vilja-allergia

?????????

Meillä pikkuneiti 10kk on syönyt tähän saakka vain riisiä viljana, kun useampaan otteeseen kauraa on kokeiltu ja yöt on menneet hulinaksi sen jälkeen. Oletettavasti kaura ei siis sovi. Tytöllä on myös muita allergioita (maito, peruna, maissi)

Nyt kokeilussa on hirssi ja se tuntuisi sopivan. Onko aina niin, että jos kaura ei sovi, myöskään muut kotimaiset viljat ei sovi... vai kannattaako silti kokeilla ne jokainen erikseen? Onko täällä siis ketään, jonka lapsukaiselle ohra, ruis tai vehnä sopii vaikka kaura ei käykään? Vai kokeilenko ihan suosiolla seuraavaksi tattaria?

1

447

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitipöllö

Kannattaa kokeilla erikseen muut kotimaiset viljat, vaikka kaura ei sovi. Yleensä vehnä-, ohra- ja ruisallergiat kulkevat käsikädessä, ja kaura on "oma lukunsa". Olen tavannut yhden aikuisen ihmisen, joka on allerginen vain ohralle, yhden, joka on allerginen vain vehnälle, ja muutamia, joille ruis on ainut vilja joka ei sovi.

Allergiasivuilla olen törmännyt sellaisiin, jotka ovat allergisia kotimaisista viljoista ainoastaan kauralle.

Oma kokemukseni on, että mitään ei kannata jättää kokeilematta sen perusteella, että joku muu ei sovi. Jokaisessa ruoka-aineessa ne allergisoivat aineet ovat kuitenkin sen verran erilaisia, että yhden sopivuus tai sopimattomuus ei takaa mitään jonkun toisen ruoka-aineen kohdalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      339
      1165
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      398
      1095
    3. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      905
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      82
      817
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      78
      792
    6. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      746
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      676
    8. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      675
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      39
      670
    10. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      103
      664
    Aihe