On hyvä että vihdoinkin Suuri Taistelu on saatettu julkisen
arvostelun piiriin, (audioäänite). Käykäämme kuulemassa ja
kommentteja sitten tietysti tänne foorumille.
Nyt voi jokainen itse todeta, että Uskova_1 ei valehdellut,
kun on siteerannut Suurta Taistelua tällä a-foorumilla.
Suuri Taistelu äänitteinä adventtikirkon virallisella sivulla:
http://www.audiopankki.com/?page_id=203
Kuulin kummia sivulta 309:
"Nimiä hyväksytään, nimiä hylätään. Kun kirjasta löytyy syntejä,
joita ei ole kaduttu eikä saatu anteeksi, kyseinen nimi pyyhitään
elämän kirjasta."
(Adv.Audiopankki/EGW:Suuri Taistelu, s. 309)
Näin Ellen näki ja adventtiteologit näkevät adventistin kohtalon! Että Jeesuksesta ei ole apua syntiselle. Ja
synnitönhän ei Jeesusta tarvitsekaan pelastumiseensa.
Mutta me kristityt emme väitä olevamme synnittömiä, vaan
ymmärrämme, että emme edes jaksaisi anteeksi pyytää
erikseen jokaista syntiä - kuten jokaista väärää ajatusta.
1. Joh. 1:6
Jos sanomme elävämme hänen yhteydessään mutta vaellamme pimeässä, me valehtelemme emmekä seuraa totuutta. [2. Kor. 6:14]
Katkelma siis oli pääkonferenssin raiskaamasta (1982)
Suuresta Taistelusta. Nimittäin EGW kirjoitti alunperin myös tämän
tarkennuksen:
"Kun joillakin on muistikirjoissa syntejä, joita ei ole kaduttu,
eikä saatu anteeksi, pyyhitään heidän nimensä pois elämän
kirjasta ja heidän hyviä töiätän koskevat merkinnät
poistetaan Jumalan muistikirjasta." (S.T. 1967, s. 478).
Voi miten hirvittävää kidutusoppia! Adventistin jumala on
hirveä piinaaja, sillä adventistilla ei vielä kuolinvuoteellaankaan ole sitä kristittyjen "varmaa toivoa" taivaaseen pääsemisestä, sillä Jeesus saattaa tiukan
etsinnän tuloksena jostain muistikirjastaan löytää unohdetun synnin.
"Kun joillakin on muistikirjoissa syntejä" - annetaan
taivaan portilla uusi osoite -
Mark. 9:48 :
missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'.
Mutta me kristityt tiedämme, että helvetti ei ole
kristittyjä varten vaan se on ollut "valmistettuna saatanalle
ja hänen enkeleilleen" ja jumalattomat valitsevat jo täällä
maan päällä juosta saatanan perässä.
Audiopankin SuuriTaistelu T T - opin puolesta
25
256
Vastaukset 25
- Tutkitaan & hutkitaan
Audiopankin äänitesarja Suuresta Taistelusta
Itse pääpirun, Olavi Rouheen, kotisivut
http://www.olavirouhe.net/
Miksi näin härski leima otsaan? Siksi että tuo mies on adventtisen
ilmestyskirjaselityksen takapiru ja sehän on se seminaarikin aivan
orjallisen tarkoin Ellen G Whiten Suuren Taistelun toistamista
muunnelluin sanakääntein.- Nimittäin parjata
En ole koskaan nähnyt missään niin röyhkeätä väkeä kuin uskovaisten keskuudessa. Kyllä teitä on helppo viedä metsään, ei tarvi kun kertoa ikusesta piinasta minkä rakastava Luoja on valmistanut luoduilleen niin jo tipahti huppu silmille. Hä ? Eiks olekin kamalaa - ikuisuus tulisessa helvetissä.
Eikö kilahda missään?
Ja sit sanotaan että "ei se meitä koske" - se koskee noita muita - ja nimitellään esimerkiksi Olavi Rouhetta pääpiruksi?? ja puhutaan ilman pienintäkään ajatusta perättömiä Luojasta ja muista ihmisistä.
Ettet vaan olis kaatunut vähän liian monta kertaa siellä kokouksesas kun noin sakavia puhut. - Jokaiseen asiaan!
Nimittäin parjata kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt missään niin röyhkeätä väkeä kuin uskovaisten keskuudessa. Kyllä teitä on helppo viedä metsään, ei tarvi kun kertoa ikusesta piinasta minkä rakastava Luoja on valmistanut luoduilleen niin jo tipahti huppu silmille. Hä ? Eiks olekin kamalaa - ikuisuus tulisessa helvetissä.
Eikö kilahda missään?
Ja sit sanotaan että "ei se meitä koske" - se koskee noita muita - ja nimitellään esimerkiksi Olavi Rouhetta pääpiruksi?? ja puhutaan ilman pienintäkään ajatusta perättömiä Luojasta ja muista ihmisistä.
Ettet vaan olis kaatunut vähän liian monta kertaa siellä kokouksesas kun noin sakavia puhut."En ole koskaan nähnyt missään niin röyhkeätä väkeä kuin uskovaisten keskuudessa."
Te syyttelette uskovaisia jumalattoman röyhkeiksi ... vastauksena melkeinpä
mihin tahansa asialliseen kysymykseen tai opetukseen.
Kun joku lainaa teitin omaa oppia, niin sanotte: valehtelet Nimittäin parjata kirjoitti:
Eikö kilahda missään?
Ettet vaan olis kaatunut vähän liian monta kertaa siellä kokouksesas kun noin sakavia puhut.Tähän ei vastattu, ei osattu. Jokohan kilahtaisi ...eikä ole kysymyksessä EGW-asiat
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8316192- itsehän teit alotuksen
AnttiVKantola kirjoitti:
Tähän ei vastattu, ei osattu. Jokohan kilahtaisi ...eikä ole kysymyksessä EGW-asiat
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8316192 - minun kirjoituksistani?
Jokaiseen asiaan! kirjoitti:
"En ole koskaan nähnyt missään niin röyhkeätä väkeä kuin uskovaisten keskuudessa."
Te syyttelette uskovaisia jumalattoman röyhkeiksi ... vastauksena melkeinpä
mihin tahansa asialliseen kysymykseen tai opetukseen.
Kun joku lainaa teitin omaa oppia, niin sanotte: valehtelettai eihän se oo mitään uutta - sellanen pikku asia kuin "Älä sano väärää todistusta" .. niin eihän teitä Uskovia koske.
Olet hyvä ESIMERKKI Uskovaisesta joka on uskossa koska pelkää joutuvansa sinne kuvíttelemaansa ikuiseen helvettiin.
Se että parjataan ja puhutaan täyttä paskaa ihmisistä, niin mitäs siitä, kun omaan uskoon ei kuulu että parjaaminen ja paskan puhuminen olis kiellettyä (muutakun pakanoille jotka sinne helvettiin menee), ei se uskovalle niin nuukaa oo jos vähän valehtelee, että valehtelija ei sinne taivaaseen pääse se ei koske uskovaa, sellaset käskyt on pakanoille - uskovalle riittää kun uskoo helvettiin ja että ite selviää.
Ja jokainen näissä 2000 lahkossa on oikeessa, ihan jokainen on, lue yllä. - uteljas
itsehän teit alotuksen kirjoitti:
Musitutat Anttia alotuksestaan, mutta mitä mieltä olet itse Raamatun ja Ellenin vertaamisesta?
EGW
EGW
RAAMATTU
1. Joh. 1:6
Jos sanomme elävämme hänen yhteydessään mutta vaellamme pimeässä,
me valehtelemme emmekä seuraa totuutta. [2. Kor. 6:14]
Room. 11:32
Jumala on näet tehnyt kaikki tottelemattomuuden vangeiksi, jotta hän voisi antaa kaikille armahduksen. [Room. 3:9,19,23; Gal. 3:22]
Kyllä tuosta vertailusta pitää vetää johtopäätös, että tärkeintä ei ole jokaikisen rikkeen
eritteleminen vaan se että ihminen tunnustaa olevansa kokonaan kelvoton Herran edessä.
Semmoista tunnustusta Herra rakastaa. Eikä sitä että sanomme: tässä on viimeinenkin
pikku rikkeeni, kaduttuna ja tunnsutettuna ... nyt olen edessäsi täydellinen.
Elikkä kyllä Ellen meni päinvastaiseen suuntaan kuin totuus. erittäin Raamatullinen seloste ja erittäin hyvin perusteltu tarina. Raamatun mukainen seloste. Kaipaamme enemmän tämän kaltaisia ohjelmia. Olen kuunnellut tämän selostuksen ja olen todennut tämän olevan, niitä puheita, joissa kehoitetaan takaisin Raamatun totuuksien pariin tulemista!
AnttiVKantola kirjoitti:
Tähän ei vastattu, ei osattu. Jokohan kilahtaisi ...eikä ole kysymyksessä EGW-asiat
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8316192paikkaan, missä on tulenkestäviä matoja. Eihän minulla ole mitään erimielisyyttä Antin kuonnollisten halujen suhteen, Joten toivotan Antille hyvää Onnea, että hän tulisi löytämään noita tulen kestäviä tulimatoja. Tosin olen minä nähnyt eräissä luolissa noita tulimatoja ja tulikärpäsiä. Näitä Matoja mitä kai Antti tarkoittaa en ole vielä tähän ikääni nähden vielä tavannut. Toivotan Antin etsinnöille menestystä, että hän läytäisi loputtoman tulen. Tulen kestävine matoineen. Toivotan Antille paljon onnea hänen etsintöihinsä.
Hermanni-itse kirjoitti:
erittäin Raamatullinen seloste ja erittäin hyvin perusteltu tarina. Raamatun mukainen seloste. Kaipaamme enemmän tämän kaltaisia ohjelmia. Olen kuunnellut tämän selostuksen ja olen todennut tämän olevan, niitä puheita, joissa kehoitetaan takaisin Raamatun totuuksien pariin tulemista!
Kiinnittäisi nkuitenkin huomiomme Rouheen Ilmestyskirjasepsutuksiin.
Ne on rakennettu täysin Suuren Taistelun morfiinivaikutteisten tarinoiden päälle.
Ilmestyskirjaseminaarivihkosista sen parhaiten havaitsee ja kauhistuu sitä soopaa.
Kovaa bisnestä ihmisten pelottelun avulla - sunnuntaipedonmerkkitarina vetonaulana.
Taidanpa minäkin varmuuden vuoksi liittyä adventtiseurakuntaan ja maksaa
kymmenykset sinne ja silleen - ihan varmuuden vuoksi ... jos se sunnuntai
sittenkin on kirottu viikonpäivä.- Kahden lisäksi?
Hermanni-itse kirjoitti:
paikkaan, missä on tulenkestäviä matoja. Eihän minulla ole mitään erimielisyyttä Antin kuonnollisten halujen suhteen, Joten toivotan Antille hyvää Onnea, että hän tulisi löytämään noita tulen kestäviä tulimatoja. Tosin olen minä nähnyt eräissä luolissa noita tulimatoja ja tulikärpäsiä. Näitä Matoja mitä kai Antti tarkoittaa en ole vielä tähän ikääni nähden vielä tavannut. Toivotan Antin etsinnöille menestystä, että hän läytäisi loputtoman tulen. Tulen kestävine matoineen. Toivotan Antille paljon onnea hänen etsintöihinsä.
Ja yksi asiallinen kysymys: luotatko tähän alkuperäisistäkin kässäreistä
löytyvään Jeesuksen sanaan ...
Mark. 9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
Vai meinaatkos että Ellen on sen vuonna 1844 lisännyt Raamattuun? - Huomioija_1
Hermanni-itse kirjoitti:
paikkaan, missä on tulenkestäviä matoja. Eihän minulla ole mitään erimielisyyttä Antin kuonnollisten halujen suhteen, Joten toivotan Antille hyvää Onnea, että hän tulisi löytämään noita tulen kestäviä tulimatoja. Tosin olen minä nähnyt eräissä luolissa noita tulimatoja ja tulikärpäsiä. Näitä Matoja mitä kai Antti tarkoittaa en ole vielä tähän ikääni nähden vielä tavannut. Toivotan Antin etsinnöille menestystä, että hän läytäisi loputtoman tulen. Tulen kestävine matoineen. Toivotan Antille paljon onnea hänen etsintöihinsä.
ANTTIHAN TEKI AIVAN UUDEN KYSYMYKSEN KSOKIEN LAKIA JA RAKKAUTTA
-- EIKÄ JAUHANUT PIINASTA JA HELVETISTÄ KUTEN SINÄ YRITÄT VIHJAILLA
Teen aivan UUDEN kysymyksen
Kirjoittanut: AnttiVKantola / 17.7.09 / klo 23:46
Viitaten Kristuksen opetukseen tapaus laupias samarialainen,
teen aivan uuden kysymyksen:
Luuk. 10: 36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi oli ryöstetyn miehen lähimmäinen?" (Luuk. 10:25-37)
Lainopettajahan oli kysynyt Jeesukselta, miten tehdään Jumalan
tekoja. Ja lainoppinut tietysti tunsi muutakin kuin kieltolain
(laintaulut). Jeesus oli hänen kanssaan yhtä mieltä rakkauden
kaksoiskäskystä.
(Ei löydy vanhasta testamentista, sitä "rakkauden kaksoiskäskyä, mutta
kysykää juutalaisilta, jos tahdotte tietää tarkemmin. En ala
tässä ns. Mooseksen lakia selostamaan semmoiselta osin,
mitä ei ole Raamattjuun kirjoitettu).
No, mies ei vaikka tiesi, tahtonut noudattaa rakkautta
("Tee näin niin saat elää") ja
vinoili Jeesukselle, että kukas sitten mahtaa olla
lähimmäiseni.
Niinpä Jeesus opetti ryövätystä ja ohi kiiruhtavista
papeista ja laupiaasta sekakansalaisesta.
Kysyi sitten:
Luuk. 10:36
Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi oli ryöstetyn miehen lähimmäinen?"
Lähimmäisapukoulutustakin nykyisin on tarjolla ja hyvä niin,
sillä LÄHIMMÄISEKSI Jeesus sinetöi sen, joka auttaa.
Autettava on uhri ja uhrin osaa ei Jeesus tarjoa kuin vain
itselleen. Olkaamme todellisia lähimmäisiä, niin saamme elää.
Antti
Lähimmäinen
PS. Tässä sama suoraan Sanasta, selittelemättä:
Luukas 10. - LÄHIMMÄINEN
Laupias samarialainen
25
Muuan lainopettaja halusi panna Jeesuksen koetukselle.
Hän kysyi:
"Opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta saisin omakseni iankaikkisen elämän?"
[10:25-28: Matt. 22:34-40; Mark. 12:28-34 : Matt. 22:35 | Matt. 19:16]
26
Jeesus sanoi hänelle:
"Mitä laissa sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?"
27
Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." [5. Moos. 6:5 | 3. Moos. 19:18]
28
Jeesus sanoi:
"Oikein vastasit.
Tee näin, niin saat elää."
[3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5; Gal. 3:12]
29
Mies tahtoi osoittaa, että hän noudatti lakia,
ja jatkoi:
"Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"
30
Jeesus vastasi hänelle näin:
"Eräs mies oli matkalla Jerusalemista Jerikoon, kun rosvojoukko yllätti hänet.
Rosvot veivät häneltä vaatteetkin päältä ja pieksivät hänet verille.
Sitten he lähtivät tiehensä ja jättivät hänet henkihieveriin.
31 Samaa tietä sattui tulemaan pappi,
mutta miehen nähdessään hän väisti ja meni ohi.
32
Samoin teki paikalle osunut leeviläinen:
kun hän näki miehen, hänkin väisti ja meni ohi.
33
"Mutta sitten tuli samaa tietä muuan samarialainen.
Kun hän saapui paikalle ja
näki miehen, hänen tuli tätä sääli.
34
Hän meni miehen luo, valeli tämän haavoihin öljyä ja viiniä ja sitoi ne. Sitten hän nosti miehen juhtansa selkään, vei hänet majataloon ja piti hänestä huolta.
35
Seuraavana aamuna hän otti kukkarostaan kaksi denaaria, antoi ne majatalon isännälle ja sanoi:
'Hoida häntä. Jos sinulle koituu enemmän kuluja,
minä korvaan ne, kun tulen takaisin.'
36
Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi
oli ryöstetyn miehen lähimmäinen?"
37
Lainopettaja vastasi:
"Se, joka osoitti hänelle laupeutta."
Jeesus sanoi:
"Mene ja tee sinä samoin."
Huomaa! "Mitäs laissa sanotaan", kysyy Jeesus ja odottaa
vastaukseksi rakkauden kaksoiskäskyä. Mutta 10 käskystä
sitä ei löydy, vaan Mooseksen laista. Juutalaisesta laista -
ei vanhasta testamentista.
Joten sinä joka olet adventisti tai muuten vaan lainkiihkoinen,
niin älä tuijota laintauluihin, ne pettää; sillä Jeesus vaatii
tekoja, eikä kieltäymyksiä! - tuo sinun taktiikkasi
AnttiVKantola kirjoitti:
Kiinnittäisi nkuitenkin huomiomme Rouheen Ilmestyskirjasepsutuksiin.
Ne on rakennettu täysin Suuren Taistelun morfiinivaikutteisten tarinoiden päälle.
Ilmestyskirjaseminaarivihkosista sen parhaiten havaitsee ja kauhistuu sitä soopaa.
Kovaa bisnestä ihmisten pelottelun avulla - sunnuntaipedonmerkkitarina vetonaulana.
Taidanpa minäkin varmuuden vuoksi liittyä adventtiseurakuntaan ja maksaa
kymmenykset sinne ja silleen - ihan varmuuden vuoksi ... jos se sunnuntai
sittenkin on kirottu viikonpäivä.että haukut ihmisiä alkaa mennä vähän liian pitkälle. Nyt on puhe Ellenin kirjasta Suuri taistelu jota Ruohe LUKEE. Jätä nyt nuo ihmisten parjaamisesi ja pysy asiassa, mikä oman aloituksesi mukaan Ellen G Whiten Suuri taistelu kirja.
Vai etkö ole lukenut kirjaa vielä? koska puhut kaikkea muuta. - alex-kasi
Kahden lisäksi? kirjoitti:
Ja yksi asiallinen kysymys: luotatko tähän alkuperäisistäkin kässäreistä
löytyvään Jeesuksen sanaan ...
Mark. 9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
Vai meinaatkos että Ellen on sen vuonna 1844 lisännyt Raamattuun?mikä vitsi. Ei sillä että eikö Hermanni olis hyvä mies..
Käyhän katsomassa kuvat - aivan eri miehiä ollaan. alex-kasi on alex-kasi ja Hermanni on Hermanni ja se siitä. Yritähän pysyä asiassa sen sijaan että houruat olemattomia.
:) tuo sinun taktiikkasi kirjoitti:
että haukut ihmisiä alkaa mennä vähän liian pitkälle. Nyt on puhe Ellenin kirjasta Suuri taistelu jota Ruohe LUKEE. Jätä nyt nuo ihmisten parjaamisesi ja pysy asiassa, mikä oman aloituksesi mukaan Ellen G Whiten Suuri taistelu kirja.
Vai etkö ole lukenut kirjaa vielä? koska puhut kaikkea muuta."haukut ihmisiä ..."
Nimittäin senverran moneen kertaan olen lukenut vanhan ja uuden painoksen
Suuresta Taistelusta sekä Ilmestyskirjaseminaarin eri painokset, että voin
suositella sinuakin tutkimaan - ja toteat sinäkin, että Rouhe tahtoo pukea
Suuren Taistelun höpinät muodissa olevasti "Ilmestyskirjaseminaariksi".
Kuitenkaan ei - tietenkään - tuossa seminaarissa montakaan kohtaa edes lainata
saati sitten sellaisenaan laiteta Ilmestyskirjasta.
Vaan yritetään puolustella Ellenin "todistusten ketjua" ihan muilla raamatunkohdilla.
Suuressa Taistelussa suluissa olevat sanankohdat ovat useinmiten sielläkin
aivan asiaan kuulumattomia. Tiedetään että lukijat eivät vaivautuisi tutkimaan.
Tutki itse niin et syyttele minua pilkkaajaksi. Voiko teidän adventistien kanssa
lainkaan keskustella Raamatusta tai EGW-opeista?- Kuten sirkkaiita tai ann
alex-kasi kirjoitti:
mikä vitsi. Ei sillä että eikö Hermanni olis hyvä mies..
Käyhän katsomassa kuvat - aivan eri miehiä ollaan. alex-kasi on alex-kasi ja Hermanni on Hermanni ja se siitä. Yritähän pysyä asiassa sen sijaan että houruat olemattomia.
:)Mitä siinä sitten meuhkaat jos täysin samaa mieltä olet hermannin kanssa,
ota pisteet haltuun. Sirkka-Iitakin ja anne-elina ovat sinut valtuuttaneet,
kuten muistanet --- ovat kuulemma täysin linjoillasi. - alex-kasi
Kuten sirkkaiita tai ann kirjoitti:
Mitä siinä sitten meuhkaat jos täysin samaa mieltä olet hermannin kanssa,
ota pisteet haltuun. Sirkka-Iitakin ja anne-elina ovat sinut valtuuttaneet,
kuten muistanet --- ovat kuulemma täysin linjoillasi.ja niin olen minäkin ja taitaa olla Hermannikin..
Tuosta puheestasi saa väkisinkin sen käsityksen että uskonto sinulle on jonkinlaista "puolue politiikkaa" ollaan jonkun linjalla" tai "jotain vastaan".
Minulle on asia aivan toisella tavalla.
Ollanko samaa mieltä? siitä että Raamatun totuus ei muutu vaikka minä olisin kuinka paha tai kuinka hyvä tai sinä tai ihan kuka vain meistä - että Raamatun totuudella ei ole mitään sen kanssa tekemistä millaisia ME OLEMME tai jos meitä ei edes olisi tai mitä meille tapahtuu elämässämme tai kuolemassamme. SE EI MUUTA RAAMATTUA TOISEKSI.
Siksi ei kannata ajatella että miten itse haluaisi asioiden olevan - vaan parempi lukea Raamattua ja tutkia mitä Raamattu sanoo ja sitten päättää että uskooko siihen vai ei. Näissä asioissa oi koskaan kannata uskoa ihmisiin jos ei Raamattu todista asiaa oikeaksi. Keskustella voidaan ja olla samaa mieltä ja eri mieltä - mutta se ei koskaan muuta Raamattua toiseksi..
Siis anne-elina ja Sirkka-Iita ovat Raamattu-linjalla - minulla ei ole mitään omaa linjaa ja Raamattu linja ei ota huomioon mitä ihminen uskoo tai on uskomatta.. Raamattu linja ON - vaikka kirkko tietysti väittääkin että sillä on tulkinta oikeus ja siksi voi muuttaa tulkintojaan ajassa... siihen minä en usko..
Mielestäni Raamattu linja on hyvä lähtökohta - jonka ihminen muuten helposti menettää jos uskoo olevansa kuolematon ikuisuusolento -vai mitä - jos uskoo ikuisen piinan uhkan olevan totta - niin se muuttaa koko Raamatun toiseksi. - Tee parannus!
minun kirjoituksistani? kirjoitti:
tai eihän se oo mitään uutta - sellanen pikku asia kuin "Älä sano väärää todistusta" .. niin eihän teitä Uskovia koske.
Olet hyvä ESIMERKKI Uskovaisesta joka on uskossa koska pelkää joutuvansa sinne kuvíttelemaansa ikuiseen helvettiin.
Se että parjataan ja puhutaan täyttä paskaa ihmisistä, niin mitäs siitä, kun omaan uskoon ei kuulu että parjaaminen ja paskan puhuminen olis kiellettyä (muutakun pakanoille jotka sinne helvettiin menee), ei se uskovalle niin nuukaa oo jos vähän valehtelee, että valehtelija ei sinne taivaaseen pääse se ei koske uskovaa, sellaset käskyt on pakanoille - uskovalle riittää kun uskoo helvettiin ja että ite selviää.
Ja jokainen näissä 2000 lahkossa on oikeessa, ihan jokainen on, lue yllä.Ap.t. 8.
21 Ei sinulla ole osaa eikä arpaa tähän sanaan,
sillä sinun sydämesi ei ole oikea Jumalan edessä.
22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi
ja rukoile Herraa
- jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus
sinulle anteeksi annetaan.
23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea
ja kiinni vääryyden siteissä."
Olen tosissani! Nimittäin parjata kirjoitti:
Eikö kilahda missään?
Ettet vaan olis kaatunut vähän liian monta kertaa siellä kokouksesas kun noin sakavia puhut.Hänet paremmin tuntevat ihmiset ovat huomanneet hänellä olevan pienet sarven alut ohimoilla. Onhan se tunnettu asia, että itsestäänhän piru aina puhuu. Onkohan se ihan totta, että jo sarvetkin on kasvamassa pikku Pirulle. Minä uskon henkilökohtaisesti, että AVK potee kauheeta alemmuus kopleksia. Tämän tähden hän koettaa kasvattaa itselleen oikean Narsistisen luonteen. Toset tuttavani ovat sanoneet hänellä olevan jo tämä Narsistinen luonne saatu perintönä vanhemmilta. Miksi meidän tulisi murtaa AVK luottamus saamaansa peritölahjan voimaan. annetaan hänen olla omissa luuloissaan onnellinen. Hänen luulonsa ovat vain katteettoman Shekin arvoisia.
- alex-kasi
AnttiVKantola kirjoitti:
"haukut ihmisiä ..."
Nimittäin senverran moneen kertaan olen lukenut vanhan ja uuden painoksen
Suuresta Taistelusta sekä Ilmestyskirjaseminaarin eri painokset, että voin
suositella sinuakin tutkimaan - ja toteat sinäkin, että Rouhe tahtoo pukea
Suuren Taistelun höpinät muodissa olevasti "Ilmestyskirjaseminaariksi".
Kuitenkaan ei - tietenkään - tuossa seminaarissa montakaan kohtaa edes lainata
saati sitten sellaisenaan laiteta Ilmestyskirjasta.
Vaan yritetään puolustella Ellenin "todistusten ketjua" ihan muilla raamatunkohdilla.
Suuressa Taistelussa suluissa olevat sanankohdat ovat useinmiten sielläkin
aivan asiaan kuulumattomia. Tiedetään että lukijat eivät vaivautuisi tutkimaan.
Tutki itse niin et syyttele minua pilkkaajaksi. Voiko teidän adventistien kanssa
lainkaan keskustella Raamatusta tai EGW-opeista?Sillä näinhän se on:
Nyt on puhe EGWn kirjoittamasta kirjasta "Suuri taistelu" jota vain Ruohe LUKEE.
Jos nyt olet lukenut EGWn kirjoittaman "Suuri taistelu" kirjan (jopa moneen kertaan) niin keskustele KIRJAN SISÄLLÖSTÄ - äläkä KIRJAN LUKIJASTA. alex-kasi kirjoitti:
Sillä näinhän se on:
Nyt on puhe EGWn kirjoittamasta kirjasta "Suuri taistelu" jota vain Ruohe LUKEE.
Jos nyt olet lukenut EGWn kirjoittaman "Suuri taistelu" kirjan (jopa moneen kertaan) niin keskustele KIRJAN SISÄLLÖSTÄ - äläkä KIRJAN LUKIJASTA.Mutta Rouhe ei ainoastaan lue vaan myös uskoo Suureen Taisteluun. Ei hän
muutoin olisi väsännyt siitä seminaaria ja laittanut nimeksi ilmestyskirjaseminaari.
Ja teostakaan ei olisi väsännyt ellei uskoisi lukemaansa eli Elleniä.
Minua huolestuttaa tuon lukijan sielun kohtalo pitkässä juoksussa - lyhyellä
tähtäimellä tulee pelkkää kiitosta - sillä EGW muistuttaa:
"Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju,
ilman yhtäkään harhaoppista lausetta."
― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.
Olen kuitenkin havainnut Rouheen perustautuvan vuodesta 1982 lähtien
toimitettuun väännökseen Suuresta Taistelusta, eikä EGW voi olla tietenkään
tyytyväinen niihin oleellisiin muutoksiin hänen alkuperäiseen teokseensa
verraten.
- Lukekaa EGW
Suuri Taistelu kirja ja ajatuksen kanssa, niin sitten voidaan siitä keskustella.
Alkusanat sivulla:
Maailma on historiansa suurimman kriisin partaalla.
Kirja paljastaa Jumalan lopullisen suunnitelman ihmiskuntaa varten. Muinaiset ennustukset ja niiden merkitys. Mikä on ihmiskunnan tulevaisuus? Yhdistyvätkö kristilliset kirkot? Onko edessä lopullinen tuho. Löydä vastaukset maailman kohtalon kysymyksiin tästä kansainvälisestä menekkiteoksesta.
Näitä asioita Ellen kai mietti ja tutki ja sitten kirjoitti mm tuon Suuri Taistelu kirjansa. Niin totta kuin se sanottu: kannatta lukea ja sitten keskustella ´mitä itse ajattelee asioista.
Onko maailma historiansa suurimman kriisin partaalla?
Mielestäni on ja kirja ottaa esiin yhdennäkemyksen asiasta - huomattava on sekin että Ellen kirjoitti kirjansa kauan sitten mutta silti on sen sisältö ajankohtainen monessa suhteessa.
Joten hyvä aloitus Antilta.
Vai mitä sanotte adventistit? Saatte kerrankin mahdollisuuden keskustella kirjan sisällöstä eikä ihmisistä.Jospa antaisit ihmisten itse lukea ja arvioida ihan itte. Varauksellisesti tietysti
kuten te suhtaudutte Raamattuunkin sangen varauksellisesti.
Sisi lukea. Pelkkä kuuntelu unohtuu. Kannattaa hankkia sekä vanha että
ratkaisevasti muuneltu uusi väännös ja kuunnellessa audiopankkia alleviivata
kyseenalaiset kohdat ja tarkistaa Herran Sanasta.
Sitten vasta keskustella ja antaa tyrmävää tai hyväksyvä arvio.
On musitettava että se joko on kaikki totta tai kaikki soopaa.
Kuten Ellen itsekin korosti, että yhtäkään ketjun palaa ei voi jättää pois.
Jos lukija / kuuntelija näkee aukkoja niin hylätköön koko roskan.
Ellen puhuu yhä ja voimistuvasti, mutta mikä on totuus. Vastuu jää kuulijalle.
Tätäkin on syyt ämiettiä, että miksi tuomitsemistyö olisi alkanut vuonna 1844,
sillä tuolloinhan petyttiin ja sitten arveltiin seuraava vuosi oikeaksi vuodeksi.
Odotus jälleen tuotti pettymyksen, mutta Jeesuksen paluun odotus muutettiin
tuomiotyön alkamiseksi. Vaihdettiin asiaa. Oliko profeetta Ellen nähnyt väärin?
Liikkeen oppiäiti, Ellen White kirjoittaa:
"Tuomitsemistyön, joka alkoi 1844, tyytyy jatkua kunnes jokaisen ihmisen
asia on ratkaistu, sekä elävien, että kuolleiden, ihmiskunnan koetusajan
loppuun asti."
KOKO ADVENTISMI PERUSTUU ELLEN G WHITEEN
"Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta." ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.
NIINPÄ Adventtikirkko sitoutuu valaehtoisesti (=opinkohdaksi kirjattu) siihen:
Adventtikirkko
Näin uskomme (uskontunnustus)
18. Profetian lahja
Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetian lahja.
Tämä lahja kuuluu jäännösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä.
Hän oli Herran sanansaattaja,
jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä
ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta.
Ne myös ilmaisevat selvästi, että Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava.
(Joel 2:28,29; Ap.t. 2:14-21; Hepr. 1:1-3; Ilm. 12: 17; 19:10.)
EGW näyttää siis olevan adventistille jatkuva totuuden lähde vielä haudan takaakin.
Mutta meillä kristityillä on haudan takana muuan toinen eli ensimmäinen -
joka puhuu suoraan jokaiselle Pyhän Hengen kautta.
Jeesus-terveisin
Antti- ja etkös sinä
AnttiVKantola kirjoitti:
Jospa antaisit ihmisten itse lukea ja arvioida ihan itte. Varauksellisesti tietysti
kuten te suhtaudutte Raamattuunkin sangen varauksellisesti.
Sisi lukea. Pelkkä kuuntelu unohtuu. Kannattaa hankkia sekä vanha että
ratkaisevasti muuneltu uusi väännös ja kuunnellessa audiopankkia alleviivata
kyseenalaiset kohdat ja tarkistaa Herran Sanasta.
Sitten vasta keskustella ja antaa tyrmävää tai hyväksyvä arvio.
On musitettava että se joko on kaikki totta tai kaikki soopaa.
Kuten Ellen itsekin korosti, että yhtäkään ketjun palaa ei voi jättää pois.
Jos lukija / kuuntelija näkee aukkoja niin hylätköön koko roskan.
Ellen puhuu yhä ja voimistuvasti, mutta mikä on totuus. Vastuu jää kuulijalle.
Tätäkin on syyt ämiettiä, että miksi tuomitsemistyö olisi alkanut vuonna 1844,
sillä tuolloinhan petyttiin ja sitten arveltiin seuraava vuosi oikeaksi vuodeksi.
Odotus jälleen tuotti pettymyksen, mutta Jeesuksen paluun odotus muutettiin
tuomiotyön alkamiseksi. Vaihdettiin asiaa. Oliko profeetta Ellen nähnyt väärin?
Liikkeen oppiäiti, Ellen White kirjoittaa:
"Tuomitsemistyön, joka alkoi 1844, tyytyy jatkua kunnes jokaisen ihmisen
asia on ratkaistu, sekä elävien, että kuolleiden, ihmiskunnan koetusajan
loppuun asti."
KOKO ADVENTISMI PERUSTUU ELLEN G WHITEEN
"Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta." ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.
NIINPÄ Adventtikirkko sitoutuu valaehtoisesti (=opinkohdaksi kirjattu) siihen:
Adventtikirkko
Näin uskomme (uskontunnustus)
18. Profetian lahja
Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetian lahja.
Tämä lahja kuuluu jäännösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä.
Hän oli Herran sanansaattaja,
jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä
ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta.
Ne myös ilmaisevat selvästi, että Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava.
(Joel 2:28,29; Ap.t. 2:14-21; Hepr. 1:1-3; Ilm. 12: 17; 19:10.)
EGW näyttää siis olevan adventistille jatkuva totuuden lähde vielä haudan takaakin.
Mutta meillä kristityillä on haudan takana muuan toinen eli ensimmäinen -
joka puhuu suoraan jokaiselle Pyhän Hengen kautta.
Jeesus-terveisin
Anttijuuri keskustelua halunnut tämän aloituksesi mukaan?
Aiotko olla puheenjohtaja joka jakaa puheenvuorot ja määrää protokollan? :) ## Mielestäni on ja kirja ottaa esiin yhdennäkemyksen asiasta - huomattava on sekin että Ellen kirjoitti kirjansa kauan sitten mutta silti on sen sisältö ajankohtainen monessa suhteessa. ##
Määräät lukijan lukaisemaan sillä silmällä, että kirja on ajankohtainen monessa
suhteessa. Vaikka se on kaikilta osin osoittautunut pettäväksi.
MM. perustettiin Israel vuonna 1948, eikä Englanti vallannutkaan Amerikkaa eli
Amerikasta ei tullut osa Eurooppaa. Ja ennenmuuta sunnuntailakiasia meni
totaaliesti pieleen. Kohta sunnuntai on paras kaupappäivä.
Joten ei Suuri Taistelu ole mitenkään ajankohtainen enää, mutta on hyvä silti
lukea tai kuulla se ja nauraa eräälle 1800-luvun kulteista.
Jehovalaisuus ja mormonsimihan syntyi samaan aikaan uuden mantereen
"pakolaisten" itsetuntoa kohottamaan.
Suuri Taistelu pitää lukea sen vuoksi, että voi itse todeta sen epäkurantiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3341336Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan76933Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61823- 120693
Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt43680Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.64676Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38672- 49648
- 50606
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45537
- 32521
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9516Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515- 25505
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84485En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o32482- 79447
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8447Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21421