uusi emolevy+ajurit, win2k

............--..........

elikkä vaihdoin uuden emolevyn, mutta en pääse asentamaan ajureita, koska kone jumittuu siihen 0x0000007b siniseen ruutuun. ei auta safe modekaan.

onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa?

saiskohan ajurit asennettua jos laitan sen kiintolevyn johonkin toiseen koneeseen ja asennan siinä tuon uuden emolevyn ajurit?

kiitti

11

668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se emolevy

      on "liian" uusi Win2000:lle?

    • Windows 2000 vuoden 2000 alusta. Se ei ole yhteensopiva enää.

      Eli uusi käyttis vaan koneeseen, Microsoft lopettaa tietoturvapaikatkin tästä ensi kesänä joten sillä ei sitten tee mitään nettikäytössä.

      • ...Win 2000...

        ...samana päivänä muutu käyttökelvottomaksi, niin kauan kun sille saa netin yleisiä "tekniikoita" eli esim. Flashit yms. ja antivirus / palomuurisoftia niin kyllä sitä voi käyttää. Varmaankaan se ei turvallisin käyttis ole, mutta ei missään nimessä käyttökelvoton heti samantien.


      • ...Win 2000... kirjoitti:

        ...samana päivänä muutu käyttökelvottomaksi, niin kauan kun sille saa netin yleisiä "tekniikoita" eli esim. Flashit yms. ja antivirus / palomuurisoftia niin kyllä sitä voi käyttää. Varmaankaan se ei turvallisin käyttis ole, mutta ei missään nimessä käyttökelvoton heti samantien.

        "..samana päivänä muutu käyttökelvottomaksi, niin kauan kun sille saa netin yleisiä "tekniikoita" eli esim. Flashit yms. ja antivirus / palomuurisoftia niin kyllä sitä voi käyttää. Varmaankaan se ei turvallisin käyttis ole, mutta ei missään nimessä käyttökelvoton heti samantien."

        Olen samaa mieltä, ettei samana päivänä mene käyttökelvottomaksi. Kyllä sellainen 3kk menee vielä ylipäivättynäkin mutta se vaan alkaa lahoamaan niin nopeasti kun korjauksia ei tule ja niitä tietoturva aukkoja löytyy Windowsista joka kuukausi valtavasti. Sillä ei ole väliä mitä ohjelmia saa toimimaan koska ne ei paikkaa Windows 2000:n tietoturva-aukkoja.


      • Irssaxon
        M-Kar kirjoitti:

        "..samana päivänä muutu käyttökelvottomaksi, niin kauan kun sille saa netin yleisiä "tekniikoita" eli esim. Flashit yms. ja antivirus / palomuurisoftia niin kyllä sitä voi käyttää. Varmaankaan se ei turvallisin käyttis ole, mutta ei missään nimessä käyttökelvoton heti samantien."

        Olen samaa mieltä, ettei samana päivänä mene käyttökelvottomaksi. Kyllä sellainen 3kk menee vielä ylipäivättynäkin mutta se vaan alkaa lahoamaan niin nopeasti kun korjauksia ei tule ja niitä tietoturva aukkoja löytyy Windowsista joka kuukausi valtavasti. Sillä ei ole väliä mitä ohjelmia saa toimimaan koska ne ei paikkaa Windows 2000:n tietoturva-aukkoja.

        "Olen samaa mieltä, ettei samana päivänä mene käyttökelvottomaksi. Kyllä sellainen 3kk menee vielä ylipäivättynäkin mutta se vaan alkaa lahoamaan niin nopeasti kun korjauksia ei tule ja niitä tietoturva aukkoja löytyy Windowsista joka kuukausi valtavasti. Sillä ei ole väliä mitä ohjelmia saa toimimaan koska ne ei paikkaa Windows 2000:n tietoturva-aukkoja."

        Mulla pelittää Me vielä loistavasti eikä viruksista tai muista haittaohjelmista ole ollut tietoakaan.
        Palomuuri on pitänyt härpäkkeet poissa, että silee.


      • PowerPC
        Irssaxon kirjoitti:

        "Olen samaa mieltä, ettei samana päivänä mene käyttökelvottomaksi. Kyllä sellainen 3kk menee vielä ylipäivättynäkin mutta se vaan alkaa lahoamaan niin nopeasti kun korjauksia ei tule ja niitä tietoturva aukkoja löytyy Windowsista joka kuukausi valtavasti. Sillä ei ole väliä mitä ohjelmia saa toimimaan koska ne ei paikkaa Windows 2000:n tietoturva-aukkoja."

        Mulla pelittää Me vielä loistavasti eikä viruksista tai muista haittaohjelmista ole ollut tietoakaan.
        Palomuuri on pitänyt härpäkkeet poissa, että silee.

        "Mulla pelittää Me vielä loistavasti eikä viruksista tai muista haittaohjelmista ole ollut tietoakaan.
        Palomuuri on pitänyt härpäkkeet poissa, että silee. "

        Itse en suosittele että käyttää jotain pahasti vanhentunutta Windowsia, mutta aivan hyvin sillä voi tosiaan pärjätä jos käyttäjällä on turvasoftat ja järki kunnossa. Palomuuri on vanhemmissa Windowseissa todella paha puute ja ainakin se nyt kannattaa hommata jos konetta nettiin meinaa laittaa. Selaimen vaihto IE:stä on sitten toinen, Windows ME:henhän ei taida kovin uutta IE:tä edes saada?


    • ...valmistaja...

      ...kuitenkin tarjoaa ajureita Windows 2000:lle niin kyllä sen silloin pitäisi toimia. Biosista voit kokeilla muuttaa noita asetuksia, esim. Cpu Max Value Limit, Execute Disable ja tuollaisia. Mistä emolevystä tarkkaanottaen on kyse?

      • sinisestä ruudusta

        ei siitä onko win2k hyvä vai ei.

        emolevy on k7s41gx. socket A. pitäisi vaan päästä lisäämään ne ajurit jotenkin, mutta kun ei päästä vikasietotilassakaan käynnistämään niin pitkälle, vaan homma tyssää siihen siniseen ruutuun. olen koittanut eri kovalevyillä, mutta molemmissa sama juttu. en haluaisi asentaa kaikkia uudestaan.


      • ...erillinen...
        sinisestä ruudusta kirjoitti:

        ei siitä onko win2k hyvä vai ei.

        emolevy on k7s41gx. socket A. pitäisi vaan päästä lisäämään ne ajurit jotenkin, mutta kun ei päästä vikasietotilassakaan käynnistämään niin pitkälle, vaan homma tyssää siihen siniseen ruutuun. olen koittanut eri kovalevyillä, mutta molemmissa sama juttu. en haluaisi asentaa kaikkia uudestaan.

        ...vai tuo emolevyn integroitu näytönohjain käytössä? Jos on niin kokeile erillisellä PCI/AGP-kortilla ja vastaavasti ota se nykynen erillinen pois jos käytössä ja kokeile integroidulla, voinee hieman rajat probleeman aiheuttajaa.


      • ...bios...
        ...erillinen... kirjoitti:

        ...vai tuo emolevyn integroitu näytönohjain käytössä? Jos on niin kokeile erillisellä PCI/AGP-kortilla ja vastaavasti ota se nykynen erillinen pois jos käytössä ja kokeile integroidulla, voinee hieman rajat probleeman aiheuttajaa.

        ...on jokin ziisuksen vanha ja sulla on joku vähän uudempi Athlon XP tms. niin biosin päivitys voisi auttaa, mahdollisesti ei ole nykyisen biosin virallisesti tukema se prossu joka siinä nyt on. Tuo on yksi vaihtoehto.


      • millä nimellä
        ...bios... kirjoitti:

        ...on jokin ziisuksen vanha ja sulla on joku vähän uudempi Athlon XP tms. niin biosin päivitys voisi auttaa, mahdollisesti ei ole nykyisen biosin virallisesti tukema se prossu joka siinä nyt on. Tuo on yksi vaihtoehto.

        eli koitan tuolla recovery consolissa "listsvc" hakea mikä se vanha asus k7v333 ide ohjain on. en vaan meinaa millään löytää. ajattelin kytkeä sen vanhan pois ja sitten koittaa jos toimis.

        osaisko joku auttaa millä nimellä se vanha ajuri löytyy sieltä?

        kiitti neuvoista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1796
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1564
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1387
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe