Juha Ketola haluaa jälleen saada helpon

saarna-aiheen

ykkös asiaksi. Vastoin Jeesuksen antamaa ohjetta:"Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". Ketola kuin muutkin väittävät, että "herätystä on julistettava eikä parannuksentekemisestä ole kuin haittaa."

Kuitenkin Apostoli Pietari sanoi ja sanoo:
"Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,"

"Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle, --->>

ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;

niin kuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niin kuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen."

Pietari sanoi, että herätys sanoja käyttävät eivät ymmärrä, koska ovat tietämättömiä ja vakaantumattomia, kun kääntävät kieroonevankeliumin ilosanomaa. Tietenkin saarnajille on helppoa valmistaa saarna kunhan vain mättää joka lauseeseen herätys höpinoitä. Ei siinä tarvita Jumalan tatoa kysellä. Älkää hyvät ihmiset tukeko varoillanne sellaisia julistajia jotka eivät pysy asiassa.

19

2692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...myös

      Tyhmäkin käy viisaasta kun pysyy hiljaa. Siinä sana sinulle.

      • kirjasta,

        vai kuinka. Kiitos kuitenkin, vaikka et totuutta puolustanutkaan.


      • ...merkitys
        kirjasta, kirjoitti:

        vai kuinka. Kiitos kuitenkin, vaikka et totuutta puolustanutkaan.

        Tämän viestiketjun aloittaja on jostain syystä yliallerginen sanalle "herätys". Ja koska hän on yliallerginen tälle sanalle, hän on luonut kyseiselle sanalle omasta päästään sellaisia merkityksiä, joita muut eivät sille sanalla luo.

        Kun tavallisesti käytetään sanaa herätys, sillä tarkoitetaan seuraavaa:

        - Ihmisissä syntyy normaalia suurempi kiinnostus Jumalaa ja Jumalan evankeliumia kohtaan.

        - Ihmiset tekevät parannuksen. Parannuksen tekeviä ihmisiä on enemmän kuin keskimääräisesti yleensä.

        - Kasteelle menee tavallista suurempi määrä ihmisiä ja seurakunnat kasvavat. (Luterilainen määritelmä asiasta voisi olla hieman toisenlainen. Mutta en halua tässä aiheessa poiketa sivupolulle, joten en vastaa tähän luterilaisuusasiaan tulevaan viestiin yhtään mitään.)

        - Jumalasta, evankeliumista ja "herätystä" kokoneesta seurakunnasta puhutaan tavallista enemmän. Myös ei-uskovaiset naapurit ja työkaverit puhuvat näistä asioista.

        - Kaiken tämän perusteella voimme todeta, että nykyajan sanaa "herätys" oltaisiin käytetty mm. niistä tapahtumista, joita tapahtui Filippuksen julistettua evankeliumia Samariassa ja Paavalin mm. Korintossa ja Efesossa.

        -------

        Nyt kun seuraavan kerran kuulet jonkun käyttävän sanaa herätys, niin ymmärrä se tarkoittavan sitä, mitä juuri edellä kerroin. Älä anna oman mielikuvituksesi vääntää sanan sisältöä täysin kieroon.

        Mitä tulee Juha Ketolaan, niin juuri eilen "satuin" lukemaan yhden hänen kirjoituksensa. Puhui kirjoituksessaan synnistä, synnistä vapautumisesta, uskosta Jeesukseen ja Pyhästä Hengestä. Herätys-sanaa tässä kirjoituksessa ei sattunut olemaan. Mutta vaikka olisi ollutkin, niin mitäpä sitten? Kun tiedän, mitä tällä sanalla tarkoitetaan, niin eipä sen käyttö minua haittaa.


      • yhtä mössöä
        ...merkitys kirjoitti:

        Tämän viestiketjun aloittaja on jostain syystä yliallerginen sanalle "herätys". Ja koska hän on yliallerginen tälle sanalle, hän on luonut kyseiselle sanalle omasta päästään sellaisia merkityksiä, joita muut eivät sille sanalla luo.

        Kun tavallisesti käytetään sanaa herätys, sillä tarkoitetaan seuraavaa:

        - Ihmisissä syntyy normaalia suurempi kiinnostus Jumalaa ja Jumalan evankeliumia kohtaan.

        - Ihmiset tekevät parannuksen. Parannuksen tekeviä ihmisiä on enemmän kuin keskimääräisesti yleensä.

        - Kasteelle menee tavallista suurempi määrä ihmisiä ja seurakunnat kasvavat. (Luterilainen määritelmä asiasta voisi olla hieman toisenlainen. Mutta en halua tässä aiheessa poiketa sivupolulle, joten en vastaa tähän luterilaisuusasiaan tulevaan viestiin yhtään mitään.)

        - Jumalasta, evankeliumista ja "herätystä" kokoneesta seurakunnasta puhutaan tavallista enemmän. Myös ei-uskovaiset naapurit ja työkaverit puhuvat näistä asioista.

        - Kaiken tämän perusteella voimme todeta, että nykyajan sanaa "herätys" oltaisiin käytetty mm. niistä tapahtumista, joita tapahtui Filippuksen julistettua evankeliumia Samariassa ja Paavalin mm. Korintossa ja Efesossa.

        -------

        Nyt kun seuraavan kerran kuulet jonkun käyttävän sanaa herätys, niin ymmärrä se tarkoittavan sitä, mitä juuri edellä kerroin. Älä anna oman mielikuvituksesi vääntää sanan sisältöä täysin kieroon.

        Mitä tulee Juha Ketolaan, niin juuri eilen "satuin" lukemaan yhden hänen kirjoituksensa. Puhui kirjoituksessaan synnistä, synnistä vapautumisesta, uskosta Jeesukseen ja Pyhästä Hengestä. Herätys-sanaa tässä kirjoituksessa ei sattunut olemaan. Mutta vaikka olisi ollutkin, niin mitäpä sitten? Kun tiedän, mitä tällä sanalla tarkoitetaan, niin eipä sen käyttö minua haittaa.

        2Pe 3:1 Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,

        (Rom 7:5) Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,

        (2Pe 3:15) ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;

        (2Pe 3:16) niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

        Pietari sanoi, että herätys sanoja käyttävät eivät ymmärrä, koska ovat tietämättömiä ja vakaantumattomia, kun kääntävät kieroonevankeliumin ilosanomaa. Tietenkin saarnajille on helppoa valmistaa saarna kunhan vain mättää joka lauseeseen herätys höpinoitä. Ei siinä tarvita Jumalan tatoa kysellä. Älkää hyvät ihmiset tukeko varoillanne sellaisia julistajia jotka eivät pysy asiassa.

        Ajatella kun Jeesus tulee omiansa noutamaan luulen että ulkopuolelle jäävät juuri nuo herätys hörhöt. Ne jotka profetoivat ja saarnaavat herätystä.


      • ...sanonut
        yhtä mössöä kirjoitti:

        2Pe 3:1 Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,

        (Rom 7:5) Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,

        (2Pe 3:15) ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;

        (2Pe 3:16) niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

        Pietari sanoi, että herätys sanoja käyttävät eivät ymmärrä, koska ovat tietämättömiä ja vakaantumattomia, kun kääntävät kieroonevankeliumin ilosanomaa. Tietenkin saarnajille on helppoa valmistaa saarna kunhan vain mättää joka lauseeseen herätys höpinoitä. Ei siinä tarvita Jumalan tatoa kysellä. Älkää hyvät ihmiset tukeko varoillanne sellaisia julistajia jotka eivät pysy asiassa.

        Ajatella kun Jeesus tulee omiansa noutamaan luulen että ulkopuolelle jäävät juuri nuo herätys hörhöt. Ne jotka profetoivat ja saarnaavat herätystä.

        >>> Pietari sanoi, että herätys sanoja käyttävät eivät ymmärrä, koska ovat tietämättömiä ja vakaantumattomia, kun kääntävät kieroonevankeliumin ilosanomaa.

        Ei sanonut; älä vääristele.

        Mutta; lue edellinen viestini. Kun siis seuraavan kerran kuulet jonkun käyttävän sanaa "herätys", niin ymmärrä sen tarkoittavan juuri sitä mitä kerroin sinulle sen tarkoittavan.

        Vastustatko siis paholaista? Vastustatko syntiä? Vastustatko vääryyttä? Ei; sinulla on yksi ainoa asia, jota sinä tässä maailmassa vastustat: se, että joku sanoo sanan "herätys".

        Sinä syytät nimeltä mainiten ihmisiä siitä, että he julistavat väärin, mikäli käyttävät joskus sanaa "herätys". Sanot, että jotkut julistajat eivät pysy asiassa. Hyvä; osoitapa edes kerran itse pysyväsi asiassa. Sillä sinä lainaat apostolien kirjoittamia Jumalan sanojakin vain siksi, että haluat julistaa tätä "herätys"-sanan vastaisuutta. Kertaakaan en ole nähnyt sinun todella oikeasti julistavan Jumalan totuutta; todellakin ne Jumalan sanojen lainaamiset ovat olleet vain välineinä sinun "asiasi" julistamisessa. Jospa sinäkin alkaisit todella julistaa evankeliumia, etkä vain keskittyisi pyörimään jonkun sanan merkityksen ympärillä. Olet jäänyt (vähintäänkin) kuukausiksi jumiin täysin merkityksettömään asiaan.

        No niin. Tältä erää keskustelu loppuu taas minun puolestani tähän. Sillä tavoin ainakin omalta osaltani varmistan sen, ettei tästä tule päivien ajan kestävää keskustelua, jossa yhtään mikään ei edisty yhtään mihinkään.

        Jumalan armo olkoon kuitenkin kanssasi.


      • ...sanonut
        yhtä mössöä kirjoitti:

        2Pe 3:1 Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,

        (Rom 7:5) Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,

        (2Pe 3:15) ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;

        (2Pe 3:16) niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

        Pietari sanoi, että herätys sanoja käyttävät eivät ymmärrä, koska ovat tietämättömiä ja vakaantumattomia, kun kääntävät kieroonevankeliumin ilosanomaa. Tietenkin saarnajille on helppoa valmistaa saarna kunhan vain mättää joka lauseeseen herätys höpinoitä. Ei siinä tarvita Jumalan tatoa kysellä. Älkää hyvät ihmiset tukeko varoillanne sellaisia julistajia jotka eivät pysy asiassa.

        Ajatella kun Jeesus tulee omiansa noutamaan luulen että ulkopuolelle jäävät juuri nuo herätys hörhöt. Ne jotka profetoivat ja saarnaavat herätystä.

        >>> Pietari sanoi, että herätys sanoja käyttävät eivät ymmärrä, koska ovat tietämättömiä ja vakaantumattomia, kun kääntävät kieroonevankeliumin ilosanomaa.

        Ei sanonut; älä vääristele.

        Mutta; lue edellinen viestini. Kun siis seuraavan kerran kuulet jonkun käyttävän sanaa "herätys", niin ymmärrä sen tarkoittavan juuri sitä mitä kerroin sinulle sen tarkoittavan.

        Vastustatko siis paholaista? Vastustatko syntiä? Vastustatko vääryyttä? Ei; sinulla on yksi ainoa asia, jota sinä tässä maailmassa vastustat: se, että joku sanoo sanan "herätys".

        Sinä syytät nimeltä mainiten ihmisiä siitä, että he julistavat väärin, mikäli käyttävät joskus sanaa "herätys". Sanot, että jotkut julistajat eivät pysy asiassa. Hyvä; osoitapa edes kerran itse pysyväsi asiassa. Sillä sinä lainaat apostolien kirjoittamia Jumalan sanojakin vain siksi, että haluat julistaa tätä "herätys"-sanan vastaisuutta. Kertaakaan en ole nähnyt sinun todella oikeasti julistavan Jumalan totuutta; todellakin ne Jumalan sanojen lainaamiset ovat olleet vain välineinä sinun "asiasi" julistamisessa. Jospa sinäkin alkaisit todella julistaa evankeliumia, etkä vain keskittyisi pyörimään jonkun sanan merkityksen ympärillä. Olet jäänyt (vähintäänkin) kuukausiksi jumiin täysin merkityksettömään asiaan.

        No niin. Tältä erää keskustelu loppuu taas minun puolestani tähän. Sillä tavoin ainakin omalta osaltani varmistan sen, ettei tästä tule päivien ajan kestävää keskustelua, jossa yhtään mikään ei edisty yhtään mihinkään.

        Jumalan armo olkoon kuitenkin kanssasi.


      • sana ja se on
        ...sanonut kirjoitti:

        >>> Pietari sanoi, että herätys sanoja käyttävät eivät ymmärrä, koska ovat tietämättömiä ja vakaantumattomia, kun kääntävät kieroonevankeliumin ilosanomaa.

        Ei sanonut; älä vääristele.

        Mutta; lue edellinen viestini. Kun siis seuraavan kerran kuulet jonkun käyttävän sanaa "herätys", niin ymmärrä sen tarkoittavan juuri sitä mitä kerroin sinulle sen tarkoittavan.

        Vastustatko siis paholaista? Vastustatko syntiä? Vastustatko vääryyttä? Ei; sinulla on yksi ainoa asia, jota sinä tässä maailmassa vastustat: se, että joku sanoo sanan "herätys".

        Sinä syytät nimeltä mainiten ihmisiä siitä, että he julistavat väärin, mikäli käyttävät joskus sanaa "herätys". Sanot, että jotkut julistajat eivät pysy asiassa. Hyvä; osoitapa edes kerran itse pysyväsi asiassa. Sillä sinä lainaat apostolien kirjoittamia Jumalan sanojakin vain siksi, että haluat julistaa tätä "herätys"-sanan vastaisuutta. Kertaakaan en ole nähnyt sinun todella oikeasti julistavan Jumalan totuutta; todellakin ne Jumalan sanojen lainaamiset ovat olleet vain välineinä sinun "asiasi" julistamisessa. Jospa sinäkin alkaisit todella julistaa evankeliumia, etkä vain keskittyisi pyörimään jonkun sanan merkityksen ympärillä. Olet jäänyt (vähintäänkin) kuukausiksi jumiin täysin merkityksettömään asiaan.

        No niin. Tältä erää keskustelu loppuu taas minun puolestani tähän. Sillä tavoin ainakin omalta osaltani varmistan sen, ettei tästä tule päivien ajan kestävää keskustelua, jossa yhtään mikään ei edisty yhtään mihinkään.

        Jumalan armo olkoon kuitenkin kanssasi.

        Pietari sanoi, että herätys sanoja käyttävät eivät ymmärrä, koska ovat tietämättömiä ja vakaantumattomia, kun kääntävät kieroon evankeliumin ilosanoman. Tietenkin saarnajille on helppoa valmistaa saarna kunhan vain mättää,joka lauseeseen herätys höpinoitä. Ei siinä tarvitse Jumalan tatoa kysellä. Älkää hyvät ihmiset tukeko varoillanne sellaisia julistajia jotka eivät pysy asiassa. Sillä ainoastaan ilosanoman julistajalle kuuluu maksaa palkka, mutta jos saarnaaja julistaa kasteen armoa tai herätys höpinöitä siitä ei seurakunnankaan kannata maksaa edes peruspalkkaa.
        (2Pe 3:1) Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne, = ainoastaan puhdasta mieltä tulee herätellä / kannustaa hyviin tekoihln, tekoihin joita Isä Jumala on itse meille jo etukäteen valmistanut.

        Laitan tähän netistä löytämäni jutun: Viisi viisasta ja viisi tyhmää odottelivat ylkäänsä. Yllätys, yllätys. Ylkä saapui ja viisaat meni. Herra, Herra sinun nimessähän minäkin toimin. Herra sinun nimessä profetoin. Bileankin profetoi rakasti kuitenkin vääryyden palkkaa ja sai aikaan paljon pahaa. Kuningas Aahabilla oli viisisataa Profeettaa jotka toimivat valheen hengessä. Kolmekymmentä vuotta olen kuunnellut herätys höpinöitä. Aina kun Suomessa on järjestetty jokin evankelioimis kamppanja mukaan tulee myös aina nämä Aahabialaiset profeetat ja lupaavat suuria voittoja. Kuitenkaan mitään ei tapahtunut. Paransin sairaita. Juudas Iskariotkin paransi. Herätin oikeasti kuolleita enkä vain saarnannut herätystä. Ajoin ulos riivaajia sinun nimessäsi ja kuitenkin sinä sanot; En tunne sinua, mene pois minun luotani sinä laittomuuden tekijä. Kun laittomuus pääsee valtaan kylmenee useampien rakkaus. Meillä pitäisi olla rakkaus totuuteen ettemme eksyisi kaiken maailman opeissa ja ihmisten arpapeleissä. Filippus saarnasi Kristusta. Nyt saarnataan suuvaahdossa herätystä ja terveisiä milloin mistäkin, muttei ylhäältä Valkeuksien Isältä. Jeesus sanoi: että Pyhä Henki kirkastaa Jeesuksen Kristuksena lihaksi ja muistuttaa teitä kaikesta siitä mitä hän sanoi ja tekee. Samariassa syntyi terveen julistuksen vaikutuksesta kääntyminen pimeydestä valkeuteen. Synnit tunnustettiin ja hyljättiin niin syntyi suuri ilo. Jeesus antoi opetuslapsilleen käskyn: Menkää kertomaan ihmisille ilosanomaa Jumalan antamasta pelastuksesta nyt julistajat hokevat Herra anna herätys, kun pitäisi itse mennä kertomaan kaikkeen maailmaan ilosanomaa. Teidän syntinne on sovitettu. Velkanne on maksettu. Tulkaa kaikki on jo valmista. Anna sovittaa itsesi Jumalan kanssa. Katso hän seisoo ovella ja kolkuttaa, ystäväni avaa ovesi anna Jeesuksen pestä pois syntisi ja sovittaa itsesi Jumalan Isäsi kanssa.


    • vastaan,

      Kuuntelin Juhan julistusta mielelläni, mutta kun avasin TV7

    • vastaan,

      Yleensä kuuntelen Juhan julistusta mielelläni, mutta tuossa TY 7 ohjelmassa alkoi vilistä herätys sanoja niin paljon, että vaihdoin kanavaa.
      (Apt 3:15) mutta elämän ruhtinaan te tapoitte; hänet Jumala on herättänyt kuolleista, ja me olemme sen todistajat.
      Ei herätys sana ketään pelasta. On vain yksi nimi jossa on pelastus voima mukana
      (Apt 5:30-31) Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.
      Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.

    • "Pietari sanoi että herätys sanoja käyttävät"
      Itse asiassa Pietari ei puhunut että herätys sanaa käyttävät koska Raamatussa ei ole sanaa herätys.

      Tärkeämpää kuin puhua herätyksistä siitä että kohta tulee herätys olisi saarnata vääristä profeetoista?
      Miksi?
      Niistä Jeesus varoittaa eikä mistään herätyksen missaamisesta.

      • profeettoja

        (Joh 3:34) Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.

        (Joh 3:35) Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.

        (Joh 3:36) Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

        Ei suinkaan Jeesus, käskenyt saarnaamaan herätystä. Tuhlaaja pojan tapauksessa Jeesuksen mainitsema Isä sanoi vanhemmalle pojalleen, kun tämä ihmetteli, miksi tuhlari pojan takia yleensä kannattaa juhlia. Isä sanoi: Tämä sinun veljesi, oli kuollut, mutta hän virkosi eloon. Huom! hän ei heränut vaan virkosi eloon


      • sitä sanoa
        profeettoja kirjoitti:

        (Joh 3:34) Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.

        (Joh 3:35) Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.

        (Joh 3:36) Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."

        Ei suinkaan Jeesus, käskenyt saarnaamaan herätystä. Tuhlaaja pojan tapauksessa Jeesuksen mainitsema Isä sanoi vanhemmalle pojalleen, kun tämä ihmetteli, miksi tuhlari pojan takia yleensä kannattaa juhlia. Isä sanoi: Tämä sinun veljesi, oli kuollut, mutta hän virkosi eloon. Huom! hän ei heränut vaan virkosi eloon

        tuhlaajapojasta, että hän"heräsi"todellisuuteen, huomatessaan olevansa sikakaukaloilla, ja siltä alkoi hänen kulkunsa taas isän kotia kohti.

        "Heräjä sinä, joka nukut ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee".


      • itseensä
        sitä sanoa kirjoitti:

        tuhlaajapojasta, että hän"heräsi"todellisuuteen, huomatessaan olevansa sikakaukaloilla, ja siltä alkoi hänen kulkunsa taas isän kotia kohti.

        "Heräjä sinä, joka nukut ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee".

        ja palasi katuen Isänsä luokse, sillä olosuhteet sikakaukalossa olivat huonommat kuin hänen Isänsä palvelijoilla. Kun tuhlaaja poika kääntyi synnintieltä niin hänen Isänsä näki hänet jo kaukaa ja armahti. Ei siihen tule hörhöjen höpinöitä tänäänkään.


      • Meille kaikille
        itseensä kirjoitti:

        ja palasi katuen Isänsä luokse, sillä olosuhteet sikakaukalossa olivat huonommat kuin hänen Isänsä palvelijoilla. Kun tuhlaaja poika kääntyi synnintieltä niin hänen Isänsä näki hänet jo kaukaa ja armahti. Ei siihen tule hörhöjen höpinöitä tänäänkään.

        vaan siunata, sillä hyvää hän ainoastaan tahtoo.


    • joooooooooo

      Tarvitaan herätystä eli kristittyjen heräämistä, ensirakkautta Jeesukseen!

      Niin muuten kaikki kristityt eivät ole uudestisyntyneitä, mutta uudestisyntyneet ovat kristittyjä.

    • Elisabeth

      Näyttää siltä että nyt nämä Raamatun käännökset ja väännökset sotkeva jo aika pahasti ihmisten ajatuksia.
      Uusi käännös on ns. mehua, mutta 1933-38 kännös edelliseen verrattuna ehtaa tavaraa. Eli Uusi käännös edustaa ekumeniaa eli liirumlaarumia ja 1933-38 käännös on Jumalan Sanaa, joka sisältää myös lähimmäisenrakkauden.

      Juha Ketola tuntee kyllä Raamattunsa ja tietää mistä puhuu ja puhuu asiaa. En ymmärrä miten hänestäkin väitetään että "herätystä on julistettava eikä parannuksentekemisestä ole kuin haittaa." Tuo lause ei pidä hänen kohdallaan ja ihmettelen että asiat väännetään noin kieroon. Ketola kyllä tietää mitä hänen Raamatussa lukee.

      Hommahan toimii niin että Jumalan Pyhä Henki vetää ihmisiä parannukseen ja sitä kautta Jumalan yhteyteen. Silloin ihminen yleensä tulee herätykseen ja katuu pahoja tekojaan. Jeesus kuoli ristillä ja sovitti maailman synnit. Jokainen joka katuu syntejään koko sydämmestään ja pyytää niitä anteeksi Jumalalta Jeesuksen uhrikuoleman tähden saa ne anteeksi. Ja jos vielä älyää antaa elämänsä Jeesukselle ja kutsua hänet sydämmeensä asumaan niin silloin ihminen syntyy uudesti ylhäältä eli hänestä tulee Jumalan valtakunnan kansalainen. Ja hän tietää sen silloin itsekkin sisäisen todistuksen kautta.

      Lapsi kaste ei vie automaattisesti taivaaseen vaan pitää tehdä parannus pahoista teoistaan. Kaste ei pelasta vaan Jeesus pelastaa.

      • 1234567...

        Lapsikaste ei vie automaatisesti taivaaseen. Ahdas portti on tässä Raamatut vuosilta 1642-1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.


    • uskon askeleita

      Mielenkiintoinen viestiketju....

      Totta on, että uskovat rukoilevat, että Herra lähetä herätys
      vaikka pitäisi rukoilla että Herra herätä lähetys!

      Meidän tulee julistaa Evankeliumia, kukin tahollamme (tässä asiassa on kaikkien uskovien tehtävä parannusta)

      Jumala muokkaa sydänten maaperän.

      Sillä Jumalan Sana ei tyhjänä palaja, vaan se on tekevä sen mitä varten se on lähetetty.

      Jumalan siunausta kaikille, Jeesuksen nimessä

    • JSK2016

      TÄRKEINTÄ on kääntyä Jeesuksen Kristuksen puoleen ja huutaa Häntä avukseen kaikessa, erityisesti Raamatun tutkimisessa. Rakas Herra Jeesus, armahda minua syntistä, anna anteeksi rikkomukseni, annathan voimaasi että voin antaa anteeksi myös minua vastaan rikkoneille. Rakas Herra Jeesus, auta minua ja ohjaa minut totuutesi äärelle, näytä minulle mikä on totta ja osoita minulle myös valheet että tiedän missä menen.

      Pelastuksen avain on Jeesus Kristus, meidän Herramme. Uskomalla Häneen ihminen pelastuu, ei millään muulla tavalla. Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä. Vain Hänen kauttaa ihminen pääsee Isän luo. Muistakaa nyt perusasiat, kun alkaa maailman henget sekoittamaan totuutta joksikin muuksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe