Haluan varoittaa ihmisiä numeropalvelu 118:an soittamisesta. Puhelut ovat hintavia!
Soitin 118:aan kesäkuussa 7 kertaa, joissa jokaisessa kysyin nimeltä tietämäni henkilön numeroa. Puhelut olivat lyhyitä, eikä turhia lässytely. Kerroin nimen ja 118:sta annettiin numero. Yhden puhelun keston arvio on max 1 minuutti.
Nämä 7 kyselyä maksoivat minulle 23,45 euroa eli 3,35 euroa per puhelu. Minusta se on kallista ja ylihinnoiteltua. Saunalahden puheluerittelystä näin, että 3 puheluista olisi kestänyt puoli tuntia, yksi puhelu 20 minuuttia ja loput 3 pari minuuttia. Yhteensä olen puhunut 118:aan muka 2 tunnin ajan kesäkuussa. Ei pidä paikkaansa.
Mistä tässä on kyse? Kuka 118:a pyörittää?
Löytyykö Suomesta edullisempaa numeropalvelua?
118 numeropalvelu on karmeaa ryöstöä!
118 Kallis numeropalvelu
30
5014
Vastaukset
- ilmainen!
mikset käytä eniron palvelua?
se on ilmainen sen jälkeen kun on rekisteröitynyt ja rekisteröityminen maksaa 25 snt:
http://henkilot.eniro.fi
toimii aivan mainiosti myös kännykässä opera-selaimella.- selaimellakin..
näköjään toimii nokian omalla selaimellakin.
selaimellakin.. kirjoitti:
näköjään toimii nokian omalla selaimellakin.
ja suloista suven jatkoa teille ystävälliset ihmiset!
Maalaisia ja vanhoja tässä huijataan (118 & Saunalahti), kun ei kaikesta infosta enää pysy perillä.Enirolta tulee vuosittain lasku 1 rivi luettelossa 13 euroa.
Eniron nettisivulla
http://henkilot.eniro.fi/
voi rivin saada 3 euroa/vuosi
Haluan tietysti maksaa 3 e/v.
Miten tässä tulee toimia?
Laitoin kysymyksen menemään myös Enirolle.Heleena kirjoitti:
ja suloista suven jatkoa teille ystävälliset ihmiset!
Maalaisia ja vanhoja tässä huijataan (118 & Saunalahti), kun ei kaikesta infosta enää pysy perillä.Eniron rivi maksaa 3 euroa tai 13 euroa luettelossa, kunhan asiaan tulee selvyys?
Eniron nettisivulla
voi rivin saada 3 euroa/vuosi ??????
- Mutta muilta laskutetaan 13 euroa?
Fonectan rivi maksaa 13,60 heidän luettelossaan.
Molempien palveluntarjoajien rivien hinta kuuluisi olla n. 3 euroa/vuosi?
Ei tällaisia hintaeroja saa olla!- sinne..
Heleena kirjoitti:
Enirolta tulee vuosittain lasku 1 rivi luettelossa 13 euroa.
Eniron nettisivulla
voi rivin saada 3 euroa/vuosi
Haluan tietysti maksaa 3 e/v.
Miten tässä tulee toimia?
Laitoin kysymyksen menemään myös Enirolle.tuo maksu koskee vain sitä jos haluat oman numeron eniron numerotiedusteluun.
normaalit julkiset liittymäthän menee operaattorin kautta eikä niistä veloiteta mitään.
mutta tuolla 3e/vuosi hinnalla saa vaikka prepaidin tiedot numerohakuun.
numeroiden etsiminen netissä on sensijaan täysin ilmaista, kun on tekstiviestillä tilannut sen tunnuksen ja siitä veloitetaan se 25snt.
itse olen varmaan satoja hakuja tehnyt eniron nettipalvelun kautta ja kaikki ollut täysin ilmaista!
eipä tuota palvelua ole missään erikseen mainostettu joten ei sitä monikaan tiedä.
äitikin oli turhaan soittanut kalliisiin numerotiedusteluihin vaikka eniron palvelusta olisi samat tiedot saanut ilmaiseksi. - Ajatteleppa ite..
sinne.. kirjoitti:
tuo maksu koskee vain sitä jos haluat oman numeron eniron numerotiedusteluun.
normaalit julkiset liittymäthän menee operaattorin kautta eikä niistä veloiteta mitään.
mutta tuolla 3e/vuosi hinnalla saa vaikka prepaidin tiedot numerohakuun.
numeroiden etsiminen netissä on sensijaan täysin ilmaista, kun on tekstiviestillä tilannut sen tunnuksen ja siitä veloitetaan se 25snt.
itse olen varmaan satoja hakuja tehnyt eniron nettipalvelun kautta ja kaikki ollut täysin ilmaista!
eipä tuota palvelua ole missään erikseen mainostettu joten ei sitä monikaan tiedä.
äitikin oli turhaan soittanut kalliisiin numerotiedusteluihin vaikka eniron palvelusta olisi samat tiedot saanut ilmaiseksi.avaat kysyt, ja pyydät yhdistää. ei paljoo maksa.. toimitus kestää 4 segend..
- maksaa?
Ajatteleppa ite.. kirjoitti:
avaat kysyt, ja pyydät yhdistää. ei paljoo maksa.. toimitus kestää 4 segend..
^tuolla se on ilmaista
- alkanut mainostaa
viesteilläkin?
Muutos kannattaa tehdä siinä vaiheessa, kun on vika hetki saada tiedot uuteen puhelinluettoloon?
Mä muutin omani jo nyt kuitenkin. Tästä lähtien maksan siis 3 e/vuosi.
Tällaista infoo tuli Enirolta siitä hinnasta:
Hei,
Kiitos yhteydenotostanne.
Asia hoituu niin, että poistan nykyisen rivinne luettelosta, ja lisäätte itse netin kautta haluamanne tiedot. Alla näkyy ohjeet.
Voit itse lisätä julkisen matkapuhelinnumeron painettuun puhelinluetteloon osoitteessa www.eniro.fi, Henkilöt- hakuosiossa. Matkapuhelinnumeron lisääminen maksaa 3 € / vuosi. Veloitus suoritetaan tekstiviestillä ja se maksetaan operaattorisi matkapuhelinlaskulla. Kyseessä on kertatilaus.
Tietojen lisäämiseen tarvitset tunnuksen Henkilöt- hakuun. Ohjeet löytyvät osoitteessa http://www.eniro.fi/ / Henkilöt. Tunnus on liittymäkohtainen, eli jos haluatte lisätä kaksi matkapuhelinnumeroa luetteloon, tarvitsette molemmille liittymillenne omat Henkilöt-hakutunnukset.
Kun kirjaudut tunnuksellasi palveluun näetkö täyttämäsi tiedot lomakkeessa. Lomakkeen toisella sivulla kohdassa "Valitse Eniro Puhelinluettelossa julkaistavat tiedot": on valikko eri alueellista luetteloista, jossa on kukin luettelon kohdassa ilmoitettuna viimeinen jättöpäivä.
Jos teillä on kysyttävää Eniron tuotteista tai palveluista, vastaan mielelläni.
Ystävällisin terveisin
Heidi Välimäki
Asiakaspalvelu
Eniro Finland
Säterinkatu 6
02600 Espoo
puh. 0201 110 554
fax 0201 110 489
[email protected]- ilmaista?
luulen että eniro juurikin jättää mainostamatta ilmaista nettipalveluaan sen takia, että onhan heilläkin se maksullinen soittamalla toimiva eniro 0100100 miten voin auttaa?-numeropalvelu.
kuuluu muuten maailman top-10 listalle vittumaisimmissa mainoksissa :)
Alimmaisena Saunalahden vastaus minulle.
En ole numerotiedusteluun 118 soitettunani yhdistyttänyt puhelujani kysymääni numeroon.
On hyvä?!!! tietää, että jos näin tekee, on seuraava puhelinlasku taatusti ikävää ja rumaa luettavaa, koska puhut silloin numeropalvelun ja operaattorisi välisillä sopimustaksoilla, et oman liittymäsi sopimuksen hintaan!
En siis tiedä vieläkään, mistä hyvästä olen maksanut 7:stä numerotiedustelusta 23,45 euroa. Se jää nähtävästi 118:n ja Saunalahden väliseksi riistosalaisuudeksi.
Operaattorilla ja numeropalveluilla on omat diilinsä. Myös Saunalahdella on oma vastuunsa asiassa, vaikka se allaolevassa vastauksessaan sysääkin vastuun soittajalle (mulle) ja numeropalvelulle.
Annoin aiheen TV:n Kuningaskuluttajaan. Toivottavasti ottavat asian ohjelmaansa ja tutkivat sotkun, sillä ei asiakas voi näitä piilossaolevia diilejä ja toimia tietää.
Suloista suvea kaikille, kesää on vielä jäljellä!
Saunalahti vastaa:
"Jos puhelusi on yhdistetty numeropalvelun kautta tuttavallesi on koko puhelu veloittunut numeropalvelun hinnan mukaisesti.
Numeropalveluun soittaminen on kalliimpaa ja numeropalvelun hintatiedot on saatavilla numeropalveluntarjoajan internet-sivuilta."
Ystävällisin terveisin,
Satu Korkeakangas
Saunalahti Asiakaspalvelu
GSM-Asiakaspalvelu 09 4243 0456 (pvm/mpm)palvelee ma-pe 8-20,la 9-16.30- dhhdthdth
Fonecta rulezz
- Erik ja Elisa
pyrkii maksimoimaan rahantulon totaalisesti. Itse sain yli vuoden vanhoista soitoista laskun, josta reklamoin, koska en pystynyt mitenkään tarkastamaan olinko oikeasti soittanut. Peruuttivat laskun asiakaspalvelun merkeissä.
Parin viikon kuluttua tuli 20 euron mokkula lasku, koska olin testannut Saunalahden mokkulaa ja liittymää kahden viikon ajan veloituksetta. Reklamoin, kysyin onko veloituksetta 20 euron hintainen? Peruuttivat laskun kertoen kyse olleen inhimillisestä virheestä.
Saunalahti on vastannut toki ripeästi ja reilusti tehtyihin reklamaatioihin, mutta kyseisen tyyppinen toiminta, "kokeilla kepillä jäätä, josko maksais" ei anna luotettavaa kuvaa toiminnasta. Operaattorin valintani ei tule olemaan jatkossakaan Saunalahti.
- Jymäytetty
Heleena, et ole ainoa kuka on joutunut "jymäytetyksi.". Yllätys oli minullekin kun sain puhelinlaskun pyydettyäni118 yhdistämään puheluni toiseen numeroon. Mielestäni 118 pitää ilmoittaa asiakkaale l. minulle yhdistetyn puhelun hinnan siinä vaiheessa kun 118 kysyy, että yhdistääkö tarvitsemaani numeroon. Itse kuvittelin vain maksavani puhelun yhdistämisestä.
Oli hyvä, että annoit aiheen Kuningaskuluttajalle.
Käytän muutoin Eniron palvelua, mutta kun joudun työni puolesta soittamaan yllättiäviä puheluja matkoillani. Tämänkin yhdistämisen pyysin, koska olin kiireinen.
Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun pyydän yhdistämään. ja viimeinen kerta kun soitin numeroon 118! - Riistoon kyllästynyt
Bisnes on kusettamista ja ihmisten päiden sekoittamista nykyään ...
Perustoiminnot annetaan markkinavoimien hoidettaviksi moninkertaiseen hintaan. Veronmaksajat maksavat tämän kaiken.
Liian moni on sisäistänyt oikeiston uusliberalistisen talousteorian, joka hipoo uskontoa.
Malli tulee jenkeistä ...
Esim.
Eniro (Eniro.fi -hakupalvelu & puhelinluetteot) myytiin Fonectalle ...
Kauppaan eivät kuulu Eniron Voice-liiketoiminta ja Yritystele.
Esimerkiksi 0100 100 ja 118-palvelut pysyvät Enirolla. ????
Kauppa astuu voimaan 15. syyskuuta 2010.
Paljonko oma tiedot -rivi puhelinluettelossa tulee maksamaan Fonectalla?
Kohtahan sen laskun pitäsi luukusta tippua ...
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2010/08/eniro_myy_palveluita_fonectalle_-_130_saa_lahtea_1928710.html - - Mie/Mä -
Joo, asiakkailta ei ole kysytty haluavatko he olla mukana uudessa, ainoassa puhelinluettelossa tai informoitu, mitä se maksaa.
Syksyllä olisi varmaan pitänyt muutokset/poisto hoitaa ...
Helsingin puhelinluettelo irtokappaleena maksaa 52,93 e nykyään! (Fonecta)
Oman rivimaksunsa näkee vasta kun lasku tulee tai voihan sinne soittaa ...
Asiakaspalvelu Fonecta
020 692 999
Ark. klo 9–16. Puhelun hinta 3 senttiä / min pvm/mpm.
[email protected]
Vaihde Fonecta DYYRIS!!!
020 442 2020
Ark. klo 8–16. Soitto matkapuhelinliittymästä 8,21 senttiä/puhelu 16,90 senttiä/min ja kiinteästä verkosta 8,21 senttiä/puhelu 2 senttiä/min. - Zephyrrä
Ei helvetti! Minä soitin 118-numeroon ja koitin tiuedustella vanhan kaverin nykyistä numeroa. Puhelu kesti (tarkistin puhelun jälkeen) 48 sekuntia, ja maksoi yli 15 euroa!! Minulla on pre-paid liittymä, ja olin juuri ladannut siihen puheaikaa. Puhelun aloittaessani saldoa oli noin 18e, ja tuon 48s kuluttua puhelu katkesi koska saldo ei enää antanut myöten jatkaa. Puheru kesti sen takia noinkin kauan koska hakemallani nimellä ei löytynyt kyseiseltä paikkakunnalta ketään sillä nimeltä, joten piti hiukan improvisoida, jos nyt joku ihmettelee.. Viiminen kerta kun soitin 118! Nyt ainostraan kiinnostaa mistä hemmetistä saan udeltua onko minua kusetettu, vai voiko tosiaan numerotiedustelu maksaa noin helvetin paljon!? Aion ottaa tuosta selvää ja vaatia palautusta, sillä eihän tuo vain voi pitää paikkansa, vai? Jos en saa mitään takaisin, Karpolla on asiaa prkl!!!!!
- 118 on PASKAA
Tee valitus!
Vaadi rahat takaisin!
Jos et valita, he tekevät saman yhä useammalle!
Netistä:
08.12.2011
Fonectan tarjoaman 118 kotimaan numeropalvelun loppuasiakashinnat muuttuvat 1.2.2012 alkaen. Hintamuutoksen taustalla on Kuluttajaviraston kanta, jonka mukaan yhdistämisen hinta tulee kertoa asiakkaalle palvelupuhelun aikana, mikäli palvelu on erikseen hinnoiteltu. 1.2.2012 voimaan tulevissa asiakashinnoissa yhdistämispalvelu ja palvelusta lähetettävät tekstiviestit sisältyvät palvelumaksuihin.
Uudet hinnat (ALV 23 %) ovat:
1,57 €/puhelu 0,47 €/10 s (arkisin klo 08 - 18) pvm tai mpm
1,66 €/puhelu 0,55 €/10 s (muina aikoina) pvm tai mpm
Edelleen yhdistäminen ja/tai palvelusta lähetetyt tekstiviestit, karttalinkit ja sähköpostit sisältyvät palvelun hintaan (ennen muutosta 0,50 €/kpl).
- Monimutkaista on
Numeropalveluiden hinnoissa isot erot
09/02/2012 KUNINGASKULUTTAJA-OHJELMA
Testasimme asiaa soittamalla yhteensä 60 puhelua eri numeropalveluihin. Kysyimme aivan perustietoa, numeroita ja osoitteita ihmisille ja yrityksille.
118-numero on erikoistapaus. Siihen soittamisen hinta riippuu asiakkaan omasta operaattorista.
Testimme perusteella kallein numeropalvelu on Fonectan 020202. 47 sekunnin puhelu tuohon numeroon maksoi arkena päiväsaikaan 3,65 €. Sentraalin 0100100-numeroon keskimääräinen puhelu maksoi hiukan vähemmän, 2,97 €. Edean 03003000 oli halvempi, 1,73 €. Kaikkein edullisin numeropalvelu oli kuitenkin 020016100. Siihen soittaminen maksoi 1,49 €. Puhelu 020016100 numeroon tuli siis puolet halvemmaksi kuin isojen yhtiöiden numeroihin!
Näissä hinnoissa on mukana myös asiakkaan omalle operaattorille menevä matkapuhelinmaksu. Esimerkeissämme se on 8 s alkavalta minuutilta.
020202 ja 0100100-nuemroiden hintaa nostaa vielä sekin, että niillä on iltaisin ja viikonloppuina korotettu taksa. 020016100 ja 03003000 ovat samanhintaisia koko ajan.
Tavallisissa, noin 40 sekuntia kestävissä numerotiedusteluissa 0200 16100 on usein halvin numero. Numeron voi hyvin pyytää tekstarilla, koska se ei maksa mitään ylimääräistä.
0200 16100-numerossa ei kuitenkaan kannata suostua puhelun yhdistämiseen, ainakaan jos yhdistetystä puhelusta on tulossa pitkä. Tämän numeron hinta jatkopuhelulle on niin korkea, että jossain 10 minuutin tienoilla 0300 3000 on jo halvempi. Jos jatkopuhelu kestää lähemmäs 20 minuuttia, 020202 ja 0100100 ovat nekin halvempia kuin 0200 16100.
0300 3000 on perustilanteessa toiseksi halvin numero. Seperii tosin lisämaksua yhdistetystä puhelusta, mutta hinta on sen verran matala, että se ei kovin nopeasti syö muuten halvan hinnoittelun tuomaa etua. 0100100- ja 020202 muuttuvat halvemmiksi vasta noin puolen tunnin jatkopuhelussa.
Jos olettaa, että numerotiedustelusta tulee tosi nopea, 20 sekuntia tyyliin ”kenen numero on 040…,” 020202 saattaa pärjätä pienille yhtiöille. Yhdistäminen tai tekstari eivät lisää hintaa.
Jos ei muista mitään muuta numeroa kuin 0100 100, tiedot kannattaa ottaa itse ylös ja soittaa jatkopuhelu erikseen. Tekstiviesti ja yhdistäminen maksavat!
Erityisesti pienten yhtiöiden numeroiden kannattaa muistella iltaisin ja viikonloppuna. 020202- ja 0100 100-numeroissa peritään silloin korotettuja hintoja.
Virpi Väisänen, Kuningaskuluttaja, Tutkiva asia
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/3020 - kallis vai halpa
mikä on kallista ja mikä ei?
Siellä on ihminen joka vastaa sun soittoihin ja etsii sen tiedon.
Siitä 3e - onko se paljon vai vähän?
Sulle asia on tehty helpoksi, soitat yhteen numeroon ja homma järjestyy.
Kai tiedät että niillekin ihmisille pitää maksaa palkkaa jne.
mä en tajuu että jengi haukkuu kalliiksi, ÄLÄ SITTEN KÄYTÄ!
Käytä omaa aikaa, mene nettiin, etsi tieto ja räplää sen kanssa.
Vai soitat yhteen numeroon ja homma hoituu parissa minuutissa - KöyhäRyöstö
Onpa sikamaista hinnittelua! Onneksi on soittokielto kaikkiiin palvelunumeroihin. Jos on tarvetta niin soitan sitten 112 ja kysyn sieltä voisivatko auttaa.
- silkkaa säästöä
Kalliisiin palvelunumeroihin ei köyhän kannata soittaa. Jos on asiaa joka ei hirveän kiireellistä kannattaa lähestyä yritystä sähköpostilla. Yritysten ja yksityisten joilla ei ole salaista numeroa löytyy helpolla kun kirjautuu Fonectan sivuille. Eikä rekisteröityminen maksa paljon. Oli ennen Eniro nyt Fonecta ja kun aikoinaan rekisteröidyin se maksoi 0,25 euroa. Siis 25 senttiä.
Puhelinlasku on pysynyt samana vuosia. Otin edullisen paketin ja soittaa ja tekstata eikä tarvitse miettiä meneekö yli saldon.. vain 10e/kk...Eikä kannata soittaa mihinkään kilpailuun jotka on rahastusta, sama pätee äänestysohjelmiin. Niistä pitää pysyä erossa. Silkkaa säästöä tulee.
- SäästöPorsas
Onneksi oma kännykkä on pois päältä niin eipä tule ylimääräisiä kuluja.
- OnkoRehellistäOperaa
Aivan törkeä hinnoittelu!
Jos saa numeron niin ei saa ainakaan antaa yhdistää kun se maksaa 5 euroa minuutti, - Suivaantunut
Hei , minä soitin yksi ilta numeropalvelu 118 ja kysyin miten saan selville auton omistajan puh.num numeron ,jonka ikkuna oli jäänyt .Puhelu kesti noin 2min 33sek. 118:siin ja maksoin siitä kauniista eleestä 14.23 e
- Suivaantunut
Hei , minä soitin yksi ilta numeropalvelu 118 ja kysyin miten saan selville auton omistajan puh.num numeron ,jonka ikkuna oli jäänyt .Puhelu kesti noin 2min 33sek. 118:siin ja maksoin siitä kauniista eleestä 14.23 e
- Voiluojasentään
Rekisterin tietoja ei saa 118:sta, mihinkähän olet mahtanut soittaa.. Sitä paitsi sekin palvelu maksaa erikseen, rekisteritietoja et saa ilmaiseksi. Miten tätä ihmiset eivät ymmärrä, että kaikki nämä palvelut tosiaan maksavat, ja paljon. Turha siitä on netissä jauhaa, kuinka "huijataan". Ottakaa asioista selvää, hintatiedot saat netistä.
- Arnold11
Tuli lasku 118. 1-soitto 12,59 € ?
- Aika_edullinen
Aikamoista rahastusta!
Tämä on ilmainen, tosin vaatii rekisteröitymisen.
https://www.fonecta.fi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2231397- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!62985Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809