"Jo yli 350 000 suomalaista sairastaa masennusta. Masennus ajaa enemmän suomalaisia eläkkeelle kuin mikään muu sairaus"
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/07/masennukseen_sairastuu_yha_useampi_suomalainen_859764.html
Mikä oikein masentaa Suomalaisia
133
3922
Vastaukset
- + se, että...
...verorahamme menevät naamoillemme mälläävien mamujen elättämiseen.
- KAMALAMALA
KAMALA LAMA ON TULOSSA..KOKO JÄRJESTELMÄ SORTUU !
- ero ja sinkkuhelvetti
KAMALAMALA kirjoitti:
KAMALA LAMA ON TULOSSA..KOKO JÄRJESTELMÄ SORTUU !
Pakko vastata lyhyesti.
Yhä kasvavat masennus ynm luvut eivät johdu kautta maailman historian parhaimmasta työoloista, lyhyimmästä viikosta ja palkasta/eli ostovoimasta. Kuninkaallakaan ei ollut mikroja, kodinkoneita ja kännyköitä vielä pari vuosikymmentä sitten.
Masennus ynm sen sijaan johtuu täysin historiallisesti ennennäkemättömästä perheiden hajoamisesta, eli jatkuvuuden, turvallisuuden ja yhteisöllisyyden hajoamisesta. Ja tämä taas johtuu sairastuttavasta ISMISTÄ, feminismistä propagandoineen pohjimmiltaan.
Yhä useammalla ihmisellä hajoaa sekä lapsuuden idylli eroihin päälle vielä oma aikuisuuden perhe eroon. Myös ajanjaksot mitä sukukypsät ihmiset elävät yksinään aikuisena ovat täysin sairaita ja ennennäkämettömiä historiassa.
Tätä yksinkertaista, päivänselvää asiaa ei vain nosteta julkisuuteen koska niin suuri osa toimittajista on joko marxismiin kallellaan (syy aina työssä) tai feminismiin kallellaan. - saman todennut
ero ja sinkkuhelvetti kirjoitti:
Pakko vastata lyhyesti.
Yhä kasvavat masennus ynm luvut eivät johdu kautta maailman historian parhaimmasta työoloista, lyhyimmästä viikosta ja palkasta/eli ostovoimasta. Kuninkaallakaan ei ollut mikroja, kodinkoneita ja kännyköitä vielä pari vuosikymmentä sitten.
Masennus ynm sen sijaan johtuu täysin historiallisesti ennennäkemättömästä perheiden hajoamisesta, eli jatkuvuuden, turvallisuuden ja yhteisöllisyyden hajoamisesta. Ja tämä taas johtuu sairastuttavasta ISMISTÄ, feminismistä propagandoineen pohjimmiltaan.
Yhä useammalla ihmisellä hajoaa sekä lapsuuden idylli eroihin päälle vielä oma aikuisuuden perhe eroon. Myös ajanjaksot mitä sukukypsät ihmiset elävät yksinään aikuisena ovat täysin sairaita ja ennennäkämettömiä historiassa.
Tätä yksinkertaista, päivänselvää asiaa ei vain nosteta julkisuuteen koska niin suuri osa toimittajista on joko marxismiin kallellaan (syy aina työssä) tai feminismiin kallellaan.Kyllä vain. Lisäisin vielä perhe koon muuttumisen. Mummot ja Papat eivät enää asu saman katon alla vaan vanhainkodissa ja yleensä vielä eri paikkakunnalla. Ennen he ovat pitäneet yllä tapoja ja perinteitä perheessä. Lisäksi he olisivat paikalla silloin kun vanhemmat eivät ole, jolloin lapsi ei tunne olevansa hyljätty ja kuri säilyy.
Kerrostalot maan tasalle ja mummonmökki pakolliseksi joka ok-taloon. - Masennuksen tunteva
Pakko vastata lyhyesti.
Tätä yksinkertaista, päivänselvää asiaa ei vain nosteta julkisuuteen koska niin suuri osa toimittajista on joko marxismiin kallellaan (syy aina työssä) tai feminismiin kallellaan.Eipä tuohon liikoja ole lisättävää...Olet asian ytimessä ja tosiaankin jostakin syystä tästä ytimestä ei juurikaan puhuta...Noh...Ne jotka yleensä puhuvat eniten,eivät ole ihan masentuneimpia,joten asia ei heitä akuutisti kosketa. Masentunut on kaikkein hiljaisin sairas...No sainpas tämän verran edes sanottua.
- Isovanhempi
Pakko vastata lyhyesti.
Tätä yksinkertaista, päivänselvää asiaa ei vain nosteta julkisuuteen koska niin suuri osa toimittajista on joko marxismiin kallellaan (syy aina työssä) tai feminismiin kallellaan.Totta puhut! Lasten vanhemmat masentuu kun sohlaavat perhe-elämänsä vieraiden suhteiden takia päin helvettiä. Sitten masennus iskee kun jäädään liian suuren taakan alle rahahuolineen ja masennetaan siinä samalla myös mummit ja papat ym. Elämää ei voi näin jatkaa. Lapsista kasvaa juurettomia tunnevammaisia aikuisia jotka eivät enää tule toimeen edes itsensä kanssa.
- asioista joita väität
Pakko vastata lyhyesti.
Tätä yksinkertaista, päivänselvää asiaa ei vain nosteta julkisuuteen koska niin suuri osa toimittajista on joko marxismiin kallellaan (syy aina työssä) tai feminismiin kallellaan.Suomessa on duunarilla huonoin ostovoima verrattuna toisiin länsimaihin. Suomessa on duunarilla helvetin kovat verot verrattuna toisiin länsi-maihin ja palkat ovat huonoimmat ja sen lisäksi työvauhti on kaikkein mahtavin. Juttele noita juttujas Kokoomuksen puoluekokouksessa jossa joku saattaa uskoa sua.
- pajatusta
Pakko vastata lyhyesti.
Tätä yksinkertaista, päivänselvää asiaa ei vain nosteta julkisuuteen koska niin suuri osa toimittajista on joko marxismiin kallellaan (syy aina työssä) tai feminismiin kallellaan.Olen asunut aikanaan yli 10 vuotta yksin. Mahtavia asioita syntyi silloin ja syntyy nytkin kun asun parisuhteessa. Olen FM, minulta on kustannettu kirja ja elätän itseäni taiteilijana. Mitään noista en olisi pystynyt totetuttamaan ilman omaa aikaa. Masentunut olisin varmasti jos olisi pitänyt mennä nuorena naimisiin ja elää suvun vaatimusten mukaan ja perheen perustaminen olisi ollut ainoa vaihtoehto elämässä.
Jos sinulle perheidylli on ainut vaihtoehto jossa voit hyvin, niin ei kannattaisi yleistää sitä. Toisille se ei sovi vaan on este kehitykselle.
- SE
EU:hun liittymisen jaäkeen on TUONUT MUKANAAN..
Joka neljäs käyttää jo jtn masennus/psyyke lääkkeitä..- Hanu*
seuraavaksi kananmunien syönti. Läskiä ja kaikkea rasvaa piti välttää, näkyvä rasva roskikseen. Huolehdittiin vain aivojen polttoaineen, sokerin saannista, mutta aivojen rakennusaineet kiellettiin.
Nyt ei ole viranomaisilla rohkeutta tunnustaa ravitsemisneuvonnan virheitä.
Virheiden seurauksena ihmisten rapautuneet aivot, eivät kestä stressiä ja/tai runsasta alkoholin käyttöä, samalla tavalla kuin terveet aivot. - Mahdotonta olla terve
Hanu* kirjoitti:
seuraavaksi kananmunien syönti. Läskiä ja kaikkea rasvaa piti välttää, näkyvä rasva roskikseen. Huolehdittiin vain aivojen polttoaineen, sokerin saannista, mutta aivojen rakennusaineet kiellettiin.
Virheiden seurauksena ihmisten rapautuneet aivot, eivät kestä stressiä ja/tai runsasta alkoholin käyttöä, samalla tavalla kuin terveet aivot.Rahajärjestelmässä on mahdotonta elää terveesti. Myös ruoka mitä kaupassa myydään ei ole tuoretta, koska tuore ruoka syödään heti sen valmistettua eli kun on kasvatettu niin se ruoka on tuoretta jos sen syö heti kun on valmistanut siitä ruuan itselleen. Moni sanoo että näillä pysyt terveenä, mutta kun ruokakin on bisnestä niin niihin ruokiin laitetaan aineita myös että ne ei ole lopulta mitään terveitä ruokia.
Kaikennäköisiä aineita että ne pysyvät jollain tavalla hyvältä näyttävinä ja maistuvina, mutta eivät ole terveitä ruokia kun ne syödään. - täyttä
Hanu* kirjoitti:
Virheiden seurauksena ihmisten rapautuneet aivot, eivät kestä stressiä ja/tai runsasta alkoholin käyttöä, samalla tavalla kuin terveet aivot.asiaa eipä oo perkele mitään vaivoja ku en oo popsinu terveys ruokia
- Korhonen, Katainen...
...Ahonen Esko /kesk Vaasan vaalipiiri
Alatalo Mikko /kesk Pirkanmaan vaalipiiri
Anttila Sirkka-Liisa /kesk Hämeen vaalipiiri
Autio Risto /kesk Hämeen vaalipiiri
Hautala Lasse /kesk Vaasan vaalipiiri
Heikkinen Hannakaisa /kesk Pohjois-Savon vaalipiiri
Hoskonen Hannu /kesk Pohjois-Karjalan vaalipiiri
Hyssälä Liisa /kesk Varsinais-Suomen vaalipiiri
Hänninen Tuomo /kesk Oulun vaalipiiri
Kaikkonen Antti /kesk Uudenmaan vaalipiiri
Kalli Timo /kesk Satakunnan vaalipiiri
Kalmari Anne /kesk Keski-Suomen vaalipiiri
Kaltiokumpu Oiva /kesk Satakunnan vaalipiiri
Karjula Kyösti /kesk Oulun vaalipiiri
Karpela Tanja /kesk Uudenmaan vaalipiiri
Katainen Elsi /kesk Pohjois-Savon vaalipiiri
Kaunisto Timo /kesk Varsinais-Suomen vaalipiiri
Kerola Inkeri /kesk Oulun vaalipiiri
Kiviniemi Mari /kesk Helsingin vaalipiiri
Kiviranta Esko /kesk Varsinais-Suomen vaalipiiri
Komi Katri /kesk Etelä-Savon vaalipiiri
Korhonen Timo V. /kesk Oulun vaalipiiri
Korkeaoja Juha /kesk Satakunnan vaalipiiri
Kääriäinen Seppo /kesk Pohjois-Savon vaalipiiri
Laukkanen Markku /kesk Kymen vaalipiiri
Lehtomäki Paula /kesk Oulun vaalipiiri
Leppä Jari /kesk Etelä-Savon vaalipiiri
Lintilä Mika /kesk Vaasan vaalipiiri
Manninen Hannes /kesk Lapin vaalipiiri
Mieto Juha /kesk Vaasan vaalipiiri
Oinonen Lauri /kesk Keski-Suomen vaalipiiri
Pakkanen Markku /kesk Kymen vaalipiiri
Paloniemi Aila /kesk Keski-Suomen vaalipiiri
Pekkarinen Mauri /kesk Keski-Suomen vaalipiiri
Pentti Klaus /kesk Pirkanmaan vaalipiiri
Puumala Tuomo /kesk Vaasan vaalipiiri
Rantakangas Antti /kesk Oulun vaalipiiri
Rehula Juha /kesk Hämeen vaalipiiri
Reijonen Eero /kesk Pohjois-Karjalan vaalipiiri
Rossi Markku /kesk Pohjois-Savon vaalipiiri
Salovaara Pertti /kesk Pirkanmaan vaalipiiri
Seurujärvi Janne /kesk Lapin vaalipiiri
Sihto Paula /kesk Vaasan vaalipiiri
Tiilikainen Kimmo /kesk Kymen vaalipiiri
Tölli Tapani /kesk Oulun vaalipiiri
Uusipaavalniemi Markku /kesk Uudenmaan vaalipiiri
Vanhanen Matti /kesk Uudenmaan vaalipiiri
Vehkaperä Mirja /kesk Oulun vaalipiiri
Vehviläinen Anu /kesk Pohjois-Karjalan vaalipiiri
Vilkuna Pekka /kesk Oulun vaalipiiri
Väyrynen Paavo /kesk Lapin vaalipiiri
jne... - kylmäksi.
Siitä se johtuu. Enää ei ihmisten hyvinvoinnilla ole väliä, tärkeintä on tehokkuus. Itse opiskelin ja kävin töissä samaan aikaan. Oli pakko, että sai opinnot rahoitettua, kun Kelan naurettavat opintotuet eivät riitä edes vessassa käyntiin.
Pyysin välillä töistä väljempää työvuorolistaa, mutta siihen ei suostuttu. Päinvastoin, työmäärää pyrittiin vain lisäämään ja lisäämään. Paloin loppuun, sairastuin masennukseen. Minut on jo korvattu "tehokkaammilla" työntekijöillä.
Näin ainakin mulla meni.- Järki lähtee ajeleen
Jos vertaa rahajärjestelmää tähän yhteiskuntaan, on näillä kahdella paljon eroja jos viitsii aivojansa käyttää. Meitä ei masenna, me alamme olla tarpeeksi nykyistä yhteiskuntaa ja moni on heräämässä korruptiosta, se ei ole masennusta, se on heräämistä siihen että moni alkaa etsimään vastausta miten parempi yhteiskunta rakennettaisiin.
Resource based economy. (Tämä yhteiskunta ei toimi rahalla. Se on yksi asia tästä yhteiskunnasta. Tämä yhteiskunta toimii järjellä. )
http://www.thevenusproject.com/
- maksa...
kyse on ajattelusta, korvien välistä, geeneistä, tottumuksesta. Jos totutaan olemaan naama nurinpäin, niin mihin se siitä muuttuisi. Negatiivinen ajattelu on saanut yliotteen suomalaisista. Mihinkään ei olla tyytyväisiä, ei se rahasta johdu vaan elämänasenteesta. Varsinkin täällä pääkaupunkiseudulla näitä murjottajia näkee koko ajan ja joka paikassa. Kaupassa ei sanota mitään kassalle, eikä kiitetä. Tönitään ja kiilataan joka paikassa. Ollaan naama norsunvitulla. OLKAA HEI MURJOTTAJAT IHAN RAUHASSA NEGATIIVISIA. EI SE MINUN MAAILMAANI KAADA. MINÄ SE VAAN HYMYILEN JA NAUTIN ELÄMÄSTÄ :D
- nousun
aiheuttamaa koko masennus!
Oikeistolaisuuden perussanoma on ahneus!
Oikeiston hallinto perustuu "hyväveli"-järjestelmään, josta jäävuorenhuippuna on nähtävissä oikeiston vaalitukikoplaus!
Oikeistolainen ei edes kykene ymmärtämään tekevänsä väärin, kun hän käärii yhteiskunnan varat omaan taskuunsa!!! - KATKERUUS
nousun kirjoitti:
aiheuttamaa koko masennus!
Oikeistolaisuuden perussanoma on ahneus!
Oikeiston hallinto perustuu "hyväveli"-järjestelmään, josta jäävuorenhuippuna on nähtävissä oikeiston vaalitukikoplaus!
Oikeistolainen ei edes kykene ymmärtämään tekevänsä väärin, kun hän käärii yhteiskunnan varat omaan taskuunsa!!!JA VIHANLIETSONTA....
- Onko näin pahaksi päässy
Lainaus. "OLKAA HEI MURJOTTAJAT IHAN RAUHASSA NEGATIIVISIA. EI SE MINUN MAAILMAANI KAADA. MINÄ SE VAAN HYMYILEN JA NAUTIN ELÄMÄSTÄ :D"
Kuulostaa masennuksen oireilta. Torjuntareaktio jolla yrität pettää itseäsi.
- Pirteä kuin piru.
Masentaako teitä oikeasti? Että niinkin paljon, 350 000 on mäsänä? Eijoototta. Koko elämä on asennekysymys. Niin syvää notkahdusta ei voi eteen sattua, että siitä pitäisi ottaa itselleen tauti nimeltä masennus. Joku suru yms on asia erikseen mutta myös se on vain mielentila josta ihminen nousee.
Mikä tässä elämässä on niin syvää, alakuloista, mustaa...? Mie ent ymmärrä. Kun ottaa asenteen ettei mikään ole luita rikkovaa, se ei myöskään voi olla ahdistavaa.
Kyllä. Kohdalleni on osunut tapauksia, paljon, häistä hautajaisiin, lomautuksista potkuihin, vakavaraisuudesta perseaukisuuteen asti. Mutta ikkunasta vaan tulee valoa joka aamu. Kahvinkeitin ei ole rikki (jos on, hommaan uuden) ja lehtikin tulee joka aamu kotiin asti.
Juu, kyllä. Tuolla ulkonakin on elämää.
Totta puhuen, minua kyllä naurattaa ihan jokainen päivä. Itkusta (eikä töistä) ole tietoakaan. Eli asiat ovat erittäin positiivisen hyvällä mallilla. Edelleen.- ***www***
on hyvä syy päästä eläkkeelle jos niin haluaa. Minä pääsin eläkkeelle 50-vuotiaana. Ja masennus poistui heti. Masentunut olin pari vuotta, sain eri pituisia sairaslomia ja terapioita kunnes eläkepaperit tulivat! Tulot tietysti putosivat lähes puoleen, mutta olen hyvin tyytyväinen elämääni. Pärjään pienellä eläkkeelläkin. Olen vapaa työpaineista!
- Yksi mikrosiru
***www*** kirjoitti:
on hyvä syy päästä eläkkeelle jos niin haluaa. Minä pääsin eläkkeelle 50-vuotiaana. Ja masennus poistui heti. Masentunut olin pari vuotta, sain eri pituisia sairaslomia ja terapioita kunnes eläkepaperit tulivat! Tulot tietysti putosivat lähes puoleen, mutta olen hyvin tyytyväinen elämääni. Pärjään pienellä eläkkeelläkin. Olen vapaa työpaineista!
Minä , minä , minä aina vain minä. Entä muut? Muiden kannalta ei hyvä asia. Jotkut senkin Sinulle maksaa.
- ihmiset
sairastuvat masennukseen. Sinun pääsi on puuta. Siksi sinua naurattaa, eikä masennus tepsi sinuun. Katsos, hulluilla on halvat huvit, täyskaheleilla ilmaiset. Heheheheheeee...
- ..noi ennakkoluulot!
Oon 31-vuotias kahden lapsen äiti, naimisissa, vakituisessa työsuhteessa, omakotitalo, lemmikkejä, ystäviä - kaikki siis hyvin, vai? Olen sairastanut jo kaksi masennusjaksoa. Lääkityksellä olen edelleen.
Mä en käsitä että vielä nykypäivänäkään ihmisillä ei ole tietoa masennuksesta SAIRAUTENA - kliinisestä masennuksesta, depressiosta! Se on TÄYSIN eri asia kuins e että "voi vitsi kun mua masentaa, ku töissä on raskasta" - se ei ole vain surullinen mielentila. Suruja minäkin olen elämäni aikana kohdannut paljon, mutta selvinnyt niistä ihan hyvin.
Depressio, kliininen masennus taasen vei minut pohjalle. Tiesittekö, että joillain depressiopotilailla ei ole alakuloisuutta oireena ollenkaan???? Depressio ei ole sitä että ainoa oire olisi alakulo tai surullinen mieli, vaikka ne hyvin usein depressioon liittyvätkin. Muita oireita on unettomuus tai muut unihäiriöt; jatkuvat päänsäyt, vatsavaivat tai muut selittämättömät kivut; muistihäiriöt; ajattelun katkonaisuus; valtava ahdistus, jolle ei voi mitään ja jonka edessä kokee voimattomuutta vaikka ei edes tiedä mistä se johtuu - tämä saattaa tuntua jo ihan fyysisenä kipuna, painontunteena rinnan päällä; paniikkikohtaukset myös liittyvät usein depressioon; uupumus, voimattomuuden tunne...........lista on pitkä ja moninainen.
Minun toipumistani jarrutti hyvi paljon se, että ympärilläni oli niin paljon ihmisiä, jotka eivät ymmärtäneet eivätkä halunneet ymmärtää. Kiitos ihanan lääkärin ja terapeutin, ystävieni ja lääkityksen, oman kovan työskentelyni toipumiseni eteen, voin nyt hyvin, jaksan käydä töissä taas ja pyörittää tätä lapsiperhettä - olen taas oma itseni!!!
Ottakaa ihmiset asioista selvää!!!!! Arkipäiväisessä kielessä käytettynä sana masennus (kun maanantai masentaa tai sää on masentava tai muuten vaan ottaa päähän....) on TÄYSIN ERI ASIA kuin depressio - masennus sairautena! - Itselläni samoja juttuja
..noi ennakkoluulot! kirjoitti:
Oon 31-vuotias kahden lapsen äiti, naimisissa, vakituisessa työsuhteessa, omakotitalo, lemmikkejä, ystäviä - kaikki siis hyvin, vai? Olen sairastanut jo kaksi masennusjaksoa. Lääkityksellä olen edelleen.
Mä en käsitä että vielä nykypäivänäkään ihmisillä ei ole tietoa masennuksesta SAIRAUTENA - kliinisestä masennuksesta, depressiosta! Se on TÄYSIN eri asia kuins e että "voi vitsi kun mua masentaa, ku töissä on raskasta" - se ei ole vain surullinen mielentila. Suruja minäkin olen elämäni aikana kohdannut paljon, mutta selvinnyt niistä ihan hyvin.
Depressio, kliininen masennus taasen vei minut pohjalle. Tiesittekö, että joillain depressiopotilailla ei ole alakuloisuutta oireena ollenkaan???? Depressio ei ole sitä että ainoa oire olisi alakulo tai surullinen mieli, vaikka ne hyvin usein depressioon liittyvätkin. Muita oireita on unettomuus tai muut unihäiriöt; jatkuvat päänsäyt, vatsavaivat tai muut selittämättömät kivut; muistihäiriöt; ajattelun katkonaisuus; valtava ahdistus, jolle ei voi mitään ja jonka edessä kokee voimattomuutta vaikka ei edes tiedä mistä se johtuu - tämä saattaa tuntua jo ihan fyysisenä kipuna, painontunteena rinnan päällä; paniikkikohtaukset myös liittyvät usein depressioon; uupumus, voimattomuuden tunne...........lista on pitkä ja moninainen.
Minun toipumistani jarrutti hyvi paljon se, että ympärilläni oli niin paljon ihmisiä, jotka eivät ymmärtäneet eivätkä halunneet ymmärtää. Kiitos ihanan lääkärin ja terapeutin, ystävieni ja lääkityksen, oman kovan työskentelyni toipumiseni eteen, voin nyt hyvin, jaksan käydä töissä taas ja pyörittää tätä lapsiperhettä - olen taas oma itseni!!!
Ottakaa ihmiset asioista selvää!!!!! Arkipäiväisessä kielessä käytettynä sana masennus (kun maanantai masentaa tai sää on masentava tai muuten vaan ottaa päähän....) on TÄYSIN ERI ASIA kuin depressio - masennus sairautena!"Muita oireita on unettomuus tai muut unihäiriöt; jatkuvat päänsäyt, vatsavaivat tai muut selittämättömät kivut; muistihäiriöt; ajattelun katkonaisuus; valtava ahdistus,"
Koska lääketiedekkin on pelkkää bisneshommaa niin siellä ei oteta vakavasti aivojentoimintaa eikä muutakaan, vaikka niin olet luullut että siellä otetaan vakavasti. Itse olen tutkinut noin 2-4 vuotta aivojen toimintaa ja olen kokenut kaikki nuo mitä sinä kerroit tuossa ja olen enemmänkin kokenut mutta kuitenkin.
Minulla on vielä osa ongelmista koska nykyinen yhteiskunta rahajärjestelmä ei voi poistaa niitä, vaan voin poistaa ongelmani päästä syöttämällä hyviä muistoja, koska muistot vaikuttavat eniten asioihin. LÄÄKKEILLÄ EI AIVOJA VOI HOITAA, KOSKA NE ONGELMAT OVAT SOLUTASOLLA. Solutason ongelmat voidaan hoitaa vain nanoroboteilla. Mutta mitä tutkin sinun oireitasi, ongelmasi eivät ole itse solurakenteissa vaan sinun tiedoissasi eli muistoissa ja myös tulevissa muistoissa mutta kuitenkin muistoissa. Jos et ole nähnyt vielä aivoja niin kannattaa käydä katselemassa minkälainen solurakenne aivoilla on ja mitä se pitää sisällä.
Kaikki kiputoiminnot välittyvät aivojen kautta ja kun sinulla on paljon päänsärkyä, se ylikuormittaa aivoja ja saattaa alkaa heittelemään sinne tänne kipuja. Aivojen ylikuormituksen vuoksi saattavat muut elintoiminnotkin heitellä sinne tänne ja luoda omituisia tilanteita kehollesi. Vatsavaivat yleensä johtuvat siitä että aivosi lähettävät vääriä toimintoja jotka päästävät ilmaa suoliston läpi, eikä niinkään keskitä toimintoja sen suodattamiseen, eli maha kohtaan hengitystorvesi kautta menee ilma. Tämä tapahtuu sen takia että hengität ilmaa sisäänpäin mutta et ulospäin suurimpia osia ilmoja. Myös hikoilu saattaa tuottaa vesihöyryä mahaasi jonka kautta peräsuolestasi pieruna tai suun kautta röyhtäilynä tulee ulos. Muistihäiriöt ja ajatuksen katkonaisuus tapahtuu sen takia koska aivosi eivät lataa sisään ja ulos ajatuksia tarpeeksi nopeasti, esimerkiksi liian vähän energiaa tai olet ylikuormittanut liikaa aivojasi ennen kuin aloit ajattelemaan jotakin. Aivojen ylikuormittaminen saattaa tappaa osan aivosoluistasi, mutta keholla on parannuskyky niidenkin uusimiseen, kuitenkaan tiedot eivät häviä niiden kuolemassa. Vaikka ylikuormitat aivojasi, se palautuu normaalitilaan kun rauhoitat ne hetkeksi, eli silmät kiinni ja istumaan ja kaikki asiat läpi päästää vaikka ne kuinka ärsyttäviltä tuntuu. Kaikki tieto on kuitenkin tallella, että voi unohtaa mutta kuitenkin se tieto on tallella, se vain pitää saada muistettua, että ei sen kummempaa.
Mitään masennusta sinulla ei ole nuiden sinun antamiesi esimerkkien mukaan mitä kerroit oireista. Enkä puhu mistään mitä lopussa annoit että joku sanoo että voi kettu ku ketuttaa. Se on ensimmäinen vaihe päästäkseen ylikuormittamaan aivoja jos haluaa siitä eteenpäin antaa sen mennä vakavemmaksi, tuo voi kettu kun ketuttaa.
Sama se uskotko minua vai et, mutta älä enään ota niitä lääkkeitä, vaan yritä nyt korjata se muisto ongelma mikä aiheuttaa nuo kyseiset jutut. Myös nuo unettomuudet ja unihäiriöt tämä kyseinen muisto ongelma aiheuttaa, joka aiheuttaa aivojen ylikuormittumista. Eli silmät kiinni ja istumaan ja korjaa se muisto ongelma mikä siellä onkaan, et varmastikaan itse siitä halua puhua siitä itsesi kanssa koska sinä et halua päästä siitä läpi, ymmärrän, mutta sinun on pakko jos haluat saada aivosi tiedot kuntoon. - pommmm
***www*** kirjoitti:
perse, mulla sama juttu mutta ei masis ole mihkään hävinnä tietysti helpottaa ettei tartte pomppia ees taa mitä nyt lekuri meinaa seuraavalla käynnillä ja työppärin muijjien naamoja töllötellä!
- terve?
Hienoa. Masennus ei kuitenkaan välttämättä ole pelkästään olotila vaan myös ihminen on oikeasti sairas eli kyse on ruumiinkin sairaudesta, aivoissa eivät tietyt välittäjäaineet yksinkertaisesti pysty tuottamaan hyvänolon tunnetta ruumiiseen.
- sunshine77
Sie et tosiaankaa taia ymmärtää :) ja pitkälti sun lailla aattelin itekin ennen sairastumista. Niin, sairastumista. Minä en ole masentunut, vaan paniikkihäiriöinen, muuta empatisoin täysin masikseen sairastuneita. Ei ole kyseessä pelkkä parin viikon alakulo, se on ihan omaa helvettiä, enkä voi olla takertumatta tähän viestiin. Toki tänne nettiin mahtuu mielipidettä jos toista, mutta älä ainakaan mee sanomaan päin naamaa kellekään sairastuneelle tuota virttä, mitä visersit viestissäsi. Se nimittäin sattuu, kun ei itsellä ole henkistä/fyysistä kykyä suhtautua asioihin kuin sinä. Vaikka kyseessä onkin henkinen sairaus, aika perhanan fyysistä se käytännössä on kun kohtaus iskee.
Mutta minullapa onkin jotain mitä teillä "terveillä" ei ole. Joku ilta kun on hyvä päivä takana, osaan olla hemmetin kiitollinen siitä hetkestä. Tää on niin kornia, mut on tiiäkkö ihan kiva ettei sinä päivänä tullu kohtausta johon luuli kuolevansa. En toki sano, etteikö muutkin osaisi nauttia elämästä niin kuin mekin, mutta hyvin, hyvin harvassa he ovat. Voin sanoa rehellisesti, että terveenä haluaisin elämältä koko ajan lisää ja lisää. Mutta nyt on kivasti prioriteetit kohillaan. Sairaus on vihamieheni ja ystäväni. On siinä tämäkin puoli. Tsemppiä te 350 000 tyyppiä ympäri Suomen, toivottavasti pääsette välillä auringoisemmallekkin puolelle! - edelliseen
Itselläni samoja juttuja kirjoitti:
"Muita oireita on unettomuus tai muut unihäiriöt; jatkuvat päänsäyt, vatsavaivat tai muut selittämättömät kivut; muistihäiriöt; ajattelun katkonaisuus; valtava ahdistus,"
Koska lääketiedekkin on pelkkää bisneshommaa niin siellä ei oteta vakavasti aivojentoimintaa eikä muutakaan, vaikka niin olet luullut että siellä otetaan vakavasti. Itse olen tutkinut noin 2-4 vuotta aivojen toimintaa ja olen kokenut kaikki nuo mitä sinä kerroit tuossa ja olen enemmänkin kokenut mutta kuitenkin.
Minulla on vielä osa ongelmista koska nykyinen yhteiskunta rahajärjestelmä ei voi poistaa niitä, vaan voin poistaa ongelmani päästä syöttämällä hyviä muistoja, koska muistot vaikuttavat eniten asioihin. LÄÄKKEILLÄ EI AIVOJA VOI HOITAA, KOSKA NE ONGELMAT OVAT SOLUTASOLLA. Solutason ongelmat voidaan hoitaa vain nanoroboteilla. Mutta mitä tutkin sinun oireitasi, ongelmasi eivät ole itse solurakenteissa vaan sinun tiedoissasi eli muistoissa ja myös tulevissa muistoissa mutta kuitenkin muistoissa. Jos et ole nähnyt vielä aivoja niin kannattaa käydä katselemassa minkälainen solurakenne aivoilla on ja mitä se pitää sisällä.
Kaikki kiputoiminnot välittyvät aivojen kautta ja kun sinulla on paljon päänsärkyä, se ylikuormittaa aivoja ja saattaa alkaa heittelemään sinne tänne kipuja. Aivojen ylikuormituksen vuoksi saattavat muut elintoiminnotkin heitellä sinne tänne ja luoda omituisia tilanteita kehollesi. Vatsavaivat yleensä johtuvat siitä että aivosi lähettävät vääriä toimintoja jotka päästävät ilmaa suoliston läpi, eikä niinkään keskitä toimintoja sen suodattamiseen, eli maha kohtaan hengitystorvesi kautta menee ilma. Tämä tapahtuu sen takia että hengität ilmaa sisäänpäin mutta et ulospäin suurimpia osia ilmoja. Myös hikoilu saattaa tuottaa vesihöyryä mahaasi jonka kautta peräsuolestasi pieruna tai suun kautta röyhtäilynä tulee ulos. Muistihäiriöt ja ajatuksen katkonaisuus tapahtuu sen takia koska aivosi eivät lataa sisään ja ulos ajatuksia tarpeeksi nopeasti, esimerkiksi liian vähän energiaa tai olet ylikuormittanut liikaa aivojasi ennen kuin aloit ajattelemaan jotakin. Aivojen ylikuormittaminen saattaa tappaa osan aivosoluistasi, mutta keholla on parannuskyky niidenkin uusimiseen, kuitenkaan tiedot eivät häviä niiden kuolemassa. Vaikka ylikuormitat aivojasi, se palautuu normaalitilaan kun rauhoitat ne hetkeksi, eli silmät kiinni ja istumaan ja kaikki asiat läpi päästää vaikka ne kuinka ärsyttäviltä tuntuu. Kaikki tieto on kuitenkin tallella, että voi unohtaa mutta kuitenkin se tieto on tallella, se vain pitää saada muistettua, että ei sen kummempaa.
Mitään masennusta sinulla ei ole nuiden sinun antamiesi esimerkkien mukaan mitä kerroit oireista. Enkä puhu mistään mitä lopussa annoit että joku sanoo että voi kettu ku ketuttaa. Se on ensimmäinen vaihe päästäkseen ylikuormittamaan aivoja jos haluaa siitä eteenpäin antaa sen mennä vakavemmaksi, tuo voi kettu kun ketuttaa.
Sama se uskotko minua vai et, mutta älä enään ota niitä lääkkeitä, vaan yritä nyt korjata se muisto ongelma mikä aiheuttaa nuo kyseiset jutut. Myös nuo unettomuudet ja unihäiriöt tämä kyseinen muisto ongelma aiheuttaa, joka aiheuttaa aivojen ylikuormittumista. Eli silmät kiinni ja istumaan ja korjaa se muisto ongelma mikä siellä onkaan, et varmastikaan itse siitä halua puhua siitä itsesi kanssa koska sinä et halua päästä siitä läpi, ymmärrän, mutta sinun on pakko jos haluat saada aivosi tiedot kuntoon.Eli minä olen se joka kertoi tarinansa masennuksen kanssa. Ja kyllä, minä uskon että olen sairastanut kaksi kertaa depression ja juurikin nuo luettelemani oireet siihen liittyy. Depression hoitona olen muuten esimerkiksi tehnyt harjoituksia, joiden tarkoitus on kartoittaa ajatusten vaikutusta toimintoihin ja toimintojen vaikutusta ajatuksiin sekä hengitys- ja rentoutusharjoituksia.
Lääkitystä en lopeta, koska olen saanut siitä selvän hyödyn. Mitään onnellisuuspillereitä ne EIVÄT ole, vaan ne tasaavat oloa sen verran että jaksaa käydä itse hoitamaan itseään, itsehoito - lääkärin jaterapeutin tukemana - on ensiarvoisen tärkeää depression hoidossa.
"Sama se uskotko minua vai et, mutta älä enään ota niitä lääkkeitä" - anteeksi nyt, mutta en suinkaan lopeta lääkitystäni sinun kehoituksestasi.... Serotoniinin eritys aivoissa häiriintyy depressiossa ja lääkityksellä serotoniinipitoisuutta nostetaan - lääkitys tulee aina lopettaa asteittain jotta aivojen oma serotoniinituotanto käynnistyy, jos lääkitys lopetetaan seinään, ei hyvä seuraa.
Olen lukenut yliopistossa psykologiaa, myös neuropsykologiaa, tiedän miltä aivot näyttävät ja miten ne koostuu.
Olen saanut hoidoistani todella suuren avun ja hyödyn, olen ylpeä toipumisestani, olen sen eteen tehnyt paljon itse töitä. Kuten sanoin: nyt olen taas oma itseni!!! Voin hyvin! En yksin lääkkeiden takia, vaan hoidon kokonaisvaikutuksesta. - röhkö
jeh oot kyllä oikeassa siinä suhteen ettet ymmärrä. Naurattaa pikemminkin henkilöiden kommentit jotka eivät masennuksesta tiedä yhtikäs mitään.
PS. sureminen ei ole sama asia kuin masennus - AgnostikkoAapeli
Itselläni samoja juttuja kirjoitti:
"Muita oireita on unettomuus tai muut unihäiriöt; jatkuvat päänsäyt, vatsavaivat tai muut selittämättömät kivut; muistihäiriöt; ajattelun katkonaisuus; valtava ahdistus,"
Sama se uskotko minua vai et, mutta älä enään ota niitä lääkkeitä, vaan yritä nyt korjata se muisto ongelma mikä aiheuttaa nuo kyseiset jutut. Myös nuo unettomuudet ja unihäiriöt tämä kyseinen muisto ongelma aiheuttaa, joka aiheuttaa aivojen ylikuormittumista. Eli silmät kiinni ja istumaan ja korjaa se muisto ongelma mikä siellä onkaan, et varmastikaan itse siitä halua puhua siitä itsesi kanssa koska sinä et halua päästä siitä läpi, ymmärrän, mutta sinun on pakko jos haluat saada aivosi tiedot kuntoon.vallitsevasta käsityksestä, jonka mukaan suurella osalla masentuneista on myös aivojen välittäjäaineen, serotoniinin, puutostila?
Ihmisen mielialathan ovat hyvinkin vahvasti sidottuna aivojen välittäjäaineisiin, hormooneihin yms. kuten endorfiini yms.
Suomalaisilla kansana on sattunut käymään sen verran huono tuuri, että tämä aivojen kemiallinen tasapaino on periytynyt sukupolvelta toiselle.
Jos aivot ei pelaa täysillä sylintereillä, ei sitä jaksa Le Mansia ajaa.
- ddfdfdfdd
Vapauttakaa kannabis,alkoholi julistettava tappavaksi ,laittomaksi huumeeksi.
- SUURIA PALKKOJAAN
JA VEROTTOMIA ETUJAAN AJAVAT poliitikot ja ympäri afrikkaa reissaava presidentti, joiden omahyväiset, köyhistä p....t piittaavat toimenpiteet ja verorahojen törsäys kun jo masentaa. Kunnollinen, töitä tekevä veronmaksaja taikka ahkera opiselija ei ole enää Suomessa minkään arvoinen, johtuen nykyisin harjoitettavasta politiikasta. Kaikki onnenonkijat, jotka tänne koko kylän voimin heppoisin perustein haalitaan, rahoitetaan viimeisen päälle, vuosikymmeniksi, ilman että tarvitsee oman itsensä eteen yhtään mitään tehdä. Väärillä papereilla ja muilla törkeillä huijauksilla sekä törkeillä rikoksillakaan ei näiden kohdalla tunnu olevan minkäänlaista merkitystä. Jos huijaa hyvin kelaa, saa näköjään pitää rahat! Jatkuviin rikoksiin syyllistyneitä ei potkita maasta suomalaisten turvallisuuden takia, kaikki menee täällä läpi. Korruptio rehottaa, kukaan ei ota vastuuta mistään, ei ainakaan poliittinen johto, vaikka olisi kuinka rahasotkuissa mukana. Mitään ei muisteta, ei tiedetä, eikä olla ikinä tavattukaan , tai ainakaan sillä ei ollut väliä, eikä se niin mennyt, nyt mä se muistinkin, jne..jne... Maksukykyisiltä, rikkailta poistetaan veroja joka alueelta, mutta köyhille, maksukyvyttömille sama porukka tunkee väkisin kohtuutonta, nyky-yhteiskuntaan kuulumatonta aivopesupakkoveroa, mikä on täysin kuolleena syntynyt idea. Aika on nykypäivinä ajanut jo ohitse monopolisuojatyöpaikka ylestä, lopettaahan se tulisi ja heti. Nykypoliitikot ovat onnistuneet perusteellisesti tuhoamaan suomalaisen yhteikunnan ja sen yhteenkuuluvaisuuden tunteen. Nyt jokainen vain kiireesti ajamaan pelkästään omia etujaan mallin mukaan. Uudet päättäjät ja puolueet seuraavissa vaaleissa esiin. Kolmea suurta, vihreitä ja pakkorpktä ei kannata kenenkään suomalaisen enää äänestää. On siinä ja siinä, kannattaako täällä enää tehdä töitäkään yhä kasvavan verorahoilla elätettäväksi tulevan väestöosan koko ajan kasvaessa. Jopa muita maanosia myöten ihmiset lähettelevät koko perheilleen kelasta saamiaan veronmaksajien rahoja, uskomatonta, ja kaikki Suomessa onnistuu, kukaan viranomainen ei mihinkään väärinkäytöksiin tunnu puuttuvan! Mutta jos tosiasioita kirjoitat, kyllä silloin sinut saatetaan leimata pelkistä faktoista rasistiksi. Täysin käsittämätöntä. Ja montakos sijoitusasuntoa presidenttipari juuri osti suurilla, verottomilla jatkuvasti kohoavilla presidentin palkoilla??? Miten kukaan voi tässä valossa enä'ä täällä edes ihmetellä, miksi mielenterveyshäiriöt lisääntyvät Suomessa räjähdysmäisesti, suurempi ihme olisi, jos eivät lisääntyisi! Ilmasto täällä on koko EU:n alueen p.........n. Huonot poliitikot eivät ole kyenneet neuvottelemaan Suomen jäsenmaksuja alas, isolla maksulahjoituksilla sinne emme saa mitään takaisin. Eiköhän olisi aika vaihtaa viimeinenkin päättäjä parempiin?
- kunnolla...
SUURIA PALKKOJAAN kirjoitti:
JA VEROTTOMIA ETUJAAN AJAVAT poliitikot ja ympäri afrikkaa reissaava presidentti, joiden omahyväiset, köyhistä p....t piittaavat toimenpiteet ja verorahojen törsäys kun jo masentaa. Kunnollinen, töitä tekevä veronmaksaja taikka ahkera opiselija ei ole enää Suomessa minkään arvoinen, johtuen nykyisin harjoitettavasta politiikasta. Kaikki onnenonkijat, jotka tänne koko kylän voimin heppoisin perustein haalitaan, rahoitetaan viimeisen päälle, vuosikymmeniksi, ilman että tarvitsee oman itsensä eteen yhtään mitään tehdä. Väärillä papereilla ja muilla törkeillä huijauksilla sekä törkeillä rikoksillakaan ei näiden kohdalla tunnu olevan minkäänlaista merkitystä. Jos huijaa hyvin kelaa, saa näköjään pitää rahat! Jatkuviin rikoksiin syyllistyneitä ei potkita maasta suomalaisten turvallisuuden takia, kaikki menee täällä läpi. Korruptio rehottaa, kukaan ei ota vastuuta mistään, ei ainakaan poliittinen johto, vaikka olisi kuinka rahasotkuissa mukana. Mitään ei muisteta, ei tiedetä, eikä olla ikinä tavattukaan , tai ainakaan sillä ei ollut väliä, eikä se niin mennyt, nyt mä se muistinkin, jne..jne... Maksukykyisiltä, rikkailta poistetaan veroja joka alueelta, mutta köyhille, maksukyvyttömille sama porukka tunkee väkisin kohtuutonta, nyky-yhteiskuntaan kuulumatonta aivopesupakkoveroa, mikä on täysin kuolleena syntynyt idea. Aika on nykypäivinä ajanut jo ohitse monopolisuojatyöpaikka ylestä, lopettaahan se tulisi ja heti. Nykypoliitikot ovat onnistuneet perusteellisesti tuhoamaan suomalaisen yhteikunnan ja sen yhteenkuuluvaisuuden tunteen. Nyt jokainen vain kiireesti ajamaan pelkästään omia etujaan mallin mukaan. Uudet päättäjät ja puolueet seuraavissa vaaleissa esiin. Kolmea suurta, vihreitä ja pakkorpktä ei kannata kenenkään suomalaisen enää äänestää. On siinä ja siinä, kannattaako täällä enää tehdä töitäkään yhä kasvavan verorahoilla elätettäväksi tulevan väestöosan koko ajan kasvaessa. Jopa muita maanosia myöten ihmiset lähettelevät koko perheilleen kelasta saamiaan veronmaksajien rahoja, uskomatonta, ja kaikki Suomessa onnistuu, kukaan viranomainen ei mihinkään väärinkäytöksiin tunnu puuttuvan! Mutta jos tosiasioita kirjoitat, kyllä silloin sinut saatetaan leimata pelkistä faktoista rasistiksi. Täysin käsittämätöntä. Ja montakos sijoitusasuntoa presidenttipari juuri osti suurilla, verottomilla jatkuvasti kohoavilla presidentin palkoilla??? Miten kukaan voi tässä valossa enä'ä täällä edes ihmetellä, miksi mielenterveyshäiriöt lisääntyvät Suomessa räjähdysmäisesti, suurempi ihme olisi, jos eivät lisääntyisi! Ilmasto täällä on koko EU:n alueen p.........n. Huonot poliitikot eivät ole kyenneet neuvottelemaan Suomen jäsenmaksuja alas, isolla maksulahjoituksilla sinne emme saa mitään takaisin. Eiköhän olisi aika vaihtaa viimeinenkin päättäjä parempiin?
suomessa ollaan hiljaa kun tehtaita suljetaan, suomessa ei kukaan sano mitään. Ei se kannata, sanoi entinen mies kun kossupullon korkkas. Suomessa vaan istutaan ja juodaan kaljaa. Antaa herrojen rötöstellä. Täällä vaan katsotaan salkkareita ja tanssii tähtien kanssa roskasarjoja. Tyydytään mihin vaan täällä suomessa, tämä on oikea LUUSEREIDEN TYYSSIJA TÄMÄ SUOMI.
- pink lady
SUURIA PALKKOJAAN kirjoitti:
olisin vastannut minäkin,kiitos teit sen myös minun puolestani.
- niin rentoa
kunnolla... kirjoitti:
suomessa ollaan hiljaa kun tehtaita suljetaan, suomessa ei kukaan sano mitään. Ei se kannata, sanoi entinen mies kun kossupullon korkkas. Suomessa vaan istutaan ja juodaan kaljaa. Antaa herrojen rötöstellä. Täällä vaan katsotaan salkkareita ja tanssii tähtien kanssa roskasarjoja. Tyydytään mihin vaan täällä suomessa, tämä on oikea LUUSEREIDEN TYYSSIJA TÄMÄ SUOMI.
Tämä on nykyajan tauti,elämä on niin vaativaa,ressaavaa.
Se elämän ns.yksinkertaisuus on poissa.On liian paljon kaikkea,
työ on hektistä,paine on niskassa,kaikkea harrastetaan jne.
Meno on vaan liian kovaa,tietoa tulvii joka paikasta,on pelit,koneet ja automaatit,muka auttamassa ihmistä,no miksi kaikki on muuttunut kiireisemmäksi ja vaikeammaksi?ihminen on kuitenkin rajallinen.Harvat jaksaa olla
tässä mukana,jotkut näyttävät jaksavan mutta painavat ylikierroksilla.
Sitten kun tulee joku pakollinen pysähdys huomataan,että
kylläpä olen uupunut.
Kaikki on vedetty niin kireälle.
Jouten olon ja hiljaisuuden vallankumous voisi auttaa.
Sanotaan että kameli kulkee niin sopivaa vauhtia,että
sielukin ehtii mukaan - fed_fed_up_up!
kunnolla... kirjoitti:
Suomalainen yhteiskunta elitistynyt joka alueella: et ole mitään, jos et ole täydellinen. Toiseksi paras ei ole mitään. Politiikot, businessmiehet ja naiset imevät tavallisen, työtätekevän porukan kuiviin. Suuria rahakasoja on saatava itselle keinoja kaihtamatta, jotta saadaan purjevenettä, kesähuvilaa, kelohonkahuvilaa, huvilaa tai linnaa Etelä-Ranskassa ja ties mitä. Porvarit ajavat terveydenhuollon alas, siirtävät yksityisille, mutta yksityislääkärit voivat huoleti käyttää yliopistosairaaloiden verorahoilla hankittuja kuvantamislaitteita ynnä muita kalliita erityistekniikoita rahantienuussaan. Jokaisen palkasta otettuja eläkerahoja rillutellaan porvaripuolueille jne jne. Tulevaisuus tässä maassa pelottaa, ajavatko rahanahneet kaiken alas? Vievätkö loputkin yritykset Aasiaan? Eipä ihmekkään, että ihmiset hotkivat pillereitä toimeentuloansa peläten, miten käy? Luoja varjelkoon, kun nuo "suuret viisaat" päättäjämme palaavat lomiltaan tarmoa puhkuen, miten siinä köyhän käykään? Mitä viisauksia pääministeri on lemmenkesässään keksinytkään, mitä uusia välillisiä veroja, kokoomusherrojen kuin myös myötäilijöiden demarien päät ovat kehitelleet eksoottisissa lomapaikoissaan? Siihen kun lykätään sikainfluenssa sekaan, niin jo käy masennuspillerit kaupaksi kiihtyvällä vauhdilla. Moni pienyrittäjä notkuu hirttonarun jatkeena, mutta eliitti voi hyvin ja käy oopperaa, balettia kuuntelemassa ja näyttelemässä Euroopan kaupungeista hankittua luksusmuotiaan. Lisää veroja, mediamaksuja, veroja, veroja...
Jostakin suomalaisten pitäisi saada uskallusta osoittaa mieltään tätä ryöstelyä vastaan, joukolla näyttämään, että nyt saa riittää. Itsestäni ei ole enää mihinkään, kun ikää on melkoisesti ja fysiikka ei oikein enää skulaa. Toivoisin nuorempien ja terveempien ottavan asiakseen oikeuksiensa puolustamisen - Meidän vai teidän?????
fed_fed_up_up! kirjoitti:
Suomalainen yhteiskunta elitistynyt joka alueella: et ole mitään, jos et ole täydellinen. Toiseksi paras ei ole mitään. Politiikot, businessmiehet ja naiset imevät tavallisen, työtätekevän porukan kuiviin. Suuria rahakasoja on saatava itselle keinoja kaihtamatta, jotta saadaan purjevenettä, kesähuvilaa, kelohonkahuvilaa, huvilaa tai linnaa Etelä-Ranskassa ja ties mitä. Porvarit ajavat terveydenhuollon alas, siirtävät yksityisille, mutta yksityislääkärit voivat huoleti käyttää yliopistosairaaloiden verorahoilla hankittuja kuvantamislaitteita ynnä muita kalliita erityistekniikoita rahantienuussaan. Jokaisen palkasta otettuja eläkerahoja rillutellaan porvaripuolueille jne jne. Tulevaisuus tässä maassa pelottaa, ajavatko rahanahneet kaiken alas? Vievätkö loputkin yritykset Aasiaan? Eipä ihmekkään, että ihmiset hotkivat pillereitä toimeentuloansa peläten, miten käy? Luoja varjelkoon, kun nuo "suuret viisaat" päättäjämme palaavat lomiltaan tarmoa puhkuen, miten siinä köyhän käykään? Mitä viisauksia pääministeri on lemmenkesässään keksinytkään, mitä uusia välillisiä veroja, kokoomusherrojen kuin myös myötäilijöiden demarien päät ovat kehitelleet eksoottisissa lomapaikoissaan? Siihen kun lykätään sikainfluenssa sekaan, niin jo käy masennuspillerit kaupaksi kiihtyvällä vauhdilla. Moni pienyrittäjä notkuu hirttonarun jatkeena, mutta eliitti voi hyvin ja käy oopperaa, balettia kuuntelemassa ja näyttelemässä Euroopan kaupungeista hankittua luksusmuotiaan. Lisää veroja, mediamaksuja, veroja, veroja...
Jostakin suomalaisten pitäisi saada uskallusta osoittaa mieltään tätä ryöstelyä vastaan, joukolla näyttämään, että nyt saa riittää. Itsestäni ei ole enää mihinkään, kun ikää on melkoisesti ja fysiikka ei oikein enää skulaa. Toivoisin nuorempien ja terveempien ottavan asiakseen oikeuksiensa puolustamisenNykyään ollaan puhuttu meidän ja nuiden ja teidän yhteiskunnasta, mutta kuinka laajalle se yhteiskunta meneekään. Me olemme lopulta yksi, koska meitä on vain yksi maapallolla, eli ihminen. Silti sanomme että emme kuulu mitenkään toisien ihmisten kanssa samaan ihmiskuntaan, koska ne tulevat muulta alueelta maapallolta.
Miksi emme puhu maapallomme yhteiskunnastamme, miksi aina sanomme "meidän yhteiskunnassamme", mutta maapallohan on kaikkien jotka siellä asuvat, eikä se ole jonkun tai kenenkään omistuksessa vaan se jaetaan yhdessä koko eläinkunnan kanssa. Meidän kielemme on vanhaa, käytämme termejä niinkuin tuo "suomen yhteiskunta", "amerikan yhteiskunta", jne, eli meidän yhteiskunta... vaikka olemme lopulta yksi ja sama ihmiskunta kun realistisesti katsotaan. Aletaan kutsumaan itseämme maapallolaisiksi, eikä enään suomalaisiksi tai saksalaisiksi tai venäläisiksi, aletaan kutsumaan ihmiskunnaksi itseämme, vai onko se liikaa vaadittu maa planeetan asukkaalta?
Jakakaa "ihmiskunnan sanomaa" eikä suomen sanomaa tai venäjän sanomaa tai saksan sanomaa tai minkään..........
Jos haluatte paremman kuvan että kuka olet voin antaa teille hyvän neuvon miten esitellä itsenne.
Jani Koivistå, asun planeetalla maa Milky Way Galaksissa, aurinkokunnassa jossa auringostamme viimeinen planeettamme on Pluto. Olen osa ihmiskuntaa planeetalla maa ja harrastan Teknologian kehittämistä yhteiskunnan hyväksi.
Ja joku tietysti ajatteli nyt että se varmaan tarkoittaa nyt suomen yhteiskunnan hyväksi. Yritän tässä opettaa teille erilaista ajattelutapaa asioiden katsontaan, jos tämä teksti nyt avusti mitenkään, jotta saatte erilaisemman kuvan itse maailmaa katsoessa. Te olette osa ihmiskuntaa, ette suomalaisia, saksalaisia tai venäläisiä, koska täällä ei ole valtiota, se valtio on päässänne mutta ei maapallolla. Ymmärrättekö, se on päässänne se valtio koska te ajattelette omalla päällänne että semmoinen kuin valtio on olemassa koska teidän isovanhemmat ja muut vanhemmat opettivat teille että te asutte valtiossa nimeltä Suomi, mutta ei ole mitään valtiota, me olemme vain luoneet päähämme siitä illuusion että on semmoinen kuin Suomi ja sen rajat ovat nämä.
Jos haluatte helpottaa ajatusta nuista viimeisistä sanoista, ajatelkaa itsenne satojen miljoonien vuosien päähän kun ei ihmistä edes ollutkaan. - röhkö
niin rentoa kirjoitti:
Tämä on nykyajan tauti,elämä on niin vaativaa,ressaavaa.
Se elämän ns.yksinkertaisuus on poissa.On liian paljon kaikkea,
työ on hektistä,paine on niskassa,kaikkea harrastetaan jne.
Meno on vaan liian kovaa,tietoa tulvii joka paikasta,on pelit,koneet ja automaatit,muka auttamassa ihmistä,no miksi kaikki on muuttunut kiireisemmäksi ja vaikeammaksi?ihminen on kuitenkin rajallinen.Harvat jaksaa olla
tässä mukana,jotkut näyttävät jaksavan mutta painavat ylikierroksilla.
Sitten kun tulee joku pakollinen pysähdys huomataan,että
kylläpä olen uupunut.
Kaikki on vedetty niin kireälle.
Jouten olon ja hiljaisuuden vallankumous voisi auttaa.
Sanotaan että kameli kulkee niin sopivaa vauhtia,että
sielukin ehtii mukaantässä jo puhutaan asiaa
- suunnilleen
600 vuotta rååttalaisia ja 100 vuotta venäläisiä, niin ei ihme jos alkkaa hiukka vituttaan......... Ja ne rååttalaiset pörrää vieläki maisemissa Thorsin hahmoissa ym.
Se kai se vituttaa... Tässäpä nää vitutukset tällä kertaa.... - nauravakurkuli
Ottakaa lunkisti ja nauttikaa elämän iloista... Kerran täällä eletään.
- jne...
järjestys täysin vapaa. Lääke on olemassa.
- Heyheyyy
Terveisia viisitoistavuotiaalta joka on jonottanut psykiatrille jo 13 kuukautta. Masennukseen taipumus todettu. Anoreksian alkuja sairasteltu. Ulkonakopaineet, ja opiskelupaineet hitosti. Ja tyo on varmasti viela pahempaa. Elama on liian monimutkaista. Lyhyesti siis. Jokainen meista on paskanhailee ihmisenrupi, joka ei ole muuta kuin tilastotietoa suomen vakilukussa ja se ei kiinnosta ketaan paskaakaan vaikka joku kuolisi, sita ei muisteta enaa kolmen paivan kuluttua. "Ai niin, naapurihuoneen Erkki delasi! No, onneksi sille on jo saatu sijainen etta saadaan paivan tyot tehtya ajoissa!"
- media.
Mukaanlukien tämä Suomi24. Elämästä tuli ihanaa kun jätin kossun pöydälle ja heivasin television roskiin. Mutta heti kun tänne eksyi niin alkoi taas vituttamaan.
- ei sitten
millään halua myöntää, mutta alkoholi on masennusta lisäävä aine ja kun masentaa, otattaa lisää jne. Lääkärit voisivat kysellä ja testailla veriarvoista tätä viinamasennusta aika paljon tarkemmin.
viina on viisasten juoma. Masentuneen kompastuskivi on Kossu.Otetaan huikkaa,silloin elämä tulee "siedettäväsi".Aamulla herätessä lisää.......................... kierre valmis.Lääkärien veritestaukset ,pysäyttäisikö?
- ampua rivit suoriksi.
Se helpottaa. Siten tehokkuus kasvaa.
- nousu ja
ahneuden lisääntyminen, hyvinvointiyhteiskunnan romuttaminen, kaltaisesi röyhkeät oikeistolaiset, jotka aiheetta vittuilevat duunareille ja varastavat yhteiskunnan rahat, myyvät suomea pilkkahintaan ja tuhoavat demokratian euvostoliittonsa avulla!!!
- ..olet...
...seuraava.
Niinpä niin. Joillekin on ongelmien ratkominen tosi helppoa.
Olen maalta kotoisia ja töitä tottunut tekemään pienestä asti. Tilapäisesti hoidin lehmät aamuin illoin koulun ohessa alle 15-vuotiaana. Keätöitä tein heti kun sellaisia sain, vakituisesti töitä aloin tehdä 17-vuotiaana. Vähän päälle 30 sairastuin. Sairastuttuani jouduin olemaan sairaslomalla, mutta kun lääke löytyi, työt jatkui taas. Ajoittain olen toki joutunut lomaa hakemaan. 45-vuotiaana jouduin jäämään osatyökyvyttömyyseläkkeelle, mutta töitä teen yhä.
Ihan vaan sitä tässä yritän sanoa, että hyvinkin on 30 vuotta työelämää takana. Josko kaikki luuserit senkin määrän saavuttaisivat, niin kyllä tämä yhteiskunta sillä pystyssä pysyisi. Että ketkäs siihen riviin pitäisikään panna?
- monta syytä
Heräsin äsken viattomasta unesta, sitten muistin että olen suomaalainen:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_vaakuna
Me kumarramme rååttalaisten sukuvaakunaa, tossa Folkungasuku, meidän Ihanaaa leijonat, ihanaa....
Meillä on hakaristi lipussa, olemmehan natsisaksan aseveljiä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Hakaristi
Meillä on tosi sika kalliit hinnat kuluttajalle.... Me halusimme EU:hun, ja sitä saa mitä tilaa...
Otetaan lisää somaleita maahan niin hyvä tulee....
Kyllä tämmöset asiat panee vituttaan.... Varmaan sinuakin?- ****
Ja mihin tämä tehokkuus kapitalismi ja maailmanlaajuinen oikeistolaisuus on johtanut? Siihen että koko maapallo on konkurssin partaalla.
Herra anna meille Barabbas.
- Katastroofi
Suuri katastrofi on tuloissa työttömyydestä. Nyt pitäsi perua päättäjien kesälomat ja ruveta hommiin, eikä jauhaa puoluerahoitusta ja kevaa vaan miten ihmisille työtä, työpaikkoja...Aivan selvä yhteys masennuksella on työttömyyteen ja huonoon toimeentuloon. Eivätkö valtaapitäjät ja päättäjät tajua, mitä on tosiaan tulossa ja mikä on löpulta tulos? Masentunut kansa ja eläköityminen liian varhain jopa nuorena - nyt kaikki yli 60 vuotiaat pitkäaikaistyöttömät välittömästi työttömyyseläkkeelle ja nuorille päättäjät luomaan työpaikkoja ja yrittäjille toimintaedellytyksiä.
- ............
Voi kettu, kyllä taas huomaa, miten itsestäänselvänä ihmiset pitävät monia ympäröiviä asioita. Ennen rahaahan ihmiset vaihtoivat turkiksia ym. kulutushyödykkeitä. MIKÄÄN yhteiskunta ei toimi, jos sen jäsenet eivät hoida omia töitään.
Voit mennä metsään ja rakentaa sinne oman majasi ja saalistaa/keräillä itse oman ruokasi. Joopajoo, tai sitten taidat kuitenkin mieluummin elämään siten, että et ole täysin omavarainen;) - Taisin selittää huonosti
............ kirjoitti:
Voi kettu, kyllä taas huomaa, miten itsestäänselvänä ihmiset pitävät monia ympäröiviä asioita. Ennen rahaahan ihmiset vaihtoivat turkiksia ym. kulutushyödykkeitä. MIKÄÄN yhteiskunta ei toimi, jos sen jäsenet eivät hoida omia töitään.
Voit mennä metsään ja rakentaa sinne oman majasi ja saalistaa/keräillä itse oman ruokasi. Joopajoo, tai sitten taidat kuitenkin mieluummin elämään siten, että et ole täysin omavarainen;)Katsoppa kun olet klikannut linkkiä, mene websites kohtaan ja katso se ukproject jokin semmoinen ja sieltä videoita. Ihan hyvän sivun henkilö tehnyt jossa on paljon tietoa näin, aloittelijoille, jotka vasta tutustuvat toisiin näkökulmiin katsoa maailmaa.
Työ ei ole työtä jos se on harraste. Sekä Rbe-yhteiskunnassa jos ei löydy tarpeeksi halukkaita tekemään jotakin (tekemään harrasteena) niin sen voi hoitaa automatisoitu robotti. Automaatio vapauttaa ihmiset tärkeämpiin asioihin jotka ovat yhteiskunnalle hyväksi.
Rahajärjestelmän takia myös resursseja kulutetaan turhaan joten jos joku kysyy sinulla onko meillä resursseja rakentaa mitään niin meillä niitä on enemmän kuin tarpeeksi, koska suurin osa resursseista makaa käyttämättöminä kaupan hyllyillä ja kaatopaikalla ja ulkona jne jne.
Ymmärrän mistä halusit minua ilmoittaa, koska et tainnut ymmärtää mitä tarkoitin koska tekstini oli pitkä ja tuli paljon asioita selitettyä niin sanon sen nyt lyhyesti. Työ ei ole työtä jos se on harraste. Eli jos se on harraste eli sellainen mitä sinä haluat tehdä, niin se ei ole työtä.
Toiset esimerkiksi pilkkoo puita harrasteena, niin se ei ole työtä vaan harraste sitten. Mutta jos teet työnä eli palkkaa odotat työnteon jälkeen, niin se on sitten työ eikä harraste. Toivottavasti tämä selvensi mitä tarkoitin. - huomautus kuitenkin:
Masennusta on ollut jo kauan ennen lamaa ja tämän päivän työttömyyslukuja. Jo vuosia sitten on ollut silloin tällöin tiedotusvälineissä mainitoja siitä, että psyykelääkkeiden käyttö yleistyy jatkuvasti. Mutta ehkä olit vielä liian pieni silloin, että muistaisit sitä?
- OsulanKioski
Mitään masennusta ei ole edes olemassa. Se on velttojen paskahousjen keksimä selitys omalle surkeudelleen. Onneksi ennen vanhaan ihmiset eivät olleet tuollaisia nyhveröitä.... ihan syljettää.
Muutama isku raipalla niin paranisi masennus.- fjfgj
Ilmankos kaljankittaajia on tässä maassa niin paljon.Kierre on valmis:Masennutaan -> Juodaan lisää kaljaa -> masennutaan enemmän -> lisää vaan olutta jne....
Mullakin tuttu joka juo jokapäivä olutta ja käy masennusterapiassa...siis käynyt kait kohta 10 vuotta...töissä ei tarvii käydä...halpaa huvia yhteiskunnalle... - rakkaus puuttuu
Rajat ja rakkaus puuttuu kotona. Ihmiset hyppää elintason perässä harrastusten perässä. Normaali perhe-elämä on unohtunut. Aika korvataan rahalla ja lapsi on yksin. Kaikki näyttää ulkopuolelta hyvin on rahaa ja rikkautta. Kun tämä nuori lähtee kotoaan ei se kestä vastoinkäymisiä ja ennenkaikkea ei se tiedä kenen puoleen kääntyä kun on ollut aina yksin. Ei kaikki masentuneet ja mielenterveyspotilaat ole ns. huonoista perheistä....
- OsulanKioski
fjfgj kirjoitti:
Ilmankos kaljankittaajia on tässä maassa niin paljon.Kierre on valmis:Masennutaan -> Juodaan lisää kaljaa -> masennutaan enemmän -> lisää vaan olutta jne....
Mullakin tuttu joka juo jokapäivä olutta ja käy masennusterapiassa...siis käynyt kait kohta 10 vuotta...töissä ei tarvii käydä...halpaa huvia yhteiskunnalle...Selittelyn makua. Kehtaat vielä kirjoiteella tuollaisia.
Eikö hävetä? - OsulanKioski
rakkaus puuttuu kirjoitti:
Rajat ja rakkaus puuttuu kotona. Ihmiset hyppää elintason perässä harrastusten perässä. Normaali perhe-elämä on unohtunut. Aika korvataan rahalla ja lapsi on yksin. Kaikki näyttää ulkopuolelta hyvin on rahaa ja rikkautta. Kun tämä nuori lähtee kotoaan ei se kestä vastoinkäymisiä ja ennenkaikkea ei se tiedä kenen puoleen kääntyä kun on ollut aina yksin. Ei kaikki masentuneet ja mielenterveyspotilaat ole ns. huonoista perheistä....
"Rajat ja rakkaus puuttuu kotona."
Ei minua kukaan halaillut tai muuta vastaavaa vaässypaskaa harrastettu meidän perheessä ja ihan normaali minusta tuli. Olen työväenluokkainen enkä siltikään käytä päihteitä kun mieli on rautaa.
Kasvattakaa selkäranka itsellenne ja lopettakaa lässyttäminen.
"Ei kaikki masentuneet ja mielenterveyspotilaat ole ns. huonoista perheistä...."
Sellaista en ole väittänyt. Väitän että kaikki masentuneet ovat vässyköitä. - näin se on
Kerrankin joku on tajunnu tän asian. Minkälainen on perhe, jossa jokaisella on vain omaa "laatuaikaa". Yhdessä syömiset, puuhailu yms. tavallinen elämä on unohtunut. Haetaan actionia ja ärsykkeitä väenväkisin. Jos kaikki perheenjäsenet aktiivisesti harrastaa, niin milloin ne ehtii keskenään keskustella ja kysellä kuulumisisa? Sitten ihmetellään jos joku "perheen"jäsenistä masentuu, tekee itsarin tmv. kaikkihan sillä oli ihan kunnossa...kai.
- se menee
vanhemmat raataa oman yrityksen kimpussa ja unohtavat nuoren yöksi tietokoneelle..
ei lapsia tehdä vanhuudenpäivien iloksi vaan kulkemaan tietä yhdessä eteenpäin..
vaikka sinulla on vähemmän rahaa entäs sitten..
kunhan jaksat naapurisi kanssa jutella se ei maksa mitään..
huomaat lapsesi ongelmat ympäristösi myös..
kun et pakota horjuvaa nuorta vielä samalle taipaleelle ja anna ymmärtää että tämä vasta on jotain..
- vituttaa!
Se ryhmä, joka aikoinaan halusi Suomeen kuningasta, perusti IKL:n, sääti kieltolait, teki pankkikuprut jo 30-luvulla, tappoi suomalaisia nuijasodassa, määräsi veljet veliään vastaan, piti suomalaisia orjuudessa...vain jotain mainitakseni.
Se sama porukka on edelleenkin vahvin taustavaikuttaja maassamme!
Sen ajattelu ja toimintakeinot eivät ole kehittyneet eivätkä muuttuneet!
Pappikin valehtelee, kun kertoo tarinoitaan USKOON pelastuksesta!
Mikään "Jeesustelu" ei meitä pelasta!
Me ollaan kaukana siitä hyvästä, mikä maailma voisi olla, ja loittonemme yhä kauemmaksi siitä hyvästä lujaa vauhtia!
Ihminen sisimmässään TIETÄÄ mikä on oikein ja mikä väärin!
Koko ajan tiedostamme alitajunnassamme, että kaikki menee päin VITTUA!
Huoli tulevasta, irtonaisuus ympäristöstä, pirstoutunut yhteiskuntamme, jonka kyky sopeutua, on kadoksissa, rahan valta yli kaiken.- OsulanKioski
"Koko ajan tiedostamme alitajunnassamme, että kaikki menee päin VITTUA!"
Minulla menee kyllä ihan hyvin.
"Huoli tulevasta, irtonaisuus ympäristöstä, pirstoutunut yhteiskuntamme, jonka kyky sopeutua, on kadoksissa, rahan valta yli kaiken."
Minulla ei ole huolta tulevasta.
Yhteiskunta ei ole pirstoutunut vaan se on nykyään vässyköitä täynnä.
Raha valtaa kaiken? Missä? Sehän riippuu siitä että juokseeko itse rahan perssä kuin sopuli. Turha syyttää yhteiskuntaa siitä kun jos oma selkäranka on kateissa. - kenties
OsulanKioski kirjoitti:
"Huoli tulevasta, irtonaisuus ympäristöstä, pirstoutunut yhteiskuntamme, jonka kyky sopeutua, on kadoksissa, rahan valta yli kaiken."
Raha valtaa kaiken? Missä? Sehän riippuu siitä että juokseeko itse rahan perssä kuin sopuli. Turha syyttää yhteiskuntaa siitä kun jos oma selkäranka on kateissa.niitä, jotka hyötyi pankkikusetuksista, pörssistä?
Sait hyvin perintöjä?
Sinulla on siis hyväpalkkainen toimi?
>"Minulla menee kyllä ihan hyvin. "<
Jos elämme vuosituhannen suurinta lamaa, ja ihmisiltä lähtee työ, ja hallitusjärjestelmämme on osoittautunut mädäksi, niin mitäs väliä sillä!
>"Minulla ei ole huolta tulevasta."<
Kapitalisti ei enää työllistä ja taloutemme on menossa kaaokseen, niin sinä väität, että se on pakkolomalla olevan vika?
>"Yhteiskunta ei ole pirstoutunut vaan se on nykyään vässyköitä täynnä."< - jopa aivan
OsulanKioski kirjoitti:
Raha valtaa kaiken? Missä? Sehän riippuu siitä että juokseeko itse rahan perssä kuin sopuli. Turha syyttää yhteiskuntaa siitä kun jos oma selkäranka on kateissa.pakko mennä sen leivän ja siedettävien olojen perässä...
Ihmettelee vaan sitä, kun jotkut saa pilata kaiken toisiltaan oman ahneutensa nojalla!
Vallan halu on kiinnostavampaa, kuin vastuu tekemisistään!
Hallitsijoiltamme nimenomaan juuri se selkäranka on kateissa ja oma napa on ensin!
Kapitalismi on kriisissä, ja me maksamme kaiken!
Kapitalisti on saatava kuriin, tai maailma tuhoutuu! - OsulanKioski
kenties kirjoitti:
niitä, jotka hyötyi pankkikusetuksista, pörssistä?
Sait hyvin perintöjä?
Sinulla on siis hyväpalkkainen toimi?
>"Minulla menee kyllä ihan hyvin. "<
Jos elämme vuosituhannen suurinta lamaa, ja ihmisiltä lähtee työ, ja hallitusjärjestelmämme on osoittautunut mädäksi, niin mitäs väliä sillä!
>"Minulla ei ole huolta tulevasta."<
Kapitalisti ei enää työllistä ja taloutemme on menossa kaaokseen, niin sinä väität, että se on pakkolomalla olevan vika?
>"Yhteiskunta ei ole pirstoutunut vaan se on nykyään vässyköitä täynnä."<"niitä, jotka hyötyi pankkikusetuksista, pörssistä?
Sait hyvin perintöjä?
Sinulla on siis hyväpalkkainen toimi?"
Olen työläinen. En ole saanut mitään perintöä eikä porssijutut meikäläistä kiinnosta. Se ei kuitenkaan tarkoita että alkaisin kommariksi.
"Jos elämme vuosituhannen suurinta lamaa, ja ihmisiltä lähtee työ, ja hallitusjärjestelmämme on osoittautunut mädäksi, niin mitäs väliä sillä!"
Olisi kannattanut mennä sellaisiin hommiin josta eivät työt lopu ja tekijöistä on tarvetta.
"Kapitalisti ei enää työllistä ja taloutemme on menossa kaaokseen, niin sinä väität, että se on pakkolomalla olevan vika?"
Mitä tekemistä tällä on tuon kanssa? Ai niin, sinä kommari haluat viedä työläisiltä kuten minä viimeisetkin pennit. - oikeassa!
OsulanKioski kirjoitti:
"niitä, jotka hyötyi pankkikusetuksista, pörssistä?
Sait hyvin perintöjä?
Sinulla on siis hyväpalkkainen toimi?"
Olen työläinen. En ole saanut mitään perintöä eikä porssijutut meikäläistä kiinnosta. Se ei kuitenkaan tarkoita että alkaisin kommariksi.
"Jos elämme vuosituhannen suurinta lamaa, ja ihmisiltä lähtee työ, ja hallitusjärjestelmämme on osoittautunut mädäksi, niin mitäs väliä sillä!"
Olisi kannattanut mennä sellaisiin hommiin josta eivät työt lopu ja tekijöistä on tarvetta.
"Kapitalisti ei enää työllistä ja taloutemme on menossa kaaokseen, niin sinä väität, että se on pakkolomalla olevan vika?"
Mitä tekemistä tällä on tuon kanssa? Ai niin, sinä kommari haluat viedä työläisiltä kuten minä viimeisetkin pennit.Sinulla on siis hyväpalkkainen toimi!
Meillä on lama, ja päättäjämme kusettaa meitä, olet siis samaa mieltä?
Haluan työtä ja kohta sen taas saankin takaisin!
Kapitalisti ne rahat aina vie ja tulee viemäänkin, jollei järjestelmää saada paremmaksi, vasi tahdot, että nykymeno jatkuu?
Turvaako se kenties työpaikkasi?
- Allapäin
Kyllä tuollainen otsikko masensi minut...nyt meni mielenrauha ja olen allapäin!
- ---
kun itse käy töissä, eikä rikastu ja muut rikastuu käymättä töissä.
- OsulanKioski
Miksi sinun pitäisi rikastua? Onhan sinulla jo tietokone ja internetti yms.. härpäkkeet. Mihin tarvitset lisää rahaa?
Tekeekö mieli urheiluautoa? Muuta kaupunkiin niin et tarvitse autoa ollenkaan.
- Sureskelemaan
Avioero on liian helppo nykyään kuin vain toinen osapuoli voi hakea sitä ja toisel ei oo mitää vastaan sanomista. Just kun on ensimmäinen lapsi tehty niin nainen ottaa ja lähteen toisen miehen matkaan. Kun olis voinut yrittää vielä yhdessä. Käyttää kaikki keinot yhdessä pysymiseen. Niin se tässä masentaa ja ja vei eläkkeelle masennuksesta ym mielenterv häiriöistä jotka se nimenomainen avioero teki. Naisilla on liikaa valtaa ja ovat kärsimättömiä. Ei pitäisi heti siintä istumalta lähtee toisen miehen luo jos pikku riita tulee.
- Eirakastarakastaa
Ihminen kun ei ole kone, niin se ei toimi konemaisesti, se toimii tunteilla suurimmaksi osaksi.
Jacque Frescoa lainaten (Tästä löytyy pätkä siinä university lecture, olikohan 12 päivä viime kuuta, googlevideossa on nämä pätkät) yrittäen suomeksi pistää, ainakin lähelle mitä sanoi:
Me rakastetaan ja joskus ei rakasteta, joskus rakastetaan enemmän ja joskus vähemmän ja joskus ei ollenkaan.
Eli jos omin sanoin nyt kerron, ei ole sitä yhtä oikeaa. Tämä yksi oikea on dumpattu sun mieleen rahajärjestelmässä liiankin paljon esiintyvissä rakkaus leffoissa jossa on se yksi ainoa. Sekä lehdissäkin törmää ja tv:ssä lauseeseen se yksi ainoa.
Suomi24.fi sivulla on mainoksia varsinkin tältä alalta. LÖYDÄ SE YKSI OIKEA....EN HALUA OLLA YKSIN....HANKI NYT OIKEA MIES TAI NAINEN DEITTICHATISTA....HANKI SE AINOA OIKEA SUOMI24 DEITISTÄ. - -plikka-
Keskittykää oleelliseen... Pitäis olla munaa sanoa ihmisille hyviä asioita ja hymyillä, rahaa se ei vaadi.
Ite oon opiskelija ja kaikki kaverithan valittaa ettei oo rahaa ja voiettävoivoi kun ei oo taas varaa mihinkään, mikä köyhä se on jolla on kuitenkin varaa värjätä hiuksia ja käydä kahvilassa tai baarissa harva se päivä. Köyhyys on sitä kun KAIKKI turha on karsittu pois ja sittenkään ei ole varaa perustarpeisiin. Nykyajan media luo niin vääristyneen kuvan siitä miltä näyttää onnellinen ihminen, mitä on menestys jne.
Kun elää jonkun aikaa tarpeeks yksinkertaisissa olosuhteissa tajuaa kuinka harvoja asioita sitä oikeesti edes tarvii...
Älkääkä hyvät ihmiset lukeko naistenlehdistä mitä kuuluu tehdä mihinkin vuodenaikaan ja mitä ostaa tai pukea päälle... Pinnalliset tavoitteet on pilannu kaiken aidon onnellisuuden, eikä niin oo pitkään ollu. Joskus 30 vuotta sitten samanlainen turhamaisuus oli harvoja tapauksia, eikä suurimman valtavirran elämäntyyli kuten nykyään... Ihminen haluaa kuulua yhteisöön, siihen on nykyään aika kovat vaatimukset.
Lapsellista. Kuin typeriä vaatimuksia jengiin pääsemiseksi ja kaikki on siinä ihan täysillä mukana. - RakkausOnrakkausta-
Eirakastarakastaa kirjoitti:
Ihminen kun ei ole kone, niin se ei toimi konemaisesti, se toimii tunteilla suurimmaksi osaksi.
Jacque Frescoa lainaten (Tästä löytyy pätkä siinä university lecture, olikohan 12 päivä viime kuuta, googlevideossa on nämä pätkät) yrittäen suomeksi pistää, ainakin lähelle mitä sanoi:
Me rakastetaan ja joskus ei rakasteta, joskus rakastetaan enemmän ja joskus vähemmän ja joskus ei ollenkaan.
Eli jos omin sanoin nyt kerron, ei ole sitä yhtä oikeaa. Tämä yksi oikea on dumpattu sun mieleen rahajärjestelmässä liiankin paljon esiintyvissä rakkaus leffoissa jossa on se yksi ainoa. Sekä lehdissäkin törmää ja tv:ssä lauseeseen se yksi ainoa.
Suomi24.fi sivulla on mainoksia varsinkin tältä alalta. LÖYDÄ SE YKSI OIKEA....EN HALUA OLLA YKSIN....HANKI NYT OIKEA MIES TAI NAINEN DEITTICHATISTA....HANKI SE AINOA OIKEA SUOMI24 DEITISTÄ.Itse rakastuin erääseen tyttöön teiniässä (Oli hänelläkin jotakin minua kohtaan pikkuisen, mutta koska olin se hylätty lapsi koulussa niin ei hän minulle mitään sanonut siitä) joka on ollut vieläkin mielessä vähän hatarasti, koska minulle on dumpattu mieleen myös tämä "se yksi ja ainoa oikea", mutta haluan vasta etsiä myöhemmin tulevaisuudessa itselleni kumppanin kun asiat ovat paremmin, joten voin kasvattaa lapset parempaan yhteiskuntaan. En tiedä, ties vaikka tulevaisuudessa taas kohdataan, mutta hylätty lapsi koulussa olin kun olin se henkilö joka viisauksia lateli paskapropagandan sijasta. Viisauksien kertojista ei tykätä, niinkuin joka paikassa ne ajetaan pois. Saattaa joskus nukkumaanmennessä tulla se tyttö mieleen kun muistoja on vaikea hajottaa kun ne ovat eräänlaisesti ikuisia. Saattahan se olla välissä stressaavaa kun se tulee mieleen mutta yritän muuttaa positiiviseksi pääkopan sen tullessa ja annan mennä sen minun pään läpi, (mielen) niin ei se paljoa sitten stressaa enään.
Bill chicks sanoi youtube videossa - Why we allways kill those good guys?
Bill chicks - just an ride.... on sen videon nimi millä löytyy, ainakin just an ride sanoja tulee filmillä.
- Folio Mulder
Liika viinan juonti lamaannuttaa aivot ja vie uskon elämään. Tuhansissa perheissä vanehmmat ryyppäävät säännöllisesti ja tarjoavat vielä alaikäisinä eläville lapsilleenkin kaljaa ja tupakkaa.
Talousongelmat pistävät mielen maahan myös. Eli ei ole osattu pelaa varman päälle.
Siitä se masennus laajenee nuorisoonkin. Toisaalta tuo työttömyys masentaa ihan sellaisenaan, kuten muiden maiden kansalaisia. Muihin luonnollisiin syihin voisi laskea lähimmäisten menetykset ja sairaudet.
Kyllä se näistä syistä muutkin kansat masentuvat, mutta suomalaisilla olisi tuon viinan kanssa parannettavaa erityisesti. Erityisesti hävettää, kuinka jotkut vanhemmat läträävät lastensa vieressä viinan ja tupakan kanssa ja antavat näin surkeaa mallia nuorille. - hkjhkjhkjhk
Tietenkin suurella porukalla on oikea masennus.
Mutta paljon on niitäkin tullut vastaan jotka hankkivat masennusdiagnoosin ja pääsevät työkyvyttömyyseläkkeelle. Näitä löytyy myös tavallisesta kansasta, ei pelkästään kansallispukuun pukeutuvasta vähemmistöstä.- löytyy ihan
korkeimmista yhteiskuntaluokista miltei samassa suhteessa!
Raha on vain yksi tekijä, mutta se vasta masentavaa on, jos ei ole yhtään rahaa! - jos kukaan
löytyy ihan kirjoitti:
korkeimmista yhteiskuntaluokista miltei samassa suhteessa!
Raha on vain yksi tekijä, mutta se vasta masentavaa on, jos ei ole yhtään rahaa!pystyy voittamaan konkreettisen puutteen ja sorron tuoman huolen selviytymisestä ja eloonjäämisestä.
Kyllä fyysinen puute masentaa. Se on normaali reaktio silloin.
Eri asia on sitten ahneus eli halu saada koko ajan lisää ja siinä epäonnistuminen.
- Z-Man_
Masennus on mieleen samaistumisen sairaus, jota ei oikeastaan tarvitsisi edes hoitaa. Riittäisi, että ihmiset ymmärtäisivät etteivät he ole mielensä, egonsa, ajatuksensa, tunteensa.
"Ihminen on henkinen olento, jolla on inhimillisiä kokemuksia" Ei toisinpäin... - Z-Man_
kumpuavat ihmisen sydämestä, ihmisen henkiseltä puolelta, jota ihmismieli ei voi käsittää, koska ihmisen mieli ajaa vain omaa etuaan. Meidän on oltava tarkkoja sen suhteen, millaisia ajatuksia päästämme tietoisuuteemme. "Olen ahdistunut, minulla on huolia, kukaan ei rakasta minua" Tämänkaltaiset ajatukset syöksevät ihmisen vain syvemmälle mielen suohon, eikä mielestä löydy keinot ratkaisujen tekemiseen.
Ratkaisu sen sijaan löytyy tästä hetkestä, joka tarjoaa vaikka mitä, kunhan keskittyy. Suurin osa ihmisistä on itsekeskeisiä oman edun tavoittelijoita, sinä voit päättää olla jotain hienompaa, vaikka heti!
Levitä hyviä ajatuksia, ole läsnä ja avoin muille ihmisille, anna ihmisten olla sellaisia kuin he ovat, ole se luonnollinen oma itsesi, jonka sisimmästä pulppuaa ilo ja hyvä tahto ja tarkoituksen maku. Kun toimit näin, ihmiset ympärilläsi vakuuttuvat kuin itsestään olemuksestasi ja koet saavasi heihin myös uuden ja aidon yhteyden.
Mikään ei voi tällöin mennä pieleen!- Tekijoiden Kerho
"Ratkaisu sen sijaan löytyy tästä hetkestä, joka tarjoaa vaikka mitä, kunhan keskittyy. "
Mihin ratkaisuun olet päättynyt jos saan kysyä?
- HELVETTIÄ.
Kyllähän se masentaa saattaa, ellei osaa ottaa sitä huumorilla.
- luonnekysymys..
nykyjään elämässä on kyse "menestymisestä" ei niinkään vaan pelkästä elämisestä. itse ainakin havaitsen selvästi sellasta sähköö ilmassa että on voittajat ja sitten häviäjät. tai ainakin tämmöseltä se vaikuttaa..
sosiaalidemokratia ei ole enää sitä samaa mitä se oli vielä 80 ja 90-luvullakin.
semmonen tunnollinen ihminen sairastuu juuri helpommin tähän masennukseen. jotka juuri haluis jonku kekkosen tai koiviston presidentiks. mitä enemmän rikollinenmieli on ihmisella niin sillon ei masennu. eli on tavallaan piittaamaton oman onnensa onkija.
yhteisöhenki ja ajattelu on hävinnyt yhteiskunnasta, kuten myöskin vastuu jne... ei ole mitään moraaliselkärankaa. ei pysyvyyttä missään. tällä tarkotan esim. perheiden perustamista ja ajattelumalleja joita kaikkien tavallaan kuuluisi arvostaa.- OsulanKioski
"semmonen tunnollinen ihminen sairastuu juuri helpommin tähän masennukseen. jotka juuri haluis jonku kekkosen tai koiviston presidentiks."
Eli siis sellaiset jotka haluaisivat neukkulan olevan vieläkin pystyssä?
"mitä enemmän rikollinenmieli on ihmisella niin sillon ei masennu. eli on tavallaan piittaamaton oman onnensa onkija."
jos haluaa pitää omalla työllä ansaitut rahat itsellään? niin, sehän on kommunistin mielestä rikollista.
"yhteisöhenki ja ajattelu on hävinnyt yhteiskunnasta, kuten myöskin vastuu jne... ei ole mitään moraaliselkärankaa."
Nykyään kukaan ei ota vastuuta tekemisistään vaan kaikki juopotkin syyttävät yhteiskuntaa kaikesta. Omavastuu pitäisi olla aina kun tekee itse tyhmiä päätöksiä.
"tällä tarkotan esim. perheiden perustamista ja ajattelumalleja joita kaikkien tavallaan kuuluisi arvostaa."
En ole sellainen ihminen joka tykkäisi perustaa perheen kun olen himean erakkoluonteinen. Tarkoitat siis että kaikkien pitäisi ajatella kuin sinä? - se duunarin
OsulanKioski kirjoitti:
"semmonen tunnollinen ihminen sairastuu juuri helpommin tähän masennukseen. jotka juuri haluis jonku kekkosen tai koiviston presidentiks."
Eli siis sellaiset jotka haluaisivat neukkulan olevan vieläkin pystyssä?
"mitä enemmän rikollinenmieli on ihmisella niin sillon ei masennu. eli on tavallaan piittaamaton oman onnensa onkija."
jos haluaa pitää omalla työllä ansaitut rahat itsellään? niin, sehän on kommunistin mielestä rikollista.
"yhteisöhenki ja ajattelu on hävinnyt yhteiskunnasta, kuten myöskin vastuu jne... ei ole mitään moraaliselkärankaa."
Nykyään kukaan ei ota vastuuta tekemisistään vaan kaikki juopotkin syyttävät yhteiskuntaa kaikesta. Omavastuu pitäisi olla aina kun tekee itse tyhmiä päätöksiä.
"tällä tarkotan esim. perheiden perustamista ja ajattelumalleja joita kaikkien tavallaan kuuluisi arvostaa."
En ole sellainen ihminen joka tykkäisi perustaa perheen kun olen himean erakkoluonteinen. Tarkoitat siis että kaikkien pitäisi ajatella kuin sinä?rahastaa!
Ei päinvastoin! - -plikka-
Ihmisen luonto on ajaa omaa etuaan eikä se ole itsekästä. Onnellisimpia ovat ne jotka tavalla tai toisella TEKEVÄT itsensä onnellisiksi. Toisten miellyttäjät tai onnellisuuden näyttelijät taas eivät.
Yhteisö, joka muodostuu suurimmaksi osaksi onnellisista ihmisistä synnyttää lisää onnellisuutta, oli se sitten saavutettu oman edun ajamisella tai millä hyvänsä keinolla... Kun saa itsensä nauttimaan elämästä, se säteilee kyllä ulospäin hyväntuulisuutta ja iloa. - ja ahneus
-plikka- kirjoitti:
Ihmisen luonto on ajaa omaa etuaan eikä se ole itsekästä. Onnellisimpia ovat ne jotka tavalla tai toisella TEKEVÄT itsensä onnellisiksi. Toisten miellyttäjät tai onnellisuuden näyttelijät taas eivät.
Yhteisö, joka muodostuu suurimmaksi osaksi onnellisista ihmisistä synnyttää lisää onnellisuutta, oli se sitten saavutettu oman edun ajamisella tai millä hyvänsä keinolla... Kun saa itsensä nauttimaan elämästä, se säteilee kyllä ulospäin hyväntuulisuutta ja iloa.ei luo onnellisuutta!
Varastetuilla rahoilla voi elää nautinnollista elämää, mutta onnea niillä ei saavuta!
- Johannes_R
Minä uskon että yksi syy masennuksen lisääntymiseen on myös väestön vanhentumisessa. Vanhoille ihmisille tunnutaan määrättävän myös masennuslääkkeitä. Masennus liittyy varmasti monen kohdalla korkeaan ikään: vanheneminen masentaa, yksin jääminen (jos puoliso kuolee) ynnä muut syyt voisivat olla syitä. Totta kai myös monet nuoremmat ihmiset masentuu, mutta siihen on sitten eri syyt.
- seksiseppo
nii ja miesten omat naiset ei nykyään anna, muna kätee nii elämä hymyilee. vituttamaan rupeaa huomion puute ja kamala stressi töistä siihe päälle..
- Im
Yhteiskunta kyllä kertoo tosi hyvin rahantarpeensa meille normaaleille veronmaksajille ja muutenkin omistaminen, kaiken saaminen ja raha on yleensäkkin noussut tosi isolle sijalle. Jonka syystä tehdään lähes turha ja uskomattoman suuri stressi, vaikka ilmankin pärjäisi. Veikkaisin kylläkin paljon lisääntynyttä alkoholin käyttöä. Luetelkaapa tuntemanne 15v. ihmiset jotka juovat harvemmin kuin kerran viikossa, sitten vähentäkää piilojuojat (n.50%) ja verratkaa sitä lukuun jotka juo. ( piilojuojat) Aika paha, eikö... Monia vaivaa luultavasti myös vastuu ja yksinäisyys, olen yksi näistä ja elämääni v*ttuuntunut. mutta, eiköhän se joskus. :) kerronpa vaikka esimerkiksi itsestäni; 17v. sinkku... opiskelen, olen tällä hetkellä töissä, asun YKSIN kolmatta vuotta, harrastukset: käyn töissä, kavereita 1-3.. hyviä kavereita on aika hankala löytää jatkuvan muuttamisen ja vapaa ajan puutten takia. Eikä varmasti päälle päin näy mitään, (kukaan ei arvaa kuka tämän kirjoitti.. :D) hymyilen jokaiselle vastaantulijalle ja saatan jopa tervehti pitkään katsovaa tuiki tuntematonta. Pyrin aina vaihtamaan sanan tai kaksi joka työkaverin kanssa. (ihmisiä joita näen vain töissä) Ja siinä se sitten olikin. Muu sosiaalinen kanssakyminen on aika vähäista.. Enkä varmasti ole ainut.
Moni joka on serustellut tietää miten mukava ja helpottavaa on oikeen joskus puhua omista asioistaan ja murheistaan. ja sitten jos vielä tämä kulmakivi nypätään pois. (varsinkin yksineläjät)
Veikkaisin että masentuneista suurin osa tarvihtis juttukaveria! Esim. moni kovimmista a-käyttäjistä, puheripuli humalassa, selvänä hiljaa ja yksin. Ja harva osaa apuun hakea, jos sitä löytyy.. esim. en keksi mistä voisi löytää puhekaverin joka ei pyydä 200 € tunnilta ja masennuta sillä vielä vähän enemmän ku jääkaappi on tyhjä. Sukulaiset ja perhe liian kaukana, osittain etääntyneitä ja vieraan tuntuisia.
(Älkää tuomitko tai valittako jos olette eri mieltä. Puhun vain omista kokemuksista. ENKÄ OLE ITSEKESKEINEN! vaan sopiva esimerkki)- seksiseppo
olen kyllä 100% samaa mieltä. tekstistä päätellen olet nainen ja asut kaupungissa?
- Im
seksiseppo kirjoitti:
olen kyllä 100% samaa mieltä. tekstistä päätellen olet nainen ja asut kaupungissa?
Saanko iha vaa uteliaisuuttani kysyä mistä noi päättelit? Ja arvaa kumpi päätelmistä meni väärin...
- lestissään
Duunarit olkoot duunareita ja herrat herroja. Kun duunari luulee olevansa herra ja herra ahkera duunari on maailmankirjat sekaisin.
- kerdu
justjust. kiva juttu
- FeministiPuhuuNyt
pahoinvointi johtuu sukupolvien takaisista sotatraumoista. Miehet eivät ole saaneet osakseen tarpeeksi rakkautta jotta osaisivat olla esikuvia ja isänmallina lapsilleen. Lisäksi nykypäivän miehet on tehty pullamössöstä. Ennen miehet olivat töissä ulkona pelloilla, tekivät fyysistä työtä. Nykyään miehet nyhräävät koulukirjojen parissa jotta voisivat jollakin tavalla joskus elättää perheensä. Tähän tämä koulutettujen ja koulutuksen tärkeyden korostaminen on mennyt. Miehet eivät nykypäivänä osaa kantaa vastuuta perheestään ja lapsistaan. Miehet ryyppäävät, pettävät ja hakkaavat. Paraskin mies tekee ainakin yhtä edellämainituista. Ennen miehillä oli selkärankaa, no ei ole enää. Kaikenmaailman pikkutyttöjen perässä juoksevia paskahousuja joista ei ole kantamaan kuin korkeintaan se oma kullinsa joka näyttää suunnan minne ollaan menossa. Jospa naisten ei tarvitsisi yksinään tehdä kaikkea, nainen se edelleen hoitaa kodin ja lapset ja silti naisen euro on 80 senttiä. Kun mies kohtaa vaikeuksia, turvautuu mies pulloon. Kun nainen kohtaa vaikeuksia, nainen kohtaa ne ja selviytyy niistä. Tällä aikaa moni mies on istunut kapakassa kaljatuoppi edessään jauhamassa "ei tippa tapa ja ämpäriin ei huku". Mutta mitä teki nainen sillä välin? Hoiti yhteiset lapset, kodin, oman työnsä, puutarhanhoidon, itsensä ja osa naisista hoisi vieläpä sen maanpuolustuksenkin. Kunpa miehistä tulisi taas miehiä, jotta me naiset voitaisiin olla taas naisia.
- puhuu nyt
FeministiPuhuuNyt kirjoitti:
pahoinvointi johtuu sukupolvien takaisista sotatraumoista. Miehet eivät ole saaneet osakseen tarpeeksi rakkautta jotta osaisivat olla esikuvia ja isänmallina lapsilleen. Lisäksi nykypäivän miehet on tehty pullamössöstä. Ennen miehet olivat töissä ulkona pelloilla, tekivät fyysistä työtä. Nykyään miehet nyhräävät koulukirjojen parissa jotta voisivat jollakin tavalla joskus elättää perheensä. Tähän tämä koulutettujen ja koulutuksen tärkeyden korostaminen on mennyt. Miehet eivät nykypäivänä osaa kantaa vastuuta perheestään ja lapsistaan. Miehet ryyppäävät, pettävät ja hakkaavat. Paraskin mies tekee ainakin yhtä edellämainituista. Ennen miehillä oli selkärankaa, no ei ole enää. Kaikenmaailman pikkutyttöjen perässä juoksevia paskahousuja joista ei ole kantamaan kuin korkeintaan se oma kullinsa joka näyttää suunnan minne ollaan menossa. Jospa naisten ei tarvitsisi yksinään tehdä kaikkea, nainen se edelleen hoitaa kodin ja lapset ja silti naisen euro on 80 senttiä. Kun mies kohtaa vaikeuksia, turvautuu mies pulloon. Kun nainen kohtaa vaikeuksia, nainen kohtaa ne ja selviytyy niistä. Tällä aikaa moni mies on istunut kapakassa kaljatuoppi edessään jauhamassa "ei tippa tapa ja ämpäriin ei huku". Mutta mitä teki nainen sillä välin? Hoiti yhteiset lapset, kodin, oman työnsä, puutarhanhoidon, itsensä ja osa naisista hoisi vieläpä sen maanpuolustuksenkin. Kunpa miehistä tulisi taas miehiä, jotta me naiset voitaisiin olla taas naisia.
Et ole tainnut liikkua silmät auki Suomen maaseudulla viime-aikoina. Voisin ottaa sinut kyytiin niin tehtäisiin pieni opintomatka erääseenkin pikkukuntaan, jonka kaltaisia löytyy Suomesta paljon. Voisin osoittaa aika montaa taloa ja mökkiä, jossa asuu pelkästään yksinäisiä miehiä jotka vielä yrittävät pitää maaseutua asuttuna, ja nämä miehet yleensä tekevät kaikki paskaduunit pienellä palkalla. Tekevät töitä ja kuolevat juuri ennen kun alkavat nauttia eläkettä. Kaikki naiset on jo aikoja sitten mukavuudenhaluisuuttaan lähteneet kaupunkeihin, helpompiin hommiin ja osa sosiaalituen suurkuluttajiksi. Ilmeisesti miehillä on taakkanaan jonkinlainen paikkauskollisuus, joka koituu monen miehen kohtaloksi.
Mutta ennen kuin alat hokea lisää tuota naurettavaa "naisen euro on 80 senttiä"- mantraa, haluan vain huomauttaa että juuri nämä yksinäiset miehet ovat suurelta osin työllään ja verojen maksamisellaan mahdollistaneet sen että valtio on voinut siirtää rahat tulonsiirtona muodossa tai toisessa naisille ja lapsille. Suomessa on helppoa naisen olla "itsenäinen ja riippumaton" (voi jeesus sentään miten paradoksaalinen lause!!) kun verotuksella kerätään rahaa enimmäkseen miehiltä, ja jaetaan sosiaalietuuksina enimmäkseen näille "itsenäisille" naisille.
Eikä nainen kohtaa niitä vaikeuksia sen paremmin kuin mieskään. Mies voi paeta viinaamaailmaan, mutta nainen pakenee niitä vaikeuksia vain toisella tavalla, sosiaaliverkosto turvanaan, joka on rakennettu juuri nillä muiden maksamilla verovaroilla, ja juuri naisia varten.
Jos kerran miehen tehtävä on annettu valtiolle ja sosiaalitantoille, niin eikö mies ole tavallaan ostanut vastuuvapauden veronmaksun muodossa? - FeministiPuhuuNyt
puhuu nyt kirjoitti:
Et ole tainnut liikkua silmät auki Suomen maaseudulla viime-aikoina. Voisin ottaa sinut kyytiin niin tehtäisiin pieni opintomatka erääseenkin pikkukuntaan, jonka kaltaisia löytyy Suomesta paljon. Voisin osoittaa aika montaa taloa ja mökkiä, jossa asuu pelkästään yksinäisiä miehiä jotka vielä yrittävät pitää maaseutua asuttuna, ja nämä miehet yleensä tekevät kaikki paskaduunit pienellä palkalla. Tekevät töitä ja kuolevat juuri ennen kun alkavat nauttia eläkettä. Kaikki naiset on jo aikoja sitten mukavuudenhaluisuuttaan lähteneet kaupunkeihin, helpompiin hommiin ja osa sosiaalituen suurkuluttajiksi. Ilmeisesti miehillä on taakkanaan jonkinlainen paikkauskollisuus, joka koituu monen miehen kohtaloksi.
Mutta ennen kuin alat hokea lisää tuota naurettavaa "naisen euro on 80 senttiä"- mantraa, haluan vain huomauttaa että juuri nämä yksinäiset miehet ovat suurelta osin työllään ja verojen maksamisellaan mahdollistaneet sen että valtio on voinut siirtää rahat tulonsiirtona muodossa tai toisessa naisille ja lapsille. Suomessa on helppoa naisen olla "itsenäinen ja riippumaton" (voi jeesus sentään miten paradoksaalinen lause!!) kun verotuksella kerätään rahaa enimmäkseen miehiltä, ja jaetaan sosiaalietuuksina enimmäkseen näille "itsenäisille" naisille.
Eikä nainen kohtaa niitä vaikeuksia sen paremmin kuin mieskään. Mies voi paeta viinaamaailmaan, mutta nainen pakenee niitä vaikeuksia vain toisella tavalla, sosiaaliverkosto turvanaan, joka on rakennettu juuri nillä muiden maksamilla verovaroilla, ja juuri naisia varten.
Jos kerran miehen tehtävä on annettu valtiolle ja sosiaalitantoille, niin eikö mies ole tavallaan ostanut vastuuvapauden veronmaksun muodossa?Naisilla ei ole siis mitään osuutta valtion kertyviin verovaroihin? Naiset eivät siis maksa veroja tai käy töissä? Ja ainoastaanko naiset käyttävät sosiaalietuuksia? Toki maaseudulla on yksinäisiä miehiä mutta myös suuri osa miehistä lähtee mukavuudenhaluisuuttaan kaupunkiin. Miehen rahat menevät usein miehelle itselleen esim. viinaan. Äläkä muuten unohda, että vaikka nainen ei käy palkkatyössä niin kotityökin on työtä. Mitenkäs sen arvo mitataan rahassa? Että nainen synnyttää ja kasvattaa veroja maksavia kansalaisia?
- hanabanana
suomalaiset on kylmiä ja etäisiä persoonia, siksi näin paljon masennusta.
- kerdu
se johtuu kanssa näistä vitun paskoista keleistä; harmaasta taivaasta ymsymsymmmsss. lämpimissä maissa ei masennu..!!!!!
- Maseratti
kerdu kirjoitti:
se johtuu kanssa näistä vitun paskoista keleistä; harmaasta taivaasta ymsymsymmmsss. lämpimissä maissa ei masennu..!!!!!
Mull menöö mieli matalaks, kun aurinko vaan paistaa. Sadesäällä on kiva loikoilla kotona tai tehdä duunia.
- Tosi on
Nykyisten päätäjien sotkeutuminen "lillukan varsiin". Viikkokaupalla vatvotaan selvää asiaa, mutta ei ajatustkaan suoda maan todellisille ongelmille. Noin vaan esim. kokoajan paheneva vanhusten ryöstely ja muu huijaus "ryöstöturistien" toimesta.
- naaman happamaksi
ja vatsan kuraalle. Tosi on.
- Tosi on
Aitoa Suomalaista.
Aitoa Suomalaista.
Masennus = laiskuutta... joillakin enempi sairaalloisempaa kuin toisilla, sille pitää tehdä jotain, itse torjun depistä pelailemalla netissä tai katsomalla pornoa ;)
tiedän kuulostavani huvittavalta mutta kyllä masennus lähtisi näiltä meidän peräkylän junteilta jos prostituutio laillistettaisiin, luulen että viinanjuontikin vähenisi kun pojat laittaisivat rahat siihen mitä kaikki haluaa. Peräkammaripojat masentuu kun ei koskaan naista saa , näin se on... ja sitä lääkitään monesti viinalla. - Viinako
sexo kirjoitti:
Masennus = laiskuutta... joillakin enempi sairaalloisempaa kuin toisilla, sille pitää tehdä jotain, itse torjun depistä pelailemalla netissä tai katsomalla pornoa ;)
tiedän kuulostavani huvittavalta mutta kyllä masennus lähtisi näiltä meidän peräkylän junteilta jos prostituutio laillistettaisiin, luulen että viinanjuontikin vähenisi kun pojat laittaisivat rahat siihen mitä kaikki haluaa. Peräkammaripojat masentuu kun ei koskaan naista saa , näin se on... ja sitä lääkitään monesti viinalla.Peräkylän mies menee kylän kuppilaan,ottaa viinaa ja naisiakin siellä nykyisin on, joten eipä jää ilman ukko eikä akka.Ja rahakin riittää juomiseen joka on kyllä ihme,työssä käyvän raha ei riittäisi.Ja sitten onhan aikahyvin jos ei koskaan mene töihin ja asuu kuitenkin hyvis taloissa vuokralla, ja muuhunkin riittää raha,ei ne tuet huonoja ole.Olkaamme rehellisiä pienituloinen on tiukoilla ,ei tukia saa ja paineet vain kasvaa.Eli masis iskee kuitenkin sen paineen alla, kun pyritään kunnolliseen elämään.
- sikajohto
jokakesäiset kerjäläiset--jonka ajatuksena opettaa suomalaisille uusi ammatti,
eu:n luomat ja tuomat monenmoiset rosvojoukot,
petosmainen eu ilman mitään lupausten pitämistä,
monimuotoinen epärehellisyys maan- ja firmojen johdot esimerkkeinä,
työpaikkojen lopettaminen ja siirrot ulkomaille,
tietotaidon ilmaisjako ulkomaille,
kansalaisten itsetunnon alistaminen ja polkeminen monimuotoisesti,
suunnaton rahan,vallan ja materian ahneus kaikessa toiminnassa,
suurtyöttömyys,
sikamaiset pätkätyöt nälkäpalkalla,mahdottomuus elämän suunnittelussa,
mamut ja mamut--nuo poliittiset paholaiset,
koulutuksien mitätöinti-ei töitä vaikka hyvin koulutettu,
asunnottomuus,
rahattomuus,
ruuan,asumisen ja yleensä hintojen käsittämätön hintojen nousu,
perheiden hajoaminen,
alkoholi ja huumeet seuraamuksineen,
mielettömän kiireinen työ- ja elämänrytmi,
johtajien erittäin härski toiminta ja laittomuus,
uhkailu ja välinpitämättömyys,
pankkien jatkuva todella ahne-,surkea- ja ammattitaidoton toiminta,
sosiaali- ja sairaanhoidon järjetön alasajo ja siirtyminen sairauksilla kalliisti rahastaviin lääkärifirmoihin,
nälkä ja pelko tulevasta,
yleinen epätoivo ilman omaa elämässä onnistumista,
tässä vain pieni osa asioita,jotka ihmisiä riipoo ja pistää mielen maata vasten.
mm.em. jatkuva sekasorto kaikkinensa ei ole edes vähenemässä,suuntana
valitettavasti edelleen alamäki kohti suurempaa pahoinvointia. valitettavasti. - ketään syyttää
joten katson itse peiliin ensimmäisenä. Siksi etten halua muita leimata koska itse olen samassa kelkassa. Miksi? Vastaus lienee selvä: koska tippuisin itse heti kyydistä pois jos jäisin työttömäksi tms sellaista tapahtuisi joka ei olisi tähän yhteiskuntaan "soveltuvaista".
Ensisijaisesti hyvinvointi lähtee siitä että huolehtisimme toisistamme. Vaadimme toisiltamme tosi paljon - sekä ihmisinä sekä työntekijöinä. Miehinä ja vaimoina, eli myös kotona.
Tilanne on mun mielestä aivan vääristynyt. Työ hallitsee elämää. Esimiehemme jotka nyökyttelevät päätään johtajien suuntaan hallitsevat meitä vaikka siihinkin tehtäviin kuuluu monia asioita joita moni ei haluaisi tehdä - vaikkapa potkut töistä. Ja esimiehiä ja johtajia hallitsevat yrityksen omistajat: Firman hallitus ja osakkeenomistajat.
Haluan olla optimismi. Mutta pelkään että tämä kaikki johtaa siihen että homma repeää käsistä. Miettikää, miten ehtii hoitamaan ja pitämään huolta omasta lapsesta kun työ vie kaiken ajan elämästä. Loput pitäisi käyttää sille rakkaimmalle, perhe-elämään tai sitten vain itseen mutta joka tapauksesa siihen kaikkeen olennaiseen, siihen miksi oikeasti eletään. Eli elämästä nauttimiseen.
Mietin välillä että haluaisin elää kuin Linkola. Erakkona, kalastaen, että olisi aikaa itsensä kanssa, sitten myös ehkä muiden kanssa. Palaten niihin asioihin jotka ovat ensisijaisesti elämässä tärkeämpiä.
Joku toteaa että elämä on täynnä valintoja. Venyttelisin itsekin henkseleitä jos rahaa sataisi taivaasta. Siinäpä se. Raha hallitsee meitä. Olen itsekin ratkaisujen edessä. Kahdeksan vuoden uran jälkeen paikka toimihenkilönä piti olla varma, mutta silti tuli kengänkuva takapuoleen. Siitä maailman katsomus muuttui ja alkoi miettimään mikä on oikeasti elämässä tärkeää. Mietin kaikkia mahdollisuuksia, mutta moni suunnitelma - jossa vaikkapa itseään halusi luovasti ja vapaasti toteuttaa - törmäsi siihen että ei olisi rahaa millä elää. Ainakaan opiskelujen aikana. Ehkä sitä rahaa olisi sitten joskus tullut mutta se pirun asuntovelkakin painaa päälle.
Tuntuu että olemme siis oravanpyörässä.
Silti toivon, että voisimme huolehtia ja kantaa vastuun toisistamme, niistä jotka ovat meitä työssäkäyviä, ansiosidonnaisella olevia tai muuten henkisesti vahvempia.
En haluaisi että kukaan tätä lukeva kärsisi masennuksesta tai alakulosta - poohjalla on käyty. Onneksi viimeinen irtisanomiställi ei sattunut 8 vuotta sitten pahimpaan aikaan.
Kannustakaamme siis toisiamme, olkaamme itseämme ja toisia kohtaan armolllisia. Kyllä tämä tästä! :) - Elämän todellinen
merkitys on tutkia, pitää hauskaa ja sukeltaa tilaisuuksiin kuin lapsi avaamaan lahjojaan jouluaattona. Ota avosylin vastaan se, mitä elämällä on tarjottavana. Älä anna aistiesi pidätellä, koska elämä on tarkoitettu nautittavaksi olosuhteista huolimatta. Nauti jokaisesta sen hetkestä, ystäväni, sillä näin tekemällä annat itsellesi ja Jumalalle elämänsä kyytiä. Pidä hauskaa, pysy vapaana ja ota vastaan se, mitä tiellesi tulee, sillä mitään mikä ei ole kokemisen arvoista, ei tule näkökenttääsi.
Luota, että kaikki on hyvin, ja sivuuta kyseenalaistava mieli. Hymyile, naura ja mene sinne, minne elämä vie sinut. Polku jonka valitset, on aina oikea - silloinkin kun kaikki todisteet osoittavat päinvastaista. Älä anna katumuksen ja pelkojen estää sinua elämästä. Katso niitä sen sijaan uusin silmin - katso niitä hyväksyvin, rakastavin ja ihmettelevin silmin. Ole hyvä itsellesi, ole ystävällinen itsellesi ja ole lempeä itsellesi.
Rakkautta,
Enkelisi- feminismi syypää
feminismi syypää
- Timbe1
tätä ihan samaa marisemista :DDDD ei jaksa lukea ei sitten yhtäkään viestiä tästä ketjusta, koska on kyseessä niin älytön ja miljoona kertaan läpikäyty juttu.
Katsokaa peiliin ja sitten vasta valittakaan MASENTUNEET ihmiset. Homma lähtee kuitenkin omasta päästä ja oman pään arvoista ja kuinka hyvin sitä pystyy näihin arvoihin järjestelee kompromisseja.- Sinunko?
Lomautus "omasta päästä"?
Asunnon menetys "omasta päästä"?
Elintason romahdus "omasta päästä"?
Avioero "omasta päästä"?
Pankkikusetukset "omasta päästä"?
Kaikki sairaudet vain "omasta päästä"?
Tätähän vois jatkaa vaikka kuinka pitkään ihan "omasta päästä"!
Kuules napero!
Masennus voi olla vakava sairaus, joka ei tuollaisella vähättelyllä parane.
Siihen varmasti löytyy syy, joka voi olla henkinen tai fyysinen.
Joka tapauksessa siitä pitää ottaa selvää, eikä kaltaistesi tietämättömien kannata puuttua ollenkaan asiaan.
Kaikkein parhaiten tällaisessa lama-todellisuudessa pärjäävät tunnevammaiset!
Ahneillakin on enemmän!
Vastuullisissa tehtävissä olevilla auttaa myös se, jos muisti on hyvä, mutta lyhyt!
Nämä kolme edellämainittua ihmisryhmää aiheuttavat yleensä masennusta ihmisille, jotka pyrkivät elämässään olemaan oikeudenmukaisia, vastuullisia ja tunnollisia.
- TietäjäMies
Vaan 350.000? Kuinka moni ei halua tai uskalla hakeutua hoitoon? Lähes kaikkiin muihin mt-ongelmiin liittyy myös masennus, onko ne laskettu lukuun mukaan? Mistä näitä lukuja oikein tulee?
- Vogon Armies!!!!!
Tätä se sensuuri on nykyään, ei saa puhua mistään muusta kuin masentavista asioista. Mitään hyviä ideoita ei saa ehdottaa, kaikki pitää olla jotakin masentavia ideoita joilla saadaan lisää masennusta. Suomi24.fi kouluttaa meitä Vogoneiksi.
- keijo™
masentaa, varsinkin naisia. Jos kaikki ei ole niin kuin kermaperseteinijenkkisarjassa, ei elämällä ole merkitystä. Pinnalliset, rahan perässä juoksijat (80-90% kansasta) eivät koskaan tule kokemaan aitoa elämää. Hieno asunto ja auto pitää olla, ja velkarahalla tietenkin. Lampaat määkii ja valtakunnassa kaikki hyvin. Rahakas mies saa naisen kuin naisen märäksi, millään muulla ei ole väliä. Kuka vielä väittää ettei kaikki naiset ole huoria?
- Z-Man_
kaikki on omasta itsestä kiinni, miten suhtautuu elämään. Ulkoisilla tekijöillä, elämäntilanteella, maassa jossa asuu, on turha selitellä omaa huonoa oloaan.
Ihmisen henkisyys on ulkoiset tekijät ylittävä "ominaisuus", joka ei ole riippuvainen siitä mitä näemme ympärillämme, vaan siitä mihin keskitymme. Oma sisäinen itsemme voi aina hyvin, koska se kuuluu olevaisuuden lähteeseen, jumaluuteen. On sitten eri asia otammeko sen omaksi voimavaraksemme vai emme. Vastaus omaan hyvinvointiin löytyy kuitenkin hyvin läheltä...
Omalla hyvinvoivalla itsellä ei ole tarvetta kinata turhista asioista, elää pinnallisella tasolla kokeakseen ohimenevää mielihyvää, tavoitella suuria rahasaaliita saadakseen jotain maallista katoavaista, johon nopeasti kyllästymme... omalle hyvinvoivalle itselle riittää tämä hetki ja todelliset tuntemuksemme, jotka vievät meitä hyvyyden suuntaan, mitä se sitten kenenkin kohdalla tarkoittaa, se on jokaisen oma ainutlaatuinen tarkoituksena. - Z-Man_
Z-Man_ kirjoitti:
kaikki on omasta itsestä kiinni, miten suhtautuu elämään. Ulkoisilla tekijöillä, elämäntilanteella, maassa jossa asuu, on turha selitellä omaa huonoa oloaan.
Ihmisen henkisyys on ulkoiset tekijät ylittävä "ominaisuus", joka ei ole riippuvainen siitä mitä näemme ympärillämme, vaan siitä mihin keskitymme. Oma sisäinen itsemme voi aina hyvin, koska se kuuluu olevaisuuden lähteeseen, jumaluuteen. On sitten eri asia otammeko sen omaksi voimavaraksemme vai emme. Vastaus omaan hyvinvointiin löytyy kuitenkin hyvin läheltä...
Omalla hyvinvoivalla itsellä ei ole tarvetta kinata turhista asioista, elää pinnallisella tasolla kokeakseen ohimenevää mielihyvää, tavoitella suuria rahasaaliita saadakseen jotain maallista katoavaista, johon nopeasti kyllästymme... omalle hyvinvoivalle itselle riittää tämä hetki ja todelliset tuntemuksemme, jotka vievät meitä hyvyyden suuntaan, mitä se sitten kenenkin kohdalla tarkoittaa, se on jokaisen oma ainutlaatuinen tarkoituksena.Mielen tasolla ihminen...
- Oravanpyörässä
- Ongelmissa
- Tyytymätön
- Omaa etua ajatteleva
- Tietämätön siitä, mitä haluaa
- Välinpitämätön muita kohtaan
- Kokee itsensä riittämättömäksi
- Ei jaksa
Listaa voisi jatkaa lähes loputtomiin...
Henkisellä tasolla ihminen...
- Oma itsensä
- Rauhallinen
- Rakastava
- Riippumaton
- Kokeva
- Tunteva
- Elämänhaluinen
- Positiivinen
- Innostava
...
Ihmisen hyvät puolet tulevat henkiseltä puolelta, ajattelimmepa toisin tai emme. Mitä enemmän ihminen on kosketuksissa henkiseen puoleensa, sitä hyvinvoivampi hän on, jos ihminen sen sijaan takertuu mielensä aiheuttamiin illuusioihin, on hän auttamatta aina ongelmissa, eikä koskaan vapaa.
- Yrjö Yökkönen
Sekä sairaudet ja menetykset. Voitte olla varmoja, ettei näihin kuuluvat ole pieni joukko ja vastaavanlaista on muissakin maissa. Ihmiskunnasta aika pieni osa elää onnellisesti, vaikkakin onnea kokee monikin.
- Tosi on
Eikö voi olla oma itsensä ihan rauhassa ja olla onnellinen? Miksi pitää tavoitella jonkun ryhmän "ehtojen" mukaista elämää väkisin, vaikka se ei tunnu hyvältä itsestäkään? Ei ihme että masentuu tuossa kouhotuksessa.
- Häilääjä
Nykyään yhä nuoremmilta odotetaan selviä saavutuksia, tuloksia, lietsotaan kilpailua. Koulusta pitää saada hyvät numerot ja ainakaan lukiotasolla se ei ole enää ollenkaan helppoa. Läksyjä on pakko tehdä vapaa-ajallakin.
Työelämä ei ehkä ole fyysisesti enää yhtä rasittavaa kuin ennenmuinoin, mutta henkisesti entistä raskaampaa. Yhteiskunta on niin suorituspainotteinen, kaikessa pitää olla parempi kuin muut. Pitää olla isompi TV kuin naapurilla, pitää olla enemmän rahaa, aina vain enemmän.
Nykyään ihmiset istuvat päätteillä 8h päivässä, tulevat kotiin, katsovat TVtä lasittunein silmin ja avaavat kaljan jotta saisivat kokea edes hetken rentoutumisen.
Minusta on järjetöntä, että tällainen ihmisen kehittämä instituutio kuin raha on noussut selviytymisvietin (lue lisääntymisen) yläpuolelle. - ..
No ne keleen lääkkeet masentaa. Kaikki nykyään vain nappeja vetelee naamaan. "Ai, ku on vähän pää kipiä. Veämpä parit napit naamaan".
Pikkusenku sattuu niin johan nappeja veellään. Liikaa lääkkeitä kaikki syö. - Maake60
Ihmiset ottavat elämän liian tosissaan ja eivät osaa rentoutua ja työvauhti ei mihinkaan lisäänny kun ei mene siihen työantajan touhottamiseen. Ihmiset eivät tunne itseää ja eivaät osaa filofosoida omaa elämää ja kun tulee vastoinkäyminen niin sitten ollaan ihan pihalla mitä pitäisi tehdä ja toimia.
- on just se
että kuvitellaan masennusta sairaudeksi. Asiat on monilla huonosti, joten on luonnollista että masentaa.
- mikään ahdistaa
niinkuin suomi24 palstan kirjoittajien henkinen kypsymättömyys.
- Demarinaiset
Demarinaiset on kauheinta mitä Suomessa on ollut. Järjettömät valheisiin perustuvat seksikiellot eivät saaneet aikaan valtakunnassa muutakuin pahaa.
Välittömästi kaikki raiskaus ym tilastot nousi 100%. Demarinaisten uhrit lasketaan tulevina vuosikymmeninä sadoissatuhansissa. Ylivoimaisesti suurin syy mielentilan huononemiseen on demarinaisissa. Demarinaiset on Suomen historian pahin vihollistoimi Suomalaisia vastaan. Demarinaiset tuomiolle ja kivitettäväksi.
Ja seksi vapautettava myös Suomessa vapaiden EU-sivistysvaltioiden malliin. - masentaa
Tapasin elämäni suurimman rakkauden kaksi vuotta sitten. Jo alusta alkaen tiesimme, että olemme toisiamme varten ja aina yhdessä. Kokonaisen vuoden sain viettää ihanaa aikaa hänen kanssaan, kunnes vuosi sitten sairastuin hitaasti etenevään neurologiseen sairauteen. Syyllisyys siitä, että on pilannut toisen elämän on vaikeinta käsitellä. Olen sanonut hänelle, että lähde, etsi itsellesi parempi ja onnellisempi tulevaisuus, minä kyllä kannan oman taakkani. Ei se lähtenyt, eikä lähde, mutta minulla on paha olla.
- masistelijat
Ennen wanhaan ei moista masennusta ollut, ainakaan tässä mittakaavassa.
Syyksi epäilen että oltiin elämässä enemmän kiinni. Jokaiselle oli töitä ja arkirutiinit ja perinteet täytti päivät. Nyt ei ole oikein mitään ja tarttumapintaa elämään on vaikea saada. Tulevaisuuden näkymätkin on monella nuorella avoimet.
Yhtenä syynä voisin nostaa esille säteilyt ja radioaallot jotka pyyhkii lävitsemme enemmissä määrin. Sekä kaikenlaiset saasteiden ym. lisäätyminen.- ilmeri
Näin se vain on, että masennus on vanha juttu. Se on psyykeen tila, jossa käännytään sisäänpäin. Masennuskauden aikana ihminen, siis jos masennuksen aiheuttavien mekanismien annetaan rauhassa toimia loppuun saakka, silläkin uhalla, että ihminen päättää tappaa itsensä, määrittelee kaikki perusarvonsa uudelleen.
Masennus on osa elämää ja kuuluu kaikkiin suuriin elämän murroskausiin. Vertaistuki auttaa paremmin kuin kemikaalit.
Alkoholin suurkulutus on oire ahdistuksesta tai masennuksesta, ei sen syy.
Ne perusarvot, joilla nykyisin elämä aloitetaan ovat: minä, minulle, enemmän, vain taivas on rajana. Ja jos tuo ei onnistukaan? Tai mikä vielä pahempaa, jos onnistuu? Siis yht'äkkiä huomaakin, että on korkein mahdollinen koulutus, hieno auto, oma talo, kesämökki, osakkeita, vene, nätti vaimo, pari lasta... mitä sitten?
Hei, missä mun elämä on? Ja pam... tulee masennus. Joka voi kestää vuosia. Normaali-ihmisellä mekanismit toimii niin, että aikansa masentelee ja kärvistelee ja sitten huomaakin, että ne yksinkertaiset ja pienet asiat ovat se juttu elämässä.
Tässä ja nyt. - masennutaan...
ilmeri kirjoitti:
Näin se vain on, että masennus on vanha juttu. Se on psyykeen tila, jossa käännytään sisäänpäin. Masennuskauden aikana ihminen, siis jos masennuksen aiheuttavien mekanismien annetaan rauhassa toimia loppuun saakka, silläkin uhalla, että ihminen päättää tappaa itsensä, määrittelee kaikki perusarvonsa uudelleen.
Masennus on osa elämää ja kuuluu kaikkiin suuriin elämän murroskausiin. Vertaistuki auttaa paremmin kuin kemikaalit.
Alkoholin suurkulutus on oire ahdistuksesta tai masennuksesta, ei sen syy.
Ne perusarvot, joilla nykyisin elämä aloitetaan ovat: minä, minulle, enemmän, vain taivas on rajana. Ja jos tuo ei onnistukaan? Tai mikä vielä pahempaa, jos onnistuu? Siis yht'äkkiä huomaakin, että on korkein mahdollinen koulutus, hieno auto, oma talo, kesämökki, osakkeita, vene, nätti vaimo, pari lasta... mitä sitten?
Hei, missä mun elämä on? Ja pam... tulee masennus. Joka voi kestää vuosia. Normaali-ihmisellä mekanismit toimii niin, että aikansa masentelee ja kärvistelee ja sitten huomaakin, että ne yksinkertaiset ja pienet asiat ovat se juttu elämässä.
Tässä ja nyt.Kyllä sitä muuallakin masennellaan ja sekoillaan...
http://www.youtube.com/watch?v=Kw54-rCIrPs
- pitääpi kysyä lääkäriltä
Psykiatrien ja lääkäreiden yms. määrän kasvaminen ja tiedon saatavuus (esim. netissä luetut oirekuvaukset)
- masentunut luuseriko?
Ihan samalla tavoin kuin muutkin sairaudet. En ikimaailmassa valisisi masennusta, silti on se mieleeni hiipinyt jo monta kertaa ja joka kerta se tuntuu rankemmalle, jopa niin, että mielummin kuolo kun korjaisi silloin...Kun olen kuitenkin suomalainen ja pakko jaksaa ja pakko tehdä töitä....Sitten se vaan lamaannuttaa, ei voi kotoa ulos lähteä, et sellane luuseri minä. Miksikö Suomessa masennutaan, varmaan siksi, että yhteiskuntamme ei ole enään yhteisö vaan jokainen saa koittaa omin voimin pärjätä ja ihmistä ei ole kai luotu yksin tänne "pärjäämään". Yksinäisyys ja itsekkyys lisääntyy, se kai ihmisiä ahdistaa, meitä luusereitakin. Tää on ankaraa tää suomalainen mentaliteetti, kunhan oma napa voi parhaiten....Toivottavasti edes auttavasti saatas pidettyä tää meidän hyvinvointiyhteiskunnan terveydenhoito. Masennus on yksi suurimpia kuoleman aiheuttajia ja itsemurhaluvuthan eivät ole meillä mitenkään kauniit...Eihän se kauheesti vaatis, jos vaikka kerran päivässä sanois toiselle ihmiselle edes jotain kaunista ja edes kerran päivässä vaikka hymyilis :)
Eikä aina vaan valitettas ja syyteltäs ja vähäteltäs toisiamme...
Elämä on niin kaunis ja lyhyt turhan narinaan :)
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .472966Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472851Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242639Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3391703- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193917Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101772Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26770- 44739