Herra puhaltaa pasunaan ja kulkee etelän

myrskytuulissa.

Mat 24:31) Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
(Jos pasuuna antaa suustansa epäselvän äänen kuka sitten pelastuisi, esim. jumalan sanaan lisätään herätys höpinöitä tai kasteenarmo juttuja.)
(Sakar9:14) Herra on näkyvä heidän yllänsä, ja hänen nuolensa lähtee kuin salama. Herra, Herra puhaltaa pasunaan ja kulkee etelän myrskytuulissa.
(Kun kirkko antaa saarnatuoleistaan epäselvän äänen. On Jumalan puhuttava tavalla, jota kaikki ymmärtävät.
(Jes 29:6) Herra Sebaot etsiskelee sinua ukkosenjylinässä ja maanjäristyksessä, kovassa pauhinassa, myrskyssä ja rajuilmassa, kuluttavan tulen liekissä.
(Nämä trombit, maanjäristykset, rajuilmat ynnä muut luonnonkatastrofit johtuvat yksinkertaisesti siitä, että Elon Herra etsii ihmisiä pelastukseen. Näyttää siltä, kuin Herralla olisi kiireellistä asiaa meille ihmispoloisille.)
(Hos 5:15) Minä menen takaisin paikoilleni, kunnes he ovat syystänsä kärsineet ja etsivät minun kasvojani: ahdistuksessansa he minua etsivät.
(Kun ihminen ei osaa hyvinä päivinä etsiä Herran mielisuosiota. Antaa hän niin kuin Hoosean kautta sanoo ; kärsimyksiä ja ahdistuksia, vain siksi että ihmiset etsisivät Herran kasvoja.)