ötököitä jaloangervossa

mitä teen?

MItä ihmeitä ovat jaloangervojen kukkavarsissa ja osittain lehtien varsissakin ihan mustanaan olevat ötökät? niitä on ihan tosi paljon joissakin.
Mitä teen? aiheuttaako mun angervoille tuhoa?
Kiitos!

3

474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirvoja varmaan. Ihan aluksi voit pestä ne pois, kova vesisuihku vaan niskaan, että tippuvat alas. Ja vähän raidia kun suihkauttaa, niin kuolevat aika herkästi. Tämmoiset kirvat ei kokonaan pysty tervettä kasvia tappamaan, mutta nuoren kasvuston ja kukka-aiheet ne usein tuhoavat, ja käpristyttävät lehtiä. Minulla on itsellä pihapiirissä tuomi, joka on erikoisen mieluinen kirvoille. ja siitä ne kirvat tahtoo levitä lumipalloheisiin, ja joskus ruusuihinkin.

• viestin ennen aikojaan. Joten jatkan------- Niitä täytyy vain usein tarkastella ja hävittää vain tuholaiset pois. Joskus on puhuttu myös tuomen hävittämisestä. mutta sitä ei ole hennottu tehdä Se ihana kevätkesän tuoksu tulee siitä tuomesta, ja sitten myöhemmin se on täynnä mitä erilaisempia pikkulintuja, kait niitä kirvoja syömässä. Iloista kesää sinulle ja onnellisia päiviä puutarha harrastuksesi parissa!

• satuliina

Kirvat häviää luontoystävällisemmin mäntysuovalla. Mäntysuopapurkin kyljessä on ohje. Muistaakseni 1/5 laitetaan mäntysuopaa ja 4/5 vettä. Sitte vaan sumuspullolla sumuttamaan. Mulla tepsi ruusujen kirvoille heti. Ja on vielä halpakin konsti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4348
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      143
      3087
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      47
      2398
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      46
      2323
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      97
      1961
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1596
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      22
      1574
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      149
      1402
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1233
    Aihe