Tarkoitus oli tehdä ns. "AJAX"-sivu, vähän niin kuin googlen, wikipedian ja youtuben ne hommat, että kun kirjoittaa hakusanaa niin javaskripti hakee palvelimelta ehdotuksia hakusanalle... tiedätte varmaankin.
Olen jo tehnyt toimivan javaskriptin, mutta php-skripti, jostain syystä, lähettää aina virhekoodin. Katsotaanpa sitä koodia.
Data.dat tiedostoon tiedot on talletettu tällaisessa muodossa (paitsi että < ja > merkkien kanssa ei kuulu olla välilyöntejä):
< Kissa >
< Eppu Normaali >
< BMW >
< Niin & näin >
< Wikipedia >
< hiKipEDiA >
Tiedot on koodattu html-merkeillä, koska html-koodi koodaa < ja > merkit, joita käytetään tietojen alku- ja loppukohdan merkintään. Php- skriptissä sekä hakusana että tieto muutetaan samaan kirjainkokoon, joten hakusanalla HikiPedia löydetään myös hiKipEDiA.
Mutta varsinainen asia oli: mikä virhe tuossa php-koodissa on???
Mitä vikaa?
2
331
Vastaukset
- juhakorkeapudas
Pari huomiota.
Mikä virheilmoitus/koodi tuli esille?
Array_multisort. Onko syntaksi oikein?
if(!$RaakaData)$VIRHE.='Virhe: Tiedosto ei löydy tai se on tyhjä.\n';
Joko foorumi sotki rivin tai sitten siinä on vikaa. Tarkistus kannattanee tehdä kuitenkin ennen kun tullaan itse pääohjelmaan, esimerkiksi hakusanan tarkistuksen yhteydessä.- joku hölmä tyyppi
"Mikä virheilmoitus/koodi tuli esille?"
Se minun tekemä 'Voi hitsi - haku epäonnistui!'. Kun minä testaan sitä kirjoittamalla selaimeen jotain http://www.../testi.php?hakusana=w niin siitä tulee itse asiassa
Voi hitsi - haku epäonnistui!
mutta selain piilottaa ne ja jutut (data.dat tiedoston sisältö) eikä niitä näe jos ei katso niitä selaimen "näytä sivun lähdekoodi"-nappia painamalla.
"Array_multisort. Onko syntaksi oikein?"
Oho! Se onkelma taisikin olla se, että
$Data = array_multisort($Data, SORT_ASC, SORT_REGULAR, $Data);
array_multisort palauttaa BOOL-arvon, eli siinä $Data:n arvoksi tulee joko yksi tai nolla. Korjaanpa sen tästä näin...
Toimii hyvin. Poistan nyt siitä ne turhaksi käyneet virhetarkistukset. Kiitti vastauksesta :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575479- 934317
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3742562Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s711078Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3301038- 61843
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46816- 28803
Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102789Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52779