En etsi kuolemattomuutta

En etsi valtaa loistoa enkä kuolemattomuutta. Sitä etsivät alex
ja Sirkka-Iita, niin pitkälle ovat jalostaneet itseään nuo kaksi
poikkeavaa luterilaista. Minä olen perusluterilainen,

Adventistit eivät etsi kuolemattomuutta. Heille riittää 10 käskyn
kieltolaki, nuo "maailman alkeisvoimat", joiden kieltojen
noudattamisen avulla vältetään ikäänkuin saaristomeren karikot.
Viisasta se toki on, sillä luvataanhan niiden kautta memestystä
ja pitkää ikää täälä "maan päällä". Erityisesti neljännen käskyn
noudattajalle - sillä toisen kunnioittaminen ja neuvojen
kuunteleminen on siunattua.

Efes. 6:2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" -tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus-
3 "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".

Ja tuohan on käskyistä ainoa positiivisessa muodossa oleva,
siis todellakin käsky eikä kieltolakia suoranaisesti.
Sitähän minäkin ennen muuta laintauluissa koetan noudattaa. Adventistien lailla minulla on täysi työ pitää
kirous loitolla tässä elämässä ja katsella vaikkappa
kaunista naista mainoksessa himoitsematta häntä.

Ei tule kuuloonkaan että paisuisin tavoittelemaan kuolemattomuutta. Tälleen nuorena olen vielä monelelle
avuksi. Mutta kun vanhenen, joudun enemmän ottamaan
kuin voin antaa. Ja lopulta ehkä voin ainoastaan vastaanottaa, kenties jopa toinen joutuu syöttämään.
Joten millään konstilla en kuolemattomuutta pysty
ansaitsemaan, vaan vaaka kallistuu itsekkyyden puolelle.
Ellei vielä niin ainakin vanhetessa avuttomaksi.

Taitaa minulla sentään olla pieni ero adventistiin nähden.
Adventisti välttelee karikkoa lainnoudattamisen avulla.
Ja siinä kaikki. Mutta minulla on lisäksi päämäärä.
Minulle "käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee
puhtaasta sydämestä ja vilpittömästä uskosta".

1. Piet. 1:22
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,

Näillä eväin - karikkoja välttäen ja rakastaen ihmistä, uskon
satamaan pääseväni. Perille sinne mistä on tultukin.

20

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joh. 12:24
      Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin;
      mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää.

Mark. 8:35
      Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen,
      mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen.

• liha puhhuu

Pelekään, että liha puhhuu nyt. Tutkipa poveas Isän ees.

• kultaakaan, kuvasta

Pelkään, että härnäät Pyhää Henkeä.

Eikös olekin kiva, kun Antillekin on kieltolaki olemassa.
      Se hallitsee Anttia niin kaun kun hän elää, sitä ei pääse siitä ulos millään, ei milllläään.

Vaikka kuinka syvämees pyhittää, niin kieltolaki osoittaa Antin syvämes, että pyrin hyvvään, mut kun tuo liha on kärttynen. Syvämees kyl hyväksyn Jumalan lain, vaikkk niin sitä yritän piilottaa vaik tuossa kirjotukses, mut se tulloo lihan käsivarrel moetittua, mitä en voi valitettavast välttää, kahos se vanha-aatu.

Laki on pyhä vanhurskas ja hyvä... mutt tuo liha sen märännyttää, vaek näättää päkistävän sen syvämest rakkaavuuvel tekeevän, haaskahtaa muulle.

Voe tokkiissa, Anttikin rakastaa kuolemattomuutta... ei se piäse siitä mihinkään.

Kristuksessa se on tyrkyllä, ei muuten.

Se tuossa iässä voi jo naisenhimointaakin jo unohtaa, kuvapuoleltakkii, paukut ei riitä ja antaa vaan linnun lentää pään yli, jos 60 villitys on menneillään.

Yksi neuvo, laita etteiseen kengänkäret tuppaan päen jos tulee villityskiire.
      suunta on oikein kun lähtee, sit juoksee tuppaanpäen ja eimee nollaamaan ihteesä.

Voe sinnuu Antti..

Toesaalt, Jeesus osotti Vuorsaarnassaan aekalaisilleen kuulijoil,, meinaan tuoss tiukennukses, että hänel on sanavalta lakkiin, ettei siin jää kuulijoil epäselvyyttä ja meil on se hyvä vakavast ottaaki, se meitin perinnäissääntökokoelma.
      Siks siin Vuorisaarnas on tuonnäköneen teksti...

• Tottakai minä "kieltolakia" noudatan, etten ajaisi karille. Kiitos Jumalalle siitä,
        eikä vähiten päälleni karkailevien roistojen vuoksi:

1. Tim. 1:9
        ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,

Ja kun minä kerran perillä näen Mooseksen, kehaisen hänelle, että sinä kielsit
        tappamasta fysyisesti, mutta Jeesus ei sallinut edes ajatuksissaan tappaa eikä
        unissaan. Laki ei ajatuksia varjele, mutta Pyhä Henki kyllä. Rukoilen kuin Daavid.

Ps. 51:11
        (51:13) Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.

• Kovin taikauskoisuus paistoi läpi viestistäsi ... kengänkärkien suunta jne.

## Vaikka kuinka syvämees pyhittää, niin kieltolaki osoittaa Antin syvämes, että pyrin hyvvään, mut kun tuo liha on kärttynen. Syvämees kyl hyväksyn Jumalan lain ##

Noin koki suuri Paavalikin, joten älkäämme peljsätykö viheliäisyyttämme!

Roomalaisille 7. luku

21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain,
        että paha riippuu minussa kiinni;
        22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
        24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Ainakin tuon lain me kaikki tiedämme ja tunnemme: "paha riippuu minussa kiinni"

• takia.
        AnttiVKantola kirjoitti:

Tottakai minä "kieltolakia" noudatan, etten ajaisi karille. Kiitos Jumalalle siitä,
        eikä vähiten päälleni karkailevien roistojen vuoksi:

1. Tim. 1:9
        ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,

Ja kun minä kerran perillä näen Mooseksen, kehaisen hänelle, että sinä kielsit
        tappamasta fysyisesti, mutta Jeesus ei sallinut edes ajatuksissaan tappaa eikä
        unissaan. Laki ei ajatuksia varjele, mutta Pyhä Henki kyllä. Rukoilen kuin Daavid.

Ps. 51:11
        (51:13) Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.

Siis vanhurskaalle. Se vanhurskaus on Jumalasta, ei ihmisestä, ettei lihassa kehu lain mitättömyyttä johtamaan ihmistä koko elämän ajaksi.

Eli nyt aletaan mennä asiaan Antti.

Laittomuus sydämessä = yhtäkuin pois Pyhä Henki.

Pyhä Henki sydämessä, = yhtäkuin Kristus minussa kirkkauden toivo, = toora.

Mooseksen laki, vai Jumalan laki. Uusi testamentti sanoo peräkkäiset jakeet.
        Joka hylkää Mooseksen lain = yhtälailla kuin kuolema, riittää kahden todistus ja seuraava jae lisää joka polkee jalkoihinsa Jeesuksen armon.

Lailla on Pyhä tehtävänsä, se on vanhurskas ja hyvä.

Sen kun tunnustat olet hyvällä tiellä ja vielä kun tunnustat lisäksi, että et voi lihassa sitä täyttäen mennä perille, koska et voi sitä täyttää, sekin on hyvä.

Mutta sen lihasi heikkouden takia, älä heitä pyhää pois, vaan antaudu Kristukselle niin, että Hän voi Pyhässä Hengessä sen sinussa täyttää, niin kirjoitustesi sävel muuttuu hieman toiseksi.

Sinä kuitenkin tunnut elävän epähurskaudessa kun katsoo kirjoituksiasi, niskoittelet Jumalaa vastaan, koska lihassa et voi sitä täyttää, heität lain pois, koska et voi tunnustaa, että Pyhä Henki sen voisi sinussa toteuttaa, vaikkakin vajaamittaisesti niin että joudut rukoilemaan, että anna minulle anteeksi minun syntini, niiiiinkuin minäkin anteeksi annan niille ,jotka ovat minua vastaan rikkoneet, eli olleet laittomia, niskottelevia, syntisiä, epäpyhiä, jne.

Mutta Kristuksessa Hengen hedelmänä, synnit ovat taas pois, koska Pyhä Henki ei tee syntiä, me teemme. Siksi laki, siksi anteeksianto, siksi Isämeidän rukous.
        Siksi laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää.

Se on työkalu, Jumalallinen työkalu, mutta työkalu ei tarkoita sitä, että yritetään pelastua omintöin vaan Jumalan voimasta. Siksi hyväksyn Jumalan lain, koska se on vanhurskas ja hyvä, enkä kiellä sitä elämästäni, koska Kristus on Toora.

• takia. kirjoitti:

Siis vanhurskaalle. Se vanhurskaus on Jumalasta, ei ihmisestä, ettei lihassa kehu lain mitättömyyttä johtamaan ihmistä koko elämän ajaksi.

Eli nyt aletaan mennä asiaan Antti.

Laittomuus sydämessä = yhtäkuin pois Pyhä Henki.

Pyhä Henki sydämessä, = yhtäkuin Kristus minussa kirkkauden toivo, = toora.

Mooseksen laki, vai Jumalan laki. Uusi testamentti sanoo peräkkäiset jakeet.
        Joka hylkää Mooseksen lain = yhtälailla kuin kuolema, riittää kahden todistus ja seuraava jae lisää joka polkee jalkoihinsa Jeesuksen armon.

Lailla on Pyhä tehtävänsä, se on vanhurskas ja hyvä.

Sen kun tunnustat olet hyvällä tiellä ja vielä kun tunnustat lisäksi, että et voi lihassa sitä täyttäen mennä perille, koska et voi sitä täyttää, sekin on hyvä.

Mutta sen lihasi heikkouden takia, älä heitä pyhää pois, vaan antaudu Kristukselle niin, että Hän voi Pyhässä Hengessä sen sinussa täyttää, niin kirjoitustesi sävel muuttuu hieman toiseksi.

Sinä kuitenkin tunnut elävän epähurskaudessa kun katsoo kirjoituksiasi, niskoittelet Jumalaa vastaan, koska lihassa et voi sitä täyttää, heität lain pois, koska et voi tunnustaa, että Pyhä Henki sen voisi sinussa toteuttaa, vaikkakin vajaamittaisesti niin että joudut rukoilemaan, että anna minulle anteeksi minun syntini, niiiiinkuin minäkin anteeksi annan niille ,jotka ovat minua vastaan rikkoneet, eli olleet laittomia, niskottelevia, syntisiä, epäpyhiä, jne.

Mutta Kristuksessa Hengen hedelmänä, synnit ovat taas pois, koska Pyhä Henki ei tee syntiä, me teemme. Siksi laki, siksi anteeksianto, siksi Isämeidän rukous.
        Siksi laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää.

Se on työkalu, Jumalallinen työkalu, mutta työkalu ei tarkoita sitä, että yritetään pelastua omintöin vaan Jumalan voimasta. Siksi hyväksyn Jumalan lain, koska se on vanhurskas ja hyvä, enkä kiellä sitä elämästäni, koska Kristus on Toora.

### Siksipä se on pantu sinullekin, vaikka niskoittelun
        Kirjoittanut: takia.
        Eli nyt aletaan mennä asiaan Antti. ###

Juuri tuota olen koettanut sanoa ja sanoma on näköjän mennyt perille sinuun!

Kuta paremmin tiedämme oman mahdottomuutemme, sitä enemmän saa meissä
        sijaa Jumalan Henki. Laki on tärkeä paljastaja.
        Jos ei laki, siis Jeesuksen laki, joka tuomitsee jo väärät ajatuksetkin, minua
        tekisi hiljaiseksi, niin luulisin jotain olevani heti, kun Jeesus jotain kauttani
        toimittaa.

2. Kor. 12:9
        Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin;
        sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa".
        Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

Antti

• hymyilen...
        AnttiVKantola kirjoitti:

### Siksipä se on pantu sinullekin, vaikka niskoittelun
        Kirjoittanut: takia.
        Eli nyt aletaan mennä asiaan Antti. ###

Juuri tuota olen koettanut sanoa ja sanoma on näköjän mennyt perille sinuun!

Kuta paremmin tiedämme oman mahdottomuutemme, sitä enemmän saa meissä
        sijaa Jumalan Henki. Laki on tärkeä paljastaja.
        Jos ei laki, siis Jeesuksen laki, joka tuomitsee jo väärät ajatuksetkin, minua
        tekisi hiljaiseksi, niin luulisin jotain olevani heti, kun Jeesus jotain kauttani
        toimittaa.

2. Kor. 12:9
        Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin;
        sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa".
        Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

Antti

Antti, tuo on ollut jo 40 vuotta kirkkaana sydämessäni, mutta sinun opetuksesi sisältää lihan oppia, siinä vika.
        Siksi sanon "Antti LIHASI PUHUU". Sinun olisi parempi olla hiljaa, koska sanojesi mitasta sinäkin teet tilisi ja lihassasi olet sokea ojennukseenkin vaikka Sanalla ojentaisi. Sinulle Jumala sanoi, ei ole Jumala sanoi, vaan esi-isät opettavat näin ja se korvaa Jumalan sanan. ts. ihmisoppi, se on Lihasi puhuu ja liehakoitset toisten helmossa.

• alex-kasi

Antin erehdys 1: En etsi valtaa loistoa enkä kuolemattomuutta.... Eivät Sitä etsivät alex ja Sirkka-Iita-

* Ei alex tai Sirkka Iita etsi valtaa loistoa.. ja kuolemattomuus on ainoastaan Jumalalla - ja sitä Jumala tarjoaa jokaiselle siten että jokainen voi oppia elämään Hänen tahdossaan .. jossa on iankaikkinen elämä Antti ei näköjään usko että ihmisen on elettävä Jumalan tahdossa JOS haluaa iankaikkisen elämän (jota Antti ei omien sanojensa mukaan etsi.

Antin erehdys 2: Adventistit eivät etsi kuolemattomuutta. Heille riittää 10 käskyn
      kieltolaki.

* Raamattu ei tunne kieltolakia vaan elämän lain joka osoittaa iankaikkisen Jumalan tahdon

Antin erehdys 3: sillä luvataanhan niiden (siis käskyjen) kautta memestystä ja pitkää ikää täälä "maan päällä".

* Jeesus täytti Jumalan lain (siis myös käskyt) ja teki SE hänet arvolliseksi palastamaan ihmiset - heidän laittomuudestaan - siis käskyihin sisältyvä oikeudenmukaisuus ja rakkaus on iankaikkista oikeudenmukaisuutta ja iankaikkista rakkautta siis on niiden vaikutunkin ne iankaikkinen.

Ihmetyttää hieman tuo että Antti ottaa käskyt niin kielteisesti.

Jos Jumala varoittaan epäoikeudenmukaisuudesta, teoista jotka ovat ihmiselle vaarallisia niin eikö se muka ole rakkaudellinen teko.

Ajatellaanpa että joku meistä jolla on lapsia sanoo lapselleen esimerkiksi että älä ala koskaan polttamaan tupakkaa - sillä riski että saat keuhkosyövän ja muita sairauksia nousee ratkaisevasti..... Onko rakkaudellinen teko vai "kieltolakia"? Minusta se on rakkaudellista ja oikeudenmukaista varoittaa lastamme niistä vaaroista mitä tupakoiminen tuo mukanaan..

Samalla tavalla Jumala varoittaa meitä käskyissään, jotta meidän kävisi hyvin..

Ei se että Antti puhuu palturia MUIDEN uskosta muuta asiaa - ei sinne eikä tänne.. mutta se on aika lapsellista... mielestäni - kuinka joku voi todistella omia uskomuksiaan oikeiksi sillä että valehtelee muiden uskosta?

Etkö Antti tajua että se on mahdotonta.

• ## * Raamattu ei tunne kieltolakia ## (alex-8)

Vilkaisepa alex Jumalan kieltolakia, jotta tietäisit että se on ja pysyy! :

http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/10kaskya.html

Onhan siellä yksi käsky joka turvaa myös menestyksen ja pitkän iän - maan päällä.
        Mutta taivaaseen jos halajaa niin on noudatettava Jeesuksen käskyjä.
        Menestyksen "ensimmäinen käsky">

Efes. 6:2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" - tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus-
        3 "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä"

Hengellisen menestyksen käskyt Jeesukselta:

MARKUKSEN EVANKELIUMI 12:28-34

28
        Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä:
        "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        29
        Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä:
        'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        30
        ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
        31
        Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."

32
        Niin kirjanoppinut sanoi hänelle:
        "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.
        33
        Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikesta ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit."
        34
        Kun Jeesus näki, että hän vastasi ymmärtäväisesti, sanoi hän hänelle:
        "Sinä et ole kaukana Jumalan valtakunnasta". Eikä kukaan enää rohjennut häneltä kysyä.

• alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

## * Raamattu ei tunne kieltolakia ## (alex-8)

Vilkaisepa alex Jumalan kieltolakia, jotta tietäisit että se on ja pysyy! :

http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/10kaskya.html

Onhan siellä yksi käsky joka turvaa myös menestyksen ja pitkän iän - maan päällä.
        Mutta taivaaseen jos halajaa niin on noudatettava Jeesuksen käskyjä.
        Menestyksen "ensimmäinen käsky">

Efes. 6:2 "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" - tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus-
        3 "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä"

Hengellisen menestyksen käskyt Jeesukselta:

MARKUKSEN EVANKELIUMI 12:28-34

28
        Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä:
        "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"
        29
        Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä:
        'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        30
        ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
        31
        Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."

32
        Niin kirjanoppinut sanoi hänelle:
        "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.
        33
        Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikesta ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit."
        34
        Kun Jeesus näki, että hän vastasi ymmärtäväisesti, sanoi hän hänelle:
        "Sinä et ole kaukana Jumalan valtakunnasta". Eikä kukaan enää rohjennut häneltä kysyä.

siihen kirjoittamaani totuuteen että Jumalan laki on rakkaudellinen koska se varoittaa asioista jotka ovat turmiollisia ihmiselle (laki ei luo vaaroja vaan - varoittaa niistä).

• alex-kasi kirjoitti:

siihen kirjoittamaani totuuteen että Jumalan laki on rakkaudellinen koska se varoittaa asioista jotka ovat turmiollisia ihmiselle (laki ei luo vaaroja vaan - varoittaa niistä).

"siihen kirjoittamaani totuuteen että Jumalan laki on rakkaudellinen"

Mutta voi hyvänen aika alex - rakkaus huomioi lain ihan huomiota herättämättäkin:

Room. 13:8
        Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte;
        sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

Matt. 7:12
        Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän,
        tehkää myös te samoin heille;
        sillä TÄMÄ on laki ja profeetat.

En tullut ajatelleeksi että noinkin selvään asiaan täytyisi kantaa ottaa.
        Kieltoja tarvitaan 10 laintaulut) -613 (Mosoeksen laki )- 1521 (fariseusten tarkennukset) -
        äärettömästi siellä missä rakkautta ei ole, elikkä maailmallisessa ilmapiirissä.

Mutta uskvoaisten keskuudessa ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava USKO:

Gal. 5:6
        Kristuksessa Jeesuksessa on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko.
        [1. Kor. 7:19; Gal. 6:15; Kol. 3:11]

Aivan - ei välttämättä tarvita esinahan poistoa eikä kasteita yms. rituaaleja.
        Rakakus tekee jopa aneemisenakin verrattoamsti ENEMMÄN kuin kieltolait.

Siunattua matkaa verrattomalla tiellä - kunhan tien alkuun pääset!
        Antti

• alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

"siihen kirjoittamaani totuuteen että Jumalan laki on rakkaudellinen"

Mutta voi hyvänen aika alex - rakkaus huomioi lain ihan huomiota herättämättäkin:

Room. 13:8
        Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte;
        sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

Matt. 7:12
        Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän,
        tehkää myös te samoin heille;
        sillä TÄMÄ on laki ja profeetat.

En tullut ajatelleeksi että noinkin selvään asiaan täytyisi kantaa ottaa.
        Kieltoja tarvitaan 10 laintaulut) -613 (Mosoeksen laki )- 1521 (fariseusten tarkennukset) -
        äärettömästi siellä missä rakkautta ei ole, elikkä maailmallisessa ilmapiirissä.

Mutta uskvoaisten keskuudessa ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava USKO:

Gal. 5:6
        Kristuksessa Jeesuksessa on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko.
        [1. Kor. 7:19; Gal. 6:15; Kol. 3:11]

Aivan - ei välttämättä tarvita esinahan poistoa eikä kasteita yms. rituaaleja.
        Rakakus tekee jopa aneemisenakin verrattoamsti ENEMMÄN kuin kieltolait.

Siunattua matkaa verrattomalla tiellä - kunhan tien alkuun pääset!
        Antti

Jos Jumala varoittaa rakkaudettomuudesta ja epäoikeudenmukaisuudesta.. ja teoista jotka tulevat rakkaudettomuuden ja epäoikeudenmukaisuuden vanavedessä ja ovat siksi ihmiselle vaarallisia - niin eikö se muka ole rakkaudellinen ja oikeudenmukainen teko Jumalalta jossa ihmisen etu on etumaisena.

Etkö käsitä? (jos et tee niin lue kerran vielä)

Kuten jo kirjoitin jos joku meistä - jolla on lapsia - sanoo lapselleen esimerkiksi että tee sitä tai tätä - esimerkiksi - älä ala koskaan polttamaan tupakkaa - sillä riski että saat keuhkosyövän ja muita sairauksia nousee ratkaisevasti.....

Onko se rakkaudellinen teko vai "kieltolakia"?

Minusta se on rakkaudellista ja oikeudenmukaista varoittaa lastamme niistä vaaroista mitä tupakoiminen tuo mukanaan..

Kiitos Antti muuten että jauhat näitä päivän selviäkin asioita ja annat meille siten mahdollisuuden osoittaa kuinka hataria nuo sinun raamatuntulkintasi usein ovat.

Jumalan laki on HYVÄ ...
        Ei Jumalan lakia ole poistettu - se on täytetty ...
        Ei ikuista piinaa ole - vaan synnin palkka on kuolema ... tuhoutuminen...
        Ei ihminen ole ikuisuusolento - sillä ainoa jolla on kuolemattomuus on Jumala ...
        Jumala on täydellinen rakkaudessaan ja oikeudenmukaisuudessaan ...

alex

• alex-kasi kirjoitti:

Jos Jumala varoittaa rakkaudettomuudesta ja epäoikeudenmukaisuudesta.. ja teoista jotka tulevat rakkaudettomuuden ja epäoikeudenmukaisuuden vanavedessä ja ovat siksi ihmiselle vaarallisia - niin eikö se muka ole rakkaudellinen ja oikeudenmukainen teko Jumalalta jossa ihmisen etu on etumaisena.

Kuten jo kirjoitin jos joku meistä - jolla on lapsia - sanoo lapselleen esimerkiksi että tee sitä tai tätä - esimerkiksi - älä ala koskaan polttamaan tupakkaa - sillä riski että saat keuhkosyövän ja muita sairauksia nousee ratkaisevasti.....

Minusta se on rakkaudellista ja oikeudenmukaista varoittaa lastamme niistä vaaroista mitä tupakoiminen tuo mukanaan..

Kiitos Antti muuten että jauhat näitä päivän selviäkin asioita ja annat meille siten mahdollisuuden osoittaa kuinka hataria nuo sinun raamatuntulkintasi usein ovat.

Jumalan laki on HYVÄ ...
        Ei ihminen ole ikuisuusolento - sillä ainoa jolla on kuolemattomuus on Jumala ...

alex

Miksi on otsasi täynnä saivareita? Sillä eihän kukaan kiistä etteikö kieltoja voisi
        rakkaudessa antaa. Mutta aivan yhtä hyvin vihassa tai itsekkydyestä.
        Sitäpaitsi vaikkapa "Älä tapa"-käsky on siksi, että se suojelee läheisiäsi sinun
        ylettömän lihalliselta ja arvaamattomalta luonnoltasi. Ja "Älä tee huorin" suojaa
        naapurin rouvaa himoltasi ja Jeesuksen uusi käsky, ettei saa edes ajatella
        himoitsevansa. Mutta ei se vielä SINUA pelasta.

Jotta pelastaisit itsesi ja kanssaihmiset, sinun täytyy pyytää Hengen voimaa
        rakkauden kaksoiskäskyn toteuttamiseen:

Matt. 22:35-40
        35 Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle:
        36 "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
        37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. [5. Moos. 6:5]
        38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
        39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. [3. Moos. 19:18 ; Matt. 19:19 ]
        40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat." [Matt. 7:12]

Johan vanhanajan lainoppinutkin sen tiesi sanoa ja Jeesus sanoi, että et ole
        kaukana Jumalan valtakunnasta - vain noudattaminen puuttui.

MARK. 12:28-34

Kysymys tärkeimmästä käskystä
        28 Muuan lainopettaja oli seurannut heidän väittelyään ja huomannut, miten hyvän vastauksen Jeesus saddukeuksille antoi. Hän tuli nyt Jeesuksen luo ja kysyi: "Mikä käsky on kaikkein tärkein?"
        [12:28-34: Matt. 22:34-40; Luuk. 10:25-28]
        29 Jeesus vastasi: "Tärkein on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, on ainoa Herra.
        [12:29,30: 5. Moos. 6:4,5 , 10:12,13]
        30 Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi.'
        31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Näitä suurempaa käskyä ei ole."
        [3. Moos. 19:18 ; Matt. 19:19; Room. 13:9; Gal. 5:14; 1. Tim. 1:5; Jaak. 2:8]

32 Lainopettaja sanoi hänelle: "Oikein, opettaja! Totta puhuit, kun sanoit, että Herra on ainoa Jumala, ei ole muita kuin hän.
        [5. Moos. 4:35,39; Jes. 45:5,6,21]
        33 Ja kun rakastaa häntä koko sydämestään, kaikella ymmärryksellään ja kaikella voimallaan ja rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään, se on enemmän kuin polttouhrit ja kaikki muut uhrit." [Ps. 40:7]
        34 Jeesus näki, että hän vastasi viisaasti, ja sanoi hänelle: "Sinä et ole kaukana Jumalan valtakunnasta." Kukaan ei enää rohjennut kysyä Jeesukselta mitään.

• uteljas
        alex-kasi kirjoitti:

Jumalan laki on HYVÄ ...

alex

Etkö tajua alex ettet pääse puusta pitemmälle, ennenkuin vastaat edes itsellesi
        AVK:n tekemiin rakentaviin kysymyksiin?

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8316192

• alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Miksi on otsasi täynnä saivareita? Sillä eihän kukaan kiistä etteikö kieltoja voisi
        rakkaudessa antaa. Mutta aivan yhtä hyvin vihassa tai itsekkydyestä.
        Sitäpaitsi vaikkapa "Älä tapa"-käsky on siksi, että se suojelee läheisiäsi sinun
        ylettömän lihalliselta ja arvaamattomalta luonnoltasi. Ja "Älä tee huorin" suojaa

Jotta pelastaisit itsesi ja kanssaihmiset, sinun täytyy pyytää Hengen voimaa
        rakkauden kaksoiskäskyn toteuttamiseen:

Matt. 22:35-40
        35 Sitten yksi heistä, joka oli lainopettaja, kysyi Jeesukselta pannakseen hänet koetukselle:
        36 "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
        37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. [5. Moos. 6:5]
        38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.
        39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. [3. Moos. 19:18 ; Matt. 19:19 ]
        40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat." [Matt. 7:12]

Johan vanhanajan lainoppinutkin sen tiesi sanoa ja Jeesus sanoi, että et ole
        kaukana Jumalan valtakunnasta - vain noudattaminen puuttui.

MARK. 12:28-34

Kysymys tärkeimmästä käskystä
        28 Muuan lainopettaja oli seurannut heidän väittelyään ja huomannut, miten hyvän vastauksen Jeesus saddukeuksille antoi. Hän tuli nyt Jeesuksen luo ja kysyi: "Mikä käsky on kaikkein tärkein?"
        [12:28-34: Matt. 22:34-40; Luuk. 10:25-28]
        29 Jeesus vastasi: "Tärkein on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, on ainoa Herra.
        [12:29,30: 5. Moos. 6:4,5 , 10:12,13]
        30 Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi.'
        31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Näitä suurempaa käskyä ei ole."
        [3. Moos. 19:18 ; Matt. 19:19; Room. 13:9; Gal. 5:14; 1. Tim. 1:5; Jaak. 2:8]

32 Lainopettaja sanoi hänelle: "Oikein, opettaja! Totta puhuit, kun sanoit, että Herra on ainoa Jumala, ei ole muita kuin hän.
        [5. Moos. 4:35,39; Jes. 45:5,6,21]
        33 Ja kun rakastaa häntä koko sydämestään, kaikella ymmärryksellään ja kaikella voimallaan ja rakastaa lähimmäistään niin kuin itseään, se on enemmän kuin polttouhrit ja kaikki muut uhrit." [Ps. 40:7]
        34 Jeesus näki, että hän vastasi viisaasti, ja sanoi hänelle: "Sinä et ole kaukana Jumalan valtakunnasta." Kukaan ei enää rohjennut kysyä Jeesukselta mitään.

Etkö todella tajua? uusi Kirjoittanut:
        alex-kasi / Eilen / klo 17:01

Antin "naseva" vastaus:
        Tule jo järkiisi alex !
        Kirjoittanut: AnttiVKantola / Tänään / klo 01:36

rakkaudessa antaa.

Mutta aivan yhtä hyvin vihassa tai itsekkydestä.

****************************************************************´

Siis Jumalako Antin tulkinnan mukaan antoi käsakynsä "vihassa tai itsekyydestä"?

Paljon saa lukea ennenkuin silmät sulkeutuu.

Ei Antti - ei Jumala ole sellainen. Et taida oikein ymmärtää Jumalan suuruutta ja ihmisen pienuutta hänen edessään.

Jos sinä seisot muurahaisen edessä on ero sinun ja muurahaisen välillä aika iso - mutta se ole mitään verrattuna ihmisen ja Jumalan väliseen eroon - kaikissa suhteissa.

Raamatun Jumala on kirjoittanut käskynsä .. ensin kiveen ja sitten omiensa sydämmeen. JUMALA kirjoitti - tajuatko Jumala kirjoitti MOLEMMAT - KIVEEN JA SYDÄMMEEN.

Miksi Jumala kirjoitti käskynsä - mitä Jumala sanoi niistä jotka käskyt pitävät? Eikö että se ihminen on niistä elävä - kyllä Jumala sanoi että se joka pitää käskyt on niistä elävä.

Kuka piti käskyt? Kenelle Jumalan lupaus elämästä tuli täytenä? Niin juuri - Jeesus piti käskyt ja Jeesus on niistä elävä, vai epäiletkö sitä?

Kuka ei ole pitänyt käskyjä ? Jokainen muu ihminen - juuri niin jokainen muu ihminen on rikkonut käskyt. Ja joka rikkoo käskyt yhdessä kohdassa rikkoo ne - ja Jumalan lupaus ei voi täyttyä sen ihmisen kohdalla - toisin sanoen jokaisen meidän kohdallamme.

Kuka kuoli syyttömänä, kenelle kuului elämä Jumalan lupauksen mukaan? Juuri niin Jeesuksella. Mutta kuka tappoi Jeesuksen - niin "maailman pahuus (pahat ihmiset) tappoivat Jeesuksen - mutta ... Jumala oli luvannut että se täyttää lain on siitä elävä - ja Jeesus siis ei ollut kuolemaa ansainnut.

Siis mitä aina uskollinen ja luotettava Jumala teki - niin juuri Hän HERÄTTI Jeesuksen kuolleista. Kuinka muuten olisi voinut ollakaan..

Mutta entäs se kuolema.. minkä Jeesus kärsi? Jumala sanoo sen minä lasken niille jotka seuraavat Jeesusta - niin elämässä kuin kuolemassa. Jumala siis laskee sen kuoleman jonka pahat ihmiset toimeen panivat niille jotka haluavat olla Jeesuksen omia. Kuulevat hänen opetuksiaan - uskovat häneen.

Ja kaikki tapahtui koska Jumala kirjoittiu käskynsä niin kiveen kuin Jeesuksen sydämmeen ja myös hänen seuraajiensa sydämmeen..

Tekikö Jumala sen "vihassa tai itsekkydestä" - kuten tuossa kirjoitit?

Ei tehnyt - Jumala teki sen rakkaudesta ja oikeudenmukaisuudesta.

Ja nyt sinä kirjoittelet halventavia kirjoituksia käskyistä - miksi? Koska et kykene niitä pitämään etkä tajua että niissä on sinunkin elämäsi - vaikka et niitä edes halua pitää..

Jeesus piti ne syntisten edestä..

Käskyissä on siis Jumalan rakkaus ja Jumalan oikeudenmukaisuus.. vain ymmärtämätön kieltää sen..

alex

Sorry jos on kirjoitusvirheitä - en viitsi tätä tarkistaa - kaipa siitä selvän saa mitä tarkoitan..

• alex-kasi

1. Tim. 6:12
      Käy uskon jalo kilpailu ja voita omaksesi ikuinen elämä, johon sinut on kutsuttu ja jonka olet TUNNUSTANUT päämääräksesi, kun monien todistajien läsnä ollessa lausuit hyvän tunnustuksen.

• 1. Tim. 6:12
        Käy uskon jalo kilpailu ja voita omaksesi ikuinen elämä, johon sinut on kutsuttu
        ja jonka olet TUNNUSTANUT päämääräksesi,
        kun monien todistajien läsnä ollessa lausuit hyvän tunnustuksen.

Ei minulla tuota ylläolevaa jaettakaan vastaan mitään ole, päinvastoin.
        Ajattelitko lyödä minua päähän sillä?

Johan toin asian julki Paavalinkin sanomana:

Ap. t. 24:15
        ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus,
        jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.

1. Kor. 15:42
        Niin on myös kuolleitten ylösnousemus:
        kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;

Sekä ikusien profeettamme Danielin kirjasta:

Dan. 12:2
        Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät
        , toiset iankaikkiseen elämään,
        toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3
        Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

Jumala on oikeudenmukainen Tuomari - armollisille armollinen ja armottomille
        armoton:

Jaak. 12:2
        Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne,
        mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
        13
        Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion,
        mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]

Pitäkäämme tuo mielessämme, mistä ikinä puhummekin!
        Käyttäkäämme vapautemme viisaasti.
        Antti

• Raamattumies*

Ei sitä Timoteus sanonut vaan Paavali timoteukselle. Ja samoinhan AVK todisti
        että hän uskoo ylösnousemukseen. Joten mitä ihmettä sinä rutiset?
        Ihan tulee väkistenkin mieleen eräs toinen Paavalin toteamus Timoteukselle
        neuvoksi ja varoitukseksi!

1. Tim. 6:4
        niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään,
        vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä,
        joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,

R-mies*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      66
      5485
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      2789
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      274
      2561
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2419
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1964
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      237
      1626
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      57
      1263
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1153
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      88
      1125
    10. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90