, en myös alarvioi itseeni ja kokemuksiaani. Jos et ennestään tunne mina, paremmin niin katso vaikka dolumentti, joka on aika hyvä. Siitä on kirjoitus, tässä ketjusta. Kuka sinä olet, minä olen Helge valama, nyt jos olet niin viisas, niin sano kuka ole. Minä otan suuren riskin, koska minulla on ollut ongelmia mutta, kyllä suurin osa tietää, ketä minä olen ikä 58v. Jos sinä olet niin järkevä ja itsevarma tyyppi ja omasta mielstä, aina oikessa. Pane nimesi pöytään.
        Katsotaan sanoi lääkäri

        Näköjään illalla, tuo sanasokeus, on pahimillaan. Odota vielä sinun vastausta. Jos et vastaa, niin silloin sinun viesteillä ole mitään merkitystä. Noin itsevarma ja viisas ihminen, uskaltaa laittaa oikean nimen tälle palstalle. Ajattele, minä kirjoitin alussa, vaan omalla nimellä mutta, minua vaaditiin kirjioittaa, nimimerkillä. He jopa keksivät nimimerkin. Kun viellä ajattelee, mitä olen joutunut, julkisuudessa, niin sittenkin. Jos olet tuttu, kenties ystävä, ei meinaa mitään. Kunhat näytät lippua.

        Siunatun terveisin, todella hullu tutkija, odotan vastausta.


      • romani1
        romani1 kirjoitti:

        Näköjään illalla, tuo sanasokeus, on pahimillaan. Odota vielä sinun vastausta. Jos et vastaa, niin silloin sinun viesteillä ole mitään merkitystä. Noin itsevarma ja viisas ihminen, uskaltaa laittaa oikean nimen tälle palstalle. Ajattele, minä kirjoitin alussa, vaan omalla nimellä mutta, minua vaaditiin kirjioittaa, nimimerkillä. He jopa keksivät nimimerkin. Kun viellä ajattelee, mitä olen joutunut, julkisuudessa, niin sittenkin. Jos olet tuttu, kenties ystävä, ei meinaa mitään. Kunhat näytät lippua.

        Siunatun terveisin, todella hullu tutkija, odotan vastausta.

        No missä meidän viisa kirjoittaja, joka ei uskalla laitaa oikeata nimeä. Pitäisikö sanoa niinkikö kuin Sarahdustrassa . Pitäisikö lyödä molemmille korville että, näkee, vai miten se oli. Jos olisi minusta kiinni, niin nimimerkeillä, ei kirjoiteltaisi lainkaan, vaan jokainen toisi mielipiteensä esille, omalla nimellä. Ehkä menetettäisiin osa mutta, silloin ihmiset, huomioisivat (kunnioittaisivat) toisten mielipiteet ja silti, kirjoittaisivat, ei ylimielisesti, vaan asillisesti, mitä mieltä on asioissa ja silti ei oisi ruuansulatusvaivoja vaikka tuntuisikin että, olisi niellyt naulojakin. Siis kertoisi ilman dramaatiikka, mitä ajattelee. Ei aliarvioisi aihetta eikä kirjoittajia, ylimielisesti ja myös kertoisi, miksi ei pysty nielemään, hyvin nauloja.
        Jos on minusta kiinni, kun et kerran uskalla tunnustaa lippua niin, älä jaksakaan kirjoittaa tälle sivulle, vaan etsi joku sivu, missä kaikki mitä kirjoitat, hyväksytään ja sinä hyväksyt kaiken minkä luet ja vastaat, sinun omalla tyylillä ja kaikki pitävät siitä. Tyhmä et ole mutta, jossain klikkaa.
        Sinun Hullu Tutkia


      • iljetät minua
        romani1 kirjoitti:

        No missä meidän viisa kirjoittaja, joka ei uskalla laitaa oikeata nimeä. Pitäisikö sanoa niinkikö kuin Sarahdustrassa . Pitäisikö lyödä molemmille korville että, näkee, vai miten se oli. Jos olisi minusta kiinni, niin nimimerkeillä, ei kirjoiteltaisi lainkaan, vaan jokainen toisi mielipiteensä esille, omalla nimellä. Ehkä menetettäisiin osa mutta, silloin ihmiset, huomioisivat (kunnioittaisivat) toisten mielipiteet ja silti, kirjoittaisivat, ei ylimielisesti, vaan asillisesti, mitä mieltä on asioissa ja silti ei oisi ruuansulatusvaivoja vaikka tuntuisikin että, olisi niellyt naulojakin. Siis kertoisi ilman dramaatiikka, mitä ajattelee. Ei aliarvioisi aihetta eikä kirjoittajia, ylimielisesti ja myös kertoisi, miksi ei pysty nielemään, hyvin nauloja.
        Jos on minusta kiinni, kun et kerran uskalla tunnustaa lippua niin, älä jaksakaan kirjoittaa tälle sivulle, vaan etsi joku sivu, missä kaikki mitä kirjoitat, hyväksytään ja sinä hyväksyt kaiken minkä luet ja vastaat, sinun omalla tyylillä ja kaikki pitävät siitä. Tyhmä et ole mutta, jossain klikkaa.
        Sinun Hullu Tutkia

        helge valama. googlettakaa helge valama niin näette kaikki...


      • meijä kylä tyttöi
        iljetät minua kirjoitti:

        helge valama. googlettakaa helge valama niin näette kaikki...

        tarkkoitako sitä lavastettu juttua josta ei saa puhua


      • ................
        meijä kylä tyttöi kirjoitti:

        tarkkoitako sitä lavastettu juttua josta ei saa puhua

        mitä lavastettua.. ei se ole lavastettu juttu ei varmaan ketään tuomita turhaan.


      • Suomen romanisuvut)"Helg
        romani1 kirjoitti:

        Tervetuloa takaisin. niinkuin sanoin, Blomerukset ovat, lähtöjään kolmesta neljästä paikasta. Ei se Blomerus niin tavallinen nimi ole mutta, kyllä niitä lötyy, varmaankin moneesta maasta. Etel-Afrikka, vanhin Suomen karjalan romaneiden kanssa ja missä viellä on niistä jälkeläisiä. Hollannin Blomerukset, olivat avioituneet, kaun sitten Etelä-Afrikan Blomeruksien kanssa, se tulee ilmi sukuluettelossa. Ruotsin pappissuku 1800 luvulla, joka on myös varmasti, jäljessä jossain muodossa. Se miten ensimmäiset, kirjoissa olevat Blomerukset ovat romanit Karjalassa ja Etelä-Afrikassa, ja se on ihme. Sitä on tutkittu My family Tree. comin kautta, joka käsittää laajasti sukuja.
        Meidän porukka on usein tultua johonkin maahan, katsonut puhelinluetteloita. Kun he olivat opiskelemassa Canadassa, he tapasivat Blomeruksia, kaikki alkujaan Etelä-Afikasta. Niinkiun sanoin, latinalainen Blomerus, ei ole kovin yleinen mutta, historastaan kiinnostava. Siis sitä mitä tiedetään. Minä kuluun Adam (reni) Blomneruksen sukuun, joka syntyi joskus 1700 luvulla Viipurin pyhäjärvellä. Ollaan aina tiedetty Renistä mutta, ei muuta ennekuin Siskoni teki suurtutkimuksen, monen vuoden projektin, niin sen jälkeen jatkoin viellä ja tässä tulos.
        Siuntuin terveisin Hullu Tutkija (Huom yksi minun harrastus on Suomen romanisuvut)

        " (Huom yksi minun harrastus on Suomen romanisuvut)"

        Hyvä kunnioittav Helge. Annas tulla nyt Lindemanneista, Hetmanneista, sekä Florineista. Koska varmasti tiedät heistäkin jotain, koska harrastuksiisi kuuluu suomen romani suvut.


      • mertzi l
        ................ kirjoitti:

        mitä lavastettua.. ei se ole lavastettu juttu ei varmaan ketään tuomita turhaan.

        karavaani liikkuu ja rakit räksyttää, ei mies ainaka vankilaa joutunu että ei mitään pahaa ole voinu tapahtua. hyvää on mies tehny koko ikänsä ja vielä elläkepäivinää jaksaa tehdä kaikille tasapuolisest hyvää


      • romani1
        Suomen romanisuvut)"Helg kirjoitti:

        " (Huom yksi minun harrastus on Suomen romanisuvut)"

        Hyvä kunnioittav Helge. Annas tulla nyt Lindemanneista, Hetmanneista, sekä Florineista. Koska varmasti tiedät heistäkin jotain, koska harrastuksiisi kuuluu suomen romani suvut.

        Tiedän noista suvuista mutta, ei ihmiset pidä siitä eikä minulla ole oikeutta, kirjoittaa niistä. Ne mistä olen kertonut ovat minulle sukua. Lindemanneja on montaa sukua, Florin on alkujaan pappisnimi, joka tuli romaneihin, normaalia tietä, Hedman sukuja on monta. Yksi haara niistä, on minunkin kanssa mutta, ei enempää

        Siunatuin terveisin, Hullu Tukija


      • Ällikällä lyöty!
        romani1 kirjoitti:

        Tiedän noista suvuista mutta, ei ihmiset pidä siitä eikä minulla ole oikeutta, kirjoittaa niistä. Ne mistä olen kertonut ovat minulle sukua. Lindemanneja on montaa sukua, Florin on alkujaan pappisnimi, joka tuli romaneihin, normaalia tietä, Hedman sukuja on monta. Yksi haara niistä, on minunkin kanssa mutta, ei enempää

        Siunatuin terveisin, Hullu Tukija

        Että Hedmanneja, ja Lindemanneja monta sukua ? Ja Florinit pappis sukua !??????


        Minä voisin aivan hyvin käyttää mitä vain noista kolmesta nimestä. Nimittäin kaikki he on minun suvussa.

        Keskisuomesta, kivijärveltä on moni mustalainen lähtöisin, minunkin suku. Lindemannit. Samoin Hedmannit on myös keskisuomesta, samoilta periltä.

        Florinit on taas lähdenyt, Leppävirralta Savosta. Mutta en tiedä että he ollut pappeja.


      • feeralo
        Ällikällä lyöty! kirjoitti:

        Että Hedmanneja, ja Lindemanneja monta sukua ? Ja Florinit pappis sukua !??????


        Minä voisin aivan hyvin käyttää mitä vain noista kolmesta nimestä. Nimittäin kaikki he on minun suvussa.

        Keskisuomesta, kivijärveltä on moni mustalainen lähtöisin, minunkin suku. Lindemannit. Samoin Hedmannit on myös keskisuomesta, samoilta periltä.

        Florinit on taas lähdenyt, Leppävirralta Savosta. Mutta en tiedä että he ollut pappeja.

        Lindemanit ja Hedmanit mainitaan Toivo Nygårdin kirjoittamassa teksessa (2201),
        joka kertoo romaneiden ja talonpoikien yhteenotosta Alajärvellä 1888.
        Teoksessa mainitaan rovasti Johanssonin tekemästä tutkimuksesta, jonka mukaan otto Sjöberg oli Alajärven ensimmäisiä mustalaisia ja hänen vaimonsa
        Ulla olisi kaikkien sen seudun mustalaisten kantaäiti.
        Noiden kolmen suvun lisäksi mainitaan myös Lingrenit ja Rollströmit.


      • tuo mainitsemasi asia
        romani1 kirjoitti:

        Tiedän noista suvuista mutta, ei ihmiset pidä siitä eikä minulla ole oikeutta, kirjoittaa niistä. Ne mistä olen kertonut ovat minulle sukua. Lindemanneja on montaa sukua, Florin on alkujaan pappisnimi, joka tuli romaneihin, normaalia tietä, Hedman sukuja on monta. Yksi haara niistä, on minunkin kanssa mutta, ei enempää

        Siunatuin terveisin, Hullu Tukija

        """"Tiedän noista suvuista mutta, ei ihmiset pidä siitä eikä minulla ole oikeutta, kirjoittaa niistä.""""""

        Just, joo-. Onhan se hyvä tekö syy, tuo mainitsemasi asia, mutta ei silti 100%.

        Jos minä annan sinulle oikeuden kirjoittaa heistä, mutta vain toduutta.

        Esim. Alaärven Lindemanniet eivät ole sukua Viitasaaren Lindemannejen kansa. Eikö niin ?Mutta Turun Lindemannit on sukua Viitasaaren Lindemannejen kansa.

        Koska minä annoin luvan, niin kirjoita vaan huoletta, mutta vain toduus.

        P:S minun nimeni on lian tunnettu tähän paljatettavaksi. Mutta olen Lindemanneja ; Hedmanneja, sekä Florineita. Ja vereni on hyvin tulista ja kumaa.


      • nimi
        feeralo kirjoitti:

        Lindemanit ja Hedmanit mainitaan Toivo Nygårdin kirjoittamassa teksessa (2201),
        joka kertoo romaneiden ja talonpoikien yhteenotosta Alajärvellä 1888.
        Teoksessa mainitaan rovasti Johanssonin tekemästä tutkimuksesta, jonka mukaan otto Sjöberg oli Alajärven ensimmäisiä mustalaisia ja hänen vaimonsa
        Ulla olisi kaikkien sen seudun mustalaisten kantaäiti.
        Noiden kolmen suvun lisäksi mainitaan myös Lingrenit ja Rollströmit.

        "Rollströmit."- Enpä ole ikinä kuullut tuon nimisistä kaaleista !Olisiko han tossa lyönti virhe ?Jospa tarkoitit Bosllrömejä .sano kirjan nimi vielä.


      • romani1
        tuo mainitsemasi asia kirjoitti:

        """"Tiedän noista suvuista mutta, ei ihmiset pidä siitä eikä minulla ole oikeutta, kirjoittaa niistä.""""""

        Just, joo-. Onhan se hyvä tekö syy, tuo mainitsemasi asia, mutta ei silti 100%.

        Jos minä annan sinulle oikeuden kirjoittaa heistä, mutta vain toduutta.

        Esim. Alaärven Lindemanniet eivät ole sukua Viitasaaren Lindemannejen kansa. Eikö niin ?Mutta Turun Lindemannit on sukua Viitasaaren Lindemannejen kansa.

        Koska minä annoin luvan, niin kirjoita vaan huoletta, mutta vain toduus.

        P:S minun nimeni on lian tunnettu tähän paljatettavaksi. Mutta olen Lindemanneja ; Hedmanneja, sekä Florineita. Ja vereni on hyvin tulista ja kumaa.

        Se syy jonka sanoin , on tärkein syy ja minä en tiedä/musta kaikkea asioita. Alajärven Lindemanit tunnen, en usko että, ovat sukua mutta, en ole varma.
        Joutsan ja Riihimäen Hedmanit tunnen ja Riihimäen, ovat minun sukulaisia, äidin kautta. Niitä on muita Hedmaneja myös.
        Florineita on ainakin Keski-Suomessa, joista tunnen osan. Niiden nimen historian, olen jo kertonut.
        Katsotaan lisää, kun pää toimii.
        Siunatuin terveisin HUllu Harrastelija


      • feeralo
        nimi kirjoitti:

        "Rollströmit."- Enpä ole ikinä kuullut tuon nimisistä kaaleista !Olisiko han tossa lyönti virhe ?Jospa tarkoitit Bosllrömejä .sano kirjan nimi vielä.

        Voihan olla, että Nygård on erehtynyt Rollströmin nimen kohdalla. Nimi on voinut
        olla myös Solltröm, joka nimi esiintyy Kokkolan Apteekkarin Arthur Thesleffin
        1901 laatimasta mustalaissukujen luettelosta. Thesleffin luettelossa on 117 eri
        romanisuvun nimeä ja siinä on monta sellaista nimeä joka on sammunut
        suomessa. Nygordin kirjan nimi on "Erään tapon tarina" ja se on julkaistu 2001.


      • romani1
        iljetät minua kirjoitti:

        helge valama. googlettakaa helge valama niin näette kaikki...

        Minä en kommentoi tota asiaa enää. Sitä ruoduttiin,laittomuuksin saakka. Minä olen laittanut oman nimen, kaikkien tietoon, eiköhän se kerro jostain
        Kaiksta hulimatta, toivon siunausta sinulle ja perheellesi.


      • tehnyt
        romani1 kirjoitti:

        Minä en kommentoi tota asiaa enää. Sitä ruoduttiin,laittomuuksin saakka. Minä olen laittanut oman nimen, kaikkien tietoon, eiköhän se kerro jostain
        Kaiksta hulimatta, toivon siunausta sinulle ja perheellesi.

        mitään väärää, mutta tuomioistuin on? Siltä ainakin näyttää. Ei tarvitse vastata.


      • ovat loikkareita
        romani1 kirjoitti:

        Se syy jonka sanoin , on tärkein syy ja minä en tiedä/musta kaikkea asioita. Alajärven Lindemanit tunnen, en usko että, ovat sukua mutta, en ole varma.
        Joutsan ja Riihimäen Hedmanit tunnen ja Riihimäen, ovat minun sukulaisia, äidin kautta. Niitä on muita Hedmaneja myös.
        Florineita on ainakin Keski-Suomessa, joista tunnen osan. Niiden nimen historian, olen jo kertonut.
        Katsotaan lisää, kun pää toimii.
        Siunatuin terveisin HUllu Harrastelija

        "Joutsan ja Riihimäen Hedmanit tunnen ja Riihimäen, ovat minun sukulaisia, äidin kautta."

        Kun olet niin etevä, niin tiedätkö sinä mistä Riihimäen Hedmannit tulee alun perin ?
        Ja tiedötkö oliko heillä silloin tuo nimi ? Niin - juuri he tulevat rajan takaa. Ovat loikkareita. Enpä ole kuullut, että Joutsassa olisi Hedmanneja.
        Ei ole kaukaa hautte jos sanon, että Riihimäen hedmannit ovat rajan takaa Sakkolasta.


      • Hullulle tutkijalle
        romani1 kirjoitti:

        Tiedän noista suvuista mutta, ei ihmiset pidä siitä eikä minulla ole oikeutta, kirjoittaa niistä. Ne mistä olen kertonut ovat minulle sukua. Lindemanneja on montaa sukua, Florin on alkujaan pappisnimi, joka tuli romaneihin, normaalia tietä, Hedman sukuja on monta. Yksi haara niistä, on minunkin kanssa mutta, ei enempää

        Siunatuin terveisin, Hullu Tukija

        "Florin on alkujaan pappisnimi, joka tuli romaneihin, normaalia tietä,"

        Mutta kun minä en tunne mitään kaipuuta papillisiin tehtäviin! Miten selität sen ?

        Ja mikä on normaali tiedä ?
        Teidätkö sen, että U;S;A on Florini niminen kaupunki? Tiedätkö sen ,että Florin

        tarkoittaa kukkaa?

        Arubaanse florin) är den valuta som används i

        http://en.wikipedia.org/wiki/Florin_(Italian_coin)


        History of the Florin



        The Double Leopard
        In 1344, during the reign of England's King Edward III, an impressive gold coinage comprising the Florin or Double Leopard, valued at six shillings, and its half and quarter, the Leopard and Helm respectively, were introduced. The design of the Florin was based on the contemporary gold issues of France's Philip de Valois. These issues were not successful and were replaced, later the same year, by a heavier coinage, the Noble valued at 6s 8d (ie. 80 pence or one third of a pound). It would be nearly 500 years before the Florin would re-appear as a coin denomination.
        The Kingdom of Holland
        Following the Napoleonic wars, in 1795 the French ended the United Dutch Republic and formed the Batavian Republic. Napoleon made his brother King of Holland in 1806. In 1807, the Kingdom of Holland issued it's first coinage, a silver Florin equal to 20 Stuivers. For the florin denomination, this represented a 'false start' as in the following year, the coin was renamed the 'Gulden', a denomination which would, after the abdication of Louis in 1810 and the expulsion of the French in 1813, become the basis of the Kingdom of the Netherlands decimal monetary system from 1815 where 100 cents = 1 Gulden.

        The Godless Florin
        In 1849, during the long British reign of Victoria, as a first step towards decimalisation, the florin got a 'second chance'. A silver florin, valued at one tenth of a pound, was added to Great Britain's coinage. On the legend of this first of the modern florins, the usual Dei Gratia coinage inscription was omitted leading to the nickname of the 'Godless' florin. This anomaly was rectified in 1851 with the release of the 'Gothic' florin issues from 1851.

        Modern Florins
        The florin was issued continuously in Britain from 1851 until 1967 when the introduction of decimal currency saw it replaced by a 10 new pence coin.
        In South Africa, .925 fine silver florins were first issued in 1892 under the banner of the independent Boer South African Republic (Zuid-Afrikaansche Republick). These issues stopped in 1897 with the Boer's loss to the British and did not recommence until 1931 under the auspices of the Union of South Africa. Interestingly, all South African florins are denominated as a 'Two Shillings' rather than 'Florin'. South Africa continued to strike two shillings until 1960 when the country relinquished dominion status to enter the turmoil of the apartheid era. The florin was replaced by a 20 cent coin.

        In 1910, the Florin was one of four silver denominations released in Australia after Federation. Prior to this, British issues circulated as legal tender throughout the States of Australia. The Florin continued to be issued in Australia until 1963 when plans for the introduction of decimal currency in 1966 saw it replaced by a 20 cent piece.

        Between 1849 and 1919, the British florin was issued in .925 fine silver. The silver content was reduced to .500 fine (50%) between 1920 and 1946. From 1947, with silver needed to repay war loans to the USA, all normal British silver coin denominations, including the florin, were struck in copper-nickel.

        In Australia, all Florin issues were produced in silver, .925 fine between 1910 and 1945 reducing to .500 fine between 1946 and 1963. It was not until decimalisation in 1966 that Australia first issued circulating copper-nickel coinage.

        New Zealand, like Australia before it, utilised British issues for circulating legal tender coinage until issuing their own coinage in 1933. The initial 5 silver coins (3 pence, 6 pence, shilling, florin and half crown) were all struck in the debased .500 grade silver and, at the same time as Britain (1947), replaced by copper-nickel equivalents.

        Ireland issued .750 fine silver florins between 1928 and 1943. After an 8 year gap copper-nickel florins were struck between 1951 and 1968.

        Fiji issued .500 fine silver florins between 1934 and 1945, replacing them with copper-nickel from 1957 until 1965. A war-time aberration saw .900 fine Fiji florins produced by the San Francisco mint in 1942 and 1943.

        Other countries to issue Florin denominated coins include:


        Aruba - Nickel bonded steel issues since 1986 in a monetary system where 100 cents = 1 Florin,
        Austria - .900 fine silver issues from 1857 until 1892 where 100 Kreuzer = One Florin (Guilden) and Two Florins = One Thaler,
        East Africa - .500 fine silver issues in 1920 and 1921,
        Malawi - A copper-nickel-zinc


      • Hiitola
        ovat loikkareita kirjoitti:

        "Joutsan ja Riihimäen Hedmanit tunnen ja Riihimäen, ovat minun sukulaisia, äidin kautta."

        Kun olet niin etevä, niin tiedätkö sinä mistä Riihimäen Hedmannit tulee alun perin ?
        Ja tiedötkö oliko heillä silloin tuo nimi ? Niin - juuri he tulevat rajan takaa. Ovat loikkareita. Enpä ole kuullut, että Joutsassa olisi Hedmanneja.
        Ei ole kaukaa hautte jos sanon, että Riihimäen hedmannit ovat rajan takaa Sakkolasta.

        niin muistelen


      • romani1
        Hullulle tutkijalle kirjoitti:

        "Florin on alkujaan pappisnimi, joka tuli romaneihin, normaalia tietä,"

        Mutta kun minä en tunne mitään kaipuuta papillisiin tehtäviin! Miten selität sen ?

        Ja mikä on normaali tiedä ?
        Teidätkö sen, että U;S;A on Florini niminen kaupunki? Tiedätkö sen ,että Florin

        tarkoittaa kukkaa?

        Arubaanse florin) är den valuta som används i

        http://en.wikipedia.org/wiki/Florin_(Italian_coin)


        History of the Florin



        The Double Leopard
        In 1344, during the reign of England's King Edward III, an impressive gold coinage comprising the Florin or Double Leopard, valued at six shillings, and its half and quarter, the Leopard and Helm respectively, were introduced. The design of the Florin was based on the contemporary gold issues of France's Philip de Valois. These issues were not successful and were replaced, later the same year, by a heavier coinage, the Noble valued at 6s 8d (ie. 80 pence or one third of a pound). It would be nearly 500 years before the Florin would re-appear as a coin denomination.
        The Kingdom of Holland
        Following the Napoleonic wars, in 1795 the French ended the United Dutch Republic and formed the Batavian Republic. Napoleon made his brother King of Holland in 1806. In 1807, the Kingdom of Holland issued it's first coinage, a silver Florin equal to 20 Stuivers. For the florin denomination, this represented a 'false start' as in the following year, the coin was renamed the 'Gulden', a denomination which would, after the abdication of Louis in 1810 and the expulsion of the French in 1813, become the basis of the Kingdom of the Netherlands decimal monetary system from 1815 where 100 cents = 1 Gulden.

        The Godless Florin
        In 1849, during the long British reign of Victoria, as a first step towards decimalisation, the florin got a 'second chance'. A silver florin, valued at one tenth of a pound, was added to Great Britain's coinage. On the legend of this first of the modern florins, the usual Dei Gratia coinage inscription was omitted leading to the nickname of the 'Godless' florin. This anomaly was rectified in 1851 with the release of the 'Gothic' florin issues from 1851.

        Modern Florins
        The florin was issued continuously in Britain from 1851 until 1967 when the introduction of decimal currency saw it replaced by a 10 new pence coin.
        In South Africa, .925 fine silver florins were first issued in 1892 under the banner of the independent Boer South African Republic (Zuid-Afrikaansche Republick). These issues stopped in 1897 with the Boer's loss to the British and did not recommence until 1931 under the auspices of the Union of South Africa. Interestingly, all South African florins are denominated as a 'Two Shillings' rather than 'Florin'. South Africa continued to strike two shillings until 1960 when the country relinquished dominion status to enter the turmoil of the apartheid era. The florin was replaced by a 20 cent coin.

        In 1910, the Florin was one of four silver denominations released in Australia after Federation. Prior to this, British issues circulated as legal tender throughout the States of Australia. The Florin continued to be issued in Australia until 1963 when plans for the introduction of decimal currency in 1966 saw it replaced by a 20 cent piece.

        Between 1849 and 1919, the British florin was issued in .925 fine silver. The silver content was reduced to .500 fine (50%) between 1920 and 1946. From 1947, with silver needed to repay war loans to the USA, all normal British silver coin denominations, including the florin, were struck in copper-nickel.

        In Australia, all Florin issues were produced in silver, .925 fine between 1910 and 1945 reducing to .500 fine between 1946 and 1963. It was not until decimalisation in 1966 that Australia first issued circulating copper-nickel coinage.

        New Zealand, like Australia before it, utilised British issues for circulating legal tender coinage until issuing their own coinage in 1933. The initial 5 silver coins (3 pence, 6 pence, shilling, florin and half crown) were all struck in the debased .500 grade silver and, at the same time as Britain (1947), replaced by copper-nickel equivalents.

        Ireland issued .750 fine silver florins between 1928 and 1943. After an 8 year gap copper-nickel florins were struck between 1951 and 1968.

        Fiji issued .500 fine silver florins between 1934 and 1945, replacing them with copper-nickel from 1957 until 1965. A war-time aberration saw .900 fine Fiji florins produced by the San Francisco mint in 1942 and 1943.

        Other countries to issue Florin denominated coins include:


        Aruba - Nickel bonded steel issues since 1986 in a monetary system where 100 cents = 1 Florin,
        Austria - .900 fine silver issues from 1857 until 1892 where 100 Kreuzer = One Florin (Guilden) and Two Florins = One Thaler,
        East Africa - .500 fine silver issues in 1920 and 1921,
        Malawi - A copper-nickel-zinc

        En tiedä, millä mielellä, tämä kirjoitus on mutta, Flora on kukka, yleisnimeltä, Florint on rahayksikkö ja Florinit ovat romanisuku. Joskus kauan sitten pappisperheen tytär meni yhteen romanimiehen kanssa ja siitä sai Florinit nimensä. Tämän kuulin eräältä tukijalta, kun olin seminaarissa Bulgaariassa. Hän on Suomalainen, joka, on hyvin tunnettu ja arvostettu, tutkija. En tiedä, elääköhän enää.
        Siunatuin terveisin Hullu Harrastelija


      • naurattaa
        romani1 kirjoitti:

        En tiedä, millä mielellä, tämä kirjoitus on mutta, Flora on kukka, yleisnimeltä, Florint on rahayksikkö ja Florinit ovat romanisuku. Joskus kauan sitten pappisperheen tytär meni yhteen romanimiehen kanssa ja siitä sai Florinit nimensä. Tämän kuulin eräältä tukijalta, kun olin seminaarissa Bulgaariassa. Hän on Suomalainen, joka, on hyvin tunnettu ja arvostettu, tutkija. En tiedä, elääköhän enää.
        Siunatuin terveisin Hullu Harrastelija

        Onko siis kaikki Florinit romaneita ?

        "Florinit ovat romanisuku. Joskus kauan sitten pappisperheen tytär meni yhteen romanimiehen kanssa ja siitä sai Florinit nimensä. Tämän kuulin eräältä tukijalta, kun olin seminaarissa Bulgaariassa. Hän on Suomalainen, joka, on hyvin tunnettu ja arvostettu, tutkija. En tiedä, elääköhän enää."

        Eikös tuo ole aika hatara peruste ja todistus sinun väitteelle ? Ja minä kun väitän toisin.
        Kyllä kai sinä ymmärrät sen, että tuo on mieletön väite!

        Etkö ymmärrä, että Florini nimi on aika yleinen Romaniassa?

        Miten sinäkin , vaikka olet oppinut mies uskot tuollaisia satuja?
        USA, Kanadassa, .USA:sa on jopa yksi kaupunki Florin.
        En tiedä onko se kaupunki mustalainen vai ei.
        Bearbeiten von Florin (Kalifornien)Florin (Pennsylvania)

        Aruba-Florin
        aus Wikipedia, der freien Enzyklopädie
        Wechseln zu: Navigation, Suche
        Aruba-Florin
        Land: Aruba
        Unterteilung: 100 Cent
        ISO-4217-Code: AWG
        Abkürzung: Afl.
        Wechselkurs:
        (20. Juli 2009) 1 USD = 1,79 AWG (fix)
        1 EUR = 2,5448 AWG
        1 AWG = 0,39295 EUR
        Der Aruba-Florin (auch Aruba-Gulden genannt) ist die Währung von Aruba.

        Er löste 1986 den Antillen-Gulden ab. Er ist wie dieser mit einem festen Wechselkurs von 1 USD = 1,79 AWG[1] an den US-Dollar gebunden und damit mit dem Antillen-Gulden gleichwertig.

        Es gibt folgende Stückelungen des Aruba-Florin:

        Münzen zu 5, 10, 25, 50 Cent, 1, 2,5 und 5 Florin
        Banknoten zu 10, 25, 50, 100 und 500 Florin,
        http://florinhigh.room.net/

        http://sacramento.citysearch.com/profile/1255358/sacramento_ca/florin_mall.html


      • herra lindemanni
        ovat loikkareita kirjoitti:

        "Joutsan ja Riihimäen Hedmanit tunnen ja Riihimäen, ovat minun sukulaisia, äidin kautta."

        Kun olet niin etevä, niin tiedätkö sinä mistä Riihimäen Hedmannit tulee alun perin ?
        Ja tiedötkö oliko heillä silloin tuo nimi ? Niin - juuri he tulevat rajan takaa. Ovat loikkareita. Enpä ole kuullut, että Joutsassa olisi Hedmanneja.
        Ei ole kaukaa hautte jos sanon, että Riihimäen hedmannit ovat rajan takaa Sakkolasta.

        lindemanneilla on kyllä laaja suku koska olemme niin tykättyjä mutta oikiat lindemannit on vain pohjanmaalla ja ovat lähtöisin kortesjärveltä . eivätkä ole loikkareita ja toivon että ette vääristele ettekä arvaile jos että tierä omaa sukuanne .


      • Juusos 79
        herra lindemanni kirjoitti:

        lindemanneilla on kyllä laaja suku koska olemme niin tykättyjä mutta oikiat lindemannit on vain pohjanmaalla ja ovat lähtöisin kortesjärveltä . eivätkä ole loikkareita ja toivon että ette vääristele ettekä arvaile jos että tierä omaa sukuanne .

        Väärä tieto, ei kukaan tykkää Lindemanneiata.


      • VASTAA HELGE
        romani1 kirjoitti:

        En tiedä, millä mielellä, tämä kirjoitus on mutta, Flora on kukka, yleisnimeltä, Florint on rahayksikkö ja Florinit ovat romanisuku. Joskus kauan sitten pappisperheen tytär meni yhteen romanimiehen kanssa ja siitä sai Florinit nimensä. Tämän kuulin eräältä tukijalta, kun olin seminaarissa Bulgaariassa. Hän on Suomalainen, joka, on hyvin tunnettu ja arvostettu, tutkija. En tiedä, elääköhän enää.
        Siunatuin terveisin Hullu Harrastelija

        ONKO FLORIN ;NIMI AATELINEN ? ONKO MINULLA AATELIS VERTA ? TULINEN SE AINAKIN ON, HYVIN TULINEN ! LIAN TULINEN

        VASTAA HELGE REILUSTI VAAN. (TUNNEN ISON JOUKON SINUN SUKULAISIA HELGE, ASP. ?


    • y k k o n e

      Onko samoja Blomerus´sukua joka yritti pitää terveyskylpylää Vihdissä?
      Nolosti meni kuitenkin.

    • sukunimet

      Hagert, Nyman, Florin, Hedman? Kerro pois vain, ole rohkea

      • mr-grillaaja

        Hagert lie ainoo sukunimi jota en ole "valkolaisilla" nähnyt.


      • romani1
        mr-grillaaja kirjoitti:

        Hagert lie ainoo sukunimi jota en ole "valkolaisilla" nähnyt.

        mr-grillaaja. Suomessa on Hagert niminen suku. Hagert on vanha soitilas nimi. Ruotsissa on paljon Hagerteija jotka ovat kaajeita.
        Siunatuin terveisin Hullu tutkija


      • nimistä
        romani1 kirjoitti:

        mr-grillaaja. Suomessa on Hagert niminen suku. Hagert on vanha soitilas nimi. Ruotsissa on paljon Hagerteija jotka ovat kaajeita.
        Siunatuin terveisin Hullu tutkija

        anna tulla vaan, kyllä sinä osaat,kun yrität vaan. luotan sinuun. ootan innolla, voi jokin toinenkin kirjoitta joka tietää. ei kai se teidän tieto ole noin pientä.olettehan ammattilaisia, myös sinä hullu tutkija. kuinka minun pitää maaritella teidä ?kait te jotain noista toisistakin tiedätte.

        ME VENTAVAA. MUKKEN VEL


      • eväät on teillä !
        nimistä kirjoitti:

        anna tulla vaan, kyllä sinä osaat,kun yrität vaan. luotan sinuun. ootan innolla, voi jokin toinenkin kirjoitta joka tietää. ei kai se teidän tieto ole noin pientä.olettehan ammattilaisia, myös sinä hullu tutkija. kuinka minun pitää maaritella teidä ?kait te jotain noista toisistakin tiedätte.

        ME VENTAVAA. MUKKEN VEL

        Ja Helgekin sanoo olevansa suomen romani heimojen tutkija, vaikkapa vain harrastuksesi.Minäpä laitan tuonenpa jotain, en ole edes tutja.


      • romani1
        eväät on teillä ! kirjoitti:

        Ja Helgekin sanoo olevansa suomen romani heimojen tutkija, vaikkapa vain harrastuksesi.Minäpä laitan tuonenpa jotain, en ole edes tutja.

        Minä en ole mikään tutkija. Se on ollut harrastus. Nimimerkki on tietysti huumoria

        Siunatuin terveisin Hull Harrastaja


      • hagges
        mr-grillaaja kirjoitti:

        Hagert lie ainoo sukunimi jota en ole "valkolaisilla" nähnyt.

        Väärin tiedät; minä tunnet ihan tavallisen suomalaisen perheen jonka sukunimi on Hagert, ei mitään tietoa mustalaisuudesta, kaikki ihan valtaväestöön kuuluvia, ei esivanhemmat myöskään mustalaisia.


      • romani1
        hagges kirjoitti:

        Väärin tiedät; minä tunnet ihan tavallisen suomalaisen perheen jonka sukunimi on Hagert, ei mitään tietoa mustalaisuudesta, kaikki ihan valtaväestöön kuuluvia, ei esivanhemmat myöskään mustalaisia.

        Lue kaikki minun kirjoituset, niin huomaat että, olen mainnut siitä. On suomalainen myös. Vanha Sotilassuku
        Terveisin Hullu Harrastelija


      • muistelo
        romani1 kirjoitti:

        Lue kaikki minun kirjoituset, niin huomaat että, olen mainnut siitä. On suomalainen myös. Vanha Sotilassuku
        Terveisin Hullu Harrastelija

        Muistaako kukaan, että okkolan seudun sivussa , oli hevosen raadellu susi, sen kiven kolo on vieläkin tuolla maaseudulla kaikkien puheissa.
        ja että
        lindemanin vanha isäntä jäi hevosella kälviän tasoristeyksen alle.

        ja että on kotoisin -Härmän etäältä maaseudulta jossa vieläkin tulisia ja tummia naisia.
        Kokkolan komiat


      • yks ihmettelijä
        muistelo kirjoitti:

        Muistaako kukaan, että okkolan seudun sivussa , oli hevosen raadellu susi, sen kiven kolo on vieläkin tuolla maaseudulla kaikkien puheissa.
        ja että
        lindemanin vanha isäntä jäi hevosella kälviän tasoristeyksen alle.

        ja että on kotoisin -Härmän etäältä maaseudulta jossa vieläkin tulisia ja tummia naisia.
        Kokkolan komiat

        Eikö se nyt kuitenkin ole niin,että kaaleet on puhunu sakeista ja etunimistä ennenvanhaan?Sukunimiä ei ole ollut vaan niitä on jossain vaiheessa annettu valtaväestön kautta kun on haluttu jonkinlaista rekisteriä pitää.Tämäkään ei ole onnistunut ihan toivotulla tavalla koska kaaleet on pitäny saman perheen lapsia eri sukunimillä, ei olla oltu virallisesti naimisissa, on ollu omia ja kasvatteja jne.Kaaleen sukunimet on siis kaajeitten sukunimiä.Esim joku sukunimi on annettu käyttöön kun talollisen mailla on asunu joku kaaleen sakki.Ja yhdelle aikasemmalle kirjottajalle:sukunimen voi nykyään ottaa käyttöön jos todistetusti kuulut sihen sukuun eli minä voin ottaa sukunimen vanhempani tai muuttaa sen isovanhemman (esim mummun tyttönimi)mukaan.Mutta sukunimeä ei voi vaihtaa mielivaltasesti miten haluaa.Eli voi käyttä ainoastaan omassa suvussa esiintyvää nimeä joka on suoraan alenevassa polvessa kaksi sukupolvea taaksepäin.Yhtä asiaa kuitenkin ihmettelen:miksi pitää laittaa samoja nimiä lapsille ja joka asiassa ola kopion kopio...


      • romani1
        yks ihmettelijä kirjoitti:

        Eikö se nyt kuitenkin ole niin,että kaaleet on puhunu sakeista ja etunimistä ennenvanhaan?Sukunimiä ei ole ollut vaan niitä on jossain vaiheessa annettu valtaväestön kautta kun on haluttu jonkinlaista rekisteriä pitää.Tämäkään ei ole onnistunut ihan toivotulla tavalla koska kaaleet on pitäny saman perheen lapsia eri sukunimillä, ei olla oltu virallisesti naimisissa, on ollu omia ja kasvatteja jne.Kaaleen sukunimet on siis kaajeitten sukunimiä.Esim joku sukunimi on annettu käyttöön kun talollisen mailla on asunu joku kaaleen sakki.Ja yhdelle aikasemmalle kirjottajalle:sukunimen voi nykyään ottaa käyttöön jos todistetusti kuulut sihen sukuun eli minä voin ottaa sukunimen vanhempani tai muuttaa sen isovanhemman (esim mummun tyttönimi)mukaan.Mutta sukunimeä ei voi vaihtaa mielivaltasesti miten haluaa.Eli voi käyttä ainoastaan omassa suvussa esiintyvää nimeä joka on suoraan alenevassa polvessa kaksi sukupolvea taaksepäin.Yhtä asiaa kuitenkin ihmettelen:miksi pitää laittaa samoja nimiä lapsille ja joka asiassa ola kopion kopio...

        Kyllä, olet osittain oikeassa, minun mielestä. On kaksi nimeä, jotka et löydä kaajeissa,Suomessa Blomerus ja Zitron (ehkä Juutalisilla Zitron). Kyllä ne nimet on anettu mutta, ne on annettu Ruotsissa, ennen Suomen tuloa 1500 luvulla. Siis on korkonimet ja monet niistä on paikkannnan mukaan mutta, nimi on ollut, sen ajan kun olemme olleet Suomessa. Tietysti enemmistö minun ikälukasta, on äidin nimellä. Kirjoissa oltiin jotenki, aina alusta asti. Jos tutkit suvut, niin pääset 1600 luvulle helposti. Monilla on samat korkonimet ja silloin, paikkakunta kertoo, kenestä on kysymys. Miten ei saa vaihtaaa sukuniemeä. Tottakai saat valikoida vapaista nimistä, nimen ja muutta, entisen nimeisi, uuteen. Suomalaisuuden liitossa, oli ainakin ennen, lista vapaista nimistä. Toiset suojaa sukunimensä. Minä otin uuden ja suojasin sen, minun suvulle vaan. Se on karjalainen suku, joka on kuollut sukupuuttoon. Karjalassa on saman nimisiä paikkoja, järviä ja jopa entinen vartiotorni, joka on Valama nimeltään. Valama nimeä on Havaijilla ja pari Chikagossa. En tiedä onko ne samsta suvusta, vai onko se myös Hawijilainen nimi. Samaa koskee etunimiä, saat muutta kaikki nimet, jos haluat ja niin on moni meikäläinen tehnytkin
        Siunatuin terveisi Blomerus/Valama


      • ei ollut Lindemanneja ei
        muistelo kirjoitti:

        Muistaako kukaan, että okkolan seudun sivussa , oli hevosen raadellu susi, sen kiven kolo on vieläkin tuolla maaseudulla kaikkien puheissa.
        ja että
        lindemanin vanha isäntä jäi hevosella kälviän tasoristeyksen alle.

        ja että on kotoisin -Härmän etäältä maaseudulta jossa vieläkin tulisia ja tummia naisia.
        Kokkolan komiat

        Miksi sepustat värää tietoa ?????Naurattaa kovasti, noi hullut puheet. Vaan oli Kokkolan komia valtti,(anneli saulin isä)


      • romani1
        ei ollut Lindemanneja ei kirjoitti:

        Miksi sepustat värää tietoa ?????Naurattaa kovasti, noi hullut puheet. Vaan oli Kokkolan komia valtti,(anneli saulin isä)

        Tietoni ei ole väärä vaan toiset ehkä, kirjoittaa samaa asiaa erilailla.
        Siunatuin terveisin, teille


      • teistä sen,
        romani1 kirjoitti:

        Kyllä, olet osittain oikeassa, minun mielestä. On kaksi nimeä, jotka et löydä kaajeissa,Suomessa Blomerus ja Zitron (ehkä Juutalisilla Zitron). Kyllä ne nimet on anettu mutta, ne on annettu Ruotsissa, ennen Suomen tuloa 1500 luvulla. Siis on korkonimet ja monet niistä on paikkannnan mukaan mutta, nimi on ollut, sen ajan kun olemme olleet Suomessa. Tietysti enemmistö minun ikälukasta, on äidin nimellä. Kirjoissa oltiin jotenki, aina alusta asti. Jos tutkit suvut, niin pääset 1600 luvulle helposti. Monilla on samat korkonimet ja silloin, paikkakunta kertoo, kenestä on kysymys. Miten ei saa vaihtaaa sukuniemeä. Tottakai saat valikoida vapaista nimistä, nimen ja muutta, entisen nimeisi, uuteen. Suomalaisuuden liitossa, oli ainakin ennen, lista vapaista nimistä. Toiset suojaa sukunimensä. Minä otin uuden ja suojasin sen, minun suvulle vaan. Se on karjalainen suku, joka on kuollut sukupuuttoon. Karjalassa on saman nimisiä paikkoja, järviä ja jopa entinen vartiotorni, joka on Valama nimeltään. Valama nimeä on Havaijilla ja pari Chikagossa. En tiedä onko ne samsta suvusta, vai onko se myös Hawijilainen nimi. Samaa koskee etunimiä, saat muutta kaikki nimet, jos haluat ja niin on moni meikäläinen tehnytkin
        Siunatuin terveisi Blomerus/Valama

        ohjelman.olette hyvä toimittamaan asioita.Osaisitteko te autaa minua,ja porukaani,tarvitsemme tänne Ruotsiin joku kaalo joka osaisi tuoda esiin rasismin virkavallalle,me olemme saanut kokea kovia virkakunnan taholta.
        Uskollan melkeen sanoa ettri kukaan kaaleen porukka ole tarvinnut kokea sitä mitä me olemme saaneet kokea,tuntuu ettei ihmisellä ole mitään arvoa!

        Jos olette halukas(uskollan melkeen sanoa että olette sen sorttinen mies joka on halukas,ja jolla on ne kykyt joita tässä asiassa tarvitaisi)autamaan,laittakaa puhelin numeronne,niin soitan teille.Kiitos!


      • yks ihmettelijä
        romani1 kirjoitti:

        Tietoni ei ole väärä vaan toiset ehkä, kirjoittaa samaa asiaa erilailla.
        Siunatuin terveisin, teille

        Niin tuosta nimiasiasta kun olen joskus maistraatissa kysyny ihan mielenkiinnosta niin selittivät näin:sukunimi pitää olla niinkun aiemmin sanoin omassa suvussa vähintään omilla isovanhemmilla,tai vallan uusi nimi(siis otetaan joku nimi joka ei ole millään suvulla käytössä) tai sitten sukunimi jonka viimeinen kantaja on kuollut yli 20 vuotta aikasemmin,kaikki sukunimet ovat siis näinollen "suojattuja" eli hagert ei voi olla nieminen eikä päinvastoin jos ei ole vanhin tai isovanhin sillä nimellä koska molemmat nimet on tällä hetkellä käytössä.Olen huono selittään,mutta ehkä ymmärsit tästä jotain.Mutta hälläkös väliä,ei nimi miestä pahenna jne=) Mutta hienoa,että joku tutkii ja lueskelee asioita,monta mielenkkintosta asiaa löytyy kirjoista ja historiasta.Harva vaan tietää edes omaa/oman sukunsa historiaa mikä on sääli.Ennen puhuttu historia joka siirtyi sukupolvelta toiselle,se on menetetty ja ei kovin moni viitsi lukeakaan(kun sehän on kaajeenmoista)joo no toi oli vähän sarkasmia,anteeks.Jokatapauksessa nostan hattua,romani1 ja siunauksin.


      • yks ihmettelijä
        yks ihmettelijä kirjoitti:

        Niin tuosta nimiasiasta kun olen joskus maistraatissa kysyny ihan mielenkiinnosta niin selittivät näin:sukunimi pitää olla niinkun aiemmin sanoin omassa suvussa vähintään omilla isovanhemmilla,tai vallan uusi nimi(siis otetaan joku nimi joka ei ole millään suvulla käytössä) tai sitten sukunimi jonka viimeinen kantaja on kuollut yli 20 vuotta aikasemmin,kaikki sukunimet ovat siis näinollen "suojattuja" eli hagert ei voi olla nieminen eikä päinvastoin jos ei ole vanhin tai isovanhin sillä nimellä koska molemmat nimet on tällä hetkellä käytössä.Olen huono selittään,mutta ehkä ymmärsit tästä jotain.Mutta hälläkös väliä,ei nimi miestä pahenna jne=) Mutta hienoa,että joku tutkii ja lueskelee asioita,monta mielenkkintosta asiaa löytyy kirjoista ja historiasta.Harva vaan tietää edes omaa/oman sukunsa historiaa mikä on sääli.Ennen puhuttu historia joka siirtyi sukupolvelta toiselle,se on menetetty ja ei kovin moni viitsi lukeakaan(kun sehän on kaajeenmoista)joo no toi oli vähän sarkasmia,anteeks.Jokatapauksessa nostan hattua,romani1 ja siunauksin.

        niin vielä tuosta etunimen vaihdosta:on kuulemma ihan helppo juttu :kerran saa vaihtaa ilmaiseksi ja senjälkeen maksullista,mutta vaihdella saa niin paljon kun lystää.Alunperin oli tuo sukunimen vaihto/alkuperä se mikä asiassa kiinnosti, se ei ole niin yksoikonen juttu.Mutta tässä tämä ja hei taas.


      • romani1
        yks ihmettelijä kirjoitti:

        Niin tuosta nimiasiasta kun olen joskus maistraatissa kysyny ihan mielenkiinnosta niin selittivät näin:sukunimi pitää olla niinkun aiemmin sanoin omassa suvussa vähintään omilla isovanhemmilla,tai vallan uusi nimi(siis otetaan joku nimi joka ei ole millään suvulla käytössä) tai sitten sukunimi jonka viimeinen kantaja on kuollut yli 20 vuotta aikasemmin,kaikki sukunimet ovat siis näinollen "suojattuja" eli hagert ei voi olla nieminen eikä päinvastoin jos ei ole vanhin tai isovanhin sillä nimellä koska molemmat nimet on tällä hetkellä käytössä.Olen huono selittään,mutta ehkä ymmärsit tästä jotain.Mutta hälläkös väliä,ei nimi miestä pahenna jne=) Mutta hienoa,että joku tutkii ja lueskelee asioita,monta mielenkkintosta asiaa löytyy kirjoista ja historiasta.Harva vaan tietää edes omaa/oman sukunsa historiaa mikä on sääli.Ennen puhuttu historia joka siirtyi sukupolvelta toiselle,se on menetetty ja ei kovin moni viitsi lukeakaan(kun sehän on kaajeenmoista)joo no toi oli vähän sarkasmia,anteeks.Jokatapauksessa nostan hattua,romani1 ja siunauksin.

        Kiitos vastauksesta.
        Voisitteko laitaa sen maistratin e-mail tai puhelin numero ja mikä maistraatti on kyseessä. He ovat väärässä. Saatte vaihtaa sukunimen ja nyöskin etunimenne, kunhan se nimi ei ole suojattu, siis sukunimi. Meitä on paljon romaneita, jorka ollaan, valitettavasti jouduttu, vaihtamaan. Niitä on vaikka kuinka paljon. Tai pyytäkä olemaan minuun yhteydessä, väärää ei sa tiedoittaa. e-mail [email protected]
        Paljon siunauksia teille


      • romani1
        teistä sen, kirjoitti:

        ohjelman.olette hyvä toimittamaan asioita.Osaisitteko te autaa minua,ja porukaani,tarvitsemme tänne Ruotsiin joku kaalo joka osaisi tuoda esiin rasismin virkavallalle,me olemme saanut kokea kovia virkakunnan taholta.
        Uskollan melkeen sanoa ettri kukaan kaaleen porukka ole tarvinnut kokea sitä mitä me olemme saaneet kokea,tuntuu ettei ihmisellä ole mitään arvoa!

        Jos olette halukas(uskollan melkeen sanoa että olette sen sorttinen mies joka on halukas,ja jolla on ne kykyt joita tässä asiassa tarvitaisi)autamaan,laittakaa puhelin numeronne,niin soitan teille.Kiitos!

        Laittakaa liätietoja teistä, ketä olette ja mistä. Myös missä asutte nykyään, niin katsotaan, mtä voin tehdä tai en voi. Olen ollut Ruotsissa työssä Tukholmassa 1979-1982. Silloin olin 2vuotta työssä suomen romanien kanssa. Familjepedagog, Högdalenissa ja lähistöllä. osoite on [email protected]

        Paljon siunausta teille.


      • Minulla ei
        romani1 kirjoitti:

        Laittakaa liätietoja teistä, ketä olette ja mistä. Myös missä asutte nykyään, niin katsotaan, mtä voin tehdä tai en voi. Olen ollut Ruotsissa työssä Tukholmassa 1979-1982. Silloin olin 2vuotta työssä suomen romanien kanssa. Familjepedagog, Högdalenissa ja lähistöllä. osoite on [email protected]

        Paljon siunausta teille.

        ole emailia.En voi mitenkään ottaa teihin yhtyttä tällä koneella,olen niin vanhanaikainen.En voi panna omaa puhelin numeroa tähän.Pankaa oma posti osoteenne,tain puhelinnumero niin minä otan yhteyttä.


      • yks ihmettelijä
        romani1 kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.
        Voisitteko laitaa sen maistratin e-mail tai puhelin numero ja mikä maistraatti on kyseessä. He ovat väärässä. Saatte vaihtaa sukunimen ja nyöskin etunimenne, kunhan se nimi ei ole suojattu, siis sukunimi. Meitä on paljon romaneita, jorka ollaan, valitettavasti jouduttu, vaihtamaan. Niitä on vaikka kuinka paljon. Tai pyytäkä olemaan minuun yhteydessä, väärää ei sa tiedoittaa. e-mail [email protected]
        Paljon siunauksia teille

        Tulipas tästä pitkä juttu vaikka uteliaisuuttani lähdin ketjua lukeen.Mutta asiaan:maistraatin nettisivuilla lukee esim.yhdesä kohtaa näin: hakemukseen liitettävä asian ratkaisemista varten tarpeellinen selitys.Esim.esivanhemman sukunimeä haettaessa tulee hakemukseen liittää virallinen sukuselvitys, joka osoittaa esitetyn nimen kuuluneen vakiintuneesti hakijan esivanhemmille.


      • romani1
        yks ihmettelijä kirjoitti:

        Tulipas tästä pitkä juttu vaikka uteliaisuuttani lähdin ketjua lukeen.Mutta asiaan:maistraatin nettisivuilla lukee esim.yhdesä kohtaa näin: hakemukseen liitettävä asian ratkaisemista varten tarpeellinen selitys.Esim.esivanhemman sukunimeä haettaessa tulee hakemukseen liittää virallinen sukuselvitys, joka osoittaa esitetyn nimen kuuluneen vakiintuneesti hakijan esivanhemmille.

        Romaneita ajatellen, riittää syyksi että, on tyypillinen romaninimi ja se estää työsaannin ym. Myös vaikeasti kirjoitettavat nimet, rittää syyksi

        Paljon terkkuja sinulle


      • yks ihmettelijä
        romani1 kirjoitti:

        Romaneita ajatellen, riittää syyksi että, on tyypillinen romaninimi ja se estää työsaannin ym. Myös vaikeasti kirjoitettavat nimet, rittää syyksi

        Paljon terkkuja sinulle

        Nyt alkaa melkein jo naurattaan,taidetaan nyt puhua toistemme ohi.Tarkoitin siis alun perin,ettei kukaan voi ottaa mitä tahansa nimeä.Tottakai voi nimeä vaihtaa,mutta ei noin vain voi ottaa käytössä olevaa sukunimeä.Tiedän kyllä,että voi "keksiä" nimen tai esim suomentaa ja sillonkin se menee jonkinmoisen seulan läpi.Mutta ei minun naapuri voi vain päättää,että hän alkaisi käyttää esim.minun sukuknimeä jos hän ei itse ole isovanhempiensa kautta samaa sukua.Sitä sukunimen suomentamista on kylä ollut paljonkin venäjän vallankumouksen jälkeen kun immigrantit ei halunnut leimautua suomessa.Edelleen siunaten ja nyt vähän nauraen kun menee ihan hiusten halkomiseksi.


      • Väärä tieto
        romani1 kirjoitti:

        Tietoni ei ole väärä vaan toiset ehkä, kirjoittaa samaa asiaa erilailla.
        Siunatuin terveisin, teille

        Tämä mies joka jäi hevosella junan alle oli komias valtis sanottu mies. Ei hän ollut mitään Lindemanneja. Hän oli Kokkolasta kotoisin ja sukunimi oli Svarts. Hän oli Kokkolan Veijan poika, Anneli Saulin isä. Ei totuutta voi muuttaa. Ei perunasta voi tulla omenaa, vai mitä? Ymmärrä ,minä tunnen tuon suvun.


      • Anonyymi
        romani1 kirjoitti:

        Kyllä, olet osittain oikeassa, minun mielestä. On kaksi nimeä, jotka et löydä kaajeissa,Suomessa Blomerus ja Zitron (ehkä Juutalisilla Zitron). Kyllä ne nimet on anettu mutta, ne on annettu Ruotsissa, ennen Suomen tuloa 1500 luvulla. Siis on korkonimet ja monet niistä on paikkannnan mukaan mutta, nimi on ollut, sen ajan kun olemme olleet Suomessa. Tietysti enemmistö minun ikälukasta, on äidin nimellä. Kirjoissa oltiin jotenki, aina alusta asti. Jos tutkit suvut, niin pääset 1600 luvulle helposti. Monilla on samat korkonimet ja silloin, paikkakunta kertoo, kenestä on kysymys. Miten ei saa vaihtaaa sukuniemeä. Tottakai saat valikoida vapaista nimistä, nimen ja muutta, entisen nimeisi, uuteen. Suomalaisuuden liitossa, oli ainakin ennen, lista vapaista nimistä. Toiset suojaa sukunimensä. Minä otin uuden ja suojasin sen, minun suvulle vaan. Se on karjalainen suku, joka on kuollut sukupuuttoon. Karjalassa on saman nimisiä paikkoja, järviä ja jopa entinen vartiotorni, joka on Valama nimeltään. Valama nimeä on Havaijilla ja pari Chikagossa. En tiedä onko ne samsta suvusta, vai onko se myös Hawijilainen nimi. Samaa koskee etunimiä, saat muutta kaikki nimet, jos haluat ja niin on moni meikäläinen tehnytkin
        Siunatuin terveisi Blomerus/Valama

        Ja Nyman?? Olet kaikkille sukuu ja ketää eii haluu olla sulle sukuu . Remu kieltää että on sulle sukuu. Mutta kerro Helge Mitten Sä voit olla kaikkille suku ?


    • TIETOPANKKI_jeeno

      se kuka sanoi "Sitten se seikka, että ensimmäisten mustalaisten tiedetään ..... että Riihimäen hedmannit ovat rajan takaa Sakkolasta"....mitkään heedmannit eivät ole sakkolan mustalaisia kyllä ne sakkolan mustalaiset ovat ihan tampereella.......T:ASIASTA TIETOINEN

      • A99PÄPN Ä

        HEDMAN = MADE IN FINLAN, SAARIJÄRVI


      • HAGERT.T

        IT JA MUSTALAISET ON ALKUJAAN RAJAN TAKAA KARJALASTA SAKKOLLAN KYLÄSTÄ TULIVAT MULLIVAUNULLA TAMPEREELLE. SAKKOLLALAISTEN ALKUPERÄISET SUKUNIMET ON ÅERLUND JA NYMAN, HUOM... KAIKKI NYYMANNIT JA ÅERLUNDIT EI KUITENKAAN OLE SAKKOLLALASIJA. MUTTA KARJALASTA OBAT KAIKKI NYYMANIT JA ÅERLUNDIT LÄHTÖISIN


    • ex kulassi

      Sakkolalaisia oli alkujaankin pieni porukka ja tuskin enään yhtään hengissä, sodassa meni monta. ja loput jo ikänsäkin vuksi olisivat nyt yli satavuotiaita.

    • Questionaare

      Sanooko kellekään mitään sellainen sukunimi kuin Aalto ?

    • santra15

      Elias Nikolai Lindeman
      * .1879
      †.1944 eliaksen isä oli gustaf lindeman syn alajärvellä 1823 kuka oli toinen vanhin (albertina ) olen etsinyt albertiina nimistä naista en ole löytänyt mistään vanhoista kirkonkirjoista.hänellä oli tyttäriä mennessään kortesjärvelle fredrika (piika),maria ruusa eveliina (liinu) elias oli veli näille naisille tunteeko kukaan albertiinaa mistä päin oli kotoisin?

    • ku k ka

      mielstäni tuo sukunimi on lähtenyt ruotsista koska sana blom eikös se tarkota kukka

    • Yksi Blome-rus

      Juu, ruusunkukkia ollaan...tai kukkaryssiä ;-)

      • oh-hoh1

        Ainakin olette todella fiksuja ja vielä näytätte sen. OH-HOH!


    • Hmmm....

      Johan varsinaista juttua pukkasit.

      Että ihan Etelä-Afrikassa jo 1700 luvulla.

      Kerros vielä ihan mielenkiinnosta minkä ihmen tahon kautta olet onnistunut tekemään tuollaisen sukututkimuksen johon olet saanut tiedot ympäri mailmaa noinkin vanhoilta ajoilta?

      Kai tiedät ettei MyFamilyTree.com ole mikään luotetava sivusto?

      Oma veljeni kokeili sen luotettavuutta ja onnistui kokessaan muuttaman sukuini Pohjois-Amerikan intiaaniksi ja Australian alkuasukkaiksi.... Että silleen....

      Zitron muuten ei ole juutalainen nimi.

      • Roma1

        Olen ise ollut Etelä-Afrikassa ja silloin sain tietää siitä mutta, en tiennyt että, niitä on viellä. Niitä on paljon. Jos olet lukenut minun tekstejä Romani 1 nimimerkillä, tiedät että niitä on siirtolasisina mm Kanadassa. Suomen blomerus perhe, katsoi puhelinluotteloa Kanadassa ja löysy Blomeruksen. He tapasivat ja hän kertoi että suku on alkujaan Etelä-Afrikasta. Googla Blomerus, niin tulee afrikkalaiset, esiin. Ruotsissa, on ollut pappisuku, josta olen kuullut jo 40 vuotta sitten. Hollannissa, on myös Blomeruksi. Itse olen Adam Blomeruksen suvusta, joka kasdtettiin luultavasti 1723, Viipurin Pyhäjärvellä ja häntä kutsuttiin Reeniksi, ja olen pienenä, kuullut hänestä


    • ??????

      Miten tämä romani1 kehtaa kirjoitella kun kaikki tietävät ,mitä se on tehnyt?

      • Roma!

        Sitä mitä olen tehnyt ja en ole tehnyt, ollaan eri mieltä mutta, en ole kirjoittanut tälle sivulle, moneen vuoteen. On ihmisiä, jotka haluavat tietää asioita, jotka minä tiedän. Ajattelin vierailla, teidän palstalla mutta, taas menee monta vuotta.
        Siitä kehtaamisesta, voidaan olla mitä mieltä tahansa
        Minä en ole kirjoittanut nimimerkilla mutta, kun vaativat!
        Menee taas monta vuotta ja jos koskaan, jaan tietoni, tällä sivulla!
        Siunttua Pääsiäistä Sinulle toivoo Helge Juhani Valama!


    • thieves in the nigh

      Kirjoita pois, ei kai tämä mikään koston instutuutti ole.

      • Roma !

        Mina en voi ajatella etta, joku ihmettelee mitaan minusta, Mina tyoskentelen Romanien romanien kanssaa, auttamalla kaikista koyhempia romaneita, omalla elakkeella ja tyo on vaativaa mutta antoisaa. OLen oppinut, naiden kahden vuoden aikana, miten romanit elaa todella huonoissa loissa. Nyt suunitellaan Suomen ja Romanian Pelastusarmeijoiden kanssa, yhteisprojektia. Pitaa todeta etta, tahan tyohon, ei tulisi monta, se on niin rankkaa ja vaativaa. Tama tyo tekee noyraksi, kun nakee kauheudet, miten ihmisia kohdellaan.
        Toivon etta rukoilette tai muuten ajattelette minua!
        Siunatun terveisin Helge Valama!


    • thieves in the night

      Täällä näyttää pikkasen siltä, että nämä ovat se osa valkoista ja tummaa väestöä, mitkä pitävät vahtia kakista näenäisistä asioista, sellasista kuin kirjoituksien lyömävirheistä, jotkut jopa ehdottavat koulutusta - in ja el;n paikoilleen asettamiseksi.
      No asioilla on sisältönsä ja arvonsa, jokainen arvioikoon ne itse.

    • Thrutholor

      "thieves in the night" tässä pidetään kyllä vahtia aivan eri asian takia, kokeile mitä google antaa vastaukseksi.

    • maritza

      hei tutkin sukuani ja pääsin 1800 luvulle sellaisen henkilö Vilhelm Nikolai Merikivestä, 9.4.1889 Loimaalla. ja hänen vaimo oli omaa sukua ruohonen
      ja suku on lähtöisin karjalasta. tietojen mukaa he olivat romaneita.
      sukunimi on voinut vuosien mittaan muuttua karjala ajoista sukunimi on voinut olla
      haagert kun ne on lähtöisin karjalasta. kysykää isovanhemmilta jos joku tietäis sukuni vaiheista kun kirkonkirjat eivät kerro mitään.

    • et sinä tiijä

      Mistä on BOLLSTRÖM, kerro pois Helge, no entäs BERG ?anna tulla vaan

    • ohikulkija0

      Niin ihan vain tiedoksi että Etelä-Afrikan Blomerukset ovat alunperin lähtöisin Suomesta. Pietarsaarelaisen Jacob Johan Blomeruksen (1719-1763) ja Anna Holmströmin (1721-1771) poika Sakarias (Zacharias) Blomerus (1760-1835) muutti ensin Ruotsiin ja lähti sieltä sitten Etelä Afrikkaan Cape Colonyyn, jossa hän sai ainakin viisi lasta. Näistä ainakin poika Arie Erasmus Blomeruksen (1785-1851) oli kova jatkamaan sukuaan ja myös hänen poikansa ovat useiden Etelä-Afrikan Blomerusten esi-isiä.

      Tämän pietarsaarelaisen Jacob Blomeruksen isästä Erich Brumeruksesta (Purmeruksesta) kirjoitetaan näin: "Viipurin lukion logiikan ja fysiikan lehtori 1697. Pakeni sotaa Viipurista 1710. Porvoon ylim. tuomiokapitulin apujäsen 1711. Helsingin triviaalikoulun vt. rehtorina kesällä 1712. Piispa Joh. Gezeliuksen apulainen Tukholmassa 1714. Oleskeli Örebrossa." Joissain yhteyksissä Erich Brumerus esiintyy myös nimellä Blomerus, mutta näillä näytöillä sanoisin etteivät nämä taida olla romani-sukua. Tosin Ericin eli Erkin isä Erkki Blomerus/Purmerus oli kylläkin pellavakankuri eli -kutoja, eli ihan duunari.

      Mitä taas Florineihin tulee, niin kappalainen ja varapastori Johan Martinsson Florinin (1739-1796) ja hänen vaimonsa Anna Lardsdotter Forseliuksen (1744-1784) tytär Elisabet Fredrika (1774-1829) ainakin nai Ruovedellä syntyneen ja ymmärtääkseni ihan romanisukuisen Karl Palmrothin (1753-1839). Eka varmasti romanisukuinen miespuolinen Florin on romanisotilas Alexander Florin Rantasalmelta, joka on saanut 1775 Maria-nimisen tyttären Beata Gregoriidotterin kanssa. Toinen romanisotilas Johan Florin, joka on saanut pojan 1781 paikkakunnalla Kiikka (ent. Turun ja Porin lääni).

    • Anonyymi

      Muinaisen Egyptin jälkeläisiä mustalaiset

    • Anonyymi

      Sukufoorum selvitetty Zitron sukua

    • Anonyymi

      Oon itekki blomerus xd

    • Anonyymi

      Tervetuloa Piilota
      Olen tämän sivuston perustaja PremiumPlus-jäsen Helge Blomerus/Valama .
      Sivusto on luotu käyttäen MyHeritage:ia. Tämä hieno ohjelma tekee mahdolliseksi sen, että minunlaiseni henkilöt voivat tehdä oman perhesivuston, rakentaa sukupuun ja jakaa perhekuvia. Jos haluat kommentoida sivustoa tai antaa palautetta, ole hyvä, klikkaa tästä ottaaksesi yhteyttä.
      Tältä sivustolta löydät online sukupuumme! Perhesivustollamme on tällä hetkellä 21 nimeä.
      Tämä sivusto on päivitetty viimeksi 30. toukokuuta 2023 ja sillä on 2 rekisteröitynyt(tä) käyttäjä(ä). Jos haluat myös jäseneksi, ole hyvä,

    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe