Pahoitan mieleni liian helposti

jennpenn

Moi. On pakko vähän purkaa tuntoja johonkin kirjoittamalla, kun ei näistä asioista oiken ääneen saa koskaan puhuttua.

Mutta siis ongelmani on tämä. Olen hiukan ujo ja pidättyväinen henkilö. Pelkään uusia asioita ja tapahtumia suuresti, eikä uusien ihmisten tapaaminenkaan mitään helppoa homma ole minulle. Olen kuitenkin onneksi tässä vuosien varrella saanut ujouttani vähän lievemmäksi, ettei se nyt joka päiväistä menoa haittaa suuremmin. Mutta semmoinen ongelma on vielä, että jos vihdoin uskallan aloittaa tekemään jotain uutta asiaa tai vaikka tapaamaan uusia ihmisiä ja joudun pettymään, pahoitan mieleni suuresti! Ja vaikka ei edes tapahtuisi mitään kamalaa, pahoitan mieleni aivan suunnattomasti. Todella suunnattomasti. Ensiksi olen vihainen, mutta hetken päsätä olen niin masentunut ja surullinen, että koko päivä voi mennä pilalle sen takia.

Esimerkkinä mainitsen sen, että sain itseni ilmoitettua ajokouluun ja sainkin ajokortin jo ja nyt on sitten ajeltu ja harjoiteltu ajamista. Yksi päivä tässä sitten törttöilin vähän auton kanssa keskustan liikenteessä ja eiköhän siihen apikalle sattunutkin iso joukko nuoria kävelijöitä. Ei siinä mitään sain auton hallintaan ja olin jo huokaista helpotuksesta, mutta vilkaistuani sitten näitä kävelijöitä (jotka kävelivät edestäni) joiden naamoilla oli typerät virneet ja jotka nauroivat selvästikin minulle ja minun kokemattomalle ajamiselleni, pahoitin mieleni. Yritin tsempata itseäni, että ihan sama mitä ne ajattelee, opettelen vasta ajamaan ja kaikki tekee virheitä. Hoin tuota lausetta kuin mantraa lopun matkaa, mutta koko loppu päivä ja ilta meni siihen että mietin niitä nauruja ja virneitä niiden nuorten naamalla. Koko loppu päivä suoraan sanottuna meni pilalle ja olin ihan maassa. Noinkin pienestä ja tyhmästä asiasta!

Tuo oli vain pieni esimerkki siitä mistä pahoitan mieltäni, mutta kyselisinkin että olisiko jollain samanlaisia kokemuksia tai vinkkejä miten voisin tätä epävarmuuttani ja mieltäni kohentaa niin ettei kaikki 'negatiivinen' mikä kohdistuu minuun, vie voimiani ja masenna minua loppupäivaksi.

5

780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunne kuohu

      Olen myös samaa sorttia eli masennun ja pahoitan mieleni helposti mutta ei auta on vain yritettävä eteenpäin vaikka toiset pilkkaa. Silloin monesti auttaa kun sanon itselleni.." Kärsi niin kirkkaimman kruunun saat" voimia sinulle jaksamiseen ja hyvää kesää.

    • TUIDUIDUI

      Olen samanlainen. Ikä vähän helpottaa. Asiaan ei auta kuin asennoitua, sillä samalla tavalla minä itsekin voisin virnottaa kaveriporukassa jos joku siellä kämmäisi. Porukassa syntyy ajattelemattomuutta. Joskus sitä päästää ihan vahingossa jotain toista loukkaavaa vaikkei tosiaan tarkoittaisi.
      Ei se ole koskaan mitenkään henkilökohtaista. Kaikki kämmää ja kaikki naurajat kokevat yksin näitä juttuja. Siinä se erikoisuus onkin että maailman valtias on aina hiljaista poikaa yksin ollessaan. Ei ole lauma turvana.
      Itse ärryn jos porukassa aletaan heittää juttua minusta. Nyt olen alkanut ajattelemaan jotenkin toisella tavalla, jotenkin niin ettei sanat tai eleet pääse aivoihini asti, sillä omat aivot ne sen tuskan tuottaa. Toisinaan se onnistuu helposti toisinaan ei. Töitä on tehtävä ja ikä auttaa.

    • hmmh

      Minä pahoitan mieleni myös herkästi. Kun en esim. päässyt inssiä läpi ekalla kerralla, se oli mulle muka elämäni hirvein hetki. Kaikki vastoinkäymiset tahtoi jäädä vihlomaan, kun niitä muisteli jälkeenpäin, mutta sitten löysin yhden keinoin joka helpotti kummasti. Minun pitää olla itselleni armollinen, kun töppään tai tulee paskaa niskaan jostain, niin minun täytyy ihan erikseen sanoa itselleni, että annan itselleni anteeksi ja taputtaa itseäni selkään. Kuulostaa ihan tyhmälle, mutta minua se auttaa. Kun sitten joskus palaa miettimään niitä töppäyksiä, ei vihlo enää. Tietää, että on jo antanut anteeksi itselleen ja muille sen tilanteen, ja voi sitten muistella tapahtunutta neutraalisti.

      • töppäilijä

        Helposti sitä herkkänä ihmisenä jää märehtimään joitakin asioita, mutta onneksi ikä ja aika myös helpottaa. Itsekin joskus autokoulussa pääsin vasta kolmannella kerralla teoriakokeesta läpi ja myös inssiajossa sama juttu. Sekin inssiajo josta pääsin läpi oli periaatteessa vain suoralla maantiellä ajamista, HEH HEH!


    • sama juttu

      Minäkin pahoitan mieleni liian helposti esim. ystäväni pyysi minua tänään uimaan, mutta en halunnutkaan mennä ja sanoin etten pääse koska menemme kylään (jouduin sanomaan valkoisen valheen), ystäväni sanoi, että en vain halua olla hänen kanssaan. No kuinka kävikään minä aloin itkemään illemmalla ja minulle tuli todella paha mieli. Mutta kuitenkin sovimme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1413
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe