Tietoa - 850 T5R

völvö

Olen päätynyt ostamaan tulevana kesänä volvo 850 T5R:n vm -95 Kertokaa kaikki mahdolliset tietonne kyseisen auton vioista, mitä kannattaa tutkia autoa ostettaessa, jne. Ovatko varaosat hirveästi kalliimpia tavallisiin malleihin verrattuna, ym??? Ruoste ongelmia ei ilmeisesti pitäisi hirveästi olla vaikka kori ei olekkaan sinkitty?

48

46443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Superb

      T5 kaikkein huonoimmin kestävä kone ja siksi myytävänä halvalla.
      Auto muuten ihan käypänen ja tilaa riittää.

      • Höpö Höpö

        Tosin kysymys kohdistettiin T5R -malliin, mutta tämä typerys vetäisi siihen mukaan T5 -moottorin yleensä. Tunnetustihan tämä on moottorisarjan vahvin versio jäykistettyine lohkoineen ja parannettuine jäähdytysrakenteineen. Toki rikki saa koneen kuin koneen, varsinkin tehokkaan, ahdetun koneen...


      • T5 
        Höpö Höpö kirjoitti:

        Tosin kysymys kohdistettiin T5R -malliin, mutta tämä typerys vetäisi siihen mukaan T5 -moottorin yleensä. Tunnetustihan tämä on moottorisarjan vahvin versio jäykistettyine lohkoineen ja parannettuine jäähdytysrakenteineen. Toki rikki saa koneen kuin koneen, varsinkin tehokkaan, ahdetun koneen...

        Sama moottori molemmissa.


      • Höpö Höpö
        T5  kirjoitti:

        Sama moottori molemmissa.

        No, T5R oli mallivuoden -95 rajoitetusti valmistettu erikoimalli, joka poikkesi jossain määrin vakio T5:tä, myös viritysasteeltaan. Kaikkiaan T5, T5R, R merkintöjen takaa löytyy monia eri versioita tilavuuksiltaan 2, 2.3 ja 2.5; tehoiltaan ja väännöiltään lukuisia eri kombinaatioita vetotavasta, vaihteistosta, markkina-alueista jne riippuen. No, onhan yhdistävänä tekijänä 5 sylinteriä ja matalapuristeinen moottori...
        Jospa siis palaisit mopediasi rassaamaan?


      • T5 
        Höpö Höpö kirjoitti:

        No, T5R oli mallivuoden -95 rajoitetusti valmistettu erikoimalli, joka poikkesi jossain määrin vakio T5:tä, myös viritysasteeltaan. Kaikkiaan T5, T5R, R merkintöjen takaa löytyy monia eri versioita tilavuuksiltaan 2, 2.3 ja 2.5; tehoiltaan ja väännöiltään lukuisia eri kombinaatioita vetotavasta, vaihteistosta, markkina-alueista jne riippuen. No, onhan yhdistävänä tekijänä 5 sylinteriä ja matalapuristeinen moottori...
        Jospa siis palaisit mopediasi rassaamaan?

        2,3 t5/t5-r sama moottori. Toisessa vain 30 sek käytössä 15 hv enemmän. Ja nythän puhutaan vielä 850:stä jossa ei ole 2,5 täyspaineturboa.
        Joko olet rasvannut polkupyöräsi kettingin ja on uusi räpätin asennettu pinnoihin?


      • Höpö Höpö
        T5  kirjoitti:

        2,3 t5/t5-r sama moottori. Toisessa vain 30 sek käytössä 15 hv enemmän. Ja nythän puhutaan vielä 850:stä jossa ei ole 2,5 täyspaineturboa.
        Joko olet rasvannut polkupyöräsi kettingin ja on uusi räpätin asennettu pinnoihin?

        Ensimmäinen vastaajahan veti mukaan yleisesti T5:n, ei siis pelkästään 850 mallia. Ja ihan tiedoksi: aikoinaan omistamassani T5R:ssä lisähevoset olivat käytössä kaiken aikaa. 30 sekunnin lisätehot kuullostavat saabismilta... :)


      • T5 
        Höpö Höpö kirjoitti:

        Ensimmäinen vastaajahan veti mukaan yleisesti T5:n, ei siis pelkästään 850 mallia. Ja ihan tiedoksi: aikoinaan omistamassani T5R:ssä lisähevoset olivat käytössä kaiken aikaa. 30 sekunnin lisätehot kuullostavat saabismilta... :)

        Mistäs tiedät että tarkoitti yleisesti? Varsinkin jos puhuttiin aluksi 850 t5 ja t5-r malleista.
        Tehtaan jäljiltä t5-r mallissa jatkuva teho sama kuin T5 mallissa. ja se 240 hv vain sen 30 sek kerrallaan.


      • Höpö Höpö
        T5  kirjoitti:

        Mistäs tiedät että tarkoitti yleisesti? Varsinkin jos puhuttiin aluksi 850 t5 ja t5-r malleista.
        Tehtaan jäljiltä t5-r mallissa jatkuva teho sama kuin T5 mallissa. ja se 240 hv vain sen 30 sek kerrallaan.

        ymmärtää lukemaansa ja omistaa tälläkin hetkellä T5 Volvon. Mieti sitä.


      • T5 
        Höpö Höpö kirjoitti:

        ymmärtää lukemaansa ja omistaa tälläkin hetkellä T5 Volvon. Mieti sitä.

        vuosimalli on muuten 1994.


      • Höpö Höpö
        T5  kirjoitti:

        vuosimalli on muuten 1994.

        syntymävuodesta. Jos taas tarkoitit autoa, kyseessä lienee harrasteauto....
        Hyvää kevään jatkoa ja menestystä koeviikolle!


      • T5 
        Höpö Höpö kirjoitti:

        syntymävuodesta. Jos taas tarkoitit autoa, kyseessä lienee harrasteauto....
        Hyvää kevään jatkoa ja menestystä koeviikolle!

        Ei kyllä harrasteauto on 1988 mallia.
        No ne koeviikot on eletty jo ajat sitten.
        AURINKOISTA KEVÄTTÄ!!


      • S70
        T5  kirjoitti:

        2,3 t5/t5-r sama moottori. Toisessa vain 30 sek käytössä 15 hv enemmän. Ja nythän puhutaan vielä 850:stä jossa ei ole 2,5 täyspaineturboa.
        Joko olet rasvannut polkupyöräsi kettingin ja on uusi räpätin asennettu pinnoihin?

        Samaa potaskaa täällä, mitä joku esitti totena Volvolandiassakin.
        "Höpö Höpö" on oikeassa, autostahan kerrotaan mm näin:
        "This is a 1995 Volvo 850 T-5R. Only 2,500 T-5R were ever made, and only in Yellow and Black (mostly yellow). This car is very rare, very few T-5Rs were made by Volvo. The car came with 240HP without any upgrades (the Turbo model has only 222HP), and 300 FT/LBS of torque. It was only made in 1995, then they produced the R model. The 5-cylinder engine starts and runs smooth. With the larger T5 Turbo this car has more power than a standard 850 turbo."

        Hetkelliset lisätehot ovat silkkaa saabismia! :)


      • T5 
        S70 kirjoitti:

        Samaa potaskaa täällä, mitä joku esitti totena Volvolandiassakin.
        "Höpö Höpö" on oikeassa, autostahan kerrotaan mm näin:
        "This is a 1995 Volvo 850 T-5R. Only 2,500 T-5R were ever made, and only in Yellow and Black (mostly yellow). This car is very rare, very few T-5Rs were made by Volvo. The car came with 240HP without any upgrades (the Turbo model has only 222HP), and 300 FT/LBS of torque. It was only made in 1995, then they produced the R model. The 5-cylinder engine starts and runs smooth. With the larger T5 Turbo this car has more power than a standard 850 turbo."

        Hetkelliset lisätehot ovat silkkaa saabismia! :)

        vaikka nettiä ennen kuin hutkit.
        T5-R rekisteri otteeseen on merkitty sama teho kuin T5:ssä
        Ja se 30 sek ei ole mitään saabismia.
        Toisaalta tuo 30 sek riittää aika lailla "täysien" ottamiseen


      • Höpö Höpö
        T5  kirjoitti:

        vaikka nettiä ennen kuin hutkit.
        T5-R rekisteri otteeseen on merkitty sama teho kuin T5:ssä
        Ja se 30 sek ei ole mitään saabismia.
        Toisaalta tuo 30 sek riittää aika lailla "täysien" ottamiseen

        Omistin R:n riittävän pitkään, että tekniikka tuli tutuksi. Kuten S70 ilmaisi lainauksellaan (?), lisätehoa oli ja erona vakioon mm isompi turbo. Pyydä vaikka fiksumpia kääntämään, ellet itse osaa!


      • T5 
        Höpö Höpö kirjoitti:

        Omistin R:n riittävän pitkään, että tekniikka tuli tutuksi. Kuten S70 ilmaisi lainauksellaan (?), lisätehoa oli ja erona vakioon mm isompi turbo. Pyydä vaikka fiksumpia kääntämään, ellet itse osaa!

        Noita cvopy paste juttuja on netti pullollaan ja voi minun puolesta uskoa joka lukemasi sanan ja julistaa sitä totuutena.
        Kaikissa eri turbo T5,T5-R ja R malli.


      • S70
        T5  kirjoitti:

        Noita cvopy paste juttuja on netti pullollaan ja voi minun puolesta uskoa joka lukemasi sanan ja julistaa sitä totuutena.
        Kaikissa eri turbo T5,T5-R ja R malli.

        Minua kehotit "vaikka nettiä ennen kuin hutkit" ja nyt taas vähättelit annettua tositietoa. Totta on, että netti on puolillaan potaskaa -kiitos kaltaistesi, jotka ehkä ymmärtämättään levittävät väärää tietoa - siksi onkin tärkeätä tietää, mistä tietoa etsii ja mihin luottaa. Jurppii sekin, että kotimainen volvolandiakin tuntuu täyttyvän suunpieksijöistä ja provoilijoista, "racekatti ja downpipe" on päivän teema.. Rattoisaa kevättä minunkin puolesta, muista pyyhkiä nessu!


      • T5 
        S70 kirjoitti:

        Minua kehotit "vaikka nettiä ennen kuin hutkit" ja nyt taas vähättelit annettua tositietoa. Totta on, että netti on puolillaan potaskaa -kiitos kaltaistesi, jotka ehkä ymmärtämättään levittävät väärää tietoa - siksi onkin tärkeätä tietää, mistä tietoa etsii ja mihin luottaa. Jurppii sekin, että kotimainen volvolandiakin tuntuu täyttyvän suunpieksijöistä ja provoilijoista, "racekatti ja downpipe" on päivän teema.. Rattoisaa kevättä minunkin puolesta, muista pyyhkiä nessu!

        itse ymmärrä tutkia asiaa ja kerrot/uskot faktana kaikki netti kirjoitukset se on sinun ongelmasi. Löytyy sieltä oikeaankin tietoa kun vain ensin syventyy asiaan. Taidat olla taas niitä tyyppejä jotka luulevat tietävänsä. Ja omaa kantaa ei sitten muuteta kun se on kerran muodostettu, olkoonkin niin että se väärää tietoa olisi.
        Onhan aivan totta, että meno landiassa alku ajoista muuttunut paljon eri suuntaan.
        Kun ei viitsitä lukea aiempia kirjoituksia on topicit juuri näitä "downpipe ja race kat"
        juttuja. Sinänsä oleellisia asioita turbo auton virityksessä.


      • Volvon harrastaja
        T5  kirjoitti:

        Sama moottori molemmissa.

        T5 on aivan eri auto kuin T5-R, mutta ilmeisesti kateelliset T5 omistajat niin usein liimaavatkin sen R:än sinne perään.


      • ,,,,,,
        T5  kirjoitti:

        2,3 t5/t5-r sama moottori. Toisessa vain 30 sek käytössä 15 hv enemmän. Ja nythän puhutaan vielä 850:stä jossa ei ole 2,5 täyspaineturboa.
        Joko olet rasvannut polkupyöräsi kettingin ja on uusi räpätin asennettu pinnoihin?

        T5R on 18 lisähevosta käytössä tuon 30 sekunnin ajan. Ja tuonkin ominaisuuden saa veke ohjelmoinnilla. (Ja joo joo vanha aihe mutta vastasin piruuttani tähän)


    • jim doe

      oletko käynyt volvolandian sivuilla??

    • Tarkkailija

      Että ne jaksaa järjestää kinan pienestäkin asiasta! Miksikäs jos ja kun tulee epäselvyyttä asioista, kannattaisi otta asioista oikeasti selvää eikä jäädä vatvomaan epäolennaisuuksia tyyliin "minun kaverilla on isompi hiekkalapio kuin sinulla." Mielipide ristiriidat tietty asia erikseen, mutta fakta on aina faktaa.

      Niin, ja tämä vain kommenttina koska uskallan tunnustaa etten itse asiasta juuri mitään tiedä!

      • Sof

        NO niin...Alkuperäisen kysymyksen lähettäjä varmaan sai kaiken tarpeellisen tiedon k.o autosta ja sen moottorista...vai saiko...? =)


    • Gul t5r

      Itselläni aito T5R kuudetta vuotta. Markkinoitiin ainoastaan vuonna 95. Valmistettu 2500 kpl. Väri musta tai keltainen.Valmistettiin Englannin ratasarjan kuokittelua varten. Oli silloin ylivoimainen. Uudemmat ovat pelkkiä R Volvoja (ei T5R)ja värin sai valita. Varaosat hyvinkin edulliset. Saa esim Motonet ym. Tietääkseni on kyllä sinkitty. Paitsi katto.
      Automaatille ilmoitettu samat arvot, mutta on aivan eri luonne autolla. Jos lastutetaan , tulee kestävyysongelmia suuresta väännöstä johtuen.
      Omani lastutettu manuaali ja kävin saksan baanalla. 215/45 17 kumeilla valokuva mittarista kun mittari 260 kmh ja kierrokset punaisen rajalla. Loppuivat välitykset kesken. Etuveto auton huono puoli. Ei meinaa tie riittää kovissa kiihdytyksissä, jos tiessä uria. Auton hyviä puolia ovat alhaiset käyttökustannukset ja monikäyttöisyys. Voi ajaa vaikka talvella ja mahtuu perhekin mukaan. Lisäksi volvo kestää lastuvirityksen erittäin hyvin järkevällä käytöllä!!

      • T5 

        kestävyys ongelmia on ollut? Kauanko ollut lastutettuna?


      • Gul t5r
        T5  kirjoitti:

        kestävyys ongelmia on ollut? Kauanko ollut lastutettuna?

        Automaatti ei kestä lastusta tulevaa suurta vääntöä. Poikii jossain vaiheessa ihan varmasti. Automaatissa kuulemma pienempi turbo eli siihen ei saa samoja tehoja niin helposti.

        Ostin volvoni lastutettuna kuusi vuotta sitten. Halusin ehdottomasti manuaalin. Viime syksynä pari viikoa omalla vakio lastulla ja oli kyllä pettymys. Ajettavuus oli kyllä helpompi liukkaalla tai märällä, koska lastutetusta tulee tehoa niin kuin löisi pesäpallomailalla selkään hetkessä.

        Lastusta johtuen lambda valo välillä herjaa, että tyhjäkäyntiseos liian rikas tai laiha. Ei vaikuta katsastuksessa mihinkään. Käy vain välillä rajaarvon väärällä puolella. Voi olla myös karstainen. Kaikki muu hyvää paitsi etuveto.


      • T5 
        Gul t5r kirjoitti:

        Automaatti ei kestä lastusta tulevaa suurta vääntöä. Poikii jossain vaiheessa ihan varmasti. Automaatissa kuulemma pienempi turbo eli siihen ei saa samoja tehoja niin helposti.

        Ostin volvoni lastutettuna kuusi vuotta sitten. Halusin ehdottomasti manuaalin. Viime syksynä pari viikoa omalla vakio lastulla ja oli kyllä pettymys. Ajettavuus oli kyllä helpompi liukkaalla tai märällä, koska lastutetusta tulee tehoa niin kuin löisi pesäpallomailalla selkään hetkessä.

        Lastusta johtuen lambda valo välillä herjaa, että tyhjäkäyntiseos liian rikas tai laiha. Ei vaikuta katsastuksessa mihinkään. Käy vain välillä rajaarvon väärällä puolella. Voi olla myös karstainen. Kaikki muu hyvää paitsi etuveto.

        suuntaisia juttuja olen kuullut automaatista. Manuaalin kanssa ei ilmeisesti ole niinkään ongelmia.
        Itsellä ei lastusta huolimatta ole ollut mitään ongelmia 50 000km aikana. Oletko kokeillut vaihtaa lambda anturia?


      • Gul t5r
        T5  kirjoitti:

        suuntaisia juttuja olen kuullut automaatista. Manuaalin kanssa ei ilmeisesti ole niinkään ongelmia.
        Itsellä ei lastusta huolimatta ole ollut mitään ongelmia 50 000km aikana. Oletko kokeillut vaihtaa lambda anturia?

        Olen ajatellut, mutta en vielä tehnyt. Autoni on seisontavakuutuksissa talvella ja se ei ole ihmeempi ongelma. Valo on helppo sammuttaa. Siihen taitaa sopia ihan yleismalli anturi. Itse olen ajanut kanssa n. 50000 km.

        Itse hain t5 ensin, mutta sopivaa ei löytynyt. T5r tuli vahingossa vastaan ja se oli pakko ostaa.


      • T5 
        Gul t5r kirjoitti:

        Olen ajatellut, mutta en vielä tehnyt. Autoni on seisontavakuutuksissa talvella ja se ei ole ihmeempi ongelma. Valo on helppo sammuttaa. Siihen taitaa sopia ihan yleismalli anturi. Itse olen ajanut kanssa n. 50000 km.

        Itse hain t5 ensin, mutta sopivaa ei löytynyt. T5r tuli vahingossa vastaan ja se oli pakko ostaa.

        Boschin mallikohtaisen anturin, niin ei tarvinnut johtoja tinailla.


      • Gul t5r
        T5  kirjoitti:

        Boschin mallikohtaisen anturin, niin ei tarvinnut johtoja tinailla.

        Eikö siihen sovi ihan yleismalli lambda? Siellä on liittimet valmiina, niin ei tarvi tinailla. Bilteman luettelossa samalla varaosanumerolla monen eri merkkistä vehjettä? En muista onko kolme vai neljä karvainen?

        No eipä ole tänävuonna vilkkunut kertaakaan. Eipä ole paljon nissuteltukkaan.


      • jussi

        T-5R:ää on saanut mustana, keltaisena ja tummanvihreänä. Myös muutama valkoinen (aito T-5R) yksilö on olemassa


      • Volvon harrastaja
        jussi kirjoitti:

        T-5R:ää on saanut mustana, keltaisena ja tummanvihreänä. Myös muutama valkoinen (aito T-5R) yksilö on olemassa

        AITOJA volvon T5-R malleja on tehty VAIN VUONNA 1995, yhteensä 5000kpl, 2500 keltaista ja 2500 mustaa.
        Valkoista AITOA T5-R ei ole olemassa, ellei ole maalattu myöhemmmin.
        Tummanvihreä malli ei ole AITO vaan ITALIAN HALPAMALLI, ei ole samoja hevosvoimia eikä vääntöä, TUMMANVIHREÄ EI OLE AITO T5-R.


      • T5R
        Volvon harrastaja kirjoitti:

        AITOJA volvon T5-R malleja on tehty VAIN VUONNA 1995, yhteensä 5000kpl, 2500 keltaista ja 2500 mustaa.
        Valkoista AITOA T5-R ei ole olemassa, ellei ole maalattu myöhemmmin.
        Tummanvihreä malli ei ole AITO vaan ITALIAN HALPAMALLI, ei ole samoja hevosvoimia eikä vääntöä, TUMMANVIHREÄ EI OLE AITO T5-R.

        Eipä tuo Italian versio mikä tuolla katoksessa köllöttelee ole yhtään sen vähempää "aito" kuin muutkaan...
        Rekisteriote sanoo mallimerkinnäksi T5R/SW, tosin vakiona tehoja ei ollut kuin 155kW tämä aijemminkin keskustelussa ollut 30s "saabismi" piikki, joka ainakin tuosta autosta löytyy, tuokin tehoero selittyy moottorintilavuudella, kun tuossa Italian ihmeessä on 2.0L kone johtunee jostain Italian verotusteknisistä syistä...

        Ja siitä "HALVASTA" 2v sitten kun tuon ostin... tuo yksilö maksoi 17 000€, tosin sen jälkeen on ystävämme verottaja pudottanut veron puoleen, mikä taas on vaikuttanut jälleenmyyntiarvoon.

        P.S. väristä en kiistele, kun oma on musta :)


      • Kisakuski
        Volvon harrastaja kirjoitti:

        AITOJA volvon T5-R malleja on tehty VAIN VUONNA 1995, yhteensä 5000kpl, 2500 keltaista ja 2500 mustaa.
        Valkoista AITOA T5-R ei ole olemassa, ellei ole maalattu myöhemmmin.
        Tummanvihreä malli ei ole AITO vaan ITALIAN HALPAMALLI, ei ole samoja hevosvoimia eikä vääntöä, TUMMANVIHREÄ EI OLE AITO T5-R.

        Nyt harrastaja on hieman väärässä. Aitoja on myös muita värejä. Vihreää on tehty 500kpl:tta 2.3 litran moottoritilavuudella(240hv) loppuvuonna -95. Valmistuksen taustalla on muistaakseni kilpaluokituksen onnistuminen vastaavaan rata-autoluokkaan.


      • tipi
        Kisakuski kirjoitti:

        Nyt harrastaja on hieman väärässä. Aitoja on myös muita värejä. Vihreää on tehty 500kpl:tta 2.3 litran moottoritilavuudella(240hv) loppuvuonna -95. Valmistuksen taustalla on muistaakseni kilpaluokituksen onnistuminen vastaavaan rata-autoluokkaan.

        "jussi" ja "Kisakuski" puhuvat asiaa. 2500 keltaista tehty, ja saman verran mustia. Lisäksi jälkeenpäin muutama helmiäisvalkoinen ja nuo oliivin vihreät.

        Suomeen tuotu uusia ärriä muistaakseni reilut 60kpl.

        T-5R:n mallivuosi on -95 mutta käytännössä tekeminen on ilmeisesti aloitettu jo 1994..??
        Ainakin oma ärrä on otettu rekkarin mukaan käyttöön 9/-94.

        Kyseessä manuaali "Suomi-auto" ja mittarissa yli 270tkm. 2v ajettu 313hv/452NM tehoilla ilman ongelmia. Paikalla mitsun 18T, 2,5" putki ja Harisen lastu.


      • tee5r
        Kisakuski kirjoitti:

        Nyt harrastaja on hieman väärässä. Aitoja on myös muita värejä. Vihreää on tehty 500kpl:tta 2.3 litran moottoritilavuudella(240hv) loppuvuonna -95. Valmistuksen taustalla on muistaakseni kilpaluokituksen onnistuminen vastaavaan rata-autoluokkaan.

        joo älkää tietämättömät väittäkö ettei vihreä ole aito!!itsellä(olive pearl)värine t5r pihalla.Kone on 2,31 ja teho 177kw/300nm(automaatti),manuaalissa 330nm.Moottori ja tekniikka kaikkineen sama kun kaverin(aidossa)keltaisessa t5r:ssä!!Rekisteriotteessa 166kw(jatkuva teho).Loput 15hv kick down-toiminnolla,ja on käytössä 30s.Tämä kaikki on luettu spekseineen minun volvoni käyttöohje kirjasta/rek.otteesta.


      • Arce
        Volvon harrastaja kirjoitti:

        AITOJA volvon T5-R malleja on tehty VAIN VUONNA 1995, yhteensä 5000kpl, 2500 keltaista ja 2500 mustaa.
        Valkoista AITOA T5-R ei ole olemassa, ellei ole maalattu myöhemmmin.
        Tummanvihreä malli ei ole AITO vaan ITALIAN HALPAMALLI, ei ole samoja hevosvoimia eikä vääntöä, TUMMANVIHREÄ EI OLE AITO T5-R.

        http://home.swipnet.se/850-styling/start-htm
        tuolta selvinnee värit..eli jos ei englanti suju niin värit ovat keltainen, vihreä, musta ja vain muutama kappale helmiäis valkoista.jotka on menny volvo myyjille esittely autoiksi.


      • lambda-anturi
        Gul t5r kirjoitti:

        Eikö siihen sovi ihan yleismalli lambda? Siellä on liittimet valmiina, niin ei tarvi tinailla. Bilteman luettelossa samalla varaosanumerolla monen eri merkkistä vehjettä? En muista onko kolme vai neljä karvainen?

        No eipä ole tänävuonna vilkkunut kertaakaan. Eipä ole paljon nissuteltukkaan.

        Terve. Mulla on volvo 850 glt -92 ja siinä pakokaasuarvot metsässä. Tiedätkö missä ja minkä vuoden malleissa on minkäkin lainen lambda-anturi? Niitä on muutamanlaista, omaani etsisin sopivaa..
        aleksi


    • T5-95

      ongelmaton ratkaisu, ainoat miinukset keskim. kulutus yli 9 l/100 km, mutta maantiellä pääsee vähän päälle seiskan kulutuksen, malttia vaan jos haluaa pitää ajokortin. Tämä IHANUUS kun imasee mukaansa 200 km/h vauhdissa ja siitä se auto vaan paranee... T5-95

      • mitä.

        järkeä on vastailla vuosia vanhaan kyselyyn? Nykyaikana voisi vastata, että unohda kasipätkä ja keskity esim. S60, S40, tai C30 T5 malleihin.


      • c5
        mitä. kirjoitti:

        järkeä on vastailla vuosia vanhaan kyselyyn? Nykyaikana voisi vastata, että unohda kasipätkä ja keskity esim. S60, S40, tai C30 T5 malleihin.

        Niin ja voisi vastata, että unohtakaa sellaiset rautalangasta jousituksen tehneet autot. Ne ovat kuuluneet jo sata vuotta sitten museoon.Moottorit ovat asia erikseen. Mopotkin saa kulkemaan 300km/h joten se ei ole mikään kynnyskysynys.Kaikki autot saa kulkemaan vaikka 1000 km/h.


      • eli.
        c5 kirjoitti:

        Niin ja voisi vastata, että unohtakaa sellaiset rautalangasta jousituksen tehneet autot. Ne ovat kuuluneet jo sata vuotta sitten museoon.Moottorit ovat asia erikseen. Mopotkin saa kulkemaan 300km/h joten se ei ole mikään kynnyskysynys.Kaikki autot saa kulkemaan vaikka 1000 km/h.

        voitte unohtaa sitten lähes tulkoon kaikki autot. Eipä noissa sitikoissa sitten muuta hyvää olekaan, kun kaasunestejousitus.


      • eikö numerot taivu?
        eli. kirjoitti:

        voitte unohtaa sitten lähes tulkoon kaikki autot. Eipä noissa sitikoissa sitten muuta hyvää olekaan, kun kaasunestejousitus.

        ihanko fiksua vastailla 2004 vuoden kirjoituksiin????


      • taipuu.
        eikö numerot taivu? kirjoitti:

        ihanko fiksua vastailla 2004 vuoden kirjoituksiin????

        vastasin muuten 2011 vuoden kirjoitukseen.


    • volvooovo

      Joo paska talviauto kesällä mainio

      • volovoo

        joo hyvä talviauto. Kesällä pääsee nauttimaan 250hv ja 414nm väännöstä tosissaan.


    • volvo 850

      kyllä ne vihreet t5r ovat aitoja. itellä tossa pihassa sellainen ja kyllä ei jalkoihin jää. hyvä auto ajaa, turvallinen ja aika kivan näkönenkin.

    • öljynpainetta

      Mahtaako kenelläkään olla tietoa missä sijaitsee Volvo 850/t5:ssä öljylello? Olen sellaisen jo hankinut, mutta en vain ole löytänyt missä moinen härpäke sijaitsee..

    • kasipätkä jo 13 vee

      Vastataanhan vielä tähän suht vanhaan viestiin. Itse olen oman menopelini ostanut vuonna 2001, ja sama kärry kuljettaa edelleen niin töihin kuin harrasteisiinkin. Autolle omistukseni aikana tullut kilometrejä 140000, joten kohtuu vähän ajelen. Autoon toki tuona aikana vaihdettu sitä ja tätä, ja kerran turboremppa, ja viikko sitten se piti sitten vaihtaa jo uuteen. En voi muuta kuin todeta että omalla kohdallani tuo pelannut kohtuu hyvin. Mitä nyt viimesimmän jälkeen harkitsin hetken myyntiä. Mutta katsotaanhan vielä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      107
      5081
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3333
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3175
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      435
      2391
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      246
      1473
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1271
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      78
      1221
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1178
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      126
      1086
    Aihe