Mikä On Tärkeää Elämässä

PohtijaM

Mikä on loppujen lopuksi elämässä kaikkein tärkeintä ja tavoittelemisen arvoista. Mihin kannattaa satsata ja mikä tuo hyvän elämisen tunteen ihmiselle. Itse tunnustaudun Kristityksi ja Kristilliset elämänarvot ohjaavat toimintaani ja sitä miten suhtaudun elämään ylipäätään. Minusta elämä on suuri lahja Jumalalta, suuri mahdollisuus. Olen kiitollinen elämästä ylipäätään vaikka matkani varrelle on myös mahtunut ikäviä ja negatiivisia asioita. Kun en suosi syntiä elämässäni elämäni on parempaa ja tasapainoisempaa ja minulla on hyvä oman tunnon rauha Jumalan kanssa. Jeesus ja hänen sanomansa antaa elämälleni varman pohjan ja kuolemakaan ei niin suuresti pelota tai järkytä minua, sillä tiedän että tietoisuuteni "sieluni" tulee elämään ikuisesti Jumalayhteydessä jos suostun elämään elämäni evankeliumille kuuliaisena. Raha ja valta ovat monelle tavoittelemisen arvoisia asioita, mutta voiko niiden varaan todella rakentaa tämän lyhyen elämänsä, niistä saa nauttia vain hetken ja monesti ne tuovat vain murhetta ja huolta ihmisen lyhyeen elämään. Minun aarteeni on Jumalan luona ja olen tehnyt rauhan hänen kanssaan Jeesuksen sovituksen, oman elämän parannuksen ja toisille anteeksiantamisen kautta.
Mutta eipä tämän ihmeenpää, herättikö ajatuksia kenessäkään?

6

401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aatteleppaite

      elämän ja sittenhän sitä kuolee,sitten ei vaan ole mitään.
      Joten nauti jokaisesta päivästä puheet jumalista ovat höyrypäiden aikaansaamia.
      Mene vaikka huoriin ja pane sydänmesi kyllyydestä,ei se ole syntiä.

    • kumpa minäkin

      PohtijaM olen kanssasi samaa mieltä, joskin minua vaivaa ajoittain epäusko.
      Epäusko sentähden, että lähimmäisiä en aina osaa oikein kohdella.
      Vaikeata on myöskin yksin vailla seurakunta yhteyttä olla kenellekkään
      "hyödyksi". Tuo on suuri puute.
      Yritän ylläpitää rukous yhteyttä Jumalaan ja ehkäpä minullekkin jonain
      päivänä valkenee mikä elämäntehtävä on minulle tarkoitettu.
      En mitään suuria tavoittele, mutta jos joku kauttani tulisi uskoon olisi se
      jo suuri saavutus. Tosin aina ei kylväjä saa niittää satoa, mutta uskon
      vakaasti kaikkien rukousten, jopa huokausten muiden puolesta tulevan
      kuulluksi ja ehkä vasta rajan tuollapuolen saamme tietää miten paljon
      meidän rukoukset kantoivat hedelmää.

      • minkä rajan

        Et kuolemasi jälkeen saa tietää enää yhtään mitään, et edes tiedä kuolleesi.


      • yks mummeli

        Tervehdys sinulle vaatimaton sielu!

        Sinä olet Jumalalle ja lähimmäisillesi tärkeä ihminen. Rukoileminen ja huokaileminen varsinkin uskomatomien lähimmäisten puolesta on maailman arvokkainta työtä. Meikämummeli ehti olla uskossa liki 20 vuotta ennen kuin sai näkyvästi johdattaa erään lähimmäisen uskontielle.
        Oikeastaan se onkin hyvä, ettei näe tai kuule uskoontuloja, ehkäpä niistä voisi ylpistyä, luulla, että sitä tässä on jotain ihan itse saatu aikaiseksi.Pyhä Henki kun sen uskon lopulta synnyttää. Ei me.
        Rukoile srk-yhteyttä itsellesi. Tosin minäkään en kuulu mihinkään kuppikuntaan, mutta olen aina valmis rukoilemaan kaikkein uskovien kanssa ja kutsun ihmisiä kotiini rukoilemaan. Siunausta sinulle toivottaa yks mummeli.


      • Mikä on tärkeintä?
        yks mummeli kirjoitti:

        Tervehdys sinulle vaatimaton sielu!

        Sinä olet Jumalalle ja lähimmäisillesi tärkeä ihminen. Rukoileminen ja huokaileminen varsinkin uskomatomien lähimmäisten puolesta on maailman arvokkainta työtä. Meikämummeli ehti olla uskossa liki 20 vuotta ennen kuin sai näkyvästi johdattaa erään lähimmäisen uskontielle.
        Oikeastaan se onkin hyvä, ettei näe tai kuule uskoontuloja, ehkäpä niistä voisi ylpistyä, luulla, että sitä tässä on jotain ihan itse saatu aikaiseksi.Pyhä Henki kun sen uskon lopulta synnyttää. Ei me.
        Rukoile srk-yhteyttä itsellesi. Tosin minäkään en kuulu mihinkään kuppikuntaan, mutta olen aina valmis rukoilemaan kaikkein uskovien kanssa ja kutsun ihmisiä kotiini rukoilemaan. Siunausta sinulle toivottaa yks mummeli.

        Elämäsi tärkein asia – mikä se on? Se ei ole uskonto! Et tarvitse uskontoa.

        Ensimmäinen ja tärkein asia on tietää totuus ikuisuudesta!!! Mitä Sinulle tapahtuu kuoleman jälkeen? Mihin silloin menet?
        On kaksi paikkaa, Tuonela ja Paratiisi. Molemmat ovat väliaikaisia paikkoja, joissa odotetaan ikuisuutta. Ne, jotka ovat ottaneet vastaan Ylösnousseen Jeesuksen syntiensä sovittajaksi ja elämänsä Herraksi, pääsevät Paratiisiin, jossa odotetaan Jeesuksen takaisin tuloa. Paratiisi on onnen ja autuuden paikka, lopullisen Taivaan kodin esikartano.
        Ne, jotka hylkäsivät Jumalan ja Hänen armonsa, siirtyvät kuolemansa hetkellä Tuonelaan, jossa odottavat lopullista tuomiotaan. Se on kauhujen paikka, kadotuksen esikartano.
        Jumalan armo ja rakkaus kutsuu Sinua nyt! Jeesus on sovittanut syntitilasi Golgatan ristillä. Hänen verensä kautta voit saada syntisi anteeksi. – Otatko vastaan Jeesuksen? Tämä on elämän ja kuoleman kysymys, joka ratkaisee ikuisen osasi.
        Sinua rakastetaan Taivaassa! Jeesus rakastaa Sinua! Hän kuoli ristillä Sinulle kuuluvalla paikalla. ”Synnin palkka on kuolema”, ikuinen ero Jumalasta.
        Mutta Sinun tuomiosi on sovitettu! Nyt kysytään vain, otatko armahduksen vastaan?
        Soita ja sovitaan aika, että voidaan rukoilla! Näin tulet uskoon! Etkä tarvitse siihen minkäänlaista uskontoa. Jeesus on Ainoa Pelastaja!
        Puh. 040 556 32 97
        _____________________


    • Toinen pohtija

      Koska arvostan sukupuolten tasa-arvoa, valinnan vapautta elämässä (omaa vastuullisuutta tekemisistään unohtamatta), yleisiä ihmis- ja eläinten oikeuksia, taiteita eri muodoissaan, musiikkia, huumoria, itsensä ja muiden hyväksymistä niin kerrompa mikä mielestäni uskonnoissa mättää; valtauskonnothan (melkein kaikki) ovat patriarkaalisia uskontoja; jumalhahmotkin mielletään yleensä miehiksi, puhumattakaan profeetoista ja papeista (naispappeus tosin on jouduttu hyväksymään kirkon piireissä pikkuhiljaa, pitkin hampain) eli uskonnot eivät edistä sukupuolten tasa-arvoa. Mitä tulee valinnan vapauteen elämässä; siihenkään eivät uskonnot kehoita vaan päinvastoin haluavat rajoittaa ihmisen valintoja, siis vallankäyttöä (teet niinkuin me sanomme tai muuten...). Minulle riittää elämässä tietoisuus syyn ja seurauksen -laista eli omista teoista syntyy joko hyviä tai huonoja seurauksia (aika yksinkertaista). Mitä tulee toisten hyväksymiseen, niin tällä hetkellä on nähtävissä aika selvästi se ketkä ovat kaikkein suvaitsemattomimpia maailmassa. Itse kun en käytä mitään käsikirjaa kuinka elämä tulisi elää, antaa vapauden ymmärtää elämän erilaisia ilmiöitä elämään luonnollisesti kuuluviksi (tähän en lue muiden elollisten vahingoittamisen hyväksymistä).

      Itsestäni senverran, että olen eronnut kirkosta jo 90-luvun alkupuolella, joten minulle uskonnottomuus ei ole muotioikku. Minua ei ole kirkossa (koulussa olessani 70-80 -luvuilla) säväyttänyt papin puheet enkä ollut kiinnostunut käymään mm. rippikoulua. Muistan vaan kirkossa mumisseeni muiden mukana yhteisen isä meidän -rukouksen, kuten piti, jolla ei ollut minulle mitään merkitystä.
      Mutta, viime vuosina olen alkanut ajattelemaan elämää niin realistisesti kuin vain mahdollista, ilman oman mieleni tulkintoja ja merkityksiä (aijemmin minulla oli tiettyjä uskomuksia mm. horoskoopit jne. mutta hylkäsin ne) ja kas kummaa olen saavuttanut tasapainon. Haluan tässä tuoda siis esiin, ettei pelkästään uskonto mahdollista tasapainoista elämää vaan minun tapauksessa suorastaan pelkkä järjen käyttö on tämän mahdollistanut. Vaakakupissani tieto on ehdottomasti painavampi kuin uskonto/ uskomukset ikinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      328
      2796
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      98
      2103
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1610
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1022
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      983
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      145
      899
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      744
    Aihe