Olin keväällä n. 5vk nuorisopsykiatrisella suljetulla osastolla.
Heittivät minut sieltä pois, kun "ei ole tilaa sinulle."
Sitten sen jälkeen olin sielä niin, että olin sielä vain päivisin, illalla kotiin. Sanoin, etten halua olla päivänuori. Mutta ei, "ei sinulle ole tilaa"
Sinne osastolle tuli kolme syömishäiriöistä päivää ennen, kuin jouduin päivänuoreksi (HUOM. ei ollut syömishäiriöisten osasto), jotke eivät edes kuuluneet tähän sairaanhoitopiirin!!!
He tekivät ison virheen. Päivänuorena olo ei auttanut mitään.
Tunsin oloni turvattomaksi kotona. Päihteiden käyttö jatkui, samoin ihoni polttaminen, agressio-kohtaukset, jne.
Enkä pystynyt pitämään kiinni säännöllisestä päivärytmistä.
Kaikki alkoi alusta.
MISSÄ VIKA?
Ensin en meinannut suostua hoitoon, jouduin melkeen pakkohoitoon, mutta sen välttääkseni suostuin omasta tahdostani.
Sitten he heittävät minut ulos sovittua aikaisemmin, koska sinne tulee syömishäiriöisiä meidän sairaanhoitopiirin ulkopuolelta. OVATKO HE MUKA TÄRKEÄMPIÄ?
ENTÄS MINUN HENKINEN TUSKA, MASENNUS, ITSETUHO, MUIHIN KOHDISTUVA VÄKIVALTA, YMS?
Itseni pelastamiseksi minun on päästävä osastolle takaisin.
Tarvitsen hoitoa.
Olen taas suunnitellut itsemurhaa ja kirjoittanut jäähyväiskirjeitä. Tärissyt yöllä kauhusta, kun kuvittelen joutuvani helvettiin, jos nukahdan.
Tarvitsen apua!
Liian aikaisin pois
6
201
Vastaukset
- i have seen it
Olen niin pahoillani puolestasi! Onko sinulla ketään, joka voisi auttaa sinua tässä byrokratiaviidakossa? Omista oikeuksistaan on osattava pitää kiinni - tosin tämä osaavuus taas kärsii, kun on sairas. Miten ehtii/jaksaa ottaa asioista selvää?
Tein itse sen virheen, että hyväksyin oman hoitoni päättymisen - aivan liian aikaisin myös. Itsetuhoinen käytös on jatkunut ja tällä hetkellä painoni on suht matala (syömishäiriöinen), viiltelen ja kärsin kamalista raivokohtauksista. Kuin minussa asuisi jokin ihminen, jota en tunnista!?!?!
Sinun asiaasi: Pyydä lääkäriltä epikriisi (jos et jo saanut sitä hoitojakson päätyttyä?) ja pyydä mahd. virheitä korjattavaksi. Muista, että sinulla on oikeus nähdä paperisi, kaikki! Vaikka tuntuisi kuinka vaikealta... pyydä vaikka jotain luotettavaa ystävää/sukulaista tueksesi.
Soita mielenterveystoimistoon tai kriisiosastolle ja pyydä apua! Muista, että myös ensiapuun sinulla on OIKEUS hakeutua. Älä jää yksin...money, money!!! Järkkyä, ihmisiä pallotellaan rahan takia. Kun sairaalaan tulee potilaita sairaanhoitopiirin ulkopuolelta, heidän hoitonsa maksaa enemmän ja "tuottamaton" potilas pistetään pihalle. Sitten herrat röyhistelee kun on tehty tulosta.
- hmmmmmmmmmmmmm
Miten olisi, jos lopettaisit sen päihteiden käytön, kerta eivät sovi. Sitten pystyisit ehkä ajattelemaan muutakin, kuin itseäsi.
- hmmmmmmmmmmmmmm
www.nasuomi.org
- Pikkuruinen
Luuletko, että en tahtoisi lopettaa? Ei se ole niin helppoa.
Tässä taas yksi syy, miksi tarvitsen osastohoitoa. Se olikin YKSI syy miksi olin osastolla. Päihteiden käyttöni ei ole syy vaan SEURAUS mielialaongelmistani (mua ei olla kunnolla osattu kyllä diagnosoida, kun olen kuulemma moniongelmainen ja erikoinen tapaus, muuta kuin vakava masennus ja yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja epävakaata persoonallisuushäiriötä epäillään, mutta koska olen alle 18, niin eivät diagnosoineet)
"ajattelemaan muutakin, kuin itseäsi."
Voi kettu, sinä se sitten et yhtään tiedä mistä puhut!
Mun pitäs olla osastolla senkin takia, kun olen vaaraksi muille.
Tunteet heilahtelee niin, että välillä napsahtaa ja olen jonkun kimpussa.
JA, poen kauheaa syyllisyyttä siitä, olen vain vaivaksi muille.
Yksi ongelmapesä vain.
---
Ja "I have seen it", kiitos vastauksesta!
Tuo aivan kuin minussa asuisi toinen ihminen juttu, kuulosti NIIN tutulta. :/
Koitas pärjäillä siellä.
Mun täytyy varmaan alkaa kyselemään mahdollisesta uudesta osastojaksosta,
kun käyn nuorisopsyk. poliklinikalla. Voisin myös kertoa ongelmien jälleenkerran pahentumisesta. Se on vaan niin hankala kertoa, että menee taas päin helvettiä. - hmmmmmmmmmmmmm
Pikkuruinen kirjoitti:
Luuletko, että en tahtoisi lopettaa? Ei se ole niin helppoa.
Tässä taas yksi syy, miksi tarvitsen osastohoitoa. Se olikin YKSI syy miksi olin osastolla. Päihteiden käyttöni ei ole syy vaan SEURAUS mielialaongelmistani (mua ei olla kunnolla osattu kyllä diagnosoida, kun olen kuulemma moniongelmainen ja erikoinen tapaus, muuta kuin vakava masennus ja yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja epävakaata persoonallisuushäiriötä epäillään, mutta koska olen alle 18, niin eivät diagnosoineet)
"ajattelemaan muutakin, kuin itseäsi."
Voi kettu, sinä se sitten et yhtään tiedä mistä puhut!
Mun pitäs olla osastolla senkin takia, kun olen vaaraksi muille.
Tunteet heilahtelee niin, että välillä napsahtaa ja olen jonkun kimpussa.
JA, poen kauheaa syyllisyyttä siitä, olen vain vaivaksi muille.
Yksi ongelmapesä vain.
---
Ja "I have seen it", kiitos vastauksesta!
Tuo aivan kuin minussa asuisi toinen ihminen juttu, kuulosti NIIN tutulta. :/
Koitas pärjäillä siellä.
Mun täytyy varmaan alkaa kyselemään mahdollisesta uudesta osastojaksosta,
kun käyn nuorisopsyk. poliklinikalla. Voisin myös kertoa ongelmien jälleenkerran pahentumisesta. Se on vaan niin hankala kertoa, että menee taas päin helvettiä.Toivottavasti pääset terapiaan. Tietty huomionhakuisuus ja turvallisuuden haku päihteistä ja osaston ilmapiiristä ovat oireita, olet oikeassa. Päihteet tosin pahentavat niitä x50.
Nykyisen psykiatrisen hoidon laadun varaan ei kannata todellakaan laskea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2772498Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001344- 1081231
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831221Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581175Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi821120- 441022
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67917Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22870- 33787