Ensimmäiset kaksikymmentä vuotta toivoin pääseväni pois kotoa.
Se oli ainoa toive.
Vanhemmat ilmoittivat, niin kauan kun olet alaikäinen pysyt kotona, täällä tarvitaan töihin.
Ilman kolmatta osapuolta, tapauksessani sairaalan sosiaalitointa, en päässyt kotoa. Vanhemmilleni ilmoitettiin pyynnöstäni minulla on oikeus valita työ- ja asumispaikkani.
Minulla on nyt ammattipätevyys koulutin itseni, ammattiin josta olen nyt jo eläkkeellä.
minulla on kaksi aikuista lasta
minulla on kaksi lapsenlasta
minulla on omistus asunto, jonka hankin luovuttuani autosta.
Olisin halunnut myös puutarhamökin tai kesämökin.
Sitä elää elämäänsä suu säkkiä myöten, luopuu unelmista asioihin joita ei voi saavuttaa.
Joskus tuntuu siltä että ole Luoja eritys tarkkailussa, etten vain mitään saa helpolla tai ilmaiseksi..
Maksoin lasteni isän koulutuksen ja elätin perheen.
Tämä jätti X-miehelle harhan; lasten elatus ei maksa mitään.
Suuri elatuskulu oli X-mies, mikään ei riittänyt.
Nosti X-miehen ulos elämästäni.
Sitä kitkeryyttä ja katkeruutta jota hän kylvi vuosia jälkeen..
Erottuani menin itse kouluun, maksoin kouluni valtion takaamalla opintolainalla.
Yhä on saavuttamaton unelmani oma vapaa-ajan vietto paikka. En halua ulkomaan matkoille, eikä minua kiinnosta pyöriä muiden nurkissa.
*
Mitä sitä uskoi elämässään
2
743
Vastaukset
Lienet saanut geeniperimässäsi vahvan taistelijaluonteen. Kuulut selviytyjiin. Nostan hatunreuhkaani kunnioituksesta kaltaisillesi sitkeille sisseille.
- ainakaan geeneillä ole
osuutta asiaan.
Isäni kantoi kylän laiskimman miehen "titteliä"ja todella hän jakoi työt mukuloille ja sitä ennen palkollisille. Työn"ohjaus" ja palkka oli melkein poikkeuksetta hakkaaminen.
Äiti taasen juoksutti kaiken käteensä valmiina, eikä ikinä itse siivonnut kodissa. Joi kahvia ja söi pullaa painoi 120 kg oli 155 cm pitkä istui kiikustuolissa ja luki lehtiä.
Äidillä ei ollut esimerkkiä suvustaan, vanhempansa kuolivat jo 1923 ja 1927.
Isän vanhemmista taas vain äiti teki työtä ja piti tilaa, vaari oli "virassa" Helsingissä.
Lapsilta oli leikki ja lukeminen kielletty ne olivat laiskottelua.
Ruoka pöydässä ruokaa sai ottaa, kun aikuiset olivat ottaneet ja sitten olikin jäljellä perunoita ja kastikkeen lientä.
Markkinoille tullutta jauhelihaa ei saanut ostaa jauhelihakastikkeeksi, kun isä ei saanut siilattua sitä lautaselleen. Sitä herkkua saimme kerran, rengin ostettua jauhelihaa ja Hänen ohjeensa mukaan valmistettuna jauhelihakastikkeeksi.
Muistan ikuisesti rengin kasvon ilmeet, kun isä yritti manaten siilata lihoja lautaselleen...
Avioliitossani meni viisi vuotta kunnes tajusin X-mies oli isän kopio.
Minä tein kolmea työtä avioliiton ajan 12 tuntia/päivä 60 tuntia/viikko Eteenpäin lehdessä oli auki jakajan paikka ja vanhempani ja X-mieheni mietti päänsä puhki miten minä saisin otettua vielä senkin työn vastaan. Lasten hoito ei järjestynyt enkä suostunut heitä jättämään yksi aamuyöstä klo 02.00- 05.00. Vanhempani asuivat 180 km päässä ja X-mies opiskeli n. 300 km päässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107221Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662126- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009