Löytyykö ketään muurinaukkoon, rukoilemaan armoa ja suojaa
Israelille ...
Jes. 47:6
Kun minä vihastuin omaan kansaani, minä annoin oman maani sinun häväistäväksesi, Babylon.
Mutta sinä olit armoton kansaani kohtaan.
Vanhustakin sinä rasitit raskaimmalla ikeellä.
Hes. 22:30
"Minä etsin heidän joukostaan miestä, joka vahvistaisi muurin, seisoisi lujana sen aukossa ja torjuisi maataan uhkaavan tuhon, mutta sitä miestä en löytänyt. [Ps. 106:23; Jer. 5:1; Hes. 13:5]
Profeetta Jooelin sanat on eräs hyvä kohta saada kiinni
Isän kädestä, mitä Israeliin tulee ...
Joel. 2:18
Silloin Herran rakkaus syttyi, hän armahti kansaansa ja maataan.
Jooel ennustaa hajaannuksen ja Miikan kautta Herra
lupaa taas heille tulevaisuuden ja toivon. Mutta löytyykö
niitä, jotka vetoavat Herran siunaavaan sanaan?
Joel. 3:2
(4:2) Minä kokoan kaikki kansat Josafatinlaaksoon* ja käyn siellä oikeutta niitä vastaan oman maani ja kansani Israelin tähden. Ne hajottivat Israelin muiden kansojen sekaan ja jakoivat minun maani. [Nimi Josafat merkitsee 'Herra tuomitsee'.]
Miika 4:7
Ontuvista minä teen maani perillisiä, hajalle joutuneista väkevän kansan. Herra on oleva heidän kuninkaansa Siionin vuorella nyt ja aina
. [Jes. 60:22; Dan. 7:14; Ob. 21]
Rukousterveisin
Antti
Rukoillaan armoa Israelille
31
209
Vastaukset
- veli.vapaa
että armoa pitäisi rukoilla Israelin nykyiselle poliittiselle valtapolitiikalle, vai mille?
1. Tim. 2:1-4
1 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
Room. 13:1-7
1 Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
2 Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
3 Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;
4 sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee.
5 Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen tähden, vaan myös omantunnon tähden.
6 Sentähdenhän te verojakin maksatte. Sillä he ovat Jumalan palvelusmiehiä, ahkeroiden virassansa juuri sitä varten.
7 Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.
Luulenpa että Israelin valtaapitävä demokratia ja uskonnollista valtaapitävät
rabbit tarvitsevat armoa ja viisautta. Ei kaikki ole ihan OK.
Nimittäin myös palestiinalaiset muukalaiset pitäisi sulauttaa kansaan.
Mutta sehän tapahtuu vasta ihmeen kautta rauhanajan koittaessa:
Sak. 9:7
Minä otan verisen lihan pois heidän suustaan, tempaan iljettävät, saastaiset ruoat heidän hampaistaan. Silloin jäljelle jääneet filistealaiset tulevat minun omikseni. Heidät otetaan Juudan sukukuntien joukkoon, Ekronin asukkaat liitetään minun kansaani niin kuin jebusilaiset ennen.
[1. Sam. 14:32; Hes. 33:25 | 2. Sam. 5:6]
Niinkuin alkuperäiset Jerusalemin asukkaat muinoin, tulevat filistealaisten
alueita - Gaasaa jo nyt ja piakkoin myös, Akronia, Ekronia - nyk. Akir ja Asdodia asuttavat palestiinalaiset.
Miksikö sanon palestiinalaisia muukalaisiksi? No, heidän maansahan on Jordania.
Herran nimeenTämä on osoitettu erityisesti sinulle veli.vapaa, koskien Israelin Jumalan kiusaamista.
Israelin tilalle itseään tyrkyttävät adventistit tosin noudattavat kiitettävän
täydellisesti, 10´, kymmentä käskyä, mutta kun eivät suostu Mooseksen
lakia noudattamaan, niin on ymmärrettävää, että he jatkuvasti kiusaavat
Israelin Jumalaa vääntelemällä tyhjäksi Herran sanaa tällä foorumilla.
Kysykää juutalaisilta jso ette usko että Mooses kieltää kiusaamasta Herraa.
Ja joudutte toteamaan että ei saa kiusata Herrää, joten Mosoeksen laki on
Jumalan lakia, koskapa Mosoes sanoo: "Älä kiusaa Herraa sinun Jumalaasi".
Jeesus vetosi tuohon Mooseksen lain kohtaan, kun taisteli saatanan kanssa!
Ja se on meille Jeesuksen käsky, kieltokäsky, uudessa liitossa.
Joten 10 käskyä on varsin pettävä, jos luulee vain sen olevan Jumalan lakia.
Israelin Jumalaa ei saa kiusata, ei edes pakanat.
Matt. 4:7
Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."
Luuk. 4:12
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sanottu on: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi'."
1.Moos. 33:19
Ja hän (Jaakob) osti sen maapalstan, johon hän oli pystyttänyt telttansa, Hamorin, Sikemin isän, pojilta sadalla kesitalla.
20
Ja hän pystytti siihen alttarin ja antoi sille nimen Eel, Israelin Jumala.
DANIELIN JUMALA
Dan. 6:25
Sitten kuningas Daarejaves kirjoitti kaikille kansoille, kansakunnille ja kielille, mitä koko maan päällä asuu: "Suuri olkoon teidän rauhanne!
26
Minä olen antanut käskyn, että minun valtakuntani koko valtapiirissä vavistakoon ja peljättäköön Danielin Jumalaa.
Sillä hän on elävä Jumala ja pysyy iankaikkisesti.
Hänen valtakuntansa ei häviä, eikä hänen herrautensa lopu.
Ja mitä tulee Israelin siunaamiseen ja että
"rukoilla Israelin nykyiselle poliittiselle valtapolitiikalle,", niin -
ei ole tulevaakaan valtapolitiikkaa, ellei nyt olevan puolesta rukoilla ja armoa.- Eskatologi
Aivan maallinen on se sinettikin, jolla Jumala takaa Israelille pysyvyyden.
Luonnostahan se vakuus löytyy ...
Jeremia 33.
Herra ei hylkää Daavidin jälkeläisiä
14 "Aika tulee", sanoo Herra, "jolloin minä täytän Israelin ja Juudan heimoille antamani lupauksen. [Jer. 29:10]
15 Kun se aika koittaa, Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso. Hän saattaa maassa voimaan oikeuden ja vanhurskauden. [Jes. 16:5; Jer. 23:5]
16 Niinä päivinä Juuda saa avun, ja Jerusalem elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: 'Herra on meidän vanhurskautemme'." [Jes. 1:27; Jer. 23:6]
17 Näin sanoo Herra: "Aina on Israelin valtaistuimella istuva Daavidin jälkeläinen, [2. Sam. 7:16]
Kun Jumala näin selvin tunnsumerkein pitää huolen maallisen Israelin tulevaisuudesta, voimme olla varmoja, että hän pitää huolen meistä
enemmän tai vähemmän syntisistä hengellisistä läpsistaan.
Eskatologi - oksana olemiseen..
Eskatologi kirjoitti:
Aivan maallinen on se sinettikin, jolla Jumala takaa Israelille pysyvyyden.
Luonnostahan se vakuus löytyy ...
Jeremia 33.
Herra ei hylkää Daavidin jälkeläisiä
14 "Aika tulee", sanoo Herra, "jolloin minä täytän Israelin ja Juudan heimoille antamani lupauksen. [Jer. 29:10]
15 Kun se aika koittaa, Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso. Hän saattaa maassa voimaan oikeuden ja vanhurskauden. [Jes. 16:5; Jer. 23:5]
16 Niinä päivinä Juuda saa avun, ja Jerusalem elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: 'Herra on meidän vanhurskautemme'." [Jes. 1:27; Jer. 23:6]
17 Näin sanoo Herra: "Aina on Israelin valtaistuimella istuva Daavidin jälkeläinen, [2. Sam. 7:16]
Kun Jumala näin selvin tunnsumerkein pitää huolen maallisen Israelin tulevaisuudesta, voimme olla varmoja, että hän pitää huolen meistä
enemmän tai vähemmän syntisistä hengellisistä läpsistaan.
EskatologiKuka istuu Daavidin valtaistuimella? Eli ajatuksessa ketä haet?
Mitä Jeesus halusi osoittaa viikunapuun kiroamisella?
Eli hän taittaa väärät oksat ja metsäläis-oksienkaan ei kannata ylpeillä, taittuu nekin, jos on tarpeen taittaa.
Pysyvyys taitaapi olla Jumalan työ ja usko oksan puolelta siihen, missä se runko on, missä kannattaa olla oksastettu.
Nyt ei taida olla pelkästään oksa juutalaiset, vaan mukana hieman toisiakin oksia..
Parannusta on saarnattava juutalaisille, että hengellinen Israel, Jumalan kansa olisi siinä oksastettuna matkassa. - Eskatologi
oksana olemiseen.. kirjoitti:
Kuka istuu Daavidin valtaistuimella? Eli ajatuksessa ketä haet?
Eli hän taittaa väärät oksat ja metsäläis-oksienkaan ei kannata ylpeillä, taittuu nekin, jos on tarpeen taittaa.
Pysyvyys taitaapi olla Jumalan työ ja usko oksan puolelta siihen, missä se runko on, missä kannattaa olla oksastettu.
Nyt ei taida olla pelkästään oksa juutalaiset, vaan mukana hieman toisiakin oksia..
Parannusta on saarnattava juutalaisille, että hengellinen Israel, Jumalan kansa olisi siinä oksastettuna matkassa.Room. 11:18
niin älä ylpeile oksien rinnalla;
mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta,
vaan juuri kannattaa sinua.
Daavidin juurivesa -- vesa Israel-juuresta - sanoo tällä lailla ...
Joh. 4:22
Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä,
minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
Vaikka kaikki oksat ja runko olisi laho, niin juuri on olemassa ja pysyy
ja on valmis alkamaan alusta.
Vastikään havaitsin tämän villiviinistäni.
Eskatologi - veli.vapaa
oksana olemiseen.. kirjoitti:
Kuka istuu Daavidin valtaistuimella? Eli ajatuksessa ketä haet?
Parannusta on saarnattava juutalaisille, että hengellinen Israel, Jumalan kansa olisi siinä oksastettuna matkassa.valtakunnilla eikä hallitsijoilla ole Jumalan edessä mitään merkitystä. Ne kaikki ovat saatanan palveluksessa, joten ei sellaisten puolesta pidä kenenkään rukoilla.
Jos rukoilemme, niin rukoilkaamme ... "tulkoon SINUN valtakuntasi", jonne ei pääse mitään epäpyhää. Se on hengellinen Israel. - kuis on
veli.vapaa kirjoitti:
valtakunnilla eikä hallitsijoilla ole Jumalan edessä mitään merkitystä. Ne kaikki ovat saatanan palveluksessa, joten ei sellaisten puolesta pidä kenenkään rukoilla.
Jos rukoilemme, niin rukoilkaamme ... "tulkoon SINUN valtakuntasi", jonne ei pääse mitään epäpyhää. Se on hengellinen Israel.1. Kuuliaisuus esivaltaa kohtaan
Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen. Eihän ole esivaltaa, joka ei olisi Jumalalta peräisin, häneltä ovat vallankäyttäjät saaneet valtuutensa. 2. Joka vastustaa esivaltaa, nousee siis Jumalan säädöstä vastaan, ja ne, jotka näin tekevät, saavat rangaistuksensa. 3. Ei sen, joka tekee oikein, tarvitse pelätä viranomaisia, vaan sen, joka tekee väärin. Jos siis tahdot elää pelkäämättä esivaltaa, tee oikein! Silloin saat siltä kiitosta. 4. Se on Jumalan palvelija ja toimii sinun parhaaksesi. Mutta jos teet väärin, pelkää! Esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija ja panee täytäntöön väärintekijälle kuuluvan rangaistuksen. 5. Siksi on suostuttava esivallan alaisuuteen, ei vain rangaistuksen pelosta vaan myös omantunnon vaatimuksesta. 6. Sen vuoksi te verojakin maksatte, sillä viranomaiset ovat Jumalan palveluksessa, kun he hoitavat tehtäviään. 7. Antakaa jokaiselle se, mikä hänelle kuuluu: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia. Room.13
tiit. 3:1. Kristittynä maailmassa
Muistuta heitä kaikkia, että heidän on toteltava esivaltaa ja viranomaisia ja oltava näille kuuliaisia ja valmiita tekemään kaikkea hyvää. 2. He eivät saa parjata ketään eivätkä haastaa riitaa, vaan heidän on oltava ystävällisiä ja osoitettava lempeyttä kaikille ihmisille.
1 Piet 2:
13. Kristitty ja esivalta
Olkaa alamaiset kaikelle inhimilliselle järjestykselle Herran tähden, niin hyvin kuninkaalle, joka on ylin, 14. kuin käskynhaltijoille, jotka hän on lähettänyt pahaa tekeville rangaistukseksi, mutta hyvää tekeville kiitokseksi; 15. sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä tukitte suun mielettömäin ihmisten ymmärtämättömyydeltä- 16. niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.
Täytyy rukoilla Jumalan viisautta näille päättäjille, että oikein toimisivat ja se on sitten toinen asia, kuinka Jumala toimii.
Koskahan meidän hallinto herää ja alkaa sanomaan, että on aika rukoilla.
Vielä omassa ymmärryksessä vaeltavat miten sattuu ja kansa kärsii, mutta kansa kärsii siksi, että lihassa valitsevat sen esivaltansa.
Siksi kuritus ja jopa ehkä nälkä kohtaa tätä kansaa, noin esimerkkinä, että jos ja kun alkaa huokaus ja rukous maistua. Siunaus puuttuu nyt pöydästä. - veli.vapaa
kuis on kirjoitti:
1. Kuuliaisuus esivaltaa kohtaan
Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen. Eihän ole esivaltaa, joka ei olisi Jumalalta peräisin, häneltä ovat vallankäyttäjät saaneet valtuutensa. 2. Joka vastustaa esivaltaa, nousee siis Jumalan säädöstä vastaan, ja ne, jotka näin tekevät, saavat rangaistuksensa. 3. Ei sen, joka tekee oikein, tarvitse pelätä viranomaisia, vaan sen, joka tekee väärin. Jos siis tahdot elää pelkäämättä esivaltaa, tee oikein! Silloin saat siltä kiitosta. 4. Se on Jumalan palvelija ja toimii sinun parhaaksesi. Mutta jos teet väärin, pelkää! Esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija ja panee täytäntöön väärintekijälle kuuluvan rangaistuksen. 5. Siksi on suostuttava esivallan alaisuuteen, ei vain rangaistuksen pelosta vaan myös omantunnon vaatimuksesta. 6. Sen vuoksi te verojakin maksatte, sillä viranomaiset ovat Jumalan palveluksessa, kun he hoitavat tehtäviään. 7. Antakaa jokaiselle se, mikä hänelle kuuluu: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia. Room.13
tiit. 3:1. Kristittynä maailmassa
Muistuta heitä kaikkia, että heidän on toteltava esivaltaa ja viranomaisia ja oltava näille kuuliaisia ja valmiita tekemään kaikkea hyvää. 2. He eivät saa parjata ketään eivätkä haastaa riitaa, vaan heidän on oltava ystävällisiä ja osoitettava lempeyttä kaikille ihmisille.
1 Piet 2:
13. Kristitty ja esivalta
Olkaa alamaiset kaikelle inhimilliselle järjestykselle Herran tähden, niin hyvin kuninkaalle, joka on ylin, 14. kuin käskynhaltijoille, jotka hän on lähettänyt pahaa tekeville rangaistukseksi, mutta hyvää tekeville kiitokseksi; 15. sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä tukitte suun mielettömäin ihmisten ymmärtämättömyydeltä- 16. niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.
Täytyy rukoilla Jumalan viisautta näille päättäjille, että oikein toimisivat ja se on sitten toinen asia, kuinka Jumala toimii.
Koskahan meidän hallinto herää ja alkaa sanomaan, että on aika rukoilla.
Vielä omassa ymmärryksessä vaeltavat miten sattuu ja kansa kärsii, mutta kansa kärsii siksi, että lihassa valitsevat sen esivaltansa.
Siksi kuritus ja jopa ehkä nälkä kohtaa tätä kansaa, noin esimerkkinä, että jos ja kun alkaa huokaus ja rukous maistua. Siunaus puuttuu nyt pöydästä.minä en opeta mitään enkä ketään, vaan se oli minun mielipiteeni.
Toiseksi, sinä voit ihan vapaasti rukoilla vaikka Belsebubin puolesta, mitäs se kenellekään ihmiselle kuuluu, mitä rukoilee. Kyllä Jumala kuulee sellaiset rukouksen, jotka ovat Jumalan Hengessä tehty.
Asia kunnossa - raamatullisesti.
veli.vapaa kirjoitti:
minä en opeta mitään enkä ketään, vaan se oli minun mielipiteeni.
Toiseksi, sinä voit ihan vapaasti rukoilla vaikka Belsebubin puolesta, mitäs se kenellekään ihmiselle kuuluu, mitä rukoilee. Kyllä Jumala kuulee sellaiset rukouksen, jotka ovat Jumalan Hengessä tehty.
Asia kunnossaSe on Jumalan tahto.
- veli.vapaa
raamatullisesti. kirjoitti:
Se on Jumalan tahto.
sitten pohjois-Korean kommareittenkin, eikä vain äärioikeistoilaisen Israelin hallituksen puolesta.
- heidänkin
veli.vapaa kirjoitti:
sitten pohjois-Korean kommareittenkin, eikä vain äärioikeistoilaisen Israelin hallituksen puolesta.
Näinhän se on tehtävä.
veli.vapaa kirjoitti:
Hyvin tärkeää että yhdytään eteläkorealaisten kristittyjen rukouiksiin
Pohjois-Korean puolesta. Kauan sitten helluntailaiset Etelä-Koreassa
saivat profetian, että sitten kun eteläkorealaiset helluntailiikkeet
lakkaavat riitelemästä ja yhdistyvät - sitten alkavat Koreatkin yhdistyä.
Pohjois-Korean esivallan puolesta rukoileminen voipi aikaansaada sen,
että Junala uudistaa esivallan siellä. Koko maailma pelkää Pohjois-Koreaa.- Eskatologi
veli.vapaa kirjoitti:
valtakunnilla eikä hallitsijoilla ole Jumalan edessä mitään merkitystä. Ne kaikki ovat saatanan palveluksessa, joten ei sellaisten puolesta pidä kenenkään rukoilla.
Jos rukoilemme, niin rukoilkaamme ... "tulkoon SINUN valtakuntasi", jonne ei pääse mitään epäpyhää. Se on hengellinen Israel.Ettei esivallalla muka ole merkitystä. Jumalahan johtjajat asettaa ja alas ajaa.
Muistakaamme Nebukadnessaria, jonka Jumala korotti ja välillä ajoi ruohoa
(vegetaristi?) syömään ja sitten taas kuninkaaksi. Ja tämä Nebukadnessar
määräsi koko maailman palvelemaan Danielin Jumalaa. Senhän me teemme?
Raamattu kertoo kaikkien esivaltojen olevan Jumalan asettamia ja Jumalallahan
on Raamatussa ilmoitettu suunnitelmansa maailmanpolitiikastakin.
Dan. 4:33
(4:30) Se sana kävi heti toteen: Nebukadnessar ajettiin pois ihmisten joukosta, ja hän söi ruohoa kuin härät ja hänen ruumiinsa kastui yökasteesta. Hänen partansa ja hiuksensa kasvoivat tuuheiksi ja pitkiksi kuin kotkan sulat ja hänen kyntensä pitkiksi kuin lintujen kynnet.
Dan. 4:34
(4:31) "Päivien kuluttua umpeen minä, Nebukadnessar, nostin silmäni kohti taivasta ja sain ymmärrykseni takaisin, ja minä kiitin Korkeinta ja ylistin ja kunnioitin häntä, joka elää ikuisesti: -- Totisesti, hänen valtansa on ikuinen valta ja hänen valtakuntansa pysyy polvesta polveen! [Dan. 7:14]
Dan. 4:37
(4:34) Nyt minä, Nebukadnessar, kiitän, ylistän ja kunnioitan Taivaan Kuningasta, jonka kaikki teot ovat oikeat ja kaikki tiet oikeudenmukaiset ja joka pystyy nöyryyttämään ne, jotka elävät ylpeyden vallassa." [Luuk. 1:51; 1. Piet. 5:5,6]
Luther taisi olla esivallasta eri mieltä Raamatun kanssa vain Turkin kohdalla.
Sanoi sen olevan saatanan valtaistuin. Mutta nykyajassa tiedämme, ettei
Turkki suinkaan ole edes pahimpia kristittyjen Jumalan vastustajia.
Dan. 4:33
(4:30) Se sana kävi heti toteen: Nebukadnessar ajettiin pois ihmisten joukosta, ja hän söi ruohoa kuin härät ja hänen ruumiinsa kastui yökasteesta. Hänen partansa ja hiuksensa kasvoivat tuuheiksi ja pitkiksi kuin kotkan sulat ja hänen kyntensä pitkiksi kuin lintujen kynnet.
Dan. 4:34
(4:31) "Päivien kuluttua umpeen minä, Nebukadnessar, nostin silmäni kohti taivasta ja sain ymmärrykseni takaisin, ja minä kiitin Korkeinta ja ylistin ja kunnioitin häntä, joka elää ikuisesti: -- Totisesti, hänen valtansa on ikuinen valta ja hänen valtakuntansa pysyy polvesta polveen! [Dan. 7:14]
Dan. 4:37
(4:34) Nyt minä, Nebukadnessar, kiitän, ylistän ja kunnioitan Taivaan Kuningasta, jonka kaikki teot ovat oikeat ja kaikki tiet oikeudenmukaiset ja joka pystyy nöyryyttämään ne, jotka elävät ylpeyden vallassa." [Luuk. 1:51; 1. Piet. 5:5,6]
Eskatologi
- mutta miksi vain
heille - eikö koko maailma tarvitse armoa ohan yhtä paljon.
Heti alkuunsa jouduin täydentämään kyselijälle, että tottakai jokaisen esivallan
puolesta pitää rukoilla. Se vastaus ei näköjään kelvannut sinulle. Kysynkin nyt
sinulta, että miksi Israel pitäisi jättää kaikkien muiden valtioiden ulkopuolelle.
Onhan siellä sentään Lähi-Idän ensimmäinen demokratiakin.
Jos Israelin Jumala ei olisi armollinen Israelille, niin meillä muilla ei olisi mitään toivoa.
Tulevassa rauhanajassa joudutaan joka tapauksessa siunaamaan Israelia:
Sak. 14:16-18
16
Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]
17
Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]
18
Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.
Vai oletko sitä mieltä että nuo ajat ovat menneet ja tulleet, eikä rauhaa enää tule?- veli.vapaa
AnttiVKantola kirjoitti:
Heti alkuunsa jouduin täydentämään kyselijälle, että tottakai jokaisen esivallan
sinulta, että miksi Israel pitäisi jättää kaikkien muiden valtioiden ulkopuolelle.
Jos Israelin Jumala ei olisi armollinen Israelille, niin meillä muilla ei olisi mitään toivoa.
16
Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]
17
Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]
18
Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.
Vai oletko sitä mieltä että nuo ajat ovat menneet ja tulleet, eikä rauhaa enää tule?valtakunnat ovat perkeleen vallassa, ja sen todistaa heidän tekonsa. Elämme nyt tätä aikaa, mitä sana tässä todistaa.
Ilm.12:7-12
7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
10 Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.
11 Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
Jeesus opetti opetuslapsensa rukoilemaan Jumalan kukistumattoman valtakunnan puolesta. Jos olemme Hänen opetuslapsiaan, meidän on tehtävä kuten Hän opetti. - miten niin
AnttiVKantola kirjoitti:
16
17
18
Vai oletko sitä mieltä että nuo ajat ovat menneet ja tulleet, eikä rauhaa enää tule?joudutaan? Ollaanko pakon edessä?
Siunaa Israelia tai ?? - Eskatologi
veli.vapaa kirjoitti:
valtakunnat ovat perkeleen vallassa, ja sen todistaa heidän tekonsa. Elämme nyt tätä aikaa, mitä sana tässä todistaa.
Ilm.12:7-12
7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
10 Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.
11 Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
Jeesus opetti opetuslapsensa rukoilemaan Jumalan kukistumattoman valtakunnan puolesta. Jos olemme Hänen opetuslapsiaan, meidän on tehtävä kuten Hän opetti.Jumalan valtakunta vielä tulee näkyväiselläkin tavalla -- tuhanneksi vuodeksi.
(MM. Hesekiel 38-48, Sak. 14. ja Jesaja 66.) Mutta nyt vielä Jumalaa tuuraa
kaikki maailman esivallat yhdessä. Raamattu puhuu.
Room. 13:1
Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen. Eihän ole esivaltaa, joka ei olisi Jumalalta peräisin, häneltä ovat vallankäyttäjät saaneet valtuutensa.
[Sananl. 8:15,16; Dan. 4:22; Viis. 6:3; Joh. 19:11; Tit. 3:1; 1. Piet. 2:13,14] - Shalom, Israel!
miten niin kirjoitti:
joudutaan? Ollaanko pakon edessä?
Siunaa Israelia tai ??Mutta jos Herra laittaisi sinutkin siunaamaan niin et voisi kuin siunata ...
4. Moso. 23.
7 Sitten Bileam lausui nämä sanat: -- Aramin maasta, idän vuorilta, haetti minut luokseen Balak, Moabin kuningas, sanoen näin: "Tule avukseni ja kiroa Jaakobin kansa, tule ja solvaa Israelia." [5. Moos. 23:5]
8 Kuinka voisin kirota sen, jota ei Jumala kiroa, miten solvata sitä, jota Herra ei solvaa?
9 Kallioiden laelta minä näen heidät, kukkuloilta minä heitä tähyilen. He ovat kansa, joka pysyy muista erillään, he eivät lue itseään toisten kansojen joukkoon.
10 Kuka laskisi Jaakobin jälkeläiset, joita on kuin tomuhiukkasia, kuka Israelin kansan, monilukuisen kuin hiekanjyvät? Saisinpa kuolla oikeamielisten lailla, olisipa loppuni niin kuin heidän! [1. Moos. 13:16, 28:14]
11 Silloin Balak sanoi Bileamille: "Miksi teit minulle näin? Minä haetin sinut tänne kiroamaan viholliseni, mutta nyt sinä oletkin siunannut heidät!"
12 Bileam vastasi: "Minä voin sanoa vain sen, mitä Herra käskee."
1. Moos. 12:3
Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille." [1. Moos. 18:18, 22:18, 26:4, 28:14; Ap. t. 3:25; Gal. 3:8] - tosissasi,
Eskatologi kirjoitti:
Jumalan valtakunta vielä tulee näkyväiselläkin tavalla -- tuhanneksi vuodeksi.
(MM. Hesekiel 38-48, Sak. 14. ja Jesaja 66.) Mutta nyt vielä Jumalaa tuuraa
kaikki maailman esivallat yhdessä. Raamattu puhuu.
Jokaisen on suostuttava esivaltansa alaisuuteen. Eihän ole esivaltaa, joka ei olisi Jumalalta peräisin, häneltä ovat vallankäyttäjät saaneet valtuutensa.
[Sananl. 8:15,16; Dan. 4:22; Viis. 6:3; Joh. 19:11; Tit. 3:1; 1. Piet. 2:13,14]että esim. Pohjois Korean esivalta "tuuraa Jumalaa"?
- Tosi_uskova_1
tosissasi, kirjoitti:
että esim. Pohjois Korean esivalta "tuuraa Jumalaa"?
Lienet syntyperältäsi roomalaiskatolilainen kun tuota jumalan pojan sijaisuutta
tyrjytät ... tuuraamista. Mutta Raamattu ei tunne sellaista asiaa vaan Sana
muistuttaa, että kaikki esivallat ovat Jumalan asettamia, ohjaukseksi ja myös
kuritukseksi kansoille ja viimeisten päivien asetelman valmistumiseksi.
[Sananl. 8:15,16; Dan. 4:22; Viis. 6:3; Joh. 19:11; Tit. 3:1; 1. Piet. 2:13,14]
Saatana ei kykene yhtäkään ihmistä valtaan nostamaan. Sanoohan Raamattu,
että pedon valtakin tulee Jumalalta ja se kestää määrätyn ajan ... Joh.Ilm.
kertoo tarkalleen kuinka kauan se valta kestää (2 x 3½ vuotta)
Muista tärkeimmät käskyt vaikket niitä Mooseksen kirjoista löytäisikään!
Jeesus vastasi hänelle: "On myös kirjoitettu:
'Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi.'" [5. Moos. 6:16 ]
Jeesus vastasi: "On myös sanottu:
'Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi.'"
Luuk. 10.
25 Muuan lainopettaja halusi panna Jeesuksen koetukselle.
Hän kysyi: "Opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta saisin omakseni iankaikkisen elämän?"
[10:25-28: Matt. 22:34-40; Mark. 12:28-34 : Matt. 22:35 | Matt. 19:16]
26 Jeesus sanoi hänelle: "Mitä laissa sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?"
27 Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
[5. Moos. 6:5 | 3. Moos. 19:18]
28 Jeesus sanoi: "Oikein vastasit.
Tee näin, niin saat elää."
[3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5; Gal. 3:12] - koskaan
Tosi_uskova_1 kirjoitti:
Lienet syntyperältäsi roomalaiskatolilainen kun tuota jumalan pojan sijaisuutta
tyrjytät ... tuuraamista. Mutta Raamattu ei tunne sellaista asiaa vaan Sana
muistuttaa, että kaikki esivallat ovat Jumalan asettamia, ohjaukseksi ja myös
kuritukseksi kansoille ja viimeisten päivien asetelman valmistumiseksi.
[Sananl. 8:15,16; Dan. 4:22; Viis. 6:3; Joh. 19:11; Tit. 3:1; 1. Piet. 2:13,14]
Saatana ei kykene yhtäkään ihmistä valtaan nostamaan. Sanoohan Raamattu,
että pedon valtakin tulee Jumalalta ja se kestää määrätyn ajan ... Joh.Ilm.
kertoo tarkalleen kuinka kauan se valta kestää (2 x 3½ vuotta)
Muista tärkeimmät käskyt vaikket niitä Mooseksen kirjoista löytäisikään!
Jeesus vastasi hänelle: "On myös kirjoitettu:
'Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi.'" [5. Moos. 6:16 ]
Jeesus vastasi: "On myös sanottu:
'Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi.'"
Luuk. 10.
25 Muuan lainopettaja halusi panna Jeesuksen koetukselle.
Hän kysyi: "Opettaja, mitä minun pitää tehdä, jotta saisin omakseni iankaikkisen elämän?"
[10:25-28: Matt. 22:34-40; Mark. 12:28-34 : Matt. 22:35 | Matt. 19:16]
26 Jeesus sanoi hänelle: "Mitä laissa sanotaan? Mitä sinä itse sieltä luet?"
27 Mies vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi ja koko sielustasi, koko voimallasi ja koko ymmärrykselläsi, ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
[5. Moos. 6:5 | 3. Moos. 19:18]
28 Jeesus sanoi: "Oikein vastasit.
Tee näin, niin saat elää."
[3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5; Gal. 3:12]liene vielä roomalaiskatolinen ollut, vaikka monena kuuluu olleenkin. Hänhän siitä Jumalan tuuraamisesta tuolla kirjoitti.
- Tosi_uskova
koskaan kirjoitti:
liene vielä roomalaiskatolinen ollut, vaikka monena kuuluu olleenkin. Hänhän siitä Jumalan tuuraamisesta tuolla kirjoitti.
Minä sain käsityksen että niin Antti kuin Eskatologikin kiistäiisivät Raamatun
sanastoon edes kuuluvan mitään "tuuraamista". Kun Jumala asettaa meitä
vajavaisia ihmisiä eri paikoille, niin ei se sitä tarkoita että olisivat 100% hyviä.
Jumaliahan ne silloin olisivatkin eikä ihmisiä ja ihmisistä koostuvia esivaltoja.
Kyllä minäkin löysin raamatusta tämän
Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
Room. 13:2
Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
Room. 13:3
Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;
Hyvä esivalta pitää huolen siitä että moraalilakia (laintaulut?) noudatetaan
ja oikein sovelletaan sekä köyhiä auttamaan esivalta on tarkotettu.
Järjestyksenpito tietenkin on tärkein ja välttämätön esivallan tehtävä
"sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee."
Tosissani uskon - yläpuolelta
Tosi_uskova kirjoitti:
Minä sain käsityksen että niin Antti kuin Eskatologikin kiistäiisivät Raamatun
sanastoon edes kuuluvan mitään "tuuraamista". Kun Jumala asettaa meitä
vajavaisia ihmisiä eri paikoille, niin ei se sitä tarkoita että olisivat 100% hyviä.
Jumaliahan ne silloin olisivatkin eikä ihmisiä ja ihmisistä koostuvia esivaltoja.
Kyllä minäkin löysin raamatusta tämän
Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
Room. 13:2
Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
Room. 13:3
Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;
Hyvä esivalta pitää huolen siitä että moraalilakia (laintaulut?) noudatetaan
ja oikein sovelletaan sekä köyhiä auttamaan esivalta on tarkotettu.
Järjestyksenpito tietenkin on tärkein ja välttämätön esivallan tehtävä
"sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee."
Tosissani uskonTulkoon sinun valtakuntasi... Nimim. Eskatologi. siitä Jumalan tuuraamisesta. Kirjoitat, Antti, niin paljon kakkaa ettet itsekään muista mitä olet kirjoittanut. Vai oliko alkoholilla osuutta asiaan? Osaatko kelata ylöspäin vai haluatko että alan kopioimaan sen vastauksena joka kirjoitukseesi?
- Tosi_uskova
yläpuolelta kirjoitti:
Tulkoon sinun valtakuntasi... Nimim. Eskatologi. siitä Jumalan tuuraamisesta. Kirjoitat, Antti, niin paljon kakkaa ettet itsekään muista mitä olet kirjoittanut. Vai oliko alkoholilla osuutta asiaan? Osaatko kelata ylöspäin vai haluatko että alan kopioimaan sen vastauksena joka kirjoitukseesi?
"Tulkoon sinun valtakuntasi" -- sehän on meille määrätty rukous.
Ei se mitään tuuraamista tarkota vaan Jumalan valtakunta todella tulee ja
Jumala jo nyt esivaltojensa avulla muokkailee asioita tuon rauhanajan tulolle.
Eli jo nyt Jumalan valtakunta tulee niin esivallan kuin varsinkin uskovien avulla.
Sanoohan Raamattu selvästi ettei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta tulleena.
Ja ilman yleistä järjestystä olisi evankeliointikin lähes mahdotonta.
Miksi epäilet Antin tai Eskatologin opetukseen olevan alkoholilla osuutta?
Eikö ennemminkin ole kyse Hengestä juopumisesta?
Ap. t. 2:13
Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä". - siinä tapauksessa
Tosi_uskova kirjoitti:
"Tulkoon sinun valtakuntasi" -- sehän on meille määrätty rukous.
Ei se mitään tuuraamista tarkota vaan Jumalan valtakunta todella tulee ja
Jumala jo nyt esivaltojensa avulla muokkailee asioita tuon rauhanajan tulolle.
Eli jo nyt Jumalan valtakunta tulee niin esivallan kuin varsinkin uskovien avulla.
Sanoohan Raamattu selvästi ettei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta tulleena.
Ja ilman yleistä järjestystä olisi evankeliointikin lähes mahdotonta.
Miksi epäilet Antin tai Eskatologin opetukseen olevan alkoholilla osuutta?
Eikö ennemminkin ole kyse Hengestä juopumisesta?
Ap. t. 2:13
Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".Pahasta hengestä juopumisesta!
- Juomari vaan ei tuomari
siinä tapauksessa kirjoitti:
Pahasta hengestä juopumisesta!
9 (51:11) Peitä kasvosi näkemästä minun syntejäni, pyyhi pois kaikki minun pahat tekoni.
10 (51:12) Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki.
11 (51:13) Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.
12 (51:14) Anna minulle jälleen autuutesi ilo, ja tue minua alttiuden hengellä.
1. Kor. 10:4
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa.
Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi;
ja se kallio oli Kristus.
Hengestä juopunut
- 3enkeliä
me kun olemme Jumalan israel, pyhä kansa, omaisuuskansa, pelastettujen joukko, kristinuskoiset Jeesuksen seuraajat jotka myös pitävät Jeesuksen asettaman luomisen muistomerkin pyhänä. Kiitos rukouksistanne!
Ihanaa olla messiaaninen juutalainen varmaankin. Me jotka olemme ikäänkuin
ottolapsia teidän aitojen juutalaisten rinnalla, riemuitsemme teistä.
Room. 11;24-26
24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
Tulee päivä, "Herran päivä", jolloin suuressa ahdistuksessa kaikkien
israelilaisten sydämien silmät avautuvat näkemään Messiaan.
5. Moos. 6:8
Ja sido ne merkiksi käteesi, ja ne olkoot muistolauseena sinun otsallasi.
5. Moos. 11:18
Painakaa siis nämä minun sanani sydämeenne ja mieleenne ja sitokaa ne merkiksi käteenne, ja ne olkoot muistolauseena otsallanne;
Pedolla on merkkinsä jota se tarjoaa kätäeen tai otsaan. Mutta Herrallamme myös
on merkki ja se tulee sitoa muistin virkistämsieksi sekä käteen että otsaan.
Mutta mikä merkki, mitkä Herran sanat? Nämäpä, nämä ...
5. Moos. 11:16-17
16
Varokaa, ettei teidän sydämenne antaudu vieteltäväksi, niin että poikkeatte pois ja palvelette muita jumalia ja niitä kumarratte;
17
muutoin Herran viha syttyy teitä kohtaan, ja hän sulkee taivaan, niin ettei tule sadetta eikä maa anna satoansa, ja te häviätte pian siitä hyvästä maasta, jonka Herra teille antaa.
Ei saa palvella muita kuin vain Israelin Jumalaa. Tai Herra pidättää sateen.
Ja israelilainen kansa häviää lopullisesti israelilaisesta maasta.
Näin ei sentään ole käynyt.
Asiasta toiseen. Kun Elia rukoilei, ettei sataisi ja kun Uusi Testamentti kehuu
hänen uskoaan kyseisessä asiassa - niin Eliahan vetoisi uskossa sanaan,
tähän sanaan, että Herra on luvannut pidättää sateen, ellei parannusta tehdä.
Herran sinetti on siis TÄMÄN, ensimmäisen, käskyn muistaminen - että älä pidä
muita Jumalia. Se on se Jumalan sinetti. Ei suinkaan mikään kolmas tai neljäs
käsky, sapattikäsky.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2512294- 1921694
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä471349Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad501045- 41846
- 14820
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä31810Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver23778Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .25776Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46647