Siltä vaikuttaa, subaru forester sytytystulppien vaihto kun katsoo mäntien päiden kohdille. Ilmeisesti jokin suorasytytys systeemi sillä tulpan johtoja ei ole? 2 kpl pikku bokseja kurkistaa n5cm kone huoneen seinän ja kansikopan välistä puolella silmässä kun katsoo eli ei mahdu edes katsomaan koko oletettua tulppien paikkaa.
Tulee mieleen kaksi asiaa, auton vaihto tai koneen irroitus ja korjaamo jossa ne purkaa koko auton moottorin ympäriltä.
Auto on subaru forester 2.5 xt vm 2006.Oikeastaan ne vanhat alkuperäiset tulpat on vielä ihan hyvät......
Miten ne voi vaihtaa?
Mikä olisi oikea kärkiväli ? tulpat brisk BRSK-ER14YS.
Tulppien vaihto
16
8688
Vastaukset
- forre
vie ammattimiehille, heillä on hommaan tarvittavat työkalut ja osaaminen, ei kannata poropeukaloiden alkaa itse ruuvaileen, itseni mukaan lukien...;-)
- 1/4 mahdoton tehtävä
Oikeaan lohkoon oli simppeli juttu vaihtaa ja kuskin paikalta katsoen vielä vasen lohko ja etummainen MUTTA vasen taka tulppa tai paremminkin puola ei mahdu pois vaikka pientä koneen junnamista lyhkäsellä lankun pätkällä vängäten oikeaan reunaan tukikumiensa/ropustuksien varassa.
Ehkäpä koneen nosto alhaalta ylöspäin avittais sillä puola mahtuis kaiketi alaspäin lupsahtamaan jo n 2-3cm nostettaessa konetta vasemmasta reunasta? Ehkäpä.
Huoltomiehillä on varmaan vaatimuksena pikku kätöset sillä omat räpylät ei meinaa mahtua .
Harmillisesti vaan on muovia pohja täynnä joten pitäisi tunkkailla ensin alustaa tyhjemmäksi muoveista ja sitten koettaa kikkakakkosta. Eipä ole ennen törmännyt noin vaikeisiin tulpan vaihto töihin.
Muistelle aikaa jolloin avasi datsunin kone pellin ja vaihtoi tulpat 3min pimeässä side silmillä sateessa yhdellä kädellä.
On se kehitystä tämä:-) Kävi mielessä laittaa puola takaisin ja akku ja huoltoon vaihdattamaan YHTÄ tulppaa autoon jos mielenkiinto sammuu huomenissa tunkkailla.
nimimerkillä:synkkä yksinpuheluNiitä tulppia ei tarvitse vaihtaa kuin sadan tonnin välein.
Eli, jos vaihtaa autoa 3-4 vuoden välein, niin tulppien
kanssa ei tarvitse tehdä tuttavuutta koskaan.- auton ja
Täpinä kirjoitti:
Niitä tulppia ei tarvitse vaihtaa kuin sadan tonnin välein.
Eli, jos vaihtaa autoa 3-4 vuoden välein, niin tulppien
kanssa ei tarvitse tehdä tuttavuutta koskaan.siihen pitää vaihtaa tulpat ja ajaa sen 3-5 vuotta ja siihen pitää vaihta tulpat ja sitten vaihtaa sen pois kaksi vaihtoa.
auton ja kirjoitti:
siihen pitää vaihtaa tulpat ja ajaa sen 3-5 vuotta ja siihen pitää vaihta tulpat ja sitten vaihtaa sen pois kaksi vaihtoa.
Jokainen ostamani Forester on ollut tulpilla
varustettuna. Renkaatkin ovat kuuluneet
aina kauppaan. Kolmas Forester on menossa.
Renkaidenvaihdon uuteen autoon ymmärtäisin,
mutta että tulpat pitäisi vaihtaa???- ei kroisos
Täpinä kirjoitti:
Jokainen ostamani Forester on ollut tulpilla
varustettuna. Renkaatkin ovat kuuluneet
aina kauppaan. Kolmas Forester on menossa.
Renkaidenvaihdon uuteen autoon ymmärtäisin,
mutta että tulpat pitäisi vaihtaa???Rekisteröity nikki "täpinä" joka on aiemmin kirjoitellut ihan asialliseen sävyyn ja nyt on sävyssä lievää vittuilun makua? ihmetyttää.
Koska olen persaukinnen tavallinen tallaaja minulla ei ole varaa eikä myöskään halua ostaa ihan pakasta vedettyä foresteria eikä toisekseen ole haluamallani koeella edes vielä uutta myynnissäkään siis 2.5 turboa joten ostin vanhan. Ostin alta sata tuhatta ajetun siistin yksilön. Uudehkoa dieseilä en vaan tahtonut nyt ehkä 2-3 v kuluttua ,aika näyttää tai alan ekoihmiseksi ja ajan pyörällä ja kiroan kaikki autot.
Niin koska subaru forester nykii ja vetää portatittain mikä on ärsyttävää ja ennekuulumatonta omistamissani autoissa päätin tehdä asialle jotain. Vikakoodi on puhdas ei mitään päivitettävää edes joten vaihdampa tulpat ennen huolto-ohjeen mukaista 105tkm rajaa ihan kokeeksi.Oli siellä oletettavasti alkuperäiset tulpat ja kaikki kauniin saman värisiä moitteettoman näköisiä ja uudet tilalle ja nykiminen jatkuu. Lieneekö noissa lambda-anturissa jotain hitautta ja se ikäänkuin tulee jälkijunassa tietoineen ja siksi on tommoinen porrastehoinen nyiskentelijä? Yksi lambda näkyi olevan oikean etupyörä aukon kautta vaihdettavissa liekkö toisella puolella myös anturi? fyfaan 2 kaksiko kallista lambdaa jotka pitää vaihtaa nopeampiin ? anturiin menee 4 johtoa. Onko vinkkejä ehkä täpinällä asian parantamiseksi jonkin nopeamman anturin tiimoilta? Jospa jatketaan asialinjalla sentään yli 40v äijät.
Voihan sitä vaihtaa kyllä autoakin joka ei nyi mutta ei nyt lämpene crvlle ei kroisos kirjoitti:
Rekisteröity nikki "täpinä" joka on aiemmin kirjoitellut ihan asialliseen sävyyn ja nyt on sävyssä lievää vittuilun makua? ihmetyttää.
Koska olen persaukinnen tavallinen tallaaja minulla ei ole varaa eikä myöskään halua ostaa ihan pakasta vedettyä foresteria eikä toisekseen ole haluamallani koeella edes vielä uutta myynnissäkään siis 2.5 turboa joten ostin vanhan. Ostin alta sata tuhatta ajetun siistin yksilön. Uudehkoa dieseilä en vaan tahtonut nyt ehkä 2-3 v kuluttua ,aika näyttää tai alan ekoihmiseksi ja ajan pyörällä ja kiroan kaikki autot.
Niin koska subaru forester nykii ja vetää portatittain mikä on ärsyttävää ja ennekuulumatonta omistamissani autoissa päätin tehdä asialle jotain. Vikakoodi on puhdas ei mitään päivitettävää edes joten vaihdampa tulpat ennen huolto-ohjeen mukaista 105tkm rajaa ihan kokeeksi.Oli siellä oletettavasti alkuperäiset tulpat ja kaikki kauniin saman värisiä moitteettoman näköisiä ja uudet tilalle ja nykiminen jatkuu. Lieneekö noissa lambda-anturissa jotain hitautta ja se ikäänkuin tulee jälkijunassa tietoineen ja siksi on tommoinen porrastehoinen nyiskentelijä? Yksi lambda näkyi olevan oikean etupyörä aukon kautta vaihdettavissa liekkö toisella puolella myös anturi? fyfaan 2 kaksiko kallista lambdaa jotka pitää vaihtaa nopeampiin ? anturiin menee 4 johtoa. Onko vinkkejä ehkä täpinällä asian parantamiseksi jonkin nopeamman anturin tiimoilta? Jospa jatketaan asialinjalla sentään yli 40v äijät.
Voihan sitä vaihtaa kyllä autoakin joka ei nyi mutta ei nyt lämpene crvlleOli tarkoitettu enempi huumorin puolelle tuo kirjoitukseni.
Ajan itse yleensä yli 100 tuhatta ennen kuin vaihdan, joten
niissä minun autoissani on nuo tulpat jo vaihdettu.
Saanko anteeksi, jos kerron tuon nykimisen syyn?
Jos nykimistä esiintyy jossain 100-120 nopeudessa
ikään kuin pintakaasulla ajaen, niin nykiminen johtuu
lisää kaasua painettaessa happimäärämittarin virheel-
lisestä toiminnasta. Huolto tosin joskus vaihtaa turhaan
jonkin nakutuksenestoanturin, mutta kun happimäärä-
mittari vaihdetaan, niin taas kulkee tasaisesti.
Puhun kokemuksesta, kuten aina. Minun edellisen turbon
kanssa kävi noin. Turhaan vaihdettu nakutuksenestoanturi
kyllä hyvitettiin "henkevän" keskustelun päätteeksi.
PS. Kyllä niitä 2009 turbojakin saa. Automyyjä junailee
sellaisen Virosta, jos vain haluat tosissasi. Olen yhden
koeajanutkin. Ko. asiasta käytiin joskus keskustelukin
täällä. Samassa yhteydessä kerroin auton esittelytilai-
suudessa saamani hintatiedotkin, joita en tietenkään
enää muista.
- ykskaks
Kyllä ne tulpat vaihdettua saa. yläkautta ja pura esteet pois. tarvii kaksi pitkää hylsyn jatkovartta, että saa räikällä kunnolla pyöriteltyä, yhden lyhyen varren ja yhden nivelen. lyhyt nivel lähinnä tulppaa kannattaa teipata kiinni jatkoon. tulppa-avain kumillinen 16mm jossa tulppa myös pysyy. avain mahdollisimman "ohutkuorinen" koska ahdasta on.
Dirium- kärkiset tulpat kestää n. 90 th km. eli 100 th, miehet peukalo keskellä ...vaihtakaa autoa.
huom. kiristys momentilla 30 Nm.- Vaihtaja jjjjj
Et ole nähnyt forren konetilaa joten ole hiljaa.
- iridium--
Dirium tulppa, kenties joku Subarun oma keksintö?
- tulppa
tulpat saa vaihdettua helposti kun irrottaa moottorinkumityynyn mutterit ja nostaa moottoria muutaman sentin
- glk
Onko järkee hankkia tuollaista autoa??????
- uuuuaua
Jos kokee ongelmalliseksi kerran 100tkm välein avata pari pulttia ja käyttää tunkkia niin ei varmaan kannata hommata mitään autoa. Tai vaihtoehtoisesti viedä pajalle ja maksaa vaihdosta 40€.
- Autokorjjja
Haha homma hoituu ku omista pienet kädet ei ole uusi juttu että ei ole tila kaikissa uusissa autoissa tila sen verran että sormilla saa tehä vaihtakapaa a luokan mersun startti irrottamatta konettaa
- tietkokosuomeenhyviksi
Autojen huollettavuus on suorastaan rikollisen vaikeaksi tahallaan suunniteltu. Kaikki merkit pitäisi suunnitella uudestaan huollettavuuden tähden. Samoin tarpeettomat energiaa ja vain rahastus mielessä tehdyt face liftit pitäisi kriminalisoida. Senkin suunnittelun yms kuluerän voisi valjastaa puhtaiden kestävien toimivien (esim vag rämpiminen) koneiden suunnitteluun . Koko autoiluun uudet järkevät suunnat turhan suuri tehoisten mm tarpeettomat ajatukset pois.
Nopeusrajoitus ympärimaapallon 120km/h ja älyliikkenteen ohjailuun pikavauhtia autoihin. Yms yms niin kaikki asiat hyötyvät lopulta. Ihminen on idiootti elukka. - Mahdotontehtävä
Tulppien vaihto tulossa taas ja samaan autoon. 100tkm plus ajettu hauska nähdä tulppien kunto .briskit on kestäneet tai ainakin kipinää tehneet aika monta. Ei mitään oiretta ole ollut. Jakohihna remontin yhteyteen tulee tulppahuolto. Kummia autoja nämä subarut kun toimivat toiset 100tkm moitteetta. Voima on vain kasvanut matkan varrella...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475106- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131828Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701507Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681457- 811204
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321203- 361046
- 421025
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21974