OP:n lainaehdot

itkisikö vai nauraisiko?

Olen OPn asiakas ollut lapsesta asti ja viimeiset 12 vuotta tienannut keskituloista paremmin.

Luottotietoni ovat virheettömät. Minulla on vakituien työpaikka.

Minulla ei ole velkaa muuta kuin autosta muutama tonni osamaksuja jäljellä ja kolmen tonnin joustoluotto tilissä.

Nyt olisin tarvinnut rahaa 20t e (puolet vuosipalkastani)
äkillisiin menoihin.

OP ei anna. Summa on kuulema valtava. Virkailija huokaili että ei tällaisia summia herranjestas...

Nyt hommasin takaajan joka on yrittäjä ja jolla pyörii miljoonat OPssa vuositasolla. Mutta mutta....

Yksi takaaja ei kuulema riitä näin isoon lainaan!!!

20t euroa? Iso laina? Anna mun nauraa.... Turha kai koskaan haaveilla asuntolainasta kun ei kahtakymppiä saa edes takaajan kanssa.

Haistakaa osuuspankki pitkä paska! Olette mälvänneet rahamme huonoihin sijoituksiin ja nyt teiltä ei saa enää mitään takaisinpäin.

Kyllä Suomi on kusessa ja siitä iso kiitos näille maanmainioille pankeille!

31

10062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asuntovelkainen.

      ..että pankilla on tosiaankin rahat loppu mikäli tuota summaa ei saa vakiasiakas ulos.
      Olen onnellinen siitä että otin itse korkosidotun lainan nousukauden aikaan.

    • ***

      Hyvä juttu :) ei käy ainakaan kuin Amerikassa,joka saatanan hulttio sai lainaa!

    • billionär

      olisit lainannut miljönääri kaveriltasi...tai mennyt S-pankkiin kyselemään. Hyvä provo,mutta kuka uskoo :=)

      • aloittaja

        on että kyseessä ei ole provo.
        Käy kokeilemassa lainaa tällä hetkellä OP:stä.
        Annan tonnin päälle jos saat sen 20t ilman realivakuuksia tai kahta takaajaa.

        PS. Työnnä noi hymiöt perseeseesi sillä minua ei hymyilytä.


      • :D :D :D
        aloittaja kirjoitti:

        on että kyseessä ei ole provo.
        Käy kokeilemassa lainaa tällä hetkellä OP:stä.
        Annan tonnin päälle jos saat sen 20t ilman realivakuuksia tai kahta takaajaa.

        PS. Työnnä noi hymiöt perseeseesi sillä minua ei hymyilytä.

        ;o) :o) :) :) :oP


      • näin se menee
        aloittaja kirjoitti:

        on että kyseessä ei ole provo.
        Käy kokeilemassa lainaa tällä hetkellä OP:stä.
        Annan tonnin päälle jos saat sen 20t ilman realivakuuksia tai kahta takaajaa.

        PS. Työnnä noi hymiöt perseeseesi sillä minua ei hymyilytä.

        No ei tietenkään lainaa saa ilman vakuuksia. Ja hel*****n hyvä, ettei saa! Hyvä, osuuspankki. Oikea linja, pidä se. Kerrankin vastuullinen pankki joka ajattelee paitsi omaa talouttaan, myös koko Suomen taloutta, ja veronmaksajienkin rahoja.


      • Anonyymi
        aloittaja kirjoitti:

        on että kyseessä ei ole provo.
        Käy kokeilemassa lainaa tällä hetkellä OP:stä.
        Annan tonnin päälle jos saat sen 20t ilman realivakuuksia tai kahta takaajaa.

        PS. Työnnä noi hymiöt perseeseesi sillä minua ei hymyilytä.

        Uskon tuon kyllä. Miehelleni ei myönnetty 29000 t lainaa traktoria varten jota käyttää työkaluna, vaikka edellisen vuoden aikana oli maksanut saman verran lainaa pois. Maksettu laina laskettiin pois vuosituloista ja sanottiin, ettei noin suurta lainaa voida myöntää koska vuositulot ei riitä, selitykseksi ei riittänyt myöskään se, että viljaa oli vielä siiloissa reilusti myymättä, joten rahaa "pankissa" oli mitä ei viime vuoden tilinpäätöksessä ollut luonnollisesti nähtävillä. Omia takuuksia on 600 000 arvosta ja asuntolainaa 70 000 .
        Minä en saanut 2000 e luottokorttia 36 000e vuosituloilla. Lainat molemmilla aina maksettu ajallaan eikä luottotiedoissa merkintöjä. Kikki muuttui kun pankinjohtaja ja kaikki virkailijat vaihtui saman vuoden aikana. Aiemmin ei pankin kanssa ollut mitään ongelmaa lainaneuvotteluissa.


    • oikeassa ovat

      Vakuudettomana luottona tuo summa on todellakin iso! Eikä 20000 euroon riitä yksi takaaja, pitää olla vähintään kaksi hyvätuloista takaajaa. Eiköhön kaikilla pankeilla nyrkkisääntö ole, että yhtä kovatuloista tai varakasta takaaja kohden voi olla max 15000 euroa takausvastuuta. Muutenkin ton kokosia summia ei mielellään lähdetä tekemään pelkillä takaajilla. Asia on sitten ihan eri jos on tarjota lainalle reaalivakuutta. Siinä vaiheessa sitten puhutaan pienestä lainasta.

      • 17+5

        Op nostaa mielellään luoton ylärajaa.Nostivat asioidessani pankissa puoliväkisin rajaa 4 tonniin,vaikka kuinka kerroin 2 tonnia riittävän.
        Sitten oli tuo nostorajaongelma.Netissä pystyi muuttamaan päivittäisiä nostorajoja.Mutta sitten ei saanutkaan muutettua niitä enää sen jäkeen kun rajat oli asetettu..Piti asioida pankissa.Pankissa muuttivat nostorajat 5 tonniin.Ja kun pyysin käteistä 2 tonnia,sanoivat että ei saa.On joku rajotus vieläkin.
        Hyvä että kokeeksi pyysin käteistä.Jonkin aikaa näpyteltyään pankki antoi rahani.Nyt mietityttää,kannattaako rahoja pitää tällasessa paikassa.Vai oliko vaan jokin erehdys jossain.
        Ajatellaan vaikka nostorajaa 400e.Ennen ei ollut mitään rajaa.Nyt pankki voi "antaa" virheellisesti ventovieraalle 400e "laillisesti".Olenhan itse hyväksynyt tuon rajan.


    • eivät auta

      Jos ei jää muuta kuin ylähuuli leivän päälle.

      • tosiaan tuo OP

        Melko outo suhtautuminen, käy vaikka Nordeassa ja muuta sinne asiakkaaksi jos antavat lainan, luulen kyllä että saat.

        Pankit lienee tarkkoja nykyään. Minäkään en saanut 6000 e lainaa vakipankista vaikka asunto oli katteena, as.lainaa pankissa. Minäpä muutan tässä koko pankin mutta se on kyllä harkinnassa mihin menen, ja 6000 e tuli kyllä muita teitä. Mies antoi. As.lainakin on nyt maksettu ja vaidan kyllä pankkia, ällöttää tälläiset kohtelut.
        Ajattelin juuri Op:tä mutta uskaltaako tuonne mennä asiakkaaksikaan jos tuollaisia ovat ja rahat loppu? Pitäneeköhän sitten minunkin Nordeaa miettiä, OP oli siksi kun meillä on tilejä siellä, siis miehellä ja sen bonuksen vuoksi.


    • .........

      Ihan mielenkiinnosta: Millaisia on 20 000 euron äkilliset menot?? Mihin aiot ne käyttää??

    • se tarjosi

      yli 2 % korkeammalla korolla kuin naapuripankissa,
      kolmesta kysyn, ja tietysti myös siitä kun olen olut jo 20 v tallettaja.

    • .............

      Mitä nuo äkilliset menot ovat??

      Muistelisin omalta kohdaltani autolainaa hakiessani, virkailijan sanoneen että yksi takaaja tarvitaan ja sillä saa 0-20 000 euroa autolainaa. Itselläni summa oli kyllä alle 15000. Ja tosiaan mies veti nimen alle. Tosin ihan turhaa toisaalta että takaajaa tarvitaan moisille pikkusummille jotka maksaa kuitenkin vuoden sisällä takas.

    • 8+10

      Kävin hakemassa asuntolainaa Nordeasta ja OP:stä.
      Nordeasta sain myöntävän päätöksen heti vaikka hain 110% rahoitusta.
      Asunto remonttin ylimääräistä.

      OP:ssä virkailija aloitti heti torjuvan linjan ja alkoin myös valittamaan että toinen takaaja ei kelpaa koska tällä ei ole reaaliomaisuutta.
      Takaajat:
      Takaaja 1. Nettotulot yli 4000€/kk. ei velkaa eikä omaisuutta. Vakituinen työ vuodesta 2001

      • Tauno65

        Samat kokemukset OPsta!

        En ymmärrä kelle sitä lainaa annetaan, jos ei tavalliselle duunarille? Meitä on enemmistö suomalaisista kuitenkin. Voipi olla, että kun ihmiset pikkuhiljaa äänestävät jaloillaan, alkaa tuommoinen pankkia kaatua omaan mahdottomuuteensa.


    • Asukki!

      Olimme ostamassa ensimmäistä asuntoamme.
      Kävimme myös OP:ssa.

      Vakuutena oli anoppini ok jossa kiinnitykset olivat voimassa mutta lainaa ei ollut yhtään.
      Anoppi oli mukanamme pankissa kuvitellen asian hoituvan samalla käynnillä.

      Neuvottelun tuloksena oli lupaus 7000€:n lainasta ostettavan talon mahdollisia korjauksia varten.
      Halpistalo maksoi 60000€.
      Pystyin itse tekemään kaikki rakennustekniset työt ja kaverini tarvittavat sähkö- ja toinen kaveri putkityöt.

      Läheisessä Nordean konttorissa asia hoitui yhdellä käynnillä ilman takauksia, perustuen ilmeisesti häiriöttömään pankkisuhteeseen ja minun vakaaseen, hyvin palkattuun työpaikkaani.

    • Hyvä op

      OP ainoa pankki joka ottaa hiukan vastuuta myöntämistään lainoista, joskus koronnousujen aikaan muut pankit vaan totesivat, että voivoi mikäli ihmiset eivät selviä lainanlyhennyksistään, OP taas ilmoitti, että heillä on jo lainaa myönnettäessä otettu tällaiset tilanteet huomioon, ettei ongelmia tule.

      Ja 20 tuhatta on iso laina ilman mitään vakuuksia, asuntolaina on asia ihan erikseen, eikös sulla siinä oo se asunto panttina? Jos ei löydy vakuuksia eikä takaajia, niin mitäs pankki sitten saa vastineeksi tosta lainaamastaan summasta, jos päätätkin olla maksamatta?

      Ja tosiaan sillä henkilötakaajan tulojen/ omaisuuden määrällä ei tosiaankaan ole paljoakaan väliä, periaatteena 1 takaaja/ 10000, oli sitten takaaja miljonääri tahi ei...

      • Impi vm.69

        Höpö höpö 20 000 iso laina!!!
        Hah-hah-haa!!!! :D

        Taidat olla 75-vuotias tai muuten pihalla kuin puluvaari Teiskon kirkolla?
        Heh...


    • köyhäkö

      jos olet viimeiset kaksitoista vuotta tienannut keskituloista paremmin niin miksi sulla on joustoluottoja ja autot ostettu osamaksulla. Sehän kertoo vain siitä ettet osaa käyttää rahaa, ja siksi et saa sitä 20,000€ lainaa.

      Itse olen ollut keskituloista pienemmällä palkalla töissä viisi vuotta ja 20,000€ löytyy tililtä kunhan vain käy hakemassa.

    • op op

      aivan oikein op, aivan oikein

    • Jokota

      Tuon kokoisen kulutusluoton saajalla tulee olla yleensä omistusasunto. Riisto-Santander sentään reilusti ilmoittaa sivuillaan, että suuremmissa lainoissa tarvii olla kaksi hakijaa ja omistusasunto. Näin ollen voivat saada joskus jotain ulosoton kautta jos jää laina maksamatta..hommahan on bisnestä ja kun kerran hakijoita riittää, niin luotonantaja antaa pieniriskisimmiksi katsomilleen hakijoille sen lainan.

      Haettiin avomiehen kanssa 20k autolainaa Nordeasta ja saatiin parin päivän tuumaustauon jälkeen nostaa se. Omistusasuntoa maksettu n. 25% pois samassa pankissa mutta tämä laina oli vakuudeton. Auto maksaa liki 40k ja loput tulee omasta pussista ja edellisestä autosta. Olemme hitusen parempituloinen parikymppinen pariskunta.

    • autolainaa hakemassa

      itse tässä juuri varasin pankkilaina neuvotteluihin OP:seen, samalla yritin varata myös tapiolaan mutta siellä jo aspa ilmoitti että 15000e tarvitsen 2 takaajaa ja kumpikaan ei saa kuulua samaan talouteen.. sanoin tädille soronoot ja nyt sitten jännitetään mitä op sanoo..

      • Sanoin heipat

        Ainakin minulle op sanoi saman, hain 15000 lainaa, mutta vaativat yhtä takaajaa. Vakituinen työ on ja asuntolainaa jäljellä op:ssa 30 000


    • Pikku puute Fo

      Sama täällä!
      Hain 10.000 e liian paljon, vaikka takaajakin olisi!
      Metsääkin kyllä löytyy, mutta ei just tähän "akuuttitilaan"!
      No..
      Olen vakaasti sitä mieltä, ettemme tartte OP emmekä muitakaan pankkeja!

    • Pettynyt_op_palveluun

      Olen työssäkäyvä entinen op:n pitkäaikainen asiakas, eikä muita velkoja tai luottohäiriöitä. Hain Op:sta asuntolainaa talolle, jonka olen itse rakentanut. Laina tarve oli noin puolet talon arvosta. Op ei halunnut edes kasvotusten keskukstella lainasta, koska tulomme ei heidän laskelmien mukaan riitä lainan ja laskennallisten kulujen maksuun. Vaikka minulla oli esittää poikkeava kuluarvio, joka perustui 6kk tarkkaan seurantaan. Surkea pankki ja kaukana asikkaslähtöisestä palvelusta. Onneksi olen lainani saanut muualta, vaikkakin kohtuu heikoilla ehdoilla.

    • rolandgarnier

      Tarjoamme lainoja aina
      5000 € - 800000 €.
      Saat lisätietoja ottamalla yhteyttä minuun:
      [email protected]

    • Kumah

      Tarvitsetko nopeaa ja kiireellistä lainaa, jossa on suhteellisen alhainen korkotaso niin alhainen kuin 3%? Tarjoamme yritysluottoja, henkilökohtaisia lainoja, asuntolainoja, autolainoja, opintolainoja, velkakonsolidointilainoja e.t.c. riippumatta luottoarvostasi. Olemme varmoja antamasta taloudellisia palveluja lukuisille asiakkaillemme kaikkialla maailmassa. Joustavilla luottokokonaisuuksillamme lainoja voidaan käsitellä ja siirtää lainanottajalle mahdollisimman lyhyessä ajassa, ota meihin yhteyttä sähköpostitse: ([email protected]) ja todistaa elämää muuttavan taloudellisen kokemuksen.

      • Varma.Lainanmaksaja

        Hei Kumah,

        Sähköpostisi löytyy nettihuijaus sivustolta varoitusten kera. Eihän tästä tarvi olla huolissaan?

        saanko lainan 2,5% korolla jos lähetän tonnin etumaksun jonnekkin? Pliide!


    • Anonyymi

      Hei

      Tarvitsetko lainaa henkilökohtaiseen tarkoitukseen tai yrityksesi tarpeisiin? Tässä on hyvä uutinen sinulle. Olet oikeassa paikassa. Meillä on kyky tarjota yrityksille ja yksityishenkilöille lainoja / lainoja 3%: n korolla.
      Sähköposti: [email protected]
      whatsapp: 13219993670
      Alexander Lynge
      taattu lainan tarjous

    • Anonyymi

      OP ainoa pankki joka ottaa vastuuta antamasta lainastaan. Ei varpilla ota. Aikanaan kun oli paikallisempia konttoria ja asiakas sössi, niin myöhemmin lainaa antanut johtaja saattoi myöhemmin myöntää virheen, mutta ei ota vastuuta tai antaa hyvittää mitään. Pankin vastuu on tuntea asiakas ja olla antamatta luottoa riittämättömin vakuuksien.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      65
      3137
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      547
      2985
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2195
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1972
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      305
      1785
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1562
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      100
      1284
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1172
    Aihe