kysyisin vain että voiko jänne vamma uusiutua, kun vamma oli kuusi vuotta sitten ja hevosen ravi ura päättyi???
voiko jännevamma.....
6
1087
Vastaukset
- ~M~
Jännevamma voi uusiutua, jos liikutus on koko ajan raskasta ja aiheuttaa kovaa rasitusta jaloille.
Uusiutumisen riskiä saa tietenkin pienennettyä hyvällä jalkojen hoidolla. - ajkghakl
kiitos vastauksestasi. mutta millaista hoitoa voi antaa sitten jaloille, miten määrittelet raskaan työn??
- Whyre
Minä määrittelisin raskaaksi työksi hyppäämisen (siis isompaa kuin jtn 30cm ristikoita kerran kaksi kuussa), hyppäämisessä tietysti etenkin etujalat rasittuvat paljon.
Lisäksi rankempi koulutreeni (siis ratsastetaan kauan, laukataan ja ravataan paljon jne..).
Tietysti myöskin kovat pohjat tekevät huonoa jaloille.
- ajkghakl
no kestävätkö jalat sellaista jos viisi kertaa viikossa ratsastetaan laukkaa,ravia ja käyntiä ja välillä tulee hevosella hiki pintaan.välillä hypitään n.60, mutta 80cm hypitään, aika harvoin. kärryjäkin tykkää vetää. tätä "ohjelmaa" hevonen on noudattanut yli vuoden eikä ongelmia ole näkynyt. hevonen on aika reipas ja innostuu aina välillä laitumella ja voi pukitella ja kiitolaukkailla 10 min ja jalat ihan normaalit. tykkää muutenkin laukata kovaa ratsastaessa ja varsinkin kärryjen edessä. jännevamma oli takajalassa.
- se riippuu
ihan siitä miltä näyttää. en usko että tuohon ohjelmaan on tarpeen tehdä muutoksia jos hepan jaloissa ei ole mitään epäilyttävää. mutta kannattaa tarkkailla ja suojata jalkoja vaikka pinteleillä ratsastaessa. ja tarkistaa ennen ja jälkeen treenin ja viilentää yms. siten huomaat heti muutokset jos niitä tulee.
- ajkghakl
päivässä ratsastetaan noin.puolituntia. harvemmin tunnin lenkkejä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 782892
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232742Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072342- 351668
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2401568- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401495- 281290
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201256- 951181