Säälittävä tapaus

Kerroppa meille

Miksi eronnut akka pitää miehensä sukunimeä vuosienkin jälkeen? Eikö pitäisi kysyä ex-mieheltä saako käyttää? Onko oma nimi niin pudisjuntti?
Vastaappa sinä maalaistollo.

33

2450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väliä?????

      Mitä helvetin väliä sillä on, nimi kuin nimi. Miksi ressata päätään moisella epäoleellisuudella.

      • Vissiin osui ja upposi

        Vaihda typerys se nimesi etkö tajua miten naurettava olet.


      • Anonyymi

        OOOOOOOOOOOOOOOOOOO


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OOOOOOOOOOOOOOOOOOO

        ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ


    • Näin on

      Näitähän on esim Mertala ja Karprela. jostakin syystä sen exän nimi on parempi ja hienompi kuin omaasukua tai nykyisen.
      Halveksin tuollaisia kuppaajia. Pitäisi olla laki jossa kielletään entisen miehen sukunimen käyttö kun on erottu.

    • oikeassa

      Mikä oikeus entisellä puolisolla on miehen nimeen eron jälkeen. Ei mikään minunkaan mielestäni. Nykyään sukunimen vaihtaminen käy kätevästi. Olisiko ns. "huono" ja halveksittu tyttönimi tuollaisen takana.

      • niminimi

        Aivan samaa mieltä tuosta että entisellä puolisolla ei pitäisi olla oikeutta käyttää miehen sukunimeä eron jälkeen. Entä sitten yhteiset lapset?? onko entisellä vaimolla oikeus vaihtaa myös yhteisten lasten sukunimi tyttönimelleen jos vaihtaa omansa??


      • Sampsa Pikari

        Saatat olla oikeassa jos on ollut tyttönä löysä kuminauha alushousuissa ja saanut anteliaan maineen niin parempi pitää ns. siveämpinimi varatun naisen nimi ettei vanhat “panomiehet” tee jonoa oven taakse, jos vielä olisi tarkoitus nuorempaa


      • Pudasjärven kaupungista
        Sampsa Pikari kirjoitti:

        Saatat olla oikeassa jos on ollut tyttönä löysä kuminauha alushousuissa ja saanut anteliaan maineen niin parempi pitää ns. siveämpinimi varatun naisen nimi ettei vanhat “panomiehet” tee jonoa oven taakse, jos vielä olisi tarkoitus nuorempaa

        Tuo saattaisi olla todellakin selitys miksi ex-ukon nimi on käytössä. Löyhäp***een oma tyttönimi liian "kuuluisa". Pudikselta näitä löytyy.


      • Siellä riittää
        Pudasjärven kaupungista kirjoitti:

        Tuo saattaisi olla todellakin selitys miksi ex-ukon nimi on käytössä. Löyhäp***een oma tyttönimi liian "kuuluisa". Pudikselta näitä löytyy.

        Taidanpa tietää kestä kyse!!! Löyhä mikä löyhä ja sisko kanssa aviottoman pentunsa kaa.


      • Hyvä aihe
        Siellä riittää kirjoitti:

        Taidanpa tietää kestä kyse!!! Löyhä mikä löyhä ja sisko kanssa aviottoman pentunsa kaa.

        Nostetaan tämä ylös kun kerta asiaa puhutaan! On vissiin iso häpiä se oma peräkylän nimi?


      • jkdlsgkldäas

        Itse olen avioeron jälkeen ollut aviomieheni nimellä, koska minusta on ihan hyvä että meillä on tyttäremme kanssa sama sukunimi. Tyttönimeni on harvinaisempi ja toisinaan harmittaa, että mies vaati luopumaan siitä naimisiin mennessämme. En ole miettinyt kuitenkaan takaisin vaihtamista, koska mielestäni on ihan mukava että mulla ja lapsella on sama sukunimi.


      • Sammapahär
        jkdlsgkldäas kirjoitti:

        Itse olen avioeron jälkeen ollut aviomieheni nimellä, koska minusta on ihan hyvä että meillä on tyttäremme kanssa sama sukunimi. Tyttönimeni on harvinaisempi ja toisinaan harmittaa, että mies vaati luopumaan siitä naimisiin mennessämme. En ole miettinyt kuitenkaan takaisin vaihtamista, koska mielestäni on ihan mukava että mulla ja lapsella on sama sukunimi.

        Samoin. Olen aatellut, että sitten kun lapset ovat omassa elämässään vakituisissa suhteissa, niin sitten on sama , millä nimellä minä kuljen. Siihen asti pidän saman nimen heidän kanssaan. EXänikin haluaa, että pitäisin hänen nimensä, mutta luovun tod. mielelläni tästä nimestä ja otan aikanaan tyttönimeni ylpeänä käyttöön.


      • OMA NIMI PARAS NIMI!
        jkdlsgkldäas kirjoitti:

        Itse olen avioeron jälkeen ollut aviomieheni nimellä, koska minusta on ihan hyvä että meillä on tyttäremme kanssa sama sukunimi. Tyttönimeni on harvinaisempi ja toisinaan harmittaa, että mies vaati luopumaan siitä naimisiin mennessämme. En ole miettinyt kuitenkaan takaisin vaihtamista, koska mielestäni on ihan mukava että mulla ja lapsella on sama sukunimi.

        Minä kun menin avioon,en edes huollinnu miehen sukunimiä,oma on parempi,oonpa sen verran itsenäinen ihminen etten edes ymmärrä miks pitää olla miehen nimi??


    • Tiedän näitä

      Ei ne halua nimiään muuttaa. Oisko insestiä ja muuta semmosta taustalla. Ne haluaa olla sitte niinku hienompia kun oululainen ex-miehen nimi on?

    • on

      sairautta,,

    • hyi helekatti

      eksyin tälle palstalle ja johan oli nappi alotus. entinen muija tommonen just pudasjärveltä kaiken se horo vei mutta minun nimen lorttana piti. ja pitää vieläkin vaikka miehiä piisannut sille ihan asua asti. on mulla kuulkaa hieno nimi siitä se horatsu ei luovu sitte millään pitäskö olla ylypiä mitä sanotte?

      • molo isonen

        Suuresti kuinka exänne alun perikään ovat teihin haksahtaneet,saati nimeänne kantavat.Hame sopisi
        teille oikein hyvin jos ette osaa pitää naisianne tyytyväisinä.Täällä raukat ruoditte...hyi xxxtti mitä "äijiä"


      • 17"

        ...sen vertaa, kun tunnut noin katkera olevan, että otat entisen muijasi sukunimen itsellesi? Siinä olisi
        muijalle jeesustelemista huomisenkin yli.

        Ei hän muuten horo ole. Sinulla oli vain niin pikkunen pili, ettei sillä ole muuta, kuin kusemisen virka. Se on pieni, kuin männyn käpy, jota ei edes metsänhoitaja huoli.


    • Heikun keikun

      Oisko ehkä yhteisiä lapsia tms. eiköhän tuo ole jokaisen oma asia

      • Typerys!

        Syynä näillä on ahneus, välinpitämättömyys ja kyvyttömyys hoitaa oman elämänsä asioita.
        On inhottavaa kun ex huoraa avoliitoissa samalla sukunimellä. Sen pitäisi hoitaa asiansa kuntoon ja vaikka mennä naimisiin ja ottaa pokaystävän nimi tai sitten tyttönimi. Paitsi että tiedän tarkkaan miksei se halua
        ottaa sitä tyttönimeä...


    • Osallistun keskusteluun

      Olen nainen mutta kumminkin samaa mieltä. Entisessä työpaikassa oli just tällainen eronnut akka,
      sanon akka koska se oli todella kusipäätyyppi.
      Se erosi ja kehuskeli miten hyvin pärjäsi erossa rahallisesti. Kehtasi vielä miehenkin nimen pitää. Sanoi ettei ota entistä nimeä eikä ole tarvista sille.
      Sitä akkaa kuunnellessa tulin vakuuttuneeksi että miehellä pitäisi olla oikeus päättää siitä saako entinen vaimo enää miehen nimeä.
      Ja tämä akka on pudasjärven peräkylältä tiedän kyllä minkälainen säälittävä suku.

    • Sini-Olavi

      Voe herrijee...täällä te eronneet jatkatte sitä samaa räkytystä toisillenne, jonka aloittite jo ennen naimisiin menoa. Avioliiton ensi päivistä huudetaan toisilleen niin, että koko kylä saa hävetä. Sitten puretaan pirtillinen lapsia ja tehdään niistä pelinappuloita. Sitten on edessä 43 %:n todennäköisyydellä ero ja aletaan tämä haukkumisleikki. Olisitte tehneet avioehtosopimuksen. Ettekä olisi meneet naimisiin ennen, kuin vaimo (nykyisin sukupuolella ei ole vaimona merkitystä) jättää ruksin sukunimikohdasta pois.

      Olisitte miettineet, ennen kuin molonne uititte reisin väliin. Tai nykyään on suositumpaa survoa se "Fazerpuolelle", jossa nykymies kuvittelee sen kuuluisan G-pisteen olevan...ufafafffafaffffaaa :D

      Hyvin on vaimon (nainen) kanssa pärjätty entisillä sukunimillä. Ja avioehdossa on omaisuus valmiiksi jaettu. Eroon tämä päättyy kuitenkin, ennemmin tai myöhemmin. Sovitusti tai surussa.

      Sa..na että te olette tolloja, kaikki eroneet. V..tu, tai raha sekoittaa teidän kumpaistenkin päät! Eronneet ihmiset pitäisi kuohita ja pahimmat ympärileikata.

      Vinkki teille molottomat miehet: G-piste on naisessa sellainen paikka, että sen löydettyäsi ei "akka" ainakaan lähde ensimmäisenä viraisiin.

    • Haha.,,,

      Ompa typerin keskustelunaihe ikinä.

      • Mieti vähän

        Se on törkeää ja typerää kun exä huoraa meikäläisen sukunimellä. Mieti sitä. Huorais omalla nimellään.


      • Huorat,.
        Mieti vähän kirjoitti:

        Se on törkeää ja typerää kun exä huoraa meikäläisen sukunimellä. Mieti sitä. Huorais omalla nimellään.

        Tekee työtä aina anonyymina,ei he nimeeän kerro kenellekkään.


    • Juopoille

      Miksi ei voisi pitää? Ei kai se, että on heittänyt juopon nahjuksen pihalle ölisemään, estä nimen säilyttämistä.

    • pilli-piipari1

      heh. on teillä siellä murheet, kun jonkun karpelan nimi mieltä painaa.

      t:entinen pudasjärveläinen ja nykyinen helsinkiläinen

    • musta susi

      Minäkin pidän sukuni nimeä, vaikka olen siitä aikalailla eronnut jo vuosia sitten. Syy: en ole keksinyt parempaa nimeä johon vaihtaa. Nimi on alkanut tuntua läheisemmältä vuosien aikana, vaikka suku kaukaisemmalta.

      • musta susi

        "Avioliiton ensi päivistä huudetaan toisilleen niin, että koko kylä saa hävetä. Sitten puretaan pirtillinen lapsia ja tehdään niistä pelinappuloita."

        Molemmat vanhempani ovat pudasjärveltä ja ylläolevassa Sini-Olavin siteerauksessa kyllä kulminoituu pudislainen asenne aika osuvasti; riitelyssä on pahin paha se että NAAPURIT VOI KUULLA mikä on HÄPEÄ, ei suinkaan itse ritelyn aihe... Ja avioliitossa pysytän "lasten takia" vaikka lapset itseasiassa kärsii tuosta jatkuvasta tappelusta ja toivoo vanhempiensa eroavan.


      • 12+7
        musta susi kirjoitti:

        "Avioliiton ensi päivistä huudetaan toisilleen niin, että koko kylä saa hävetä. Sitten puretaan pirtillinen lapsia ja tehdään niistä pelinappuloita."

        Molemmat vanhempani ovat pudasjärveltä ja ylläolevassa Sini-Olavin siteerauksessa kyllä kulminoituu pudislainen asenne aika osuvasti; riitelyssä on pahin paha se että NAAPURIT VOI KUULLA mikä on HÄPEÄ, ei suinkaan itse ritelyn aihe... Ja avioliitossa pysytän "lasten takia" vaikka lapset itseasiassa kärsii tuosta jatkuvasta tappelusta ja toivoo vanhempiensa eroavan.

        Omaa sukunimeä ei kehtaa ottaa enää käyttöön HÄPEÄN takia. Tiedän tämmösen tapauksen ja kyseessä pudasjärveltä eräästä peräkylästä oleva nainen.


    • KylläTiedetään

      Se on häpeä skunimestä kun isä pannut takakammarissa ja siskoa kanssa. Kylällä tiedettiin ja piti päästä pois no naimisiin tietenkin kun sai hienomman nimen.

    • Eitervettä

      MIkä v.ttu tämä vuodatus ja itsensä kanssa vuosia keskustelu on. Mene hoitoon jo lopultakin, ei kannata lähes kymmentä vuotta tuollaista katkeruutta kantaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      225
      1963
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      68
      1711
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1506
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1199
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1110
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1075
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      5
      995
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe