Kylkiluuvesiliskoista

Elikkä meille tuli kaksin kappalein näitä otuksia pari päivää sitten ja olen havainnut, ettei eläinkaupoissa juurikaan osata näiden hoidosta mitään kertoa. Heti ensimmäisenä päivänä uudessa kodissa naaras loi nahkansa ja (tietämätön kun olen) tämä tuli täytenä yllätyksenä. Saatuaan nahan irti, lisko söi sen. Nyt siis haluaisin ensinnäkin tietää, että korvasiko suuren nahan syönti monenkin päivän ruokavaliota (kun se tuntuu muutenkin olevan jo aika suuri kokoinen), ja luoko kyseinen laji nahkansa johonkin tiettyyn aikaan?

Entisessä paikassaan liskoja oli samassa altaassa kaksi urosta ja yksi naaras, joista minä nyt sitten otin uroksen sekä naaraan. Siellä naaras oli muninut n. joka toinen päivä ja toivoisin sen tekevän tätä nyt meillä kotonakin, koska haluaisin silloin tällöin saada liskoja lisää. Voinko siis jollain tavoin vaikuttaa niiden lisääntymis haluun, vai lisääntyvätkö ne helposti uuden kodin tuomasta stressistä huolimatta? Ja sitten vielä, että onko niillä joku tietty rytmi jolloin ne lisääntyy?

Olisi muutenkin kiva kuulla kokemuksia ja kaikenlaista tietoa näistä ja niiden hoidosta, koska täälläpäin ne ovat aika harvinainen näky, eikä kukaan osaa kertoa niistä mitään.

0

642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

        On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
        Maailman menoa
        298
        3259
      2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

        Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
        Sinkut
        234
        1763
      3. By the way, olet

        mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
        Ikävä
        91
        1305
      4. J-miehelle toivon

        Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
        Ikävä
        85
        1263
      5. Haluatko S

        vielä yrittää?
        Ikävä
        59
        1168
      6. Onko kaivattunne suosittu?

        Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
        Ikävä
        78
        1159
      7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

        En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
        Ikävä
        51
        1074
      8. Onkohan sulla enää tunteita

        kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
        Ikävä
        36
        974
      9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

        Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
        Haapavesi
        46
        916
      10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

        kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
        Ikävä
        64
        831
      Aihe