Mitä vikaa?

joku hölmö tyyppi

Tarkoitus oli tehdä ns. "AJAX"-sivu, vähän niin kuin googlen, wikipedian ja youtuben ne hommat, että kun kirjoittaa hakusanaa niin javaskripti hakee palvelimelta ehdotuksia hakusanalle... tiedätte varmaankin.

Olen jo tehnyt toimivan javaskriptin, mutta php-skripti, jostain syystä, lähettää aina virhekoodin. Katsotaanpa sitä koodia.

Data.dat tiedostoon tiedot on talletettu tällaisessa muodossa (paitsi että < ja > merkkien kanssa ei kuulu olla välilyöntejä):

< Kissa >
< Eppu Normaali >
< BMW >
< Niin & näin >
< Wikipedia >
< hiKipEDiA >

Tiedot on koodattu html-merkeillä, koska html-koodi koodaa < ja > merkit, joita käytetään tietojen alku- ja loppukohdan merkintään. Php- skriptissä sekä hakusana että tieto muutetaan samaan kirjainkokoon, joten hakusanalla HikiPedia löydetään myös hiKipEDiA.

Mutta varsinainen asia oli: mikä virhe tuossa php-koodissa on???

2

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

Pari huomiota.
      Mikä virheilmoitus/koodi tuli esille?

Array_multisort. Onko syntaksi oikein?

if(!$RaakaData)$VIRHE.='Virhe: Tiedosto ei löydy tai se on tyhjä.\n';

Joko foorumi sotki rivin tai sitten siinä on vikaa. Tarkistus kannattanee tehdä kuitenkin ennen kun tullaan itse pääohjelmaan, esimerkiksi hakusanan tarkistuksen yhteydessä.

• joku hölmä tyyppi

"Mikä virheilmoitus/koodi tuli esille?"

Se minun tekemä 'Voi hitsi - haku epäonnistui!'. Kun minä testaan sitä kirjoittamalla selaimeen jotain http://www.../testi.php?hakusana=w niin siitä tulee itse asiassa

Voi hitsi - haku epäonnistui!

mutta selain piilottaa ne ja jutut (data.dat tiedoston sisältö) eikä niitä näe jos ei katso niitä selaimen "näytä sivun lähdekoodi"-nappia painamalla.

"Array_multisort. Onko syntaksi oikein?"

Oho! Se onkelma taisikin olla se, että

$Data = array_multisort($Data, SORT_ASC, SORT_REGULAR, $Data);

array_multisort palauttaa BOOL-arvon, eli siinä $Data:n arvoksi tulee joko yksi tai nolla. Korjaanpa sen tästä näin...

Toimii hyvin. Poistan nyt siitä ne turhaksi käyneet virhetarkistukset. Kiitti vastauksesta :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2497
    2. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      3
      1518
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1373
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1323
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1211
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      959
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      843
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      771
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      25
      623
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      596
    Aihe