Istutin keväällä viime vuonna pieniksi jääneitä sipuleita. Nyt ne ovat kasvattaneet n. puolimetriset kukkavarret joissa siemenen näköisiä pompuloita. Miten ja milloin siemenet kerätään ja ehtiikö ne kasvattaa istukkaiksi vielä ennen talvea?
Sipulin siemenet
1
427
Vastaukset
- että ehtivät
sipulin siemenet kehittyä "kypsiksi". Kukintaa yrittävistä ei saa enää istukassipulia vaan siemenet. Jos annat nyt kukkia ja keräät syksyllä siemenet, ja kylvät ne ensi keväänä, saat seuraavana syksynä uudet istukassipulit, jotka sitten istuta maahan seuraavana keväänä...siemenistä kasvatettuna sipulia saa tavallaan vuoden myöhemmin kuin ostamalla kaupasta valmiit istukassipulit. Kyllä sipulin kasvatus onnistuu silti ihan alusta pitäen, siemenestä kasvattamalla. Ongelmana on siemensipulin säilytys yli talven, se vaatii hyvin tasaisen lämpötilan ja kosteusolosuhteet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017333
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj615045- 794699
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?744637- 1324168
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️293442Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82948- 492530
- 392478
- 2122321